Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας Βαραμπούτη Βασιλική Η συμπεριφορά του έφηβου καταναλωτή 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας Βαραμπούτη Βασιλική Η συμπεριφορά του έφηβου καταναλωτή 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας Βαραμπούτη Βασιλική Η συμπεριφορά του έφηβου καταναλωτή 1

2 Περιεχόμενα  Εισαγωγή…………………………………1  Περιεχόμενα………………………………2  Περίληψη………………………………….3,4  Κεφάλαιο 1………………………………..5,6,7,8 (Έξυπνες αγορές/Προσφορές-Σωστές επιλογές) (Έξυπνες αγορές/Προσφορές-Σωστές επιλογές)  Κεφάλαιο 2………………………………..9,10,11 (Υπερκατανάλωση-Εξοικονόμηση-Σωστή διαχείριση χρημάτων) (Υπερκατανάλωση-Εξοικονόμηση-Σωστή διαχείριση χρημάτων)  Κεφάλαιο 3………………………………..12,13 (Προτεραιότητες/Κάλυψη πραγματικών αναγκών- Συμβουλές) (Προτεραιότητες/Κάλυψη πραγματικών αναγκών- Συμβουλές)  Κατακλείδα………………………………..14

3 Περίληψη Οι νέοι και κυρίως οι έφηβοι αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων, με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει γίνει αντικείμενο μελέτης από πολλούς ερευνητές σε διάφορους τομείς. Η εφηβεία αποτελεί μια πολύ ευαίσθητη περίοδο, όπου κάθε έφηβος δέχεται άπειρα ερεθίσματα τα οποία καλείται να επεξεργαστεί και να διαμορφώσει την ταυτότητά του. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση και τη συμπεριφορά του εφήβου: οικογένεια, σχολείο, φίλοι, ΜΜΕ, αποτελούν φορείς κοινωνικοποίησης για κάθε έφηβο.

4 Σήμερα, τα παιδιά και οι έφηβοι αποτελούν περισσότερο από ποτέ, τον κύριο στόχο του μάρκετινγκ, αφού προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε αυτούς, κατακλύζουν συνεχώς την αγορά. Τις περισσότερες φορές, τα παιδιά και κυρίως οι έφηβοι γίνονται θύματα της διαφήμισης και της μάρκας αφού τα καταναλωτικά πρότυπα της εποχής επηρεάζουν και επιβάλλουν με τον τρόπο τους την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρείται μια μεγάλη αλλαγή τόσο ως προς το lifestyle που υιοθετούν οι νέοι, όσο και στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Το παιδί και ο έφηβος ωριμάζουν πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν αρκετά γρήγορα αντιλήψεις και στάση ζωής, να καθορίζουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να διεκδικούν την αυτονομία τους.

5 Κεφάλαιο 1 Έξυπνες αγορές/Προσφορές Οι νέοι και κυρίως τα παιδιά και οι έφηβοι, αποτελούν μια κατηγορία με έντονη καταναλωτική δράση και για αυτό οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ προσπαθούν να αφουγκραστούν τις ανάγκες τους και τα θέλω τους προκειμένου να μπορέσουν να προσεγγίσουν οι καμπάνιες τους πιο αποτελεσματικά τη νεολαία. Τα παιδιά και οι έφηβοι ξεκινούν σε μικρή ηλικία να εκφράζουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Το χαρτζιλίκι των γονιών αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων, την οποία καλούνται να διαχειριστούν και να καλύψουν τις ανάγκες τους.

6 Κεφάλαιο 1 Έξυπνες αγορές/Προσφορές Καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά αυξάνονται και τα χρήματα που παίρνουν από τους γονείς. Από την ηλικία των 6-10 ετών αρχίζουν να παίρνουν κάποια χρήματα και αυτό αυξάνεται σταδιακά μέχρι την ηλικία των 17. Όταν το παιδί μεγαλώνει, οι πληρωμές είναι πιο τακτικές και ο έφηβος αποταμιεύοντας μέρος των χρημάτων, καταφέρνει και φτάνει σε ένα επίπεδο οικονομικής αυτονομίας. Το χαρτζιλίκι αυξάνεται ραγδαία με την ηλικία και αυτό το είδος των δαπανών φτάνει σε υψηλά επίπεδα στα μεγάλα παιδιά. Πολλές φορές η αύξηση στο χαρτζιλίκι αποτελεί επιβράβευση για καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Οι ανταμοιβές είναι ένα καλό κίνητρο ώστε οι γονείς να ενθαρρύνουν το παιδί τους να εργαστεί και να διαβάσει. Τα ποσά είναι χαμηλά για τα μικρά παιδιά, αλλά καθώς μεγαλώνουν η ανταμοιβή γίνεται μεγαλύτερη και πολύ πιο σημαντική. Για να διατηρήσουν την αποτελεσματικότητά τους οι χρηματικές ανταμοιβές πρέπει να ξεκινούν από πρώιμη ηλικία και να αυξάνονται σταδιακά.

7 Σωστές επιλογές Τις περισσότερες φορές, τα παιδιά και κυρίως οι έφηβοι γίνονται έρμαια της διαφήμισης, η οποία παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην επιρροή τους, αλλά και της μάρκας, αφού τα καταναλωτικά πρότυπα της εποχής επηρεάζουν και επιβάλλουν με τον τρόπο τους την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Το μέσο μηνιαίο χαρτζιλίκι τους ανέρχεται περί τα 50 ευρώ μηνιαίως, ποσό που δαπανάται στην ημερήσια κατανάλωση ειδών διατροφής χρηματικής αξίας 2 ευρώ. Ο ελλιπής διαθέσιμος χρόνος του σε συνδυασμό με την επιθυμία του να απεμπλακεί πλήρως από την όλη διαδικασία του πρωινού εντείνει, μάλιστα, την έμφυτη ροπή των παιδιών να καθορίζουν τις καταναλωτικές επιθυμίεςτους όχι μόνο από τις προσωπικές ανάγκες του αλλά και από την εικόνα των συνομηλίκων- συμμαθητών τους.

8 Σωστές επιλογές Οι μαθητές αποτελούν μια στοχευμένη κατηγορία καταναλωτών σε είδη διατροφής, στις τηλεπικοινωνίες, στα περιοδικά, στα νέα μέσα μαζικής επικοινωνίας αλλά και στο διαδίκτυο. Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι αυτό που αφορά στην αγοραστική δύναμη των μικρών καταναλωτών, η οποία συνεχώς αυξάνεται και δύναται να επηρεάσει σημαντικά τις αποφάσεις αγορών στην οικογένεια. Συγκεκριμένα, περισσότερα από τα 2/3 όλων των αγορών που πραγματοποιούν οι γονείς για το παιδί, έχουν παρακινηθεί από το ίδιο το παιδί.

9 Κεφάλαιο 2 Υπερκατανάλωση Πολλές επιλογές στην καταναλωτική συμπεριφορά των νέων οφείλονται στις συμβουλές ή στις σχέσεις που έχουν οι νέοι με τους φίλους τους ή τις οικογένειές τους. Οι νέοι έχουν μετατραπεί σε έμπειρους και σκεπτόμενους καταναλωτές και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τον καταναλωτισμό πιο σφαιρικά και θέτουν ερωτήματα πριν ή και μετά την αγορά ενός προϊόντος.  πράγματι είναι αναγκαία η αγορά του προϊόντος και ποιες ανάγκες θα καλύψει;  ποιος/πως ήμουν πριν την αγορά και ποιος/πως είμαι μετά την αγορά ενός προϊόντος; Πάντως οι έφηβοι αναγνωρίζουν ότι επηρεάζονται από το περιβάλλον τους. Προτού προβούν σε μια αγορά θα συμβουλευτούν είτε την οικογένειά τους είτε τις παρέες τους.

10 Εξοικονόμηση-Σωστή διαχείριση χρημάτων Η διαχείριση των προσωπικών χρημάτων του έφηβου, είναι μια αρκετά σύνθετη διαδικασία. Υπάρχουν πολλές πτυχές όπως για παράδειγμα η βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση χρημάτων για αγορά κάποιου αγαθού ή αντίθετα η διαφύλαξη πόρων για την επίτευξη ενός μακροχρόνιου στόχου. Η εκμάθηση της σχέσης εξόδων και εσόδων στα οικονομικά του παιδιού, μπορεί να αρχίσει από νεότερη ηλικία ενώ στην εφηβική ηλικία γίνεται η πρακτική εξάσκηση και η κατανόηση της επίτευξης των μακροπρόθεσμων στόχων και επιθυμιών με περισσότερη οργάνωση και επιμέλεια.

11 Εξοικονόμηση-Σωστή διαχείριση χρημάτων Παράλληλα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι ο έφηβος μπορεί να κερδίζει χρήματα. Αυτό είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο οι γονείς δεν πρέπει να αμελούν να διδάσκουν στα παιδιά τους τις βασικές αρχές της διαχείρισης των χρημάτων τους και το σχεδιασμό και εφαρμογή του προϋπολογισμού τους με φρόνιμο και συνετό τρόπο. Οι έφηβοι μπορούν να κερδίζουν χρήματα είτε διότι δουλεύουν κάπου για μερικές ώρες είτε διότι εργάζονται το καλοκαίρι. Είναι σημαντικό τα παιδιά να προγραμματίζουν το πως θα χειριστούν τα χρήματα αυτά προτού ακόμη τα κερδίσουν με τον κόπο τους. Έτσι λοιπόν οι γονείς δεν πρέπει να περιμένουν τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής των παιδιών τους για να τους μιλούν για προβλήματα σε σχέση με την ορθή διαχείριση των πόρων που θα διαθέτουν. Εάν ενεργήσουν έτσι, θα χάσουν πολλές ευκαιρίες για να διδάξουν στα παιδιά τους πράγματα για τον προσωπικό τους προϋπολογισμό που θα τους είναι εξαιρετικά χρήσιμα για όλη τους τη ζωή.

12 Κεφάλαιο 3 Προτεραιότητες Οι προτεραιότητες του εφήβου καταναλωτή στην εποχή μας είναι τα είδη ενδυμασίας καθώς και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τα οποία αγοράζουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα τελευταία 24 χρόνια.

13 Κάλυψη πραγματικών αναγκών - Συμβουλές  Όμως οι πραγματικές ανάγκες ενός εφήβου είναι άλλες. Ναι μεν μπορεί να ντύνετε με το δικό του στυλ και να στηρίζει με κάθε τρόπο τη δική του άποψη για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά δεν παύει να υπάρχει η κάλυψη των πραγματικών του αναγκών, και αυτές είναι: τα είδη ένδυσης (όχι σε τόσο μεγάλο ποσοστό που καταναλώνουν κυρίως τα κορίτσια), το καθημερινό χαρτζιλίκι (συνήθως για να πάρει κάτι από το κυλικείο του σχολείου του), και τα βασικά πράγματα που χρειάζεται για τον εαυτό του.

14 Κατακλείδα  Συνοψίζοντας μπορούμε να επισημάνουμε ότι οι πραγματικές ανάγκες ενός εφήβου δεν είναι τόσες πολλές όσες καταναλώνει, στην εποχή μας.


Κατέβασμα ppt "Εργασία στο μάθημα Οικιακής Οικονομίας Βαραμπούτη Βασιλική Η συμπεριφορά του έφηβου καταναλωτή 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google