Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

SciFiEd: Επιστημονική Φαντασία στην Εκπαίδευση 527471-LLP-1-CY-Comenius-cmp Οδηγός και Εργαλεία Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "SciFiEd: Επιστημονική Φαντασία στην Εκπαίδευση 527471-LLP-1-CY-Comenius-cmp Οδηγός και Εργαλεία Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 SciFiEd: Επιστημονική Φαντασία στην Εκπαίδευση 527471-LLP-1-CY-Comenius-cmp Οδηγός και Εργαλεία Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση (ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη της και η Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.

2 Aποτελέσματα του έργου SciFiEd: Οδηγός και Εργαλεία ΜΕΡΟΣ I: Η προσέγγιση SciFi-Ed ΜΕΡΟΣ II: Εισαγωγή στην Επιστημονική Φαντασία και στα υποείδη της ΜΕΡΟΣ III: Ανασκόπηση σημαντικών μηνυμάτων SciFi ΜΕΡΟΣ IV: Κατευθυντήριες γραμμές και ιδέες για την ενσωμάτωση SciFi ΜΕΡΟΣ V: Εισηγήσεις για τη χρήση ταινιών και ΤΠΕ ΜΕΡΟΣ VI: Δείγμα Μονάδων του Διαθεματικού Προγράμματος SciFi ΜΕΡΟΣ VII: Μελέτες Περίπτωσης SciFiEd

3 ΜΕΡΟΣ I: Η Προσέγγιση SciFiEd Αυτό το μέρος παρουσιάζει αποτελέσματα: Έρευνα βασισμένη σε δευτερογενείς πηγές: μια βιβλιογραφική έρευνα στο πλαίσιο κάθε εθνικής λογοτεχνίας Έρευνα πεδίου: επιτυγχάνεται με τη χρήση ερωτηματολογίου και δομημένης πρόσωπο με πρόσωπο συνέντευξης, σε όλες τις χώρες-εταίρους, και συγκεκριμένα στην Κύπρο, Ιρλανδία, Ιταλία, Πολωνία και Ρουμανία.

4 Αποτελέσματα: Σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες (εκτός από την Πολωνία και τη Ρουμανία), η επιστημονική φαντασία για παιδιά και νέους ενήλικες είναι σε αναπτυσσόμενο στάδιο. Σε όλες τις χώρες, δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στη διδασκαλία των επιστημονικών δεδομένων, εννοιών ή διαδικασιών μέσω της ΕΦ. Σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες, η ένταξη της ΕΦ στη διδακτέα ύλη είναι οριακή και περιορισμένη, αν υπάρχει, και γενικά περιέχεται μόνο στη Λογοτεχνία και ποτέ σε μάθημα σχετικό με την επιστήμη. Ωστόσο, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών πιστεύουν ότι η ΕΦ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς τομείς όπως η Επιστήμη, Αγγλικά & Επικοινωνίες, Μαθηματικά, Κοινωνικές Επιστήμες, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ιστορία (διαθεματική προσέγγιση) Το έργο SciFiEd επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών διδακτικών εργαλείων, όπως ταινίες, κόμικς, Πολυμέσα και Web 2.0 τεχνολογίες.

5 Ειδικές συστάσεις 1.Οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία θα πρέπει να ενημερώνονται σχετικά με την ΕΦ και τις δυνατότητές της. 2.Θα πρέπει να παρέχονται κατευθυντήριες γραμμές και συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς, καθώς θα πρέπει να οργανώνονται σεμινάρια και μαθήματα εκπαιδευτικών. 3.Δημιουργία καταλόγων με ιστορίες ΕΦ κατάλληλες για την ηλικία. 4.Ανάπτυξη δραστηριοτήτων υψηλής ποιότητας και ενθάρρυνση εξερεύνησης, έρευνας και ανακάλυψης. 5.Υιοθέτηση υλικού σε συγκεκριμένα ηλικιακά επίπεδα. 6.Ταιριάξτε το υλικό SciFiEd, τις ιστορίες, και τις δραστηριότητες σε συγκεκριμένες περιοχές συγκεκριμένων αναλυτικών προγραμμάτων και την παραγωγή υλικού που συσχετίζεται με άλλα υλικά (π.χ. εγχειρίδια) που χρησιμοποιούνται σήμερα. 7.Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία, την παραγωγή σχετικών οπτικών βοηθημάτων, και ενθαρρύνετε τη χρήση των πολυμέσων.

6 ΜΕΡΟΣ II: Εισαγωγή στην Επιστημονική Φαντασία και τα υποείδη της Τί είναι η Επιστημονική Φαντασία; Συζήτηση…

7 Κύρια υποείδη της ΕΦ Utopian Fiction Dystopian Fiction Alien Invasion Apocalyptic and Post-Apocalyptic Fiction Cyberpunk and Post-Cyberpunk Ecological SF Planetary Romance Space Opera Post – Human SF Time Travel Narratives Alternative History Steampunk

8 Κύρια υποείδη ΕΦ: UTOPIA Η ουτοπία είναι μια φανταστική κοινωνία, στην οποία τα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά προβλήματα του δικού μας κόσμου έχουν ουσιαστικά επιλυθεί, δημιουργώντας μια βέλτιστη διάρκεια ζωής για όλους τους πολίτες της κοινωνίας. Ο όρος «ουτοπία» μερικές φορές χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει ένα έργο ουτοπικής φαντασίας, δηλαδή, ένα φανταστικό έργο των οποίων ο κύριος στόχος είναι η περιγραφή μιας τέτοιας ιδανικής κοινωνίας. Ενώ οι ουτοπίες συχνά δραματοποιούν κυριολεκτικά την ιδέα του συγγραφέα για το τι θα συνιστούσε μια ιδανική κοινωνία, συχνά εξυπηρετούν μια σατιρική λειτουργία που έχει σχεδιαστεί περισσότερο για να τονίσει και να κρίνει πτυχές του κόσμου του συγγραφέα από το να προτείνει μια εναλλακτική λύση κατά γράμμα. (ex: Utopia by Sir Thomas More (England, 1516) Possibly the quintessential utopia, Utopia (the full Latin title is De Optimo Republicae Statu deque Nova Insula Utopia)

9 Κύρια υποείδη ΕΦ: DYSTOPIA Αν η ουτοπία είναι μια φανταστική ιδανική κοινωνία που ονειρεύεται έναν κόσμο στον οποίο τα κοινωνικά, πολιτικά, και οικονομικά προβλήματα της σημερινής πραγματικής έχουν επιλυθεί, τότε μια δυστοπία είναι ένας φανταστικός κόσμος στον οποίο το όνειρο έχει γίνει εφιάλτης. Επίσης γνωστές ως αντι-ουτοπίες, οι δυστοπίες είναι συχνά σχεδιασμένες για να κρίνουν τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις ορισμένων μορφών της ουτοπικής σκέψης. Ωστόσο, η δυστοπική φαντασία τείνει να έχει μια ισχυρή σατιρική διάσταση που έχει σχεδιαστεί για να προειδοποιεί για πιθανές συνέπειες ορισμένων τάσεων στον πραγματικό κόσμο του σήμερα. Ex. George Orwell’s Nineteen Eighty-Four (1949).

10 Κύρια υποείδη ΕΦ: Alien Invasion Ένας τύπος αφήγησης ΕΦ στην οποία στη Γη έγινε εισβολή από εξωγήινους, συνήθως για σκοπούς κατάκτησης ή εποικισμού. Οι εισβολείς συνήθως έρχονται από το διάστημα (ο Άρης είναι ένα κλασικό σημείο εκκίνησης), αν και υπάρχουν παραλλαγές ότι οι εισβολείς προέρχονται από άλλες διαστάσεις, άλλες φορές, ή ακόμη και από εξωτικά μέρη πάνω στη Γη, όπως κάτω από τους ωκεανούς. Οι εξωγήινοι είναι συνήθως απειλητικοί και οι αφηγήσεις που έχουν να κάνουν με εισβολές εξωγήινων έχουν συχνά παρανοϊκά ή ξενοφοβικά χαρακτηριστικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, οι εισβολείς είναι καλοπροαίρετοι και φτάνουν με σκοπό να βοηθήσουν την ανθρωπότητα να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια, όπως οι αυτοκαταστροφικές τους τάσεις. Ex. H.G. Wells’s The War of the Worlds (1898),

11 Κύρια υποείδη ΕΦ: Apocalyptic Fiction Ένας τύπος αφήγησης επιστημονικής φαντασίας που ασχολείται με την προσέγγιση και την άφιξη ενός κατακλυσμικού γεγονότος το οποίο προκαλεί εκτεταμένες καταστροφές, που οδηγεί σε μια δραματική αλλαγή στη φύση του ανθρώπινου πολιτισμού στη Γη. Σε αντίθεση με τη βιβλική αφήγηση της Αποκάλυψης, η αποκάλυψη της ΕΦ γενικά καταλήγει σε φυσικές και επιστημονικά εξηγήσιμες αιτίες, όπως η υποβάθμιση του περιβάλλοντος, ένα κατακλυσμικό κοσμικό γεγονός (όπως η σύγκρουση της Γης με ένα μεγάλο αστεροειδή), ένα καταστροφικό λοιμό, ένας καταστροφικός πυρηνικός ή βιολογικός πόλεμος, ή μια εξωγήινη εισβολή. Ex. P. Boulle’s Planet of the Apes (1963)

12 Κύρια υποείδη ΕΦ: Cyberpunk Ένας τύπος ΕΦ, ο οποίος έγινε πρώτα δημοφιλής στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 1980, που επικεντρώνεται στις επιπτώσεις των εξελίξεων στην τεχνολογία του εγγύς μέλλοντος, ειδικά στις τεχνολογίες των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των τηλεπικοινωνιών και της εικονικής πραγματικότητας, αν και τεχνολογίες όπως η γενετική μηχανική είναι επίσης σημαντικές. Ex. Alan E. Nourse’s Bladerunner (1974).

13 Κύρια υποείδη ΕΦ: Planetary Romance Ένας τύπος ΕΦ που περιλαμβάνει λεπτομερή φαντασία και επεξεργασία του πολιτισμού και του φυσικού περιβάλλοντος του πλανήτη, εκτός από τη Γη. Οι διαφορές μεταξύ αυτών των πλανητών και της Γης δημιουργούν μια δυνητικά πλούσια πηγή γνωστικής αποξένωσης, ζητώντας από τους αναγνώστες να δουν γνώριμα χαρακτηριστικά της ζωής στη Γη μέσα από το φακό της ζωής σε πλανήτες με διαφορετικές ιστορίες, κλίματα κοινωνικές και πολιτικές πρακτικές. Ex. Brian Aldiss’s “Helliconia” trilogy (1982-1985) James Cameron’s Avatar (2009)

14 Κύρια υποείδη ΕΦ: Space Opera Ένας τύπος αφήγησης ΕΦ που περιλαμβάνει ιστορίες περιπέτειας, εξερεύνησης, και συγκρούσεων στο διάστημα. Αυτές οι ιστορίες ήταν μια ιδιαίτερα εξέχουσα μορφή της ΕΦ κατά τη Χρυσή Εποχή της ΕΦ, αλλά παρέμεινε σημαντική μέχρι σήμερα. Ex George Lucas’ Star Wars franchise (1977…) Stanley Kubrick’s 2001 Space Odyssey (1968)

15 Κύρια υποείδη ΕΦ: Ecological SF Ένας τύπος ΕΦ που ασχολείται με τις προβλεπόμενες επιπτώσεις των αλλαγών στο φυσικό περιβάλλον. Οι περισσότερες οικολογικές ΕΦ απεικονίζουν τις αρνητικές συνέπειες της περιβαλλοντικής κατάπτωσης. Ex. Frank Herbert’s Dune (1965)

16 Κύρια υποείδη ΕΦ: Post Human SF Ένας τύπος ΕΦ που ασχολείται κυρίως με τις εξελίξεις που είτε παράγουν θεμελιώδεις αλλαγές στο ανθρώπινο είδος είτε παράγουν νέα είδη που αντικαθιστούν το ανθρώπινο Ex: Mary Shelley’s Frankenstein (1823) Scott Westerfeld’s Uglies series (2005)

17 Kύρια υποείδη ΕΦ: Time Travel Narratives Το ταξίδι στο χρόνο είναι η διαδικασία που ταξιδεύουν μέσω του ιστορικού χρόνου, μεταφέροντας έτσι τον ταξιδιώτη είτε στο παρελθόν είτε στο μέλλον σχετικά με το σημείο εκκίνησής του. Ex: H. G. Well’s, The Time Machine (1895)

18 Κύρια υποείδη ΕΦ: Alternative History Ένας τύπος αφήγησης ΕΦ στην οποία κάποια σημαντική στιγμή του ιστορικού παρελθόντος (το σημείο απόκλισης) έχει φανταστεί ότι έχει συμβεί με διαφορετικό τρόπο, οδηγώντας σε διαφορετικό μέλλον. Ex. Stephen King’s 11/22/1963 (2011) Quentin Tarantino’s Inglourious Basterds (2009)

19 Κύρια υποείδη ΕΦ: Steampunk Αυτό΄είναι ένα υπο-είδος της επιστημονικής φαντασίας που διαθέτει συνήθως ατμοκίνητες μηχανές, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον εμπνευσμένο από βιομηχανικές δυτικού πολιτισμού κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Τα Ρετροφουτουριστική έργα τοποθετούνται συχνά σε μια εναλλακτική ιστορία της βρετανικής βικτωριανής εποχής του 19ου αιώνα ή στην αμερικανική «Άγρια Δύση», σε ένα μετα-αποκαλυπτικό μέλλον, στο οποίο η δύναμη του ατμού έχει ανακτήσει την γενική χρήση, ή σε έναν φανταστικό κόσμο που χρησιμοποιεί παρόμοια δύναμη του ατμού Ex. Barry Sonnenfeld’s Wild Wild West (1999)

20 ΜΕΡΟΣ III: Ανασκόπηση σημαντικών κειμένων SciFi Όλοι οι εταίροι του έργου κλήθηκαν να επιλέξουν 10-20 κείμενα SciFi για τα παιδιά και τους νέους ενήλικες τα οποία έχουν δημοσιευθεί στη γλώσσα τους. Τα επιλεγμένα κείμενα χρειάζεται να πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια: 1.Είναι απαραίτητο να συμμορφωθεί η ιστορία με τα βασικά χαρακτηριστικά της Επιστημονικής Φαντασίας. 2.Το έργο είπε μια συναρπαστική ιστορία που θα μπορούσε να εμπλέξει τους μαθητές. 3.Σημαντικές επιστημονικές έννοιες ενσωματώθηκαν στην ιστορία. 4.Επιστημονικά, περιβαλλοντικά, πολιτικά και άλλα ζητήματα αντιμετωπίστηκαν από την ιστορία. 5.Το έργο ασχολήθηκε με θέματα και ιδέες που ήταν σχετικές με τα εθνικά αναλυτικά προγράμματα. 6.Η ιστορία ήταν κατάλληλη για τις ηλικίες που στοχεύει το έργο (9-15 ετών και άνω). 7.Στο κείμενο περιλαμβάνονται γυναίκες πρωταγωνίστριες ή / και απευθύνονται στα ενδιαφέροντα των κοριτσιών. 8.Περιελήφθησαν έργα από τοπικούς και διεθνείς συγγραφείς. 9.Υπήρχαν διαθέσιμες πρόσφατες δημοσιεύσεις του έργου (ψηφιακές ή έντυπες). 10.Η εργασία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προσβάλλει άτομα ή ομάδες ατόμων

21 ΜΕΡΟΣ III: Ανασκόπηση σημαντικών κειμένων SciFi

22 ΜΕΡΟΣ IV: Κατευθυντήριες γραμμές και ιδέες για την ενσωμάτωση του SciFi σε διάφορες εκπαιδευτικές Περιοχές 1.Θεωρητικά και εμπειρικά ερείσματα των αφηγήσεων της Επιστημονικής Φαντασίας στην εκπαίδευση: η σημασία των αφηγήσεων στην εκπαίδευση, τα οφέλη τους και τις προκλήσεις 2.Διαθεματική διδασκαλία και μάθηση: η διαθεματική προσέγγιση, τα οφέλη και οι προκλήσεις της 3.Πρακτικές κατευθυντήριες γραμμές και καινοτόμες ιδέες διδασκαλίας: εισαγωγή Επιστημονικής Φαντασίας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, του γλωσσικού και κριτικού γραμματισμού και της Αγωγής του Πολίτη 4.Διδασκαλία και ιδέες για δραστηριότητες στις Επιστήμες Εκπαίδευσης, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, του γλωσσικού και κριτικού γραμματισμού και Αγωγής του Πολίτη

23 Οφέλη και προκλήσεις των αφηγήσεων στην εκπαίδευση: Ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών, περιβαλλοντική και πολιτική ευαισθησία Παροχή ευκαιριών για εξερεύνηση οραμάτων για το μέλλον και κριτική του παρόντος Αύξηση γνωστικής ευαισθητοποίησης και κριτικής επίγνωσης σχετικά με την επιστήμη Αύξηση συνειδητοποίησης των μαθητών στα δίκτυα διασύνδεσης μεταξύ της επιστήμης, της τεχνολογίας, του πολιτισμού, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος δίνονται κίνητρα στους μαθητές και γίνεται πιο ενδιαφέρον η εκμάθηση Εμπλοκή και ανάπτυξη της φαντασίας των μαθητών Βελτίωση λεξιλογίου και γλωσσικών ικανοτήτων Πρόκληση θετικών στάσεων έναντι της ανάγνωσης Ενθάρρυνση μαθητών να προβλέψουν τις πιθανές εναλλακτικές λύσεις για το μέλλον

24 Τα οφέλη και οι προκλήσεις της διαθεματικής προσέγγισης: Η διαφορετικότητα στην τάξη. Καμία ανάγκη για αναπαραγωγή εργασίας. Οι διαθεματικές συνδέσεις του αναλυτικού προγράμματος θέτουν την επιστήμη σε ένα ιστορικό επίπεδο και καθιστά κατανοητό αυτό που συνήθως είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από τους μαθητές. Μεγαλύτερη συμμετοχή και σύνδεση μαθητών με άλλα μαθήματα. Η ρύθμιση του διαθεματικού αναλυτικού προγράμματος επιτρέπει στους μαθητές να ασχολούνται με τη μαθησιακή διαδικασία ως μια ενιαία διαδικασία, ως μια ξεχωριστή προσωπική εξέλιξη. Αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Ευκαιρία να αποκτήσoυν περισσότερα από ένα όραματα σε διάφορα μαθήματα. Ανάπτυξη δεξιοτήτων για το πώς να καταλάβουν συσχετισμούς ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα πράγματα. Διεγείρει τη δημιουργικότητα των μαθητών. Οι μαθητές θα μπορούσαν να έχουν ένα ευρύ και ολοκληρωμένο όραμα των καθημερινών βασικών θεμάτων.

25 Γενικές πρακτικές κατευθυντήριες γραμμές –Δημιουργήστε καταλόγους με ιστορίες ΕΦ κατάλληλες για την ηλικία –Κρατήστε ενεργή τη διαδικασία αφήγησης. –Εμπλέξετε τους απρόθυμους μαθητές. –Δημοσιεύστε διαδικτυακό, δωρεάν προσβάσιμο υλικό που θα είναι ενδιαφέρον και έτοιμο να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές. –Αναπτύξετε δραστηριοτήτων που είναι υψηλής ποιότητας και ενθαρρύνετε την εξερεύνηση, την έρευνα και την ανακάλυψη νέων γνώσεων. –Υιοθετήστε υλικό για ορισμένα ηλικιακά επίπεδα. –Ταιριάξτε το υλικό επιστημονικής φαντασίας, τις ιστορίες, και τις δραστηριότητες σε ορισμένους τομείς των ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων και δημιουργήστε υλικό που συσχετίζεται με άλλα υλικά (π.χ. εγχειρίδια) που χρησιμοποιούνται σήμερα. –Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία, δημιουργήστε σχετικά οπτικά βοηθήματα, και ενθαρρύνετε τη χρήση των πολυμέσων (ήχος, κίνηση, βίντεο, κ.λπ.)

26 Διδακτικές ιδέες και ιδέες δραστηριοτήτων για την διδασκαλία της Επιστήμης Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες «σκέψου, συζήτησε, διάδωσε", ενώ μπορούν επίσης να εργάζονται σε μικρότερες ομάδες κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης (βαθμοί για τη δραστηριότητα της συζήτησης και πριν από την έρευνα δίνονται σε ατομικό επίπεδο για να νιώθουν οι μαθητές υπεύθυνοι για την εργασία τους, και κάθε μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει προφορικά τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής συζήτησης στην τάξη). Δημιουργήστε ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αφήγηση - οι μαθητές δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα παιχνίδι καρτών, ή ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα γεγονότα και τις εμπειρίες από το μυθιστόρημα. Παιχνίδι ρόλων: οι μαθητές ως διαφορετικοί επιστήμονες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, συζητούν τις σκέψεις και τις ιδέες τους που δημιουργήθηκαν μετά από την ανάγνωση της αφήγησης και της συζήτησης με το δάσκαλο. Οι μαθητές κάνουν παρουσιάσεις στο Powerpoint για διάφορους εφευρέτες και για τα εφευρήματα τους.

27 Διδακτικές ιδέες και ιδέες δραστηριοτήτων για την τεχνολογία στην εκπαίδευση –Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες «σκέψου, συζήτησε, διάδωσε", ενώ μπορούν επίσης να εργάζονται σε μικρότερες ομάδες κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης (βαθμοί για τη δραστηριότητα της συζήτησης και πριν από την έρευνα δίνονται σε ατομικό επίπεδο για να νιώθουν οι μαθητές υπεύθυνοι για την εργασία τους, και κάθε μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει προφορικά τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής συζήτησης στην τάξη). –Δημιουργήστε ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αφήγηση - οι μαθητές δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα παιχνίδι καρτών, ή ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα γεγονότα και τις εμπειρίες από το μυθιστόρημα. –Παιχνίδι ρόλων: οι μαθητές ως διαφορετικοί επιστήμονες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, συζητούν τις σκέψεις και τις ιδέες τους που δημιουργήθηκαν μετά από την ανάγνωση της αφήγησης και της συζήτησης με το δάσκαλο. –Ασκήσεις κριτικής σκέψης, μαθήματα καταιγισμού ιδεών, δημιουργική γραφή. –Οι μαθητές κάνουν παρουσιάσεις στο Powerpoint για διάφορους εφευρέτες και για τα εφευρήματα τους.

28 Διδακτικές ιδέες και ιδέες δραστηριοτήτων για την περιβαλλοντική εκπαίδευση –Καινοτόμες ιδέες για τη χρήση της επιστήμης και της τεχνολογίας για τον έλεγχο των ανθρώπων και την υπερεκμετάλλευση του περιβάλλοντος θα μπορούσε να είναι το θέμα για μια διεπιστημονική ενότητα. Την ίδια στιγμή, τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν όλους τους τρόπους με τους οποίους η ορθολογική χρήση της επιστήμης και της τεχνολογίας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής μας και του περιβάλλοντος. –Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες «σκέψου, συζήτησε, διάδωσε", ενώ μπορούν επίσης να εργάζονται σε μικρότερες ομάδες κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης (βαθμοί για τη δραστηριότητα της συζήτησης και πριν από την έρευνα δίνονται σε ατομικό επίπεδο για να νιώθουν οι μαθητές υπεύθυνοι για την εργασία τους, και κάθε μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει προφορικά τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής συζήτησης στην τάξη). –Δημιουργήστε ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αφήγηση - οι μαθητές δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα παιχνίδι καρτών, ή ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα γεγονότα και τις εμπειρίες από το μυθιστόρημα. –Ασκήσεις κριτικής σκέψης, μαθήματα καταιγισμού ιδεών, δημιουργική γραφή.

29 Διδακτικές ιδέες και ιδέες δραστηριοτήτων για την γλώσσα και τον κριτικό γραμματισμό –Οι δραστηριότητες στην τάξη μπορούν να περιλαμβάνουν έργα της ομάδας, παιχνίδια, δραστηριότητες κριτικής σκέψης, μαθήματα καταιγισμού ιδεών, συγγραφή ποιημάτων, ζωγραφική ή σκιτσάρισμα, και πολλά άλλα που θα επιτρέπουν στους μαθητές σας να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να είναι δημιουργικοί, και, στο τέλος, να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες από το κείμενο «κάνοντας» και όχι απλά διαβάζοντας. –Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες «σκέψου, συζήτησε, διάδωσε", ενώ μπορούν επίσης να εργάζονται σε μικρότερες ομάδες κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης (βαθμοί για τη δραστηριότητα της συζήτησης και πριν από την έρευνα δίνονται σε ατομικό επίπεδο για να νιώθουν οι μαθητές υπεύθυνοι για την εργασία τους, και κάθε μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει προφορικά τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής συζήτησης στην τάξη). –Δημιουργήστε ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αφήγηση - οι μαθητές δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα παιχνίδι καρτών, ή ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα γεγονότα και τις εμπειρίες από το μυθιστόρημα. –Ασκήσεις κριτικής σκέψης, μαθήματα καταιγισμού ιδεών –Δημιουργική γραφή, καταγραφή των αναμνήσεων τους, συζήτηση της πλοκής, περιγραφή ανθρώπων, τοποθεσιών, γεγονότων.

30 Διδακτικές ιδέες και ιδέες δραστηριοτήτων για την αγωγή του Πολίτη –Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες «σκέψου, συζήτησε, διάδωσε", ενώ μπορούν επίσης να εργάζονται σε μικρότερες ομάδες κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης (βαθμοί για τη δραστηριότητα της συζήτησης και πριν από την έρευνα δίνονται σε ατομικό επίπεδο για να νιώθουν οι μαθητές υπεύθυνοι για την εργασία τους, και κάθε μαθητής θα πρέπει να συμμετέχει προφορικά τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής συζήτησης στην τάξη). –Δημιουργήστε ένα παιχνίδι που βασίζεται στην αφήγηση - οι μαθητές δημιουργούν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ένα παιχνίδι καρτών, ή ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τα γεγονότα και τις εμπειρίες από το μυθιστόρημα. –Ασκήσεις κριτικής σκέψης, μαθήματα καταιγισμού ιδεών, δημιουργική γραφή

31 Μέρος V: Εισηγήσεις για την χρήση της ταινίας και των ΤΠΕ Περιεχόμενα ενοτήτων: Εισαγωγή: επισκόπηση της χρήσης της τεχνολογίας στην τάξη Τεχνολογία που παρέχεται: προσφερόμενα εργαλεία και η σημασία τους Σχεδιασμός και ανάπτυξη: Η διαδικασία σχεδιασμού των δραστηριοτήτων μάθησης και της συσχέτισης τους με την παιδαγωγική, την εργασία, και το μαθησιακό αποτέλεσμα Εισηγήσεις για τα εργαλεία και την επιστημονική φαντασία στην εκπαίδευση Λίστα με πηγές και χρήσιμες ιστοσελίδες

32 Μέρος VI: Υποδειγματικές ενότητες του SciFi από το αναλυτικό πρόγραμμα Σχεδιάστηκε ένας κύκλος των διαθεματικών, διδακτικών ενοτήτων SciFi, ο οποίος περιγράφει μια σειρά αλληλοσυνδεόμενων μαθημάτων που χρησιμοποιούν ένα ή περισσότερα κείμενα επιστημονικής φαντασίας, προκειμένου να επιτύχουν τους εκπαιδευτικούς στόχους σε διάφορες περιοχές του αναλυτικού προγράμματος. Οι διδακτικές ενότητες περιλαμβάνουν: Τεχνικά στοιχεία της ενότητας (π.χ. τίτλος, ποιος ανέπτυξε την ενότητα, χώρα, ηλικία και τάξη μαθητών, θεματική περιοχή), Παρουσίαση ιστοριών επιστημονικής φαντασίας που χρησιμοποιήθηκαν στο μάθημα (βιβλιογραφικές αναφορές των ιστοριών και περιλήψεις), Γενικούς στόχους κατά μάθημα, Γενική παρουσίαση της ενότητας(με τα θέματα και τα μαθήματα), Λεπτομερή σχέδια μαθημάτων για διάφορα μαθήματα ( με τίτλο μαθήματος, στόχους, δραστηριότητες και αξιολόγηση).

33 Μέρος VI: Υποδειγματικές ενότητες του SciFi από το αναλυτικό πρόγραμμα Ας ρίξουμε μια ματιά στον οδηγό και τα εργαλεία


Κατέβασμα ppt "SciFiEd: Επιστημονική Φαντασία στην Εκπαίδευση 527471-LLP-1-CY-Comenius-cmp Οδηγός και Εργαλεία Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google