Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του (συγκεκριμένη έννοια). Το διαδίκτυο χρησιμοποιεί μεταγωγή πακέτων και στοίβα πρωτοκόλλων TCP/IP* TCP (Transmission Control Protocol - Πρωτόκολλο Ελέγχου Μεταφοράς) (Ip address - Internet Protocol address),

3 Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ  Δημιούργησε:  α.Το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη γλώσσα επικοινωνίας των Η/Υ στο διαδίκτυο.  β.Το αναγνωριστικό διεύθυνσης (Uniform Resource Locator) κάθε Η/Υ.  γ. το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης (browser), και την γλώσσα HTML (HyperText Markup Language ). και, παράλληλα, επινόησε ένα τρόπο αναγνώρισης κάθε "εγγράφου", αποδίδοντάς του ένα μοναδικό παγκόσμιο αναγνωριστικό(Universal Resource Identifier), μαζί με ένα αναγνωριστικό διεύθυνσης. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά συνδυάστηκαν και σήμερα αποτελούν το URL). Το 1990 ολοκλήρωσε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος περιήγησης έπρεπε όμως να δημιουργήσει και ένα πρόγραμμα εξυπηρέτησης (server) και μια γλώσσα για την περιγραφή του εγγράφου. Έτσι, επινόησε τη γλώσσα HTML Το 1991 τα είχε ετοιμάσει όλα και, μη έχοντας ακόμη επίσημη απάντηση από το CERN, δημιούργησε τον πρώτο server, τον info.cern.ch., διαθέτοντας παράλληλα ελεύθερα το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό του server μέσω του Διαδικτύου. Παράλληλα, άρχισε να «διαφημίζει» το δημιούργημά του μέσω των Ομάδων Νέων (Newsgroups). Σύντομα άρχισε να επικοινωνεί με χρήστες και να βελτιώνει τη δημιουργία του, χρησιμοποιώντας τις υποδείξεις τους.URLHTMLCERN Στο μεταξύ, οι χρήστες της νέας υπηρεσίας, που ο ίδιος είχε ονομάσει «Παγκόσμιο Ιστό» (World Wide Web), άρχισαν να αυξάνονται αλματωδώς, ενώ οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ήταν πολύ πιο εύκολο και εξυπηρετικό να "δημοσιεύουν" τις πληροφορίες τους σε μια ιστοσελίδα, αντί να απαντούν σε πολυάριθμα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να τις δημοσιεύουν στις ομάδες νέων, των οποίων η κίνηση πολλές φορές τις "έθαβε". Ενδιαφέρον επίσης έδειξαν για το επίτευγμα του Λη και κυβερνητικές υπηρεσίες. Σύντομα η κίνηση της νέαςΠαγκόσμιο Ιστόιστοσελίδα Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι

4 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σε επίπεδο πηγών:Σε επίπεδο πηγών: Πληθώρα πληροφοριών Εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες Οι μαθητές ερευνητές των πληροφοριών Χρήση γρήγορων γρήγορων, αποτελεσματικών κι εύκολων στη χρήση μηχανών αναζήτησης Σε επίπεδο επικοινωνίας:Σε επίπεδο επικοινωνίας: Δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με μέρη και ανθρώπους Παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας Κίνητρο για να μοιραστούν οι μαθητές τη δουλειά τους online με άλλους συμμαθητές τους οπουδήποτε. Εξεικόνιση και μοντελοποίηση:Εξεικόνιση και μοντελοποίηση: Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών που αφορούν πολύπλοκα αντικείμενα με τη χρήση εξεικονιστικών αναπαραστάσεων

5 ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σε επίπεδο πηγών:Σε επίπεδο πηγών: Μεγάλος όγκος πληροφορίας για κάθε συγκεκριμένο θέμα (υπερφόρτωση πληροφορίας) Ποιοτικός έλεγχος των πληροφοριών από τους διδάσκοντες (είναι αξιόπιστες; είναι πλήρεις; είναι επίκαιρες; Παρουσιάζουν αποκλίσεις από τα αποδεκτά κοινωνικά πρότυπα; Περιέχουν μηνύματα ρατσιστικά, σεξιστικά, αντικοινωνικά; Αναζήτηση πληροφοριών με κριτήρια εμπορικά, οικονομικά κι όχι ακαδημαϊκά και κοινωνικά από τις μηχανές αναζήτησης. Ανεπαρκής χρόνος εκπαίδευσης για την εκμάθηση της χρήσης των μηχανών αναζήτησης Άσκηση των μαθητών στην εκμετάλλευση και στην κριτική σύνθεση των πληροφοριών Άσκηση των μαθητών στον τρόπο παρουσίασής τους κατά την επικοινωνία τους με τους άλλους Σε επίπεδο επικοινωνίας:Σε επίπεδο επικοινωνίας: Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Μεγέθυνση του χάσματος των εχόντων και των μη εχόντων πρόσβαση στην πληροφορία Σεβασμός των κανόνων των πνευματικών δικαιωμάτων από τους μαθητές Εξεικόνιση και μοντελοποίηση:Εξεικόνιση και μοντελοποίηση: Κίνδυνος να θεωρηθεί η επιφανειακή γνώση ως πραγματική κατανόηση Κίνδυνος παρερμηνείας δεδομένων που βρίσκονται σε μορφή γραφικών Δημιουργία τάσης προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα»

6 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Χρήση αρχειοκαταλόγων (directories) Χρήσιμες σελίδες ταξινομημένες σε μια ιεραρχική δομή με βάση συγκεκριμένα θέματα(yahoo, in.gr, dmoz.org

7 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Χρήση μηχανών αναζήτησης Θέτεις ένα ερώτημα με λέξεις-κλειδιά, η μηχανή το συνταιριάζει με τις εγγραφές που έχει στη βάση δεδομένων της και παρουσιάζει μια λίστα πιθανών κειμένων που ταιριάζουν με τις απαιτήσεις σου.Google, Yahoo, MSN, Lycos.

8 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Εργαλεία μετααναζήτησης Πρόκειται για ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλές μηχανές αναζήτησης metacrawler, dogpile, webcrawler

9 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Προσδιορισμός της πληροφορίας (τι αναζητώ, πού βρίσκεται, πότε συνέβη, πώς συνέβη, γιατί) Οι λέξεις κλειδιά να είναι ουσιαστικά Οι λέξεις κλειδιά να εκφράζουν με σαφήνεια την πληροφορία Χρήση συνώνυμων Χρήση φράσεων όπου απαιτείται (πχ «εν τούτω νίκα») Αναζήτηση με βάση Boolean τελεστές (χρήση and, or not) Προσοχή στην ορθογραφία Περιορισμένος αριθμός λέξεων –κλειδιών (έως 8 το πολύ) Για αναζήτηση σε πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση χρήση των απολήξεων URL όπως com, edu, gov, mil, net, org Παράμετροι αναζήτησης


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google