Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ «Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ/ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ «Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ/ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ «Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ/ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΜΕ ΖΑΧΑΡΗ IILLUMINATICAPTAIN FLAMINGO Κ. ΚΕΛΕΣΙΔΗ Κ. ΠΑΣΠΑΛΙΑΡΗ Ν. ΣΚΟΥΡΗΣ Γ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Λ. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α. ΜΑΘΙΑΝΑΚΗ Π. ΜΟΙΡΑ Κ. ΠΕΠΠΑ Γ. ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗΣ Ν. ΛΑΠΠΑΣ Ε. ΤΣΙΚΝΙΖΙΔΟΥ Γ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Π. ΚΟΡΠΑΣ ΠΕ09 Σ. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΕ02

2 ΤΙ Είναι ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Μια από τις βασικότερες ανάγκες του ανθρώπου, που έχει ως στόχο την επιβίωση του και σχετίζεται με τις ανθρώπινες λειτουργίες, είναι ανάγκη για ρουχισμό. Η ένδυση διαφοροποιείται σε κάθε άτομο, ανάλογα με τα αξεσουάρ, την κόμμωση, τη στάση, ακόμη και τα εσώρουχα. Υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ ενδυμασίας και ανθρώπινης συμπεριφοράς. Ο ωραία ντυμένος έχει ένα αίσθημα υπεροχής.

3 Το ένδυμα αποτέλεσε σε όλες τις εποχές, ένα είδος ταυτότητας για τους ανθρώπους που το φορούσαν. Φανερώνει την ηλικία, την απασχόληση, την ιδεολογία, την κοινωνική τάξη, σηματοδοτεί επομένως τη θέση του ατόμου στην κοινωνία του. Άλλοτε προβάλλει την ανισότητα. Οι άρχοντες, εν γένει οι δυνατοί, μέσω της όψης επιβλήθηκαν σε όλες τις εποχές. Το ένδυμα αποτέλεσε σε όλες τις εποχές, ένα είδος ταυτότητας για τους ανθρώπους που το φορούσαν. Φανερώνει την ηλικία, την απασχόληση, την ιδεολογία, την κοινωνική τάξη, σηματοδοτεί επομένως τη θέση του ατόμου στην κοινωνία του. Άλλοτε προβάλλει την ανισότητα. Οι άρχοντες, εν γένει οι δυνατοί, μέσω της όψης επιβλήθηκαν σε όλες τις εποχές.

4 Εποχή του λίθου Άλειφαν το σώμα τους με λίπος, για να προστατευτούν από τους περιβαλλοντικούς κινδύνους. Χρησιμοποιούνται ελαφρώς κατεργασμένα υλικά (φυτικά ή ζωικά), για την κατασκευή των πρώτων ενδυμάτων. Κετσές: είδος υφάσματος από υγρές, ακατέργαστες ίνες, που με ειδική επεξεργασία αποτελεί την πρώτη ύλη των ενδυμάτων.

5 Μινωική εποχή Εντυπωσιακά ήταν τα ενδύματα και εν γένει η εμφάνιση των γυναικών της Μινωικής εποχής, αλλά και η ίδια η θέση τους στην κοινωνία, που θεωρείται ότι ήταν ισότιμη με του άνδρα ΓΥΝΑΙΚΕΣ:

6 Χαρακτηριστικά: το στενό κοντομάνικο περικόρμιο, που συνήθως άφηνε ακάλυπτο το στήθος. Μακριές και φαρδιές φούστες με πιέτες και φραμπαλάδες. Ποδιά με βολάν. Σφικτή ζώνη, που τόνιζε τη μέση.

7 Μινωική εποχή Την ανδρική ενδυμασία χαρακτηρίζει το λεγόμενο «ζώμα» με σφικτές ζώνες, διακοσμημένες με κρόσσια ή χάντρες. Σ’ αυτές στήριζαν οι άνδρες το εγχειρίδιο, μικρό σπαθί ή μαχαίρι, κάτι που συναντάται στην προ λίγων χρόνων κρητική ενδυμασία.

8 Μυκηναϊκή εποχή  Τα μυκηναϊκά ενδύματα έχουν απλούστερα υφάσματα και σχέδια από τα μινωικά.  Το ένδυμα ήταν διακοσμημένο με χρωματιστές υφαντές ταινίες, οι οποίες κοσμούσαν και στερέωναν το ύφασμα. 

9 Οι άνδρες: Φορούσαν ένα χειριδωτό χιτώνα που έφτανε μέχρι τα γόνατα και ήταν φτιαγμένος από δύο κομμάτια υφάσματος Η γυναικεία μυκηναϊκή ενδυμασία αποτελείται από ένα στενό περικόρμιο, που άφηνε ελεύθερο το στήθος, μια μακριά φούστα με βολάν και μια ποδιά

10 ΑΡΧΑΪΚΗ/ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ  Οι βασικοί τύποι των ελληνικών ενδυμάτων παρέμειναν ίδιοι, για πάρα πολλούς αιώνες. Λόγω της απλής βασικής τους μορφής μπορούσαν να διαφοροποιηθούν εύκολα, ως προς το διάκοσμο ή τον τρόπο που ήταν διπλωμένα ή ζωσμένα, ανάλογα με τη μόδα της εποχής

11  Το βασικό ένδυμα για άνδρες και γυναίκες παραμένει ο λινός ή ο μάλλινος χιτών,ορθογώνιο ύφασμα που στερεωνόταν με πόρπες, και ήταν μακρύτερος για τις γυναίκες.  Το ιμάτιο καθιερώθηκε ως πανωφόρι και για τα δύο φύλα, και κάλυπτε και το κεφάλι.

12 Oι άντρες ποτέ δεν φορούσαν ένδυμα με κίτρινο χρώμα. Τα λευκά ενδύματα στολίζονταν με μια λωρίδα χρωματιστή. Η χλαμύδα ήταν το ένδυμα της νεολαίας, κοντύτερη από το ιμάτιο. Οι γυναίκες είχαν μακρύτερους χιτώνες και ένα πιο χοντρό ένδυμα, τον πέπλο, που σταδιακά καταργήθηκε.

13 ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ Οι Ρωμαίοι,μετά την κατάκτηση της Μ. Ελλάδας υιοθέτησαν τον ελληνικό χιτώνα. Οι Ετρούσκοι συνήθιζαν την tunica, αντίστοιχη με το χιτώνα. Το 2 ο μ.Χ αι καθιερώθηκε η δαλματική, μάλλινη tunica, που υιοθετήθηκε από τους χριστιανούς στη λειτουργία.

14 Το χειμώνα, πάνω από το χιτώνα φορούσαν μανδύα, με πολλαπλά στρώματα υφάσματος. Οι γυναίκες προσέθεταν την επίδεση ενός πέπλου, με την βοήθεια αγκραφών στο δεξί ώμο. Το ιμάτιο φοριόταν και από άνδρες(pallium) και από γυναίκες(palla).

15 Β υ ζ ά ν τ ι ο Υπηρέτρια, Βυζαντινή αυτοκράτειρα, Πριγκίπισσα Ακόλουθος, Βυζαντινός Αυτοκράτορας Η ενδυμασία στο Βυζάντιο εκφράζει τη θεοκρατική αντίληψη της σεμνότητας και της περιφρόνησης, κάθε τι σαρκικού και επίγειου. Στόχος είναι το σώμα να κρυφτεί πίσω από τη βαριά ενδυμασία ως πηγή παθών και όχι να αναδειχθεί !

16 Επικρατεί η δαλματική (που μοιάζει με ρωμαϊκή) tunica. Βασικό ένδυμα σε σχήμα Τ, ήταν ο λευκός χιτώνας, που έδενε στη μέση με ζώνη. Παιδιά και αγρότες φορούσαν κοντούς χιτώνες. Οι νεαρές κοπέλες φορούσαν δεύτερο κοντό χιτώνα, πάνω από το μακρύ.

17 Μεσαίωνας Ρούχα σκούρα και αυστηρά. Κεφάλια συνήθως καλυμμένα. Μέση και ανώτερη τάξη Αγγλία-Γαλλία

18 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Από το 1490, η οικονομική άνοδος της Αστικής Τάξης και η τάση προβολής οδηγούν σε υπερβολές: φαρδείς μανδύες, εσωτερικά φουσκώματα, φουφούλες, ακριβά καπέλα, φτερά και αξεσουάρ.

19 17 ος αιώνας Γυναίκες: φορούν πτυχωτές φούστες με ουρά και φουσκώματα πίσω (τορνούρι). Άνδρες: εξελίσσεται το ανδρικό κουστούμι, με φουφούλες και δαντελωτά πουκάμισα. Καθιερώνονται οι περούκες.

20 18ος αιώνας Επικρατούν οι τεράστιες φούστες με τα κρινολίνα και τα εφαρμοστά μπούστα με ντεκολτέ. Χρησιμοποιείται το φράκο σε πιο απλή μορφή. Υπερβολικό μακιγιάζ για άνδρες και γυναίκες. Τεράστιες κομμώσεις και δαπανηρά καπέλα. Προς το τέλος του αιώνα απλοποιούνται ενδύματα και κομμώσεις.

21 19 ος αιώνας Γυναίκες: φορούν μεγάλα γάντια και πολλά επάλληλα μεσοφόρια. Καθιερώνονται νέα εύκαμπτα κρινολίνα και προβάλλεται το πίσω μέρος του σώματος με το τορνούρι. Άνδρες: εξελίσσεται το κοστούμι, με γιακάδες και γραβάτες.

22 ΠΗΓΕΣ Η ιστορία της ελληνικής φορεσιάς: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού 1999 Ενδύματα στο χρόνο: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού 1999 Ενδύματα για δουλειά, διασκέδαση,μόδα Ζακλίν Μόρλευ. Χαροκόπειο πανεπιστήμιο: «Προσεγγίσεις της ενδυμασίας»

23 Παραδοσιακή ενδυμασία Η παραδοσιακή φορεσιά ακολουθεί την ιστορική εξέλιξη της χώρας. Ο αρχαιοελληνικός χιτώνας εξελίσσεται στη ρωμαϊκή και δαλματική/βυζαντινή tunica και καταλήγει το πουκάμισο της φορεσιάς. Το γιλέκι και η φέρμελη με το χρυσοποίκιλτο διάκοσμο παραπέμπουν στο διακοσμημένο θώρακα. Οι κεφαλόδεσμοι και τα παπούτσια φέρουν στο διάκοσμο και στο σχήμα βυζαντινές καταβολές.

24 Τα μεταβυζαντινά χρόνια υπάρχουν δυτικές επιρροές, κυρίως στα νησιά και στα παράλια. Βελούδα, μεταξωτά, χρυσοϋφαντες στόφες από τη Λυών. Τσόχες από Αγγλία – Γερμανία. Χρυσοποίκιλτα κεντήματα σε πλούσιες αστικές και νησιώτικες ενδυμασίες.

25 Βασικά στοιχεία γυναικείας φορεσιάς Το πουκάμισο. Το φουστάνι ή τσούκνα. Ο επενδύτης (παλτό με ή χωρίς μανίκια). Το κοντογούνι ή γιλέκι. Το ζωνάρι (υφαντό). Δερμάτινη ή υφασμάτινη ζώνη με μεταλλική πόρπη. Η ποδιά. Εξαρτήματα, όπως τραχηλιές, χειρότια (μανίκια), μαντίλια, εσώρουχα, βράκα. Ο κεφαλόδεσμος με το μαντίλι και τη μπόλια. Κοσμήματα. Κάλτσες, παπούτσια.

26 Είδη γυναικείων ενδυμασιών Σύμφωνα με την Αγγελική Χατζημιχάλη, οι παραδοσιακές γυναικείες φορεσιές μορφολογικά διακρίνονται σε: Φορεσιές με σιγκούνι. Φορεσιές με καβάδι. Φορεσιές με φουστάνι.

27 Φορεσιές με σιγκούνι Σιγκούνι: κοντός ή μακρύς, μάλλινος, υφαντός λευκός ή μαύρος επενδύτης, αμάνικος, ανοικτός μπροστά. Φέρει μάλλινα ή μεταξωτά κεντήματα, χρυσοκλωστές ή πούλιες. Φοριέται σε Αττική, Κορινθία, Ελευσίνα, Σούλι, Πωγώνι Ηπείρου, Δρόπολη, Εύβοια, Γαρίτσα Κέρκυρας, από τους Σαρακατσάνους κλπ.

28 ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΚΑΒΑΔΙ Το καβάδι είναι μακρύ ένδυμα με μανίκια, ανοικτό μπροστά. Φερμένο από το εξωτερικό, είναι από χρυσοϋφαντη στόφα, πολύχρωμα ή ριγωτά μεταξωτά. Παραλλαγές του είναι ο σαγιάς, το αντερί, ο καπλαμάς και το καφτάνι. ΝΤΟΥΛΑΜΑΣ ΣΙΦΝΟΥ

29 Φορεσιές με φουστάνι Οι φορεσιές με φουστάνι ή φούστα έχουν στοιχεία από τη βυζαντινή και τη δυτική ενδυματολογία. Είναι είτε φαρδιά και ριχτά, είτε στενά, είτε φούστες πτυχωτές. Είναι από πολύτιμα, μεταξωτά υφάσματα, μονόχρωμα, ριγέ ή κλαρωτά.

30

31 Ιδιόρρυθμο κεφαλόδεσμο σε σχήμα περικεφαλαίας, το «κατσούλι» με μεταξωτές φούντες, κόκκινα λουλούδια, αλυσίδες και νομίσματα, έχει η φορεσιά στο Ρουμλούκι Μακεδονίας. Αποτελούσε εύσημο ανδρείας του Μ. Αλεξάνδρου προς τις γυναίκες, ως γνώρισμα της ελληνικής τους καταγωγής. Κεφαλόδεσμος Αστυπάλαιας: Βυζαντινές καταβολές βρίσκουμε στην κωνική βελούδινη σκούφια με τα μαργαριτάρια και τη χρυσοκέντητη μπόλια με παράσταση χορού. Νυφική Λευκίμμης Κέρκυρας: στεφάνι από 4 μπουμπάρια με τα μαλλιά της νύφης τυλιγμένα με κόκκινες κορδέλες. Αστικές: κεφαλοκαλύμματα όπως καλπάκια (Ήπειρος) ή φέσια (Αμαλίας) ΡΟΥΜΛΟΥΚΙ ΑΜΑΛΙΑ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ ΛΕΥΚΙΜΜΗ

32 Βασικά στοιχεία ανδρικής φορεσιάς Το πουκάμισο. Η βράκα ή φουστανέλα. Το γιλέκο (χωρίς μανίκια). Ο επενδύτης (παλτό με μανίκια). Το κεφαλοκάλυμμα. Τα κοσμήματα. Οι κάλτσες και τα παπούτσια. Κύ προς: αμάνικο ζακέτο

33 Δυο τύποι ανδρικής φορεσιάς Με βράκα: Από βαμβακερό αδιάβροχο σκούρο ύφασμα. Επικρατεί στα νησιά Με φουστανέλα: Πολύπτυχη, 400 φύλλων λευκή φούστα. Επικρατεί στην Ηπειρωτική Ελλάδα. Με πουτούρι ή μπουραζάνα: ιδιαίτερος τύπος παντελονιού από σκούρο ή λευκό υφαντό ύφασμα

34 ΝΥΦΙΚΗ ΜΕΝΙΔΙ ΑΤΤΙΚΗΣ ΦΟΡΙΟΤΑΝ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ (ΜΕΝΙΔΙΑΤΙΣΑ Η ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΗ). ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗ ΝΥΦΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ) ΚΑΙ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

35 ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΘΡΑΚΗΣ:ΧΟΝΤΡΑ ΜΑΛΛΙΝΑ ΥΦΑΝΤΑ, ΚΟΡΩΝΕΣ:ΖΩΝΕΣ ΠΟΥ ΔΩΡΙΖΑΝ ΟΙ ΓΑΜΠΡΟΙ ΣΤΙΣ ΝΥΦΕΣ, ΤΣΟΥΚΝΕΣ(ΦΟΥΣΤΑΝΙΑ ΜΕ ΤΡΑΧΗΛΙΕΣ ΚΕΝΤΗΤΕΣ) ΜΠΑΤΙΚΑ (ΜΑΝΤΗΛΙ),ΚΟΝΤΟΣΙ (ΓΙΛΕΚΟ)

36 ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΟΙ ΝΟΜΑΔΕΣ ΒΟΣΚΟΙ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΚΙΝΟΥΝΤΑΝ ΣΤΑ ΞΕΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΧΕΙΜΑΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΒΟΣΚΟΤΟΠΩΝ, ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ, ΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ, ΤΗ Μ.ΑΣΙΑ ΩΣ ΤΗ ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

37 ΧΩΡΙΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΓΕΩΡΓΩΝ- ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

38 ΑΣΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΠΑΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΚΑΒΑΔΙ. Καβάδι φορεμένο πάνω από σαλβάρι (φαρδύ, μακρύ παντελόνι) είχε η φορεσιά της Παλιάς Αθήνας, του Καστελόριζου, της Καππαδοκίας. Η εντυπωσιακή φορεσιά της Παλιάς Αθήνας απεικονίστηκε από ζωγράφους περιηγητές του 18 ου και 19 ου αιώνα

39 ΝΥΦΙΚΕΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

40 ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

41 ΗΠΕΙΡΟΣ: ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΜΕΤΣΟΒΟ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΥΤΙΜΑ ΜΕΤΑΞΩΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΟΔΑ ΤΟΥ 19 ου ΑΙ. ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΜΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ.

42 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ Μ.ΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΝΤΟΥ Η ενδυμασία τους περιελάμβανε: 1-2 μεγάλες βράκες. Μακρύ πουκάμισο. Φόρεμα μακρύ ή κοντό ανοικτό. Μακρύ και πλατύ ζωνάρι με μεταλλικά κλειδωτάρια(κουμπιά). Πανωφόρι με ή χωρίς μανίκια, κοντό ή μακρύ, πολλές φορές με γούνα (αντερί, καβάδι, καφτάνι ή ζιπούνι). Κεφαλοδέματα, απλά ή σύνθετα, με βάση το φέσι.

43 ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΙΚΟΝΙΟ ΚΑΙ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΚΩΝ/ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΠΟΝΤΟ

44 ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤ. ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΠΑΝΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ 17 ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΑΠΟ ΧΡΥΣΟΫΦΑΝΤΟ ΜΕΤΑΞΩΤΟ ΠΡΟΥΣΣΑΣ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΒΡΑΚΑ

45 ΝΥΦΙΚΗ ΤΗΣ ΚΩ. ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΤΗΣ ΣΥΜΗΣ. ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ. ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΚΑΒΑΔΙ. ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΤΥΠΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

46 ΝΥΦΙΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΑΠΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ ΕΝΤΟΝΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΑΠΟ Μ. ΑΣΙΑ, ΟΠΩΣ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΒΡΑΚΑ. Η ΓΟΥΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

47 ΚΥΠΡΟΣ:ΝΥΦΙΚΗ, ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ, ΓΝΩΣΤΗ ΩΣ ΣΑΓΙΕΣ. ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΣΚΟΥΦΟΥΡΙ), ΤΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ, ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΜΕΣΗΣ, ΤΗ ΣΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΑΤΖΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΒΡΑΤΖΙ ΚΥΠΡΟΣ: ΝΥΦΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ, ΓΝΩΣΤΗ ΩΣ ΣΑΡΚΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ, ΤΥΠΟΥ ΑΜΑΛΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΣΑΓΙΕ. ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΞΩΤΗ ΦΟΥΣΤΑ, ΒΑΜΜΕΝΗ ΜΕ ΦΥΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ, ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΜΕΤΑΒΡΑΚΙΑ

48 ΚΑΡΠΑΘΟΣ : 18 Ος ΑΙ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ ΜΕ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΚΑΡΠΑΘΟΣ: ΝΥΦΙΚΗ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΙΝΗ. ΤΥΠΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΙΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΜΕ ΚΑΒΑΪ. ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΧΡΥΣΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ (ΚΟΛΑΪΝΙΑ).

49 ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΧΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ. ΠΕΡΙΤΕΧΝΟ ΚΕΦΑΛΟΜΑΝΤΗΛΟ (ΣΑΡΙΚΙ), ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΔΟΓΗ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ ΣΠΑΝΙΑ ΑΝΔΡΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΥΡΓΙ(18 ος αι)

50 ΑΣΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΑΝΔΡΟΥ ΙΟΣ: ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ 18 ΟΥ ΑΙ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ: ΠΛΟΥΣΙΑ ΦΟΥΣΤΑΝΙΑ ΣΕ ΔΥΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ

51 ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ: ΝΥΦΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΣΚΟΠΕΛΟΣ: ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΦΟΡΕΣΙΑ. ΕΝΤΥΠΩΣΙΑ ΚΑ ΤΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗ ΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΠΤΥΧΟ ΦΟΥΣΤΑΝΙ

52 ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΣΚΥΡΟΥ/ ΤΡΙΚΕΡΙΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ «ΧΡΥΣΗ ΝΙΦΑΔΑ» ΚΑΙ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΓΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΕΣ. ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΝΔΡΙΚΗ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ.

53 ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΝΔΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΟΡΙΣΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ 17 ΟΥ ΑΙ. ΜΕ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

54 ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ Γ. ΒΟΥΛΓΑΡΗ (ΥΔΡΑ) 1800 ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ (ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ)

55 ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΔΕΧΘΗΚΑΝ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ/ΙΤΑΛΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΡΡΟΩΝ: ΤΟ ΠΤΥΧΩΤΟ ΦΟΡΕΜΑ ΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΜΕΤΑΞΩΤΑ ΥΦΑΣΜΑΤΑ Ο ΔΥΤΙΚΟΤΡΟΠΟΣ ΚΕΦΑΛΟΔΕΣΜΟΣ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΜΕ ΣΥΡΜΑΤΕΡΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΠΕΤΡΕΣ

56 ΑΜΑΛΙΑ ΠΙΝΑΚΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΛΥΤΡΑ Μετά την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, οι βασίλισσες Αμαλία ( ) και Όλγα( ) καθιέρωσαν νέες ενδυμασίες, με συνδυασμό πολλών φορεσιών και δυτικών προτύπων.

57 Ενδυμασία του βασιλέως Όθωνα Εθνική ενδυμασία του Όθωνος, 1ου βασιλέως της Ελλάδος ( ). Αποτελείται από λευκό πουκάμισο με πλατιά μανίκια, πολύπτυχη φουστανέλα, φέρμελη και γιλέκο από βυσσινί βελούδο με πλούσιο χρυσοκέντημα. Στο κεφάλι φέρει κόκκινο φέσι με χρυσόπλεκτο μίσχο και μαύρη μεταξωτή φούντα. Χρυσοποίκιλτα τουζλούκια και κόκκινα ποδήματα καλύπτουν τα κάτω άκρα.

58 ΑΣΤΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΥΠΟΥ ΑΜΑΛΙΑΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΣΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ ΑΘΑΝ.ΒΑΛΤΙΝΟΥ ΑΥΛΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗ, ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ (ΚΥΡΙΑΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ)

59 ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ ΣΚΟΥΦΟΥ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΟΛΓΑΣ Η βασίλισσα Όλγα, σύζυγος του Γεωργίου Α΄, επέλεξε ένα διαφορετικό τύπο επίσημης ενδυμασίας, από τον τύπο της Αμαλίας. Σ’ αυτή συνδυάστηκαν στοιχεία από την παραδοσιακή φορεσιά των Μεσογείων Αττικής και από Ευρωπαϊκά πρότυπα. Η ενδυμασία περιορίστηκε μόνο στα ανάκτορα.

60 ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΡΟΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΕΠΑΙΖΑΝ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ

61 ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΑΣΕΛΑ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΡΥΣΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΡΗΤΗΣ/ΚΥΠΡΟΥ /ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 19 ΟΥ ΑΙ

62 ΣΙΦΝΟΣ : ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΑ ΧΡΥΣΑ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ ΣΕ ΣΧΗΜΑ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΚΑΡΑΒΕΛΑΣ ΜΕ ΣΜΑΛΤΟ ΚΑΙ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ

63

64 Η ΜΟΔΑ ΤΟΥ 20 ΟΥ ΑΙΩΝΑ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος ( ) προκάλεσε αλλαγές: Οι γυναίκες σταμάτησαν να φοράνε κοσμήματα και εντυπωσιακά ρούχα. Επικράτησαν τα στρατιωτικά σχέδια και οι φούστες των γυναικών, έγιναν πιο κοντές. Oι άντρες φορούσαν κοστούμι, (λίγο μεσάτο και κουμπωμένο ψηλά). Ως επίσημο ένδυμα καθιερώθηκε το σμόκιν. Κυριάρχησαν τα σκούρα χρώματα, που θύμιζαν το πένθος του πολέμου.

65 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΑΝΕΛ H Σανέλ, δε δημιούργησε απλώς μόδα. Άλλαξε ολοκληρωτικά την εικόνα της γυναίκας του 20ού αιώνα. Απελευθέρωσε τη γυναικεία σιλουέτα από τους κορσέδες και τους φραμπαλάδες της Μπελ Επόκ. Το νόμιμο τέκνο της: the Little Black Dress.

66 ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’30/’40 Η οικονομική κρίση (1929), η ανεργία, η εμφάνιση του εθνικοσοσιαλισμού και αργότερα ο πόλεμος ήταν φαινόμενα που επηρέασαν και τη μόδα Έτσι εμφανίστηκαν πρακτικά και απλά ρούχα, σε στενή γραμμή, που απείχαν 20 εκατοστά από το έδαφος. Κατά τη μεταπολεμική περίδο έκανε την εμφάνιση του, με το New Look ο Christian Dior ( ), ο «Βασιλιάς της μόδας», δίνοντας μια αίσθηση πολυτέλειας.

67 ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’50/’60 Η δεκαετία ανάμεσα στο ’50 και το ’60, με την οικονομική ευημερία, είναι εκρηκτική στην υψηλή ραπτική. Οι νέοι αποκτούν τη δική τους μόδα. Απαραίτητα στοιχεία ήταν τα δερμάτινα, τα τζιν, οι κλος φούστες, τα πλεκτά, τα κοτλέ και τα παπούτσια μπαλαρίνες για τα κορίτσια. Παράλληλα ο Christian Dior ανεβάζει το μήκος της φούστας λίγο κάτω από το γόνατο. Εισάγονται οι μίνι φούστες και τα παντελόνια

68 ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΄70 Η δεκαετία του ’70 χαρακτηρίζεται από μια γενική απογοήτευση: πόλεμος στο Βιετνάμ, ύφεση, (κρίση με το πετρέλαιο, λιτότητα). Στο χώρο της μόδας επικρατούσε αναρχία. Τα ανδρικά πουκάμισα ήταν καρό ή ριγέ και τα παντελόνια με στενό καβάλο και φαρδιά προς τα κάτω, ενώ αντί για γραβάτες προτιμούσαν τα κασκόλ και τα μαντήλια. Οι γυναίκες υιοθετούν το unisex look, με γραβάτες, γιλέκα και φαρδιά παντελόνια.

69 Τη δεκαετία του ‘80 η οικονομική ανάκαμψη συνδέει περισσότερο την ενδυμασία με την κοινωνική διάκριση και προβάλλεται σε τηλεοπτικές σειρές. Ταυτόχρονα προβάλλεται και η γυναίκα των επιχειρήσεων με σκούρα κοστούμια και ταγέρ και επαγγελματικές τσάντες. Συνεχίζεται το rock στυλ που χαρακτηρίζεται από δερμάτινα, ολόσωμες φόρμες, παντελόνια σωλήνες, τρουκς και αλυσίδες, ως hard, metal, glam, rock n roll. Η δεκαετία του 90 δεν χαρακτηρίζεται από τις ακρότητες των 80΄ς, αλλά από απλότητα.

70 Και τα ενδυματολογικά ρεύματα συνεχίζονται και στην αυγή του αιώνα μας και ο άνθρωπος καλείται να ακολουθήσει ή να διαφοροποιηθεί. Φυσικά άλλο το «φαίνεσθαι» και άλλο το «είναι», αλλά…  «η εξωτερική εμφάνιση είναι συνάρτηση της εσωτερικής μας δομής» (Ευάγγελος Παπανούτσος, «Ο άνθρωπος και το φόρεμα»).


Κατέβασμα ppt "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ «Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ/ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ» ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google