Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Εύα Ιωαννίδου. Γιατί κινητικά παιχνίδια ;  Για πολλά παιχνίδια, η κίνηση ενσωματώνεται αποκλειστικά ως κίνητρο, ενώ για άλλα παιχνίδια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Εύα Ιωαννίδου. Γιατί κινητικά παιχνίδια ;  Για πολλά παιχνίδια, η κίνηση ενσωματώνεται αποκλειστικά ως κίνητρο, ενώ για άλλα παιχνίδια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Εύα Ιωαννίδου

2 Γιατί κινητικά παιχνίδια ;  Για πολλά παιχνίδια, η κίνηση ενσωματώνεται αποκλειστικά ως κίνητρο, ενώ για άλλα παιχνίδια η κίνηση αποτελεί το βασικό συστατικό.  Η κίνηση μπορεί να είναι διασκέδαση και έτσι να προσθέσει κάτι παραπάνω στην απόλαυση των παιχνιδιών.  Μέσα από την κίνηση τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα της ίδιας της κίνησης αλλά και την καρδιοαγγειακή λειτουργία τους. Με τα κινητικά παιχνίδια τα παιδιά μπορούν :  να εκτονωθούν και να καταλάβουν τον ίδιο τους τον εαυτό,  να εκτιμήσουν την δύναμή τους,  να μάθουν να λειτουργούν ομαδικά,  να αντλούν ευχαρίστηση από κινητικές εμπειρίες.  Άρα να βελτιώνουν τον εαυτό τους χωρίς να το καταλάβουν.

3 Κινητικές δεξιότητες  Κάθε δημοφιλές παιχνίδι ή άθλημα απαιτεί κινητική δεξιότητα.  Οι δεξιότητες μπορεί να είναι σύνθετες, απλές ή βασικές.  Τα κινητικά παιχνίδια μπορούν να παρέχουν εξαιρετικές δυνατότητες για τον καθένα, προκειμένου να βελτιώσει τις γενικές κινητικές του δεξιότητες.  Για να διασκεδάζουν με μια ποικιλία δραστηριοτήτων, τα παιδιά πρέπει να μάθουν βασικές δεξιότητες όπως τρέξιμο, πήδημα, λάκτισμα και ρίψη.  Στα κινητικά παιχνίδια, οι γενικές κινητικές δεξιότητες όπως, ισορροπία, συντονισμός, αίσθηση του χώρου, προσανατολισμός, ετοιμότητα, αντίδραση, αίσθηση σώματος, μπορεί να υπάρχουν μεμονωμένες ή να συνυπάρχουν με άλλα στοιχεία όπως, το τρέξιμο ή η συνεργασία.  Με τα κινητικά παιχνίδια, τα παιδιά μπορούν να μάθουν πώς να « μαθαίνουν » και όχι απλά πώς να « εκτελούν » στο παιχνίδι.

4 Τα κινητικά παιχνίδια :  Παρέχουν πλούσιες δυνατότητες στον Ψυχοκινητικό, Γνωστικό και Συναισθηματικό τομέα.  Έχουν από τη φύση τους μια παρακινητική επίδραση και μπορούν να είναι ιδιαίτερα πολύτιμα για ιδιαίτερες κατηγορίες παιδιών και ενηλίκων όπως, τον απρόθυμο να μάθει ή να συνεργασθεί ή να δραστηριοποιηθεί ή αυτόν που χρειάζεται « θεραπευτική » βοήθεια.  Επιπλέον, τα άτομα που είναι φοβισμένα ή αντιδραστικά, τα ντροπαλά ή μοναχικά, τα βαριεστημένα ή τα λιγότερο ικανά, συχνά παίζουν με ενθουσιασμό ένα παιχνίδι, το οποίο στη συνέχεια λειτουργεί σαν ένα ισχυρό κίνητρο για μάθηση και επιπλέον συμμετοχή.  Αυτό όμως που πρέπει να μας απασχολεί είναι η ανάπτυξη κατάλληλων παιχνιδιών για τους σκοπούς μας …

5 Παιχνίδια  Οι παίκτες περπατούν ελεύθερα στο χώρο. Με το δικό μας σήμα π. χ. σφύριγμα, χτύπημα χεριών κ. α. πρέπει να σταθούν ακίνητοι, ή στο ένα πόδι, ή να καθίσουν στο έδαφος … Σε μεγαλύτερες ηλικίες προσθέτουμε λέξεις π. χ. ουρανός, θάλασσα, γη, για συγκεκριμένες στάσεις του σώματος.  « Τυφλό πέρασμα εμποδίων » Οριοθετούμε 2 διαδρομές βάζοντας διάφορα εμπόδια ( τα ίδια σε κάθε διαδρομή ). Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Οι παίκτες κάθε ομάδας γίνονται ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι ο ένας είναι ο τυφλός και ο άλλος ο οδηγός. Οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να αγγίζουν τους τυφλούς. Ο τυφλός πρέπει να φτάσει στο τέρμα της διαδρομής, ακούγοντας τις οδηγίες του συντρόφου του. Όταν περάσει την τελική γραμμή, ξεκινά το επόμενο ζευγάρι.

6 Παιχνίδια  « Οι δρόμοι » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Οι παίκτες κάθε ομάδας πρέπει να διανύσουν μια απόσταση όσο πιο γρήγορα μπορούν ξεκινώντας από διάφορες στάσεις και τρέχοντας με διάφορους τρόπους π. χ. σε ύπτια θέση με κάμψη των ποδιών, μπουσουλώντας, έρποντας ή έχοντας επάνω τους διάφορα αντικείμενα π. χ. με μαξιλάρι πλεύσης ή σανίδα ανάμεσα στα γόνατα, σωσίβιο στη μέση κ. α.  « Φτιάχνω τον Πύργο » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Κάθε παίκτης κρατάει ένα σπόγγο και πρέπει να διανύσει μια απόσταση και να τον τοποθετήσει μέσα σε ένα στεφάνι. Οι επόμενοι κάνουν το ίδιο βάζοντας τον ένα σπόγγο επάνω στον άλλο για να σχηματισθεί ένας πύργος. Κερδίζει η πιο γρήγορη ομάδα.

7 Παιχνίδια  « Τρέξιμο σε κύκλους » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Σε απόσταση μπροστά από κάθε ομάδα βάζουμε έναν κώνο. Οι παίκτες κάθε ομάδας, σχηματίζουν κύκλο πλέκοντας τα χέρια τους ή δεμένοι με σκοινί στο ύψος της μέσης, με την πλάτη γυρισμένη στο κέντρο. Μόλις δώσουμε το σύνθημα, κάθε ομάδα πρέπει να τρέξει μέχρι τον κώνο, να κάνει κύκλο και να επιστρέψει πίσω.  « Γρήγορη κούρσα » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Οι παίκτες της μιας ομάδας στέκονται όρθιοι ο ένας πίσω από τον άλλο. Σε απόσταση, οι παίκτες της άλλης ομάδας σε ζευγάρια είναι τα εμπόδια. Κάθε παίκτης πρέπει να τρέξει όσο πιο γρήγορα μπορεί και να περάσει τα εμπόδια ( πέρασμα κάτω από πόδια ή χέρια, άλμα, γύρω - γύρω κ. α.) και να επιστρέψει στη θέση του. Χρονομετρούμε τις δύο ομάδες. Κερδίζει η γρηγορότερη.

8 Παιχνίδια  « Οι γείτονες » Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Κάθε ομάδα έχει το δικό της χώρο και κανείς δεν μπορεί να περάσει τη διαχωριστική γραμμή. Πετάμε διάφορα αντικείμενα π. χ. μαλακούς κώνους, σπόγγους, πακέτα με χαρτοπετσέτες, μπαλάκια κ. α. ισάριθμα και στα δύο γήπεδα. Με την έναρξη του παιχνιδιού, οι παίκτες πετούν τα αντικείμενα στο απέναντι γήπεδο. Κερδίζει η ομάδα που στη λήξη του παιχνιδιού, έχει τα λιγότερα αντικείμενα στο γήπεδο της.  « Τα μυρμήγκια » Χωρίζουμε τους παίκτες σε 2 ομάδες. Όλοι στέκονται όρθιοι ο ένας δίπλα στον άλλο, πίσω από τη γραμμή που οριοθετεί το χώρο του παιχνιδιού. Στις δύο γωνίες ( τελική γραμμή ), τοποθετούμε 2 στεφάνια ( φωλιές ). Μέσα στο χώρο, πετάμε διάφορα ακίνδυνα αντικείμενα. Οι παίκτες πρέπει να μαζέψουν τα αντικείμενα και να τα βάλουν στη φωλιά τους. Κερδίζει η ομάδα που μάζεψε τα περισσότερα.

9 Παιχνίδια  « Σκαμνάκι » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Δύο παίκτες πλέκουν τα χέρια τους και ένας κάθεται επάνω. Οι παίκτες μεταφέροντας το συμπαίκτη τους πρέπει να διανύσουν μια απόσταση και να επιστρέψουν στη θέση τους. Στη συνέχεια αλλάζουν ρόλους. Κερδίζει η γρηγορότερη ομάδα.  « Τα βαρελάκια » Ένας παίκτης σκύβει ακουμπώντας τα χέρια του στα γόνατα του και κάνει το βαρελάκι. Οι άλλοι παίκτες τρέχουν πατάτε με τις παλάμες στην πλάτη του και περνούν από πάνω του.  « Με την όπισθεν » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες. Οι παίκτες κάθε ομάδας είναι ο ένας πίσω από τον άλλο και κρατούν ένα σκοινί. Πρέπει να τρέξουν με την όπισθεν, να διανύσουν μια καθορισμένη απόσταση και να επιστρέψουν στην αρχική τους θέση.

10 Παιχνίδια  « Τα χρώματα » Οι παίκτες είναι διασκορπισμένοι στο χώρο. Φωνάζοντας ένα χρώμα, πρέπει οι παίκτες να ακουμπήσουν κάποιο αντικείμενο που έχει αυτό το χρώμα.  « Τα δεμένα πόδια » Τρέξιμο σε ζευγάρια που έχουν δεμένα τα κορδόνια των παπουτσιών τους.  « Μεταφέρω τα αυγά » Κάθε παίκτης έχει ένα κουτάλι στο στόμα και μέσα ένα μπαλάκι του πινγκ - πονγκ που πρέπει να μεταφέρει σε μια καθορισμένη απόσταση.  « Ο αμαξάς και το αμαξάκι » Χωρίζουμε τους παίκτες σε ισάριθμες ομάδες και κάθε ομάδα σε ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι, ο ένας παίκτης ( αμαξάς ) πιάνει τον άλλο ( αμαξάκι ) που στηρίζεται μόνο στις παλάμες του, από τα πόδια και διανύουν μια καθορισμένη απόσταση.  « Ραβδοϊσορροπία » Οι παίκτες στέκονται γύρω από ένα κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου στέκεται ο « αρχηγός ». Κάθε παίκτης έχει έναν αριθμό. Ο « αρχηγός » κρατάει µ ε το δείχτη ή τον αντίχειρα στο κέντρο του κύκλου ένα ραβδί κάθετα στη γη. Σηκώνει ξαφνικά το δάχτυλό του για να πέσει το ραβδί και ταυτόχρονα φωνάζει έναν αριθμό. Ο παίκτης που έχει αυτόν τον αριθμό πρέπει να τρέξει και να αρπάξει το ραβδί, πριν πέσει κάτω. Αν τα καταφέρει, παίρνει πόντο και γίνεται αυτός « αρχηγός ».

11 Κινητικά παιχνίδια  « Τρέχω με βατραχοπέδιλα »  « Τσουβαλοδρομίες »  « Γεμίζω τον κουβά »  « Αδειάζω τον κουβά »  « Κουτσό »  « Κρυφτό »  « Ξυλοπόδαρα »  « Τυφλόμυγα »  « Γερμανικό »  « Ράλι »  « Κάνε ότι κάνω »

12 Παραδοσιακά παιχνίδια  « Κρυφτοτενεκές » Ένας παίκτης κλωτσάει δυνατά έναν τενεκέ και όλοι τρέχουν γρήγορα να κρυφτούν. Αυτός που φυλάει πρέπει πρώτα να πιάσει τον τενεκέ και μετά να βρει τους παίκτες.  « Στεφάνι και Αγκλιδέρα - Κύλα » Κάθε παίκτης έχει ένα στεφάνι και ένα ξύλο ή καλάμι ή ραβδί. Με αυτό προσπαθεί να μεταφέρει το στεφάνι, κυλώντας το σε κάποια απόσταση.  « Κουινάδες » Κάθε παίκτης κρατά έναν κουινά ( πέτρα ). Όλοι οι παίκτες στέκονται πίσω από μια γραμμή. Ο πρώτος παίκτης πετά τον κουινά του και ο επόμενος παίκτης στοχεύει για να το χτυπήσει. Κάθε παίκτης προσπαθεί να πετύχει τον κουινά του προηγούμενου παίκτη. Ο παίκτης του οποίου ο κουινάς χτυπήθηκε, πρέπει να πάρει τον άλλο στην πλάτη του και να τον μεταφέρει από το σημείο που βρέθηκε ο κουινάς του μέχρι τη γραμμή.  « Μακριά γαϊδούρα »

13 Παιχνίδια  « Μαθαίνω να περπατώ ωραία » Οι παίκτες περπατούν σε μια απόσταση και περνούν διάφορα εμπόδια, έχοντας ένα αντικείμενο επάνω στο κεφάλι τους π. χ. ένα περιοδικό, ένα σπόγγο, μια χαρτοπετσέτα, ένα βιβλίο κ. α.  « Οι Κινέζοι » Διασκορπίζουμε πολλούς μαλακούς κώνους. Οι παίκτες, μαζεύουν όσους κώνους μπορούν και τους ισορροπούν επάνω στο κεφάλι τους. Στη συνέχεια πρέπει να διανύσουν μια συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς να τους πέσουν.  « Πήδημα προς τα πίσω » Οι παίκτες στέκονται πίσω από ένα « ρυάκι ή ποτάμι ». Μετά πηδάνε προς τα πίσω και όποιος δεν πέσει στο νερό είναι ο νικητής.

14 Ομαδικά νυκτερινά κινητικά παιχνίδια  Το κυνήγι του « χαμένου θησαυρού »  Τα « χαμένα πράγματα »  « Κορδέλες »  Τα « μπαλόνια »  « Οι 12 θεοί »  « Τα πουλιά »  « Οι σταθμοί »  « Το ράλι »  « Κλέφτες και αστυνόμοι »  Το παιχνίδι του δάσους  Ο « Λαβύρινθος »  Η « Χαμένη Ατλαντίδα »

15 Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Εύα Ιωαννίδου. Γιατί κινητικά παιχνίδια ;  Για πολλά παιχνίδια, η κίνηση ενσωματώνεται αποκλειστικά ως κίνητρο, ενώ για άλλα παιχνίδια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google