Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αντοχή πλοίου Ι (Θ) Ενότητα 6: Υπολογισμός θερμικών τάσεων πλοίων Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αντοχή πλοίου Ι (Θ) Ενότητα 6: Υπολογισμός θερμικών τάσεων πλοίων Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αντοχή πλοίου Ι (Θ) Ενότητα 6: Υπολογισμός θερμικών τάσεων πλοίων Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 Θερμικές τάσεις σε πλοία Η ανάπτυξη θερμικών τάσεων σε πλοία οφείλεται: 1.Στην επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας. 2.Στη μεταφορά ειδικών φορτίων (πίσσα, υγροποιημένα αέρια, κατεψυγμένα φορτία). Σε κάποιες περιπτώσεις οι προκαλούμενες θερμικές τάσεις μπορεί να είναι πολύ σημαντικές και οπωσδήποτε θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψη. Έχουν παρατηρηθεί τάσεις οφειλόμενες στην ηλιακή ακτινοβολία οι οποίες προσεγγίζουν τα 80 Ν/mm2. 1

3 Θερμική επιμήκυνση και παραμόρφωση χωρίς τάσεις (1 από 2) A.Κατασκευές χωρίς περιορισμούς Ομοιόμορφη θερμοκρασιακή κατανομή Επιμήκυνση προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς την παρουσία τάσεων Γραμμική θερμοκρασιακή κατανομή Επιμήκυνση και κάμψη χωρίς την παρουσία τάσεων 2

4 Θερμική επιμήκυνση και παραμόρφωση χωρίς τάσεις (2 από 2) Θερμικές τάσεις αναπτύσσονται όταν υπάρχουν εξωτερικοί περιορισμοί ή μη-γραμμική κατανομή θερμοκρασιακών διαφορών στο σώμα. Αρχική κατάσταση Χ Υ Ομοιόμορφη θερμοκρασιακή διαφορά Τ ε x = ε y = αΤ σ x = σ y = 0 Χ Υ Περιορισμός μετακινήσεων κατά y. ε x = αΤ+ναΤ ε y = 0 σ x = 0 σ y = -ΕαΤ 3

5 Θερμική διαστολή και σχέσεις τάσεων - παραμορφώσεων - Θερμοκρασιακής διαφοράς (1 από 3) Ο συντελεστής γραμμικής θερμικής διαστολής ενός υλικού είναι η μεταβολή μήκους ανά μονάδα μήκους για μεταβολή θερμοκρασίας ίση με τη μονάδα. όπου ΔL = μεταβολή του μήκους L = αρχικό μήκος Το = αρχική θερμοκρασία Τ = νέα θερμοκρασία Παραδείγματα μέσων τιμών του α σε θερμοκρασία δωματίου: Αλουμίνιο: 11,1 – 13,4 x / o F Χάλυβας: 5,5 – 7,1 x / o F 4

6 Θερμική διαστολή και σχέσεις τάσεων - παραμορφώσεων - Θερμοκρασιακής διαφοράς (2 από 3) Για ισότροπο υλικό οι θερμικές παραμορφώσεις μπορεί να είναι μόνο απλή διαστολή ή συστολή. Δηλ. δεν υπάρχουν διατμητικές θερμικές παραμορφώσεις: Συνολική παραμόρφωση = Ελαστική παραμόρφωση + Θερμική παραμόρφωση 5

7 Θερμική διαστολή και σχέσεις τάσεων - παραμορφώσεων - Θερμοκρασιακής διαφοράς (3 από 3) Για πλήρη περιορισμό, η θερμική τάση είναι: Αν η θερμική διαστολή ή συστολή περιορίζεται μερικώς, τότε: όπου Κ ο συντελεστής περιορισμού (restraint coefficient) 6

8 Πρωτεύουσες διαμήκεις τάσεις σε πλοίο από θερμικές επιδράσεις (1 από 4) Ροπή κάμψης περί τον άξονα των y λόγω των ανωτέρω τάσεων (κατακόρυφη ροπή κάμψης): Ροπή κάμψης περί τον άξονα των z λόγω των ανωτέρω τάσεων (οριζόντια ροπή κάμψης): Συνολική αξονική δύναμη: 7

9 Πρωτεύουσες διαμήκεις τάσεις σε πλοίο από θερμικές επιδράσεις (2 από 4) Με βάση την αρχή της επαλληλίας (θεωρία ελαστικότητας), η συνολική διαμήκης τάση στο πλοίο δίνεται από τη σχέση: όπου: Ι y =ροπή αδράνειας της διατομής ως προς τον άξονα y Ι z =ροπή αδράνειας της διατομής ως προς τον άξονα z A T =συνολική επιφάνεια της διατομής 8

10 Το κατακόρυφο βέλος κάμψης δίνεται από τη σχέση: 9 Πρωτεύουσες διαμήκεις τάσεις σε πλοίο από θερμικές επιδράσεις (3 από 4)

11 Για τον υπολογισμό των ολοκληρωμάτων διαιρούμε τη διατομή σε στοιχεία όπως κάνουμε και για τον υπολογισμό της ροπής αντίστασης. Τα ολοκληρώματα δίνονται από τις σχέσεις: 10 Πρωτεύουσες διαμήκεις τάσεις σε πλοίο από θερμικές επιδράσεις (4 από 4)

12 Πρωτεύουσες θερμικές τάσεις – πινακοποίηση υπολογισμών (1 από 2) ΣτοιχείοΔΑyzT-σ1σ1*ΔΑσ1*ΔΑ*yσ1*ΔΑ*zσ1+σ2σ3σ4σΤσΤ*ΔΑσΤ*ΔΑ*yσΤ*ΔΑ*z Σ(σ1*ΔΑ)Σ(σ1*ΔΑ*y)Σ(σ1*ΔΑ*z) Σ(σΤ*ΔΑ)Σ(σΤ*ΔΑ*y)Σ(σΤ*ΔΑ*z) Πρέπει να μηδενίζονται αν είναι σωστοί οι υπολογισμοί 11

13 Πρωτεύουσες θερμικές τάσεις – πινακοποίηση υπολογισμών (2 από 2) 12

14 Τέλος Ενότητας

15 Σημειώματα

16 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Αλέξανδρος Θεοδουλίδης Αλέξανδρος Θεοδουλίδης. «Αντοχή πλοίου Ι (Θ). Ενότητα 6: Υπολογισμός θερμικών τάσεων πλοίων». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

17 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

18 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων 17 Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

19 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

20 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Αντοχή πλοίου Ι (Θ) Ενότητα 6: Υπολογισμός θερμικών τάσεων πλοίων Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google