Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ Οι καινοτομίες αυτών των κινητήρων εντοπίζονται στην κυλινδροκεφαλή, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία για την λειτουργία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ Οι καινοτομίες αυτών των κινητήρων εντοπίζονται στην κυλινδροκεφαλή, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία για την λειτουργία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ Οι καινοτομίες αυτών των κινητήρων εντοπίζονται στην κυλινδροκεφαλή, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία για την λειτουργία των βαλβίδων. Η κεφαλή έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε το κάλυμμα των βαλβίδων να λειτουργεί σαν τριβέας του εκκεντροφόρου. Είναι επίσης δυνατόν να βγει η κεφαλή χωρίς να απομακρυνθεί το κάλυμμα των βαλβίδων. Όταν εκτελούνται εργασίες στην περιοχή του καλύμματος των βαλβίδων, πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένα προληπτικά μέτρα, όπως η σύσφιξη ή η χαλάρωση των μπουλονιών με μια συγκεκριμένη σειρά ή η εφαρμογή της ροπής εντός των προδιαγραφών. Τα ηλεκτρόδια του μπουζί είναι αρκετά μακριά, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο σπινθήρας εμφανίζεται στο κέντρο του θαλάμου καύσης, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό, μια βελτίωση στην ταχύτητα και την απόδοση της καύσης.

3 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ Υπάρχουν διαθέσιμοι δύο τύποι συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων ανάλογα με το αν ο κινητήρας πρέπει να εκπληρεί τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας ελέγχου καυσαερίων D4 ή την φάση EURO ΙΙ. Οι κύριες διαφορές είναι στο πρόγραμμα του εγκεφάλου, του αισθητήρα λάμδα και των καταλυτών. Οι κινητήρες που πρέπει να εκπληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας της φάσης D4 είναι εξοπλισμένοι με ένα προκαταλύτη στην πολλαπλή εξαγωγής μαζί με τον κύριο καταλύτη και δύο αισθητήρες λάμδα. Ο καινούργιος αισθητήρας λάμδα που είναι τοποθετημένος στην πολλαπλή εξαγωγής δίνει την δυνατότητα στον εγκέφαλο να εκτελεί μια συνεχή ρύθμιση του μίγματος, χάρη στην ανίχνευση της σχέσης του μίγματος, ακόμη και στις περιπτώσεις που ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς την ιδανική αναλογία μίγματος (λάμδα = 1). Ο αισθητήρας λάμδα που είναι τοποθετημένος μετά από τον καταλύτη δίνει την δυνατότητα στον εγκέφαλο να ελέγξει την αποτελεσματικότητα της επεξεργασίας των καυσαερίων. Οι κινητήρες που έχουν προετοιμαστεί να εκπληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας της φάσης EURO ΙΙ διαθέτουν ένα καταλύτη και ένα αισθητήρα λάμδα. Η διάταξη αυτή είναι παρόμοια με αυτή που τοποθετείται στους προηγούμενους κινητήρες (χωρίς συνεχή ρύθμιση).

4 Ρύθμιση ρελαντί Θέρμανση καταλύτη Περιορισμός ισχύος Μηχανική προστασία Περιορισμός στροφών Επιθυμίες οδηγού Δυναμική οδήγ ησης Άνεση οδήγησης Έλεγχος σταθερής ταχύτητας (Cruise control) Διαχειριστής αποτελεσματικότητας και ροπής κινητήρα Γωνία πεταλούδας Χρόνος ψεκασμού Επιλεκτική διακοπή ψεκασμού ανά κύλινδρο Αβάνς ανάφλεξης

5 ΡΥΘΜΙΣΗ ΡΟΠΗΣ Ο εγκέφαλος υπολογίζει την ροπή που ζητείται από τον κινητήρα, ανάλογα με τις διαφορετικές απαιτήσεις που μπορεί να είναι εξωτερικές ή εσωτερικές: ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ: Επιθυμίες του οδηγού Περιορισμός ταχύτητας του αυτοκινήτου Άνεση κατά την οδήγηση (έλεγχος ταχύτητας, κιβώτιο ταχυτήτων κ.λ.π.) Δυναμική οδήγησης του αυτοκινήτου (ESP, ASR, MSR, κ.λ.π.) ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ: Ρελαντί Μηχανική προστασία Περιορισμός στροφών Προθέρμανση καταλύτη. Ο εγκέφαλος έχει έναν συντονιστή που λαμβάνει όλες τις απαιτήσεις ροπής και θέτει προτεραιότητες, για τον υπολογισμό της τιμής της ροπής που πρέπει να προσφερθεί από τον κινητήρα. Η απόδοση της καύσης είναι ένας παράγοντας που πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη, γιατί επηρεάζει απευθείας την ροπή που διατίθεται από τον κινητήρα. Για την αναγνώριση αυτού του παράγοντα, ο εγκέφαλος λαμβάνει υπόψη τα παρακάτω σήματα: —Από τον αισθητήρα θερμοκρασίας του ψυκτικού —Από τον αισθητήρα θερμοκρασίας του εισερχόμενου αέρα —Από τον αισθητήρα λάμδα —Από την γωνία αβάνς της ανάφλεξης Υπάρχει επίσης ένα ποσοστό χαμένης ροπής που αντιστοιχεί σε αυτή που χρησιμοποιείται από τα βοηθητικά εξαρτήματα του κινητήρα, όπως είναι: ο εναλλάκτης, ο συμπιεστής του κλιματιστικού, το υδραυλικό τιμόνι κ.λ.π. Ο εγκέφαλος λαμβάνει υπόψη αυτή την χαμένη ροπή και την αντισταθμίζει χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό πεντάλ του γκαζιού για να αυξήσει το άνοιγμα της πεταλούδας. Η ρύθμιση της τελικής ροπής ελέγχεται από το πεντάλ του ηλεκτρονικού γκαζιού, παρόλο που η τιμή μπορεί να μειωθεί χρησιμοποιώντας τον ψεκασμό (επιλεκτική διακοπή ψεκασμού ανά κύλινδρο) και το αβάνς της ανάφλεξης.

6 Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας Hall G40 Αισθητήρας λάμδα G39 Αισθητήρας λάμδα G130 (μόνο για D4) Ποτενσιόμετρο πεταλούδας G187 & G188 Σήμα ταχύτητας Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Αισθητήρας κρουστικής καύσης G61 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Διακόπτης πεντάλ φρένων F & F47 Διακόπτης πίεσης υδραυλικού τιμονιού F88 (μόνο για τους κινητήρες 1.0L) Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF Πρόσθετα σήματα —Ηλεκτρονικός αισθητήρας πίεσης κλιματιστικού G65 —Σήμα λειτουργίας κλιματιστικού Ρελέ αντλίας καυσίμου J17 & Αντλία καυσίμου G6 Μπεκ ψεκασμού Ν Διπλός πολλαπλασιαστής ανάφλεξης Ν152 Βαλβίδα αερισμού κάνιστρου ενεργού άνθρακα Ν80 Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186 Προειδοποιητική λυχνία EPC K132 Πρόσθετες έξοδοι: -Σήμα κατανάλωσης καυσίμου -Σήμα στροφών Ρελέ σύγκρουσης J149

7 ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΣΤΡΟΦΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ G28 Ο αισθητήρας στροφών είναι ένας αισθητήρας τύπου Hall που είναι τοποθετημένος στο περίβλημα του στροφαλοφόρου στην πλευρά του σφονδύλου. Ο εγκέφαλος μπορεί να χρησιμοποιήσει το σήμα αυτό για να αναγνωρίσει πιθανά προβλήματα καύσης στους κυλίνδρους. ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΨΥΚΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ G62 Ο αισθητήρας αυτός είναι μια αντίσταση τύπου NTC. Ο εγκέφαλος ελέγχει την ορθότητα του σήματος που εκπέμπεται από τον αισθητήρα θερμοκρασίας με σημείο αναφοράς ένα μοντέλο για την αύξηση της θερμοκρασίας που είναι αποθηκευμένο στον ίδιο τον εγκέφαλο, καθιστώντας δυνατή με τον τρόπο αυτό, την ανίχνευση βλάβης στον αισθητήρα ή στο σύστημα ψύξης του κινητήρα. ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΩΝ F- F47 Οι διακόπτες αυτοί είναι τοποθετημένοι σε μια απλή μονάδα. Το σήμα από τους διακόπτες αυτούς, χρησιμοποιείται για τον έλεγχο ορθότητας του σήματος που στέλνεται από τον αισθητήρα θέσης του πεντάλ του γκαζιού. Σε περίπτωση που ανιχνευθεί βλάβη ως προς την ορθότητα του σήματος, ο εγκέφαλος θα περιορίσει τις στροφές του κινητήρα στις 1500 rpm. ΑΚΡΟΔΕΚΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗ +/DF Το σήμα από τον ακροδέκτη +/DF είναι τετραγωνικής μορφής με μεταβλητή συχνότητα και αναλογία περιόδου. Ο εγκέφαλος αναλύει αυτό το σήμα για να υπολογίσει το ηλεκτρικό φορτίο στο οποίο υπόκειται ο εναλλάκτης και το αντισταθμίζει με το άνοιγμα της πεταλούδας με το ηλεκτρονικό γκάζι.

8 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΟΥ G65 Ο αισθητήρας αυτός είναι τύπου πιεζοαντίστασης και μεταδίδει πληροφορίες σχετικά με την πίεση του κλιματιστικού συστήματος. Ο εγκέφαλος αναλύει αυτό το σήμα για να υπολογίσει την ροπή που απορροφάται από το κλιματιστικό σύστημα και την αντισταθμίζει με το άνοιγμα της πεταλούδας με το ηλεκτρονικό γκάζι. ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ HALL G40 Ο εγκέφαλος αναλύει το σήμα από τον αισθητήρα hall για να υπολογίσει σε ποιο χρόνο βρίσκεται κάθε κύλινδρος. Ο αισθητήρας Hall δημιουργεί τις ενδείξεις από το γρανάζι με τα τέσσερα διάκενα που είναι συνδεδεμένο στον εκκεντροφόρο. ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ G71 Ο αισθητήρας πίεσης είναι πιεζοηλεκτρικού τύπου και είναι συνδεδεμένος με την πολλαπλή εισαγωγής. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί το σήμα από τον αισθητήρα αυτό για έλεγχο ορθότητας μεταξύ των σημάτων του ανοίγματος της πεταλούδας και της πίεσης της πολλαπλής, ανιχνεύοντας με τον τρόπο αυτό, μια πιθανή βλάβη στο ηλεκτρονικό πεντάλ ή μια διαρροή αέρα. Όταν ο εγκέφαλος ανιχνεύσει μια βλάβη ή έλλειψη ορθότητας σήματος, ενεργοποιεί την προειδοποιητική λυχνία του ηλεκτρονικού πεντάλ γκαζιού ‘EPC'.

9 Για λόγους ασφαλείας, ο αισθητήρας αποτελείται από δύο ποτενσιόμετρα που είναι ενσωματωμένα σε μια απλή μονάδα που είναι τοποθετημένη πάνω από το πεντάλ του γκαζιού. Ένας εύκαμπτος σύνδεσμος μεταδίδει την κίνηση του πεντάλ στον άξονα που ενεργοποιεί τους δείκτες των ποτενσιόμετρων. Η μεταβολή της αντίστασης των ποτενσιόμετρων είναι γραμμική σε σχέση με την μετατόπιση του πεντάλ του γκαζιού και υπάρχει μια σταθερή διαφορά αντίστασης μεταξύ των δύο σημάτων. Τα ποτενσιόμετρα είναι ηλεκτρικά ανεξάρτητα και το κάθε ένα έχει την δική του τροφοδοσία και τα δικά του σήματα εξόδου. ΧΡΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ Αυτό το σήμα του ποτενσιόμετρου χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της θέσης του πεντάλ του γκαζιού και κατά συνέπεια για τον υπολογισμό των επιθυμιών του οδηγού. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σε περίπτωση που εμφανιστεί βλάβη σε ένα από τα σήματα των ποτενσιόμετρων, ο εγκέφαλος θα λειτουργήσει με το ένα από αυτά και η προειδοποιητική λυχνία ‘EPC' θα ανάψει. Για λόγους ασφαλείας, ένα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης μειώνει την ισχύ του κινητήρα στο 40% της τιμής της. Σε περίπτωση που εμφανιστεί βλάβη και στα δύο σήματα, ο κινητήρας θα πάρει εμπρός, αλλά θα εξακολουθήσει να λειτουργεί στο ρελαντί.

10 Ο αισθητήρας λάμδα είναι τοποθετημένος στην πολλαπλή εξαγωγής. Στους κινητήρες Φάσης EURO ΙΙ, ο αισθητήρας αυτός είναι παρόμοιος με αυτούς των προηγούμενων ηλεκτρονικών συστημάτων διαχείρισης κινητήρων. Για τους κινητήρες της Φάσης D4, ο αισθητήρας έχει νέο σχεδιασμό και επεξηγείται παρακάτω. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ικανότητα του να αποστέλλει ένα καθαρό σήμα για την σύνθεση των καυσαερίων, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου ο κινητήρας λειτουργεί με μίγματα διαφορετικά της αναλογίας λάμδα = 1. Ο αισθητήρας αποτελείται από δύο κύρια μέρη: Τον αισθητήρα μέτρησης που αποτελείται από μια αντλία οξυγόνου, ένα στοιχείο μέτρησης, μια εγκοπή διάχυσης και μια θερμαινόμενη αντίσταση. Τα ηλεκτρονικά λειτουργίας του αισθητήρα που είναι τοποθετημένα στον σύνδεσμο. Η λειτουργία του αισθητήρα βασίζεται στην διόρθωση της περίσσειας ή του ελλείμματος ιόντων οξυγόνου στο αέριο που βρίσκεται στην εγκοπή διάχυσης. Για τον σκοπό αυτό, το στοιχείο μέτρησης μετρά την ποσότητα του παραμένοντος οξυγόνου στα καυσαέρια και εκτελεί τον έλεγχο αποστέλλοντας ένα σήμα σε ένα ενισχυτή. Ο ενισχυτής με την σειρά του τροφοδοτεί την αντλία οξυγόνου, μετρώντας την έλλειψη ή την περίσσεια του οξυγόνου στην εγκοπή διάχυσης. Για τον λόγο αυτό, η αναλογία του καυσίμου έχει ευθεία σχέση με το ρεύμα που καταναλώνεται από την αντλία οξυγόνου και την κατανάλωση αυτή ανιχνεύει ο εγκέφαλος με βάση την πτώση τάσης στα άκρα μιας αντίστασης που είναι συνδεδεμένη σε σειρά με την τροφοδοσία της αντλίας. Μπορούμε να δούμε την σχέση μεταξύ του ρεύματος τροφοδοσίας της αντλίας και της πτώσης τάσης στους ακροδέκτες 2 και 6 σε σχέση με την τιμή λάμδα.

11 Η θερμαινόμενη αντίσταση Ζ19 τροφοδοτείται από τους ακροδέκτες 3 και 4. Από τον πρώτο ακροδέκτη και από το ρελέ της αντλίας καυσίμου τροφοδοτείται μια θετική τάση και από τον δεύτερο ακροδέκτη τροφοδοτείται το σήμα ενεργοποίησης της μονάδας. Το σήμα ενεργοποίησης είναι αρνητικό με σταθερή συχνότητα και μεταβλητή αναλογία περιόδου. ΧΡΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ Σε περίπτωση βλάβης του αισθητήρα λάμδα, ο εγκέφαλος απενεργοποιεί την ρύθμιση λάμδα και την εξακρίβωση της αποτελεσματικότητας του καταλύτη. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σε περίπτωση βλάβης του αισθητήρα λάμδα, ο εγκέφαλος απενεργοποιεί την ρύθμιση λάμδα και την εξακρίβωση της αποτελεσματικότητας του καταλύτη.

12 Αυτός ο αισθητήρας λάμδα τοποθετείται μόνο στους κινητήρες Φάσης D4 και είναι τοποθετημένος μετά τον κύριο καταλύτη και η λειτουργία του είναι παρόμοια με αυτή των αισθητήρων που είναι τοποθετημένοι στα άλλα συστήματα διαχείρισης κινητήρων. Η αντίσταση του θερμαντήρα Ζ29 ελέγχεται από τον εγκέφαλο. ΧΡΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ Το σήμα αυτό χρησιμοποιείται από τον εγκέφαλο για τον έλεγχο της σωστής λειτουργίας του καταλύτη και την διόρθωση πιθανών παρεκτροπών που είναι πιθανόν να συμβούν στον αισθητήρα λάμδα G39 λόγω γήρανσης. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σε περίπτωση βλάβης του αισθητήρα λάμδα, ο εγκέφαλος θα απενεργοποιήσει την εξακρίβωση της αποτελεσματικότητας του καταλύτη.

13 ΧΡΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ Αυτά τα ποτενσιόμετρα δίνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο για την θέση της πεταλούδας και ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί αυτό το σήμα σαν μια πληροφορία ανάδρασης για τον έλεγχο του ενεργοποιητή της πεταλούδας κατά την διάρκεια των υπολογισμών για τον ψεκασμό και την ανάφλεξη. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σε περίπτωση που εμφανιστεί βλάβη σε ένα από τα ποτενσιόμετρα ο εγκέφαλος θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το σήμα από το άλλο ποτενσιόμετρο, αλλά θα θέσει σε λειτουργία ένα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης που περιορίζει την μέγιστη ισχύ του κινητήρα. Αν παρουσιαστεί βλάβη και στα δύο ποτενσιόμετρα, ο εγκέφαλος δεν θα θέσει σε λειτουργία τον ενεργοποιητή και η πεταλούδα θα παραμείνει στην θέση ηρεμίας. Σε αυτή την θέση της πεταλούδας, ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές και για τον λόγο αυτό ο εγκέφαλος θα ρυθμίσει το ρελαντί με την διακοπή του ψεκασμού σε 2 κυλίνδρους κατά ένα τυχαίο τρόπο. Όταν το πεντάλ του γκαζιού πιεστεί, ο εγκέφαλος θα ενεργοποιήσει πάλι τα μπεκ αυτών των κυλίνδρων και θα αυξήσει ελαφρά τις στροφές, κάνοντας με τον τρόπο αυτό, δυνατή την κίνηση του αυτοκινήτου με μια λειτουργία έκτακτης ανάγκης

14 EPC είναι η σύντμηση του 'Electronic Power Control', (Ηλεκτρονικός Έλεγχος Ισχύος), ως αναφορά για την λειτουργία του ηλεκτρονικού γκαζιού που εκτελείται από τον εγκέφαλο. Η προειδοποιητική λυχνία EPC είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό των οργάνων και όταν είναι μόνιμα αναμένη σημαίνει ότι υπάρχει μια βλάβη στο ηλεκτρονικό πεντάλ του γκαζιού. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ Ο εγκέφαλος στέλνει ένα θετικό σήμα στον πίνακα των οργάνων για την ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας. Η ενεργοποίηση διατηρείται για 3 δευτερόλεπτα μετά από το άνοιγμα του διακόπτη του κινητήρα. Θα παραμείνει ενεργοποιημένη μόνιμα όταν υπάρχει μια βλάβη ή όταν κάποιο από τα σήματα που λαμβάνονται από τα παρακάτω αναφερόμενα εξαρτήματα δεν είναι ορθά: — Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G — Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186. — Ποτενσιόμετρο πεταλούδας G — Αισθητήρας πίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71.

15 Ο ενεργοποιητής αποτελείται από ένα μοτέρ συνεχούς ρεύματος, με ένα συγκρότημα γραναζιών για την μετάδοση κίνησης στον άξονα της πεταλούδας. Στην θέση ηρεμίας, η πεταλούδα έχει μια γωνία ανοίγματος περίπου 7°. Ο ενεργοποιητής της πεταλούδας έχει σαν σκοπό το άνοιγμα ή το κλείσιμο της πεταλούδας ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνει από τον εγκέφαλο. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ Ο εγκέφαλος θέτει σε λειτουργία τον ενεργοποιητή με δύο καλώδια και ρυθμίζει την φορά περιστροφής αντιστρέφοντας την πολικότητα. Παρατήρηση: Όταν ο διακόπτης του κινητήρα είναι ανοικτός και ο κινητήρας δεν είναι σε λειτουργία, η πεταλούδα θα ανοίγει ή θα κλείνει ανάλογα με την μετατόπιση του πεντάλ του γκαζιού. Με άλλα λόγια, όταν το πεντάλ είναι ελεύθερο, η πεταλούδα θα είναι στην θέση ηρεμίας και όταν το πεντάλ πιεστεί πλήρως, η πεταλούδα θα ανοίξει πλήρως.

16 Το ρελέ σύγκρουσης είναι τοποθετημένο στην θήκη των ρελέ στην θέση 4. Σκοπός του είναι η διακοπή του σήματος ενεργοποίησης από τον εγκέφαλο του κινητήρα προς το ρελέ της αντλίας. Οι επαφές του ρελέ είναι κλειστές στην θέση ηρεμίας, εξασφαλίζοντας έτσι ότι μια βλάβη στην εγκατάσταση δεν θα προκαλέσει κατάρρευση. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ Το ρελέ σύγκρουσης τροφοδοτείται με θετική τάση από το ‘5’ και ‘30’ και με γείωση. Ο εγκέφαλος του αερόσακου στέλνει έναν αρνητικό παλμό (ακροδέκτης 5) όταν οι αερόσακοι ενεργοποιούνται εξαιτίας μιας σύγκρουσης. Όταν το σήμα ληφθεί, οι επαφές ανοίγουν και διακόπτεται το αρνητικό σήμα ενεργοποίησης του ρελέ της αντλίας καυσίμου. Οι επαφές κλείνουν πάλι όταν κλείσει ο διακόπτης του κινητήρα.

17 Ο εγκέφαλος του κινητήρα συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτομάτου κιβωτίου διαμέσου της γραμμής CAN - Bus. Οι παρακάτω πληροφορίες μεταδίδονται μέσα από αυτή την γραμμή. — Στροφές κινητήρα. — Γωνία ανοίγματος πεταλούδας. — Θέση επιλογέα ταχυτήτων — Στιγμή εναλλαγής ταχύτητας ΧΡΗΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ Οι πληροφορίες που μεταδίδονται από τον εγκέφαλο του αυτόματου κιβωτίου χρησιμοποιούν από τον εγκέφαλο του κινητήρα για την μείωση της ροπής κατά την διάρκεια της εναλλαγής ταχυτήτων καθώς επίσης και για την ρύθμιση των στροφών ρελαντί. Οι πληροφορίες που μεταδίδονται από τον εγκέφαλο του κινητήρα χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί κατά την διάρκεια της αλλαγής ταχυτήτων.

18 Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας Hall G40 Αισθητήρας λάμδα G39 Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & G188 Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού κινητήρα G62 Αισθητήρας κρουστικής καύσης G61 Αισθητήρας θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Πρόσθετα σήματα ΓΩΝΙΑ ΑΒΑΝΣ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ Τώρα η γωνία αβάνς της ανάφλεξης υπολογίζεται σύμφωνα με τρεις παράγοντες, τις στροφές του κινητήρα, την θέση της πεταλούδας και την υπολογιζόμενη ροπή. Η γνώση από τον εγκέφαλο της επόμενης θέσης που θα πάρει η πεταλούδα δίνει την δυνατότητα της πρόβλεψης της ρύθμισης που απαιτείται για το αβάνς της ανάφλεξης, επιτυγχάνοντας έτσι μια καλύτερη απόκριση του κινητήρα και πιό ομαλή οδήγηση. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί επίσης το αβάνς της ανάφλεξης για να επιτύχει μια απότομη πτώση της ροπής του κινητήρα κατά την διάρκεια διαφόρων συνθηκών λειτουργίας, όπως κατά την αλλαγή ταχυτήτων από το αυτόματο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια των υπολογισμών του αβάνς της ανάφλεξης, επισέρχονται τρία σήματα διόρθωσης: —Από τον αισθητήρα θερμοκρασίας του ψυκτικού του κινητήρα. —Από τον αισθητήρα θερμοκρασίας του εισερχόμενου αέρα. —Από την ρύθμιση λάμδα. Η ρύθμιση λάμδα είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας γιατί η ταχύτητα της καύσης σχετίζεται στενά με την τιμή αυτή. Για τον λόγο αυτό, ένα φτωχό μίγμα θα προκαλέσει προπορεία της ανάφλεξης, ενώ στην περίπτωση του πλούσιου μίγματος θα προκληθεί αργοπορία της ανάφλεξης. ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΡΟΥΣΤΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΑΝΑ ΚΥΛΙΝΔΡΟ Το σήμα από τον αισθητήρα Hall απαιτείται για την εκτέλεση αυτής της λειτουργίας, γιατί ο εγκέφαλος μπορεί με την χρήση του σήματος αυτού να υπολογίσει πιος κύλινδρος είναι στον χρόνο ισχύος. Αυτή η λειτουργία δεν έχει κάτι καινούργιο σε σχέση με τα προγενέστερα συστήματα. Πολλαπλασιαστής ανάφλεξης Ν152 ΚΥΛ. 2 ΚΥΛ. 3 ΚΥΛ. 4 ΚΥΛ. 1

19 Το ηλεκτρονικό γκάζι είναι μια λειτουργία που ελέγχεται από τον ενεργοποιητή της πεταλούδας και για τον σκοπό αυτό κατά κύριο λόγο έχει ανάγκη τα παρακάτω εξαρτήματα: —Τον αισθητήρα θέσης του πεντάλ του γκαζιού G79 - G185 —Το ποτενσιόμετρο της πεταλούδας G187 και G188 —Τον ενεργοποιητή πεταλούδας G186 Την προειδοποιητική λυχνία EPC K132 Ο εγκέφαλος διαρκώς επιβεβαιώνει την ορθότητα του σήματος από τα ποτενσιόμετρα της πεταλούδας σε σχέση με το σήμα από τον αισθητήρα υποπίεσης της πολλαπλής εισαγωγής. Εκτελεί τον ίδιο έλεγχο μεταξύ των σημάτων από τον αισθητήρα θέσης του πεντάλ του γκαζιού και του σήματος από τους διακόπτες των φρένων. Αν ανιχνευθεί κάποια βλάβη σε αυτά τα σήματα που μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια της οδήγησης του αυτοκινήτου, ο εγκέφαλος ενεργοποιεί την προειδοποιητική λυχνία EPC και θέτει σε λειτουργία το πρόγραμμα ανάγκης σύμφωνα με τις συνθήκες που δημιουργούνται από την κάθε κατάσταση. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας λ G39 Σήμα ταχύτητας Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Διακόπτες πεντάλ φρένων F & F47 Διακόπτης πίεσης υδραυλικού τιμονιού (μόνο για κινητήρες 1.0 L) Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF Πρόσθετα σήματα Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & 188 Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186 Προειδοποιητική λυχνία

20 ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΡΟΠΗΣ Ο εγκέφαλος διαθέτει ένα συντονιστή που ρυθμίζει την τιμή της ροπής βασιζόμενος κατά κύριο λόγο στη θέση του πεντάλ του γκαζιού, λαμβάνοντας επίσης υπόψη άλλους συντελεστές όπως είναι το σήμα από το αυτόματο κιβώτιο. Η τιμή αυτή δεν είναι η οριστική γιατί ο εγκέφαλος διαθέτει δύο ακόμη προγράμματα διόρθωσης που λαμβάνουν υπόψη, την ανενεργό ή χαμένη ροπή και την απόδοση της καύσης. Η ανενεργός ροπή είναι αυτή που απορροφάται από μονάδες όπως ο εναλλάκτης, ο συμπιεστής του κλιματιστικού ή η αντλία του υδραυλικού τιμονιού (μόνο στους κινητήρες 1.0 L). Η απόδοση της καύσης υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη τους παρακάτω παράγοντες: Την ρύθμιση λάμδα —Το αβάνς της ανάφλεξης —Τη θερμοκρασία του ψυκτικού —Τη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα Έχοντας υπολογίσει την ενεργό ροπή, ο εγκέφαλος υπολογίζει το άνοιγμα της πεταλούδας και κατόπιν επενεργεί στον ενεργοποιητή της πεταλούδας για την επίτευξη αυτής της τιμής. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τα σήματα από τα ποτενσιόμετρα της πεταλούδας για να ελέγξει αν το άνοιγμα της πεταλούδας ανταποκρίνεται σε αυτό που έχει υπολογίσει Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας λ G39 Σήμα ταχύτητας Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Διακόπτες πεντάλ φρένων F & F47 Διακόπτης πίεσης υδραυλικού τιμονιού (μόνο για κινητήρες 1.0 L) Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF Πρόσθετα σήματα Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & 188 Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186 Προειδοποιητική λυχνία

21 ΡΥΘΜΙΣΗ ΡΕΛΑΝΤΙ Αυτή είναι μια αυτοπροσαρμοζόμενη λειτουργία, όπου ο εγκέφαλος αλλάζει το ρελαντί τροποποιώντας το άνοιγμα της πεταλούδας. Οι στροφές που πρέπει να έχει ο κινητήρας στο ρελαντί ρυθμίζονται σύμφωνα με τα παρακάτω σήματα: —Θερμοκρασία ψυκτικού —Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF —Αισθητήρας πίεσης υδραυλικού τιμονιού (μόνο για κινητήρες 1.0 L). Αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με κλιματιστικό σύστημα, ο εγκέφαλος λαμβάνει δύο ακόμη σήματα. Το πρώτο σήμα είναι για να τον πληροφορήσει σχετικά με την σύμπλεξη του συμπιεστή και χρησιμοποιείται για την ανύψωση του ρελαντί. Το δεύτερο σήμα είναι από τον αισθητήρα πίεσης και χρησιμοποιείται για να αποφασιστεί πόσο πρέπει να αυξηθούν οι στροφές του ρελαντί. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας λ G39 Σήμα ταχύτητας Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Διακόπτες πεντάλ φρένων F & F47 Διακόπτης πίεσης υδραυλικού τιμονιού (μόνο για κινητήρες 1.0 L) Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF Πρόσθετα σήματα Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & 188 Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186 Προειδοποιητική λυχνία

22 ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Σκοπός αυτής της λειτουργίας είναι η αποτροπή των απαιτήσεων για υψηλή ροπή από τον κινητήρα σε συγκεκριμένες συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε γρήγορη καταπόνηση ή ακόμη και κατάρρευση. Ο εγκέφαλος υπολογίζει την μέγιστη ροπή που πρέπει να αποδοθεί, βασιζόμενος κυρίως στην θερμοκρασία του ψυκτικού, περιορίζοντας τις απαιτήσεις ροπής όταν ο κινητήρας προθερμαίνεται ή όταν το ψυκτικό έχει πολύ υψηλή θερμοκρασία. Ο περιορισμός της ροπής εκτελείται από τον εγκέφαλο επενεργώντας στην πεταλούδα. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΓΙΣΤΩΝ ΣΤΡΟΦΩΝ Ο περιορισμός των στροφών γίνεται από τον εγκέφαλο κλείνοντας την πεταλούδα. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας εξαλείφει τα προβλήματα που υπήρχαν στα προγενέστερα συστήματα διαχείρισης σε σχέση με την εκπομπή καυσαερίων και την θερμοκρασία του καταλύτη κατά την διάρκεια των κύκλων περιορισμού των στροφών. Ο εγκέφαλος φροντίζει και για την ρύθμιση των μέγιστων στροφών, μεταβάλλοντας το αβάνς της ανάφλεξης και κάνοντας τυχαίες διακοπές στους παλμούς του ψεκασμού. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας λ G39 Σήμα ταχύτητας Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Διακόπτες πεντάλ φρένων F & F47 Διακόπτης πίεσης υδραυλικού τιμονιού (μόνο για κινητήρες 1.0 L) Ακροδέκτης εναλλάκτη +/DF Πρόσθετα σήματα Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & 188 Βηματικό μοτέρ πεταλούδας G186 Προειδοποιητική λυχνία

23 ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Ο συγχρονισμός του ψεκασμού γίνεται σύμφωνα με δύο σήματα. —Του αισθητήρα Hall —Του αισθητήρα στροφών Ο εγκέφαλος μπορεί να διακρίνει σε ποια φάση είναι ο κύλινδρος σε μια περίοδο 90° περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα. ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΨΕΚΑΣΜΟΥ Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί δύο μεθόδους για τον υπολογισμό της ποσότητας που ψεκάζεται. Η πρώτη καθορίζει την ποσότητα που πρέπει να ψεκαστεί σύμφωνα με την υπολογιζόμενη ροπή και η δεύτερη επενεργεί στην ένδειξη από τον αισθητήρα υποπίεσης της πολλαπλής εισαγωγής. Αυτή η μέθοδος λειτουργίας παρέχει την δυνατότητα προσαρμογής του μίγματος του καυσίμου πριν από την μετατόπιση της πεταλούδας. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η λειτουργία του κινητήρα και μειώνεται η ποσότητα των επιβλαβών καυσαερίων που εκπέμπονται από την εξάτμιση. Η ποσότητα που ψεκάζεται διορθώνεται επίσης σύμφωνα με τα σήματα από: —Τον αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού —Τον αισθητήρα θερμοκρασίας του εισερχόμενου αέρα Τέλος, υπάρχει και άλλη διόρθωση για τον περιορισμό της θερμοκρασίας στην πολλαπλή εξαγωγής και στον καταλύτη. Ο εγκέφαλος διαθέτει ένα μοντέλο στην μνήμη του, που του δίνει την δυνατότητα να υπολογίσει την θερμοκρασία του καταλύτη με βάση το φορτίο που εφαρμόζεται στον κινητήρα και στις στροφές του. Περιορίζει την μέγιστη θερμοκρασία με τον εμπλουτισμό του καύσιμου μίγματος. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας Hall G40 Αισθητήρας λ G39 Αισθητήρας λάμδα (μόνο για D4) Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & G188 Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Μπεκ Ν Ρελέ σύγκρουσης J491 Ρελέ αντλίας καυσίμου J17 Αντλία καυσίμου G6 Φίλτρο καυσίμου

24 ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΨΕΚΑΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥΣ Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί αυτή την υπολειτουργία για να μειώσει την ροπή του κινητήρα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως: —Κατά την αλλαγή ταχυτήτων (μόνο με αυτόματο κιβώτιο). —Κατά την λειτουργία έκτακτης ανάγκης για το ηλεκτρονικό πεντάλ γκαζιού. Η διακοπή του ψεκασμού μπορεί να γίνει επίσης και σαν αποτέλεσμα προβλήματος καύσης σε κάποιο κύλινδρο. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τον αισθητήρα στροφών για να αποφασίσει αν υπάρχει πρόβλημα σε κάποιον από τους κυλίνδρους. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται η καταστροφή του καταλύτη και η υπερβολική αύξηση της εκπομπής επιβλαβών αερίων από την εξάτμιση. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας Hall G40 Αισθητήρας λ G39 Αισθητήρας λάμδα (μόνο για D4) Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & G188 Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Μπεκ Ν Ρελέ σύγκρουσης J491 Ρελέ αντλίας καυσίμου J17 Αντλία καυσίμου G6 Φίλτρο καυσίμου

25 ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΑΜΔΑ Στους κινητήρες Φάση EURO ΙΙ, η λειτουργία αυτή δεν φέρνει τίποτα καινούργιο. Στους κινητήρες της Φάσης D4, υπάρχουν καινοτομίες στην περιοχή αυτή σε σχέση με τα προηγούμενα συστήματα διαχείρισης κινητήρων, κυρίως λόγω της τοποθέτησης του δεύτερου αισθητήρα λάμδα μετά από τον καταλύτη. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί το σήμα από τον αισθητήρα λάμδα G39 που είναι τοποθετημένος στην πολλαπλή εξαγωγής, μόνο για την διόρθωση της ποσότητας ψεκασμού μεταβάλλοντας τον χρόνο ψεκασμού. Το σήμα από τον αισθητήρα λάμδα G130 που είναι τοποθετημένος μετά από τον καταλύτη, χρησιμοποιείται από τον εγκέφαλο για δύο σκοπούς: —Ο πρώτος είναι για τον έλεγχο της σωστής κατάστασης του καταλύτη. —Ο δεύτερος είναι για την διόρθωση των πιθανών προβλημάτων μέτρησης από τον αισθητήρα λάμδα G39. Ο εγκέφαλος εκτελεί αυτόν τον σκοπό χρησιμοποιώντας το σήμα από τον αισθητήρα λάμδα G130 για να υπολογίσει την σύνθεση των καυσαερίων και να διορθώσει πιθανές παρεκτροπές του σήματος του αισθητήρα λάμδα G39 για την συγκεκριμένη σύνθεση των καυσαερίων. Αισθητήρας υποπίεσης πολλαπλής εισαγωγής G71 Αισθητήρας εισερχόμενου αέρα G42 Αισθητήρας στροφών κινητήρα G28 Αισθητήρας Hall G40 Αισθητήρας λ G39 Αισθητήρας λάμδα (μόνο για D4) Ποτενσιόμετρα πεταλούδας G187 & G188 Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού G62 Ποτενσιόμετρο θέσης πεντάλ γκαζιού G79 & G185 Μπεκ Ν Ρελέ σύγκρουσης J491 Ρελέ αντλίας καυσίμου J17 Αντλία καυσίμου G6 Φίλτρο καυσίμου

26

27 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ: 01 Έκδοση εγκέφαλου 02 Ανάγνωση μνήμης βλαβών 03 Διάγνωση ενεργοποιητών 04 Βασική ρύθμιση 05 Μηδενισμός της μνήμης βλαβών 06 Τερματισμός μετάδοσης δεδομένων 08 Ανάγνωση πίνακα τιμών μέτρησης 15 Έναρξη κωδικού ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ‘03’: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΩΝ Η λειτουργία ‘03 - Διάγνωση ενεργοποιητών’, σε αυτό το σύστημα διαχείρισης κινητήρα μπορεί να κάνει διάγνωση μόνο για: —Βαλβίδα αερισμού κάνιστρου ενεργού άνθρακα - Ν80. Παρατήρηση: Οι οδηγίες εξακρίβωσης και οι ακριβείς τιμές λειτουργίας δίδονται με λεπτομέρειες στο Επισκευαστικό Εγχειρίδιο.

28 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ‘04’: ΒΑΣΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Αισθητήρας λάμδα G39 ‘Ελεγχος γήρανσης’ Αισθητήρας λάμδα G130 ‘Διαρρύθμιση’ Αισθητήρας λάμδα G130 ‘Διακρίβωση’ Καταλύτης ‘Ελεγχος μετατροπής’ Εγκέφαλος πεταλούδας ‘Προσαρμογή’ Σύστημα κάνιστρου ενεργού άνθρακα ‘Έλεγχος βαλβίδας’ ΝΑΙ ΟΧΙ ΝΑΙ ΟΧΙ ΝΑΙ Κινητήρας σε λειτουργία Φρένο πατημένο Οι ρυθμίσεις αυτές πρέπει να εκτελεστούν κάθε φορά που αποσυνδέεται η μπαταρία ή αντικαθίσταται ο εγκέφαλος ή κάποιο άλλο εξάρτημα που σχετίζεται με την επεξεργασία των καυσαερίων. Παρατήρηση: Είναι δυνατόν να ακυρωθεί η ενέργεια της ρύθμισης λάμδα με την χρήση του πίνακα των τιμών 099 και να γίνει δυνατόν να εκτελεστούν διάφοροι έλεγχοι για την δοσολογία του ψεκασμού καυσίμου χωρίς να παρεμβάλλεται η διόρθωση λάμδα.

29 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ‘08’: ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΤΙΜΩΝ Η λειτουργία για την ανάγνωση του πίνακα τιμών είναι πολύ εκτεταμένη και οι πίνακες είναι διαιρεμένοι σε ομάδες ανάλογα με τον σκοπό της μέτρησης. Ο παρακάτω πίνακας καλύπτει τις τιμές που διαπραγματεύονται με κάθε ομάδα τιμών: 001 ως 009Γενικές μετρήσεις 010 ως 019 Ανάφλεξη 020 ως 029 Έλεγχος κρουστικής καύσης 030 ως 039 Ρύθμιση λάμδα 040 ως 049 Καταλύτης 050 ως 059 Ρύθμιση ρελαντί 060 ως 069 Ηλεκτρονικό γκάζι 070 ως 079 Σύστημα κάνιστρου ενεργού άνθρακα 080 ως 089 Ειδικοί πίνακες 098 ως 100 Πίνακες συμβατότητας 101 ως 109 Ψεκασμός καυσίμου 110 ως 119 Υπολογισμός φορτίου

30 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ‘15’: ΕΝΑΡΞΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Η λειτουργία ‘15’ εφαρμόζεται μόνο στους κινητήρες της Φάσης D4. Η λειτουργία αυτή δίνει την δυνατότητα καθορισμού της κατάστασης των διαφόρων εξαρτημάτων και λειτουργιών που έχουν σχέση με την επεξεργασία των καυσαερίων. Τα bit που εμφανίζονται στην πρώτη ζώνη ενδείξεων υποδηλώνουν την κατάσταση του καθενός από αυτά και το ψηφίο 1 υποδηλώνει την ανάγκη για βασική ρύθμιση ή ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο εξάρτημα. Η ζώνη ενδείξεων θα μας πει να ο έλεγχος έχει ολοκληρωθεί και τότε όλα τα ψηφία πρέπει να είναι 0. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει την έννοια των bit που χρησιμοποιούνται για την έναρξη της κωδικοποίησης:

31 1. ËÅÉÔÏÕÑÃÉÁ ’04 - ÅÊÊÉÍÇÓÇ ÂÁÓÉÊÙÍ ÑÕÈÌÉÓÅÙÍ’ ÊáôÜ ôçí áñ÷éêÞ åêêßíçóç Þ ìåôÜ áðü ôçí áðïóýíäåóç ôçò ôñïöïäïóßáò ôÜóçò óôïí åãêÝöáëï (ãéá ðáñÜäåéãìá üôáí åß÷å áðïóõíäåèåß ç ìðáôáñßá), ðñÝðåé íá åêôåëåóôåß ç ðñïóáñìïãÞ ôïõ åãêÝöáëïõ ôçò ðåôáëïýäáò êáé áñãüôåñá ãéá üëá ôá åîáñôÞìáôá ðïõ Ý÷ïõí ó÷Ýóç,å ôçí åðåîåñãáóßá ôùí êáõóáåñßùí (ìüíï ãéá ôçí ÖÜóç D4). ¼ôáí Ý÷åé åðéëåãåß ïðïéáäÞðïôå ïìÜäá ôéìþí áðü ôçí ëåéôïõñãßá âáóéêþí ñõèìßóåùí, áðåíåñãïðïéåßôáé ç åíåñãïðïßçóç ôçò çëåêôñïìáãíçôéêÞò âáëâßäáò Í80 ôïõ êÜíéóôñïõ åíåñãïý Üíèñáêá êáé äéáêüðôåôáé ç ëåéôïõñãßá ôïõ óõìðéåóôÞ ôïõ êëéìáôéóôéêïý. Óôïí ðáñáêÜôù ðßíáêá, ïé äéÜöïñåò ïìÜäåò ôéìþí ðïõ áðáéôïýíôáé ãéá ôçí ñýèìéóç êáé ôçí ðñïóáñìïãÞ óýìöùíá ìå ôçí öÜóç ôïõ õðü åîÝôáóç êéíçôÞñá Αισθητήρας λάμδα G39 ‘Ελεγχος γήρανσης’ Αισθητήρας λάμδα G130 ‘Διαρρύθμιση’ Αισθητήρας λάμδα G130 ‘Διακρίβωση’ Καταλύτης ‘Ελεγχος μετατροπής’ Εγκέφαλος πεταλούδας ‘Προσαρμογή’ Σύστημα κάνιστρου ενεργού άνθρακα ‘Έλεγχος βαλβίδας’ ΝΑΙ ΟΧΙ ΝΑΙ ΟΧΙ ΝΑΙ Κινητήρας σε λειτουργία Φρένο πατημένο

32 1.1 ÐÑÏÓÁÑÌÏÃÇ ÔÏÕ ÅÃÊÅÖÁËÏÕ ÔÇÓ ÐÅÔÁËÏÕÄÁÓ -ÏÌÁÄÁ ‘060’ Ç äéáäéêáóßá áõôÞ ðñÝðåé íá åêôåëåßôáé ìå ôïí äéáêüðôç ôïõ êéíçôÞñá áíïéêôü êáé ôïí êéíçôÞñá åêôüò ëåéôïõñãßáò. Ç ïìÜäá ôéìþí ðïõ ðñÝðåé íá åðéëåãåß åßíáé ç ‘060’ êáé ôï êåßìåíï ‘ADP OK’ åìöáíßæåôáé óôçí ôÝôáñôç æþíç åíäåßîåùí üôáí ç äéáäéêáóßá Ý÷åé ôåñìáôéóôåß óùóôÜ. System in basic setting % 86% 9 ADP. OK

33 ΒΛΕΠΕ ΑΡΧΕΙΟ MOTRONIC SEMINAR ΣΕ FRAME MAKER


Κατέβασμα ppt "ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ Οι καινοτομίες αυτών των κινητήρων εντοπίζονται στην κυλινδροκεφαλή, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία για την λειτουργία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google