Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αφράτη Αναστασία Μαυροματίδου Γαλήνη Παπαδημητρίου Χριστίνα Χρήστου Κωνσταντίνος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αφράτη Αναστασία Μαυροματίδου Γαλήνη Παπαδημητρίου Χριστίνα Χρήστου Κωνσταντίνος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αφράτη Αναστασία Μαυροματίδου Γαλήνη Παπαδημητρίου Χριστίνα Χρήστου Κωνσταντίνος

2  Θα διαπραγματευτούμε τις απαρχές της ιατρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας σε διάφορες χώρες της αρχαιότητας  Κίνα  Αίγυπτος  Ελλάδα  Ρώμη

3  Αναφέρουν τις σημαντικότερες προσωπικότητες όπως:  Tον ερευνητή και θεμελιωτή της ιατρικής επιστήμης, Shen Hung.  Τον συγγραφέα του πρώτου βιβλίου ιατρικής εκπαίδευσης μέσω ερωτήσεων-απαντήσεων, Huang Ti.

4  Είναι άμεσα συνυφασμένες και επομένως η ιατρική εκπαιδευτική διαδικασία καθίσταται δυσνόητη για άπειρους.  Η κατάκτηση αρμονίας και ισορροπίας της ζωής συνδέεται με την εξασφάλιση της υγείας.

5  Ο θαυμαστός φιλόσοφος Κομφούκιος επεδίωξε να μυήσει ομάδα μαθητών σε ένα σύστημα φιλοσοφίας όπου κλειδιά της εκμάθησης ήταν η κατάκτηση αξιών και αρετών.

6  Πρόοδος στην οργάνωση της ιατρικής εκπαίδευσης  Θεμελίωση προτίμησης πρόληψης από την θεραπεία και μέθοδος διάγνωσης που περιλάμβανε  Παρατήρηση  Στηθοσκόπιση  Ερώτηση  Ψηλάφηση  Ίδρυση ιατρικών σχολείων καιεξετάσεων αξιολόγησης εκπαιδευόμενων.

7  Επίσημη εδραίωση της ιατρικής εκπαίδευσης και μέσω αυτής κατηγοριοποίησης εκπαιδευμένων  1 η κατηγορία: Παροχή δυνατότητας ακαδημαϊκής καριέρας  2 η κατηγορία: Παροχή άδειας ιατρικής άσκησης  3 η κατηγορία: Υποχρέωση αλλαγής επαγγέλματος.  Εκπαιδευτές: υπεύθυνοι για την εξέλιξη μαθητών και τιμωρία με μείωση μισθών

8 Σύγγραμμα της Elizabeth Hsu (1999)  πραγματεύεται την σύγχρονη κινεζική ιατρική και αναφέρονται  3 τρόποι μετάδοσης γνώσης:  Μυστική  Προσωπική  Τυποποίηση  9 χρόνια ιατρικής εκπαίδευσης Το σύγραμμα αυτό αποδεικνύει πόσο λίγο έχει αλλάξει ανά τους αιώνες η κινεζική ιατρική εκπαίδευση.

9  Οι γνώσεις μας για την ιατρική εκπαίδευση στην αρχαία Αίγυπτο προέρχονται από  Πάπυρους  Αγάλματα  Επιγραφές  Μνημεία  Κτήρια

10  Στον Edwin Smith πάπυρο γίνεται αναφορά στον Ιmhotep  Αρχιερέας στην Ηλιούπολη  «πατέρας» της Ιατρικής  Θεός των αρρώστων και λατρεύεται με πολυάριθμα αγάλματα και ναούς  Τα αποφθέγματά του μεταδίδονται από στόμα σε στόμα για αιώνες

11  Σχολεία είναι οι ναοί, στους οποίους έρχονται οι ασθενείς για να ζητήσουν βοήθεια  Οι μαθητές  διδάσκονται από τα 6 τελευταία ιερά βιβλία, τα οποία αναφέρονται στην ιατρική  έχουν πρακτική εξάσκηση  Λήψη ιατρικού ιστορικού  Εξέταση ούρων  Εξέταση και θεραπεία  φαρμακευτική αγωγή  Αφεψήματα, χάπια, παστίλιες, υπόθετα, αλοιφές, σταγόνες ματιών  Τρόποι επικοινωνίας με τους ασθενείς, ηθική και δεοντολογία

12  Στους ναούς γίνεται η συλλογή και η αντιγραφή βιβλίων και χειρόγραφων  Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας

13  Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο κάθε γιατρός ασχολούταν με μόνο ασθένεια, έτσι λοιπόν υπήρχε γιατρός για το κεφάλι, τα μάτια, τα δόντια, τα έντερα

14 Η βασική πηγή πληροφοριών για την ιατρική εκπαίδευση στην Αρχαία Ελλάδα είναι τα γραπτά του Ιπποκράτη.

15  Λογά της έλλειψης βιβλίων η διδασκαλία ήταν κυρίως προφορική.  Υπήρχαν πολλές δυσκολίες στην διδασκαλία και κυρίως στην ανάγωγη της θεωρίας σε πράξη.  Οι Αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στην ικανότητα του γιατρού να επικοινωνεί, τόσο με τον ασθενή του όσο και με τους μαθητές του.

16  Εκείνη την εποχή δεν απαιτούνταν εξετάσεις για να ασκήσεις το επάγγελμα του ιατρού αλλά και ούτε καθορισμένη περίοδο μάθησης.  Η γνώση και τα μυστικά του επαγγέλματος μεταδίδονταν από πατερά σε γιο.  Εκείνο που ήταν σημαντικό για να γίνει κάποιος επιτυχημένος ιατρός ήταν η φήμη, η όποια και εύκολα μεταδιδόταν από δάσκαλο σε μαθητή.

17  Στα κείμενα του Ιπποκράτη αναφέρεται ότι για να εξασκήσεις την ιατρική χρειάζεται να γνωρίζεις τα μυστικά της φύσης του ανθρώπου, καθώς και ότι η βάση όλων των επιστήμων είναι η Ιατρική.  Όσοι επιθυμούσαν να γίνουν ιατροί έπρεπε να έχουν κάποια χαρακτηριστικά όπως φυσική προδιάθεση και πολύ χρόνο.  Η θεωρητική βάση της ιατρικής ήταν οι 4 χυμοί του Ιπποκράτη και οι 4 φυσικές ιδιότητες.  Στους αφορισμούς του ο Ιπποκράτης αναφέρει κάποια πολύ σημαντικά γενικά χαρακτηριστικά που αφορούν τις ασθένειες και τις θεραπείες.

18  Μεγάλη σημασία για έναν ιατρό ήταν να γνωρίζει τα όρια του και να μην έχει την πεποίθηση ότι μπορεί να θεραπεύει όλες τις ασθένειες.  Ο Ιπποκρατικός Όρκος, ένα από τα σπουδαιότερα κείμενα της αρχαιότητας, αποδεικνύει ότι η κοινωνία των ιατρών έχει άξιες.

19  Ανάπτυξη του συστήματος των μαθητειών, όπου δίδασκαν κυρίως Έλληνες  Απασχόληση πολλών γιατρών στο στρατό, που βοήθησε στην εξάπλωση ιατρικών γνώσεων και κανόνων υγιεινής  Ίδρυση συντεχνιών και κολεγίων από γιατρούς όπου δίδασκαν την ‘hidden agenda’ (π.χ. πως πρέπει να είναι ένας γιατρός, ποια πρέπει να είναι η σχέση του με τον ασθενή)

20  Σπούδασε στην Πέργαμο, την Σμύρνη, την Κόρινθο και την Αλεξάνδρεια  Κατηγοριοποίησε τις ασθένειες με βάση τα συμπτώματα  Ήταν αντίθετος με την ολιγόμηνη εκπαίδευση (π.χ. 6μηνη)

21  Υπάρχουν 21 βιβλία του, με το ‘The pulse for beginners’ να είναι από τα πιο ενδιαφέροντα  Ισχυρίζεται ότι τελειοποίησε τις αρχές της αρχαίας ιατρικής και ότι ο Ιπποκράτης απλώς έθεσε τις βάσεις  Σύμφωνα με τον Γαληνό, ένας γιατρός πρέπει να είναι εφοδιασμένος με λογική, φυσική και ηθική καθώς και πέρα απ’ την εκπαίδευση, να έχουν έμφυτη ικανότητα  Τόνισε τη σημασία των ‘χυμών’ για την πρόκληση της ασθένειας

22  Στο βιβλίο του ‘On my own words’, περιλαμβάνει όλα όσα έμαθε και ανακάλυψε μόνος του  Επισήμανε τη σημασία της πρακτικής, πέρα απ’ τη θεωρία

23  Στο βιβλίο του ‘ De Medicina’ αναφέρει:  Σωστή προσέγγιση ασθενή από γιατρό  Χαρακτηριστικά σωστού χειρουργού  Διαδικασία επέμβασης στα μάτια  Αναφέρθηκε στη διατήρηση της υγείας, τη δίαιτα, τα συμπτώματα της ασθένειας και της φλεγμονής ( ερυθρότητα, πόνος, θερμότητα, οίδημα)

24  Στο βιβλίο του ‘De Materia Medica’ δίνει λεπτομερείς πληροφορίες για τη συλλογή και επεξεργασία των φυτών και τις ευεργεσίες τους στους ανθρώπους

25  Στόχος του άρθρου είναι η ενημέρωση των εκπαιδευομένων για την ιστορική εξέλιξη της ιατρικής εκπαίδευσης διαδικασίας  Οι δεξιότητες που αποκομίζουν οι εκπαιδευόμενοι είναι η απόκτηση ιατρικής κουλτούρας, νοοτροπίας και σκέψης σύμφωνα με τα ενδεδειγμένα ιστορικά ιατρικά πρόσωπα

26  Medical Education, past, present and future/Ancient medicine: the beginnings of the art, Churchill Livingstone, ISBN 13: , ISBN-10: , first published 2007, p.15-47


Κατέβασμα ppt "Αφράτη Αναστασία Μαυροματίδου Γαλήνη Παπαδημητρίου Χριστίνα Χρήστου Κωνσταντίνος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google