Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή

2 Ο Αρκάς είναι γνωστός Έλληνας καλλιτέχνης που ασχολείται με την τέχνη των Κόμικς. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του '80 δημοσιεύοντας τη σειρά "Ο Κόκκορας" στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ και στο ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ.Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα - πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο "Ισοβίτης" έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση. Πολλά από τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες(αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα). Βιογραφία

3 Το χιούμορ του καυστικό, σατυτιρίζει τη σύγχρονη κοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις.Η πραγματική του ταυτότητα όπως και η προσωπική του ζωή παραμένουν ένα μυστήριο παρόλη την αναγνωρισημότητα του έργου του. Πολλά έχουν ακουστεί σε σχέση με το πραγματικό του όνομα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ονομάζεται Αντώνης Ευδαίμων ( καθώς υπέγραψε με το συγκεκριμένο όνομα ένα κείμενο σε ένα τεύχος της Βαβέλ το 1984 και την εικονογράφηση του διηγήματος «Ένα παιδί και ο σκύλος του» το 1985), ενώ κάποιοι άλλοι ότι λέγεται Άρης Καστρινός (ΑΡ.ΚΑ.) και το πραγματικό του επάγγελμα είναι ψυχίατρος. Άλλη μια φήμη που υπάρχει γύρω από τον Αρκά σχετικά με την ταυτότητα του είναι ότι πίσω από το εργο και την υπογραφή του βρίσκεται ο γνωστός ηθόποιος Χάρης Ρώμας.

4 Κόμικ Ο Κόκκορας: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΒΑΒΕΛ" ) Σιγά τ’ αυγά ! Χοντρά Κόλπα Νυχτερινά Επεισόδια Πετάει πετάει Συναναστροφές Αδιέξοδα Κορίτσια Μας Βιάζουνε (Επίτομο) Ο Κόκκορας Εργογραφία

5 Show Business: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό " ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ" ) Έλα στο καμαρίνι μου Πάμε πρόβα Το μεγάλο φινάλε (Επίτομο) Σόου μπίζνες Ξυπνάς Μέσα Μου Το Ζώο: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό " ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ" ) Παιχνίδια για δύο Τρελοί συνδυασμοί (Επίτομο) Ξυπνάς μέσα μου το ζώο Μετά Την Καταστροφή: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ" ) Φάε το κερασάκι: (Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "MICRO MAD" )

6 Ο Παντελής Και Το Λιοντάρι: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ" ) Αταίριαστοι Έρωτες: (Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "MICRO MAD" Το 1997 κυκλοφόρησε σε άλμπουμ.) Ο Ισοβίτης: (Πρώτη δημοσίευση στην εφημερίδα "Η ΠΡΩΤΗ" ) Κακές παρέες Ένα ποντίκι στη σούπα μου Γιατρέ έχω ένα βάρος Ο θεός αγαπάει τον κλέφτη (Επίτομο) Ο Ισοβίτης

7 Χαμηλές Πτήσεις: (Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" ) Μπαμπά πετάω Σπουργίτι είσαι και φαίνεσαι Τίμα τον πατέρα σου Κάνε πουλί να δεις καλό Αν πετάξει το πουλί Με τον κηδεμόνα σου Το έξυπνο πουλί (Επίτομο) Χαμηλές Πτήσεις

8 Καστράτο: (Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΜΕΤΡΟ" ) Απρέπειες Όσο πατάει η γάτα Εκτός ελέγχου Περί ορέξεως Γάτα είναι και γυρίζει Παρενοχλήσεις Η πιο σκύλα γάτα (Επίτομο) Καστράτο Πειραματόζωα: ( Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" ) Δε βλέπω βελτίωση Έχω πολλά στο μυαλό μου Νιώθω λίγο κομμένος (Επίτομο) Πειραματόζωα

9 Ο Καλός Λύκος: ( Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" ) Η Ζωή Μετά: ( Πρώτη δημοσίευση στο "ΕΨΙΛΟΝ" της "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ" ) Αιωνιότητα είναι θα περάσει Δουλειά δεν είχε ο διάβολος Ένα θάνατο τον έχουμε Για καλό και για κακό Σκέφτομαι κι ας μην υπάρχω Το φύλο των αγγέλων Ο Θεός είναι καλός άνθρωπος Θανάσιμα αμαρτήματα (Επίτομο) Η Ζωή Μετά

10 Οι Συνομήλικοι Ο χειρότερος φίλος του ανθρώπου Γερνάει καλύτερα όποιος γερνάει τελευταίος Άσπονδος σκύλος Μπάτε σκύλοι Θηρία Ενήμερα Το Μικρό και το Μεγάλο Επικίνδυνα Νερά Μην Ψαρώνεις Στο Βάθος κήτος

11 CD Ξυπνάς μέσα μου το ζώο – 1997 Θεατρικά Εχθροί Εξ Αίματος Βιολογικός Μετανάστης

12 Πρώτη δημοσίευση στην ¨Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία¨-1991

13 Το 1991 αρχίζουν στην κυριακάτικη Ελευθεροτυπία οι: Χαμηλές Πτήσεις. Πρόκειται για μία από τις δημοφιλέστερες σειρές του Αρκά. Οι Χαμηλές Πτήσεις πραγματεύονται τη σχέση ενός εγκαταλειμμένου από τη σύζυγό του “πατέρα σπουργίτη” και του κακομαθημένου “γιου” του. Ο γιός με πολύ θράσος και επιμονή προσπαθεί με ακραίους τρόπους να αποδείξει ότι δεν έχει καμία συγγένεια με τον πατέρα του. Μέσα από αυτήν την ιστορία ο Αρκάς καγχάζει παραδοσιακές έννοιες περί οικογενείας ως “κυττάρου της κοινωνίας ‘’ αλλά και τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους περί “επιτρεπτικότητας”. Εισαγωγή

14 Το ύφος στις χαμηλές πτήσεις είναι επαναστατικό και άμεσο, ώστε να γίνεται αποδεκτό από όλους τους αναγνώστες. Στόχος του δεν είναι να σαρκάσει την επικαιρότητα αλλά τις σχέσεις γενικότερα. Οι χαρακτήρες αντιφατικοί, δεν έχουν κανένα κοινό μεταξύ τους. Ο γιος εμφανίζεται καχύποπτος και θρασύς απέναντι στον πατέρα ο οποίος με την σειρά του αντιμετωπίζει τον γιο του με μεγάλη υπομονή και κατανόηση. Η γλώσσα, απλή και λιτή και ταυτόχρονα προσεγμένη μέχρι την τελευταία λέξη ώστε να προσδίδει στο κείμενο χιούμορ αλλά και την απαραίτητη σοβαρότητα που χρειάζεται. Το ύφος στις χαμηλές πτήσεις είναι επαναστατικό και άμεσο, ώστε να γίνεται αποδεκτό από όλους τους αναγνώστες. Στόχος του δεν είναι να σαρκάσει την επικαιρότητα αλλά τις σχέσεις γενικότερα. Οι χαρακτήρες αντιφατικοί, δεν έχουν κανένα κοινό μεταξύ τους. Ο γιος εμφανίζεται καχύποπτος και θρασύς απέναντι στον πατέρα ο οποίος με την σειρά του αντιμετωπίζει τον γιο του με μεγάλη υπομονή και κατανόηση. Η γλώσσα, απλή και λιτή και ταυτόχρονα προσεγμένη μέχρι την τελευταία λέξη ώστε να προσδίδει στο κείμενο χιούμορ αλλά και την απαραίτητη σοβαρότητα που χρειάζεται.Χαρακτηριστικά

15 Ο Αρκάς όντας πολύ ευαισθητοποιημένος φρόντισε μεγάλο μέρος του έργου του να έχει ως θέμα τον άνθρωπο και την οικολογική του συνείδηση. Σκοπός του είναι η ουσιαστική ευαισθητοποίηση του αναγνώστη όσον αφορά στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης.Τα κείμενα του εστιάζουν κυρίως στην αλληλένδετη σχέση ανθρώπου – φύσης γραμμένα με χιουμοριστικό τρόπο. Οι περισσότεροι χαρακτήρες του είναι αντιφατικοί για να εκφράσουν την ποικιλία απόψεων και στάσεων απέναντι σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν σήμερα : την οικολογική καταστροφή.!! Ο Αρκάς όντας πολύ ευαισθητοποιημένος φρόντισε μεγάλο μέρος του έργου του να έχει ως θέμα τον άνθρωπο και την οικολογική του συνείδηση. Σκοπός του είναι η ουσιαστική ευαισθητοποίηση του αναγνώστη όσον αφορά στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης.Τα κείμενα του εστιάζουν κυρίως στην αλληλένδετη σχέση ανθρώπου – φύσης γραμμένα με χιουμοριστικό τρόπο. Οι περισσότεροι χαρακτήρες του είναι αντιφατικοί για να εκφράσουν την ποικιλία απόψεων και στάσεων απέναντι σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν σήμερα : την οικολογική καταστροφή.!! Ο Αρκάς και το έργο του σε σχέση με την οικολογία

16

17 Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό "ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ"

18 Πρόκειται για τους δυο μοναδικούς επιβιώσαντες μετά έναν “τρίτο παγκόσμιο πόλεμο”: ένα φαλακρό διανοούμενο κι έναν μαλλιαρό (σε εμφάνιση και λεξιλόγιο) τύπο, που περιφέρονται και διχογνωμούν στα τοπία μιας ερειπωμένης πόλης, έχουν διαφορετική οπτική γωνία για τα ιδανικά και τις αξίες του ανθρώπινου πολιτισμού. Μαθημένοι σε διαφορετικό περιβάλλον, ο ένας θυμάται το σπίτι, τον κήπο, τη γυναίκα του ο άλλος το εργοστάσιο, το αφεντικό, τη γειτονιά του. Οι αντιλήψεις δύο τελείως διαφορετικών ανθρώπων συγκρούονται και ο Αρκάς φιλοσοφεί για τη ζωή και την τέχνη γενικά, με πολύ ειδικό και ευφυή τρόπο. Γενικά

19 Συνδέει το τραγικό με το γκροτέσκο, το θεϊκό με το κτηνώδες. (γκροτέσκο: γελοιογραφική υπερβολή για να τονισθεί το κακό και το άσχημο). Τονίζει αντιφάσεις ανάμεσα στο «ζωώδες» και στο «ανθρώπινο», στο ευγενές ζώο και τον άρπαγα άνθρωπο, στον αβρόφρονα άνθρωπο και το ακόρεστο ζώο, του ιδεώδους και του εφικτού, της αβρότητας και της σκαιότητας, της κοσμιότητας και της αγένειας, της προσδοκίας και της εκπλήρωσης, του ξεκαρδιστικό και του σπαρακτικό, της άγριας κι της εξημερωμένης φύσης. Αντιφάσεις που συνοικούν στον καθένα μας. Χιούμορ

20 Η γλώσσα από όργανο νοηματοδότησης του κόσμου κι επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων, γίνεται μόνιμη αιτία ελλιπούς συνεργασίας κι αλλεπάλληλων διολισθήσεων των συμφραζομένων, μια πλήρης μετάθεση περιεχομένου, που μερικές φορές γίνεται με εξαιρετική εκλέπτυνση, διακωμωδώντας έτσι τις καταστάσεις με έμμεσο και έξυπνο τρόπο. Αυτό έχει και ως αποτέλεσμα την διαχώριση των ηρώων σε «έξυπνους» και «αφελείς». Βασικός μηχανισμός

21 Ο Αρκάς δεν χρειάζεται να παραπέμψει στην επικαιρότητα και να βγάλει γέλιο δια του επικαιρικού υπαινιγμού. Επιμένοντας στις εδραίες αντιφάσεις της ανθρώπινης κατάστασης και της κοινωνίας, αφήνει την επικαιρότητα να έρχεται να συνδυαστεί με τα σκίτσα του. Πολλές φορές, το περιεχόμενο κάθε υπόθεσης είναι διαχρονικό και εκφράζει τις ανθρώπινες ανησυχίες ακόμα και αν η συγγραφή του δεν αποσκοπεί σε κάτι τέτοιο. Απουσία επικαιρότητας ως κέντρο της πλοκής

22

23

24

25

26 Μπόλα Μαριάνθη Παζάι Άντζελα Μόραλη Χριστίνα Στεφανίδης Χαράλαμπος Χατζηπατέρας Γεώργιος


Κατέβασμα ppt "Αρκάς Βιογραφία Εργογραφία Χαμηλές πτήσεις Μετά την καταστροφή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google