Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Καθηγήτρια: Στυλιανού Μαρία Μαθήτριες: Γιαμουρίδου Φρόσω Ασημίνα Γκίκα Δρακοπούλου Λώρα Καγιόγλου Νικολέτα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Καθηγήτρια: Στυλιανού Μαρία Μαθήτριες: Γιαμουρίδου Φρόσω Ασημίνα Γκίκα Δρακοπούλου Λώρα Καγιόγλου Νικολέτα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Καθηγήτρια: Στυλιανού Μαρία Μαθήτριες: Γιαμουρίδου Φρόσω Ασημίνα Γκίκα Δρακοπούλου Λώρα Καγιόγλου Νικολέτα

2 Η σφαγή στον Ασσίναρο ποταμό.

3

4 Αθηναίοι Βρισκόμαστε στο τέλος της Σικελικής εκστρατείας, το 413 π. Χ., όπου οι Αθηναίοι βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Ο στόλος τους έχει καταστραφεί και το πεζικό είναι εξαντλημένο. Αποφασίζουν να κατευθυνθούν, με αρχηγό τον Νικία, ( Νικ ί ας ἦ γε τ ὴ ν στρατι ά ν) προς τον Ασσίναρο ποταμό (πρ ὸ ς τ ὸ ν Ἀ σσ ί ναρον ποταμ ό ν) Θέλουν να ελαφρυνθεί η θέση τους όχι μόνο πολεμικά αλλά και για να ξεφύγουν από την πείνα και δίψα που τους βασάνιζε. ( δ’ ὑ π ὸ τ ῆ ς ταλαι- πωρ ί ας κα ὶ το ῦ πιε ῖ ν ἐ πιθυμ ίᾳ )

5

6 Πελοποννήσιοι και Συρακούσιοι Οι Πελοποννήσιοι και οι Συρακούσιοι ενήργησαν με τον ίδιο τρόπο. Χαρακτηρίζουμε την συμπεριφορά και των δύο σκληρή, απάνθρωπη και βίαια καθώς δεν έδειξαν δείγμα ευαισθησίας και ανθρωπιάς. ο ἵ τε Πελοπονν ή σιοι ἐ πικαταβ ά ντες το ὺ ς ἐ ν τ ῷ ποταμ ῷ μ ά λιστα ἔ σφαζον)

7 οπλίτης: Θέατρο στις Συρακούσες:

8 Οι Πελοποννήσιοι ήταν πιο τολμηροί από τους Συρακούσιους. Χρησιμοποιούμε αυτόν τον χαρακτηρισμό, καθώς οι Πελοποννήσιοι πολέμησαν πρόσωπο με πρόσωπο με τους Αθηναίους. Από την άλλη μεριά, οι Συρακούσιοι επέλεξαν να τους χτυπήσουν με ύπουλο τρόπο, από τον γκρεμό που υπήρχε στην απέναντι όχθη. Χαρακτηρισμός.

9

10 Η μάχη Οι Αθηναίοι έφτασαν στον Ασσίναρο ποταμό. Ήταν διψασμένοι, –( κα ὶ το ῦ πιε ῖ ν ἐ πιθυμ ίᾳ ) Ήταν εξαθλιωμένοι και εξουθενωμένοι από την μακρά πορεία. Πίστευαν πως αν περνούσαν τον ποταμό, θα ξαλάφρωνε κάπως η θέση τους. –(ο ἰό μενοι ῥᾷό ν τι σφ ί σιν ἔ σεσθαι, ἢ ν διαβ ῶ σι τ ὸ ν ποταμ ό ν)

11 Εξαιτίας του στενού δρόμου, του πλήθους και της δίψας τους έπεφταν όλοι μαζί πάνω στα ίδια τους τα κοντάρια και σκοτώνονταν. ( περ ί τε το ῖ ς δορατ ί οις κα ὶ σκε ύ εσιν ο ἱ μ ὲ ν ε ὐ θ ὺ ς διεφθε ί ροντο)

12 Οι Συρακούσιοι τους έχουν περικυκλώσει από την πάνω όχθη του ποταμού και τους επιτίθενται μετά μανίας ( ἐ ς τ ὰ ἐ π ὶ θ ἄ τερ ά τε το ῦ ποταμο ῦ παραστ ά ντες ο ἱ Συρακ ό σιοι ( ἦ ν δ ὲ κρημν ῶ δες) ἔ βαλλον ἄ νωθεν το ὺ ς Ἀ θηνα ί ους).

13 Οι Πελοποννήσιοι πολέμησαν πρόσωπο με πρόσωπο με τους Αθηναίους. ( ο ἵ τε Πελοπονν ή σιοι ἐ πικαταβ ά ντες το ὺ ς ἐ ν τ ῷ ποταμ ῷ μ ά λιστα ἔ σφαζον).

14

15 Τα αίτια της ήττας των Αθηναίων : Σύμφωνα με τον Θουκυδίδη Οι στρατηγοί των Αθηναίων διαφωνούσαν για την στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Η έλλειψη τροφής και πόσιμου νερού. Οι απεγνωσμένες προσπάθειες επιβίωσης >

16 Σύμφωνα με σύγχρονους ιστορικούς Το γεγονός ότι οι Αθηναίοι ήταν πολύ μακριά από την πατρίδα τους. Η έλλειψη οργάνωσης. Η έλλειψη στρατηγικής.

17

18 Παρουσίαση των γεγονότων: Τα γεγονότα παρουσιάζονται από τον Θουκυδίδη πολύ ζωντανά και παραστατικά. Επίσης ο Θουκυδίδης μας παρουσιάζει με εξαιρετικό τρόπο το έσχατο σημείο στο οποίο βρίσκονταν οι Αθηναίοι. (περ ί τε το ῖ ς δορατ ί οις κα ὶ σκε ύ εσιν ο ἱ μ ὲ ν ε ὐ θ ὺ ς διεφθε ί ροντο, ο ἱ δ ὲ ἐ μπαλασσ ό μενοι κατ έ ρρεον) Με την λεπτομερή περιγραφή του συγκινεί τους αναγνώστες, καθώς αποτυπώνει τον όλεθρο των Αθηναίων οπλιτών.

19 Συναισθήματα: Ο Θουκυδίδης είναι πολύ πειστικός και κάνει τους αναγνώστες να λυπηθούν για την συμφορά που βρήκε τους Αθηναίους. Ακόμα, μας κάνει να έρθουμε στη θέση των Αθηναίων και να νιώσουμε και εμείς τον όλεθρο τους. Τέλος, νιώθουμε όνειδος για την συμπεριφορά των Συρακούσιων.

20 Από την μια οι Αθηναίοι να σφάζονται μεταξύ τους για το νερό και από την άλλη οι Πελοποννήσιοι να έχουν κατέβει το γκρεμό και να σκοτώνουν τους Αθηναίους οι οποίοι ‘’ έπεφταν ‘’ άδοξα στον ποταμό από αίμα και λάσπη. (κα ὶ τ ὸ ὕ δωρ ε ὐ θ ὺ ς δι έ φθαρτο, ἀ λλ’ ο ὐ δ ὲ ν ἧ σσον ἐ π ί νετ ό τε ὁ μο ῦ τ ῷ πηλ ῷ ᾑ ματωμ έ νον κα ὶ περιμ ά χητον ἦ ν το ῖ ς πολλο ῖ ς) Το απόσπασμα κλείνει με μια τρομακτική εικόνα.

21

22 Κατάληξη του πολέμου Ο Αθηναϊκός στρατός υπέστη τεράστιες καταστροφές. Τα πλοία τους καταστράφηκαν. Tο πεζικό σχεδόν εξαφανίστηκε. Τα ταμεία της πόλης άδειασαν.

23 Η πόλη έμεινε απροστάτευτη Οι κάτοικοι λιμοκτόνησαν. Χάθηκε η περηφάνια και η αλαζονεία τους. Οι Αθηναίοι κυριεύτηκαν από ένα συναίσθημα απογοήτευσης, καθώς είχαν την ψευδαίσθηση ότι ήταν η ανώτερη δύναμη της Ελλάδας

24 ΤΕΛΟΣ…. ΚΑΓΙΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΓΙΑΜΟΥΡΙΔΟΥ ΦΡΟΣΩ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΛΩΡΑ ΓΚΙΚΑ ΑΣΗΜΙΝΑ <3333


Κατέβασμα ppt "Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Καθηγήτρια: Στυλιανού Μαρία Μαθήτριες: Γιαμουρίδου Φρόσω Ασημίνα Γκίκα Δρακοπούλου Λώρα Καγιόγλου Νικολέτα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google