Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θ΄ Πετρίδειο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Πάφου «Γνωρίζω και αγαπώ τη πόλη μου!» Σεπτέμβρης - Νοέμβρης 2008.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θ΄ Πετρίδειο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Πάφου «Γνωρίζω και αγαπώ τη πόλη μου!» Σεπτέμβρης - Νοέμβρης 2008."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θ΄ Πετρίδειο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Πάφου «Γνωρίζω και αγαπώ τη πόλη μου!» Σεπτέμβρης - Νοέμβρης 2008

2 «Γνωρίζω και αγαπώ τη πόλη μου!» Τμήματα Α4 και Α5 Διευθύντρια: Άντρη Τσουπανή Νηπιαγωγοί: Άννα Δημητριάδου Νάνου και Γεωργία Πιτσιλλίδου

3 Αναζήτηση και διερεύνηση του θέματος Αφόρμηση Ένας περίπατος στην γειτονιά του νηπιαγωγείου μας Πριν από την επίσκεψη τα παιδιά προβλέπουν τι θα δουν στη γειτονιά: Δέντρα, λουλούδια Σπίτια Πεζοδρόμια, δρόμους Εκκλησία Γηροκομείο Ανθρώπους Καταστήματα Πουλιά Παιδάκια Πεταλούδες Λίμνη με νερό Αυτοκίνητα

4 Πριν από την επίσκεψη τα παιδιά σημειώνουν στο χάρτη τη διαδρομή και ξεκινάμε…

5 Παίρνουμε πληροφορίες για τον Μακάριο.Παρατηρούμε τη κατασκευή και κάνουμε εικασίες για το πώς φτιάχτηκε. Πρώτα επισκεπτόμαστε τη προτομή του Μακαρίου

6 Μετά επισκεπτόμαστε τη πρώην Οικία του Έπαρχου. Και μετά παίζουμε με τη ψυχή μας Τρώμε το πρόγευμα μας…

7 Μετά την επίσκεψη: Τα παιδιά εργάζονται ομαδικά και ζωγραφίζουν τη γειτονιά.

8

9 Μετά την επίσκεψη: Τα παιδιά μιλούν για την εμπειρία τους και ζωγραφίζουν.

10 Μετά την πρώτη επίσκεψη και στα πλαίσια του στόχου «Γνωρίζω τη γειτονιά του σχολείου μου» αποφασίζουμε να γνωρίσουμε την γειτονιά από την πίσω πλευρά του σχολείου. Γνωρίζω τη γειτονιά του σχολείου μου

11 Το πεζοδρόμιο τελείωσε… και στη θέση του έχει σκουπίδια! Αυτό μας ανάγκασε να διασταυρώσουμε το δρόμο. Πρόβλημα 1! Προβλήματα στη διαδρομή.

12 Το πεζοδρόμιο είναι γεμάτο ξύλα που έχουν σπόντες και σίδερα! Αυτό μας ανάγκασε να περπατήσουμε και πάλι στο δρόμο! Πρόβλημα 2! Προβλήματα στη διαδρομή.

13 Ένα αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στο πεζοδρόμιο! Πρόβλημα το οποίο συναντήσαμε και πιο κάτω… Πρόβλημα 3! Προβλήματα στη διαδρομή.

14 Ένας λάκκος στο πεζοδρόμιο, πρόχειρα σκεπασμένος! Και πάλι αναγκαστήκαμε να κατέβουμε από το πεζοδρόμιο… Πρόβλημα 4! Προβλήματα στη διαδρομή.

15 Ένα πάρκο στη γειτονιά μας! Αλλά… Είναι γεμάτο πέτρες. Δεν έχει ωραία παιχνίδια. Δεν έχει λουλούδια. Έχει μόνο μια παλιά κούνια. Δεν έχει περίφραξη Έχει πολλά σκουπίδια. Προβλήματα στη διαδρομή.

16 Tα παιδιά προβληματίζονται για τα εμπόδια που συνάντησαν. Εντοπίζουν και προσδιορίζουν τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν από αυτά τα προβλήματα. Μετά την επίσκεψη: Γνωρίζω τη γειτονιά του σχολείου μου

17 Μετά την επίσκεψη:  Προβληματίζονται για το ποιοί δημιούργησαν αυτά τα προβλήματα.  Εντοπίζουν ότι η συμπεριφορά κάποιων ανθρώπων δεν είναι σωστή και μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα στους πεζούς.  Προβληματίζονται για το ποιός μπορεί να λύσει αυτά τα προβλήματα.  Προτείνουν να πούμε σε αυτούς που μαζεύουν τα σκουπίδια να πάνε να μαζέψουν τα ξύλα και τα σίδερα από το πεζοδρόμιο.  Αναρωτιούνται ποιός στέλνει τους σκουπιδιάρηδες για να καθαρίζουν τους δρόμους και να μαζεύουν τα σκουπίδια.  Επίσης αναρωτιούνται ποιός είναι υπεύθυνος για τα πάρκα της πόλη μας.  Προτείνουν να πάνε να καθαρίσουν το πάρκο οι ίδιοι και να βάλουν τσιμέντο να κλείσουν την τρύπα στο πεζοδρόμιο.  Προτείνουν να βάλουμε ένα σημείωμα πάνω στο αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο στο πεζοδρόμιο για να το μετακινήσει ο οδηγός του.  Καταλήγουν ότι κάποιος είναι αρχηγός της πόλης και πρέπει να του πούμε να λύσει τα προβλήματα.

18 Υλοποιούμε τη πρόταση των παιδιών να πούμε στο Δήμαρχο της πόλης τα προβλήματα που συναντήσαμε στη γειτονιά του σχολείου μας. Επίσκεψη στο Δημοτικό Μέγαρο Πάφου

19 Πριν από την επίσκεψη στο Δημοτικό Μέγαρο Επίσκεψη στο Δημοτικό Μέγαρο Πάφου  Ετοιμάσαμε φωτογραφικό υλικό που να αποδεικνύει τα προβλήματα, γράψαμε τα αιτήματα μας, εξηγήσαμε γιατί τα θεωρούμε σοβαρά και επικίνδυνα και δώσαμε πληροφορίες για το που βρίσκονται ακριβώς.  Τα τυπώσαμε και τα δέσαμε σε βιβλιαράκι για να δώσουμε και γραπτώς τα αιτήματα μας στο Δήμαρχο.  Επικοινωνήσαμε με τη γραμματέα του Δημάρχου και διευθετήσαμε το ραντεβού μας.  Τα παιδιά αλλά και εμείς ανυπομονούμε για τη συνάντηση και για το αποτέλεσμα της.

20 Η συνάντηση έγινε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος μίλησε στα παιδιά

21 Ο Δήμαρχος άκουσε προσεκτικά τα παιδιά.

22 Ο Δήμαρχος πρότεινε να πάμε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για να καταθέσουμε τα αιτήματα μας.

23 Μπαίνουμε στο κέντρο παραπόνων και ο Δήμαρχος καταθέτει τα «παράπονα» μας.

24 Μετά από μία εβδομάδα.... Ένας εσκαφέας καθάρισε τα ξύλα και τα σίδερα από το πεζοδρόμιο και καθάρισε το πάρκο! Η τρύπα έκλεισε με τσιμέντο!

25 Τα παιδιά χαίρονται που λύθηκαν τα προβλήματα και αισθάνονται πολύ περήφανα και ευχαριστημένα. Προτείνουν τρόπους για να ευχαριστήσουν το Δήμαρχο:  Να τον πάρουμε τηλέφωνο και να του πούμε ευχαριστώ.  Να τον καλέσουμε να έρθει στο σχολείο μας.  Να πάμε στο Δημαρχείο να του πούμε ευχαριστώ.  Να του γράψουμε ένα γράμμα.  Να του στείλουμε μια ανθοδέσμη.  Να του πάρουμε μια γλάστρα από το φυτώριο του παπά μου.  Να του στείλουμε μια κάρτα που να την φτιάξουμε μόνοι μας.  Να του κάνουμε ένα ποίημα.  Να του κάνουμε ένα πάρτυ.

26 Τελικά αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε τη πρόταση του Δημήτριου και ο ίδιος ανέλαβε να ζητήσει από τους γονείς του, που έχουν φυτώριο, να φέρουν μια γλάστρα και να του φτιάξουμε ευχαριστήριες κάρτες.

27 Αργότερα αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε και τη πρόταση να φτιάξουμε ένα ποίημα για να ευχαριστήσουμε τον Δήμαρχο.  Το καταγράφουμε και το εικονογραφούμε.  Μάθαμε να το απαγγέλουμε. Ακούστε μας …

28 Τι μάθαμε από αυτή την εμπειρία;  Όταν έχουμε κάποιο πρόβλημα ψάχνουμε να βρούμε λύση.  Όταν δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση μόνοι μας τότε σκεφτόμαστε ποιός μπορεί να μας βοηθήσει και ζητάμε βοήθεια.  Για όλα τα προβλήματα υπάρχει πάντα κάποιος που μπορεί να μας βοηθήσει να βρούμε λύση.  Μάθαμε ότι ο υπεύθυνος για τη πόλη μας είναι ο Δήμαρχος.  Ο Δήμαρχος έχει υπηρεσίες και εργάτες για κάθε πρόβλημα της πόλης.  Έχει υπηρεσία για τη καθαριότητα της πόλης.  Είναι υπεύθυνος για να φυτεύει δέντρα και λουλούδια στα πάρκα.  Έχει τροχονόμους για αυτούς που παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους στα πεζοδρόμια.  Οργανώνει εκδηλώσεις για τα παιδιά και τους μεγάλους.  Έχει ένα Κέντρο Παραπόνων που μπορούν να πηγαίνουν οι γονείς μας όταν έχουν κάποιο πρόβλημα μέσα στη πόλη.  Δεν πρέπει να λερώνουμε τη πόλη μας και δεν πετάμε τα σκουπίδια μας στους δρόμους.

29 Αυτά γνωρίζουμε για την πόλη μας Η επίσκεψη στο Δήμαρχο και η γνωριμία με το κέντρο της πόλης ήταν η αφόρμηση για να ασχοληθούμε περισσότερο με τη πόλη μας.  Την πόλη μας την λένε Πάφο  Έχει πολλά σχολεία  Έχει νοσοκομείο  Έχει ένα λιμανάκι  Στην πόλη μας έχει πολλά λουλούδια  Έχει αεροδρόμιο  Η Πάφος είναι κοντά στη θάλασσα

30 Ιστοδιάγραμμα παιδιών «Τι θέλω να μάθω για την πόλη μου»  Ποιά κτήρια έχει στην Πάφο;  Ποιοί ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της;  Γιατί έχει λιμανάκι;  Πώς θα κυκλοφορούμε στους δρόμους της πόλης με ασφάλεια;  Τι κάνουν οι κάτοικοι της Πάφου;  Να γνωρίσουμε γνωστούς ανθρώπους της Πάφου.  Πού πηγαίνουν οι τουρίστες που έρχονται στην Πάφο;  Γιατί έχει κάστρο;  Πού είναι τα σπίτια των παιδιών της τάξης μας;

31 Επισκέψεις στην πόλη μας με λεωφορείο Να ρωτήσουμε τους γονείς μας Να ψάξουμε στον υπολογιστή μας Συλλογή και μελέτη βιβλίων Πώς θα μάθουμε για την πόλη μας Προτάσεις των παιδιών Σχεδιασμός Δράσης από τα παιδιά

32 Να ρωτήσουμε τους γονείς μας  Αποστολή φυλλαδίου στο σπίτι για να γράψουν οι γονείς μαζί με το παιδί για τον τόπο καταγωγής τους και να φέρουν πληροφορίες και υλικό.  Παρουσίαση στην τάξη του υλικού που έφεραν τα παιδιά.  Μερικοί γονείς έστειλαν φωτογραφίες και υλικό από το internet. Κάρτες

33 Μελέτη βιβλίων  Δημιουργούν συλλογή με βιβλία και περιοδικά σχετικά με την πόλη μας  Χρησιμοποιούν έντυπο υλικό σχετικό με τη πόλη μας για να πάρουν πληροφορίες, να αντιγράψουν λέξεις και να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους

34 Πληροφορίες από τον υπολογιστή  Βρίσκουμε στο google earth την Πάφο και τα διάφορα σημεία που επισκεφτήκαμε.  Βρίσκουμε πληροφορίες για την Πάφο και τις εκτυπώνουμε για μελέτη.

35 Επισκέψεις στη πόλη με λεωφορείο Κατά τη διάρκεια του project οργανώσαμε τις πιο κάτω επισκέψεις:  Συνάντηση με το Δήμαρχο στο Δημοτικό Μέγαρο.  Επίσκεψη στο κέντρο της πόλης  Επίσκεψη στον παλαιολιθικό οικισμό της Λέμπας.  Επίσκεψη στα Τουρκικά Λουτρά/Χαμάμ  Επίσκεψη στη Λαχαναγορά και τη Δημοτική Αγορά.  Επίσκεψη στο Μουσουλμανικό Τέμενος.  Επίσκεψη στο Στ΄ Νηπιαγωγείο Πάφου.  Επίσκεψη στην Δημοτική Πινακοθήκη  Επίσκεψη στο ατελιέ του ζωγράφου κ. Αντρέα Χαραλαμπίδη.  Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάφου.

36 Τα παιδιά προβληματίζονται για το τι θα δουν στο κέντρο της πόλης : Ιδέες Παιδιών  Εκκλησία  Ανθρώπους  Το Δημαρχείο  Καταστήματα  Σκουπίδια  Τους ανθρώπους του Δημάρχου  Δέντρα-Λουλούδια  Σχολείο  Σπίτια  Πάρκο Επίσκεψη στο κέντρο της πόλης Πριν από την επίσκεψη

37  Περπατούμε στο κέντρο της πόλης μας και εντοπίζουμε τα διάφορα κτήρια.  Τα παρατηρούμε και αναφέρουμε τη χρήση και χρησιμότητα τους.  Γνωρίζουμε τα μνημεία και τις πλατείες που υπάρχουν στο κέντρο της Πάφου. Επίσκεψη στο κέντρο της πόλης Πλατεία του ΈρωταΕθνογραφικό Μουσείο Πάφου Μνημείο Ευαγόρα ΠαλληκαρίδηΠροτομή Κωστή ΠαλαμάΤα κεντρικά σχολεία της πόλης Η Αστυνομία της Πάφου Το Δημαρχείο Πλατεία 28 ης Οκτωβρίου και Δημοτική Βιβλιοθήκη

38 Μετά την επίσκεψη Τα παιδιά εκφράζονται λεκτικά για τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη, αναγνωρίζουν μέσα από τις φωτογραφίες τα διάφορα μέρη και μετά εκφράζονται εικαστικά και δημιουργούν με ποικιλία υλικών. Επίσκεψη στο κέντρο της πόλης

39

40 Κατασκευή τρισδιάστατης μακέτας με θέμα το κέντρο της Πάφου. Επίσκεψη στο κέντρο της πόλης

41 Στόχοι: Τα παιδιά Να γνωρίσουν ένα αρχαιολογικό χώρο της Πάφου. Να αντιληφθούν τη δόμηση ενός χωριού από τα αρχαία χρόνια. Να γνωρίσουν τα υλικά που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι για να κτίσουν τον οικισμό. Να κάνουν συγκρίσεις με τη σημερινή εποχή. Να κάνουν υποθέσεις για τον τρόπο ζωής των κατοίκων. Επίσκεψη στον οικισμό της Λέμπας

42 Παρατηρήσεις των παιδιών για τον οικισμό.  Τα σπιτάκια είναι στρογγυλά.  Είναι φτιαγμένα από πέτρα και λάσπη.  Από πάνω έχει ξύλα και πέτρες.  Δεν έχουν παράθυρα.  Έχει ένα μεγάλο σπίτι και τα άλλα είναι μικρά.  Στο μεγάλο το σπίτι έμενε ο βασιλιάς.  Στο μεγάλο σπίτι έμενε ο αρχηγός.  Στο μεγάλο σπίτι έμενε ο δήμαρχος.  Μέσα στο πηλό έχει και φύκια.  Τα φύκια τα μάζευαν από τη θάλασσα γιατί ήταν κοντά. Επίσκεψη στον οικισμό της Λέμπας

43 Παρατηρήσεις παιδιών Στο εσωτερικό των σπιτιών.  Στη μέση είχε μια μεγάλη πέτρα με τρύπα.  Πρέπει να άναβαν φωτιά.  Άναβαν φωτιά για να μην κρυώνουν.  Μπορεί να άναβαν φωτιά για να μαγειρεύουν.  Μαγείρευαν το κρέας τους.  Στη στέγη έχει μια τρύπα για να φεύγει ο καπνός.  Μέσα στη μέση έχει ένα χοντρό ξύλο και πάνω έχει πολλά ξύλα.  Πάνω στους τοίχους έχει ζωγραφιές.  Εκοιμούνταν χαμέ.  Το πάτωμα είναι με χώμα. Επίσκεψη στον οικισμό της Λέμπας

44

45  Τα παιδιά γνωρίζουν το εμπορικό κέντρο της Πάφου.  Εντυπωσιάζονται από τη λαχαναγορά, τους πάγκους με τα φρούτα και τα λαχανικά και τους πωλητές.  Διασχίζουν τη Δημοτική Αγορά Επίσκεψη στη Δημοτική Αγορά της Πάφου

46 Κατά την επίσκεψη:  Παρατηρήσαμε την αρχιτεκτονική του κτηρίου και τα υλικά με τα οποία είναι φτιαγμένο.  Η υπάλληλος μας εξήγησε τη χρήση του και μας ξενάγησε.  Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι ήταν ένας χώρος συνάντησης ελληνοκύπριων και τουρκοκυπρίων όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν όχι μόνο για τη καθαριότητα τους αλλά και για κοινωνική συναναστροφή.  Αντιλήφθηκαν ότι οι άνθρωποι δεν είχαν πάντα τις ανέσεις που έχουν στη σύγχρονη εποχή. Επίσκεψη στα Τουρκικά Λουτρά

47 Κατά την επίσκεψη:  Παρατηρούν την αρχιτεκτονική του κτηρίου.  Ενημερώνονται για τη χρήση του.  Παρατηρούν ότι είναι παραμελημένο και αντιλαμβάνονται ότι δεν χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια. Μετά την επίσκεψη:  Τα παιδιά προβληματίστηκαν για την ύπαρξη Τζαμιού στη πόλη μας.  Κατέληξαν ότι σε αυτή τη πόλη ζούσαν κάποτε και άλλοι άνθρωποι με διαφορετική θρησκεία.  Αναρωτήθηκαν που είναι τώρα και έγινε αναφορά στη Τουρκική Εισβολή. Επίσκεψη στο Τζαμί

48 Το περιστέρι της ειρήνης! Επίσκεψη στο Τζαμί

49 Επίσκεψη στα Τουρκικά Λουτρά και στο Τζαμί Μετά την επίσκεψη Τα παιδιά αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους εικαστικά

50  Τα παιδιά ανακαλούν στη μνήμη τους, με τη βοήθεια φωτογραφιών, τους δύο θρησκευτικούς χώρους.  Εντοπίζουν τις διαφορές και τις ομοιότητες.  Αντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν διαφορετική θρησκεία και μαθαίνουν να σέβονται τη διαφορετικότητα. ΕκκλησίαΤζαμί Επίσκεψη στα Τουρκικά Λουτρά και στο Τζαμί

51 Πριν από την επίσκεψη:  Ετοιμάσαμε αναμνηστικό δώρο για να πάρουμε στα παιδιά του Στ΄ Νηπιαγωγείου.  Συγκρίναμε τα ονόματα των δύο σχολείων και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στις λέξεις και τα γράμματα. Κατά την επίσκεψη:  Παρατηρήσαμε το νηπιαγωγείο και το συγκρίναμε με το δικό μας. Παίξαμε, κοινωνικοποιηθήκαμε και κάναμε νέους φίλους.  Τραγουδήσαμε όλοι μαζί, τους δώσαμε το δώρο μας και μας κέρασαν σοκολάτες που τις φάγαμε όλοι μαζί. Επίσκεψη στο Στ΄ Νηπιαγωγείο

52 Πριν από την επίσκεψη:  Ζητήσαμε τα παιδιά να μαντέψουν τι σημαίνει πινακοθήκη και τι αναμένουν να δουν σε αυτήν.  Αναλύσαμε τη σύνθετη λέξη σε πίνακας + θήκη.  Εξηγήσαμε ότι σε αυτό το χώρο θα δούμε πίνακες, κατασκευές και γλυπτά που δημιούργησαν Παφίτες καλλιτέχνες.  Μιλήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε στην πινακοθήκη. Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη

53 Κατά την επίσκεψη:  Κόψαμε από πριν, σε κομμάτια παζλ, αντίγραφα από πίνακες της πινακοθήκης.  Δώσαμε σε κάθε παιδί από ένα κομμάτι και ο στόχος ήταν να βρουν σε πιο πίνακα ανήκει.  Όταν έβρισκαν όλα τα κομμάτια συναρμολογούσαν τον πίνακα. Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη

54

55 Κατά την επίσκεψη επίσης:  Παρατηρήσαμε τους πίνακες.  Εντοπίσαμε στοιχεία στους πίνακες που μας εντυπωσίασαν.  Είδαμε τα διάφορα υλικά που χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες, τις διάφορες τεχνοτροπίες αλλά και τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται.  Μας εντυπωσίασαν επίσης τα γλυπτά και τα υλικά με τα οποία ήταν φτιαγμένα.  Είδαμε γλυπτά από πέτρα, ξύλο, σίδερο αλλά και άχρηστα υλικά. Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη

56 Επίσκεψη στο εργαστήριο του ζωγράφου

57 Μετά την επίσκεψη στη πινακοθήκη και στο εργαστήριο του ζωγράφου: Γίναμε μεγάλοι ζωγράφοι «αντιγράφοντας» τους πίνακες που είδαμε στη πινακοθήκη και στο ατελιέ του καλλιτέχνη.

58  Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το Μουσείο και τους αρχαιολογικούς θησαυρούς του.  Επίσης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν ένα φανταστικό ταξίδι στον οικισμό της Λέμπας μέσα από το πρόγραμμα «Μουσειακής Αγωγής» που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας. Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο

59 Αναλυτικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου Γλωσσική Αγωγή Ήσυχες Δραστηριότητες Μουσική Αγωγή Εικαστική Έκφραση Κυκλοφοριακή Αγωγή Ελεύθερες Δραστηριότητες Μαθηματικά Μουσειακή Αγωγή Προγραμματισμός της νηπιαγωγού (με βάση τις ιδέες των παιδιών) Κοινωνική Αγωγή

60 Στόχοι:  Τα παιδιά να αναπτύξουν τον προφορικό λόγο αποκτώντας εμπειρίες και μιλώντας για αυτές.  Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους.  Να θέτουν ερωτήματα για να συλλέγουν πληροφορίες.  Να δίνουν και να ακολουθούν οδηγίες.  Να βάζουν στόχους και να βρίσκουν τρόπους να τους υλοποιούν.  Να συνειδητοποιήσουν την χρησιμότητα του γραπτού λόγου.  Να χρησιμοποιούν τον γραπτό λόγο για να αποτυπώσουν τις εμπειρίες τους.  Να έρθουν σε επαφή με τα γράμματα του αλφαβήτου.  Να αναπτύξουν την δημιουργικότητα στη γλώσσα φτιάχνοντας δικές τους ιστορίες. Γλωσσική Αγωγή

61 Γνωρίζω τα αξιοθέατα της πόλης μου.  Τα παιδιά ανακαλύπτουν μέσα στα κουτιά πολλές κάρτες και φωτογραφίες με αξιοθέατα και γνωστές τοποθεσίες της Πάφου.  Συζητούν μεταξύ τους και ανταλλάσουν πληροφορίες.  Η κάθε ομάδα παρουσιάζει σε όλα τα παιδιά τις κάρτες και όσες πληροφορίες έχει συγκεντρώσει.  Όλοι ανταλλάσουν πληροφορίες και προσωπικές εμπειρίες. Γλωσσική Αγωγή

62 Μετά από τη συζήτηση και την ανταλλαγή πληροφοριών τα παιδιά εκφράζονται εικαστικά

63 Δημιουργία αυτοσχέδιου παραμυθιού Γλωσσική Αγωγή 1 2 Τα παιδιά δημιουργούν μια αυτοσχέδια ιστορία με πρωταγωνιστές τον Σταμάτη και το Γρηγόρη. Αφού ολοκληρώσουν την ιστορία την εικονογραφούν.

64

65 Το τρένο ξεκινά. Η μηχανή είναι το Μουσείο και κάθε παιδάκι ανεβαίνει με το βαγόνι του που περιέχει μια λέξη που σκέφτηκε και σχετίζεται με το μουσείο. Εμπλουτισμός λεξιλογίου Και το τρένο μας όλο μεγαλώνει… Γλωσσική Αγωγή

66 Τεχνική Ροντάρι: «Η Πέτρα στη Λίμνη» Γλώσσα και Δημιουργικότητα Τα παιδιά βρίσκουν λέξεις για καθένα από τα γράμματα της λέξης Πάφος και φτιάχνουν μια ιστορία με αυτές

67 Τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους στη γλώσσα αλλά και την εικαστική έκφραση.

68 Δακτυλίδι Ηλιος Μάμα Αλογο Ρόδι Χελιδόνι 0κτώ Σαλιγκάρι Τα παιδιά βρίσκουν λέξεις για καθένα από τα γράμματα της λέξης Δήμαρχος και φτιάχνουν μια ιστορία με αυτές Γλώσσα και Δημιουργικότητα

69

70 Τα παιδιά αναλύουν την λέξη πινακοθήκη και βρίσκουν τις δύο λέξεις που την αποτελούν. Μετά φτιάχνουν δικές τους σύνθετες λέξεις με το θήκη σαν δεύτερο συστατικό: Γλωσσική Αγωγή Σύνθετες λέξεις

71 Σχηματίζουμε το γράμμα Π με τα σώματα μας. (Προηγουμένως τα παιδιά έκαναν πρόβλεψη πόσα παιδάκια πρέπει να ξαπλώσουν) Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και πόλη

72 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη Στεκόμαστε στη σειρά και σχηματίζουμε το γράμμα Π (Προηγουμένως τα παιδιά έκαναν πρόβλεψη πόσα παιδάκια πρέπει να σταθούν)

73 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη Περπατούμε πάνω στη διαδρομή του Π.

74 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη Βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Π.

75 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη  Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα/αινίγματα. 1.Κολυμπάει στη λιμνούλα και φωνάζει πα πα πα. 2.Έτσι λένε αλλιώς τον ιερέα της εκκλησίας. 3.Σε αυτό πίνουμε νερό. 4.Είναι ζευγάρι με τη μητέρα. 5.Έχει 2 ρόδες, πετάλια και τιμόνι. 6.Είναι το σύμβολο της ειρήνης.  Η απάντηση είναι λέξη που αρχίζει από Π.  Η κάθε λέξη είναι μεγαλύτερη κατά ένα γράμμα και έτσι σχηματίζεται η «Λεξόσκαλα»

76 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη Διαβάζουμε τη πρόταση, κόβουμε τις λέξεις και ανασυνθέτουμε τη πρόταση.

77 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη Βρίσκουμε τα γράμματα της λέξης και τη σχηματίζουμε. Σχηματίζουμε με ζυμάρι το γράμμα Π.

78 Αλφαβητισμός Διδασκαλία του γράμματος Π,π όπως Πάφος και Πόλη  Τα παιδιά βρίσκουν εικόνες περιοδικά που αρχίζουν από Π.  Επιλέγουν ανάμεσα από πολλές κάρτες αυτές που αρχίζουν από Π και τις κολλάνε για να συμπληρώσουν το «λεξικό» τους.

79 Στόχοι Τα παιδιά να:  Σκιαγραφήσουν τον τρόπο ζωής των κατοίκων του χαλκολιθικού οικισμού της Λέμπας μέσα από παρατήρηση και μελέτη των ευρημάτων της 1ης αίθουσας του μουσείου.  Εξοικειωθούν με το χώρο του μουσείου, να καλλιεργήσουν αισθητική αντίληψη και καλλιτεχνικό κριτήριο.  Αποκτήσουν θετικές στάσεις απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά.  Αναπτύξουν τη συνεργασία, την αυτοπεποίθηση, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη, και τη φαντασία τους μέσα από παιγνιώδεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάφου. Μουσειακή Αγωγή

80  Μετά από την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Λέμπας, τα παιδιά προβληματίζονται για το πώς ζούσαν οι κάτοικοι εκεί και τι πράγματα χρησιμοποιούσαν.  Αναφέρουμε ότι τα πράγματα που βρήκαν στη Λέμπα οι αρχαιολόγοι τώρα βρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο και αποφασίζουμε να πάμε να τα δούμε.  Πριν την επίσκεψη μας στο μουσείο μιλούμε για την συμπεριφορά μας.  Τα παιδιά αναφέρουν ότι δεν πρέπει να αγγίζουν τα διάφορα αντικείμενα γιατί είναι πολύτιμα, να μην φωνάζουν, να μην τρέχουν στις αίθουσες και να μην απομακρύνονται από τις δασκάλες. Καταγράφουμε τι νομίζουμε ότι θα δούμε στο μουσείο: Μουσειακή Αγωγή Πριν από την επίσκεψη στο Μουσείο

81 Ταξιδεύοντας με τη κυρά της Λέμπας Θεατρικό Παιχνίδι στο Μουσείο Ειδώλιο το οποίο βρέθηκε στη περιοχή της Λέμπας Συµβολίζει τη Μάνα - Φύση, ενώ από άλλους θεωρείται η πρόγονος της θεάς. του έρωτα, της πάνδηµης και ουράνιας Αφροδίτης.

82 Μουσειακή Αγωγή Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάφου.  Εκεί μας υποδέχτηκε και μας καλωσόρισε η κυρία Ειρήνη (υπεύθυνη για τη Μουσειακή Αγωγή).  Μας σύστησε με τη κυρά της Λέμπας και μέσω αυτής μας μίλησε για τη ζωή των κατοίκων του αρχαίου οικισμού.  Μας έδειξε τα εργαλεία και τα μέσα που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή.  Μας εξήγησε από τι ήταν φτιαγμένα και σε τι χρησίμευαν.

83 Μουσειακή Αγωγή Θεατρικό Παιχνίδι στο Μουσείο Με τη μουσική κοιμηθήκαμε στα χαλάκια και ξυπνήσαμε στην αρχαία Λέμπα. Γίναμε όλοι κάτοικοι αυτού του οικισμού. Οι ρόλοι άλλαζαν συνεχώς και ζήσαμε για τα καλά σε μια άλλη εποχή. Τα παιδιά έγιναν ψαράδες, κυνηγοί αγριογούρουνων και πουλιών, έσπασαν σιτάρι να κάνουν αλεύρι, έφτιαξαν κολιέ, καθάρισαν, έκοψαν ξύλα...

84 Μουσειακή Αγωγή Μετά σε ένα μπαούλο που βρήκαμε στο μουσείο ψάξαμε και ξεχωρίσαμε αντικείμενα από τη δική μας εποχή και αντικείμενα από την αρχαία Λέμπα.

85 Μετά την επίσκεψη στο μουσείο: Επαληθεύσαμε την καταγραφή μας για τα πράγματα που θα βρίσκαμε στο μουσείο και ζωγραφίσαμε αυτά που τελικά είδαμε. Ζωγραφίσαμε την επίσκεψη μας στο μουσείο και μιλήσαμε για τις εντυπώσεις μας

86 Τι μάθαμε από το φανταστικό ταξίδι μας για τη ζωή των κατοίκων του αρχαίου οικισμού της Λέμπας

87  Είχαν ένα εργαλείο που ήταν από πέτρα και είχε μια μεγάλη τρύπα και με μιαν άλλη πέτρα έσπαζαν το σιτάρι για να κάνουν αλεύρι.  Κάποιοι ήταν γεωργοί και φύτευαν σιτάρι.  Μερικοί ήταν ψαράδες και είχαν ένα σχοινάκι και έφτιαχναν κολιέ.  Ξάπλωναν να κοιμηθούν πάνω σε δέρματα ζώων.  Είχαν τσεκούρια από πέτρα και ξύλο.  Δούλευαν σκληρά.  Οι κάτοικοι της Λέμπας συνεργάζονταν!

88 Τι μάθαμε από το φανταστικό ταξίδι μας για τη ζωή των κατοίκων του αρχαίου οικισμού της Λέμπας

89 Στόχοι Να γνωρίσουν τα υλικά τα οποία χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι της Λέμπας για να κτίσουν τα σπίτια τους. Να αντιληφθούν τη σημασία της ομαδικότητας και της συνεργασίας για να επιτελέσουν ένα έργο. Να εκφραστούν δημιουργικά με διάφορα υλικά. Να νοιώσουν την ικανοποίηση και τη χαρά της δημιουργικότητας. Να είναι σε θέση να δώσουν οδηγίες σε άλλους για να φτιάξουν και αυτοί ένα σπιτάκι ομοίωμα. Χτίζουμε ένα σπιτάκι/ομοίωμα της Λέμπας

90 Υλικά που θα χρειαστούμε. Πηλό Ξύλα Πέτρες Φύλλα Κλαδιά Χτίζουμε ένα σπιτάκι/ομοίωμα της Λέμπας Τα παιδιά προτείνουν τα υλικά και που μπορούμε να τα βρούμε.

91 Χτίζουμε ένα σπιτάκι/ομοίωμα της Λέμπας Τα παιδιά αναλαμβάνουν υπευθυνότητες: Ομάδα Α: Σπάζουν τις πέτρες σε μικρότερα κομμάτια. Ομάδα Β: Φτιάχνουν τουβλάκια από πηλό. Ομάδα Γ: Ψάχνουν να βρουν και να μαζέψουν ξύλα, κλαδιά και φύλλα. Ομάδα Δ: Χτίζουν το σπιτάκι. Όταν οι ομάδες ΑΒΓ τελειώσουν την εργασία τους βοηθάνε και αυτοί στο κτίσιμο του σπιτιού.

92 Γλωσσική Αγωγή Ανάπτυξη της δεξιότητας να δίνουν οδηγίες Τα παιδιά της Α5 αναλαμβάνουν να δώσουν οδηγίες στα παιδιά του Α4 για να φτιάξουν ένα σπιτάκι σαν το δικό τους. Ετοίμασαν γραπτές οδηγίες για να τις δώσουν στα παιδιά.

93 Εικαστική Αγωγή Γνωριμία με τους ζωγράφους της Πάφου.  Συνδυάσαμε την επίσκεψη στη Πινακοθήκη με επίσκεψη στο ατελιέ του αξιόλογου και καταξιωμένου ζωγράφου κ. Αντρέα Χαραλαμπίδη.  Μας δέχτηκε με μεγάλη ευχαρίστηση και άκουσε και απάντησε πολύ προσεχτικά στις ερωτήσεις των παιδιών.  Μας έδειξε με πιο τρόπο ζωγραφίζει και μας εξήγησε τα υλικά και τα μέσα που χρησιμοποιεί. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία και τον ευχαριστούμε πολύ!

94 Επίσκεψη στο εργαστήριο του ζωγράφου. Πριν από την επίσκεψη:  Τα παιδιά έχουν ήδη γνωρίσει τα έργα του ζωγράφου μέσα από ένα κατάλογο.  Έκαναν υποθέσεις για το τι πρόκειται να δουν στο εργαστήριο του ζωγράφου.  Σκέφτηκαν και διατύπωσαν ερωτήματα που θα ήθελαν να θέσουν στο ζωγράφο. Τι θα θέλατε να ρωτήσετε τον ζωγράφο;  Πως ζωγραφίζεις τόσο ωραίους πίνακες;  Που έμαθες να ζωγραφίζεις τόσο ωραία;  Πως φτιάχνεις τις μπογιές;  Ποια υλικά χρησιμοποιείς;  Πως σκέφτεσαι και ζωγραφίζεις;  Πως έμαθες να ζωγραφίζεις; Είχες ένα αδελφό ή παπά που ζωγράφιζε;  Φωτογραφίζεις πρώτα και μετά ζωγραφίζεις; Εικαστική Αγωγή

95 Επίσκεψη στο εργαστήριο του ζωγράφου. Τι νομίζετε ότι θα δούμε στο εργαστήριο του ζωγράφου;  Πινέλα  Χαρτιά ζωγραφικής  Μολύβια και ξύστρες.  Κομπιούτερ και μαρκαδόρους.  Καβαλέτο  Παιχνίδια.  Καναπέδες.  Γραφείο  Πίνακες Ζωγραφικής.  Παστελ και σβηστήρια.  Μπογιές Πριν από την επίσκεψη: Εικαστική Αγωγή

96

97  Μιλούν για την εμπειρία τους και αναφέρουν αυτά που τους έκαναν εντύπωση.  Αναφέρουν τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιεί.  Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον καλλιτέχνη μέσα στο εργαστήριο του και αυτά που τους έκαναν εντύπωση. Μετά από την επίσκεψη στο ατελιέ του ζωγράφου Εικαστική Αγωγή

98 Αντιγράψαμε έργα του Α. Χαραλαμπίδη με μεγάλη μαεστρία! Εικαστική Αγωγή

99 Από πού πήρε το όνομα της η πόλη μας; Το μάθαμε μέσα από τους πίνακες του κ. Χαραλαμπίδη και το βιβλίο της συζύγου του κας Αθηνάς. Ο Πυγμαλίωνας ήταν σπουδαίος γλύπτης. Έφτιαξε ένα πολύ όμορφο άγαλμα γυναίκας και το ερωτεύτηκε. Η θεά Αφροδίτη τον λυπήθηκε και έδωσε ζωή στο άγαλμα. Το ονόμασε Γαλάτεια και την παντρεύτηκε. Η Γαλάτεια γέννησε την Πάφο. Η Πάφος γέννησε τον Κινύρα που έγινε βασιλιάς της πόλης και της έδωσε το όνομα της μητέρας του

100 Τα παιδιά φτιάχνουν τα ναι και τα όχι της μελέτης μας για την πόλη και φτιάχνουν με αυτά ένα δικό τους τραγούδι! Στη Κύπρο λέμε ναι Και στην Πάφο λέμε ναι Στην βόλτα λέμε ναι Στο λιμανάκι λέμε ναι Όχι στα σκουπίδια Όχι στα μικρόβια Όχι λέμε στη βία Όχι στα προβλήματα Απολαύστε το! Στο κάστρο λέμε ναι Στο θέατρο λέμε ναι Στη φύση λέμε ναι Και στα πάρκα λέμε ναι Όχι λέμε στους λάκκους Όχι στα καυσαέρια Όχι λέμε στην γκρίνια Όχι στη τεμπελιά. Στον Δήμαρχο λέμε ναι Στους εργάτες του λέμε ναι Στις δασκάλες λέμε ναι Και στο Πετρίδειο λέμε ναι Μουσική Αγωγή

101  Τα παιδιά να είναι σε θέση να κυκλοφορούν πεζοί στο δρόμο με ασφάλεια.  Να αναγνωρίζουν τις διαβάσεις πεζών και τη χρήση τους.  Να διασταυρώνουν το δρόμο με ασφάλεια ακόμη και όταν δεν υπάρχουν διαβάσεις πεζών.  Να δίνουν οδηγίες σε άλλα πρόσωπα που θέλουν να διασταυρώσουν.  Να εντοπίζουν τους κινδύνους στο δρόμο και να τους αποφεύγουν. Στόχοι: Κυκλοφοριακή Αγωγή

102 Περπατώ με ασφάλεια κατά τον περίπατό μου στη γειτονιά.

103 Μαθαίνω να διασταυρώνω με ασφάλεια τις διαβάσεις πεζών. Τα παιδιά δίνουν οδηγίες για να διασταυρώσει με ασφάλεια μια μητέρα με το παιδάκι της το δρόμο Κυκλοφοριακή Αγωγή

104 H Αναστασία με την κόρη της θέλουν να διασταυρώσουν:  Σταματούν στη διάβαση πεζών  Περιμένουν να σταματήσουν τα αυτοκίνητα  Διασταυρώνουν με ασφάλεια Κυκλοφοριακή Αγωγή

105 Τα παιδιά συγκρίνουν τον σωστό και λάθος τρόπο που διασταυρώνουμε και καταγράφουν τις συνέπειες. ΝΑΙ ΩΧ! ΟΧΙ Η μαμά Δέσποινα περίμενε να σταματήσουν τα αυτοκίνητα και διασταυρώνει με ασφάλεια! Η μαμά Θέκλα άρχισε να διασταυ- ρώνει ενώ τα αυτοκίνητα δεν πρόλαβαν να σταματήσουν. Τώρα κινδυνεύει αυτή και το μωρό της! Κυκλοφοριακή Αγωγή

106 Στο νέο παιχνίδι υπόδησης ρόλων τα παιδιά αναλαμβάνουν να ζωντανέψουν απρόσεκτους οδηγούς και απρόσεκτους πεζούς και βλέπουν τις συνέπειες σε κάθε περίπτωση εντοπίζοντας τα λάθη. Ο κύριος Χριστόδουλος μιλά στο κινητό και δεν προσέχει στην διασταύρωση τον μικρό Αλέξανδρο που σκέφτεται τι θα φορέσει το βράδυ στο πάρτι. Και οι δύο είναι απρόσεκτοι και θα συμβεί ένα ατύχημα. Κυκλοφοριακή Αγωγή

107 Θεατρικό παιχνίδι Διαβάσαμε μια είδηση στην εφημερίδα. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το ποιός έφταιγε:  Ο οδηγός γιατί έτρεχε έξω από το σχολείο.  Ο οδηγός μιλούσε στο κινητό και ήταν αφηρημένος.  Ο οδηγός επειδή μιλούσε στο κινητό δεν πρόσεξε τις ταμπέλες που έλεγαν «Προσοχή Σχολείο!».  Το κοριτσάκι έπρεπε να περιμένει τη μαμά του και μετά να περάσει.  Η μαμά του επειδή έπιασε τη κουβέντα με τις άλλες μαμάδες. Κυκλοφοριακή Αγωγή

108 Τα παιδιά προτείνουν και υποδύονται ρόλους  Το κοριτσάκι  Ο οδηγός του αυτοκινήτου.  Η μάμα και οι φίλες της.  Ο κύριος που τηλεφωνεί στην τροχαία.  Κάποιος τηλεφωνά στο νοσοκομείο για να στείλουν ασθενοφόρο.  Οι νοσοκόμοι.  Ο αστυνομικός. Κυκλοφοριακή Αγωγή

109 Τα παιδιά προτείνουν και ζωγραφίζουν κανόνες.  Τα παιδιά δεν πρέπει να παίζουν στο δρόμο.  Πρέπει πάντα να περπατούμε στο πεζοδρόμιο.  Δεν πρέπει να παίζουμε στο δρόμο. Παίζουμε μέσα στην αυλή μας.  Δεν διασταυρώνουμε όταν είναι αναμμένος ο Σταμάτης.  Διασταυρώνουμε όταν ανάψει ο Γρηγόρης.  Πρέπει πάντα να παίζουμε με το ποδήλατο μας μέσα στην αυλή μας.  Δεν πρέπει να τρέχουμε να πιάσουμε τη μπάλα μας από το δρόμο. Κυκλοφοριακή Αγωγή

110 Εικαστική Έκφραση Κυκλοφοριακή Αγωγή

111 Χρήση Υπολογιστή Κυκλοφοριακή Αγωγή  Τα παιδιά ασχολούνται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με πρόγραμμα που έχει σαν θέμα τη «κυκλοφοριακή αγωγή».  Τα παιδιά αλληλεπιδρούν και μαθαίνουν κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής που αφορούν τη συμπεριφορά των πεζών και των παιδιών όταν χρησιμοποιούν στους δρόμους της πόλης.

112 Μαθηματική έννοια: Τόσα-όσα Περιεχόμενο: ανάλυση δεδομένων, λύση προβλήματος Διαδικασίες : Αναπαραστάσεις, επικοινωνία Πρόβλημα: Η κυρία Άντρη θέλει να φτιάξει και άλλο παλουζέ αλλά δεν ξέρει πόσο αλεύρι να βάλει σε κάθε περίπτωση. Η συνταγή μας λέει ότι για κάθε ένα ποτήρι μούστο θα βάζει ένα κουτάλι αλεύρι.  Αναλύουμε τα δεδομένα του προβλήματος «διαβάζοντας» τη συνταγή. Μαθηματικά

113  Χωριζόμαστε σε ομάδες.  Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συνεργαστεί και να προτείνει λύση στο πρόβλημα.  Αναπαριστά τη λύση στο χαρτί και τη παρουσιάζει στα άλλα παιδιά.  Τελειώνοντας τη δίνει στη μαμά της Αφροδίτης.

114 Μαθηματικά Τα παιδιά κάθε ομάδας παρουσιάζουν στους υπόλοιπους τα δεδομένα που είχαν και τη λύση που προτείνουν.

115 Έρευνα: «Ποιό μέρος της πόλης μας μου άρεσε περισσότερο;»  Οργάνωση, καταγραφή και ερμηνεία δεδομένων Περιεχόμενο: Στατιστική, Ανάλυση Δεδομένων Μαθηματικά Συλλογή δεδομένων: Κάθε παιδί σημειώνει με ένα σημαδάκι την αγαπημένη του επίσκεψη

116 Μαθηματικά Λύση προβλήματος Στον οικισμό της Λέμπας φτάνουν 5 κουρασμένοι επισκέπτες. Οι κάτοικοι είναι πολύ φιλόξενοι και τους προσκαλούν να κοιμηθούν το βράδυ εκεί. Έχουν 2 σπιτάκια διαθέσιμα. Πως θα μπορούσαν να χωριστούν για να κοιμηθούν στα 2 σπίτια; Τα παιδιά κάνουν τους πιθανούς συνδυασμούς και τοποθετούν ανάλογα τους επισκέπτες.

117 Μαθηματικά Λύση προβλήματος Τα παιδιά αναπαριστούν το συνδυασμό που προτείνουν.

118 Μαθηματικά  Παρουσιάζουν τους συνδυασμούς που προτείνουν.  Μετά τους ταξινομούν για να δούμε τι προτείνουν οι περισσότεροι.  Σημειώνουν με σύμβολα την επιλογή τους και δημιουργούν μία γραφική παράσταση.

119 Κοινωνική Αγωγή Στόχοι: Τα παιδιά  Να συμπεριφέρονται με το κοινωνικά αποδεχτό τρόπο στη πινακοθήκη, στους χώρους λατρείας και στα μνημεία της πόλης  Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας.  Να κοινωνικοποιηθούν  Να γνωρίσουν τις παραδόσεις και τον πολιτισμό της πόλης μας.

120 Κοινωνική Αγωγή Φτιάχνουμε παλουζέ και σουτζούκο στο νηπιαγωγείο με τη βοήθεια μιας μαμάς. Η συνταγή μας: 6 ποτήρια μούστο 6 κουτάλια αλεύρι

121 Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα από το τελικό αποτέλεσμα! Τα παιδιά τρώνε ζεστό παλουζέ ! Κοινωνική Αγωγή Φτιάχνουμε παλουζέ και σουτζούκο στο νηπιαγωγείο με τη βοήθεια μιας μαμάς.

122 Αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο όπου τα παιδιά καλούνται να ψηφίσουν για Δήμαρχο του δάσους τον όμορφο και καυχησιάρη παπαγάλο, ο οποίος υπόσχεται ότι θα καταργήσει τα σχολεία, θα μοιράζει δωρεάν παγωτά και γλειφιτζούρια ή τη σοφή κουκουβάγια … Ευτυχώς για μας τα παιδιά ψήφισαν τη σοφή κουκουβάγια! Τα ζώα του δάσους ψηφίζουν Δήμαρχο! Κουκλοθέατρο

123 Στόχοι: Τα παιδιά:  Να αναπτύξουν θετική αυτοϊδέα, αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό.  Να αναπτύξουν θετική στάση για την εργασία, τη δημιουργική απασχόληση, την ανάληψη ευθυνών και διεκπεραίωση εργασιών.  Να πετύχει την κοινωνικοποίηση του και να αναπτύξει την ικανότητα να κτίζει διαπροσωπικές σχέσεις, να αποδέχεται και να υιοθετεί κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους συμπεριφοράς.  Να πετύχει τη φυσική και κινητική του ανάπτυξη σε ότι αφορά τον έλεγχο των μεγάλων και μικρών κινήσεων, το συντονισμό ματιού χεριού, τις δεξιότητες στη χρήση αντικειμένων και υλικών.  Να αναπτύξει την λεπτή κινητικότητα Ελεύθερες Δραστηριότητες

124 Εικαστική και δημιουργική έκφραση

125 Ελεύθερες Δραστηριότητες  Γινόμαστε «κεραμίστες»  Φτιάχνουμε με πηλό αντικείμενα σαν και αυτά που είδαμε στο μουσείο. Δημιουργίες με πηλό

126 Ήσυχες Δραστηριότητες Στόχοι:  Τα παιδιά να ακούσουν, να κατανοούν και να εκτελούν οδηγίες.  Να αναπτύξουν ομαδικότητα και συνεργασία.  Να συμμετέχουν σε διάλογο με την νηπιαγωγό και τα άλλα παιδιά.  Να περιγράφουν τις εμπειρίες τους και να τις αναπαριστούν.  Να εμπεδώσουν έννοιες που προέκυψαν στη διάρκεια της μέρας.  Να κατανοούν την σχέση προφορικού και γραπτού λόγου.  Να κατανοούν το ρόλο και τη σημασία του γραπτού λόγου.  Να χρησιμοποιούν σύμβολα και να κατανοούν το συμβολικό χαρακτήρα του γραπτού λόγου.

127 Τα παιδιά αποκτούν εμπειρίες αλφαβητισμού, ανάγνωσης και γραφής με αφόρμηση τις επισκέψεις μας στη πόλη. Ήσυχες Δραστηριότητες

128 Βρίσκουμε τα γράμματα της λέξης και τη σχηματίζουμε. Σχηματίζουμε με ζυμάρι το γράμμα Π.

129 Αξιολόγηση Τι μάθαμε για την Πάφο; Όλα τα παιδιά αναφέρουν αυτό που θυμούνται και τους έκανε εντύπωση από το project και το εικονογραφούν.

130 Αποκορύφωμα του project Θ΄ ΠΕΤΡΙΔΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Τα παιδιά και οι δασκάλες των τμημάτων Α4 και Α5 του Θ΄ Πετρίδειου Νηπιαγωγείου σας προσκαλούν στην παρουσίαση του project: «Γνωρίζω και αγαπώ την πόλη μου» την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008 και ώρα π.μ στον χώρο του σχολείου. Θα σας περιμένουμε…


Κατέβασμα ppt "Θ΄ Πετρίδειο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Πάφου «Γνωρίζω και αγαπώ τη πόλη μου!» Σεπτέμβρης - Νοέμβρης 2008."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google