Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση” Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καραγιάννη Ευαγγελή Σχολικό Έτος 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση” Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καραγιάννη Ευαγγελή Σχολικό Έτος 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση” Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καραγιάννη Ευαγγελή Σχολικό Έτος

2

3 Στη συγγραφή της εργασίας συμμετείχαν οι μαθητές του Α 1 τμήματος ως εξής : 1 η ομάδα Αποστόλης Κολιός Θωμάς Ζήσης Βασίλειος Ζήσης Ιωάννης Δήμος 2 η ομάδα Καπρέτσου Ελευθερία Κωνσταντή Αλεξάνδρα Αποστόλου Αλεξάνδρα 3 η ομάδα Μπούνας Παύλος Κατσίλης Ευάγγελος Κατσίλη Παναγιώτα Γιόνο Κατερίνα 5 η ομάδα Δρόσου Κλεοπάτρα Κόκκαλη Χρυσάνθη Μπεράι Ανθή 4 η ομάδα Ζήσης Παναγιώτης Κιτσαντάς Λαμπρός Βάσσιος Κωνσταντίνος Κιτσαντάς Μιχαήλ

4 Σχολική βία Συμβαίνει : στο σχολείο, στην αίθουσα ή και έξω απ’ αυτό Πώς ; κάποια από τα παιδιά που επιτίθενται αναίτια και συστηματικά με βίαιες πράξεις,λόγια, χειρονομίες,κοροϊδεύουν ή απομονώνουν και εκβιάζουν αλλά παιδιά.

5 Μορφές της βίας στον εκφοβισμό: Σωματική βία Λεκτική βία Ηλεκτρονική βία Συναισθηματική βία Βανδαλισμοί

6 Σωματική βία καθετί που προξενεί πόνο (τραυματισμό, χτυπήματα από χαστούκι, καψίματα, σπρωξίματα κ.ά.) Λεκτική βία η πιο συνηθισμένη μορφή ψυχολογικής βίας. Περιλαμβάνει ύβρεις, κατηγορίες, ειρωνεία, απειλές, προσβολές, κοροϊδία, ταπείνωση...

7

8 Ηλεκτρονική βία είναι η βία που γίνεται μέσω κινητού τηλέφωνου ή διαδικτύου. με απειλές, προσβολές, δυσφήμιση, δημοσιοποίηση πληροφοριών και εικόνων χωρίς άδεια, γελοιοποίηση.. Συναισθηματική βία Είναι ιδιαίτερα σοβαρή μορφή βίας για τα παιδιά κάποιοι εκμεταλλεύονται την ψυχολογική και συναισθηματική μας κατάσταση. Βανδαλισμοί βία στους σχολικούς χώρους καταστροφή αντικειμένων, σπάσιμο τζαμιών, προσβλητικά γκράφιτι κ.ά.

9 Το προφίλ των παιδιών ως θύματα και θύτες του Σχολικού Εκφοβισμού: Οι μαθητές-θύτες έχουν τα εξής χαρακτηριστικά: Έντονη εξωστρεφή, παρορμητική προσωπικότητα. Ανάγκη για κυριαρχία πάνω σε άλλους. Μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου. Μη ανοχή στη διαφορετικότητα. Αδυναμία τήρησης κανόνων και ορίων. Είναι εχθρικό απέναντι στο περιβάλλον του (ιδιαίτερα σε γονείς και εκπαιδευτικούς ) Χαρακτηριστικά μαθητών-θυμάτων : Χαμηλή αυτοεκτίμηση. Συναισθηματικές δυσκολίες. Αίσθημα μοναξιάς. Αδυναμία επίλυσης προβλημάτων. Άγχος. Φοβίες. Αποφεύγουν την βλεμματική επαφή.

10 Χαρακτηριστικά του παρατηρητή : Οι αναμενόμενες αντιδράσεις των παιδιών είναι: Να γελάσουν. Να χαμογελάσουν. Να αδιαφορήσουν. Να μιλήσουν στο διπλανό τους και να σχολιάσουν αυτό που γίνεται είτε θετικά είτε αρνητικά. Να κοιτούν και να μην κάνουν απολύτως τίποτε.

11 Αίτια της νεανικής βίας Έλλειψη αγωγής από την οικογένεια (διαταραγμένες σχέσεις των συζύγων, υπερεργασία, έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας). Ελλιπής παιδεία ( μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, οι εκπαιδευτικοί αγνοούν τα προβλημάτα των μαθητών, ανταγωνιστικό κλίμα).

12 Αίτια της νεανικής βίας Επίδραση της τηλεόρασης (προβάλλει σκηνές βίας, δημιουργεί αντικοινωνικά πρότυπα..) Πολυπλοκότητα σύγχρονης κοινωνίας (προβάλλει πολλαπλές απαιτήσεις, χωρίς να παρέχει τα απαραίτητα εφόδια. Ο νέος μένει μετέωρος, αδύναμος..) Ψυχοσύνθεση των νέων (απειρία των νέων, η μίμηση κάθε συμπεριφοράς, επαναστατικότητά..) Κοινωνική αδικία (ανεργία, κοινωνικές ανισότητες, αναξιοκρατία..)

13

14 Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Σ ω μ ατικές (πονοκέφαλοι,εφιάλτες,απώλεια όρεξης..) Πνευματικές (μειωμένη σχολική επίδοση, συχνές απουσίες, δυσκολίες στη μάθηση..)

15 Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Κοινωνικές (ακολουθούν ομάδα δημοφίλων-νταήδων, υπομένουν την κοροϊδία, δυσκολία να δημιουργήσουν αληθινούς φίλους..)

16 Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Αυτοεικόνα (η κοροϊδία μειώνει την αυτοεκτίμησή τους, δεν αποδέχονται και επικρίνουν τον εαυτό τους..) Ψ υχολογικές (κατάσταση άμυνας, φόβου, αγωνίας, νευρικότητας, γίνεται επιθετικό, εμφανίζει μελαγχολία, κατάθλιψη..)

17 Συνέ π ειες εκφοβισμού (μακροπρόθεσμες): θύτες Αδυναμία να αποδεχτούν το εαυτό τους Δυσκολία διαπροσωπικών σχέσεων Μένουν μόνοι, με άγχος Πιθανή χρήση ουσιών και αλκοόλ Αυξημένη πιθανότητα βίαιης συμπεριφοράς στη μελλοντική τους οικογένεια

18 Για την καταπολέμηση της σχολικής βίας οι παρεμβάσεις αφορούν όλους: το σχόλειο την τάξη τον εκπαιδευτικό τους μαθητές

19 Ποιος είναι ο ρόλος σχολικής κοινότητας στη βία; σε επίπεδο σχολείου Σύνταξη σχολικής επιτροπής Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία Αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου Ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς σε επίπεδο τάξης Συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές Σύζητηση για τις επιπτώσεις Ενήμερωση

20 Τ ρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές Σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία : Παροχή βοήθειας από μαθητές σε αλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό. Παροχή ευκαιρίων για θέτικη έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων,συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων ).

21

22 Τ ρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από το διευθυντή Καταγραφή του περιστατικού Διατήρηση αρχείου καταγραφής των περιστατικών Παρακολούθηση επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς παραβίασης των κανόνων ενάντια στη βία Επικοινωνία με τους γονείς του παιδιού Καθορισμός συνεπειών για το παιδί που εκφοβίζει (θύτη) Σχεδιασμός τρόπου παρακολούθησης του προβλήματος

23 Τ ρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τον εκπαιδευτικό Μιλήστε στο παιδί που εκφοβίζεται Συζητήστε με τους γονείς του παιδιού Εξακριβώστε ποιο παιδί είναι αυτό που εκφοβίζεται ή αυτό που εκφοβίζει Οδηγήστε το παιδί που εκφοβίζει στο γραφείο του διευθυντή Υποστηρίξτε το παιδί που εκφοβίζεται

24 Τ ρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους συμμαθητές μέσα στη τάξη Προσδιορίστε ποιοι συμμαθητές σας ήταν παρόντες στο περιστατικό εκφοβισμού. Ξεκαθαρίστε αν συμμετείχαν ως ουδέτεροι παρατηρητές ή αν ενθάρρυναν το παιδί που εκφοβίζει. Συζητήστε μαζί τους για το ποια θα ήταν η κατάλληλη συμπεριφορά σε μια τέτοια περίπτωση και για το ποιες ευθύνες έχουν όταν παρατηρούν ένα τέτοιο περιστατικό. Συζητήστε τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει για να αποφευχθεί ο εκφοβισμός και να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές περιβάλλον.

25 Τ ρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους γονείς οι γονείς των παιδιών συνήθως βιώνουν θυμό, πανικό και αγωνία, απογοήτευση.. να καταγράψουν προσεκτικά ότι τους είπε το παιδί να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση του να βοηθήσουν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι πρεπει να ζητάνε βοήθεια,όταν χρειάζεται. να ενθαρρύνουν το παιδί να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο. να επικοινωνήσουν και οι ίδιοι με το δάσκαλο.

26 Βιβλιογραφία Έντυπη βιβλιογραφία : «Μίλα μη Φοβάσαι - τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο». Συγγραφείς: Ελένη Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέμη Τασάκου. «Μου έκλεψαν το όνομά μου» του Ισπανού πολυβραβευμένου Συγγραφέα – Εικονογράφου Tàssies (Josep Antoni Tàssies Penella) σε μετάφραση Δημήτρη Ψαρρά. Ηλεκτρονική βιβλιογραφία : DVD «Τα μπλε γυαλιά » Ενεργή μη βία.

27 Πέρσι Σέλεϊ 1792 – 1822 άγγλος ρομαντικός ποιητής. «Θερίζεις αυτό που σπέρνεις. Η βία πάντα προκαλεί τη βία.»

28


Κατέβασμα ppt "Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση” Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καραγιάννη Ευαγγελή Σχολικό Έτος 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google