Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ -ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ -ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 -ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ -ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΓΚΙΟΥΖΕΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ Α.Μ:3160 Δ΄εξάμηνο

2 Ενότητες 1.Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος. 2.Κατανόηση των αρχών εμψύχωσης και των κατηγοριών των εκπαιδευομένων. 3.Χρησιμοποίηση των τεχνικών χειρισμού των σχέσεων στον τομέα της εμψύχωσης.

3 ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ α. Εφαρμογή χρονολογικής μεθόδου. β. Επεξεργασία των εγγράφων.

4 1.α. Η ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (στάδια:) Α. Κατάρτιση καταλόγου περιοριστικών παραγόντων (εκπαιδευόμενοι, διάρκεια, ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι και χρόνος προετοιμασίας). Β. Σύνταξη του θέματος και των γενικών σκοπών του προγράμματος. Γ. Διαίρεση του θέματος σε διδακτικές ενότητες και σύνταξη των στόχων κάθε ενότητας. Δ. Επιλογή της στρατηγικής κάθε ενότητας και των δραστηριοτήτων. Ε. Επεξεργασία «Κόκκινης κλωστής», χρονοδιαγράμματος και ανάλογη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής στρατηγικής. Σύνταξη των εγγράφων.

5 1.β. ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ Παραδίδονται στον χρηματοδότη (Aφορούν κυρίως το θέμα και τους σκοπούς του προγράμματος, τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων, την εμπειρία του εκπαιδευτή, τον προϋπολογισμό κ.ά) Ανήκουν στον εκπαιδευτή «Κόκκινη κλωστή» Καρτέλες δραστηριοτήτων Δίδονται στους εκπαιδευόμενους Ειδοποίηση-πρόσκληση Έγγραφα σχετικά με το περιεχόμενο Έγγραφα δραστηριοτήτων Πρόγραμμα δράσης Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης

6 ΕΝΟΤΗΤΑ 2. Κατανόηση των αρχών εμψύχωσης και των κατηγοριών των εκπαιδευομένων 1.Αρχές της κοινής λογικής 2.Αρχές της ψυχοκοινωνιολογίας 3.Ψυχολογικά χαρακτηριστικά και καταστάσεις σχέσεων των εκπαιδευομένων

7 2.1 ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ Α. ΕΠΙΠΛΗΤΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΟΜΑΔΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Β. ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Γ. ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ Δ. Η ΟΜΑΔΑ ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΖΕΤΑΙ: Ο «ΣΩΤΗΡΑΣ» ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ Ε. Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤ. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ Ζ. «ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΝ!» (Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΚΑΘΗΔΗΓΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ)

8 2.2. ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ I.ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΟΥ ΜΑΣΛΟΟΥ II.ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ III.Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ IV.ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ ΚΑΡΠΜΑΝ

9 Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ να αναγνωρίζονται να ανήκουν να δρουν να αισθάνονται διασφαλισμένοι να καταλαβαίνουν αυτοεκπλήρωση αναγνώριση του ανήκειν ασφάλεια επιβίωση Πυραμίδα του Μάσλοου

10 ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Επίπεδο προσωπικής εμπλοκής Σύνθεση Αντιπαράθεση Τερματισμός Προσανατολισμός Διάρκεια του προγράμματος

11 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ Η έννοια αυτή δηλώνει ότι οι εκπαιδευόμενοι μεταβιβάζουν στο πρόσωπο του εκπαιδευτή είτε συμπάθεια (θετική μετάθεση), είτε εχθρότητα (αρνητική μετάθεση). Έχει τη σημασία της ταύτισης ή της μη ταύτισης με τον εκπαιδευτή. Έχει δύο συνέπειες για τον εκπαιδευτή: Αφενός, πρέπει να κατέχει καλά το θέμα του και να εφαρμόζει και ο ίδιος ό,τι διδάσκει. Αφετέρου,να μην αποτελεί αυθεντία, να μην είναι «τέλειος».

12 2.2. ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ ΚΑΡΠΜΑΝ Διώκτης Σωτήρας Θύμα

13 2.3. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ? ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ? Ο ΚΕΦΑΤΟΣ, ΤΟ ΠΕΙΡΑΧΤΗΡΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Έντονη ανάγκη για αναγνώριση και να ανήκει κάπου. Να γελάμε καλόκαρδα. Να του δίνουμε υπευθυνότητες. Εάν αυτά δεν έχουν αποτέλεσμα, να γίνεται κατ’ ιδίαν συζήτηση. Ο ΔΟΥΛΙΚΟΣ (Προσπαθεί με όλα τα μέσα να δημιουργήσει μια απευθείας και οικεία σχέση με τον εκπαιδευτή.) Ανάγκη για αναγνώριση. Μιμητισμός και πολύ έντονη μεταβίβαση στο πρόσωπο του εκπαιδευτή. Να του φερόμαστε όπως ακριβώς και στους άλλους. Να στρέφουμε προς την ομάδα τις ερωτήσεις που κάνει.

14 Ο «ΒΟΛΕΜΕΝΟΣ» ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ Βρίσκεται στο στάδιο του τερματισμού. Λόγω διαφόρων αναγκών. Να τον αναφέρουμε που και που και να παρατηρούμε την αντίδρασή του. Να αποφεύγουμε να αναδιατυπώνουμε τη στάση του. Ο ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ (Υποδηλώνει με διάφορες εκνευρισμένες κινήσεις και μορφασμούς μια αποδοκιμασία.) Βρίσκεται στο στάδιο της αντιπαράθεσης. Ανάγκη για αναγνώριση. Περιμένουμε να παρέμβει ο «σωτήρας». Σε ακραία περίπτωση παρεμβαίνουμε, επαναπροσδιορίζοντας τη μεταξύ μας σχέση. Ο ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕ ΝΟΣ (Κάνει σχόλια, αμφισβητεί.) Έντονη ανάγκη για αναγνώριση. Να του δίνεται συχνά ο λόγος. Να μην ερχόμαστε σε απευθείας αντιπαράθεση.

15 ΕΝΟΤΗΤΑ 3. ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ Α. ΟΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Β. ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ Γ. ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

16 3.Α. ΟΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ I.Η φωνή: ήρεμη, σταθερή, όχι πολύ δυνατή, με περιόδους σιωπής. II.Το βλέμμα και οι εκφράσεις του προσώπου: συνήθως ασυνείδητα εκφράζουμε αυτό που νιώθουμε με το βλέμμα μας. III.Οι κινήσεις και η μετακίνηση: Κινείται προς τα άτομα που μιλούν, για να σωπάσουν. Δεν πλησιάζει έναν επιτιθέμενο συμμετέχοντα, γιατί ενδέχεται να μεταδώσει επιθετικό μήνυμα. Καθιστός: συμμετοχή, μη καθοδηγητική στάση. Όρθιος: συντονισμός, τάση διαιτησίας.

17 3.Β. ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ  Βασίζονται στο αξίωμα ότι ο ίδιος ο εκπαιδευόμενος μπορεί να δώσει την απάντηση στα ερωτήματά του και τη λύση στα προβλήματά του. I.Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ (π.χ. Πώς; Γιατί; Τι εννοείτε; κλπ) II.ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ/ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (π.χ «Αυτό που θέλετε να πείτε είναι… Έτσι δεν είναι;» ή «Έχω την εντύπωση ότι θέλετε να παρέμβετε. Έτσι δεν είναι;») III.ΖΗΤΑΜΕ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ (π.χ. «Τι έχετε να συστήσετε;») IV.ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ (π.χ. «Και αν αυτό πήγαινε καλά, τι θα άλλαζε για σας;») V.ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

18 3.3. ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ I.Η ΥΠΕΝΘΥΜΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠAIΧΝΙΔΙΟΥ π.χ. «Θέλετε να παρέμβετε, το καταλαβαίνω, όμως σας υπενθυμίζω ότι θα ήθελα να κρατήσετε τις ερωτήσεις σας για το τέλος…» II.Η ΗΠΙΑ ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ π.χ «Ναι, καταλαβαίνω, ωστόσο νομίζω ότι...». III.Η ΘΕΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΝΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ π.χ. «Αυτό που ρωτάτε είναι πώς θα εφαρμοστεί εύκολα αυτή η τεχνική. Ε, λοιπόν θα επεξεργαστούμε μαζί το εξής…» IV.Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ (Από την καθημερινή ζωή: π.χ. οδήγηση αυτοκινήτου, αθλητισμός κ.ά.) Οι παγίδες της επιχειρηματολογίας: Το λεξιλόγιο που πρέπει να αποφεύγεται: «όχι», πολύ γενικόλογοι όροι (πάντα, ποτέ, όλοι οι άνθρωποι), αυταρχικοί όροι (πρέπει, αυτό δε γίνεται) κ.ά. Το σκεπτικό «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»: ειρωνεία, γελοιοποίηση, περιφρόνηση, «να ρίχνουμε άδεια για να πιάσουμε γεμάτα».


Κατέβασμα ppt "-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ -ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google