Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

3 Ο ΓΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ Β2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΙΝΑΚΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "3 Ο ΓΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ Β2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΙΝΑΚΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3 Ο ΓΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ Β2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΙΝΑΚΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ Μέλη της ομάδας: Γεωργίου Δήμητρα Γιάμαλη Δήμητρα Γούδα Κυριακή Δεβετζής Χρήστος Ζαρκάδας Βασίλης

3 ΟΡΙΣΜΟΣ: Ο Φανατισμός που ως όρος προέρχεται από τη λατινική λέξη "fanum" (=ιερόν), σημαίνει την μετ' εγωισμού και εμπάθειας προσήλωση σε κάποιες αντιλήψεις, ανεξάρτητα απ' το αν αυτές είναι ορθές ή όχι. Πιθανότερη προέλευση του "fanum" η εκ της ελληνικής "φανός" (φαίνω=φωτίζω) και παραπέμπει σε ιερά τελετή ή μυσταγωγία συνοδευόμενη κατά κανόνα με πυρσούς. Ο Φανατισμός που ως όρος προέρχεται από τη λατινική λέξη "fanum" (=ιερόν), σημαίνει την μετ' εγωισμού και εμπάθειας προσήλωση σε κάποιες αντιλήψεις, ανεξάρτητα απ' το αν αυτές είναι ορθές ή όχι. Πιθανότερη προέλευση του "fanum" η εκ της ελληνικής "φανός" (φαίνω=φωτίζω) και παραπέμπει σε ιερά τελετή ή μυσταγωγία συνοδευόμενη κατά κανόνα με πυρσούς.

4 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ:  Ιστορική Αναδρομή  Διωγμοί κατά των χριστιανών στην αρχαία Ρώμη  Αιρέσεις  Διωγμοί βυζαντινών αυτοκρατόρων κατά αιρετικών  Διωγμοί του Ισλάμ κατά των χριστιανών της Μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων  Σταυροφορίες των Δυτικών χριστιανών  Αντισημιτισμός  Δίκες της Ιεράς Εξέτασης  «Κυνήγι των μαγισσών»  Θρησκευτικοί πόλεμοι

5 ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ:  Η Θρησκομανία  Ο Πουριτανισμός  Ο Συντηρητισμός  Ο Προσηλυτισμός  Η Μισαλλοδοξία  Η Θεοκρατία  Ο Θρησκευτικός Επεκτατισμός

6 Συνέπειες θρησκευτικού φανατισμού  Ψευδαίσθηση πνευματικής αυτάρκειας  Αλλοίωση της πίστης  Απειλή της θρησκευτική ελευθερίας  Καταστροφή ανθρωπίνων ζωών και πολιτισμών  Δημιουργία κοινωνικών και πολιτικών αναστατώσεων  Θρησκευτική αδιαφορία  Διάσπαση της ενότητας του εκκλησιαστικού σχήματος

7 Έδαφος για να ριζώσει ο φανατισμός είναι κυρίως το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων, η άγνοια, η έλλειψη δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης και διαμόρφωσης δημοκρατικής συνείδησης (άρνηση της άλλης άποψης) και η μειωμένη κριτική ικανότητα. Έδαφος για να ριζώσει ο φανατισμός είναι κυρίως το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων, η άγνοια, η έλλειψη δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης και διαμόρφωσης δημοκρατικής συνείδησης (άρνηση της άλλης άποψης) και η μειωμένη κριτική ικανότητα. Ο θρησκευτικός φανατισμός στο παρελθόν, έγινε αιτία για πολλές ανθρωποθυσίες, καταστροφές ιερών χώρων και ναών, αφορισμούς, καταδιώξεις αιρετικών αλλά και θρησκευτικούς πολέμους, με πλήθος νεκρών, ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας.

8 Project Β’ Λυκείου

9

10  Ο πολιτικός φανατισμός και η κομματικοποίηση υπονομεύουν το δημοκρατικό πολίτευμα και καλλιεργούν ανελεύθερη, αυταρχική, φασιστική νοοτροπία και πολιτική  Καταργείται ο διάλογος, το μέτρο, η ισορροπία, ανακόπτεται η δυνατότητα συμμετοχής σε συλλογικές διαδικασίες και επικρατεί πόλωση, φόβος, βία και τρομοκρατία  Η κομματικοποίηση οδηγεί σε τέλμα και στασιμότητα και είναι ανασταλτικός παράγοντας και τροχοπέδη για την πρόοδο και την ευημερία

11 Ιστορικά παραδείγματα  Η ιστορία είναι γεμάτη με σελίδες φανατισμού με αποκορύφωμα τον πολιτικό  Ιστορικά παραδείγματα ιδεολογικού φανατισμού, πολιτικής αδιαλλαξίας και εχθρότητας μεταξύ πολιτικών κομμάτων έχουμε άπειρα.  Ιστορικά παραδείγματα ιδεολογικού φανατισμού, πολιτικής αδιαλλαξίας και εχθρότητας μεταξύ πολιτικών κομμάτων έχουμε άπειρα.  Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα πολιτικού φανατισμού, είναι ο φασισμός και ο ναζισμός. Ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά πρόσωπα αυτού του φανατισμού είναι ο Χίτλερ.

12  Ο φανατισμός είναι βασικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Δύσκολα ο άνθρωπος μπορεί να λυτρωθεί από αυτόν. Στην εποχή μας με την περισσότερη μόρφωση και αμφισβήτηση θα περίμενε κανείς λιγότερο φανατισμό. Άτομα με αυτοπεποίθηση συνήθως δε ρέπουν προς το φανατισμό. Η βελτίωση της ηθικής στάθμης της κοινωνίας και τα υψηλότερα ιδανικά θα μειώσουν τη ροπή των νέων προς κάθε είδους φανατισμό.

13 « Δεν υπάρχει πάρα ένα βήμα που χωρίζει το φανατισμό από τη βαρβαρότητα»

14 Η ομάδα μας..! Η ομάδα μας..!  Αγιανιάν Χρήστος  Γκουρτζίδου Στέλλα  Δημητριάδου Φωτεινή  Καπετανίδης Κωνσταντίνος  Μακρή Άννα

15

16 ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΘΝΙΣΜΟΣ: Αγνός πατριωτισμός, στον οποίον προέχει η αγάπη για το λαό. ΕΘΝΙΣΜΟΣ: Αγνός πατριωτισμός, στον οποίον προέχει η αγάπη για το λαό. ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ / (σοβινισμός): Παθολογική προσήλωση στο έθνος και τα εθνικά ιδεώδη, όπου προέχει η έχθρα για τους άλλους λαούς. ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ / (σοβινισμός): Παθολογική προσήλωση στο έθνος και τα εθνικά ιδεώδη, όπου προέχει η έχθρα για τους άλλους λαούς.

17 Συνέπειες : Πρόκληση μισαλλοδοξίας και φανατισμού Πρόκληση μισαλλοδοξίας και φανατισμού Διατάραξη κοινωνικής ειρήνης Διατάραξη κοινωνικής ειρήνης Πρόκληση κινδύνων για την ειρήνη Πρόκληση κινδύνων για την ειρήνη Διατάραξη διεθνών σχέσεων Διατάραξη διεθνών σχέσεων Οικονομική αφαίμαξη, λόγω των δαπανηρών πολεμικών εξοπλισμών Οικονομική αφαίμαξη, λόγω των δαπανηρών πολεμικών εξοπλισμών Καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Παραβίαση διεθνούς νομιμότητας Παραβίαση διεθνούς νομιμότητας

18

19 Ιστορική Αναδρομή 1. Οι απαρχές του εθνικού συναισθήματος (ως μη θρησκευτικού φαινομένου) στη σύγχρονη εποχή τοποθετούνται στον 18ο αιώνα με την αμερικανική και γαλλική επανάσταση και τα κινήματα στη Λατινική Αμερική.

20 2. Τον πατριωτισμό διαδέχεται πριν τα μέσα του 19ου αιώνα ο εθνικισμός, ο οποίος είναι αγώνας των τάξεων. Πρώτες εκδηλώσεις του είναι η ελληνική και η βελγική επανάσταση.

21 3. Από το 1860 ο εθνικισμός δίνει τη θέση του στο σοβινισμό που κινεί την εχθρότητα προς τους άλλους λαούς. Οι κοινωνικές εντάσεις βρίσκονται στο πεδίο των ανταγωνισμών μεταξύ εθνών. 3. Από το 1860 ο εθνικισμός δίνει τη θέση του στο σοβινισμό που κινεί την εχθρότητα προς τους άλλους λαούς. Οι κοινωνικές εντάσεις βρίσκονται στο πεδίο των ανταγωνισμών μεταξύ εθνών. 4. Το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου οδηγεί, τους ηττημένους κυρίως, σε μία νέα μορφή εθνικισμού που καταλήγει στο φασισμό. Το έθνος είναι πλέον ταυτόσημο με τη φυλή. 5. Παράλληλα: με τη ρωσική επανάσταση του 1917 τα κόμματα της Γ’ Διεθνούς απορρίπτοντας κάθε μορφή εθνικισμού αντιστέκονται στο σοβινισμό των κυρίαρχων τάξεων. Η ΕΣΣΔ όμως καταλήγει σε μία νέα μορφή εθνικισμού.

22 6. Τέλος, από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα οι αγώνες συνεχίζονται (Κ. Αμερική, Παλαιστίνη, Ν. Αφρική). Στην Αν. Ευρώπη η συνεχιζόμενη καταπίεση του εθνικού συναισθήματος από την ΕΣΣΔ οδηγεί σε ανάδυση του εθνικισμού. Στην Αν. Ευρώπη η συνεχιζόμενη καταπίεση του εθνικού συναισθήματος από την ΕΣΣΔ οδηγεί σε ανάδυση του εθνικισμού.

23 ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ ΣΤΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ο φανατισμός είναι η πεποίθηση της άγνοιας (Μάλκιν Γ΄). Ο φανατισμός είναι ο μόνος τρόπος έκφρασης ανθρώπων που δεν αναπτύσσουν λογικά στηριγμένα επιχειρήματα. Η καλλιεργημένη και εκπορευόμενη άγνοια οδηγεί στον φανατισμό, ο φανατισμός γίνεται τρομοκρατία και τα δείγματα αυτής της τρομοκρατίας, όσο και τις πηγές της, τις βλέπουμε να αναδεικνύονται σε καθοριστικό παράγοντα της καθημερινής μας ζωής. ο φανατισμός είναι η πεποίθηση της άγνοιας (Μάλκιν Γ΄). Ο φανατισμός είναι ο μόνος τρόπος έκφρασης ανθρώπων που δεν αναπτύσσουν λογικά στηριγμένα επιχειρήματα. Η καλλιεργημένη και εκπορευόμενη άγνοια οδηγεί στον φανατισμό, ο φανατισμός γίνεται τρομοκρατία και τα δείγματα αυτής της τρομοκρατίας, όσο και τις πηγές της, τις βλέπουμε να αναδεικνύονται σε καθοριστικό παράγοντα της καθημερινής μας ζωής.

24 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ: Πολλά από τα σύγχρονα κράτη αντιμετωπίζουν στο εσωτερικό τους κοινωνικές αντιθέσεις, ανταγωνισμούς και εκρηκτικά οικονομικά προβλήματα. Απέναντι σε έναν απειλητικό εχθρό, πραγματικό ή φανταστικό, η κοινότητα συσφίγγει την ενότητα της και ενισχύει την επιθετικότητά της. Η υποδαύλιση των διαφορών αυτών ανεβάζει τον εθνικιστικό πυρετό, φανατίζει και εξαγριώνει τα πλήθη προκαλώντας καταστάσεις εθνικιστικής υστερίας. Πολλά από τα σύγχρονα κράτη αντιμετωπίζουν στο εσωτερικό τους κοινωνικές αντιθέσεις, ανταγωνισμούς και εκρηκτικά οικονομικά προβλήματα. Απέναντι σε έναν απειλητικό εχθρό, πραγματικό ή φανταστικό, η κοινότητα συσφίγγει την ενότητα της και ενισχύει την επιθετικότητά της. Η υποδαύλιση των διαφορών αυτών ανεβάζει τον εθνικιστικό πυρετό, φανατίζει και εξαγριώνει τα πλήθη προκαλώντας καταστάσεις εθνικιστικής υστερίας.

25

26 Η ΟΜΑΔΑ Γεμουσακάκης Ελευθέριος Γιτσούδης Στέλιος Γρυπαίος Ανδρέας Δαρδαμπούνης Χρήστος Κορακιανίτη Στέλλα

27 ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΖΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΦΥΛΛΙΑ ΖΟΛΩΤΑ

28 Ρατσισμός ο φυλετικός ρατσισμός. Ρατσισμός είναι η αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το χρώμα του δέρματος, είτε από την εθνικότητα, είτε από τη θρησκεία κλπ. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, είναι ο φυλετικός ρατσισμός.

29 ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Γενικά ο ρατσισμός θεωρείται κάτι περισσότερο από τη φυλετική προκατάληψη. Σήμερα, η λέξη ρατσισμός χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις πράξεις μιας ομάδας ανθρώπων εναντίον μίας άλλης ομάδας. Έτσι, οι ρατσιστές υποστηρίζουν την διαφορετικότητα των φυλών.

30

31 Πνευματική ένδεια - προσωπικά συμπλέγματα. Κρίση αξιών - ηθική χαλάρωση - ενίσχυση του ατομικιστικού πνεύματος της εποχής μας. Προκαταλήψεις – στερεότυπα. Οικονομικά συμφέροντα Πολιτικές σκοπιμότητες.

32 Ξενοφοβία. Θρησκευτικός ή και εθνικός φανατισμός Η αποξένωση και η ανωνυμία της ζωής στις πόλεις Ανεργία, αδικία και ανισότητα Κρίση φορέων αγωγής- έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας Αρνητικά πρότυπα από τα ΜΜΕ

33

34 Ο φυλετικός ρατσισμός εμπεριέχει μέσα του τη βία, όπως το αυγό εμπεριέχει τον κρόκο του

35

36 Ανισότητες στην εκπαίδευση. Εύκολη η χειραγώγηση των θυμάτων του ρατσισμού. Εκμετάλλευση, παραβιάσεις, σκανδαλώδεις ενέργειες, υποκρισία. Βία – εγκληματικότητα. Απουσία υγιούς δημοκρατίας. Ανασφάλεια – άγχος. Εθνικισμός - πυροδότηση πολέμων. Απουσία συνεργασίας και αλληλεγγύης Έλλειψη ανθρωπισμού. Διεύρυνση χάσματος μεταξύ αναπτυγμένων χωρών και μη. Μειονότητες που ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης.

37 Καλλιέργεια σεβασμού προς το διαφορετικό. Απαλλαγή από προκαταλήψεις και στερεότυπα. Διάλογος. Ενίσχυση κράτους πρόνοιας - ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε παιδεία, περίθαλψη, ασφάλιση. Ίσες ευκαιρίες για συμμετοχή των πολιτών στα κοινά. Ανθρωπιστική παιδεία. ΜΜΕ: Ειδικές εκπομπές με αντιρατσιστικό περιεχόμενο.

38 Ευαισθησία,κατανόηση, ανεκτικότητα, σεβασμός στο διαφορετικό. Αυτοκριτική για να συνειδητοποιήσουμε την ισοτιμία μας με τους άλλους. Διάλογος, δεκτικότητα, απλότητα, σεμνότητα, περιορισμός έπαρσης και αλαζονείας. Κοινωνική συνείδηση, αλληλεγγύη, βαθιά αίσθηση ανθρωπιάς. Απαλλαγή από προκαταλήψεις και εμπάθεια. Συνειδητοποίηση του προβλήματος που αναβιώνει στην εποχή μας. Συζητήσεις με πνευματικούς ανθρώπους για το νοσηρό φαινόμενο του ρατσισμού.

39 ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ Ερευνητική εργασία Β΄ Λυκείου 3 ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης Σχ. Έτος: Συμμετείχαν οι μαθητές: Ανδρεάδης Άρης Εφραιμίδου Ειρήνη Καμήλα Μαρία Κυριακάκη Χριστίνα Μαλγαρινού Μαρία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Πινακίδου Παναγιώτα

40 ΟΡΙΣΜΟΣ Αθλητικός φανατισμός είναι η υπερβολική προσήλωση σε κάποια αθλητική ομάδα ή σύλλογο και η υπεράσπισή τους με πάθος και υστερία, που εξωθεί σε έχθρα ή και βιαιότητα. Χαρακτηρίζεται από εγωισμό, αυταρχικότητα, εμπάθεια, αδιαλλαξία και μισαλλοδοξία.

41 Εκφάνσεις αθλητικού φανατισμού  η υβριστική και επιθετική συμπεριφορά σε αθλητικούς χώρους,  οι εισβολές οπαδών με βίαιες διαθέσεις,  οι ομαδικές συγκρούσεις οπαδών,  οι δολοφονίες οπαδών διαφορετικών αθλητικών ομάδων ή συλλόγων.

42 AITIA Η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού. Μεγάλες εταιρείες και οικονομικά ισχυροί παράγοντες χρησιμοποιούν τους αθλητικούς συλλόγους ως εταιρείες οικονομικής φύσης, φανατίζουν τους οπαδούς, καλλιεργούν την επιδίωξη της νίκης, οξύνουν τον ανταγωνισμό και δυναμιτίζουν το κλίμα των αθλητικών συναντήσεων.

43 Τα ΜΜΕ και ο τρόπος με τον οποίο σχολιάζουν τα αθλητικά γεγονότα. Πυροδοτούν εντάσεις προβάλλοντας συχνά σκηνές βίας ή ηρωοποιούν κάποιους αθλητές, με αποτέλεσμα την όξυνση του φαινομένου. Ο κοινωνικός κομφορμισμός. Η τάση του ανθρώπου να εντάσσεται σε ομάδες επειδή του παρέχουν ασφάλεια. Η ένταση ενός αθλητικού αγώνα και οι συνθήκες μαζοποίησης, διευκολύνουν την υποταγή του ατόμου στη συμπεριφορά του όχλου.AITIA

44 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ  Το φαινόμενο της βίας  η εγκληματικότητα  καταστάσεις μίσους και εμπάθειας

45  Κατάργηση κάθε μορφής διαλόγου και ειρηνικής προσέγγισης.  Κρίση της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

46 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ  Εξυγίανση της σύγχρονης ζωής σε κάθε τομέα.  Κριτικό πνεύμα, χρήση του λόγου που ενισχύεται από την εμπειρία. Το κριτικό πνεύμα ενάντια στην έξαψη των φανατικών, διδάσκει την αίσθηση του ορίου και την αρετή της ανεκτικότητας, υποκινεί την αμφιβολία και μαθαίνει τον άνθρωπο να σκέφτεται με το δικό του μυαλό.

47  Αναβάθμιση των βασικών θεσμών διαπαιδαγώγησης: οικογένειας, εκπαίδευσης, ΜΜΕ, ώστε να προάγουν υγιείς ανθρώπινες σχέσεις και καθολική ουσιαστική παιδεία. Η παιδεία με τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της στοχεύει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων και δημοκρατικών προσωπικοτήτων, λυτρώνει τον άνθρωπο από το φανατισμό, αναπτύσσει την πνευματικότητα του, καλλιεργεί την πίστη σε ιδανικά και υψηλές αρχές. ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ


Κατέβασμα ppt "3 Ο ΓΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ Β2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΙΝΑΚΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google