Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρυσούλα Μπίμπαση Νηπιαγωγός – ΚΦΑ&Α ΜSc Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής Παρανέστι 31/1/2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρυσούλα Μπίμπαση Νηπιαγωγός – ΚΦΑ&Α ΜSc Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής Παρανέστι 31/1/2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρυσούλα Μπίμπαση Νηπιαγωγός – ΚΦΑ&Α ΜSc Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής Παρανέστι 31/1/2015

2 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία Θεσπίστηκε το 1992 από τα Ηνωμένα Έθνη Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση & την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία. Επιδιώκει την αύξηση του βαθμού ένταξης των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής … την ποιότητα ζωής τους.

3 Για να επιτύχουμε κατανόηση & κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων στην Ποιότητα Ζωής των ατόμων με αναπηρία ο επετειακός εορτασμός δεν είναι αρκετός

4

5

6

7 H νοημοσύνη χωρίζεται σε εννιά τομείς & έχουν έδρα σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου.  γλωσσική ευφυΐα  Λογικοµαθηµατική  μουσική ευφυΐα  ευφυΐα του χώρου  ενδοπροσωπική ευφυΐα  διαπροσωπική ευφυΐα ενσυναίσθηση  φυσιογνωστική ευφυΐα  σωµατική – κιναισθητική ευφυΐα  υπαρξιακή ευφυΐα

8 1. Κάθε άτομο έχει ένα συνδυασμό των εννέα ή και περισσότερων ειδών νοημοσύνης. 2. Κάθε άτομο μπορεί να αναπτύξει τις νοημοσύνες του σε επαρκές επίπεδο. 3. Οι νοημοσύνες συνεργάζονται. 4. Καμιά νοημοσύνη δεν μπορεί να υπάρξει μόνη της αλληλεπιδρούν.

9

10  Το στάδιο της αισθησιοκινητικής νοημοσύνης (0-2 έτη).  Το στάδιο της προ-εννοιολογικής σκέψης (2-7 έτη).  Το στάδιο των συγκεκριμένων λειτουργιών (7-11 έτη).  Το στάδιο των τυπικών λειτουργιών (11-15 έτη).

11  Στο στάδιο της προ-εννοιολογικής σκέψης (2-7 έτη) το παιδί  Μπορεί να δουλέψει πάνω στις κοινωνικές σχέσεις. Συναισθήματα και σκέψεις προσώπων, καλείται να δώσει λύσεις, να μπει στη θέση άλλων και να δει τα πράγματα από τη δική τους οπτική γωνία.  Μπορεί να οργανώσει κάτι δικό του, να βάλει δηλαδή τις σκέψεις του αλλά και τις επιθυμίες του σε τάξη και να δημιουργήσει σταδιακά τις δικές του απόψεις.  Το παιδί μπαίνει στην θέση των άλλων και κατανοεί τον τρόπο σκέψης.  Το παιδί μαθαίνει πως κάθε άνθρωπος έχει την δική του οπτική γωνία, την δική του σκέψη και την δική του προσωπικότητα (κοινωνικοποίηση).  Μεταφέρονται κοινωνική γνώση και δεξιότητες.

12

13  Ο καθένας μας ζει τη ζωή του σύμφωνα με τις αντιλήψεις του.  Αυτές οι αντιλήψεις δεν βρίσκονται πάντα σε αρμονία μεταξύ τους, αντίθετα πολλές φορές συγκρούονται.  Ο φόβος είναι αυτός που παρεμποδίζει την εναρμόνιση μας με το περιβάλλον. Φόβος για το καινούριο Φόβος για το άγνωστο Φόβος για το διαφορετικό Φόβος για το ξένο Φόβος της έκθεσης κ.α.  Όλα αυτά δημιουργούν εντάσεις και επιπλέον αυξάνουν την ακαμψία μας στο τρόπο σκέψης μειώνοντας την εξελικτική μας πορεία.

14 Η δυσκολία ένταξης στις σχολικές διαδικασίες ενός παιδιού είναι αποτέλεσμα της «αναπηρίας» του ή αποτέλεσμα μιας φοβικής αντιμετώπισης από τους συμμαθητές και από τους δασκάλους του;

15 Οι δικοί μας φόβοι κλείνουν τις πόρτες και τις διόδους επικοινωνίας με το διαφορετικό Ιωάννης Ζήνδρος

16  Οι δραστηριότητες ευαισθητοποίησης έχουν στόχο να τροποποιήσουν τη στάση και τη συμπεριφορά (αντιλήψεις) καθενός που αντικρίζει ένα ΑμεΑ και να κατανοήσει τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του.  Άμβλυνση των ανισοτήτων και αποφυγή της περιθωριοποίησης και της απομόνωσης.  Ανάπτυξη, τροποποίηση ή και διαμόρφωση φυσικής πρόσβασης σε χώρους σχολείων.  Να διευκολύνονται στη διαχείριση των συναισθημάτων τους.  Να δρουν από κοινού σε δραστηριότητες και να λάβουν την ευχαρίστηση της δημιουργικότητας με παιδιά με αναπηρία.  Αλλαγή της γενικής κουλτούρας του σχολείου σε θέματα διαφορετικότητας.

17  Κοινωνική αποδοχή, Σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση.  Να αυτοεξυπηρετούνται, να αυτονομούνται και να αποκτήσουν δεξιότητες που αφορούν την κοινωνική συμπεριφορά.  Ανάπτυξη γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων ώστε ενταχθούν.  Να χαίρονται με την δημιουργικότητα και την συνεργασία.  Να μάθουν να επικοινωνούν και να λαμβάνουν υποστήριξη.

18 ΣΕΠ Γ1 & Γ6 5 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ Α. Γνωριμία με την αναπηρία. Β. Παιδαγωγικά παιχνίδια & Βιωματικές ασκήσεις ενσυναίσθησης. Γ. Επίσκεψη και εργασία των παιδιών και των δύο σχολικών μονάδων. Δ. Κοινός εορτασμός της Παγκόσμιας ημέρας των ΑμεΑ. Ε. Συνάντηση για την Ημέρα Σταδιοδρομίας.

19  Μύθοι για τα άτομα με αναπηρία.  Αντιμετώπιση των ΑμεΑ στην Ελλάδα.  Παρουσίαση των επαγγελμάτων της Ειδικής Αγωγής.  Της εργασίας μας στο Ειδικό Νηπιαγωγείο της Κομοτηνής.  Των παιδιών μας και των εργασιών τους μέσα από φωτογραφικό υλικό και βίντεο.

20  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1. Παιχνίδι προσέγγισης με την μπάλα. 2. Δένουμε μπαλόνια στα πόδια και τα παιδιά του Ν/γειου προσπαθούν να τα σκάσουν. 3. Με μουσική παίζουμε τους καθρέφτες.

21  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: 1. Προβολή βίντεο για τα ΑμεΑ. 2. Είδαμε το βίντεο της προηγούμενης συνάντησης μας. 3. Δημιουργία αφίσας. 4. Το δέντρο των ευχών. 5. Χορέψαμε. 6. Πήραμε δώρα.

22 ΑΡΝΗΤΙΚΑΘΕΤΙΚΑ  Δυσκολία  Λύπη  Δυστυχία  Λύπηση  Ικανοποίηση  Χαρά  Προσφορά  Τύχη που έχω αυτά που όλοι μας θεωρούμε δεδομένα.  Κατανόηση

23 ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  Λύπη  Ανησυχία  Φόβο  Στενοχώρια  Δεν ένιωσα τίποτα (πάγωμα)  Επιφυλακτικότητα  Αμηχανία  Φόβο  Άνεση  Εξοικείωση  Δέσιμο.  Ταύτιση (αν ήμουν στη θέση τους)  Αγάπη  Προσφορά  Συμπάθεια

24 Γ1 & Γ3 = 40 παιδιά 3 εκπαιδευτικοί 2 δάσκαλοι και 1 ΚΦΑ&Α

25 Τα παιχνίδια στηρίχτηκαν σε παραμυθιακό σενάριο «Αυτό είναι το κουτί του θησαυρού για ν’ ανοίξει πρέπει να…»  Πρόγραμμα κύκλου του νηπιαγωγείου.  Δραστηριότητες φυσικής άσκησης.  Ομαδικό παιχνίδι με στόχους(4 ομάδες).  Ομαδικό παιχνίδι με τα παπούτσια των παιδιών.  Άνοιξε το κουτί του θησαυρού … χαρτάκια έγιναν κάδρο και δόθηκε όνομα.  Κατασκευή αφίσας.

26

27 ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ  Όλα τα παιδιά έχουν την πρόθεση να παίξουν ή να κάνουν παρέα με κάποιο παιδί που έχει αναπηρία.  Δεν γνωρίζουν τις παθήσεις άρα δεν ξέρουν τις δυνατότητες και αδυναμίες των παιδιών.  Είναι υποψιασμένα βάση της εμπειρίας τους πχ κινητικές αναπηρίες.  Ανταγωνιστικά παιχνίδια όπως το ποδόσφαιρο δεν ενδείκνυνται για ευαισθητοποίηση.  Όλα τα παιδιά έχουν την πρόθεση να παίξουν ή να κάνουν παρέα με κάποιο παιδί που έχει αναπηρία.  Η εκπαιδευτικός συμπλήρωσε τα ερωτηματολόγια ή στερεότυπα δόθηκαν απαντήσεις όλα για όλους  Δεν υπάρχει η αντίληψη των δυνατοτήτων και αδυναμιών των παιδιών και δεν διαφοροποιήθηκαν από το πρόγραμμα ΑΡΑ…  Τα παιδιά αγαπούν πολύ το θέατρο…..και θα το ήθελαν ως μέσω παρέμβασης.

28  2 τμήματα 50 παιδιών  2 Νηπιαγωγοί  Προηγήθηκαν δραστηριότητες των παιδιών για την αναπηρία μερικές μέρες πριν την συνάντηση μας.

29  Διαβάσαμε παραμύθι «Το κουτσό αρκουδάκι» και είπαμε το δικό μας τέλος.  Παίξαμε σε ζευγάρια γκολ μπολ.  Φάγαμε παρέα.  Κόψαμε ρόδια, τα κολλήσαμε και φτιάξαμε την αφίσα μας.

30

31

32 $89.95

33


Κατέβασμα ppt "Χρυσούλα Μπίμπαση Νηπιαγωγός – ΚΦΑ&Α ΜSc Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής Παρανέστι 31/1/2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google