Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων VB. Δημιουργία ενός μωσαϊκού χρωμάτων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων VB. Δημιουργία ενός μωσαϊκού χρωμάτων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων VB

2 Δημιουργία ενός μωσαϊκού χρωμάτων

3 Δημιουργία ενός ελεύθερου σχεδίου από έγχρωμες ελλείψεις 4. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία της διπλανής εικόνας, επιλέγοντας κάθε φορά ένα άλλο χρώμα με διαφορετική έλλειψη. Στο τέλος παίρνουμε ένα σχέδιο παρόμοιο με το διπλανό. 1. Επιλέγουμε το εργαλείο Έλλειψη και το δεύτερο στυλ γεμίσματος. 2. Επιλέγουμε το χρώμα πρώτου πλάνου και το χρώμα φόντου. 3. Με τη λειτουργία σύρε και άφησε δημιουργούμε μια τυχαία έλλειψη.

4 Δημιουργίες στη Ζωγραφική (από γεωμετρικά σχήματα) Αναλυτική καταγραφή κατά βήματα της πορείας σχεδιασμού του κλόουν στο πρόγραμμα της Ζωγραφικής.

5 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (1 από 9) ΒΗΜΑ 1

6 ΒΗΜΑ 2 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (2 από 9)

7 Παρατηρήστε ότι το σχέδιο του κλόουν αποτελείται από απλά γεωμετρικά ή ελεύθερα σχέδια (Εικόνα α), τα οποία εύκολα μπορείτε να αναπαραγάγετε.

8 ΒΗΜΑ 3 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (3 από 9)

9 ΒΗΜΑ 4 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (4 από 9)

10 ΒΗΜΑ 5 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (5 από 9)

11 ΒΗΜΑ 6 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (6 από 9)

12 ΒΗΜΑ 7 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (7 από 9)

13 ΒΗΜΑ 8 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (8 από 9)

14 ΒΗΜΑ 9 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (9 από 9)

15 2. Επιλέγουμε την επιλογή Αποθήκευση. 3. Στο παράθυρο που εμφανίζεται μπορούμε να επιλέξουμε σε ποια περιοχή θέλουμε να αποθηκεύσουμε τη ζωγραφιά μας. Επιλέγουμε την περιοχή Τα έγγραφά μου. 4. Από το παράθυρο αυτό μπορούμε να επιλέξουμε την αποθήκευση της εργασίας μας σε μια δισκέτα. 5. Γράφουμε το όνομα που θα αποθηκεύσουμε τη ζωγραφιά μας: κλόουν 6. Επιλέγουμε το κουμπί Αποθήκευση. 1. Με απλή επιλογή ανοίγουμε το μενού Αρχείο. 7. Το όνομα της αποθηκευμένης εικόνας εμφανίζεται στον τίτλο του παραθύρου. 8. Με την επιλογή Αρχείο – Έξοδος κλείνουμε τη Ζωγραφική. Αποθήκευση της εικόνας μας

16 Άνοιγμα αποθηκευμένης εικόνας 1.Από το μενού επιλογών επιλέγουμε Αρχείο - Άνοιγμα 3. Επιλέγουμε το κουμπί Άνοιγμα 2. Στο παράθυρο που ανοίγει αναζητούμε τη ζωγραφιά μας με το όνομα που την αποθηκεύσαμε και την επιλέγουμε

17 Θεωρία Χρώματος Εισαγωγή  Το χρώμα είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας περιγραφής, που συχνά απλουστεύει κατά πολύ την διαδικασία αναγνώρισης αντικειμένων και την εξαγωγή περιοχών.  Οι άνθρωποι μπορούν να διακρίνουν χιλιάδες διαφορετικές αποχρώσεις και εντάσεις χρωμάτων, ενώ από τις αποχρώσεις του γκρι μόνο  Περίπου το 65% των αισθητήρων στο ανθρώπινο μάτι είναι ευαίσθητοι στο κόκκινο, 33% στο πράσινο και μόνο το 2% στο μπλε.

18 Το ορατό φάσμα είναι κομμάτι του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος το οποίο ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι. Το λευκό φως αναλύεται από ένα πρίσμα στα χρώματα του οπτικού φάσματος

19 Ένα τυπικό ανθρώπινο μάτι ανταποκρίνεται σε μήκη κύματος στον αέρα από 380 έως 780 nm (nano = ) Όπως είδαμε στην προηγούμενη εικόνα το ορατό φάσμα δεν περιέχει όλα τα χρώματα τα οποία τα ανθρώπινα μάτια & εγκέφαλος μπορούν να ξεχωρίσουν, πχ απουσιάζουν τα καφέ, ροζ και μωβ. Αυτό συμβαίνει γιατί τα χρώματα αυτά είναι στην ουσία μια μίξη πολλαπλών μηκών κύματος.

20 Primary = Βασικά Secondary = Δευτερεύων Tertiary = Τριτογενή Δίσκος του Νεύτωνα

21 Φασματικά χρώματα

22 Αναπαράσταση της χρωματικής αντίληψης Η αίσθηση του χρώματος οφείλεται στα κωνία του αμφιβληστροειδούς τα οποία είναι τριών ειδών με φάσματα απορρόφησης S 1 (λ), S 2 (λ) και S 3 (λ) στις περιοχές «κίτρινο- πράσινο», «πράσινο» και «μπλε» αντίστοιχα. Ίδιες φασματικές αποκρίσεις σημαίνουν αντίληψη ίδιου χρώματος (ακόμη κι αν στην πραγματικότητα πρόκειται για διαφορετικό μήκος κύματος ακτινοβολίας).

23 Εισαγωγή Η επεξεργασία έγχρωμης ψηφιακής εικόνας, χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες 1.Επεξεργασία εικόνων πλήρους χρώματος: σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται εικόνες που λαμβάνονται από αισθητήρες πλήρους χρώματος. 2.Ψευδοχρωματισμός εικόνων: εδώ ο στόχος είναι η ανάθεση χρώματος σε εικόνες επιπέδων του γκρί.

24 Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (1)  Ακτινοβολία (Radiance) είναι το συνολικό ποσό ενέργειας που εκπέμπεται από την πηγή φωτός. Μετράται σε Watts.  Φωτεινότητα (Luminance) είναι μία εκτίμηση του ποσού της ενέργειας που φτάνει στον παρατηρητή. Μετράται σε lumens (lm). (η φωτεινή ενέργεια που ανακλά το αντικείμενο)  Λαμπρότητα (Brightness) είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης. περιγραφή φωτεινής πηγής

25 Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (2)  Απόχρωση (χροιά) (Hue) αντιπροσωπεύει το επικρατέστερο χρώμα έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής.  Καθαρότητα (κορεσμός) (Saturation) αναφέρεται στην καθαρότητα του χρώματος, σε σχέση με το ποσό άσπρου φωτός με το οποίο αναμειγνύεται.  Λαμπρότητα (Brightness) είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης. περιγραφή χρώματος

26 To Έγχρωμο Αναλογικό Τηλεοπτικό Σήμα  Μια έγχρωμη εικόνα συνίσταται από τη φωτεινότητά της Y (Luminance) και τη χρωμικότητά της CHR (Chrominance), δηλ Έγχρωμη εικόνα = φωτεινότητα + χρωμικότητα  Η χρωμικότητα είναι ένα γεωμετρικό άνυσμα και καθορίζεται από το μέτρο του που ονομάζεται κορεσμός Saturation (αγνότητά του ή αλλιώς τη μη νόθευσή του με ποσότητα λευκού φωτός) και τη γωνία του που ονομάζεται χροιά Hue (απόχρωση).  Άρα Έγχρωμη εικόνα = φωτεινότητα + κορεσμός + χροιά

27 Θεωρία χρώματος (1) Βασικά (primary) χρώματα  Κόκκινο (Red)  Πράσινο (Green)  Μπλε (Blue) Συμπληρωματικά (secondary) χρώματα  Κυανό (Cyan)  Μωβ (Magenta)  Κίτρινο (Yellow)

28 Θεωρία χρώματος (2) Βασικά χρώματα Συμπληρωματικά χρώματα Για την περιγραφή των χρωμάτων στον Η/Υ χρησιμοποιούνται διάφορες μεθοδολογίες και μοντέλα.

29 Βασικά Χρωματικά Μοντέλα 1. RGB (1) Με το μοντέλο RGB περιγράφεται η χρωματική ένταση κάθε κουκίδας χρησιμοποιώντας τρία χρωματικά κανάλια. Έχει βρεθεί ότι οποιοδήποτε χρώμα μπορεί να συντεθεί ανακατεύοντας όχι περισσότερα από τρία άλλα χρώματα. Η τριάδα των χρωμάτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί δεν είναι μοναδική. Βασικός κανόνας είναι κάθε ένα από αυτά τα χρώματα δεν πρέπει να έχει παραχθεί από τα υπόλοιπα δύο. Τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε (Red, Green, Blue – RGB). Το ποσοστό συνεισφοράς κάθε βασικού χρώματος ορίζεται στο διάστημα από 0 (μαύρο) έως 255 (λευκό) ή ανάλογα στο τρισδιάστατο RGB

30 RGB μίξεις χρωμάτων ΚόκκινοΠράσινοΜπλεΧρώμα Λευκό Κίτρινο Magenta- Βαθύ κόκκινο Κυανό Κόκκινο Πράσινο Μπλε 000Μαύρο

31 Χρωματικά μοντέλα \ RGB (2) Στο RGB μοντέλο, τα χρώματα θεωρούνται προσμίξεις των βασικών χρωμάτων Κόκκινο, Πράσινο, Μπλε. Το μοντέλο βασίζεται στο καρτεσιανό σύστημα και αναπαριστάται με τον RGB κύβο. Χρησιμοποιείται στην απεικόνιση χρωμάτων στις οθόνες και γενικά στα συστήματα απεικόνισης.

32 Χρωματικά μοντέλα \ RGB (3) Κάθε εικόνα αποτελείται από 3 υπο-εικόνες, μία για κάθε βασικό χρώμα. ΚόκκινοΠράσινοΜπλε

33 Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (1) Στο CMYK μοντέλο (Cyan Magenda Yellow blacK), τα χρώματα θεωρούνται προσμίξεις των συμπληρωματικών χρωμάτων Κυανό, Μωβ, Κίτρινο. Το μοντέλο αυτό είναι αντίστοιχο με το RGB και χρησιμοποιείται στην έγχρωμη εκτύπωση και λιγότερο στις εφαρμογές πολυμέσων. Στην πράξη προστίθεται επιπλέον το μαύρο χρώμα για καλύτερα οπτικά αποτελέσματα.

34 Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (2) Κάθε εικόνα αποτελείται από 4 υπο-εικόνες. ΚυανόΜωβΚίτρινοΜαύρο

35 Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (3) Η μετατροπή μεταξύ των δύο μοντέλων γίνεται ως εξής:

36 Χρωματικά μοντέλα \ HSI (1) Στο HSI μοντέλο, τα χρώματα αναπαριστώνται από δύο χρωματικούς παράγοντες (Hue & Saturation) και την φωτεινότητά (Intensity). Χρησιμοποιείται για την περιγραφή των χρωμάτων με βάση την ανθρώπινη αντίληψη.

37 Χρωματικά μοντέλα \ HSI (2) Μία πρακτική οπτική αναπαράσταση για το HSΙ σύστημα, επιτυγχάνεται εάν περιστρέψουμε τον RGB κύβο έτσι ώστε στον κάθετο άξονα να βρίσκεται η ευθεία που ενώνει τις γωνίες του μαύρου και του άσπρου.

38 Χρωματικά μοντέλα \ HSI (3) Κάθε εικόνα αποτελείται από 3 υπο-εικόνες, μία για κάθε συνιστώσα. ΑπόχρωσηΚαθαρότηταΈνταση

39 Χρωματικά μοντέλα \ HSB-HSL Με τις μεθοδολογίες HSB (Hue, Saturation, Brightness) και HSL (Hue, Saturation, Lightness) μπορούμε να καθορίσουμε την απόχρωση (hue) με γωνιακούς όρους (0 – 360 ο ) και τις παραμέτρους κορεσμού (saturation) και φωτεινότητας (brightness) ή (lightness) ως ποσοστά (%). Με κορεσμό 100% το χρώμα είναι καθαρό. Με κορεσμό 0% είναι άσπρο, μαύρο ή γκρι ανάλογα με τη βασική απόχρωση. Για παράδειγμα φωτεινότητα 100% δίνει λευκό. Αντίστοιχα φωτεινότητα 0% μαύρο. Ενώ φωτεινότητα 50% αποδίδει καθαρό χρώμα. A. Saturation B. Hue C. Brightness D. All hues

40 Βαθμοί Απόχρωσης \ HSB-HSL ΧρώμαΒαθμοί (Hue) Κόκκινο0ο0ο Κίτρινο60 ο Πράσινο120 ο Κυανό180 ο Μπλε240 ο Magenta - Βαθύ κόκκινο300 o B. Hue

41 Άλλα Μοντέλα CIE YIQ, YUV Κάθε χρώμα ορίζεται από τις παραμέτρους συχνότητας (frequency), κορεσμό (Saturation) και απόλυτη φωτεινότητα (luminance). Χρησιμοποιούνται στη μετάδοση τηλεοπτικού σήματος. Βασικοί παράμετροι είναι η φωτεινότητα (luminance) και της chrominance. Photo YCC Αναπτύχθηκε από την Kodak για τον ορισμό της αναπαράστασης ψηφιακών έγχρωμων εικόνων από slides κ.α. Το μοντέλο αυτό χρησιμοποιείται στις PhotoCD εικόνες.


Κατέβασμα ppt "Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων VB. Δημιουργία ενός μωσαϊκού χρωμάτων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google