Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ Το Θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Σελίδα του καθηγητή Θεοδωρακόπουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ Το Θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Σελίδα του καθηγητή Θεοδωρακόπουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ Το Θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Σελίδα του καθηγητή Θεοδωρακόπουλος Γεώργιος Μπενάκη Πολυξένη

2 Το θέμα Το θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ. ΜΙΑ ΜΕΛΑΝΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΣΠΑΡΑΓΜΟ.  ΑΘΗΝΑΙΟΙ  ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ :  « ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ  « ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΟΙ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ  ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ

3 ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Με τον όρο « Κερκυραϊκά » εννοούμε τις πολιτικές αναστατώσεις και τον εμφύλιο πόλεμο που ξέσπασε στην Κέρκυρα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Πολλές θηριωδίες είχε αυτός ο πόλεμος – όπως άλλωστε όλοι οι πόλεμοι- τις οποίες ο Θουκυδίδης εξιστορεί με τη γνωστή βαρύθυμη ψυχραιμία του. Στα Κερκυραϊκά ωστόσο φαίνεται να ραγίζει κάπως αυτή η ψυχραιμία, γιατί ο ιστορικός αφήνεται να καταγράψει κάποιες απαισιόδοξες σκέψεις του, αυτές που οι φιλόλογοι θα χαρακτηρίσουν αργότερα ως «Παθολογία του πολέμου». Εδώ λοιπόν θα δούμε πώς επεμβαίνουν στα εσωτερικά του νησιού οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής, οι Αθηναίοι και οι Λακεδαιμόνιοι (μαζί με τους ισχυρούς συμμάχους τους Κορίνθιους), πώς τα δύο κόμματα του νησιού, το δημοκρατικό και το ολιγαρχικό, έρχονται σε λυσσαλέα σύγκρουση μεταξύ τους με τις πλάτες του ισχυρού συμμάχου του το καθένα και πώς μετά από αλλεπάλληλες μεταπτώσεις της εξουσίας από το ένα κόμμα στο άλλο η αντιπαράθεση καταλήγει σε γενική σφαγή. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ : Μεταφερόμαστε στην Κέρκυρα του εμφυλίου πολέμου και καλούμαστε να διαμορφώσουμε ένα « παιχνίδι ρόλων » έτσι όπως προκύπτει μέσα από τις εμπλεκόμενες πόλεις – κράτη και τις πολιτικές παρατάξεις των « δημοκρατικών » και « ολιγαρχικών » στο νησί. Οι μαθητές μελετούν το Κεφάλαιο 78 του 3 ου Βιβλίου και χωρίζονται σε ομάδες των ατόμων ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνάς τους. Με τη βοήθεια που κειμένου των « Ιστοριών » του Θουκυδίδη διεισδύουμε στην « Παθολογία » των εμφυλίων πολέμων όπως αυτή απαντά διαχρονικά σε όλες τις περιόδους της ανθρώπινης δημιουργίας. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

5 ΣΤΟΧΟΙ : Α. ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ Β. ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΤΡΙΗΡΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ Γ. ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

6 Η Διαδικασία 1/2 Εργαζόμαστε σε ομάδες των πέντε ή έξι ατόμων και εκτελούμε τις ακόλουθες ενέργειες : 1.Συλλέγουμε πληροφορίες για την πολιτική κατάσταση στην Κέρκυρα πριν τη ναυμαχία. 2.Γίνεται μελέτη των προηγούμενων ενοτήτων ώστε να υπάρξει μια ομαλή σύνδεση με το γεγονός της ναυμαχίας ως αναπόφευκτο ιστορικό επακόλουθο. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

7 Η Διαδικασία 2/2 Στη συνέχεια με βάση την ίδια αριθμητική σύνθεση προχωρούμε στη διανομή των « ρόλων » : 1. Τους « Τεχνολόγους », 2. Τους « ρεπόρτερς », ΑΘΗΝΑΣ – ΣΠΑΡΤΗΣ, 3. Τους « πολιτικούς αναλυτές », 4. Το « ναυτικό πλήρωμα ». Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

8 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΡΩΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 1.ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΟΝΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ( POWER POINT ) ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΙΗΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΩΝ ΝΑΥΜΑΧΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ. ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ : 2. ΠΟΙΑ ΣΕΙΡΑ ΚΩΠΗΛΑΤΩΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ; ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ : Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

9 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 1.ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ : 2. ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΙΓΜΟΥΣ ΤΩΝ ΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ. ΣΤΕΙΛΤΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

10 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΡΙΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3 1.ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ « ΙΣΤΟΡΙΩΝ» ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ 2.83 – 2.84 ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 429 π. Χ. ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ. ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ : 2. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ « ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΥ » ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ. ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ : Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

11 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : ( ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4 ) 1. ΩΣ « ΝΑΥΤΕΣ » ΕΝΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ ΥΛΗ ΤΩΝ « ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ » ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ. 2. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΤΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕΤΑΞΥ « ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΩΝ » ΚΑΙ « ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ » ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟ- ΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΟΙΟ. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

12 Αξιολόγηση 1/2 Eπαρκής-ές Μέτριος -α -ο Καλός -ή -ό Εξαιρετικός-ή-ό Διατύπωση Παρουσίαση ΠΗΓΕΣ Προσβασιμότητα Λειτουργία Περιεχόμενο ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Με την ομάδα Με τον καθηγητή ΤΟ ΘΕΜΑ Μετά το τέλος της εξερεύνησης αποτιμάμε την προσπάθειά μας, το αποτέλεσμα της εργασίας μας, αυτά που μας γοήτευσαν ή μας δυσκόλεψαν. Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

13 Eπαρκής-ές Μέτριος -α -ο Καλός -ή -ό Εξαιρετικός-ή -ό Αξιολόγηση 2/2 Συμπεράσματα Γλωσσικές παρατηρήσεις Υποστήριξη από καθηγητή /-τρια Ιστορική αφήγηση Ποικιλία εκφρα- στιών τρόπων Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Πληρότητα περιεχομένου Αλληλουχία γεγονότων ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

14 Το Web Quest είναι μια απόπειρα διδακτικής προσέγγισης των Αρχαίων Ελλήνων Ιστοριογράφων και απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Λυκείου. Σελίδα του καθηγητή 1/2 Προαπαιτούμενα: Γνώσεις των λογισμικών Ppt ή Word και πλοήγησης στο διαδίκτυο Στοιχειώδεις δεξιότητες ανάγνωσης του αρχαίου κειμένου, χειρισμού των γλωσσικών παρατηρήσεων και αναγνώρισης φραστικών δομών και προτάσεων. Συμβατότητα με το ΑΠ: Υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με το σχολικό εγχειρίδιο και του στόχους του ΑΠ της Α΄ Λυκείου (2008) Διδακτική μεθοδολογία: Διερευνητική – οικοδομιστική με αρχαιογνωστικό προσανατολισμό. Κειμενοκεντρική είναι η προσέγγιση του αρχαίου κειμένου. Στόχοι: Γνωστικοί Να γνωρίσουν τους λόγους συντριβής των Αθηναίων στους Αιγός Ποταμούς Να ασκηθούν στην επεξεργασία και παραγωγή κειμένου, αρχαίου και σύγχρονου. Τεχνολογικοί Να ασκηθούν στη αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους στα λογισμικά MS-WORD και MS-PPT Εισαγωγή Στόχοι... Στόχοι... Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Το θέμα Το θέμαΠαιδαγωγικοί Να αναπτύξουν στρατηγικές άντλησης και διαχείρισης πληροφοριών από πηγές. Να καλλιεργήσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή

15 Οργάνωση διδασκαλίας Οι μαθητές συνεργάζονται σε ομάδες ανά πέντε ή έξι. Κριτήρια σχηματισμού των ομάδων είναι οι δεξιότητές τους στις ΤΠΕ, οι επιδόσεις τους στο μάθημα και οι προσωπικές τους προτιμήσεις. Το Web Quest προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 8 διδακτικές ώρες Ο ρόλος του καθηγητή Οργανωτικός και καθοδηγητικός: προετοιμάζει το εργαστήριο, επιλέγει τους ιστοτόπους, οργανώνει τις διερευνητικές αποστολές σε ‘βήματα’, δίνει οδηγίες για τη διερεύνηση στο διαδίκτυο και στο αρχαίο κείμενο, για την εκπόνηση των δραστηριοτήτων και τη σύνθεση του ρεπορτάζ. Αξιολόγηση Κάθε ομάδα αξιολογεί περιγραφικά τη δική της εργασία και την εργασία μιας άλλης ομάδας σύμφωνα με το σχήμα: Η Α αξιολογεί την Β, η Β τη Γ, η Γ τη Δ,... και η Χ την Α. Κατά την αξιολόγηση του καθηγητή προβάλλονται πάντα τα θετικά στοιχεία και ενισχύονται ή αποσαφηνίζονται οι στρατηγικές διαχείρισης των πληροφοριών και εποικοδόμησης της γνώσης Διαχείριση πηγών: Διαχείριση πηγών: Γιαν την εργασία με Web Quest προεπιλέγεται περιορισμένος αριθμός ιστοτόπων με κριτήριο την αξιοπιστία και τη σαφήνεια των πληροφοριών καθώς και τη λειτουργικότητά τους. Σελίδα του καθηγητή 2/2 Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές ΦύλλαΕργασίας Το θέμα Το θέμα

16 ΠΗΓΕΣ Α: Α. ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ " ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ " ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ : ] Β. ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ : Γ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΤΡΙΗΡΗ : post_27.htmlhttp://perialos.blogspot.gr2012/09/blog- post_27.html Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα

17 ΠΗΓΕΣ Β ΄ : ΧΑΡΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ : ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΡΙΗΡΕΩΝ : Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Σελίδα του καθηγητή Σελίδα του καθηγητή Πηγές Το θέμα Το θέμα


Κατέβασμα ppt "ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ Το Θέμα Εισαγωγή Στόχοι Διαδικασία Αξιολόγηση Πηγές Σελίδα του καθηγητή Θεοδωρακόπουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google