Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός

2 Idealism Ιδεαλισμός

3 Idealism (Idea-ism) Ο ιδεαλισμός θεωρεί ότι οι ιδέες είναι η μόνη αληθινή πραγματικότητα. Ο υλικός κόσμος χαρακτηρίζεται από την αλλαγή, την αστάθεια, και την αβεβαιότητα

4 Ιδεαλισμός Πρέπει να ενδιαφερθούμε πρώτιστα για την αναζήτηση της αλήθειας. Δεδομένου ότι η αλήθεια είναι τέλεια και αιώνια, δεν μπορεί να βρεθεί στον κόσμο των αισθήσεων, που είναι και ατελής και συνεχώς μεταβαλλόμενος.

5 Μέθοδοι του Ιδεαλισμού Η μελέτη των κλασσικών για τις οικουμενικές αλήθειες Τα μαθηματικά (2+2=4 είναι μια απόλυτη αλήθεια) Η διαλεκτική (κριτική συζήτηση) Η διαλεκτική εξετάζει και τις δυο πλευρές ενός θέματος Η διάλεξη χρησιμοποιείται για να μεταδώσει τις αλήθειες και να εγείρει τη σκέψη.

6 Η διαλεκτική Η θέση «ο πόλεμος είναι καλός» Η αντίθεση «ο πόλεμος είναι κακός» Σύνθεση

7 Ηγέτες του ιδεαλισμού Σωκράτης ( BC) Πλάτων ( BC) St. AugustineSt. Augustine ( Descartes ( ) Berkeley ( ) Kant ( )

8 Σωκράτης Θεωρείται ο πατέρας της φιλοσοφίας Θεωρούσε ότι μαθαίνουμε μέσω των διαλόγων (η Σωκρατική μέθοδος) Δεν έγραψε κάτι, ό,τι γνωρίζουμε για τις ιδέες του το έγραψαν οι διάδοχοί του, πιο σημαντικός από τους οποίους ήταν ο Πλάτωνας

9 Πλάτων Μαθητής του Σωκράτη Γνωστός ως ο πατέρας του ιδεαλισμού Ιδρυτής της σχολής «Ακαδημία»

10 Ιδέες Πλάτωνα για την εκπαίδευση Η πολιτεία πρέπει να έχει ενεργητικό ρόλο στα εκπαιδευτικά ζητήματα Το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να οδηγήσει τους ευφυείς μαθητές στην αφηρημένη σκέψη Μαθητές χωρίς την αφηρημένη σκέψη πρέπει να ασχοληθούν στο στρατό, τις χειρονακτικές δουλειές.

11 Πλάτων Όσοι τα καταφέρνουν στη διαλεκτική πρέπει να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους και να γίνουν φιλόσοφοι σε ηγετικές θέσεις, να οδηγήσουν την πολιτεία στο ύψιστο αγαθό. (Ο φιλόσοφος – βασιλιάς) Πίστευε ότι τα αγόρια και τα κορίτσια πρέπει να μορφώνονται και ότι τα κορίτσια είναι ίσα με τα αγόρια.

12 Αυγουστίνος ( ) Γεννήθηκε στη Βόρεια Αφρική (Ρωμαίος πολίτης) Μητέρα: Χριστιανή, Πατέρας: Παγανιστής Πήγε σε Ρωμαϊκό Δημοτικό Έμφαση στη γραμματική και τη λογοτεχνία Στα 16 πήγε σπούδασε: Ρητορική, μουσική, γεωμετρία, γραμματική, μαθηματικά Κατά τη νεανική του ηλικία «έλεγε ψέματα, έκλεβε»

13 Augustine Έγινε γραμματικός στη γενέτειρα πόλη του Δίδαξε ρητορική στη Ρώμη, στο Μιλάνο Στα 30 του ασπάστηκε το χριστιανισμό και έγινε μεγάλος ευαγγελιστής και ιερέας. Έγινε μεγάλος θρησκευτικός ηγέτης.

14 Απόψεις του Αυγουστίνου Οι γυναίκες έχαιραν χαμηλού σεβασμού (αυτή ήταν και η άποψη της εκκλησίας και ίσχυσε για χίλια έτη) Μόνο λίγοι κατέχουν τη διανοητική ικανότητα στην αναζήτηση της αλήθειας. Επομένως, οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να στηριχθούν στην εκκλησία για τη γνώση.

15 Απόψεις του Αυγούστου Χρησιμοποιούσε τις ελληνικές γραφές, αλλά αμφέβαλε για το πώς άνθρωποι που δεν γνώριζαν το Θεό μπορούν να γράψουν κάτι που θα αξίζει για τους Χριστιανούς. Στα 401 η Εκκλησία απαγόρευσε τις παγανιστικές γραφές όπως του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη (ακόμη και στους θρησκευτικούς ηγέτες απαγορεύτηκε να διαβάζουν αρχαία κείμενα). Αυτό συνεχίστηκε για 1000 χρόνια.

16 Απόψεις του Αυγούστου για τη διδασκαλία Ενθάρρυνε τη χρήση περιλήψεων Πίστευε ότι οι δάσκαλοι πρέπει να διδάσκουν μέσα από την πειθώ και με την άμεμπτη ζωή τους. Οι δάσκαλοι δεν πρέπει να περιμένουν να αυξήσουν τα υλικά αγαθά τους μέσω της διδασκαλίας. Το "ραβδί και η πυγμή" είναι απαραίτητα για την πειθαρχία των μαθητών εξαιτίας της εξασθένισης των ανθρώπων (λόγω του Αδάμ).

17 Η Εκκλησία και ο Ιδεαλισμός Ο Ιδεαλισμός άσκησε μεγάλη επιρροή στον Χριστιανισμό. Για αιώνες η Χριστιανική Εκκλησία ήταν ο ιδρυτής και ο προστάτης του σχολείου. Οι γενιές που εκπαιδεύτηκαν σ’ αυτά τα σχολεία γαλουχήθηκαν με τις ιδέες του ιδεαλισμού.(συμπεριλαμβάνεται και η πρώιμη Αμερικανική εκπαίδευση).

18 Descartes ( ) Διακεκριμένος μαθηματικός Ασχολήθηκε με το ζήτημα τι είναι αληθινό και εάν πραγματικά υπάρχει (ίσως να ήταν ένα όνειρο). Τελικά, κατέληξε στο εξής: «Σκέφτομαι, άρα υπάρχω» Η σκέψη και οι ιδέες είναι η απόλυτη αλήθεια

19 George Berkeley ( ) Η ύπαρξη ανάγεται στη νόηση και εάν δεν υπάρχει νόηση, τίποτα δεν υπάρχει.

20 Immanuel Kant ( ) "... το μέγιστο και δυσκολότερο πρόβλημα στο οποίο ένα άτομο μπορεί να αφιερωθεί είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης..." Η εκπαίδευση πρέπει να διδάξει τους σπουδαστές πώς να σκεφτούν σύμφωνα με τις αρχές - ηθικοί νόμοι, ηθικά ιδανικά και ηθικές προστακτικές Ο Διαφωτισμός είναι ο στόχος της εκπαίδευσης

21 Εκπαιδευτικοί στόχοι του ιδεαλισμού Η ανάπτυξη της νόησης Η αναζήτηση αληθινών ιδεών Η ανάπτυξη του χαρακτήρα Το γνώθι σαυτόν

22 Εκπαιδευτικοί στόχοι του ιδεαλισμού Η αληθινή εκπαίδευση σχετίζεται με τις ιδέες και όχι με την ύλη. Οι ιδεαλιστές επιθυμούν να παράσχουν στους μαθητές μια ευρεία κατανόηση του κόσμου.

23 Ο ιδεαλιστής και η έδρα Για έναν ιδεαλιστή η έννοια της έδρας είναι σημαντική. Θα μπορούσες να καταστρέψεις όλες τις έδρες του κόσμου, αλλά η ιδέα της έδρας θα παρέμενε στο μυαλό των ανθρώπων, γιατί αποτελεί μια ύψιστη αλήθεια.


Κατέβασμα ppt "Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης Ιδεαλισμός Ρεαλισμός Πραγματισμός Υπαρξισμός Εποικοδομητισμός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google