Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ

3 ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

4 – Τι ονομάζουμε στην εκκλησιαστική γλώσσα «άσκηση»;

5 Είναι ο αγώνας του ανθρώπου εναντίον των παθών του όπως: εγωισμός εγωισμός υπερηφάνεια υπερηφάνεια φιληδονία φιληδονία φιλαργυρία φιλαργυρία συμφέρον συμφέρον ψεύδος ψεύδος κακοί λογισμοί κακοί λογισμοί θυμός θυμός μνησικακία μνησικακία κατάκριση κατάκριση Συκοφαντία κ.τλ.π Συκοφαντία κ.τλ.π

6 Η άσκηση αυτή είναι χρέος όλων των χριστιανών ή μόνο των μοναχών; Η άσκηση αυτή είναι χρέος όλων των χριστιανών ή μόνο των μοναχών;

7 Η άσκηση ως τρόπος χριστιανικής ζωής είναι χρέος όλων των χριστιανών, είτε είναι μοναχοί είτε κοσμικοί-λαϊκοί. Οι απαιτήσεις της άσκησης τροποποιούνται όμως σε σχέση με τις συνθήκες στις οποίες επιλέγει να ζει ο χριστιανός. Η άσκηση ως τρόπος χριστιανικής ζωής είναι χρέος όλων των χριστιανών, είτε είναι μοναχοί είτε κοσμικοί-λαϊκοί. Οι απαιτήσεις της άσκησης τροποποιούνται όμως σε σχέση με τις συνθήκες στις οποίες επιλέγει να ζει ο χριστιανός.

8 Οι μοναχοί ασκούνται για πνευματική τελείωση με: Οι μοναχοί ασκούνται για πνευματική τελείωση με: 1. Μετάνοια[μετά+ νους] 2. Αδιάλειπτη προσευχή…. 3. Νηστεία [νη + εσθίω] 4. Ακτημοσύνη

9 Οι λαϊκοί πώς ασκούνται, αφού είναι ισάξιες μορφές άσκησης; Οι λαϊκοί πώς ασκούνται, αφού είναι ισάξιες μορφές άσκησης;

10 Οι κοσμικοί ασκούνται: Οι κοσμικοί ασκούνται: Μέσα στην κοινωνία, με αγώνες (επικράτηση της ειρήνης, δικαιοσύνης, ισότητας, καλύτερη ζωή, αποδέσμευση από τον καταναλωτισμό, για την επικράτηση του λόγου του Θεού) Μέσα στην κοινωνία, με αγώνες (επικράτηση της ειρήνης, δικαιοσύνης, ισότητας, καλύτερη ζωή, αποδέσμευση από τον καταναλωτισμό, για την επικράτηση του λόγου του Θεού) Συζυγική αγάπη, συντροφικότητα, ανατροφή και αποκατάσταση των τέκνων. Συζυγική αγάπη, συντροφικότητα, ανατροφή και αποκατάσταση των τέκνων.

11 ‘Αρα: ‘Αρα: Ο ένας τρόπος άσκησης συμπληρώνει τον άλλο. Ο ένας τρόπος άσκησης συμπληρώνει τον άλλο.

12 Η άποψη του Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «Απατάσθε αν νομίζετε ότι υπάρχουν άλλα πράγματα που απαιτούνται από τους κοσμικούς και άλλα από τους μοναχούς… Όλοι θα λογοδοτήσουν παρόμοια» (ομιλία εις προς Εβραίους 7,4 PG.63.68 (ομιλία εις προς Εβραίους 7,4 PG.63.68

13 Πότε και πώς ξεκίνησε ο Μοναχισμός; Πότε και πώς ξεκίνησε ο Μοναχισμός;

14 –Οι ρίζες του Μοναχισμού βρίσκονται στην Καινή Διαθήκη. –Όμως κατά τον 3 ο αι. οι αναχωρητές αποδοκιμάζουν την υποκρισία του κόσμου που παρατηρείται πλέον και μέσα στις χριστιανικές κοινότητες. –Και οι διωγμοί συντέλεσαν στην απομάκρυνσή τους από τις πόλεις.

15 Παράδειγμα, πρότυπο αναχωρητή, είναι ο Μ. Αντώνιος (251-355),ο οποίος πούλησε τα υπάρχοντά του στους φτωχούς μόνασε στη Μέση Αίγυπτο. Πολλοί άλλοι ασκητές εγκαθίστανται κοντά στο ασκητήριό του. Παράδειγμα, πρότυπο αναχωρητή, είναι ο Μ. Αντώνιος (251-355),ο οποίος πούλησε τα υπάρχοντά του στους φτωχούς μόνασε στη Μέση Αίγυπτο. Πολλοί άλλοι ασκητές εγκαθίστανται κοντά στο ασκητήριό του. Στο Δέλτα του Νείλου σχηματίζονται οι Λαύρες (=μοναχικές συνοικίες). Κοινή λατρεία το Σάββατο ή την Κυριακή. Στο Δέλτα του Νείλου σχηματίζονται οι Λαύρες (=μοναχικές συνοικίες). Κοινή λατρεία το Σάββατο ή την Κυριακή.

16 Ο μοναχισμός οργανώνεται. Η μετάβαση από τον αναχωρητισμό στο κοινόβιο μοναστήρι έγινε από τον Παχώμιο (+346).Ιδρύει μοναστήρια στη Θηβαίδα της Α. Αιγύπτου. Είναι ο πατέρας του κοινοβιακού μοναχισμού. Η μετάβαση από τον αναχωρητισμό στο κοινόβιο μοναστήρι έγινε από τον Παχώμιο (+346).Ιδρύει μοναστήρια στη Θηβαίδα της Α. Αιγύπτου. Είναι ο πατέρας του κοινοβιακού μοναχισμού. Από εκεί ο μοναχισμός διαδόθηκε στη χερσόνησο του Σινά, στην Παλαιστίνη, στη Συρία και στη Μ. Ασία. Έπειτα και στη Δύση. Από εκεί ο μοναχισμός διαδόθηκε στη χερσόνησο του Σινά, στην Παλαιστίνη, στη Συρία και στη Μ. Ασία. Έπειτα και στη Δύση.

17 Ποια ήταν η προσφορά του Μ. Βασιλείου στο μοναχισμό; Ο Μ. Βασίλειος κατόπιν κατοχύρωσε με κανόνες, ως νομοθέτης, το κοινοβιακό σύστημα και καθόρισε με σαφήνεια τους κανόνες λειτουργίας του. Είναι ο ρυθμιστής του κοινοβιακού μοναχισμού. Ο Μ. Βασίλειος κατόπιν κατοχύρωσε με κανόνες, ως νομοθέτης, το κοινοβιακό σύστημα και καθόρισε με σαφήνεια τους κανόνες λειτουργίας του. Είναι ο ρυθμιστής του κοινοβιακού μοναχισμού. Το κοινόβιο αποτελεί τη μικρογραφία της πρώτης χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων. Το κοινόβιο αποτελεί τη μικρογραφία της πρώτης χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων.

18 Ποια είναι η κοινωνική και η πνευματική προσφορά του μοναχισμού; Ποια είναι η κοινωνική και η πνευματική προσφορά του μοναχισμού;

19  Τα μοναστήρια κτίζονταν δίπλα στα αστικά κέντρα για να βοηθούν την εκκλησία στο έργο της (νοσοκομεία, γηροκομεία, ορφανοτροφεία και άλλα ευαγή ιδρύματα, π.χ «Βασιλειάδα»).  Κέντρα προστασίας των υποδούλων.  Κέντρα αγωγής και εκπαίδευσης των νέων.  Διέσωσαν και καλλιέργησαν όχι μόνο τα θεολογικά γράμματα αλλά και τη θύραθεν παιδεία.  Συντήρηση και αντιγραφή χειρογράφων.

20 ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ- λόγια της ερήμου Ρώτησαν το Αββά Αγάθωνα τι είναι αγάπη. Και εκείνος ο μακάριος που είχε αποκτήσει τη βασίλισσα των αρετών σε τέλειο βαθμό, αποκρίθηκε: «αγάπη είναι να βρω ένα λεπρό και να του δώσω ευχαρίστως το σώμα μου, κι αν είναι δυνατόν να πάρω το δικό του» Ρώτησαν το Αββά Αγάθωνα τι είναι αγάπη. Και εκείνος ο μακάριος που είχε αποκτήσει τη βασίλισσα των αρετών σε τέλειο βαθμό, αποκρίθηκε: «αγάπη είναι να βρω ένα λεπρό και να του δώσω ευχαρίστως το σώμα μου, κι αν είναι δυνατόν να πάρω το δικό του»

21 ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ- λόγια της ερήμου «ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ, έλεγε στους μαθητάς του ο καθηγητής της ερήμου Μ. Αντώνιος, γιατί τον αγαπώ. Η τελεία αγάπη «έξω βάλλει τον φόβον» «ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ, έλεγε στους μαθητάς του ο καθηγητής της ερήμου Μ. Αντώνιος, γιατί τον αγαπώ. Η τελεία αγάπη «έξω βάλλει τον φόβον» Γεροντικον,θεσ/κη 1969,εκδ.Ρηγοπ.,σελ.108 Γεροντικον,θεσ/κη 1969,εκδ.Ρηγοπ.,σελ.108

22 Α Γ Ι Ο Ο Ρ Ο Σ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Α Γ Ι Ο Ο Ρ Ο Σ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55 Τ Ε Λ Ο Σ Τ Ε Λ Ο Σ Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Μ Ε


Κατέβασμα ppt "Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ Μ Ο Ν Α Χ Ι Σ Μ Ο Σ ΘΕΣΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΚΑΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ: ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google