Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σωφρ. Χατζησαββίδης Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σωφρ. Χατζησαββίδης Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σωφρ. Χατζησαββίδης Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης

2 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (2010) ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ-Α΄ΤΑΞΗ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ-Α΄ΤΑΞΗ  Οι δεξιότητες για τη βαθμίδα αυτή ακολουθούν πιστά τη γενική φιλοσοφία του προγράμματος, στόχος του οποίου είναι ο κριτικός γραμματισμός. Επομένως, η διδασκαλία και η εκμάθηση στην ηλικιακή αυτή ομάδα δεν αποκλίνει από τους γενικότερους στόχους, παρά την ιδιοτυπία της (εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης).

3 Κριτικός γραμματισμός και διδσκαλία της Α΄γραφής & ανάγνωσης  Οι έννοιες αναδυόμενος και αναπτυσσόμενος γραμματισμός αποτελούν ένα συνεχές· έτσι το πρόγραμμα σπουδών δεν προβλέπει καμία ηλικιακή, χρονολογική και εξελικτική διάκριση μεταξύ των δύο. Εξυπακούεται ωστόσο ότι σημείο αφετηρίας είναι ο αναδυόμενος γραμματισμός.  Στο πλαίσιο του αναδυόμενου γραμματισμού οι δεξιότητες που καλλιεργούνται και αξιολογούνται είναι η φωνολογική ενημερότητα και η σχέση της με τις γραφοφωνηματικές αντιστοιχίες, η μορφολογική και η συντακτική ενημερότητα, ο τρόπος που αντικατοπτρίζονται και κωδικοποιούνται στη γραφή και οι τρόποι με τους οποίους στηρίζουν την ανάγνωση.

4 Κριτικός γραμματισμός και διδσκαλία της Α΄γραφής & ανάγνωσης  Εξυπακούεται ότι αυτές οι δεξιότητες δεν καλλιεργούνται αποκομμένες η μία από την άλλη και ούτε αποκομμένες από την κριτική προσέγγιση των κειμενικών ειδών. Αντίθετα, η κριτική επεξεργασία των κειμένων, της δομής, της οργάνωσης και του περιεχομένου τους στηρίζει με ουσιαστικό τρόπο την καλλιέργεια της γραφοφωνηματικής, μορφολογικής και συντακτικής δεξιότητας (και αντίστροφα).  Τα παραπάνω συνεπάγονται μια πιο σφαιρική και δομημένη προσέγγιση στην οποία οι εμφάσεις στη μορφολογική, φωνολογική και συντακτική ενημερότητα αλληλεξαρτώνται και συνυπάρχουν με την επεξεργασία των κειμένων.

5 Κριτικός γραμματισμός και διδσκαλία της Α΄γραφής & ανάγνωσης  Είναι αυτονόητο ότι αξιοποιείται κριτικά η γλωσσική ποικιλότητα (διάλεκτος) στην εκμάθηση της πρώτης ανάγνωσης και γραφής, τόσο γιατί αυτό προκύπτει ως λογική ανάγκη από τη γενική φιλοσοφία του προγράμματος, όσο και γιατί είναι παιδαγωγικά αποτελεσματικότερη όσον αφορά την καλλιέργεια της φωνολογικής και μορφοσυντακτικής ενημερότητας.

6 Κριτικός γραμματισμός και διδσκαλία της Α΄γραφής & ανάγνωσης  Tο πρόγραμμα σπουδών δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και στρατηγικών για την παραγωγή και επεξεργασία κειμένων, προφορικών, γραπτών και πολυτροπικών. Οι στρατηγικές αυτές δεν διαφοροποιούνται τόσο πολύ με βάση την τάξη όσο με βάση τα είδη των κειμένων που μπορούν να αξιοποιηθούν –από απλά σε σύνθετα ή μεικτά κειμενικά είδη (με τη συνθετότητα να προσδιορίζεται με βάση τον τρόπο οργάνωσης των πληροφοριών και τη γλωσσική μορφή των κειμένων).


Κατέβασμα ppt "Σωφρ. Χατζησαββίδης Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google