Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ

2 ΑΡΧΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΟΡΙΣΜΟΣ: Τεχνολογία Τροφίμων είναι μια σύγχρονη επιστήμη κατά την οποία επιτελείται επεξεργασία τροφίμων, μελέτη της συντήρησης, συσκευασίας, μεταφοράς και διακίνησής του, διερεύνηση τρόπων και μεθόδων παραγωγής νέων ειδών τροφίμων. ΟΡΙΣΜΟΣ: Τεχνολογία Τροφίμων είναι μια σύγχρονη επιστήμη κατά την οποία επιτελείται επεξεργασία τροφίμων, μελέτη της συντήρησης, συσκευασίας, μεταφοράς και διακίνησής του, διερεύνηση τρόπων και μεθόδων παραγωγής νέων ειδών τροφίμων.

3 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΑΥΤΗ Η ΝΕΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ Υγεία Υγεία Περιβάλλον Περιβάλλον Διατροφικές συνήθειες Διατροφικές συνήθειες Οικονομία Οικονομία Ανάπτυξη καλλιεργειών Ανάπτυξη καλλιεργειών Αγοραστική αξιοπιστία Αγοραστική αξιοπιστία

4 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ: ΥΓΕΙΑ Στην περίπτωση της υγείας η αγροτική βιοτεχνολογία κινείται πέρα από συγκεκριμένα γνωρίσματα και εστιάζει στην επίτευξη ωφελειών για την υγεία των καταναλωτών π.χ η περίπτωση της σόγιας.

5 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Έχει αποδειχθεί ότι με την χρήση της αγροτικής βιοτεχνολογίας η παραγωγή των καλλιεργειών μπορεί να αυξηθεί κατά εφτά έως δέκα φορές σε ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες, μια αύξηση που υπερβαίνει κατά πολύ τις παραγωγικές δυνατότητες της παραδοσιακής γεωργίας.

6 ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ: Οι καταναλωτές μπορούν να νιώθουν βέβαιοι για την ασφάλεια που προσφέρει η τεχνολογία τροφίμων. Πλέον κάθε τρόφιμο έχει πάνω στην συσκευασία του διατροφολογικό πίνακα συστατικών και οι αγοραστές επιλέγουν τις αγορές τους με βάση αυτόν.

7

8 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Στις χώρες όπου ασχολούνται με βιοτεχνολογικές καλλιέργειες οι αγρότες απολαμβάνουν υψηλότερα εισοδήματα. Όταν οι αγρότες επωφελούνται αντίστοιχα οφέλη προκύπτει και για τις κοινωνίες.

9 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ: Στόχος πολλών προγραμμάτων είναι η ανάπτυξη της γνώσης για παραγωγή νέων αειφόρων, ασφαλών οικονομικά προσιτών, οικολογικά φιλικών και ανταγωνιστικών προϊόντων διατροφής καθώς και ο έλεγχος των κινδύνων για τη δημόσια υγεια.

10

11 ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ: Οι καταναλωτές μπορούν να νιώθουν βέβαιοι για την ασφάλεια που προσφέρει η τεχνολογία τροφίμων. Δεν έχει υπάρξει ούτε μια τεκμηριωμένη περίπτωση διατάραξης οικοσυστήματος ή ατόμου το οποίο να έχει ασθενήσει λόγω των τροφίμων αυτών.

12 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Ραγδαία εξέλιξη βιομηχανίας τροφίμων Ραγδαία εξέλιξη βιομηχανίας τροφίμων Διεθνοποίηση εμπορίου Διεθνοποίηση εμπορίου Διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις, για κάλυψη των βασικών αναγκών σε προϊόντα διατροφής (υποανάπτυκτες χώρες) Διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις, για κάλυψη των βασικών αναγκών σε προϊόντα διατροφής (υποανάπτυκτες χώρες) Ανάγκη παραγωγής νέων, βελτιωμένων ποιοτικά και ασφαλών από υγιεινής άποψης τροφίμων (ανεπτυγμένες χώρες). Ανάγκη παραγωγής νέων, βελτιωμένων ποιοτικά και ασφαλών από υγιεινής άποψης τροφίμων (ανεπτυγμένες χώρες).

13 ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η αγροτική βιοτεχνία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση της Παγκόσμιας κρίσης των τροφίμων και παράλληλα να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της Παγκόσμιας πείνας.

14 ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Μεγάλη ανάπτυξη καλλιεργειών Μεγάλη ανάπτυξη καλλιεργειών Αύξηση της διατηρησιμότητας των τροφίμων κατά την επεξεργασία τους Αύξηση της διατηρησιμότητας των τροφίμων κατά την επεξεργασία τους Συγκρότηση και διατήρηση βιταμινών και μικροσυστατικών Συγκρότηση και διατήρηση βιταμινών και μικροσυστατικών Παραγωγή με μεθόδους ορθής γεωργικής, πρακτικής ή οργανικής γεωργίας Παραγωγή με μεθόδους ορθής γεωργικής, πρακτικής ή οργανικής γεωργίας

15 ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Τα τελευταία χρόνια, οι αγοραστές βιολογικών προϊόντων αυξάνονται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου όπως και οι καταναλωτές τους. Τα βιολογικά προϊόντα προέρχονται από καλλιέργειες όπου απαγορεύεται η χρήση φυτοφαρμάκων, λιπασμάτων και ορμονών. Τα τρόφιμα βιολογικής προέλευσης περιέχουν μικρότερο ποσοστό νερού από τα συμβατικά, γεγονός που εν μέρει δικαιολογεί το υψηλός κόστος τους.

16

17 ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ως μέθοδο έρευνας για την εργασία μας επιλέξαμε το ερωτηματολόγιο το οποίο: Είναι τυποποιημένο Είναι τυποποιημένο Παίρνει μορφή ανάλογα με το θέμα Παίρνει μορφή ανάλογα με το θέμα Οι ερωτήσεις έχουν μια σειρά και είναι σε κλειστή μορφή, άρα οι απαντήσεις είναι συγκρίσιμες. Οι ερωτήσεις έχουν μια σειρά και είναι σε κλειστή μορφή, άρα οι απαντήσεις είναι συγκρίσιμες.

18 Η δειγματοληπτική αυτή έρευνα αντιμετωπίζει τα κοινωνικά φαινόμενα ως σταθερά και μη μεταβαλλόμενα εξετάζοντας τα ως φορείς μετρήσιμων χαρακτηριστικών και όχι στο πλαίσιο κοινωνικών σχέσεων. Στη συνέχεια είναι αναγκαίο να γίνει ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος των απαντήσεων έτσι ώστε να μας αποφέρουν τα αποτελέσματα που χρειαζόμαστε

19 ΔΟΜΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Το ερωτηματολόγιο απαρτίζεται από: Ερωτήσεις προσωπικών στοιχείων Ερωτήσεις προσωπικών στοιχείων Ερωτήσεις που σχετίζονται με τις αγοραστικές συνήθειες των ερωτηθέντων Ερωτήσεις που σχετίζονται με τις αγοραστικές συνήθειες των ερωτηθέντων Ερωτήσεις που αναφέρονται στην αξιοπιστία των νέων γενετικά τροποποιημένων προϊόντων Ερωτήσεις που αναφέρονται στην αξιοπιστία των νέων γενετικά τροποποιημένων προϊόντων Ανοιχτές ερωτήσεις γενικών γνώσεων σχετικά με το θέμα Ανοιχτές ερωτήσεις γενικών γνώσεων σχετικά με το θέμα Ερωτήσεις που μας πληροφορούν για τη σχέση των καταναλωτών με την υγεία τους Ερωτήσεις που μας πληροφορούν για τη σχέση των καταναλωτών με την υγεία τους

20 ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ Ο μέσος όρος ηλικίας των ατόμων που μας απάντησαν είναι 38, άρα καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για ανθρώπους που έχουν οικογένεια, που φροντίζουν για τα καθημερινά ψώνια και ενδιαφέρονται πλήρως για τη ποιότητα των προϊόντων που αγοράζουν.

21 ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΧΘΗΚΕ Η ΕΡΕΥΝΑ Η πλειοψηφία των ατόμων που απάντησαν προέρχονται από την περιφέρεια μας και κυρίως από αγροτικές περιοχές. Αναμενόμενο είναι, αφού κατοικούν σε αγροτικές περιοχές, να γνωρίζουν περισσότερα για τις μεθόδους ορθής γεωργικής πρακτικής από άτομα που ζουν σε πόλεις.

22 ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πολύ για τις συνθήκες υγιεινής και βάζουν πάνω από όλα την ευημερία της οικογένειας τους. Η τιμή έρχεται τρίτη σε μικρότερο ποσοστό απ’ ότι περιμέναμε λόγω της οικονομικής κρίσης. Προς μεγάλη μας έκπληξη η επιρροή των διαφημίσεων είναι μικρή παρά τη κυριαρχία της τηλεόρασης στη ζωή μας.

23

24 ΓΕΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΝΤΩΝ Στην ερώτηση ‘Τι γνωρίζετε για τις μεθόδους ορθής, γεωργικής, πρακτικής’, πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις: Σ’ αυτή την γεωργική πρακτική, οι παραγωγοί χρησιμοποιούν οργανικά προϊόντα για να υποστηρίξουν τις καλλιέργειες τους. Με αυτή τη μέθοδο αποφεύγουν διάφορες ασθένειες των φυτών προσφέροντας έτσι ασφαλέστερα τρόφιμα. Σ’ αυτή την γεωργική πρακτική, οι παραγωγοί χρησιμοποιούν οργανικά προϊόντα για να υποστηρίξουν τις καλλιέργειες τους. Με αυτή τη μέθοδο αποφεύγουν διάφορες ασθένειες των φυτών προσφέροντας έτσι ασφαλέστερα τρόφιμα. Αυξάνει το κόστος παραγωγής, άρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε πολύ μεγάλη κλίμακα. Αυξάνει το κόστος παραγωγής, άρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε πολύ μεγάλη κλίμακα.

25 Το 75% των ερωτηθέντων απαντά ότι πριν την αγορά ενός τροφίμου ελέγχει την θρεπτική αξία και τα συστατικά. Επίσης προτιμά να αγοράζει προϊόντα ελληνικής παραγωγής για να υποστηρίξει την οικονομία.

26 Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι αρκετά προσοδοφόρα για την έρευνα μας που θα συνεχιστεί με σκοπό να ολοκληρωθεί η εργασία μας σχετικά με τη τεχνολογία τροφίμων. Με εκτίμηση τα μέλη της ομάδας: Μπλέτσου Ελένη Τζελέπη Γεωργία Ριζάκη Σοφία


Κατέβασμα ppt "ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google