Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σεβαστή Α. Αποστόλου Δρ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Αναπληρώτρια Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ρόδου 2014-2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σεβαστή Α. Αποστόλου Δρ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Αναπληρώτρια Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ρόδου 2014-2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σεβαστή Α. Αποστόλου Δρ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Αναπληρώτρια Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ρόδου

2 Διαφορά από το μέσο όρο, είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω, ως προς σωματικά ή μαθησιακά γνωρίσματα- χρήζουν εξατομικευμένου προγράμματος διεπιστημονικής υποστήριξης Βλάβη-λειτουργία Αναπηρία-ικανότητα Μειονεξία-περιορισμοί Επικινδυνότητα-πιθανότητα

3 Διανοητικές αναπηρίες Μαθησιακές δυσκολίες Συναισθηματικές ή συμπεριφορικές διαταραχές Αυτισμός Διαταραχές λόγου ή ομιλίας Διαταραχές ακοής Διαταραχές όρασης Σωματικές αναπηρίες ή προβλήματα υγείας Τραυματική εγκεφαλική βλάβη Πολλαπλές αναπηρίες Χαρισματικότητα και ταλέντα

4 Πλεονεκτήματα-προϋπόθεση παρέμβασης, συμβολή στη διαφοροδιάγνωση Μειονεκτήματα-αποκλεισμός Εναλλακτική προσέγγιση-χαρακτηρισμός σύμφωνα με αναλυτικά προγράμματα και δεξιότητες μαθητών

5 Αναγνώριση διαφορών-υπευθυνότητα δράσης αντιμετώπισης Πρόσβαση σε υπηρεσίες Προστατευτικό κοινωνικό περιβάλλον Επιτέλεση διαφοροδιάγνωσης Διαμόρφωση χρηματοδοτήσεων και πόρων Δράσεις προάσπισης δικαιωμάτων Ορατές στο κοινωνικό σύνολο

6 Εστιασμός στο ‘δεν δύνανται’ Απόρριψη Χαμηλές προσδοκίες Επίδραση στην αυτοεκτίμηση Χρήση ως ερμηνευτικές μέθοδοι Πλήγμα μοναδικότητας Μη έλεγχος μη αποτελεσματικής διδασκαλίας Συμπερίληψη πολυπολιτισμικών ομάδων Ασύμφορη υλικά και χρονικά

7 Ως παρέμβαση: προληπτική παρέμβαση: πρωτογενής (νέα περιστατικά), δευτερογενής (πρώιμες ενδείξεις), τριτογενής πρόληψη (επιδείνωση) διορθωτική παρέμβαση (αποκατάσταση-συνέπειες) αντισταθμιστική παρέμβαση (εναλλακτική δεξιότητα) Ως διδασκαλία: Ποιος; Τι; Πως; Που;

8 Κανονική τάξη Τμήμα ένταξης Ξεχωριστή τάξη Ειδικό σχολείο Σχολείο-οικοτροφείο Πρόγραμμα στο σπίτι/νοσοκομείο

9 Ως διδασκαλία: Ατομικά σχεδιασμένη Εξειδικευμένη Εντατική Στοχοκατευθυνόμενη Υλοποίηση με βάση ερευνητικές μεθόδους Καθοδηγούμενη από συστηματικές μετρήσεις της επίδοσης του μαθητή

10 Έρευνα και πράξη-μια απόσταση που πρέπει να διανυθεί Πρώιμη παρέμβαση και προγράμματα πρόληψης για βρέφη, νήπια, παιδιά προσχολικής ηλικίας με αναπηρίες και σε κατάσταση επικινδυνότητας Υποστήριξη κατά τη μετάβαση των παιδιών με αναπηρίες από το σχολείο στην ενήλική ζωή Συνεργασία ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης για παιδιά μη διαγνωσμένα που εντούτοις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο σχολείο

11 Προσοχή στους χαρισματικούς μαθητές Επιμόρφωση επαγγελματιών ειδικής αγωγής Εποπτείες επαγγελματιών ειδικής αγωγής Εναλλακτικές αξιολογήσεις Τεχνολογικά μέσα Πρόσβαση σε υποστηρικτικά μέσα Στάσεις προς άτομα με αναπηρίες Συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής

12 Heward, W.L. (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες. Μια εισαγωγή στην ειδική εκπαίδευση. Επιμ. Δαβάζογλου, Α., Κόκκινος, Κ. Μτφρ. Λυμπεροπούλου, Χ. Εκδόσεις Τόπος. Αθήνα.

13 Εκ μέρους της διεπιστημονικής ομάδας Εκπαιδευτικών τμημάτων ένταξης, Ψυχολόγου και Κοινωνικού Λειτουργού των ΕΔΕΑΥ 16 ο ΔΣ Ρόδου 12 ο ΔΣ Ρόδου 18 ο ΔΣ Ρόδου 13 ο ΔΣ Ρόδου 17 ο ΔΣ Ρόδου του 2 ου ΣΔΕΥ (που εδρεύει στο 1 ο Ειδικό ΔΣ Ρόδου)


Κατέβασμα ppt "Σεβαστή Α. Αποστόλου Δρ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Αναπληρώτρια Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ρόδου 2014-2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google