Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ. European Maritime Week, May 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ. European Maritime Week, May 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ. European Maritime Week, May 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

2 Τι έγινε σταδιακά τα τελευταία 50 χρόνια (1962 – 2012) στην Ναυπηγική Βιομηχανία στην Ελλάδα Η Ελλάδα εγκατέλειψε την Βαριά Βιομηχανία και στράφηκε προς την Μεταποίηση και τις Υπηρεσίες Η Ελλάδα «απέκτησε» οικολογική συνείδηση, περιβαλλοντική συνείδηση, εργασιακή συνείδηση, Ευρωπαϊκά Standards και Κανονισμούς (χωρίς να αλλάξει νοοτροπία και τρόπο σκέψης) Η Ελλάδα μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κατόπιν στο Ευρώ (έγινε ακριβή) Οι γειτονικές χώρες άρχισαν να αναπτύσσονται – τα Ναυπηγεία στις πρώην Κομμουνιστικές Χώρες απέκτησαν εμπορικό χαρακτήρα Ως συνέπεια των ανωτέρω η Ναυπήγηση μεταφέρθηκε σε Τουρκία και άλλες γείτονες χώρες και κατόπιν στην Άπω Ανατολή Η Ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα κράτησε για κάποια χρόνια (μέχρι το 2008) αλλά μετά την Διεθνή Κρίση και αυτή λύγισε Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

3 Strengths Η ΝΕΖ βρίσκεται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση Ο καιρός στην Ελλάδα ευνοεί τη Ναυπηγοεπισκευή σχεδόν όλο το χρόνο Υπάρχει μεγάλη Ναυτική Παράδοση και διάθεση συνεργασίας από τους Έλληνες πλοιοκτήτες Υπάρχει μεγάλη ιστορία και εμπειρία στη Ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα Η ποιότητα των εργασιών στη Ζώνη είναι παγκοσμίως γνωστή για το υψηλό επίπεδό της Οι χρόνοι παράδοσης είναι πολύ καλοί (όταν τηρούνται) Υπάρχουν πολύ καλές υποδομές εντός της Ζώνης από τις εταιρείες που ενεργοποιούνται εκεί (π.χ. εξοπλισμοί υδροβολών, κτλ.) Υπάρχουν πολύ καλές υποδομές στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται παράπλευρα (μηχανουργεία, τροφοδοσίες, κτλ.) Υπάρχει παράδοση στην καινοτομία και στις πατέντες – «τα πάντα φτιάχνονται στον Πειραιά» Ασφαλής χώρα, χαμηλής εγκληματικότητας και καλής ποιότητας ζωής Weaknesses Οι τιμές δεν είναι ανταγωνιστικές – οι γειτονικές χώρες αποτελούν αναδυόμενες αγορές με χαμηλά εργατικά Το εργατικό κόστος είναι υψηλό, από τα υψηλότερα παγκοσμίως Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό όπως πρέπει, σε αντίθεση με τις αρκετές από τις γείτονες χώρες οι οποίες δεν είναι υποχρεωμένες να το κάνουν Δεν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ των εργοδοτών και των συνδικάτων Υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία και πολύπλοκη (έως εχθρική) Νομοθεσία Υπάρχει κακή και παλαιού τύπου νοοτροπία των εμπλεκομένων – ωχαδελφισμός και μετάθεση ευθυνών Οι χρόνοι παράδοσης επηρεάζονται από τις εσωτερικές διενέξεις των εργοδοτών με τα συνδικάτα Η εικόνα που παρουσιάζει η ΝΕΖ δεν συνάδει με Δυτικο-ευρωπαϊκής χώρας – υπάρχουν ελλείψεις σε υποδομές Opportunities Το αντικείμενο είναι διεθνές και με μεγάλη ελληνική παρουσία παγκοσμίως Υπάρχει αύξηση ζήτησης σε νέου τύπου πλοία, π.χ. καύσης LNG, υβριδικά, κτλ. Η Αγορά των Yachts και Mega yachts ανθεί (και με πελάτες υψηλών προδιαγραφών) Υπάρχει μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα Υπάρχει αύξηση πλοίων ελληνικής σημαίας και ελληνικής ιδιοκτησίας Υπάρχουν ευκαιρίες παράπλευρης χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, δημιουργία Χωρικού Καθεστώτος Ενίσχυσης, κτλ.) Υπάρχουν δυνατότητες «άμεσης» και «έμμεσης» χρηματοδότησης από ΕΕ Μπορούν να κατασκευαστούν νέα προϊόντα που προσομοιάζουν κατασκευή πλοίου, όπως ανεμογεννήτριες (πλωτές και σταθερές), πλατφόρμες, τροχαίο υλικό, κτλ. Threats Όσο οι γειτονικές χώρες – ανταγωνιστές έχουν φθηνό εργατικό και χαλαρούς Κανονισμούς (περιβάλλοντος, ασφάλειας, κτλ.) οι τιμές στα ελληνικά ναυπηγεία θα είναι απαγορευτικές Όσο οι γείτονες χώρες – ανταγωνιστές έχουν «χαλαρές» υποχρεώσεις έναντι ΕΕ και οι επιχειρηματίες των χωρών της ΕΕ τις προτιμούν, οι ελληνικές εταιρείες θα είναι σε δυσμενή θέση Έχει παρατηρηθεί σταδιακή βελτίωση ποιότητας εργασιών στις γείτονες χώρες, ειδικά μετά τη συνεχή μεταφορά τεχνογνωσίας προς τα εκεί Αβέβαιο μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας Έλλειψη αποφασιστικότητας, ανελαστικότητα στις απόψεις και κωλυσιεργία των εμπλεκομένων μερών – κανείς δεν κάνει πίσω (και συχνά ούτε ένα βήμα μπροστά) Έλλειψη χρηματοδότησης και ουσιαστικής στήριξης (πράξης και όχι μόνο θεωρίας) από το Κράτος SWOT Analysis – Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

4 Φωτογραφίες της NEZ (2012) Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

5 Υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης? Ναι, εάν.... Μειωθεί η γραφειοκρατία και αλλαχθεί ριζικά η πολύπλοκη Νομοθεσία Παράγουμε ότι χρεώνουμε και αφού υποχρεωτικά χρεώνουμε υψηλά πρέπει να παράγουμε και αντίστοιχα Αυξήσουμε περαιτέρω την Ποιότητα (π.χ. Certified Workers) Συνδυάσουμε σωστά παραδοσιακά με νέα προϊόντα και υπηρεσίες Γίνουμε περισσότερο εξωστρεφής Κάνουμε την υπέρβαση Βρούμε τα κοινά μας υποσύνολα - βρούμε τι μας ενώνει και να αφήσουμε κατά το δυνατόν στην άκρη το τι μας χωρίζει Εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται (π.χ. ΕΣΠΑ, Ευρωπαϊκές Χρηματοδοτήσεις) Μετριάσουμε τις απαιτήσεις μας – το αντικείμενο είναι διεθνές Αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε μέρος του προβλήματος και ότι όλοι από την πλευρά τους (Κράτος, ΟΛΠ, ΝΑΥΣΟΛΠ, εργαζόμενοι, εργοδότες, κτλ.) πρέπει να συνεισφέρουμε στη λύση Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

6 Δεν μπορούμε να γυρίσουμε σε αυτές τις συνθήκες.... για πολλούς λόγους Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Από τη στιγμή όμως που χρεώνουμε ακριβά, πρέπει να παράγουμε προϊόν που να ανταποκρίνεται στην τιμή του Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

7 Βραχυπρόθεσμες ενέργειες (0-2 έτη): Καθαρισμός χώρων (μηχανήματα, σκάφη, αυτοκίνητα, απόβλητα, κτλ.), απομάκρυνση γερανών, κατασκευή νέας Πύλης, επισκευή περιφράξεων, τοποθέτηση καμερών ασφαλείας Μεσοπρόθεσμες ενέργειες (3-5 έτη): Πρόγραμμα “Certified Workers” (8 Εκατομμύρια Ευρώ, 1500 εκπαιδευόμενοι, 9 ειδικότητες, πιστοποίηση από TÜV HELLAS σε σεμινάρια των 240 ωρών με πρακτική εκπαίδευση, κτλ.) Μακροπρόθεσμες ενέργειες (5+ έτη): ? Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Προγραμματισμένες ενέργειες στη ΝΕΖ ( ) Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

8 Νέα Προϊόντα προς παραγωγή στη Ζώνη Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

9 Νέα Προϊόντα προς παραγωγή στη Ζώνη Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

10 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Παγκόσμιος χάρτης «ρότας» πλοίων ….

11 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διεθνείς Νόρμες και Κανονισμοί …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

12 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διεθνείς Νόρμες και Κανονισμοί …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

13 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διεθνείς Νόρμες και Κανονισμοί …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

14 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Σύγκριση εκπομπών καυσαερίων μεταξύ καυσίμων …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

15 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Έρευνα χρήσης LNG – συμπεράσματα …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

16 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies LNG Roadmap …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Source: LNG: Strategic challenge for the Mediterranean Shipping, RINA Group, 2013

17 North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Τρόποι ανεφοδιασμού πλοίου με LNG…. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

18 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Σχεδιασμός μετασκευής πλοίου για καύση LNG (παράδειγμα) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

19 Source: Google Earth, 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Δυνατότητα υπαρχουσών υποδομών …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

20 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση Αγοράς LNG – χάρτες σταθμών ανεφοδιασμού…. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Source: LNG: Strategic challenge for the Mediterranean Shipping, RINA Group, 2013

21 Θεωρία 1: The resource-based view (RBV): Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος βασιζόμενοι στους εσωτερικούς πόρους – Τα βασικά σημεία της θεωρίας είναι: Καθορισμός των πόρων – «κλειδιά» του οργανισμού Αξιολόγηση του κατά πόσο οι πόροι αυτοί πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια (VRIN): – Valuable (μεγάλης αξίας) – Rare (σπάνιοι) – In-imitable (αμίμητοι) – Non-substitutable (αναντικατάστατοι) Vs.Θεωρίας 2: Porter’s Five Forces ( Στρατηγική βασιζόμενη στους εξωτερικούς παράγοντες) Λίγη Θεωρία.... Περί Στρατηγικής Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

22 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Υφιστάμενα ανταγωνιστικά Προϊόντα στο LNG (περίπτωση πλοίων) Πετρέλαιο Μαζούτ (Scrubber?) Προϊόντα που μπορούν να αντικαταστήσουν το LNG (περίπτωση πλοίων) CNG Πυρηνική Ενέργεια Βιοκαύσιμα Ηλεκτρική Ενέργεια (και υποβοηθούμενη από ηλιακή, αιολική, κύμα, κτλ.) Propane, Butane, etc. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

23 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Πόροι μεγάλης αξίας: Ανθρώπινο δυναμικό, μακροχρόνια υπάρχουσες ναυπηγοεπισκευαστικές εταιρείες, μεγάλος ελληνικός ναυτιλιακός στόλος Σπάνιοι Πόροι : τεχνογνωσία σε εξειδικευμένα αντικείμενα, certified workers (?), χρόνοι εκτέλεσης εργασιών Αμίμητοι Πόροι : καιρικές συνθήκες, γεωγραφική θέση, ασφαλής χώρα Αναντικατάστατοι Πόροι: δυνατότητα «πατεντών», δυνατότητα «παραπλεύρων» (ΕΕ και τύπου ΕΕ) χρηματοδοτήσεων Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Προσέγγιση Resource Based View (RBV) στη ΝΕΖ

24 FYROM Source: Google Maps, 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Υφιστάμενος ανταγωνισμός (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

25 Source: North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Απειλή από νέους ανταγωνιστές (Porter’s 5 forces) …. Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

26 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Αγοραστική δύναμη των Πελατών (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

27 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Αγοραστική δύναμη των Πελατών (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

28 Source: LNG-fuelled deep sea shipping, the outlook for LNG bunker and LNG-fuelled, new build demand up to 2025, August 2012, LLOYD’s Register Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Αγοραστική δύναμη των Πελατών (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

29 North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Αγοραστική δύναμη των Πελατών (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

30 North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Αγοραστική δύναμη των Προμηθευτών (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

31 Source: North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Απειλή από προϊόντα αντικατάστασης (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

32 North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Απειλή από προϊόντα αντικατάστασης (Porter’s 5 forces) ….

33 North European LNG Infrastructure Project, A feasibility study for an LNG filling station infrastructure and test of recommendations, Danish Maritime Authority, May 2012 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Απειλή από προϊόντα αντικατάστασης (Porter’s 5 forces) …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

34 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus, Department of Maritime Studies Νέες Μελέτες …. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

35 Συμπέρασμα Υπάρχει ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των δυνατοτήτων δημιουργίας στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG. Επειδή όμως α. τα περιθώρια έχουν στενέψει πάρα πολύ και οι υπάρχουσες εναλλακτικές ανάκαμψης είναι λίγες, β. υπάρχει ισχυρή βούληση για σχετική ανάπτυξη του Νότου από ΕΕ στο εν λόγω θέμα, γ. όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (εφοπλιστές, εργοδότες, εργαζόμενοι, ΕΕ, νηογνώμονες, εταιρείες ενέργειας, κτλ.) είναι «ζεστοί» έως πολύ «ζεστοί» για χρήση LNG ή έστω dual fuel, δ. το LNG είναι καύσιμο του μέλλοντος και ε. κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πότε είναι το καλό timing, μάλλον η εξεταζόμενη στρατηγική είναι καλή επιλογή Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG

36 Other People's Money (1991) speech by Danny DeVito, Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG Ο Danny DeVito προσπαθεί να πείσει τους μετόχους μιας εταιρείας που παράγει συμβατικά καλώδια να αφήσουν την εταιρεία να μπει σε εκκαθάριση, καθώς αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Στο τέλος της ταινίας ο ίδιος εξετάζει την εναλλακτική η εταιρεία με τις υποδομές που έχει να αρχίσει να παράγει ένα νέο στην Αγορά προϊόν, το οποίο είναι αερόσακοι για αυτοκίνητα

37 Παρουσιαση Έργου ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Ημε Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Διερεύνηση στρατηγικής για δημιουργία στη ΝΕΖ εγκαταστάσεων μετατροπής μηχανών πλοίων για καύση LNG


Κατέβασμα ppt "Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ. European Maritime Week, May 2013 Jean Monnet Centre of Excellence Trade & Transport, University of Piraeus,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google