Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ιάσονας Λαμπριανού, Τμήμα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστ. (Παν. Κύπρου) Ενσωματώνοντας τις Εξετάσεις στο Νέο Σύστημα Επιλογής των Εκπαιδευτικών: Τα Τεχνικά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ιάσονας Λαμπριανού, Τμήμα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστ. (Παν. Κύπρου) Ενσωματώνοντας τις Εξετάσεις στο Νέο Σύστημα Επιλογής των Εκπαιδευτικών: Τα Τεχνικά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ιάσονας Λαμπριανού, Τμήμα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστ. (Παν. Κύπρου) Ενσωματώνοντας τις Εξετάσεις στο Νέο Σύστημα Επιλογής των Εκπαιδευτικών: Τα Τεχνικά Θέματα και οι Κοινωνικές Διαστάσεις της Καινοτομίας

2 … θα ξεκινήσουμε με ένα μικρό τεστ! ● Μπορείτε να μαντέψετε ποιος και πότε ανέφερε τα πιο κάτω λόγια; (2 μονάδες) “...με τους όλο και αυξανόμενους αριθμούς ανέργων στο εκπαιδευτικό επάγγελμα, η επιλογή των εκπαιδευτικών καθίσταται θέμα άμεσης προτεραιότητας...Μια πρόσφατη αναφορά … τοποθετεί τον αριθμό των ανέργων εκπαιδευτικών στους … Η λύση στο παρόν πρόβλημα της υπερπροσφοράς προσοντούχων είναι...”

3 … θα ξεκινήσουμε με ένα μικρό τεστ! ● Μπορείτε να μαντέψετε ποιος και πότε ανέφερε τα πιο κάτω λόγια; (2 μονάδες) “...με τους όλο και αυξανόμενους αριθμούς ανέργων στο εκπαιδευτικό επάγγελμα, η επιλογή των εκπαιδευτικών καθίσταται θέμα άμεσης προτεραιότητας...Μια πρόσφατη αναφορά … τοποθετεί τον αριθμό των ανέργων εκπαιδευτικών στους … Η λύση στο παρόν πρόβλημα της υπερπροσφοράς προσοντούχων αλλά και της έλλειψης ικανών εκπαιδευτικών είναι...” Barr, S. A., & Douglas, L. (1934). The pre-training selection of teachers. The Journal of Educational Research, 28 (2), 92-117.

4 Χιλάδες άνεργοι πτυχιούχοι … πώς φτάσαμε εδώ; Μαζικοποίηση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως σύγχρονη πολιτική επιλογή για κοινωνική κινητικότητα (Vryonides & Lamprianou, 2013) Πολιτικές συνθήκες ώριμες για την “Καινοτομία” (κατάργηση του καταλόγου “διοριστέων” → Εξετάσεις) Δεν είναι καινοτομία → Ευρώπη, Η.Π.Α. κτλ (Goldhaber και Hansen, 2009 )

5 Ποιος ο ρόλος των γραπτών εξετάσεων στη σύγχρονη Κυπριακή κοινωνία; ● Εισαγωγικές Εξετάσεις ● Εξετάσεις Δοκίμων ● Εξετάσεις Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (νομοθεσία ποινικοποίησης ρουσφετιού, 2001) ● Εξετάσεις για Αστυνομία, Δήμους κτλ

6 Ποιος ο ρόλος των γραπτών εξετάσεων στη σύγχρονη Κυπριακή κοινωνία; ● Εισαγωγικές Εξετάσεις ● Εξετάσεις Δοκίμων ● Εξετάσεις Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (νομοθεσία ποινικοποίησης ρουσφετιού, 2001) ● Εξετάσεις για Αστυνομία, Δήμους κτλ ● Προεκλογικά προγράμματα υποψηφίων προέδρων για κατάργηση ρουσφετιού μέσω γραπτών εξετάσεων ● Κοινωνικό συμβόλαιο: οι γραπτές εξετάσεις αντικαθιστούν την πληγωμένη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολίτη και φορέων εξουσίας !!!! (Lamprianou, 2009)

7 Πανάκεια: “αντικειμενικές” και “δίκαιες” εξετάσεις; Εξετάσεις ΕΔΥ για κλίμακες 2-5-7 Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2008.

8 Πανάκεια: “αντικειμενικές” και “δίκαιες” εξετάσεις; Εξετάσεις ΕΔΥ για κλίμακες 2-5-7, Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2008. ● “ Τι σημαίνουν τα αρχικά Α.Ε.Π. ”;

9 Πανάκεια: “αντικειμενικές” και “δίκαιες” εξετάσεις; “ Τι σημαίνουν τα αρχικά Α.Ε.Π. ”;

10 Πανάκεια: “αντικειμενικές” και “δίκαιες” εξετάσεις; “Τι σημαίνουν τα αρχικά Α.Ε.Π.”; (Massachusetts Educator Certification Test)

11 Πανάκεια: “αντικειμενικές” και “δίκαιες” εξετάσεις; “Τι σημαίνουν τα αρχικά Α.Ε.Π.”; (Massachusetts Educator Certification Test) Διαφορετικές ομάδες εκπαιδευτικών έχουν διαφορετική επίδοση σε τέτοιου είδους εξετάσεις (Goldhaber και Hansen, 2009) Διαδικασία πρόσληψης όπως άλλα επαγγέλματα αλλά με ιδιαιτερότητες (Stacey et. al., 2008)

12 Ακόμα ένα στρώμα γραφειοκρατίας και εξόδων... Εξετάσεις εις θέσην φίλτρου (εξετάσεις κριτηρίου) ● Πιστοποιήσουμε ότι κάποιος μπορεί να διδάξει; – Παιδαγωγική κατάρτιση, ενθουσιασμός;

13 Ακόμα ένα στρώμα γραφειοκρατίας και εξόδων... Εξετάσεις εις θέσην φίλτρου (εξετάσεις κριτηρίου) ● Πιστοποιήσουμε ότι κάποιος μπορεί να διδάξει; – Παιδαγωγική κατάρτιση, ενθουσιασμός; ● Πιστοποιήσουμε ότι κάποιος έχει τις απαιτούμενες γνώσεις; – Εμπιστοσύνη προς τα Πτυχία; – Πολλαπλές ειδικότητες; – Ποιες είναι οι ελάχιστες γνώσεις; (Micthell et al, 2001)

14 Ακόμα ένα στρώμα γραφειοκρατίας και εξόδων... Εξετάσεις εις θέσην φίλτρου (εξετάσεις κριτηρίου) ● Πιστοποιήσουμε ότι κάποιος μπορεί να διδάξει; – Παιδαγωγική κατάρτιση, ενθουσιασμός; ● Πιστοποιήσουμε ότι κάποιος έχει τις απαιτούμενες γνώσεις; – Εμπιστοσύνη προς τα Πτυχία; – Πολλαπλές ειδικότητες; Εξετάσεις επιβίωσης: → άρα εξετάσεις κατάταξης;

15 Ακόμα ένα στρώμα γραφειοκρατίας και εξόδων... Δείκτης Αξιοπιστίας: 0.96 Separation Index: 5 N=2000 Νέα Βιομηχανία Φροντιστηρίων

16 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι; Πιλοτική έρευνα: Ανδρέας Τζιάρρας & Σωτήρια Χατζηκωνσταντίνου Στόχος: (α) Να μελετηθούν οι αντιλήψεις ενδιαφερομένων ομάδων πολιτών για το υφιστάμενο σύστημα διορισμού (β) να καταγραφεί πώς αυτές οι ομάδες πολιτών αξιολογούν την προοπτική τροποποίησής του.

17 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι; Δείγμα Ν=152 φοιτητές από Παν. Κύπρου, Ευρωπαϊκό Παν. και Παν. Λευκωσίας από διάφορα επιστημονικά πεδία

18 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι; Πρόκληση υπερβολικού άγχους λόγω των γραπτών εξετάσεων

19 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι

20 Το 63% δήλωσαν ότι θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν φροντιστήρια

21 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι;

22 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι Ακόμα μερικά ενδιαφέροντα θέματα... Το 10% του δείγματος αυθόρμητα ζήτησε να συμπεριληφθεί ψυχιατρική εξέταση ως μέρος των εξετάσεων επιλογής

23 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι; Ακόμα μερικά ενδιαφέροντα θέματα... Το 10% του δείγματος αυθόρμητα ζήτησε να συμπεριληφθεί ψυχιατρική εξέταση ως μέρος των εξετάσεων επιλογής Το 40% του δείγματος ανέφερε ότι θα προσπαθούσε να πάρει, να εξασφαλίσει, τα θέματα των εξετάσεων.

24 Πώς προσλαμβάνουν τις εξελίξεις οι ενδιαφερόμενοι; Ακόμα μερικά ενδιαφέροντα θέματα... Το 10% του δείγματος αυθόρμητα ζήτησε να συμπεριληφθεί ψυχιατρική εξέταση ως μέρος των εξετάσεων επιλογής Το 40% του δείγματος ανέφερε ότι θα προσπαθούσε να πάρει, να εξασφαλίσει, τα θέματα των εξετάσεων. NBCNews.com, 3 April 2013: Σκάνδαλο εξετάσεων σε τρεις Πολιτείες για 15 χρόνια (μέχρι 3000 δολάρια)

25 Ποια η θέση των εξετάσεων στο γενικότερο πλάνο; Υπό τις συνθήκες και με όλα τα τεχνικά & κοινωνικά προβλήματα, οι γραπτές εξετάσεις ίσως να είναι απαραίτητες. ● Διασφάλιση εμπιστοσύνης (Lievens, Corte & Brysse, 2003) ● Περιορισμός κόστους αλλά με άρτια τεχνικά χαρακτηριστικά ● Αξιοποίηση τεχνολογίας για αυτοματοποίηση ● Εξετάσεις κριτηρίου (Angrist & Guryan, 2007) ● Να στηριχθούν οι ενδιαφερόμενοι ώστε να μην υποστούν οικονομική ή άλλη πίεση ● Ετήσιος απολογισμός → υποψήφιοι = καταναλωτές

26 Ποια η θέση των εξετάσεων στο γενικότερο πλάνο; Πολλές ιδέες: ● Αρχική κατάταξη με άλλα κριτήρια → γραπτές εξετάσεις → πρακτική αξιολόγηση – Αρχική ιεράρχιση με άλλα κριτήρια – Να καλούνται σε εξετάσεις πολλαπλάσιος αριθμός όσων χρειάζονται – Οι επιτυχείς να περνούν στη φάση της πρακτικής αξιολόγησης – Διπλάσιος αριθμός να προσλαμβάνεται υπό δοκιμασία με μερική απασχόληση – Μισοί παραμένουν οι υπόλοιποι θα φύγουν ή θα ξαναδοκιμάσουν

27 Επιπλέον θέματα * Υπάρχουν επιπτώσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση; * Υπάρχουν επιπτώσεις για τη συμπληρωματική εκπαίδευση (φροντιστήρια);

28 Κατάλογος Αναφορών Goldhaber, D., & Hansen, M. (2009). Race, Gender, and Teacher Testing: How Informative a Tool Is Teacher Licensure Testing? American Educational Research Journal, 47 (1), 218-251. U.S. Department of Education. (2006).The secretary’s fifth annual report on teacher quality: A highly qualified teacher in every classroom. Retrieved February 19, 2009, from https://title2.ed.gov/Title_II_06.pdfhttps://title2.ed.gov/Title_II_06.pdf Clotfelter, C. T., Ladd, H. F., & Vigdor, J. L. (2006). Teacher-student matching and the assessment of teacher effectiveness.Journal of Human Resources,41(4), 778–820. Goldhaber, D. (2007). Everyone’s doing it, but what does teacher testing tell us about teacher effectiveness? Journal of Human Resources, 42(4), 765–794. Lievens, F., Corte, De W., & Brysse, K. (2003). Applicant perceptions of selection procedures: the role of selection information, belief in tests, and comparative anxiety. International Journal of Selection and Assessment. 11 (1), 67-77. Barr, S. A., & Douglas, L. (1934). The pre-training selection of teachers.The Journal of Educational Research, 28 (2), 92-117. Vryonides, M., & Lamprianou, L. (2013). Education and social stratification across Europe. International Journal of Sociology and Social Policy, 33: 1/2, 77-97. Lamprianou, I. (2009). Comparability of examination standards between subjects: an international perspective. Oxford Review of Education, 35 (2), 205-226. Lamprianou, Ι. (2006). The stability of marker characteristics across tests of the same subject and across subjects. Journal of Applied Measurement, 7 (2), 192-200. Lamprianou, I. (2008). High Stakes Tests with Self-Selected Essay Questions: Addressing Issues of Fairness. International Journal of Testing, 18 (1), 55-89. Lievens, F., Corte, De W., & Brysse, K. (2003). Applicant perceptions of selection procedures: the role of selection information, belief in tests, and comparative anxiety. International Journal of Selection and Assessment. 11 (1), 67-77.

29 Κατάλογος Αναφορών Stacey A. Rutledge, Douglas N. Harris, Cynthia T. Thompson & W. Kyle Ingle (2008): Certify, Blink, Hire: An Examination of the Process and Tools of Teacher Screening and Selection, Leadership and Policy in Schools, 7:3, 237-263 Angrist, J. D., & Guryan, J. Does teacher testing raise teacher quality? Evidence from state certification requirements. Economics of Education Review(2007), doi:10.1016/j.econedurev.2007.03.002


Κατέβασμα ppt "Ιάσονας Λαμπριανού, Τμήμα Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστ. (Παν. Κύπρου) Ενσωματώνοντας τις Εξετάσεις στο Νέο Σύστημα Επιλογής των Εκπαιδευτικών: Τα Τεχνικά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google