Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καραβασίλης Δημήτρης Αθήνα, 18/02/2015

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καραβασίλης Δημήτρης Αθήνα, 18/02/2015"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καραβασίλης Δημήτρης Αθήνα, 18/02/2015
Σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις και ετικέτα 4o Symposium Package & Label: Innovation Καραβασίλης Δημήτρης Αθήνα, 18/02/2015

2 Περιεχόμενα 1. Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία 2. Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα 3. Σχεδιασμός της ετικέτας 4. Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες 5. Σύγχρονη ετικέτα και logistics

3 Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία
1.

4 Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία
Οι καταναλωτές υποδεικνύουν προϊόντα Βιολογικά, φρέσκα, θρεπτικά και υγιεινά χωρίς προσθήκη χημικών και συντηρητικών (healthy living) Φιλικά προς το περιβάλλον (sustainability) Πιστοποιημένα ότι είναι διατροφικά ασφαλή (safety) Περιέχουν απλές, σαφείς και ευανάγνωστες πληροφορίες για το προϊόν και τα συστατικά του (simplification & transparency)

5 Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία
Οι καταναλωτές υποδεικνύουν προϊόντα Τα συστατικά και υλικά τους να μπορούν να ανιχνευτούν στα πλαίσια του “healthy eating” & των διαιτητικών περιορισμών (traceability) Εύχρηστα λόγω της οn-the go-κατανάλωσης (convenience) Mε υψηλή προστιθέμενη αξία και ποιοτικά χαρακτηριστικά (quality / best – value) Ενημέρωση και προώθηση μέσω νέων τεχνολογιών επικοινωνίας (π.χ. social media) Αυξανόμενη αγορά προϊόντων μέσω e-commerce και m-commerce

6 Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία
Η συσκευασία ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς Ανακυκλώσιμη και βιοδιασπώμενη συσκευασία Διαφάνεια Ελαφρύτερη συσκευασία Εργονομικός σχεδιασμός προς εξοικονόμηση κόστους σε δευτερογενή και τριτογενή συσκευασία Επανασφραγιζόμενη συσκευασία

7 Διεθνείς τάσεις της αγοράς στην κατανάλωση & τη συσκευασία
Η συσκευασία ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς Συσκευασία μιας μερίδας QR Codes Λιτές και σαφείς ετικέτες Πρακτικότητα και λειτουργικότητα (χρήση της συσκευασίας και μετά την κατανάλωση του προϊόντος)

8 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
2.

9 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Οι διεθνείς καταναλωτικές τάσεις διαμορφώνουν και τις απαιτήσεις από την σύγχρονη ετικέτα Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση

10 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Τι περιλαμβάνει η «καθαρή ετικέτα» (clean label); Λίστα συστατικών, λίστα GMO, γλυκαντικών, χρωστικών, συντηρητικών, σταθεροποιητών, μέσων όξυνσης, κ.α. (πχ free from artificial ingredients) Οι καταναλωτές διευρύνουν την έννοια και αναζητούν κάτι παραπάνω Ενδείξεις για το προϊόν από την στιγμή της παραγωγής μέχρι την τοποθέτηση στο ράφι που να υποδηλώνουν ότι είναι ασφαλές, υγιεινό, με λιγοστή επεξεργασία και βιώσιμο / ανακυκλώσιμο

11 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Η διαφάνεια (clarity) από τους καταναλωτές εκλαμβάνεται ως ετικέτες με λιτές, περιεκτικές και σαφείς πληροφορίες. Μετάβαση από τις ‘nice-to-have’ στις ‘must-have’ πληροφορίες Σαφείς και αιτιολογημένοι ισχυρισμοί υγείας και διατροφής (health & diet claims) Συνδέεται άμεσα και με την ανιχνευσιμότητα (traceability) των ετικετών ως προς: Τα υλικά συσκευασίας Την καταγωγή των πρώτων υλών και τη χώρα παραγωγής / συσκευασίας, ιδιαίτερα για τα: Κρέατα, αλλαντικά Ιχθυηρά Τον αριθμό παρτίδας

12 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα

13 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Η ετικέτα και η συσκευασία αποτελούν πλέον σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα για το προϊόν Η διαφοροποίηση των ετικετών, πρέπει να είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας αγοράς για έκαστη αγορά - στόχο, καθώς πρέπει να: ανταποκρίνεται στις σύγχρονες καταναλωτικές απαιτήσεις, συμμορφώνεται με τη νομοθεσία και τους κανονισμούς της κάθε αγοράς – στόχου συμμορφώνεται με τυχόν θρησκευτικούς περιορισμούς ή ιδιαίτερες κουλτούρες και νοοτροπίες παρέχει όλες τις υποχρεωτικές πληροφορίες σήμανσης

14 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Η διαφοροποίηση των ετικετών συνίσταται στην κατάλληλη επιλογή: Χρωμάτων, Εικόνων, συμβόλων, φωτογραφιών, Υλικών συσκευασίας και ετικέτας Γραμμών και σχεδιασμού Τεχνικής εκτύπωσης και κόλλησης (πχ αδιαβροχοποίηση) Περιεχομένου (κείμενο και πληροφορίες ετικέτας)

15 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Οι πιο διαδεδομένες τάσεις στην ετικέτα διεθνώς είναι: Laser-cut ετικέτες Ετικέτες braille Νέα υλικά (ξύλο, λάστιχο, καπλαμάς, κ.α.) Έθνικ χαρακτήρας

16 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Οι πιο διαδεδομένες τάσεις στην ετικέτα διεθνώς είναι: Εξατομίκευση ετικετών με ψηφιακή εκτύπωση Διαφοροποίηση γεύσης ή άλλων χαρακτηριστικών για εύκολη & γρήγορη αναγνώριση Ετικέτες που αλλάζουν χρώμα υποδεικνύοντας τη φρεσκάδα του προϊόντος, το πέρας της ημερομηνίας λήξης ή την αλλοίωση του προϊόντος

17 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Storytelling: συνεχώς αυξανόμενη τάση με ισχυρή δυναμική διαφοροποίησης Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν τα πάντα για το προϊόν: Την ιστορία του και την παράδοση του, Το βαθμό συμμετοχής του παραγωγού στην παραγωγική διαδικασία, Μύθους και αλήθειες συνδεόμενες με το προϊόν Τον τρόπο κατασκευής και τον βαθμό στον οποίο η διαδικασία αυτή είναι αυθεντική. Πχ η ένδειξη “small batch” δίνει την αίσθηση της αποκλειστικότητας Το storytelling είναι από τους αμεσότερους τρόπους δέσμευσης του καταναλωτή με το προϊόν

18 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα

19 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και αειφορικής ανάπτυξης, επιτάσσει τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και στην ετικέτα Ετικέτες από ανακυκλώσιμα υλικά όπως χαρτί, πλαστικό, φιλμ Βιοδιασπώμενες ετικέτες Υδροδιαλυτές ετικέτες Ψηφιακή εκτύπωση: εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων της, είναι πιο οικολογική λόγω μικρότερου ενεργειακού κόστους τοποθέτησής της

20 Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα
Clean label Διαφάνεια Διαφοροποίηση Story telling Βιωσιμότητα Ψηφιοποίηση Απαιτήσεις από τη σύγχρονη ετικέτα Η καταιγιστική χρήση των smartphones επιτρέπει στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στο προϊόν, οποιαδήποτε ώρα και στιγμή Η χρήση των QR Codes ενισχύει τη διαφάνεια και την αμεσότητα καθώς προσφέρει άμεση και συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες για το προϊόν, κριτικές, συμμετοχή σε προωθητικές καμπάνιες (πχ διαγωνισμοί) χωρίς να υπερφορτώνει την ετικέτα Μέση απόσταση μεταξύ του καταναλωτή και του κινητού του; 91,4 εκ.!

21 Σχεδιασμός της ετικέτας
3.

22 Σχεδιασμός της ετικέτας
Η ετικέτα σήμερα: Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συσκευασίας καθώς συμβάλλει στην προβολή της Αποτελεί στοιχείο διαφοροποίησης ενός προϊόντος Συμβάλλει στην αναγνώριση ενός brand Ενημερώνει τον καταναλωτή για ένα προϊόν (λ.χ. προέλευση, διατροφική σύνθεση, τρόποι χρήσης) Περιλαμβάνει δεδομένα που διευκολύνουν την ιχνηλασιμότητα των εμπορευμάτων Αποτελεί δήλωση αξιοπιστίας του φυσικού ή νομικού προσώπου απέναντι στον πελάτη ότι : το προϊόν συμμορφώνεται προς όλες τις εφαρμοστέες απαιτήσεις της σήμανσης και τα κανονιστικά πρότυπα (ISO,GS1, ευρωπαϊκά) έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς όλες οι κατάλληλες διαδικασίες αξιολόγησης της συμμόρφωσης Οι κανονισμοί των ξένων αγορών σχετικά με τις προδιαγραφές και τη σήμανση δεν πρέπει να αγνοούνται.

23 Σχεδιασμός της ετικέτας
Με 34 Gb πληροφοριών «φορτώνεται» καθημερινά ο ανθρώπινος εγκέφαλος λέξεις ή 23 λέξεις/ sec στο 12ωρο καθημερινά «αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή σε μία εβδομάδα » Έρευνα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας – Σαν Ντιέγκο, 2008 Σημασία έχει η ποιότητα της πληροφορίας και όχι η ποσότητα! Μετάβαση από τη nice-to-have στην must-have εποχή της πληροφορίας

24 Σχεδιασμός της ετικέτας
Συνήθεις πληροφορίες της ετικέτας Όνομα προϊόντος Εταιρεία παραγωγής, χώρα προέλευσης Εταιρεία διανομής στην ξένη χώρα Βασικά συστατικά του προϊόντος, πρόσθετες ουσίες Τρόπος χρήσης , ημερομηνία παρασκευής/λήξης Βάρος, τρόπος συντήρησης και αποθήκευσης Προέλευση συστατικών Μέθοδος παραγωγής Τρόπος διαχείρισης συσκευασίας μετά τη χρήση κ.ά.

25 Σχεδιασμός της ετικέτας
Τα στοιχεία που πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται στη συσκευασία ποικίλουν ανάλογα με τη χώρα προορισμού και τη σχετική νομοθεσία περί συσκευασίας. Ευρέως συναντώμενα χαρακτηριστικά που πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται στη συσκευασία:

26 Σχεδιασμός ετικέτας Ευρέως συναντώμενα χαρακτηριστικά που πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται στη συσκευασία:

27 Σχεδιασμός ετικέτας Ευρέως συναντώμενα χαρακτηριστικά που πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται στη συσκευασία:

28 Σχεδιασμός ετικέτας Ευρέως συναντώμενα χαρακτηριστικά που πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφονται στη συσκευασία: Συστατικά Οδηγίες Χρήσης Προφυλάξεις Χώρα Προέλευσης Ανακύκλωση Πιστοποίηση CE Ημερομηνία Λήξης

29 Σχεδιασμός ετικέτας Ο ρόλος των γραφικών και των χρωμάτων
Ο καταναλωτής ξοδεύει τα 2/3 του χρόνου του παρατηρώντας τις εικόνες και τα γραφικά μιας συσκευασίας Ξοδεύει μόλις το 1/3 του χρόνου του στα αναγραφόμενα κείμενα Ο μέσος χρόνος παρατήρησης μιας συσκευασίας δεν ξεπερνά το 8 – 10 δευτερόλεπτα Ο συνδυασμός γραφικών – χρωμάτων – εικόνων – συμβόλων πρέπει να είναι προμελετημένος και αποτέλεσμα εμπεριστατωμένων καταναλωτικών ερευνών και ερευνών αγοράς, καθώς πολύ συχνά εσφαλμένοι συνδυασμοί γραφιστικών «παγιδεύουν» το ίδιο το προϊόν. Πχ: Οι κάθετες γραμμές δείχνουν τη συσκευασία ψηλότερη ενώ οι οριζόντιες φαρδύτερη Μοτίβα με οριζόντια ή κυματοειδή γραμμή παρασύρουν το βλέμμα να μετακινηθεί κατά μήκος της γραμμής και παραπέμπουν τον καταναλωτή στο διπλανό προϊόν

30 Σχεδιασμός ετικέτας Οι άνθρωποι παρατηρούν πρώτα το χρώμα και μετά το σχήμα Μερικές βασικές παράμετροι για την επιλογή του κατάλληλου χρώματος είναι: Αγορές – στόχοι: έντονα και φωτεινά χρώματα  μαζική αγορά (mass market) Αντανάκλαση: χρώματα με υψηλή αντανακλαστικότητα  ευπαθή προϊόντα καθώς αντανακλούν και τη θερμότητα Γεύση: συσχέτιση χρώματος με τη γεύση. Πχ μία μπαγκέτα συσκευασμένη σε μπλε χαρτί δεν δίνει την εντύπωση της παραδοσιακής γεύσης Διάθεση: τα χρώματα απευθύνονται στο συναίσθημα Εποχή: επίκαιρα χρώματα ανάλογα την εποχή Ηλικία: πχ οι ηλικιωμένοι προτιμούν το γκρι, το καφέ και τα παστέλ χρώματα Οσμή: συσχέτιση του χρώματος με την οσμή. Πχ το καφέ είναι κατάλληλο για συσκευασία καφέ αλλά ακατάλληλο για αρωματικό τσάι Τόπος: χρώματα που είναι κατάλληλα στην εγχώρια αγορά, μπορεί να είναι ακατάλληλα για την εξαγωγική αγορά Φύλο: ορισμένα χρώματα έχουν μεγαλύτερη επίδραση στις γυναίκες και μικρότερη στους άνδρες και το αντίστροφο

31 Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες
4.

32 Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες
Από 13/12/2014 ισχύουν νέοι κανόνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις ετικέτες των τροφίμων: Για τα προ-συσκευασμένα τρόφιμα προβλέπεται: Βελτίωση της αναγνωσιμότητας (ελάχιστο μέγεθος γραμματοσειράς)των υποχρεωτικών διατροφικών πληροφοριών (ενέργεια, λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά, υδατάνθρακες, σάκχαρα, πρωτεΐνες και αλάτι) Σαφέστερη παρουσίαση των αλλεργιογόνων (έμφαση στην γραμματοσειρά, το στυλ ή το χρώμα του φόντου) Λίστα των τεχνολογικά επεξεργασμένων νανοϋλικών στον κατάλογο των συστατικών Αναγραφή πληροφοριών σχετικά με την φυτική προέλευση των εξευγενισμένων ελαίων και λιπών Υποχρεωτική αναγραφή των πληροφοριών προέλευσης για το νωπό χοιρινό, πρόβιο και κατσικίσιο κρέας καθώς και για τα πουλερικά Αναγραφή των χρησιμοποιηθέντων υποκατάστατων συστατικών στη συσκευασία Αναγραφή πληροφοριών σχετικά με την προσθήκη νερού ή πρωτεϊνών για το κρέας και τα προϊόντα αλιείας, καθώς και της ένδειξης σχηματισμένο κρέας ή ψάρι (εφόσον αποτελούνται από συνδυασμό διαφορετικών κομματιών) Σαφής ένδειξη για τα αποψυγμένα προϊόντα

33 Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες
Οι ενδείξεις που αφορούν : Την ονομασία τροφίμου Την ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας ή την τελική ημερομηνία ανάλωσης Τις συνθήκες αποθήκευσης και/ή συνθήκες χρήσης Το όνομα ή την εμπορική επωνυμία και τη διεύθυνση του υπευθύνου επιχείρησης Πρέπει να αναγράφονται και στην εξωτερική συσκευασία (Β2Β) με την οποία τα προσυσκευασμένα τρόφιμα διατίθενται στην αγορά.

34 Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες
Για τα μη προ-συσκευασμένα τρόφιμα καθώς και για αυτά που προ- συσκευάζονται σε εστιατόρια και καφετέριες, προβλέπεται η υποχρεωτική αναγραφή των αλλεργιογόνων ουσιών Αναγραφή των υποχρεωτικών διατροφικών πληροφοριών όλων των τροφίμων στο πίσω μέρος της συσκευασίας και σε ποσότητα 100γρ. Προαιρετική τοποθέτηση ετικέτας στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας Εναρμόνιση των αναγραφόμενων υποχρεωτικών πληροφοριών για τις online αγορές, τις αγορές εντός καταστημάτων και τις εξ- αποστάσεως πωλήσεις τροφίμων Καθιέρωση αυστηρότερων κανόνων για την πρόληψη παραπλανητικών πρακτικών Εφαρμογή των κανόνων σχετικών με την υποχρεωτική διατροφική επισήμανση για τα μεταποιημένα τρόφιμα από 13/12/2016

35 Νέες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις & Οδηγίες
Το 2013, στις ΗΠΑ ψηφίστηκαν νέοι κανονισμοί και πρότυπα κυρίως όσον αφορά τις ετικέτες των προϊόντων της φαρμακοβιομηχανίας. Πιο συγκεκριμένα: E-pedigree: Τοποθέτηση κωδικού σε μονάδες προϊόντων για την ανίχνευση και την παρακολούθησή τους Drug Quality and Security Act: Νομοθεσία που καθιερώνει τη χρήση μοναδικών αριθμητικών αναγνωριστικών για κάθε μονάδα προϊόντος με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικών με τις πραγματοποιθείσες συναλλαγές και το ιστορικό κίνησης του προϊόντος Unique Device identification: Αναγνωριστικό που θα πρέπει να φέρουν οι ιατρικές συσκευές που διανέμονται στις ΗΠΑ και το οποίο θα υποβάλλεται σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα

36 Σύγχρονη ετικέτα και logistics
5.

37 Σύγχρονη ετικέτα και Logistics
Τα κανάλια διανομής χρειάζονται έμπιστους συνεταίρους Αμεσότερη επικοινωνία και αποτελεσματικότερη συλλογή και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ παραγωγών και πελατών Βέλτιστη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον προμηθευτή των Α’ υλών (PULL) μέχρι την παράδοση των προϊόντων στους πελάτες (PUSH) Τεχνικές συσκευασίας που εξασφαλίζουν την ποιότητα και τη διάρκεια του προϊόντος Χρήση αποδοτικότερων τεχνικών φόρτο-εκφόρτωσης, αποθήκευσης και διανομής Ελαχιστοποίηση του κόστους παραγωγής, μείωση του κόστους των logistics και καλύτερη διαχείριση των πόρων Κάλυψη των απαιτήσεων των συστημάτων και προτύπων ποιότητας Πιέσεις από την Ε.Ε για αυστηρότερο έλεγχο της ασφάλειας και της ποιότητας των προϊόντων Οικολογικότερη και πιο βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα

38 Σύγχρονη ετικέτα και Logistics
Τα κανάλια διανομής χρειάζονται έμπιστους συνεταίρους Αυξημένη ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, των συστατικών και των υλικών τους (ειδικότερα αυτών που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα) σε όλα τα στάδια της παραγωγής, μεταποίησης και διανομής για την καλύτερη ταυτοποίησή τους κι αποφυγή παραποιήσεων για άμεση ενημέρωση των πελατών σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα ή απρόβλεπτο συμβάν για τον ταχύτατο εντοπισμό του προβλήματος και για την άμεση διαχείριση/διόρθωση αυτού. για την βελτίωση της συνολικής απόδοσης, μέσω της ορατότητας των προϊόντων και διαδικασιών.

39 Σύγχρονη ετικέτα και Logistics
Άξονας Λειτουργία συσκευασίας Logistics Διευκόλυνση της διανομής, προστασία του προϊόντος και του περιβάλλοντος, παροχή πληροφοριών σχετικά με το προϊόν & τη συσκευασία που μειώνει το κόστος του εξοπλισμού χειρισμού Marketing Γραφικός σχεδιασμός, νομοθετικές απαιτήσεις και μάρκετινγκ, ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών, ευκολία των καταναλωτών στην τελική χρήση Περιβάλλον Ανάκτηση / ανακύκλωση, αποϋλοποίηση, επαναχρησιμοποιούμενη συσκευασία, τοξικότητα υλικών συσκευασίας Δυναμική μάρκετινγκ Χαμηλή Υψηλή Standard συσκευασία Επιθυμητή συσκευασία Λιγότερο αποδοτική συσκευασία Μοναδική συσκευασία Χαμηλό Κόστος logistics Υψηλό

40 Σύγχρονη ετικέτα και Logistics
Οι πιο διαδεδομένες τακτικές ψηφιοποίησης είναι: Συστήματα ιχνηλασιμότητας τεχνολογίας TRACER Ηλεκτρονική σήμανση και κωδικοποίηση των υλικών συσκευασίας (Batch identification) Σειριοποίηση Barcode 2D Code (QR Codes) Ετικέτες RFID

41 Σύγχρονη ετικέτα και Logistics
Τόσο τα συστήματα TRACER όσο και τα συστήματα ηλεκτρονικής σήμανσης συμβάλλουν στην: επαρκή ταυτοποίηση του κάθε υλικού συσκευασίας, η οποία συνδέεται με τα δεδομένα για τις συνθήκες και διαδικασίες παραγωγής του συγκεκριμένου υλικού άμεση ενημέρωση των πελατών, σε περίπτωση που διαπιστωθεί πρόβλημα σε κάποιο υλικό στην άμεση διάθεση επαρκών και αξιόπιστων δεδομένων, έτσι ώστε να διευκολυνθεί ο εντοπισμός της πηγής και έκτασης του προβλήματος. στην καλύτερη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας στην μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της αυτοματοποίησης της συλλογής των δεδομένων στη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων

42 Συμπεράσματα Η ετικέτα επιτελεί ολοένα και πιο λειτουργικό ρόλο απ’ ότι διακοσμητικό. Αποτελεί βασικά στοιχείο διαφοροποίησης ενός προϊόντος και ταυτόχρονα προσθέτει αξία σε αυτό καθώς : Δίνει στο προϊόν ταυτότητα κι αναπτύσσει ένα αίσθημα προσωπικής σύνδεσης με τον τελικό χρήστη Ενημερώνει τον καταναλωτή Διασφαλίζει την αυθεντικότητά και την αξιοπιστία ενός brand Αποτελεί στρατηγικό εργαλείο ολιστικού marketing Βελτιώνει τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε όλα τα στάδια της

43


Κατέβασμα ppt "Καραβασίλης Δημήτρης Αθήνα, 18/02/2015"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google