Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Χριστόδουλος Χαμζάς, Καθηγητής Δ. Π. Θράκης Διευθυντής Ι. Π. Ε. Τ. Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Ερευνητής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Χριστόδουλος Χαμζάς, Καθηγητής Δ. Π. Θράκης Διευθυντής Ι. Π. Ε. Τ. Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Ερευνητής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Χριστόδουλος Χαμζάς, Καθηγητής Δ. Π. Θράκης Διευθυντής Ι. Π. Ε. Τ. Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Ερευνητής Γ΄ Ι.Π.Ε.Τ. Επιτροπή Στρατηγικής για την Πληροφορική στην Εκπαίδευση Αθήνα, Ιανουάριος 2002 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

2 2 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

3 3 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ Ι.Π.Ε.Τ.

4 4 Παρουσίαση Έργων  Ψηφιακή Καταγραφή - Ταξινόμηση Κιβωτός Κειμηλίων Η Θράκη στη Βουλή των Ελλήνων  Πολιτισμικός Τουρισμός Θρακικός Ηλεκτρονικός Θησαυρός

5 5 ΕΔΡΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣwww.edra.ipet.gr Η Ελληνική Εκπαιδευτική Πύλη μέλη Καθημερινό δελτίο με αποδελτίωση ειδήσεων και θεμάτων που αφορούν την εκπαίδευση επισκέψεις σε 1 χρόνο

6 6 "Μελέτη δορυφορικών δικτύων LEO/MEO ευρείας ζώνης για κινητά τηλεπικοινωνιακά συστήματα πολυμέσων" Χρηματοδότηση ΠΕΝΕΔ 1999 Το ερευνητικό αυτό έργο αποσκοπεί στη μετάδοση πολυμεσικών δεδομένων μέσω δορυφορικών δικτύων χαμηλής τροχιάς. Το έργο υλοποιείται με τη συνεργασία του Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Ι.Π.Ε.Τ. και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. "ΜΕΤΑΕΙΚΩΝ" "ΜΕΤΑΕΙΚΩΝ" Χρηματοδότηση ΣΥΝ 1998 Ερευνητικό πρόγραμμα για τη μελέτη και υλοποίηση αλγορίθμων για μετάδοση πολυμεσικών δεδομένων μέσα από το διαδίκτυο. «Τηλεργασία» Χρηματοδότηση από Ανθρώπινα Δίκτυα Διάδοσης της Ε & Τ Γνώσης, ΕΠΕΤ ΙΙ "Ανθρώπινο Δίκτυο Πολιτισμικής Πληροφορικής» Χρηματοδότηση από Ανθρώπινα Δίκτυα Διάδοσης της Ε & Τ Γνώσης, ΕΠΕΤ ΙΙ European Schoolnet Education. European Knowledge Centre "Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων, Κέντρο Γνώσης για Δασκάλους και Ερευνητές" Χρηματοδότηση από SOCRATES, Ευρωπαϊκή Ένωση

7 7

8 8

9 9

10 10 TELE-EDUCATION SOFTWARE FOR INTERACTIVE VIDEO LECTURING (MULTIMEDIA-TESVIL) InformationTechnology/Eureka Aνάπτυξη ενός διαδραστικού λογισμικού Τηλεκπαίδευσης με μετάδοση εικόνας βίντεο και δεδομένων που θα βασίζεται στην επικοινωνία μέσω Διαδικτύου (IP). Στόχος του έργου η ανάπτυξη ενός λογισμικού σε προσιτή τιμή απόκτησης, προσβάσιμου από διάφορους χρήστες, ανεξάρτητα από λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιούν (ανάπτυξη σε γλώσσα Java). Kaunas Regional University, Lithuania Lund University, Sweden MediaWorks Ltd., Lithuania

11 11 Η ιστορία της προσφυγιάς μέσα από κειμήλια Χρηματοδότηση: ΠΑ.ΚΕ.ΘΡΑ-INTEREG II Έρευνα-Καταγραφή: ΠΑ.ΚΕ.ΘΡΑ. Τεχνική Υλοποίηση - Υποστήριξη: Ι.Π.Ε.Τ. ΚΙΒΩΤΟΣ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ- Ι.Π.Ε.Τ. http: //www.ceti. gr/kivotos ΚΙΒΩΤΟΣ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

12 12 Η Βάση Δεδομένων με τίτλο "ΚΙΒΩΤΟΣ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ" περιέχει φωτογραφίες και στοιχεία χιλιάδων αντικειμένων που έχουν σχέση με τους Έλληνες πρόσφυγες των αρχών του 20ου αιώνα. Τα τεκμήρια αυτά της ζωής των Ελλήνων στη Βόρεια και Ανατολική Θράκη, τη Μικρά Ασία και τον Πόντο, εντοπίστηκαν σε Δημοτικές, Εκκλησιαστικές ή Ιδιωτικές Συλλογές, αλλά και ως μεμονωμένα οικογενειακά κειμήλια στους Νομούς Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Κειμήλια που καταγράφηκαν ανά νομό Ν. Έβρου Ν. Ροδόπης Ν. Ξάνθης Ν. Καβάλας Ν. Δράμας Σύνολο ΚΙΒΩΤΟΣ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ- Ι.Π.Ε.Τ. ΚΙΒΩΤΟΣ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

13 13 Γνωστική προσπέλαση πολιτιστικής βάσης δεδομένων Μελέτη πολιτιστικής παραγωγής τοποθετημένης στο πνεύμα της εποχής που τη δημιούργησε, ερμηνεύεται με βάση τα θεσμικά πλαίσια (πολιτιστικά, θρησκευτικά, εθνολογικά, πολιτισμικά) και το ηθικό κλίμα που την περιέβαλε. Κωδικοποίηση αμφίδρομου προσανατολισμού των σχέσεων ιστορίας/πολιτιστικού προϊόντος, γεγονότος, ιστορικής και κοινωνικής διαδικασίας. Συγχρονικές και διαχρονικές ερμηνείες Πλοήγηση σε πολιτιστική βάση δεδομένων: πράξη πολλαπλής σημείωσης που επάγει διαφορετικά επίπεδα ανάγνωσης. Νοηματοδότηση της εμπειρίας: διασύνδεσή της με τις άλλες γνώσεις μας Ενεργοποίηση και οργάνωση προηγούμενης γνώσης

14 14 INTERNET

15 15 Ιστορία και Πολιτισμός

16 16 Προβολή του Θρακικού Χώρου CD-ROM

17 17 INTERNET

18 18 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πώς ορίζουμε την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Πώς χρησιμοποιείται η Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Ποιές διδακτικές μεθόδους ακολουθούμε με τις ΝΤ; Μέσο για την προσπέλαση των διδακτικών εμποδίων. Εμπλουτισμός της διδακτικής πράξης Διαμορφώνοντας την εκπαίδευση του μέλλοντος. Μετωπική / Συνεργατική

19 19 Η ένταξη των ΤΠΕ στηρίζεται τόσο στις μαθησιακές θεωρίες όσο και στη διδακτική πράξη Καινοτομικός χαρακτήρας αν ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες διδακτικές και μαθησιακές ανάγκες Αξιοποιώντας την εμπειρία και αξιολογώντας το νεωτερικό Αλληλεπίδραση: δυναμική απόκριση στις μαθησιακές ανάγκες

20 20 Καθοδηγούμενη διερευνητική μάθηση Ιεραρχική Παρουσίαση στοχοθεσίας Ενσωμάτωση διαφορετικών τύπων γνώσης (διαδικαστική, πεδίου και στρατηγικής) Ιεραρχική δομή γνώσης Χρήση προτύπωσης, κλιμακωτής κατασκευής και βαθμιαίας ολοκλήρωσης σε συνδυασμό με διερευνητικές στρατηγικές Διερευνητικές μαθησιακές δραστηριότητες Οι μαθησιακές δραστηριότητες συνυφαίνουν κατασκευαστικές πρακτικές Συνάρθρωση συλλογιστικών διαδρομών με χρήση παιδαγωγικών στρατηγικών που βοηθούν το μαθητή να κατανοήσει έννοιες και διαδικασίες Παρέχει οδηγίες, επεξηγήσεις, αποδείξεις Χαλαρός έλεγχος στο αφηγηματικό μέρος, αλλά πλήρης έλεγχος στο διερευνητικό Ενσωματώνει μεθόδους αυτοαξιολόγησης και ανάδρασης Παρουσιάζει μεταγνωστικές στρατηγικές και προλαμβάνει προβλήματα λογισμικού. Κατανόηση της συνεισφοράς της έννοιας σε μια ενότητα και διασύνδεση με τις άλλες γνώσεις. Διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα

21 21 Διερευνητικό Λογισμικό Εργαλείο για επίλυση προβλημάτων που αναδεικνύουν τη συλλογιστική πορεία επικύρωσης ενός γεγονότος ή μιας κατάστασης Δεν πρόκειται απλώς για εργαλείο επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων (πράξεις). Διερευνά από διαφορετικές πλευρές ένα πρόβλημα, προσεγγίζει με πολλούς τρόπους ένα ερώτημα, και οδηγεί στην επίλυσή τους καταγράφοντας αναλυτικά τα διαφορετικά βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν στη διερεύνηση ενός προβλήματος Επιτρέπει τον εντοπισμό της προέλευσης των λαθών και των παρερμηνειών. Διευκολύνει τη διαχείριση του προβλήματος σε εξατομικευμένο περιβάλλον Άμεσος χειρισμός αντικειμένων χωρίς διαμεσολάβηση συμβολικών αναπαραστάσεων

22 22 Γιατί καθοδηγούμενη ; Δύσκολη η διατύπωση υποθέσεωνΔύσκολη η διατύπωση υποθέσεων Σχεδιασμός πειραμάτων για κτήση πληροφορίας και επικύρωση υποθέσεωνΣχεδιασμός πειραμάτων για κτήση πληροφορίας και επικύρωση υποθέσεων Ερμηνεία δεδομένωνΕρμηνεία δεδομένων Διαχείριση και σχεδιασμός διαδικασιών (στρατηγική)Διαχείριση και σχεδιασμός διαδικασιών (στρατηγική)

23 23 Τεχνολογικά προαπαιτούμενα Μηχανισμοί άμεσης πρόσβασης στη γνώση Μηχανισμοί ελέγχου και διατύπωσης υποθέσεων Εργαλεία σχεδιασμού πειραμάτων Συγκριτικά πλεονεκτήματα Εύκολη γνώση δομής π ροσομοίωσης Εύκολη γνώση δομής π ροσομοίωσης Κατασκευή ευέλικτων π ροσομοιώσεων Κατασκευή ευέλικτων π ροσομοιώσεων Εύκολη κατασκευή π ροσομοιώσεων Εύκολη κατασκευή π ροσομοιώσεων

24 24 Παιδαγωγικό ενέργημα Προσδιορισμός στόχων Οδηγίες Αποδείξεις Επεξηγήσεις Παρουσιάσεις Ερωτηματοθεσία Παρουσίαση ενεργειών που πρέπει να αναληφθούν Παραδείγματα Αναφορές Ανάδραση Αξιολόγηση Προτύπωση Διερεύνηση Αναστοχασμός Διασύνδεση γνώσεων

25 25 Να δημιουργηθεί ένα πρότυπο διασφάλισης ποιότητας για την πιστοποίηση του Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ορισμός Εκπαιδευτικού λογισμικού. Παιδαγωγικές αρχές εκπαιδευτικού λογισμικού Να επιδιωχθεί η θεσμική ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία και τα Αναλυτικά Προγράμματα να προσαρμοσθούν στις αλλαγές αυτές Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ με παράλληλη παιδαγωγική τεκμηρίωση της αξιοποίησής τους Θέσπιση ενός οργάνου με συμμετοχή όλων των φορέων που εργάζονται στις ΤΠΕ για τη διαμόρφωση θέσεων και εισήγηση προτάσεων προς την Πολιτεία Να ακολουθηθεί μια πολιτική ενθάρρυνσης στη χρήση της δικτυακής Τεχνολογίας με τιμολογιακή πολιτική πρόσβασης στο Διαδίκτυο και δωρεάν παροχή λογαριασμών χρηστών στους εκπαιδευτικούς Υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών Πληροφορικής που διορίσθηκαν με μειωμένα προσόντα για να καλύψουν τις αρχικές ανάγκες της Εκπαίδευσης Δημιουργία υποδομής για ηλεκτρονική πληροφόρηση των εκπαιδευτικών τόσο σε διοικητικά όσο και σε εκπαιδευτικά θέματα. Forum ανταλλαγής θέσεων. Διερεύνηση προϋποθέσεων για χρήση open source λογισμικών


Κατέβασμα ppt "Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Χριστόδουλος Χαμζάς, Καθηγητής Δ. Π. Θράκης Διευθυντής Ι. Π. Ε. Τ. Δρ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Ερευνητής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google