Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Homo sapiensHomo sapiens sapiens Ρίζες, φρούτα, σιτηρά, φρέσκο κυνήγι ΤροφήΠροϊόντα καλλιεργειών ή εκτροφείων, είδη ζαχαροπλαστικής, προκατεργασμένα τρόφιμα,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Homo sapiensHomo sapiens sapiens Ρίζες, φρούτα, σιτηρά, φρέσκο κυνήγι ΤροφήΠροϊόντα καλλιεργειών ή εκτροφείων, είδη ζαχαροπλαστικής, προκατεργασμένα τρόφιμα,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Homo sapiensHomo sapiens sapiens Ρίζες, φρούτα, σιτηρά, φρέσκο κυνήγι ΤροφήΠροϊόντα καλλιεργειών ή εκτροφείων, είδη ζαχαροπλαστικής, προκατεργασμένα τρόφιμα, προπαρασκευασμένα γεύματα Ακατέργαστα δέρματα, πλεκτά μάλλινα ή λινά υφάσματα ΈνδυσηΚατεργασμένα δέρματα, συνθετικά υφάσματα, πολυμερή υλικά Μάγος ή θεραπευτής Κυνηγός Αρχηγός Σοφός ΔραστηριότηταΙατρός με καθορισμένη ειδικότητα Εκτροφέας ζώων, μεταφορέας, εκδοροσφαγέας, κτηνίατρος, έμπορος, κρεοπώλης Νομοθέτης, δικαστικός (νομολογία), εφοριακός, αστυνομικός, στρατιωτικός (οπλικά συστήματα, ενδοεπικοινωνία, μεταφορές) Δάσκαλος Ανάπαυση, συζήτησηΕλεύθερος χρόνος Μουσική, τηλεόραση, διαδίκτυο Η σύγχρονη κοινωνία είναι αναγκασμένη να ζήσει σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία και οι εφαρμογές της είναι απαραίτητες και κατά συνέπεια η γνώση τους καίρια για την επιτυχή συνέχιση της ζωής.

2 Η Συνθετική Χημεία ασχολείται με τη σύνθεση ουσιών. Στόχος είναι η παραγωγή ενώσεων με ιδιότητες που να έχουν πρακτική εφαρμογή σε κάποιες από τις προηγούμενες καθημερινές εκδηλώσεις. Σύλληψη της ιδέας της σύνθεσης και παράστασής της με τη χρήση της συμβολικής γλώσσας της Χημείας (με χημική εξίσωση) Πραγματοποίηση της αντίδρασης στο εργαστήριο με τη χρήση των κατάλληλων σκευών. Παραλαβή του τελικού προϊόντος της αντίδρασης για χαρακτηρισμό, αποθήκευση ή διάθεση στην αγορά.

3 Η διαδικασία ταυτοποίησης μιας νέας ένωσης στηρίζεται στη μελέτη της με διάφορες φασματοσκοπικές μεθόδους. Συχνά πραγματοποιείται σύγκριση των δεδομένων με τα αντίστοιχα άλλων ενώσεων που είναι γνωστές. Οι ίδιες ομάδες σε διαφορετικές ενώσεις δίνουν παρόμοιες ή και ταυτόσημες κορυφές στα αντίστοιχα φάσματα. Φασματοσκοπία: Η αλληλεπίδραση ακτινοβολίας και ύλης, όπου Ακτινοβολία: μια στενή περιοχή του εύρους των ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών και Ύλη: η χημική ουσία που ενδιαφέρει.

4 Τι είναι όμως τα νέα υλικά; Τα έχουμε δει ποτέ μας η απλώς τα φανταζόμαστε; 30 περίπου διακριτά κράματα σε ένα μικρό τηλέφωνο!!! Ποιο θα ήταν το «τέλειο» υλικό;

5 Η Αναλυτική Χημεία βρίσκει εφαρμογή σ’ όλους τους αντίστοιχους τομείς της σύγχρονης ζωής αλλά και σε πολλές επιμέρους περιπτώσεις που αφορούν το παρελθόν, καθώς επιχειρεί να ανιχνεύσει και να κατανοήσει τη σύσταση αντικειμένων. Τα περίφημα Δαμασκηνά σπαθιά είχαν εξαιρετική αντοχή. Σύγχρονες μελέτες έδειξαν ότι περιείχαν ποσότητα άνθρακασε μορφή νανοσωλήνων κι όχι σε τυχαία συσσωματώματα. Η ύπαρξη και οι ιδιότητες των νανοσωλήνων άνθρακα, ειδικά σε συνθήκες πίεσης είναι μια σύγχρονη εξέλιξη στη χημική γνώση.

6 Οι ζεόλιθοι είχαν αρχικά τη χρήση που φανερώνει το όνομά τους. Η αρχική παρατήρηση σε ένα φυσικό ορυκτό ήταν η έντονη έκλυση ατμών κατά τη θέρμανσή του. Οι ατμοί αυτοί προέκυψαν από μόρια νερού που είχαν προσροφηθεί στο υλικό κατά την παραμονή του στο έδαφος. Οι λίγοι φυσικοί ζεόλιθοι έχουν εμπλουτιστεί με μεγάλη ποικιλία τεχνητών που έχουν βρει εφαρμογές σε δραστηριότητες όπως: Φαρμακευτικά σκευάσματα Αγροχημικά προϊόντα Σύνθεση σε συνθήκες απουσίας νερού Αποθήκευση δραστικών ουσιών, Πετροχημική βιομηχανία Κατάλυση στις σύγχρονες βιομηχανίες Αποθήκευση ενέργειας. Η Χημεία στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

7 Η Χημεία και η πολιτιστική κληρονομιά Ερώτηση: Θα δίνατε € για το τεχνούργημα αυτό από το Μεξικό; Απάντηση: Αν τα είχα ίσως αλλά μόνο μετά τη θετική γνώμη ενός ειδκού αξιολογητή. Ερώτηση: Ποιος μπορεί να είναι αυτός; Απάντηση: Ένας κριτικός τέχνης, ειδικότερα τέχνης των Αζτέκων, ένας ιστορικός-αρχαιολόγος. Ορθή απάντηση: Ένας από τους παραπάνω που γνωρίζει και θα παραπέμψει το θέμα σε ένα καλό αναλυτικό χημικό με υπόβαθρο στις φασματοσκοπικές μεθόδους χαρακτηρισμού. Συντήρηση αρχαιοτήτων Με τα υλικά και τις διαδικασίες της εποχής του αντικειμένου. Στόχος η μείωση της παραπέρα φθοράς και η ομοιογενής εξωτερική εμφάνιση.

8 Σε καθένα από τα παραπάνω αντικείμενα υπάρχουν μέλη του τμήματος Χημείας που έχουν τη σχετική γνώση καθώς και τη διάθεση να τη μεταδόσουν με τα μαθήματα που διδάσκουν και τα εργαστήρια που εποπτεύουν. Το τμήμα, για διοικητικούς και διδακτικούς σκοπούς διακρίνεται σε Εργαστήρια που έχουν τα εξής ονόματα: Αναλυτικής Χημείας Ανόργανης Χημείας Βιοχημείας Γενικής και Ανόργανης Χημικής Τεχνολογίας Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος Εφαρμοσμένης Κβαντικής Χημείας Οργανικής Χημείας Οργανικής Χημικής Τεχνολογίας Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων.

9 Η Χημεία διδάσκεται στο Τμήμα Χημείας, φυσικά, σ’ όλα τα εξάμηνα σπουδών. Δηλαδή στα 8 εξάμηνα του προπτυχιακού και στα 3 του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του τμήματος. Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών είναι εννιαίο, με την έννοια ότι οδηγεί στην απόκτηση ενός και μοναδικού τίτλου σπουδών, αυτού που ονομάζεται «πτυχίο Χημείας». Ωστόσο στις σπουδές αυτές υπάρχει μια διαβάθμιση των μαθημάτων και μπορεί να διακριθούν δύο επιμέρους κύκλοι σπουδών, ένας με γενικό αντικείμενο και ένας με εξειδικευμένο αντικείμενο. Ο πρώτος που ονομάζεται «κορμός» διαρκεί για 6 εξάμηνα και ο δεύτερος που χαρακτηρίζεται ως «κατεύθυνση» διαρκεί 2 εξάμηνα. Οι τέσσερις κατευθύνσεις αποτελούνται από μαθήματα που ανταποκρίνονται στον τίτλο της κάθε κατεύθυνσης. Οι τέσσερις κατευθύνσεις ονομάζονται: Θεωρητική Χημεία - Χημική Εκπαίδευση Xημική Aνάλυση - Περιβάλλον - Ηλεκτροχημεία Xημική Σύνθεση - Βιοχημεία και Βιοεφαρμογές Xημική Τεχνολογία και Βιομηχανική Χημεία

10 Η σύνθεση, ο χαρακτηρισμός και ο προσδιορισμός της μοριακής δομής και της κατανομής των ηλεκτρονίων σε ανόργανα και οργανικά μόρια μικρού και μεσαίου μεγέθους. Η κατανόηση της χημικής συμπεριφοράς των ενώσεων αυτών καθώς και εκείνων που είναι παρόμοιές τους. Κατανόηση των μηχανισμών και των διαδικασιών μέσω των οποίων ευνοείται μια συγκεκριμένη αντίδραση. Πρόβλεψη της δομής του προϊόντος μιας αντίδρασης. Ποιοτική και ποσοτική ανάλυση ενός δείγματος. Κατανόηση των φυσικών και χημικών νόμων που διέπουν τις διαδικασίες σύνθεσης ενώσεων. Κατανόηση της βασικής αρχής λειτουργίας των οργάνων μέτρησης που χρησιμοποιούνται στο εργαστήριο. Καταγραφή και «ανάγνωση» των φασμάτων καθαρών χημικών ενώσεων και υλικών. Διερεύνηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και χρήση της για τη σύνθεση και την ανάλυση ενώσεων και υλικών. Διπλωματική εργασία διάρκειας ενός εξαμήνου προβλέπεται σε καθεμιά από τις κατευθύνσεις.

11 Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Χημείας περιλαμβάνει, αυτή τη στιγμή, δέκα ειδικεύσεις περίπου αντίστοιχες προς τα επίσημα «Εργαστήρια» του τμήματος. Οι σπουδές περιλαμβάνουν 2 εξάμηνα μαθημάτων και ένα εξάμηνο (το τελευταίο) της ερευνητικής διπλωματικής εργασίας. Ο τίτλος σπουδών που αποκτάται είναι «Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης» σε: Ανόργανη Χημεία Βιοχημεία Κβαντική και Υπολογιστική Χημεία Οργανική Χημεία Προχωρημένη Χημική Ανάλυση Φυσική Χημεία Υλικών και Ηλεκτροχημεία Χημεία Περιβάλλοντος Χημεία και Τεχνολογία Πολυμερών Χημική Τεχνολογία Χημεία και Τεχνολογία

12 Χημεία διδάσκεται σε αρκετά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών άλλων τμημάτων, κυρίως Φυσικών επιστημών και Ιατρικής, όπου είναι απαραίτητη. Η Βιολογία και η Φαρμακευτική στηρίζονται στην παραγματοποίηση (ή την αποτροπή πραγματοποίησης) χημικών αντιδράσεων στο ζωντανό οργανισμό. Η ασυμβατότητα κάποιων φαρμάκων. Η καταλληλότητα κάποιου φαρμακευτικού σκευάσματος. Πολλά αντικείμενα που εισάγονται στον ανθρώπινο οργανισμό κατά τη διάρκεια χειρουργικών επεμβάσεων πρέπει να έχουν τις κατάλληλες ιδιότητες ώστε να μη προκαλούν πρόβλημα στον φορέα τους. Τέλος, μεγάλο μέρος της γεωλογικής ιστορίας του πλανήτη καθώς και του ηλιακού συστήματος διερευνάται και εξηγείται μέσω των φυσικοχημικών χαρακτηριστικών των ενώσεων που σχηματίστηκαν στα πρωταρχικά αστρικά σώματα.

13 Χημεία διδάσκεται και σε κάποια διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα οποία συμμετέχει το Τμήμα Χημείας του Α.Π.Θ.. Τέτοια διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα είναι τα ακόλουθα: Βιοανόργανη Χημεία Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες Επιστήμη Υλικών Αρχαιολογικού Ενδιαφέροντος Νανοεπιστήμες και Νανοτεχνολογίες Οργανική Σύνθεση και Εφαρμογές στην Οργανική Βιομηχανική Χημεία Διεργασίες και Τεχνολογία Προηγμένων Υλικών Φυσικές και Χημικές Μέθοδοι Διάγνωσης Φθοράς Υλικών Πολιτισμικού Ενδιαφέροντος Χημεία Φυσικών Προϊόντων Χημική Ανάλυση - Έλεγχος Ποιότητας

14 Μια «επίσκεψη» στην ηλεκτρονική διεύθυνση δίνει αναλυτικότερες πληροφορίες για όλα τα παραπάνω. Ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα ενεργοποιήσει την επαφή μας ώστε να ρυθμίσουμε τα θέματα σχετικά με μια επίσκεψή σας στο Χημείο ή μια επίσκεψη δική μας στο Σχολείο σας για μια ενημερωτική συνάντηση, ομιλία ή παρουσίαση.


Κατέβασμα ppt "Homo sapiensHomo sapiens sapiens Ρίζες, φρούτα, σιτηρά, φρέσκο κυνήγι ΤροφήΠροϊόντα καλλιεργειών ή εκτροφείων, είδη ζαχαροπλαστικής, προκατεργασμένα τρόφιμα,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google