Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015

2  ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ;  Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ  ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ  ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

3 ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΡΟΣ 1 ο

4  ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΣΘΗΤΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.  ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ  ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

5  ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ  ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ (ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ)  ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ (ΣΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ)  ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ  ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΝΕΡΓΙΑ  ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΕΚΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ

6 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΔΡΕΣΓΥΝΑΙΚΕΣ ,844,2 58,8 36,170,1 67, ,535,5 37,8 26,448,4 55, ,624,528,217,031,742, ,713,223,711,120,230,6

7

8

9  ΣΑΦΗΣ ΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  ΑΙΤΙΑ:  ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.  ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΖΗΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΤΡΙΤΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  ΜΑΖΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ (ΥΨΗΛΗ ΑΝΕΡΓΙΑ)  ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗΣ  ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ  ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ  ΑΜΟΙΒΕΣ. ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

10

11

12

13

14

15  Ποιοι είναι οι «νέοι»; Αποτελούν μια απλή ηλικιακή ομάδα ή θα πρέπει να ορισθούν με αναφορά σε κοινωνικές διαδικασίες;  Είναι οι «νέοι» μια σχετικά ομοιογενής κοινωνική κατηγορία; Με άλλα λόγια, επαρκεί ο ηλικιακός προσδιορισμός για να κατανοήσουμε τη δυσμενή θέση τους στην αγορά εργασίας; Πλήττονται όλοι οι νέοι ομοιόμορφα από την ανεργία ή μέσα στην κατηγορία των νέων μπορούμε να διακρίνουμε ομάδες που αντιμετωπίζουν περισσότερο οξυμένα τα προβλήματα απασχόλησης; ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1

16  Διαφέρει η ανεργία των νέων από την ανεργία των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων; Προσδιορίζεται από τους ίδιους παράγοντες που «παράγουν» την ανεργία των ώριμων ηλικιακά ομάδων του πληθυσμού, ή υπόκειται σε διαφορετικούς προσδιορισμούς;  Έχει σημαντικές συνέπειες η ανεργία των νέων για την ευημερία των κοινωνιών μας, αλλά και για τη μελλοντική επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων, ή, αντιθέτως, θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε, έστω και στις σοβαρές διαστάσεις που έχει λάβει, σαν ένα είδος «παιδικής ασθένειας», που εκδηλώνεται με κάπως βαριά συμπτώματα, αλλά που δεν πρόκειται να αφήσει σημάδια στο μέλλον; ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 2

17 ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ; ΜΕΡΟΣ 2 ο

18  ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΗΛΙΚΙΑΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ: ΑΤΟΜΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΤΩΝ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ: ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΔΥΟ ΟΡΙΣΜΟΙ

19  ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ  Η ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΑΚΑΡΙΑΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΜΕΣΑ Σ’ ΕΝΑ ΕΥΡΥ, ΣΧΕΤΙΚΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ

20  Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΟΝ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΣΤΑΘΕΙΑ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΤΕΛΗΣ.  Η ΑΣΑΦΗΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, Η ΑΣΑΦΗΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ, ΩΣ ΑΣΑΦΕΙΑ ΕΓΓΕΝΗΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ «ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ»

21  Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ «ΝΕΟΙ» ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΥΨΗΛΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑΣ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ.  Η ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑ ΑΥΤΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ, ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ, ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Η ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

22  ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ  ΔΕΙΚΤΗΣ «ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ» ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΟΡΙΣΜΟΥΣ

23

24

25

26

27

28

29 Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕΡΟΣ 3 ο

30  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΣΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ  ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΦΗΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ:  ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΩΡΙΜΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ  ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΩΡΙΜΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΩΡΙΜΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ

31  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΗΣΗΣ GAUDE lnYU=a+blnU+eb≈1  ΌΜΩΣ, Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ ΑΝΙΣΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

32  ΤΟ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ  ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ  ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΜΕΓΕΘΗ  ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ  ΘΕΣΜΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

33  Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΞΟΔΟΥ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΜΙΑΣ ΘΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ  ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ  ΕΞΑΝΤΛΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ  Η ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΥΨΗΛΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  ΣΥΧΝΗ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΣΤΑΘΕΙΑ – Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ  ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

34  Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΗ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ  ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΕΡΗΣΗ  ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ  ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ  ΒΙΑΙΟΤΗΤΑ  ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ  ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ  ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ  ΕΛΛΙΠΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ  ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

35  Η ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ  ΕΥΚΟΛΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ  ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΝΕΩΝ  Η ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ  ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΚΟΥΠΟΝΙΑ)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΗΣΕΩΝ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

36 ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΜΕΡΟΣ 4 ο

37  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ «ΕΝΗΛΙΚΩΝ»  ΣΥΝΕΠΩΣ: ΙΔΙΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  ΌΜΩΣ:  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ «ΕΝΗΛΙΚΩΝ»  ΑΡΑ: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ  Η ΕΛΛΙΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ  ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ  ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΜΟΙΒΩΝ  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΘΕΤΕΙ ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΌΤΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ, Η ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ: ΑΦΕΤΗΡΙΑ

38  ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙ:  ΤΗ ΣΤΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΚΟΙΝΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ  ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΝΕΡΓΙΑ  ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ «ΝΕΩΝ» ΩΣ ΜΙΑΣ ΟΜΟΙΟΓΕΝΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΥΡΙΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ  ΑΠΕΙΘΑΡΧΟΙ  ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ  ΑΜΑΘΕΙΣ  ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ  ΧΩΡΙΣ ΖΗΛΟ κλπ Η ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

39  Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ  Η ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ  Η ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  ΟΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΩΝ

40  ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ – Η ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ – Η ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ  Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ: ΑΠΌ ΕΝΙΑΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑΠΛΟΤΗΤΑ ΕΙΔΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ – ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ  Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ – ΜΕΡΙΚΗ ΑΝΕΡΓΙΑ  ΜΑΘΗΤΕΙΑ  Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ  ΣΤΑΔΙΑ, ΤΡΟΧΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ  ΧΡΟΝΟΙ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ

41 ΠΡΟ- ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑΣΙΑ SE ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑ SN ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ OE ΕΚΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ON

42  ΔΟΜΕΣ, ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΣΜΟΣ: Ο ΕΚΚΟΙΝΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ  Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΔΟΜΗ – ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ  ΠΩΣ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΔΟΜΗ; - ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  Η ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ  DURKHEIM: Ο ΔΙΠΛΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  PARSONS: ΕΥΤΑΞΙΑ (ORDER) – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΡΟΛΟΥΣ  ALTHUSSER - BOURDIEU: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ  BERSTEIN: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ  ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Ι: ΔΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

43  ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ  DURKHEIM  ALTHUSSER  BAUDELOT – ESTABLET : ΤΟ «ΔΙΠΛΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ – ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ  PARSONS: Η ΕΚΜΑΘΗΝΣΗ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΨΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΛΑΝΘΑΝΟΝΤΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ  ΑΝΟΜΙΑ  BOURDIEU: ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ  BERSTEIN: ΓΛΩΣΣΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

44  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ «ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΙΣ ΚΥΡΙΑΡΧΕΣ ΔΟΜΕΣ ΠΑΡΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ»  ΑΜΥΝΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΚΟΙΝΩΝΙΣΜΟΥ  Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ, ΏΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ  ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ «ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΕΙΧΝΑΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ»  ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ «ΩΘΟΥΝΤΑΙ» ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ  BEATNIKS, HIPPIES, PUNKS ΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ: WILLIS – ΟΙ ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ

45  ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  ΕΠΟΧΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ –  ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΧΑΜΗΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΩΣ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΔΟΜΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  ΦΥΛΟ  ΦΥΛΗ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ  ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΝΌΣ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ - ΣΧΟΛΙΑ

46  ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ  ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ –  ΥΨΗΛΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΑΝΕΡΓΙΑ –  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΩΝ «ΔΡΩΝΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ» (AGENTS)  ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ  FOUCAULT: ΤΟ ΔΙΑΣΠΑΡΤΟ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣ  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΕΤΑ-ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ:  Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ  Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΙΙ: ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ

47  ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΔΥΣΧΕΡΗ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ «ΠΛΕΟΝ ΠΙΘΑΝΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ, ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ … Ο ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. … ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΑΞΙΩΝ, ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥΝ ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ (REQUIREMENTS) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ» ΤΑ ΔΡΩΝΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ

48  ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ  ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ  ΚΙΝΔΥΝΟΙ  «ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΗΜΕΡΙΑ»  «… Η ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ … ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ (DETRADITIONALIZATIONS) ΕΠΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΕΚΡΗΞΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΕΩΝ».  «ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΡΕΠΕΙ … ΝΑ ΜΑΘΕΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΝΗ ΕΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ, ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΩΣ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, ΩΣ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»  U. Beck, Risk Society: Towards a New Modernity,1992, Sage ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ

49  ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΚΡΙΣΙΜΟ  «ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΝΕΙΤΑΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ, ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΑΦΑΝΙΣΜΟ».. ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

50  ΩΣΤΟΣΟ, ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ  BAETHGE: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ, ΠΑΡΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ». ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2

51  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ – Η ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΑΣΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ  ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ:  ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ  ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ  ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΈΝΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΑΠΌ ΤΗ ΣΕ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ (TRANSITIONAL) ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

52

53  «ΔΕΝ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ. Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ (ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΟΥΝ) ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΟΜΙΚΟΙ, ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΔΡΩΝΤΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΣΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ, ΠΑΡΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΚΑΙ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ (DRIVE)». Ο ΜΕΤΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ

54  «ΟΜΩΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ, Ο ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ. ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΕΝΑ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ».  A. Furlong et al., Youth Transitions: Patterns of Vulnerability and Processes of Social Inclusion, 2003, Scottish Executive Social Research, Crown, σ. 8. Ο ΜΕΤΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ 2

55  ΔΥΟ ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ  ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ – ΑΤΟΜΙΚΙΣΜΟΣ  ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ  ΚΑΤΑΤΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  ΕΥΕΛΙΚΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ  ΑΠΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ  ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ  Η ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΩΣ ΣΥΜΦΥΤΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ – K. MARX: GRUNDRISE  Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ

56  «ΜΟΝΑΧΑ ΤΟΝ 18 ο ΑΙΩΝΑ, ΣΤΗΝ «ΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ», ΑΝΤΙΚΡΥΖΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΕΣΜΟΥ ΣΑΝ ΑΠΛΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΣΑΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ. ΑΛΛΑ Η ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟΥΤΤΗ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ, ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟΥ ΑΤΟΜΟΥ, ΕΊΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ … ΣΧΕΣΕΩΝ» (Α, σ. 54) K. MARX - GRUNDRISSE

57 ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ, ΠΛΕΟΝ, ΣΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ, ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΟΜΕΣ, ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ, Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ: Η ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΦ’ ΕΝΟΣ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΑΦ’ ΕΤΕΡΟΥ. Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΕΧΕΙ ΑΥΞΗΘΕΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΣΤΑΘΩΝ, ΔΙΑΚΟΠΤΟΜΕΝΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ 1

58  ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟ, Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΠΛΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ.  ΕΝΩ, ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ, Η ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΑ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ 2

59 ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕΡΟΣ 5 ο

60  ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΕΛΛΙΠΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ  ΧΑΜΗΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ  ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ FIRM-SPECIFIC ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΛΑΔΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΩΝ  ΟΙΚΟΔΟΜΕΣ  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ  ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

61 ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ 1 ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΜΕΤΑΒΑΣΗ «ΘΕΡΑΠΕΙΑ»  ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ  ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ  ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ  ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

62 ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ 2 ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΧΑΜΗΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ «ΘΕΡΑΠΕΙΑ»  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ  ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ  ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗΣ  ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ  ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ  ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

63 ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ 3 ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΘΕΡΑΠΕΙΑ»  ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ «ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ»

64 ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΓΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΘΕΡΑΠΕΙΑ»  ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ


Κατέβασμα ppt "ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google