Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Επίσημος Ιστότοπος Τμήματος : Ιστότοπος Εξωτερικής Αξιολόγησης :

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Επίσημος Ιστότοπος Τμήματος : Ιστότοπος Εξωτερικής Αξιολόγησης :"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Επίσημος Ιστότοπος Τμήματος : Ιστότοπος Εξωτερικής Αξιολόγησης : Παρουσίαση του Τμήματος στo πλαίσιο της διαδικασίας εξωτερικής αξιολόγησης Ρόδος, 16 – 21 Σεπτεμβρίου 2013

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ 2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 3. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ 5. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ 6. ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΖΩΗ 7. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 8. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ-ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ 9. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

3 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

4 Παιδαγωγική Ακαδημία Ρόδου 1947 Ίδρυση ΠΤΔΕ Ρόδου 1984 Έναρξη λειτουργίας του ΠΤΔΕ Ρόδου Ίδρυση Σχολής ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

5 Α΄ Τομέας: Παιδαγωγικών Επιστημών και Ψυχολογίας Β΄ Τομέας: Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και της Διδακτικής τους Γ΄ Τομέας: Θετικών Επιστημών - Νέων Τεχνολογιών και της Διδακτικής τους Δ΄ Τομέας: Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Λαογραφίας ΤΟΜΕΙΣ Διδάσκονται επίσης:  Ξένες γλώσσες,  Έρευνες  Ειδικά μαθήματα  Πρακτικές ασκήσεις

6 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Οι φοιτητές/τριες που ολοκληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών είναι σε θέση: Να κατανοούν την εκπαίδευση ως έναν από τους βασικότερους θεσμούς από εκείνους που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των κοινωνικών σχηματισμών και μετασχηματισμών. Να ανασχηματίζουν τις αντιλήψεις τους για την εκπαίδευση: από ελληνοκεντρικές να τις εμπλουτίζουν με το ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο παράδειγμα σε ομόκεντρους κύκλους. Να ενισχύσουν τη δυνατότητά τους να διαπραγματεύονται μείζονα κοινωνικά ζητήματα διαμέσου της συσχέτισης με τις εκπαιδευτικές εξελίξεις.

7 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Κτιριακή Υποδομή & Εργαστηριακές Υποδομές Το Τμήμα λειτουργεί σε τρία κτίρια. Οι Αίθουσες Διδασκαλίας είναι σε κοινή χρήση από όλα τα Τμήματα της Σχολής. (Χωρητικότητα = άτομα) ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Πολλαπλών Χρήσεων 250 Αμφιθέατρο Ισογείου 100 Αμφιθέατρο 1ου ορόφου 100 Αίθουσα Χορού 100 ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Πολλαπλών Χρήσεων 250 Αμφιθέατρο Ισογείου 100 Αμφιθέατρο 1ου ορόφου 100 Αίθουσα Χορού 100 ΚΑΜΕΙΡΟΣ Διαλέξεων 170 Διαλέξεων 270 Διαλέξεων 335 Διδασκαλίας 135 Διδασκαλίας 235 ΚΑΜΕΙΡΟΣ Διαλέξεων 170 Διαλέξεων 270 Διαλέξεων 335 Διδασκαλίας 135 Διδασκαλίας 235 ΔΗΜΗΤΡΑ Διδασκαλίας 351 Διδασκαλίας 235 Ονούφριος Φαρμακίδης 40 Εργαστήριο Η/Υ: 25 Θέσεις Κοινόχρηστοι χώροιΔΗΜΗΤΡΑ Διδασκαλίας 351 Διδασκαλίας 235 Ονούφριος Φαρμακίδης 40 Εργαστήριο Η/Υ: 25 Θέσεις Κοινόχρηστοι χώροι Εργαστήριο Πληροφορικής (25) Θέσεις Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης (25) Θέσεις Αιθουσες Εργαστηρίων Εργαστήριο Πληροφορικής (25) Θέσεις Αίθουσα Τηλεδιάσκεψης (25) Θέσεις Αιθουσες Εργαστηρίων

8 Κτιριακή Υποδομή & Εργαστηριακές Υποδομές 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Εργαστήριο Γλωσσολογίας. Κτίριο Κάμειρος 25 τ.μ. (10 ατόμων με 5 θέσεις εργασίας ηλεκτρονικών υπολογιστών) Εργαστήριο Γλωσσολογίας. Κτίριο Κάμειρος 25 τ.μ. (10 ατόμων με 5 θέσεις εργασίας ηλεκτρονικών υπολογιστών) Εργαστήριο Μαθηματικών, Διδακτικής τους & Πολυμέσων. Κτίριο Κάμειρος 50 τ.μ. (20 ατόμων με 20 θέσεις εργασίας ηλεκτρονικών υπολογιστών) Εργαστήριο Καλλιτεχνικής και Πολιτισμικής Παιδείας. Πρόβλεψη για στέγασή του στο Κτίριο Υπατία Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Κτίριο Υπατία Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Επιστημών και Μέσων στην Εκπαίδευση. Κτίριο Κάμειρος Εργαστήριο Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών. Κτίριο Κάμειρος 25 τ.μ. (περίπου 15 ατόμων)

9 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Διοικητικές Αρμοδιότητες Μελών ΔΕΠ Θεσμοθετημένες Επιτροπές Τμήματος 2012 – Προμηθειών 2.Μετεγγραφών 3.Προγράμματος Σπουδών 4.Erasmus Θεσμοθετημένες Επιτροπές Τμήματος 2012 – Προμηθειών 2.Μετεγγραφών 3.Προγράμματος Σπουδών 4.Erasmus Συμμετοχές σε Επιτροπές Κοσμητείας Συμμετοχή σε επιτροπές του Παν. Αγαίου Ακαδημαϊκή Επιτροπή της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Διοικητική Διάρθρωση Διάρθρωση του Τμήματος του Τμήματος

10 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (1) Ακαδημαϊκό έτος Συνολικός αριθμός μελών ΔΕΠ22 Συνολικός αριθμός ΕΕΔΙΠ1 Συνολικός αριθμός ΕΤΕΠ3 Διδάσκοντες με βάση το Π.Δ 407/806 Λοιπό διοικητικό προσωπικό3 Συνολικός αριθμός προπτυχιακών φοιτητών σε κανονικά έτη φοίτησης (ν + 2) 805 Προσφερόμενες από το Τμήμα θέσεις στις πανελλαδικές170 Συνολικός αριθμός νεοεισερχομένων φοιτητών254 Αριθμός αποφοίτων142 Μ.Ο. βαθμού πτυχίου7,79

11 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (2) Ακαδημαϊκό έτος Προσφερόμενες από το Τμήμα Θέσεις ΠΜΣ25 Αριθμός αιτήσεων για ΠΜΣ94 Συνολικός αριθμός μαθημάτων για την απόκτηση πτυχίου67 Σύνολο υποχρεωτικών μαθημάτων40 Συνολικός αριθμός προσφερόμενων μαθημάτων επιλογής52 Συνολικός αριθμός ects για τη λήψη πτυχίου 240 Συνολικός αριθμός δημοσιεύσεων ΔΕΠ109 Αναγνώριση ερευνητικού έργου (σύνολο)72 Διεθνείς συμμετοχές10

12 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Εξέλιξη των εγγεγραμμένων φοιτητών του Τμήματος Σύνολο αποφοίτων ΠΤΔΕ [1] [1] έως τον Ιούνιο του – Προ πτυχιακοί Μετα πτυχιακοί Διδακτορι κοί [1] [1] Κατά περίπτωση αφορά από την έναρξη λειτουργίας του ΠΤΔΕ, του ΠΜΣ, και το σύνολο Διδακτόρων

13 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Διάρκεια σπουδών φοιτητών/τριών που αποφοίτησαν από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου από την ίδρυσή του, το ακ. έτος , έως και τον Μάρτιο του Αφορά τους Φοιτητές από κατατακτήριες Περίπου το 60% των Φοιτητών ολοκληρώνει τις Σπουδές του ακριβώς στα 4 έτη Φοίτησης

14 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Βαθμός φοιτητών/τριών που αποφοίτησαν από το ΠΤΔΕ του Παν. Αιγαίου από την ίδρυσή του ( ) έως και το Μάρτιο του  Το 45,5 % των Φοιτητών ολοκληρώνει τις σπουδές του στο Τμήμα με βαθμό από  Από το γεγονός ότι σχεδόν το 60% των φοιτητών τελειώνουν στην ώρα τους, σε συνδυασμό με τον υψηλό βαθμό αποφοίτησής τους, συμπεραίνουμε ότι το κάθε μάθημα του προγράμματος σπουδών προσφέρεται στο κατάλληλο έτος.

15 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Έρευνα Επαγγελματικής Αποκατάστασης Αποφοίτων Χρόνος Διεξαγωγής: Καλοκαίρι 2013 Αριθμός Ατόμων που προσεγγίστηκαν (τηλεφωνικά): 990 Ποσοστό Ανταπόκρισης: 70%

16 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Συνολικός αριθμός υποψηφίων που προτίμησαν το ΠΤΔΕ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  Αυξητική τάση στο Συνολικό Αριθμό Υποψηφίων που προτίμησαν το Τμήμα κατά τα τρία τελευταία έτη  Αυξητική Τάση από το 2010 στο 2011, ύψους 6,43%  Αυξητική Τάση από το 2011 στο 2012, ύψους 37,97% ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  Αυξητική τάση στο Συνολικό Αριθμό Υποψηφίων που προτίμησαν το Τμήμα κατά τα τρία τελευταία έτη  Αυξητική Τάση από το 2010 στο 2011, ύψους 6,43%  Αυξητική Τάση από το 2011 στο 2012, ύψους 37,97%

17 1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  Tο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης συγκριτικά με τα υπόλοιπα Τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου έχει σταθερά τον υψηλότερο Αριθμό Υποψηφίων κατά έτη 2009, 2010, 2011,  Σε σύνολο [1] Υποψήφιων που προσήλθαν στις Εξετάσεις το 2012, 9433 Υποψήφιοι προτίμησαν το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Δηλαδή, 1 στους 9 Υποψήφιους προτίμησαν το Τμήμα.[1] 

18 2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

19 2.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Α. Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ)  Η αξιολόγηση και ο ανασχεδιασμός του ΠΠΣ διεξάγονται ετησίως (τον Απρίλιο)  Είναι θεσμοθετημένη κατ’ επιλογήν η εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας (77)  Υποχρεωτική διδασκαλία μίας ξένης γλώσσας (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) Το ΠΠΣ Προσφέρει : – 40 Υποχρεωτικά Μαθήματα – 52 Μαθήματα Επιλογής Για τη λήψη πτυχίου – επιτυχής εξέταση 67 μαθημάτων – απόκτηση τουλάχιστον 240 Πιστωτικών Μονάδων (ECTS)

20 2.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Β. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) Β. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ))  Το ΠΜΣ:“Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών” άρχισε τη λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος  Η δημιουργία του χρηματοδοτήθηκε αρχικά στο πλαίσιο του Προγράμματος Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. ΙΙ «ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Κατάρτισης Επιδοτούμενο Αυτοχρηματοδοτούμενο

21 2.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Γ. Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών Διάρκεια διατριβής διδακτόρων ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου Διάρκεια διατριβής διδακτόρων ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου Θέμα διατριβής υποψηφίων διδακτόρων ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου

22 3. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

23 Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη του πτυχίου ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ «κλασσικό» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΣΠΑ Για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης υπάρχει συνεργασία με ένα δίκτυο Φορέων, Επιχειρήσεων και Οργανισμών Για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης υπάρχει συνεργασία με ένα δίκτυο Φορέων, Επιχειρήσεων και Οργανισμών

24 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ - ERASMUS Λειτουργεί θεσμοθετημένη επιτροπή για το Erasmus με ρόλο την "Παρακολούθηση του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών και των διαδικασιών, υποστήριξη μετακινούμενων φοιτητών". Στατιστικά Στοιχεία Κινητικότητας Φοιτητών (Προπτυχιακού - Μεταπτυχιακού ΠΣ) & Μελών ΔΕΠ Εξερχόμενοι φοιτητές Εισερχόμενοι φοιτητές 2111 Εξερχόμενα μέλη ΔΕΠ 111 Εισερχόμενα μέλη ΔΕΠ

25 4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

26 Αναλογία Διδασκόντων / Διδασκομένων

27 5. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

28 Δημοσιεύσεις Μελών ΔΕΠ ΑΒΓΔΕΖΗΣΥΝΟΛΟ Α έως Η Αριθμός Μελών ΔΕΠ Σύνολο Επεξηγήσεις: Α: Βιβλία/μονογραφίες Β:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Γ:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά χωρίς κριτές Δ: Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων E: Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια Z:Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους H: Άλλες εργασίες Επεξηγήσεις: Α: Βιβλία/μονογραφίες Β:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Γ:Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά χωρίς κριτές Δ: Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων E: Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια Z:Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους H: Άλλες εργασίες

29 5. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ Δημοσιεύσεις Μελών ΔΕΠ ΑΒΓΔΕΣΤΖΗΘΙ ΣΥΝΟΛΟ Α ΕΩΣ Ι ΑΡΙΘΜΟ Σ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ _ Επεξηγήσεις: Α =Βιβλία/μονογραφίες Β =Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Γ =Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά χωρίς κριτές Δ =Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές Ε =Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων χωρίς κριτές ΣΤ =Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους Ζ =Συλλογικοί τόμοι στους οποίους επιστημονικός εκδότης είναι μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος Η =Άλλες εργασίες Θ =Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια (με κριτές) που δεν εκδίδουν πρακτικά Ι =Βιβλιοκρισίες που συντάχθηκαν από μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Επεξηγήσεις: Α =Βιβλία/μονογραφίες Β =Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Γ =Εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά χωρίς κριτές Δ =Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές Ε =Εργασίες σε πρακτικά συνεδρίων χωρίς κριτές ΣΤ =Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους Ζ =Συλλογικοί τόμοι στους οποίους επιστημονικός εκδότης είναι μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος Η =Άλλες εργασίες Θ =Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια (με κριτές) που δεν εκδίδουν πρακτικά Ι =Βιβλιοκρισίες που συντάχθηκαν από μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος

30 5. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ Αναγνώριση του ερευνητικού έργου του Τμήματος ΑΒΓΔΕΣΤΖ Επεξηγήσεις: Α = Ετεροαναφορές Β = Αναφορές του ειδικού/επιστημονικού τύπου Γ = Βιβλιοκρισίες τρίτων για δημοσιεύσεις μελών Δ.Ε.Π. του Τμήματος Δ = Συμμετοχές σε επιτροπές επιστημονικών συνεδρίων Ε = Συμμετοχές σε συντακτικές επιτροπές επιστημονικών περιοδικών ΣΤ = Προσκλήσεις για διαλέξεις Ζ = Διπλώματα ευρεσιτεχνίας/λοιπές διακρίσεις

31 5. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ Συνεργασίες και προυπολογισμοί  Μέσα από την ερευνητική δραστηριότητα των διδασκόντων και των εργαστηρίων έχουν αναπτυχθεί συνεργασίες με πολυάριθμους φορείς  Μεταξύ υλοποιήθηκαν από το Τμήμα, ή βρίσκονται σε εξέλιξη, πλήθος Ερευνητικών Προγραμμάτων, προϋπολογισμού ,00 €.

32 6. ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΖΩΗ

33 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  Μικρή φοιτητική κοινότητα (συνεκτικοί δεσμοί)  Αρμονική και άμεση συνεργασία με διδάσκοντες/διοικητικό προσωπικό  Αρμονική συμβίωση με την τοπική κοινωνία  Φοιτητική λέσχη  Ύπαρξη 10 φοιτητικών ομάδων (χορού, κινηματογράφου, θεάτρου, αθλητισμού κλπ.)  Λειτουργία φοιτητικού ραδιοφωνικού σταθμού  Η οικονομική δραστηριότητα του νησιού επιτρέπει την ευκαιριακή επαγγελματική δραστηριότητα των φοιτητών  Ποιότητα ζωής/ μικρές αποστάσεις  Κάρτα προνομίων ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  Δαπανηρές αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (επιπλέον επιβάρυνση με κόμιστρα)  Ακριβά ενοίκια και υψηλό κόστος διαβίωσης  Έλλειψη ιδιόκτητης φοιτητικής στέγης

34 7. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

35 Εξέλιξη του αριθμού τεχνικού προσωπικού εργαστηρίων & διοικητικού προσωπικού Τεχνικό προσωπικό εργαστηρίων Διοικητικό προσωπικό T ο τεχνικό προσωπικό εργαστηρίων & το διοικητικό προσωπικό παραμένει σταθερό παρά την ανάπτυξη του Τμήματος!

36 8.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ-ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ (ΚΠΠ) ΦΟΡΕΙΣ

37 8.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ-ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ (ΚΠΠ) ΦΟΡΕΙΣ Το Τμήμα διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με την τοπική κοινωνία της Ρόδου:  Έχουν αναπτυχθεί παγιωμένες συνεργασίες με ΚΠΠ φορείς και υπάρχει ενεργή συμμετοχή κάθε μέλους ΔΕΠ σε ανάλογες πρωτοβουλίες  Ενεργή συμμετοχή και από την πλευρά Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Φοιτητών  Πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις των φοιτητών σε ΚΠΠ φορείς  Συμμετοχή των στελεχών ΚΠΠ σε ομιλίες/διαλέξεις  Μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος είναι ταυτόχρονα και στελέχη ΚΠΠ φορέων

38 8.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ-ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ (ΚΠΠ) ΦΟΡΕΙΣ Το τμήμα έχει αναπτύξει συνεργασία:  Με το σύνολο των σχολικών μονάδων της Ρόδου  Με τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία  Mε μια σειρά από εξωσχολικούς φορείς μέσω του προγράμματος πρακτικών ασκήσεων του Προγράμματος ΕΣΠΑ

39 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

40 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Α. SWOT ANALYSIS Ισχυρά Στοιχεία (1)  Ακαδημαϊκός χαρακτήρας βασισμένος στις διεθνείς εξελίξεις των Εκπαιδευτικών Επιστημών  Οικονομικο-κοινωνικό περιβάλλον της Ρόδου ευνοϊκό για ακαδημαϊκές συνεργασίες  Διάχυση του ερευνητικού έργου στην Τοπική κοινωνία  Ένταξη του Τμήματος στη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου  Συνεργασία με Πειραματικά Σχολεία (2) και 1 Ειδικής Αγωγής (μοναδικό στην Ελλάδα)  Χρήση Πολλαπλών Διδακτικών και Εξεταστικών Μεθόδων  Αποτελεσματικότητα Προσφερόμενου Διδακτικού Έργου  Άριστη συνεργασία με το δίκτυο των εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων του νησιού στο πλαίσιο της Μεντορείας

41 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Α. SWOT ANALYSIS Ισχυρά Στοιχεία (2)  Εναλλακτική πραγματοποίηση Πρακτικών Ασκήσεων που παρέχει τη δυνατότητα Πρακτικής Άσκησης σε ποικίλους τομείς της εκπαίδευσης  Αξιοποίηση σε μεγάλο βαθμό των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του Τμήματος  Μεγάλη εμπειρία στον Τομέα Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών  Λειτουργία Συμβουλευτικού Σταθμού  Αυξανόμενη ζήτηση του ΠΜΣ  Διοργάνωση του Cine Science και των μηνιαίων ανοικτών διαλέξεων που διοργανώνονται σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου.  Ετήσια Αναθεώρηση ΠΠΣ

42 Στοιχεία προς Βελτίωση 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Α. SWOT ANALYSIS  Η δραστική μείωση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών  Η έλλειψη επαρκούς διοικητικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών των διδασκόντων και των φοιτητών  Η αναβάθμιση της διαδικασίας αξιολόγησης των μαθημάτων από τους φοιτητές  Η Διοικητική Εξάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα μειωμένες θέσεις μελών ΔΕΠ και Διδασκόντων 407/80  Το ασαφές πλαίσιο συνεργασίας που υφίσταται συχνά μεταξύ του ΥΠΘ και του ΕΛΕ των πανεπιστημίων δυσχεραίνει την ομαλή ροή των προγραμμάτων που αναλαμβάνει το Τμήμα ή μεμονωμένοι διδάσκοντες  Υποστελέχωση της υπηρεσίας της Φοιτητικής Μέριμνας

43 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Α. SWOT ANALYSIS Προσδοκίες/ Δυνατότητες  Ανάπτυξη σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο  Ενίσχυση προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης  Ενίσχυση συνεργασιών με ακόμα περισσότερα εκπαιδευτικά κέντρα του Εσωτερικού και του Εξωτερικού  Ενίσχυση κινητικότητας διδασκόντων και φοιτητών  Ενίσχυση σχέσεων με Κοινωνικούς, Πολιτιστικούς και Παραγωγικούς Φορείς  Συνεργασία με Πανεπιστήμια της Αυστραλίας σε επίπεδο έρευνας και διπλωματικών εργασιών  Αξιοποίηση των Πειραματικών Σχολείων  Ανάπτυξη – Αξιοποίηση προσαρτημένων ιδρυμάτων (Μουσεία – Εργαστήρια κ.τ.λ.)

44 9.ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Α. SWOT ANALYSIS Κίνδυνοι  Υποχρηματοδότηση του Τμήματος.  Μη σταθερός αριθμός συμβασιούχων μελών διδακτικού προσωπικού, ώστε να υλοποιείται απρόσκοπτα το πρόγραμμα.  Δυσχέρεια κατά τη διενέργεια των πρακτικών ασκήσεων και άλλων δράσεων του Τμήματος.  Μη διορισμός πλέον εκπαιδευτικών στην A΄/Βάθμια Εκπαίδευση.  Η εφαρμογή του νέου νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είχε ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση μιας οργανωμένης διαδικασίας για την εισαγωγή και την αποτελεσματική παρακολούθηση υποψήφιων διδακτόρων του Τμήματος.  Κατάργηση του Διδασκαλείου που αποτελούσε σημαντικό φορέα επιμόρφωσης και κατάρτισης των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.  Ενδεχόμενη αποδυνάμωση του έργου του Τμήματος εξαιτίας της πρόωρης συνταξιοδότησης μελών ΔΕΠ σε συνδυασμό με τη μη προκήρυξη νέων θέσεων.

45 9. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Β. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Β. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  Λόγω του ιδιαίτερου προσανατολισμού του Τμήματος στην εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η στρατηγική ακαδημαϊκής ανάπτυξης συνίσταται στην ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου των εκπαιδευτικών σπουδών. Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται:  Η προσπάθεια ενίσχυσης των άτυπων επιστημονικών τομέων, προκειμένου να υλοποιείται αποτελεσματικότερα το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος  Η διεύρυνση και επέκταση των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητών του (υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα πρακτικών ασκήσεων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, προκειμένου να αξιοποιηθούν τα συμπεράσματα στην αναβάθμιση των πρακτικών ασκήσεων)  Ο προγραμματισμός - σχεδιασμός των θέσεων διδακτικού - ερευνητικού προσωπικού ώστε να καθίσταται αποτελεσματικότερη η λειτουργία του Τμήματος (βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη του Τμήματος) Η παρακολούθηση του σχεδίου ανάπτυξης γίνεται από τα όργανα και τις επιτροπές του Τμήματος, όπως τη Γενική Συνέλευση, την Επιτροπή Σπουδών, την Επιτροπή Εξοπλισμού, την Επιτροπή Κατανομής και Διαμόρφωσης Εσωτερικών Χώρων κ.α.

46 9. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Γ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Διεύρυνση συνεργειών μεταξύ του ΠΤΔΕ και του ΤΕΠΑΕΣ για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν. Συζήτηση νέων τρόπων για την καλύτερη οργάνωση της φοίτησης των Υποψήφιων Διδακτόρων. Λειτουργία Μονάδας του ΕΛΕ του Πανεπιστημίου στη ΣΑΕ που θα μπορούσε να προσφέρει αποτελεσματική βοήθεια σε αυτόν τον τομέα και για τα τρία Τμήματα της ΣΑΕ. Βελτίωση της λειτουργίας των εργαστηρίων του Τμήματος που θα συνέβαλλε ακόμα περισσότερο στον τομέα της επιμόρφωσης με την οργάνωση εξειδικευμένων προγραμμάτων προς τους εκπαιδευτικούς αλλά και το ευρύτερο κοινό.

47 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Ενίσχυση της λειτουργίας επιστημονικών τομέων Διεύρυνση & επέκταση πρακτικών ασκήσεων Προγραμματισμός & σχεδιασμός Ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου των παιδαγωγικών σπουδών. Συμβολή στην αναπτυξιακή προσπάθεια. Λειτουργικότη τα & κύρος. Διασύνδεση με απασχόληση. ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΚΠΠ ΦΟΡΕΙΣ

48 «Το Πανεπιστήμιο άρα, κύριοι, έξοχον προϊόν της ελευθερίας, στερούμενον ιστορίας, αρνείται αυτό εαυτό, αρνείται αυτό εαυτό, αρνείται την γένεσίν του και τον σκοπόν του» Φρεαρίτης Κ., Λόγος και Ευθύναι του Πρυτάνεως. Αθήνα 1864, σ.34. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Επίσημος Ιστότοπος Τμήματος : Ιστότοπος Εξωτερικής Αξιολόγησης :"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google