Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Διαφήμιση και προβολή προϊόντος στους καταναλωτές από την βιομηχανία παραγωγής σαμπουάν.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Διαφήμιση και προβολή προϊόντος στους καταναλωτές από την βιομηχανία παραγωγής σαμπουάν."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Διαφήμιση και προβολή προϊόντος στους καταναλωτές από την βιομηχανία παραγωγής σαμπουάν

2 2 Περιεχόμενα Πρόλογος (σελίδα 4) Η Διαφήμιση (σελίδα 6) Στόχοι της Διαφήμισης (σελίδα 7) Διαφημιστικά Μέσα (σελίδα 8) Είδη Διαφήμισης (σελίδες 9 – 10) Επίδραση της Διαφήμισης στη Συμπεριφορά του Αγοραστή (σελίδες 11-12) Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης (σελίδα 13) Βιβλιογραφία – Παραπομπές (σελίδα 14) Υλοποίηση Ερευνητικής Εργασίας (σελίδα 15) Επιλογή του Θέματος Μέθοδος Εργασίας

3 3 Πρόλογος Παράλληλα με την αλματώδη ανάπτυξη που παρουσιάζει που παρουσιάζει το Μάρκετινγκ τις τελευταίες δεκαετίες, σημαντική είναι και η άνοδος του τομέα της Διαφημίσεως. Οι επιχειρηματίες, επηρεασμένη από τη δομή και τις δυσκολίες της σύγχρονης αγοράς ρίχνουν το βάρος της προσπάθειας τους στη Διαφήμιση. Έτσι πιστεύουν ότι θα μπορέσουν να δαμάσουν τον ανταγωνισμό και να ανταποκριθούν στις δυσκολίες ενημερώσεως του κοινού για τα προϊόντα τους. Η επέκταση της αγοράς σε νέους πελάτες, η αναγγελία ενός καινούργιου προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, η αναγγελία αλλαγής της τιμής ή μιας νέας συσκευασίας, η γνωστοποίηση μιας ειδικής προσφοράς, η άμεση ενημέρωση των καταναλωτών, η αντιμετώπιση του ανταγωνισμού, είναι μερικοί από τους λόγους που αποτελούν κίνητρα για συνεχή και προγραμματισμένη Διαφήμιση.

4 4 Βασική επιδίωξη μιας διαφημιστικής εκστρατείας είναι ασφαλώς η αύξηση των πωλήσεων. Επειδή όμως έχουμε άπειρα παραδείγματα μεγάλων διαφημιστικών προσπαθειών που δεν πέτυχαν αυτό τον στόχο τους, απαραίτητη προϋπόθεση για αποτελεσματική Διαφήμιση, είναι η σωστή έρευνα αγοράς, ο σωστός προγραμματισμός, η τέλεια γνωριμία του προϊόντος ώστε να είναι καταφανή τα ισχυρά σημεία και οι αδυναμίες του και η συστηματική ανάλυση των κινήτρων και των αντικινήτρων του κοινού απέναντι στο προϊόν. Η παρούσα μαθητική εργασία καλύπτει συνοπτικά το θεωρητικό κομμάτι που αφορά τη σύγχρονη Διαφήμιση και παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη έντυπη, τηλεοπτική και ραδιοφωνική διαφήμιση ενός αγαθού συχνής χρήσης, που απευθύνεται στο σύνολο των καταναλωτών, ενός Σαμπουάν καθημερινής χρήσης.

5 5 Η Διαφήμιση Στην απλούστερη εκδοχή 1 της η λέξη «Διαφήμιση» σημαίνει «να τραβάς την προσοχή σε κάτι» να γνωστοποιείς κάτι σε κάποιον ή να τον πληροφορείς για αυτό. Μπορούμε να διαφημίσουμε κάτι προφορικά, ανεπίσημα και περιορισμένα, χωρίς να υποβληθούμε σε μεγάλη δαπάνη. Αν όμως θέλουμε να πληροφορήσουμε ένα μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, ίσως χρειαστεί να το διαφημίσουμε με την ποιο συνηθισμένη σημασία της λέξης, αναγγέλλοντας το δημόσια. Σε πιο επίσημο ύφος θα ορίζαμε ότι «η διαφήμιση 2 είναι κάθε πληρωμένη μορφή μη προσωπικής παρουσίασης και προώθησης ιδεών, αγαθών, ή υπηρεσιών από έναν συγκεκριμένο χρηματοδότη. Οι διαφημίσεις μπορούν να είναι μια αποτελεσματική ως προς το κόστος μέθοδος διάδοσης μηνυμάτων, είτε πρόκειται για τη δημιουργία προτίμησης σε μια μάρκα, είτε για διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων »

6 6 Στόχοι της Διαφήμισης Οι διαφημιστικοί στόχοι προκύπτουν από προηγούμενες αποφάσεις όπως είναι λ.χ η αγορά στόχος, η τοποθέτηση της μάρκας στην αγορά κ.α Διαφημιστικός στόχος 3 είναι ένα συγκεκριμένο επικοινωνιακό έργο και ένα επίπεδο επιτυχίας που επιδιώκεται σε ένα ορισμένο ακροατήριο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ταξινόμηση στόχων ανάλογα τον σκοπό τους: Α) να πληροφορήσουν (πληροφοριακή διαφήμιση) Β) να πείσουν (διαφήμιση πειθούς) Γ) να υπενθυμίσουν (υπομνηστική διαφήμιση) Δ) να ενισχύσουν (ενισχυτική διαφήμιση)

7 7 Διαφημιστικά Μέσα Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιήσει αρκετά μέσα για να επιτύχει την αποστολή της, δηλαδή τη γνωστοποίηση του προϊόντος, ανάλογα με την αγορά – στόχο που έχει, την αποτελεσματικότητα μέσου και το κόστος που είναι διαθετημένη να πληρώσει η επιχείρηση που προβαίνει στην ενέργεια αυτή. Ορισμένα μέσα είναι α) Τηλεόραση, Ραδιόφωνο β) Τύπος (Εφημερίδες, περιοδικά, κ.α) γ) Ίντερνετ δ) Οπτικά μέσα (Αφίσες, πινακίδες, κ.α)

8 8 Είδη Διαφήμισης 4 1) Διαφήμιση Πρωτογενούς ή Πρωταρχικής Ζήτησης, είναι αυτή η διαφήμιση που έχει ως σκοπό να δημιουργήσει θετική στάση του καταναλωτή απέναντι σε μια κατηγορία προϊόντος, και όχι για ένα συγκεκριμένο προϊόν. 2) Διαφήμιση Ζήτησης Επώνυμου Προϊόντος, είναι η ποιο συνήθης μορφή διαφήμισης 3) Διαφήμιση Εμπιστοσύνης – Προσήλωσης προς το προϊόν. Σχεδιάζει τη δημιουργία, διατήρηση ή την αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στο διαφημιζόμενο επώνυμο προϊόν. 4) Διαφήμιση Προώθησης Πωλήσεων. Διαφημίσεις που πληροφορούν για εκπτώσεις, διαγωνισμούς, προσφορές. 5) Διαφήμιση Προβολής του Προϊόντος. Σε μια τέτοια διαφήμιση προβάλλεται το προϊόν με διάφορους τρόπους, όπως αναφέροντας τα πλεονεκτήματα, τις ιδιότητες καθώς και τη τιμή του προϊόντος.

9 9 6) Διαφήμιση από Επιχείρηση σε Επιχείρηση. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε εξειδικευμένα περιοδικά και εκθέσεις και έχει να κάνει με τη πώληση ενός προϊόντος από μία επιχείρηση σε άλλες επιχειρήσεις. (Αφορά το χονδρεμπόριο) 7) Διαφήμιση Λιανοπωλητών. Αφορά τη διαφήμιση συγκεκριμένων καταστημάτων. 8) Γενική Διαφήμιση μιας Επιχείρησης ή ενός Οργανισμού χωρίς άμεση αναφορά σε συγκεκριμένο προϊόν. 9) Συνδεδεμένη ή Συνεργατική Διαφήμιση. Είναι η διαφήμιση που την έχουν αναλάβει από κοινού περισσότερες από μια επιχειρήσεις ή οργανισμοί και συνήθως διαφημίζεται παραπάνω από ένα προϊόν. Π.χ όταν αναλαμβάνουν οι επιχειρήσεις ενός νησιού να προβάλλουν το νησί τους για διακοπές.

10 10 Επίδραση της Διαφήμισης στη Συμπεριφορά του Αγοραστή (κατά τον Th. Smith)  Την πρώτη φορά που κάποιος κοιτάζει τη Διαφήμιση δεν την βλέπει.  Την δεύτερη φορά δεν την προσέχει.  Την τρίτη φορά αποκτά συνείδηση της ύπαρξής της  Την τέταρτη φορά θυμάται αμυδρά ότι την έχει ξαναδεί.  Την πέμπτη φορά την διαβάζει.  Την έκτη φορά γυρίζει το βλέμμα του αλλού.  Την έβδομη φορά την διαβάζει όλη και λέει «Ωχ αδερφέ».  Την όγδοη φορά λέει «να τη πάλι αυτή η βλακεία».  Την ένατη φορά αν αξίζει τίποτα.  Την δέκατη φορά σκέπτεται ότι θα ρωτήσει τον γείτονα του αν το έχει δοκιμάσει.

11 11  Την ενδέκατη φορά αναρωτιέται πως έγινε και συμφέρει τον διαφημιστή.  Την δωδέκατη φορά σκέφτεται ότι ίσως κάτι να αξίζει.  Την δέκατη τρίτη φορά σκέπτεται ότι πρέπει να είναι καλό πράγμα.  Την δέκατη τέταρτη φορά «θυμάται» ότι ζητούσε πολύ καιρό κάτι τέτοιο.  Την δέκατη πέμπτη φορά βασανίζεται γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να το αγοράσει.  Την δέκατη έκτη φορά νομίζει ότι θα το αγοράσει κάποια μέρα.  Την δέκατη έβδομη φορά το σημειώνει.  Την δέκατη όγδοη φορά καταριέται τη φτώχεια του.  Την δέκατη ένατη φορά μετρά τα χρήματά του προσεχτικά.  Την εικοστή φορά που το βλέπει, το αγοράζει ή δίνει οδηγίες στη γυναίκα του να το αγοράσει.

12 12 Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης Η μέτρηση της αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης παρουσιάζει μεγάλες δυσχέρειες και τα συμπεράσματα που προκύπτουν παρουσιάζουν την πραγματικότητα μόνο κατά προσέγγιση. Για να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της Διαφήμίσης πρέπει να διαπιστώσουμε τον βαθμό διεισδύσεως του διαφημιστικού μηνύματος μέσα στον στόχο στον οποίο σκόπευε εκείνος που στέλνει το μήνυμα. Είναι σφάλμα να λέγεται ότι η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης μετριέται στο επίπεδο των πωλήσεων. Εξ άλλου ο όγκος των πωλήσεων δεν εξαρτάται μόνο από τη Διαφήμιση αλλά και από άλλα στοιχεία του Μάρκετινγκ καθώς και από τον σωστό υπολογισμό του βαθμού συμμετοχής καθενός από αυτούς στη συνδυασμένη προσπάθεια που γίνεται. Το ότι η Διαφήμιση διεισδύει σε κάποιο βαθμό στο πνεύμα του κοινού συνεπάγεται από το γεγονός ότι αφήνει κάποιο ίχνος. Αυτό το ίχνος ανεξάρτητα από το εάν είναι μεγάλο ή μικρό, με τη βοήθεια σύγχρονων μεθόδων του μάρκετινγκ είναι δυνατό να μετρηθεί. Είναι δυνατόν όμως μια μεγάλη διείσδυση του μηνύματος να προκαλέσει μικρή αύξηση στη κατανάλωση, ενώ μια μικρή διείσδυση να επιτύχει μεγάλη κατανάλωση. Τα 4P (Προϊόν (Product), Τιμή(Price), Προώθηση(Promotion), Διανομή(Place)) ως τεχνική του μάρκετινγκ είναι το μείγμα αυτό που έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει μια Διαφήμιση αποτελεσματική.

13 13 Επιλογή Θέματος Η επιλογή του θέματος στην συγκεκριμένη εργασία έγινε μέσα από μια σειρά εκλογικευμένης διαδικασίας και του βαθμού ενδιαφέροντος μας για το θέμα, θέλοντας να χρησιμοποιήσουμε ως εργαλείο ένα προϊόν ευρείας χρήσης. Το θεωρητικό πλαίσιο αναφοράς κρίνεται άκρως σημαντικό για την υλοποίηση της ερευνητικής εργασίας. Μέθοδος Εργασίας Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε η επαγωγική μέθοδος έρευνας, αναφερόμαστε σε διαπιστώσεις με τις οποίες μεταφερόμαστε από μια συλλογή ήδη υπαρχουσών διαφημίσεων στη «γέννηση» μιας καινούριας διαφημιστικής καμπάνιας.

14 14 Ραδιοφωνική Διαφήμιση

15 15 Τηλεοπτική διαφήμιση

16 16 Διαφήμιση στο internet

17 17 Αφίσα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

18 18 Διαφήμιση σε Περιοδικό (1 η προώθηση)

19 19 Διαφήμιση σε Περιοδικό (2 η προώθηση)

20 20 Παραπομπές - Βιβλιογραφία 1. Αναφορά στο: Dyer, Gillian, 2004: σελ 11, Η διαφήμιση ως επιοινωνία 2. Αναφορά στο: Kotler, Philip- Keller, Kevin, 2006: σελ 648, Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ 3. Αναφορά στο: Kotler, Philip- Keller, Kevin, 2006: σελ 648, Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ 4 (Ζώτος, 2000 ) Γενική Διδακτική, Αριστάρχου Χαρ. Ζευκίλη


Κατέβασμα ppt "1 Διαφήμιση και προβολή προϊόντος στους καταναλωτές από την βιομηχανία παραγωγής σαμπουάν."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google