Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρουσίαση και στάδια δημιουργίας εργασιών από τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας Χρυσή Κούμνα Καθηγήτρια Τέχνης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρουσίαση και στάδια δημιουργίας εργασιών από τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας Χρυσή Κούμνα Καθηγήτρια Τέχνης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρουσίαση και στάδια δημιουργίας εργασιών από τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας Χρυσή Κούμνα Καθηγήτρια Τέχνης

2 … όταν οι μαθητές δυσκολεύονται να βρουν τις κατάλληλες λέξεις για να εκφράσουν αυτό που νιώθουν ή σκέφτονται οι Τέχνες βοηθούν τα παιδιά να πουν τα ανείπωτα Eisner

3 Δραστηριότητες στο μάθημα των Εικαστικών Τεχνών στην Ειδική Μονάδα

4 Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αποφασίσει :  ποιους στόχους θα καθορίσει  ποιες δεξιότητες και στάσεις θα καλλιεργήσει  ποιες γνώσεις και εμπειρίες θα επιδιώξει να αποκτήσουν οι μαθητές Προβληματισμοί :  Οι στόχοι που θέσαμε, οι προσδοκίες μας είναι ρεαλιστικές και εφικτές ;  Είναι κατάλληλοι για όλους τους μαθητές ;  Τι πραγματικά έχουν ανάγκη να μάθουν οι μαθητές ; Το Πρόγραμμα των Εικαστικών Τεχνών είναι ευέλικτο και ανοικτό

5 Διατύπωση Στόχων προσωπικής έκφρασης και ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης, Γνώσεις παρατήρησης, αναγνώρισης και ονομασίας σχημάτων, χρωμάτων, αντικειμένων, συμβόλων Εμπειρίες χρήση και πειραματισμός υλικών / μέσων και τεχνικών εικαστική έκφραση Δεξιότητες ανάπτυξη προφορικού λόγου Στάσεις / συμπεριφορές ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων ( επικοινωνία, ομαδικότητα, συνεργασία, υπευθυνότητα, )

6 τη γνώση των χαρακτηριστικών των μαθητών τις ιδιαιτερότητες των μαθητών ( π. χ πολύ καλή οπτική μνήμη,) τις δυσκολίες των μαθητών ( κινητικές δυσκολίες, κουράζεται εύκολα, συγκέντρωση ) τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις τα κίνητρα των μαθητών για μάθηση τα υλικά που έχουμε στη διάθεση μας H επιλογή και η οργάνωση των μαθημάτων γίνεται με :

7 Η τέχνη ενεργοποιεί τη σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία με το να προσφέρει πλούσιες οπτικές, απτικές και αισθητηριακές εμπειρίες στους μαθητές

8 Θεματική ενότητα : Συναισθήματα - Έκφραση

9 Λυπημένος Ο μαθητής αναγνωρίζει και ονοματίζει μέσα από εικόνες, βασικά συναισθήματα παρατηρεί και σχεδιάζει με μολύβι τα χαρακτηριστικά και την έκφραση του προσώπου Φοβισμένος Ευτυχισμένος

10 Ο μαθητής Πλάθει τη μορφή του προσώπου ελέγχοντας τον τρόπο κίνησης των χεριών του χρησιμοποιώντας πηλό και εργαλεία ( πλάστης ). Προσθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τον απασχολούν ( σταυρός, σπυράκια ). Επιλέγει τα χρώματα και ζωγραφίζει με πινέλο το πρόσωπο. Κόβει χαρτιά σε διαφορετικά σχήματα ή χρησιμοποιεί χαρτάκια post-it για να δημιουργήσει μοτίβο στο φόντο.

11 ‘Ολες οι ζωγραφιές είχαν κοινό χαρακτηριστικό το χαμόγελο

12 Μεθοδολογία μαθήματος - διδακτική προσέγγιση οργάνωση υλικών οι οδηγίες είναι σαφής και ξεκάθαρες για καλύτερη κατανόηση η δραστηριότητα έχει μικρά εξελικτικά βήματα ενθαρρύνουμε την επιλογή χρησιμοποιούμε οπτικά ερεθίσματα μαζί με προφορική οδηγία επιβραβεύουμε τους μαθητές για το αποτέλεσμα τους εξατομικευμένη υποστήριξη συνεργασία με τους βοηθούς διαφοροποίηση διδασκαλίας και ευελιξία

13 Με αφορμή τα έργα της Bufalini με βότσαλα Οι μαθητές εμπνεύστηκαν και έφτιαξαν τα δικά τους έργα

14 προετοιμασία υλικών : διαχωρισμός βότσαλων σε μεγέθη και σχήματα οι μαθητές ζωγραφίζουν το φόντο με ακρυλικές μπογιές φτιάχνουν σπίτια και τα συνθέτουν στο τελάρο τους

15 Θεματική ενότητα : Περιβάλλον Βυθός Ψηφιδωτό, ζωγραφική Υλικά : χαρτί, παστέλ

16 Οι μαθητές επιλέγουν εικόνες με ψάρια, αποφασίζουν ποιους χρωματισμούς θα συνδυάσουν κόβουν με ψαλίδι και κολλούν τις ψηφίδες / χαρτιά στις εικόνες η τις χρωματίζουν με χρωματιστά μολύβια.

17 Ζωγραφίζουν το φόντο ελεύθερα και συνθέτουν τις εικόνες στο σχέδιο Σκοπός : Οι μαθητές μαθαίνουν να μοιράζονται τα υλικά, να συνεργάζονται και να επικοινωνούν μεταξύ τους

18 Μέσα από τις Χειροτεχνίες και τις κατασκευές δημιουργήσαμε χρηστικά έργα / αντικείμενα σχετικά με τις γιορτές, παραδόσεις, τα ήθη & έθιμα, τις εποχές … Επιμέρους έμφαση δίνεται : στην ανάγκη των μαθητών να συνδέσουν το μάθημα με την καθημερινή τους πραγματικότητα, τις εμπειρίες τους, το κοινωνικό τους περιβάλλον και ευρύτερα με τη ζωή τους

19 Χριστούγεννα Χριστούγεννα Στάδια δημιουργίας χριστουγεννιάτικων δέντρων Ο μαθητής επιλέγει τα χρώματα, σχίζει, κόβει, κολλάει σε σειρές χαρτάκια ( λωρίδες ) για να δημιουργήσει χριστουγεννιάτικα δεντράκια

20 Χριστουγεννιάτικα δεντράκια από περιοδικό

21 Χριστουγεννιάτικα στολίδια με σύρμα

22 Ακολούθως οι μαθητές διακόσμησαν τα στολίδια με χάντρες, κορδέλες

23 Πάσχα Πάσχα Πασχαλινά καλαθάκια

24 Μέσα από το παιχνίδι οι μαθητές γνώρισαν τη τεχνική του (papier-mache) Δημιούργησαν Πασχαλινά αβγά Και αφού ολοκλήρωσαν πέρασαν στη δραματοποίηση …

25 Ο μαθητής ενθαρρύνεται να περιεργαστεί το ζυμάρι. Πλάθει διαφορετικά σχήματα ελέγχοντας τον τρόπο κίνησης των χεριών του και στη συνέχεια τα συναρμολογεί για να φτιάξει το στεφάνι. Υλικά : ζύμη με αλάτι Άνοιξη

26 Ο μαθητής χρησιμοποιώντας πλαστελίνη πλάθει απλά σχήματα λουλούδια, πεταλούδες με διαφορετικά εργαλεία εφαρμόζει υφές με τα εργαλεία

27 Ο μαθητής χρησιμοποιεί μπατονέτες και ζωγραφίζει με την τεχνική του πουαντιγισμού

28 Ο μαθητής χρησιμοποιεί φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά για να φτιάξει μικροαντικείμενα ή έργα με σκοπό τη διακόσμηση του δικού του χώρου Ελεύθερη χρήση μαρκαδόρων, Υλικά : φίλτρα καφέ, μαρκαδοράκια, μανταλάκια

29 Απόκριες

30 Ο μαθητής διπλώνει χαρτιά με συγκεκριμένο τρόπο

31 Ο μαθητής ζωγραφίζει και συνδυάζει στο χαρτί σχήματα, γραμμές, χρώματα Ανεμόμυλοι

32 Γλυπτική με κύβους op art

33 Ο μαθητής χρησιμοποιεί την τέχνη για να συμπληρώσει άλλα μαθήματα

34

35

36

37

38 Η Τέχνη ως «… τόπος ελευθερίας και έκφρασης όσο και τόπος συνάντησης με τους άλλους » Δανασσής - Αφεντάκης


Κατέβασμα ppt "Παρουσίαση και στάδια δημιουργίας εργασιών από τα παιδιά της Ειδικής Μονάδας Χρυσή Κούμνα Καθηγήτρια Τέχνης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google