Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης Ι (Ε) Ενότητα 2: Ο Ρόλος της παιδαγωγού Ευγενία Θεοδότου BA ECS, MA, MSc, PhDc. Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης Ι (Ε) Ενότητα 2: Ο Ρόλος της παιδαγωγού Ευγενία Θεοδότου BA ECS, MA, MSc, PhDc. Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης Ι (Ε) Ενότητα 2: Ο Ρόλος της παιδαγωγού Ευγενία Θεοδότου BA ECS, MA, MSc, PhDc. Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Προσχολικής Αγωγής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 Διερεύνηση απόψεων 1 Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του παιδαγωγού στην ανάπτυξη και τη μάθηση των παιδιών; wordpress.com Σε μικρές ομάδες καταγράψτε τις απαντήσεις σας και δώστε μερικά παραδείγματα. 1

3 Ρόλος και στάση του παιδαγωγού (1 από 5) “Cartoon me”, από crabula290e διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 3.0Cartoon mecrabula290eCC BY-SA 3.0 Θα πρέπει ένα είμαι μέρος του παιχνιδιού των παιδιών για να μπορώ να διευκολύνω την εφαρμογή κανόνων “baby boy child childhood computer concept”, από PublicDomainPictures διαθέσιμη ως κοινό κτήμαbaby boy child childhood computer conceptPublicDomainPictures Και να ενεργείς ως ένα μοντέλο πρότυπο συμπεριφοράς για να σε μιμηθώ! 2

4 Ρόλος και στάση του παιδαγωγού (2 από 5) Τι λάθος έχουν οι παρακάτω εικόνες; “School-education-learning h”, από Leoboudv διαθέσιμη με άδεια CC BY 2.0School-education-learning hCC BY 2.0 TeacherTeacher από PublicDomainPictures διαθέσιμη ως κοινό κτήμαPublicDomainPictures 3

5 Ρόλος και στάση του παιδαγωγού (3 από 5) Από το παρελθόν, ο ρόλος της εκπαιδευτικού είναι άρρηκτα συνδεμένος με χαρακτηριστικά γνωρίσματα της προσωπικότητας και του χαρακτήρα. Όπως να είναι: καλή, γλυκιά, τρυφερή, υπομονετική Δηλαδή να είναι μία καλή μαμά!! “Student teacher in China”, από Magnus Manske διαθέσιμη με άδεια CC BY 2.0Student teacher in ChinaMagnus ManskeCC BY 2.0 Όμως είναι αυτό αρκετό; 4

6 Ρόλος και στάση του παιδαγωγού (4 από 5) Σήμερα, ο ρόλος της νηπιαγωγού είναι συνδεδεμένος και με τις επαγγελματικές δεξιότητες. «Δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να επικοινωνήσουν με τον κόσμο, αναπτύσσοντας όλο το δυναμικό τους, όλες τους τις δυνάμεις και όλους τους τρόπους έκφρασης, υποσκελίζοντας όλα τα πιθανά εμπόδια» Loris Malaguzzi, 1987 Ρόλος των εκπαιδευτικών στα κέντρα προσχολικής εκπαίδευσης του Reggio Emilia “Owl with ebook reader”, από bocian διαθέσιμη ως κοινό κτήμαOwl with ebook readerbocian 5

7 Ρόλος και στάση του παιδαγωγού (5 από 5) Οι νηπιαγωγοί χρειάζεται να μπορούν να: o Μεταδώσουν πολιτισμικές πρακτικές (πχ εγγράμματος πολιτισμός), o Δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης. Προωθούν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, Να καλλιεργούν κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες, Βοηθήσουν τα παιδιά να καταλάβουν ότι η μάθηση είναι μια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ τους ΥΠΟΘΕΣΗ. 6

8 Σχέση οικογένειας - παιδικού σταθμού (1 από 4) Αμφίδρομη σχέση οικογένειας – παιδικού σταθμού Δηλαδή, να υπάρχει ένα ενιαίο πλαίσιο διαπαιδαγώγησης από το σπίτι στο σχολείο “Blonde red dress ”, από barineau διαθέσιμη ως κοινό κτήμαBlonde red dress barineau Γνωστική & κοινωνική “girl cartoon people person woman face redhead”, από OpenClips διαθέσιμη ως κοινό κτήμαgirl cartoon people person woman face redheadOpenClips ανάπτυξη του παιδιού! “Mr Happy”, από shokunin διαθέσιμη ως κοινό κτήμαMr Happyshokunin 7

9 Σχέση οικογένειας - παιδικού σταθμού (2 από 4) picture24gallery.blogspot.gr Πως θα χαρακτηρίζατε τη σχέση δασκάλας και μητέρας ; 8

10 Σχέση οικογένειας - παιδικού σταθμού (3 από 4) Πως θα χαρακτηρίζατε τη σχέση δασκάλας και πατέρα; usarmy.vo.llnwd.netusarmy.vo.llnwd.net Susan Huseman (USAG Stuttgart)Susan Huseman (USAG Stuttgart) 9

11 Σχέση οικογένειας - παιδικού σταθμού (4 από 4) Πως θα χαρακτηρίζατε τη σχέση δασκάλας και οικογένειας; sites.google.com/ 10

12 Άσκηση 1 - Μελέτη περίπτωσης (1 από 2) o Περιγραφή: Την πρώτη μέρα του σχολικού έτους έρχονται τα παιδιά με κάποιο μέλος της οικογένειάς τους να γνωρίσουν τη δασκάλα και το χώρο του σχολείου. Η μητέρα ενός παιδιού ενημερώνει τη δασκάλα ότι θα είναι πολύ αυστηρή μαζί της εάν ο γιός της δεν μάθει να διαβάζει και να γράφει με το τέλος του παιδικού σταθμού. Της τονίζει ότι ο γιος της είναι πολύ έξυπνος και κατάγεται από πολύ καλή οικογένεια και πως αν δεν μάθει να διαβάζει και να γράφει θα είναι φταίξιμο της δασκάλας. o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων 11

13 Άσκηση 1 - Μελέτη περίπτωσης (2 από 2) o Σενάριο: Περιγράψτε ένα σενάριο στο οποίο θα προσπαθήσετε να ενισχύσετε τη θετική σχέση της δασκάλας και της συγκεκριμένης μητέρας o Αξιολόγηση: Συζήτηση των σεναρίων μεταξύ των διαφορετικών ομάδων 12

14 Διερεύνηση απόψεων 2 o Γιατί χρειάζεται να συνεργαζόμαστε με άλλες ειδικότητες; o Ποιες άλλες ειδικότητες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών και με ποιο τρόπο; o Σε μικρές ομάδες συζητήστε και αιτιολογήστε την απάντησή σας. 13

15 Συνεργασία με άλλες ειδικότητες (1 από 3) Λογοθεραπευτής “Miranda Padilla helping a student with speech therapy.”, από Penn State διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-ND 2.0Miranda Padilla helping a student with speech therapyPenn StateCC BY-NC-ND 2.0 Παρέμβαση σε προβλήματα λόγου Κοινωνική λειτουργός “Social Worker”, από michael_swan διαθέσιμη με άδεια CC BY-ND 2.0Social Workermichael_swanCC BY-ND 2.0 Ένταξη των παιδιών και εντοπισμός ιδιαίτερων προβλημάτων Ψυχολόγος “Mark Kruger ”, από Joe Lencioni διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-SA 2.5Mark Kruger Joe LencioniCC BY-NC-SA 2.5 Παρέμβαση στο ψυχολογικό επίπεδο πχ συναισθηματική ετοιμότητα 14

16 Συνεργασία με άλλες ειδικότητες (2 από 3) Μαγείρισσα “cook pastry chef woman kitchen eat food”, από artistlike διαθέσιμη ως κοινό κτήμαcook pastry chef woman kitchen eat food artistlike Βοήθεια στην αυτονομία, πρότυπο υγιεινής διατροφής Οδηγός σχολικού “The Yellow School Bus”, από Ian Britton διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-ND 3.0The Yellow School Bus Ian Britton CC BY-NC-ND 3.0 Κώδικας οδικής κυκλοφορίας, πρότυπο καλής οδικής συμπεριφοράς 15

17 Συνεργασία με άλλες ειδικότητες (3 από 3) Καθαρίστρια “brush cleaner cleaning cute duster feather female”, από PublicDomainPictures διαθέσιμη ως κοινό κτήμαbrush cleaner cleaning cute duster feather femalePublicDomainPictures Αυτοεξυπηρέτηση, πρότυπο για κανόνες καθαριότητας Γιατρός “Doctor uses a stethoscope to examine a young patient”, από High Contrast διαθέσιμη ως κοινό κτήμαDoctor uses a stethoscope to examine a young patientHigh Contrast Υγεία και ευημερία παιδιού, προστασία από μικρόβια & αρρώστιες 16

18 Διερεύνηση απόψεων 3 Τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει ο όρος «Τα δικαιώματα των παιδιών»; o Σε μικρές ομάδες συζητήστε και αιτιολογήστε την απάντησή σας. o Ποια θα μπορούσαν να είναι τα δικαιώματα των παιδιών; 17

19 Τα δικαιώματα των παιδιών (1 από 11) deanjust101sec1.wordpress.com Ποιος είναι ακριβώς ο ρατσιστής? 18

20 Άσκηση 2 - Μελέτη περίπτωσης o Σενάριο: Στην τάξη μου στο νηπιαγωγείο έχω 20 παιδιά. Τα 15 είναι από την Ελλάδα και τα 5 από την Αλβανία. Στόχος μου ήταν, από την αρχή της χρονιάς, να καταφέρω να μάθουν όλα τα παιδιά εξίσου καλά ελληνικά. Γι’ αυτό και δεν επέτρεπα στα αλβανάκια να μιλάνε μεταξύ τους τη γλώσσα τους. Ζήτησα και από τους γονείς να μη μιλάνε αλβανικά στο σπίτι. Στο κάτω κάτω της γραφής, αν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα, πρέπει οπωσδήποτε να μιλάνε καλά ελληνικά και να μάθουν και τα ήθη και τα έθιμά μας. Αλλιώς, να φύγουν. (Νηπιαγωγός διορισμένη στο κέντρο της Αθήνας, σε σεμινάριο επιμόρφωσης) o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων o Αξιολόγηση: Συζητήστε τη στάση της νηπιαγωγού ως προς τα δικαιώματα των παιδιών πηγή: Κλειδιά & Αντικλείδια: Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 19

21 Άσκηση 3 - Μελέτη περίπτωσης o Σενάριο: Έφτασα στην Κομοτηνή τον Οκτώβριο του Είχα μόλις διοριστεί σε ένα μειονοτικό σχολείο, σε ορεινό χωριό της Ροδόπης. Μόλις έφτασα, το σοκ μου τεράστιο: μια πόλη γεμάτη μιναρέδες. Γυναίκες διασχίζουν την κεντρική πλατεία με μαντίλες. Ακούω να μιλάνε μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνω. Είναι τούρκικα! Την επόμενη φτάνω στο ορεινό χωριό όπου διορίστηκα. Ένα σχολείο χαμηλοτάβανο, παλιά θρανία, μια ξυλόσομπα. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει ούτε καφενείο. Προσπαθώ να μιλήσω με τους γονείς, δεν καταλαβαίνουν λέξη ελληνικά. Τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο κακοντυμένα, με παπούτσια ραμμένα στο χέρι, τα κορίτσια με μαντίλες. Κανένα δεν καταλαβαίνει ελληνικά. Έχω πέσει από τα σύννεφα. Τι θα κάνω; Νιώθω ξένος. Ποτέ δε φανταζόμουν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν τέτοια πράγματα. Είναι Ελλάδα τελικά αυτό; (Συνέντευξη με δάσκαλο διορισμένο για μια πενταετία στα ορεινά της Ροδόπης) o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων o Αξιολόγηση: Πως θα χαρακτηρίζατε την αντίληψη του δασκάλου; πηγή: Κλειδιά & Αντικλείδια: Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 20

22 Τα δικαιώματα των παιδιών (2 από 11) “Greece 2011 Periferiakes Enotites”, από Pitichinaccio διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 3.0Greece 2011 Periferiakes Enotites PitichinaccioCC BY-SA 3.0 Υπάρχει εθνική ομοιογένεια? o Γλώσσα o Θρησκεία o Ταυτότητα o οικονομικές συνθήκες o κοινωνική απομόνωση o μόρφωση Φαντασιακή ομοιότητα… 21

23 Τα δικαιώματα των παιδιών (3 από 11) “Sofoklis Schortsanitis naional team”, από Klearchos Kapoutsis διαθέσιμο με άδεια CC BY 2.0Sofoklis Schortsanitis naional team Klearchos Kapoutsis CC BY 2.0 Σοφοκλής Σχορτσανίτης 22

24 Άσκηση 4 - Μελέτη περίπτωσης (1 από 2) «Τα παιδιά του βουνού είναι πιο εύστροφα. Πώς να το πω; Tα παίρνουν πιο εύκολα, τα βλέπεις πως παρακολουθούν και ενδιαφέρονται, ενώ τα παιδιά του κάμπου είναι πιο νωθρά, πιο αργά, δε θέλουν να μάθουν», λέει ένας εκπαιδευτικός σε μειονοτικό σχολείο της Θράκης, όταν παραπονιέται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στη δουλειά του. o Πως θα χαρακτηρίζατε την άποψη του εκπαιδευτικού ως προς τα δικαιώματα των παιδιών; πηγή: Κλειδιά & Αντικλείδια: Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 23

25 Άσκηση 4 - Μελέτη περίπτωσης (2 από 2) «Τα κορίτσια είναι από τη φύση τους πιο συναισθηματικά, πιο ευαίσθητα, λιγότερο ορθολογικά, γι’ αυτό και δεν αριστεύουν στα μαθηματικά. Τα αγόρια, από την άλλη πλευρά, δεν τα καταφέρνουν στα φιλολογικά. Αυτά είναι καμωμένα για τις θετικές επιστήμες», σχολιάζει με πεποίθηση ένας εκπαιδευτικός ο οποίος εργάζεται σε φροντιστήριο και προετοιμάζει μαθητές του λυκείου για τις εισαγωγικές εξετάσεις. o Πως θα χαρακτηρίζατε την άποψη του εκπαιδευτικού ως προς τα δικαιώματα των παιδιών; πηγή: Κλειδιά & Αντικλείδια: Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 24

26 Τα δικαιώματα των παιδιών (4 από 11) penpen.soup.io 25

27 Τα δικαιώματα των παιδιών (5 από 11) Χώρα καταγωγής “AFRICAN SCHOOL KIDS”, από jessi olan διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-ND 2.0AFRICAN SCHOOL KIDSjessi olanCC BY-NC-ND 2.0 “the beauty”, από dhyanji διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-ND 2.0the beautydhyanjiCC BY-NC-ND 2.0 “Chinese kindergarden kids, Sichuan”, από oenvoyage διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-SA 2.0Chinese kindergarden kids, SichuanoenvoyageCC BY-NC-SA

28 Τα δικαιώματα των παιδιών (6 από 11) Ιδεολογία atheistmemebase.com 27

29 Τα δικαιώματα των παιδιών (7 από 11) comicpaintbookhumour.blogspot.gr 28

30 Τα δικαιώματα των παιδιών (8 από 11) Σωματικές ικανότητες-Ανικανότητα “Man in wheelchair”, από rdevries διαθέσιμη με άδειαMan in wheelchairrdevries “stickman stick figure matchstick man tired walking ”, από OpenClips διαθέσιμη ως κοινό κτήμαstickman stick figure matchstick man tired walking OpenClips “Stephen Hawking in Cambridge”, διαθέσιμη με άδεια CC BY 2.0Stephen Hawking in CC BY

31 Τα δικαιώματα των παιδιών (9 από 11) Κατάσταση υγείας “chickenpox”, από Petras Gagilas διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 2.0chickenpoxPetras GagilasCC BY-SA 2.0 “Village Boy with New Headlamp” από Kevin διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-ND 2.0Village Boy with New HeadlampKevinCC BY-NC-ND

32 Τα δικαιώματα των παιδιών (10 από 11) Νοητικές ικανότητες “Boy with Down Syndrome”, από Vanellus Foto διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 3.0Boy with Down SyndromeVanellus FotoCC BY-SA 3.0 “The Down Syndrome Association of Central Florida's Step Up for Down Syndrome”, από Rich Johnson διαθέσιμη με άδεια CC BY-NC-SA 2.0The Down Syndrome Association of Central Florida's Step Up for Down SyndromeRich JohnsonCC BY-NC-SA 2.0 “I wonder!...Downs syndrome”, απόI wonder!...Downs syndrome David Donachie διαθέσιμη με άδεια CC BY 2.0 DEDavid Donachie CC BY 2.0 DE 31

33 Τα δικαιώματα των παιδιών (11 από 11) Οικογενειακή κατάσταση humanrights.gov.auhumanrights.gov.au available under CC BY 3.0 AUCC BY 3.0 AU 32

34 Άσκηση 5 - Μελέτη περίπτωσης o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων o Περιγραφή: Εργάζεστε σε έναν παιδικό σταθμό της Αθήνας και στην τάξη σας έχετε μερικά παιδιά τα οποία είναι από την άλλη χώρα. Παρατηρείτε ότι ένα παιδί δεν θέλει να παίζει με αυτά τα παιδιά με τη δικαιολογία ότι είναι χαζά και ότι μυρίζουν πολύ άσχημα. Αυτό το παιδί αρχίζει να επηρεάζει και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης και γίνεται εμφανές ότι αρχίζουν να φέρονται υποτιμητικά ως προς αυτά τα παιδιά. o Σενάριο: Περιγράψτε τι θα κάνατε για να αντιμετωπίσετε μία τέτοια συμπεριφορά o Αξιολόγηση: Συζήτηση των σεναρίων μεταξύ των διαφορετικών ομάδων 33

35 Συνέπειες μη αποδοχής o Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο: Το Πείραμα Συμμόρφωσης / The Asch Conformity Experiment (Gρeek Subs) Τι άλλο μπορεί να δημιουργήσει η μη αποδοχή στη διαφορετικότητα; 34

36 Άσκηση 6 - Μελέτη περίπτωσης o Περιγραφή: Είστε η υπεύθυνη παιδαγωγός της τάξης των προ-προνηπιών (3 χρ.) και παρατηρείτε το παρακάτω γεγονός στο παιχνίδι στον κήπο. Η Ελένη κάνει κούνια και ο Γιώργος παίζει κυνηγητό με τους φίλους του. Ο Γιώργος κατά λάθος πέφτει πάνω στην Ελένη, η οποία πέφτει κάτω και κλαίει. Ο Γιώργος επειδή πόνεσε χτυπάει την Ελένη και η Ελένη τον χτυπάει και αυτόν. o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων (παιχνίδι ρόλων) o Σενάριο: Περιγράψτε το σενάριο αντιμετώπισης αυτού το προβλήματος, στο οποίο θα υπερασπιστείτε και τα δύο παιδιά ως προς την υγεία, τις ανάγκες, την ευημερία και τη σωματική τους ακεραιότητα. o Αξιολόγηση: Συζήτηση των σεναρίων μεταξύ των διαφορετικών ομάδων 35

37 Διαφύλαξη της υγείας των παιδιών (1 από 2) Ψυχική υγεία Υγιεινός τρόπος ζωής Πνευματική υγείαΣωματική υγεία MAGNIFYINGMAGNIFYING από OCAL διαθέσιμο ως κοινό κτήμαOCAL 36

38 Διαφύλαξη της υγείας των παιδιών (2 από 2) Η αυτοεικόνα έχει σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση των διαπροσωπικών σχέσεων συνδέεται Αυτοεκτίμηση αναφέρεται στην αξιολόγηση των προσωπικών ικανοτήτων Αναφέρεται στο σύνολο των ιδεών για τον εαυτό μας που στηρίζονται στην περιγραφή του 37

39 Διερεύνηση απόψεων 4 o Πιστεύεται ότι η τιμωρία είναι ένα μέσο διαπαιδαγώγησης; o Τι θα θεωρούσατε ως τιμωρία; wordpress.com Σε μικρές ομάδες απαντήστε τις παραπάνω ερωτήσεις και αιτιολογήστε την απάντησή σας “help info question questionmark faq support”, από OpenClips διαθέσιμο ως κοινό κτήμαhelp info question questionmark faq supportOpenClips 38

40 Η τιμωρία ως μέσο διαπαιδαγώγησης; (1 από 4) “Bangalore Baby on Cellphone top November ”, από Victorgrigas διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 3.0Bangalore Baby on Cellphone top November VictorgrigasCC BY-SA 3.0 Παλιά η σωματική τιμωρία ήταν μία μέθοδος διαπαιδαγώγησης “Business baby must-haves: laptop, cell phone, bottle.”, από Olga/ Олька διαθέσιμη με άδεια CC BY-ND 2.0Business baby must-haves: laptop, cell phone, bottle. Olga/ ОлькаCC BY-ND 2.0 Ο γονιός έλεγε στον δάσκαλό «Το κρέας δικό σου, αλλά τα κόκαλα δικά μου» 39

41 Η τιμωρία ως μέσο διαπαιδαγώγησης; (2 από 4) Στιγμιότυπο από την ελληνική ταινία «Το ξύλο βγήκε απ τον Παράδεισο» Το ξύλο ΔΕΝ βγήκε από τον παράδεισο!! 40

42 Η τιμωρία ως μέσο διαπαιδαγώγησης; (3 από 4) “baby child cute family female happy isolated kid ”, απόbaby child cute family female happy isolated kid PublicDomainPicturesPublicDomainPictures διαθέσιμη ως κοινό κτήμα Η τιμωρία σε γεμίζει τύψεις & ενοχές χωρίς να καταλαβαίνεις το λόγο. Μαθαίνεις να φοβάσαι κάτι που δεν καταλαβαίνεις. Γι’ αυτό καλύτερα μη τη χρησιμοποιείς ούτε σαν λέξη! Προτιμώ να μου μάθεις τις συνέπειες των πράξεών μου! 41

43 Η τιμωρία ως μέσο διαπαιδαγώγησης; (4 από 4) o Παρακολουθείστε το παρακάτω βίντεο: Children See... Children Do Να θυμάστε ότι η συμπεριφορά γεννάει συμπεριφορά… Το παιδί θα αναπαράγει μία συμπεριφορά που έχει πρώτα βιώσει το ίδιο! 42

44 Αντιμετώπιση συμπεριφορών o Αποφεύγουμε τις εντάσεις, o Χρησιμοποιούμε λέξεις που καταλαβαίνουν, o Όχι κριτική, o Όχι ΑΠΕΙΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ, o Να σεβόμαστε εμείς, o Εναλλακτικές λύσεις με χιούμορ, o Συζητάμε τα συναισθήματά μας, o Ακούμε τα παιδιά, o Λέμε αυτό που μας ενοχλεί στο φίλο μας, o Να μπορούν να ζητάνε συγνώμη. Πως μπορώ να αντιμετωπίσω τις επιθετικές μορφές συμπεριφορές του παιδιού μου; 43

45 Άσκηση 7- Μελέτη περίπτωσης o Περιγραφή: Είστε η παιδαγωγός μίας τάξης προσχολικής αγωγής και κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού στις γωνιές παρατηρείτε ότι 2 παιδιά μαλώνουν για το ποιος θα έχει το συγκεκριμένο παιχνίδι o Συμμετέχοντες: Ομάδες 2 ατόμων o Σενάριο: Περιγράψτε ένα σενάριο αντιμετώπισης στο οποίο σέβεστε τα δικαιώματα των παιδιών και παράλληλα θα σέβεστε τη διαφορετικότητα και τη προσωπικότητα του κάθε παιδιού o Αξιολόγηση: Συζήτηση των σεναρίων μεταξύ των διαφορετικών ομάδων 44

46 Απορίες; o Υπάρχουν απορίες ή κάτι που θα θέλατε να συζητήσουμε; 45

47 Βιβλιογραφία o Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε. (2006). Οδηγός Νηπιαγωγού: Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί-δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. Αθήνα:ΥΠΕΠΘ-ΠΙ, ΟΕΔΒ.Οδηγός Νηπιαγωγού: Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί-δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. o Δημητρίου-Χατζηνεοφύτου, Λ. (2013). Τα πρώτα 6 χρόνια της ζωής. Αθήνα: Πεδίο. o Ντολιοπούλου, Ε. (2001). Σύγχρονες τάσεις της προσχολικής αγωγής. Αθήνα: ΤΥΠΩΘΗΤΩ. o ΦΕΚ 304Β/ Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών και αναλυτικά προγράμματα σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Αθήνα ΥΠΕΠΘ-ΠΙ. Διαθέσιμο από Παιδαγωγικό ΙνστιτούτοΠαιδαγωγικό Ινστιτούτο o GTC for England (2009) Code of conduct and practice for registered teachers. Birmingham, London. Available from: o National Occupational Standards for Supporting Teaching and Learning (2010) Manchester: TDA. Available from: Department for EducationDepartment for Education 46

48 Τέλος Ενότητας

49 Σημειώματα

50 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευγενία Θεοδότου Ευγενία Θεοδότου. «Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης Ι (Ε). Ενότητα 2: Ο Ρόλος της παιδαγωγού». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

51 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

52 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων 51 Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

53 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

54 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης Ι (Ε) Ενότητα 2: Ο Ρόλος της παιδαγωγού Ευγενία Θεοδότου BA ECS, MA, MSc, PhDc. Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google