Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006

2 Τι είναι το PERSEUS PROJECT (1987); ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Annenberg CPB Project και FIPSE (Fund of Improvement of Post-Secondary Education) Στοχεύει στη συγκρότηση Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Στεγάζεται στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Tufts Κύριος εμπνευστής του: ο Gregory Crane

3 Στόχοι του PERSEUS PROJECT: 1. Η παροχή όσο το δυνατό μεγαλύτερου όγκου πληροφοριών σε όσο το δυνατό περισσότερο κοινό 2. Η μελέτη του αντίκτυπου της Βιβλιοθήκης στο κοινό και ειδικότερα στους Ανθρωπιστές 3. Η εκδημοκρατικοποίηση της γνώσης 4. Η αποδοχή της χρησιμότητας των Ανθρωπιστικών Επιστημών από όλους 5. Η δημιουργία πολυγλωσσικής Βιβλιοθήκης 6. Η αξιοποίηση του ΠΕΡΣΕΑ στην εκπαίδευση 7. Οι συνδυασμοί ετερογενούς υλικού, η δημιουργία εύχρηστων βοηθητικών και υπερκειμενικών συνδέσεων 8. Η συνεχής βελτίωση των ερευνητικών εργαλείων της Βιβλιοθήκης και η περαιτέρω επέκταση της συλλογής της

4 Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ περιλαμβάνει : 1. Υλικό για τον Αρχαίο Ελληνικό και Ρωμαϊκό Πολιτισμό (489 κείμενα) 2. Πάπυροι (275 παπυρικά κείμενα) 3. Υλικό σχετικό με την Αγγλική Αναγέννηση (80 κείμενα) 4. Συλλογή του Edwin C. Bolles (35 κείμενα, περίπου εικόνες) κείμενα σχετικά με την ιστορία της Καλιφόρνια ( ) on-line βιβλία σχετικά με την ιστορία του Βορειοανατολικού τμήματος των Η.Π.Α. ( ) 7. Υλικό (139 βιβλία) σχετικό με την ιστορία του Chesapeake Bay και της Ουάσιγκτον ( ) 8. Υλικό (11 κείμενα) σχετικό με την ιστορία του Πανεπιστημίου του Tufts 9. Τα ημερολόγια εργασιών του Robert Boyle (47 κείμενα)

5 ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ: 1. Φυλλομετρητής θεματικών κατηγοριών της Τέχνης και της Αρχαιολογίας (εύρεση αρχαιολογικών αντικειμένων, αντικειμένων τέχνης)-Art & Archaeology Browser 2. Το εργαλείο του Άτλαντα (σχεδιασμός χαρτών)- Atlas Tool 3. Εργαλείο γενικής επόπτευσης της συλλογής της Βιβλιοθήκης-Collection Viewer Tool 4. Εργαλείο αναζήτησης λημμάτων σε ελληνικά και λατινικά λεξικά-Dictionary Entry Lookup Tool 5. Το αγγλικό ευρετήριο (αναζήτηση κειμένων στα αγγλικά)-English Index

6 ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): 6. Αναζήτηση αντίστοιχων αγγλικών λέξεων στα ελληνικά-English to Greek Word Search 7. Αναζήτηση αντίστοιχων αγγλικών λέξεων στα λατινικά-English to Latin Word Search 8. Μορφολογική ανάλυση ελληνικών λέξεων-Greek Morphological Analysis 9. Ελληνικό λεξικό-Greek Vocabulary Tool 10. Αναζήτηση μιας ή περισσοτέρων ελληνικών λέξεων(ιδιωματισμών, φράσεων) στα ελληνικά κείμενα-Greek Words in Context 11. Μορφολογική ανάλυση λατινικών λέξεων-Latin Morphological Analysis

7 ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): 12. Λατινικό λεξικό-Latin Vocabulary Tool 13. Αναζήτηση μιας ή περισσοτέρων λατινικών λέξεων(ιδιωματισμών, φράσεων) στα λατινικά κείμενα-Latin Words in Context 14. Άτλας του Λονδίνου-London Atlas 15. Εργαλείο εντοπισμού συγκεκριμένου θέματος μέσα στη συλλογή της Βιβλιοθήκης κάνοντας χρήση λέξεων-κλειδιών-Lookup Tool 16. Πίνακας περιεχομένων του ΠΕΡΣΕΑ-Perseus Table of Contents 17. Περιβάλλον εργασίας εικονικής πραγματικότητας- Virtual Reality Interface

8  Το εργαλείο Configuration Display καθορίζει τον τρόπο παρουσίασης ενός αρχαίου ελληνικού κειμένου. Τρεις μορφές παρουσίασης: στα αρχαία ελληνικά με ελληνικό αλφάβητο στα αρχαία ελληνικά με λατινικό αλφάβητο στην αγγλική μετάφρασή του

9 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ : 1985: Unix 1987: Hypercard / Mac 1992 : Perseus 1.0 : Hypercard / Mac 1996 : Perseus 2.0 : Hypercard / Mac 1997 : Web έκδοση του ΠΕΡΣΕΑ 1999 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix 2002 : Perseus 3.0 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix Μάιος, 2005 : Perseus 4.0 : Tcl/Tk Windows, Macintosh, Unix

10 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Ισχύουν: Οι νόμοι περί Πνευματικών Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Οι νόμοι περί Πνευματικών Δικαιωμάτων του Universal Copyright Convention

11 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ: Καθορίστηκαν τρεις στόχοι: 1.η δυνατότητα πρόσβασης μη ειδικών, σπουδαστών και ειδικών ερευνητών 2.η ελευθερία στη διερεύνηση των θεμάτων 3.η δυνατότητα συνεργασίας ανάμεσα στους χρήστες Στη διαδικασία αξιολόγησης υποβλήθηκαν: 1.το πληροφοριακό μέρος της ψηφιακής βιβλιοθήκης 2.το περιεχόμενο του διαθέσιμου υλικού της ψηφιακής βιβλιοθήκης Οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέχθηκαν από: 1.σπουδαστές 2.διδακτικό προσωπικό 3.προσωπικό διαχείρισης του προγράμματος του ΠΕΡΣΕΑ 4.ερευνητές των Κλασικών Σπουδών

12 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ (συνέχεια): Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: 1. Η παρατήρηση 2. Οι συνεντεύξεις 3. Ανάλυση εγγράφων Συμπεράσματα: 1. Καθοριστική η συμβολή του ΠΕΡΣΕΑ στην προώθηση της μάθησης και της διδασκαλίας 2. Η χρήση της ψηφιακής βιβλιοθήκης του ΠΕΡΣΕΑ απαιτεί ουσιαστική επένδυση σε φυσική υποδομή 3. Προϋποθέτει τη διαμόρφωση μιας νέας αντιληπτικής υποδομής του περιβάλλοντος λειτουργίας της Βιβλιοθήκης για την προώθηση της μάθησης και της διδασκαλίας 4. Η ψηφιακή Βιβλιοθήκη του ΠΕΡΣΕΑ έχει ήδη επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο χώρο της διδασκαλίας των Κλασικών Επιστημών

13 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: 1. Στηρίζει τη δημιουργική αυτενέργεια του σπουδαστή 2. Καλλιεργεί τις πνευματικές και ψυχικές του δυνατότητες 3. Ευνοεί την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ανταλλαγή απόψεων, τη διατύπωση επιχειρηματολογίας, την αποδοχή των απόψεων των άλλων 4. Εξοικονόμηση χρόνου στη μάθηση 5. Μείωση των εξόδων των εκπαιδευτικών αναγκών των σπουδαστών 6. Συνδυασμός κειμένου με οπτικό υλικό 7. Προώθηση της διαθεματικότητας στη διδασκαλία 8. Ευνοεί τη σύγκριση και αντιπαραβολή κειμένων παρομοίου περιεχομένου 9. Προτρέπει τους σπουδαστές να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αναπτύξουν τις δικές τους μεθόδους έρευνας 10. Εξοικείωση σπουδαστών με την Τεχνολογία 11. Καθοριστικός ο ρόλος του διδάσκοντα στη χρήση του ΠΕΡΣΕΑ από τους σπουδαστές 12. Προώθηση της συνεργασίας μεταξύ διδάσκοντα και σπουδαστών

14 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η αποτελεσματική χρήση του ΠΕΡΣΕΑ προϋποθέτει: Τη συνειδητοποίηση της ανάγκης υιοθέτησης νέων δεδομένων διδασκαλίας Την αφιέρωση χρόνου από την πλευρά των διδασκόντων για την εκμάθηση των λειτουργιών της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης του ΠΕΡΣΕΑ Τη συνειδητοποίηση από την πλευρά των διδασκόντων ότι όλοι οι σπουδαστές τους δεν παρουσιάζουν τον ίδιο ρυθμό μάθησης Τη διασφάλιση επενδύσεων σε οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη (εξέλιξη) της Βιβλιοθήκης


Κατέβασμα ppt "The Perseus Project: Μια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες Ευαγγελία Χαλαύτρη Βασιλική Δημητράκη Κέρκυρα 2006."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google