Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Γραφείο για την Κοινωνία της Πληροφορίας ΥπΕΠΘ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Γραφείο για την Κοινωνία της Πληροφορίας ΥπΕΠΘ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Γραφείο για την Κοινωνία της Πληροφορίας ΥπΕΠΘ Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Ημερίδα: «Το Διαδίκτυο προκαλεί τους γονείς» Λευκωσία, Τετάρτη 29 Μαίου 2002

2 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Δομή Παρουσίασης Ενότητα Α’ Το Πανελλήνιο Σχολικό ΔίκτυοΕνότητα Α’ Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο –Εκπαιδευτικοί Στόχοι –Αρχιτεκτονική –Υπηρεσίες –Πρόοδος Υλοποίησης –Στατιστικά Χρήσης –Μελλοντικοί Σχεδιασμοί Ενότητα Β’ Το ζήτημα της καλής χρήσης των Εκπαιδευτικών Δικτύων και της προστασίας των παιδιών από ακατάλληλο περιεχόμενοΕνότητα Β’ Το ζήτημα της καλής χρήσης των Εκπαιδευτικών Δικτύων και της προστασίας των παιδιών από ακατάλληλο περιεχόμενο

3 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Για την Εκπαίδευση του Αύριο Ανάπτυξη τεχνολογικών υποδομώνΑνάπτυξη τεχνολογικών υποδομών –Αύξηση επιδόσεων/μείωση κόστους –Γενικευμένη ψηφιοποίηση –Ρόλος πολυμέσων και διαδικτύου Δημιουργία εκπαιδευτικών εργαλείωνΔημιουργία εκπαιδευτικών εργαλείων –Άρση περιορισμών λογισμικών και διεπαφών χρήσης –Δημιουργία εφαρμογών από τη βάση –Κίνητρα στην εκπαιδευτική κοινότητα Επιμόρφωση των εκπαιδευτικώνΕπιμόρφωση των εκπαιδευτικών –Ταχύτητα τεχνολογικών εξελίξεων –Φαινόμενο αχρήστευσης γνώσεων –Συνεκτικές στρατηγικές εκπαίδευσης στο χρόνο

4 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Ανάπτυξη Διαδικτύου Προβλήματα σε επιδόσεις, ασφάλεια, ποιότητα πρόσβασης, ζητήματα αγοράς:Προβλήματα σε επιδόσεις, ασφάλεια, ποιότητα πρόσβασης, ζητήματα αγοράς: Πρωτοβουλίες αυτορύθμισης φορέωνΠρωτοβουλίες αυτορύθμισης φορέων Εξέλιξη νομοθεσιώνΕξέλιξη νομοθεσιών Βελτίωση υποδομώνΒελτίωση υποδομών Ανάπτυξη συστημάτων μετάφρασης, ασφάλειας, αξιολόγησης και έλεγχου περιεχομένουΑνάπτυξη συστημάτων μετάφρασης, ασφάλειας, αξιολόγησης και έλεγχου περιεχομένου

5 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Περιεχόμενο Διαδικτύου «Το καλύτερο και το χειρότερο συνυπάρχουν» Α’ Στάδιο – Σήμερα Κείμενα, Εικόνες: Γιγάντια Βιβλιοθήκη Καθένας μπορεί να την περιηγηθείΚαθένας μπορεί να την περιηγηθεί Καθένας μπορεί να την εμπλουτίσειΚαθένας μπορεί να την εμπλουτίσει Β’ Στάδιο – Σε εξέλιξη Προσθήκη κινούμενης εικόνας. Απαιτεί: Δίκτυα υψηλής χωρητικότηταςΔίκτυα υψηλής χωρητικότητας Προσιτές τιμές στην πρόσβασηΠροσιτές τιμές στην πρόσβαση Γ’ Στάδιο – Επόμενη δεκαετία Πλήρεις διαδραστικές υπηρεσίες πολυμέσωνΠλήρεις διαδραστικές υπηρεσίες πολυμέσων Εξέλιξη εξαρτώμενη από τις στρατηγικές των τηλεπικοινωνιακών οργανισμώνΕξέλιξη εξαρτώμενη από τις στρατηγικές των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών Πολιτική απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών (Σημαντικός παράγοντας)Πολιτική απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών (Σημαντικός παράγοντας)

6 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Απελευθέρωση των Τηλεπικοινωνιών Άλλα κράτη Ειρηνικού (2020) Κίνα (?) Ινδονησία ( ) Σουηδία ΗΒ Γαλλία Ολλανδία Γερμανία Ιταλία Ισπανία Ιρλανδία Πορτογαλία Ελλάδα ΧιλήΑργεντινή Βραζιλία Βενεζουέλα Βολιβία Κολομβία Ισημερινός ΤσεχίαΠολωνία Ουγγαρία Ρουμανία Ρωσία Βουλγαρία Ιαπωνία Αυστραλία Χόγκ-Κογκ Σιγκαπούρη Νότια Κορέα Φιλιππίνες Ταϊλάνδη Μαλαισία Πακιστάν Ινδία Ευρωπαϊκή Ένωση Ανατολική Ευρώπη Ασία / Ειρηνικός Λατινική Αμερική

7 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr (Source: netpressure.com, The Phillips Group) Εξέλιξη Περιεχομένου

8 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Διείσδυση Internet (Πηγή NUA 1999) 1999: 195 εκατ. χρήστες παγκοσμίως 1997  1999: 118% αύξηση 2003: 47 εκατ. νοικοκυριών Ευρώπη 2005: 1 δις χρήστες, 700 εκατ. μη Αμερικανοί ΗΓΕΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ! ΗΠΑ/Καναδάς 55% Ευρώπη 24% Ασία/Ειρηνικός 17% Ν.Αμερική 3% Αφρική 1%

9 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μελλοντικοί Χώροι Εκπαίδευσης Εικονικοί εκπαιδευτικοί χώροι - Εκπαιδευτικές πύλες (portals) Θα παρέχουν: Πλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενοΠλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο Υπηρεσίες ποιότητας (ιδιαίτερα επικοινωνίας)Υπηρεσίες ποιότητας (ιδιαίτερα επικοινωνίας) Καθοδήγηση χρηστών  Αίσθηση προσανατολισμούΚαθοδήγηση χρηστών  Αίσθηση προσανατολισμού ΕξειδίκευσηΕξειδίκευση Θα αποτελέσουν: Δεοντολογική πρόκληση για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα Ενδέχεται να θέσουν όρους χρήσης, μέσω: Πληρωμής Διαφημιστικών μηνυμάτων Εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων, κλπ.

10 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Εξέλιξη του ρόλου του διδάσκοντα ΕυαισθητοποίησηΕυαισθητοποίηση Καλλιέργεια ενθουσιασμούΚαλλιέργεια ενθουσιασμού Σφαιρικά και συνεκτικά προγράμματα κατάρτισηςΣφαιρικά και συνεκτικά προγράμματα κατάρτισης Ατομική και τακτική χρήση υπολογιστήΑτομική και τακτική χρήση υπολογιστή Ανταλλαγές ανάμεσα σε συναδέλφουςΑνταλλαγές ανάμεσα σε συναδέλφους Παροχή επαρκών μέσων σε σχολείο και σπίτιΠαροχή επαρκών μέσων σε σχολείο και σπίτι Εθελοντική εργασίαΕθελοντική εργασίαΕρωτήματα: 1.Επιπλέον φόρτος εργασίας; 2.Πιστοποίηση γνώσεων; 3.Ένταξη των ΤΠΕ στις εξετάσεις;

11 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (1/3) 1.Προοδευτική δημιουργία αγοράς Επέκταση και βελτίωση των υποδομώνΕπέκταση και βελτίωση των υποδομών Μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα και μεταξύ Ευρώπης - ΗΠΑΜεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα και μεταξύ Ευρώπης - ΗΠΑ Μεγάλες διαφορές σε Πρωτοβάθμια – Δευτεροβάθμια – ΤριτοβάθμιαΜεγάλες διαφορές σε Πρωτοβάθμια – Δευτεροβάθμια – Τριτοβάθμια Λύση η χρηματοδοτική μίσθωση;Λύση η χρηματοδοτική μίσθωση; Δόμηση προσφοράς λογισμικού & εκπαιδευτικών υπηρεσιώνΔόμηση προσφοράς λογισμικού & εκπαιδευτικών υπηρεσιών Υψηλός κατακερματισμός ανάλογα με ηλικιακές ομάδες, γλώσσα, κλπΥψηλός κατακερματισμός ανάλογα με ηλικιακές ομάδες, γλώσσα, κλπ Διερεύνηση σύναψης εταιρικής σχέσης σε δημόσιο – ιδιωτικό τομέαΔιερεύνηση σύναψης εταιρικής σχέσης σε δημόσιο – ιδιωτικό τομέα Παραγωγή προϊόντων με πολιτισμικό, επιστημονικό, γεωγραφικό, ιστορικό περιεχόμενο, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, κλπ.Παραγωγή προϊόντων με πολιτισμικό, επιστημονικό, γεωγραφικό, ιστορικό περιεχόμενο, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, κλπ. Κίνδυνος επικράτησης μοντέλου οπτικοακουστικού κλάδου (αγορά ολιγοπωλιακού τύπου)Κίνδυνος επικράτησης μοντέλου οπτικοακουστικού κλάδου (αγορά ολιγοπωλιακού τύπου) Αμελητέο κόστος ψηφιακής διανομής μέσω InternetΑμελητέο κόστος ψηφιακής διανομής μέσω Internet Υψηλή προσαρμοστικότητα του InternetΥψηλή προσαρμοστικότητα του Internet

12 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (2/3) 2.Δράση δημοσίων αρχών Αξιοποίηση εμπειριών από κοινοτικά προγράμματαΑξιοποίηση εμπειριών από κοινοτικά προγράμματα Καθορισμός προτεραιοτήτων σε υποδομέςΚαθορισμός προτεραιοτήτων σε υποδομές Κανένα σχέδιο εξοπλισμού δεν ικανοποιεί πλήρως τη ζήτησηΚανένα σχέδιο εξοπλισμού δεν ικανοποιεί πλήρως τη ζήτηση Ζητήματα διαχείρισης, ασφάλειας και ανανέωσης υποδομώνΖητήματα διαχείρισης, ασφάλειας και ανανέωσης υποδομών Απεμπλοκή από την εμμονή αναλογίας χρηστών/υπολογιστή;Απεμπλοκή από την εμμονή αναλογίας χρηστών/υπολογιστή; Τόνωση αγοράς μεταχειρισμένων Η/Υ;Τόνωση αγοράς μεταχειρισμένων Η/Υ; Ανάπτυξη υπηρεσιών υψηλού ποιοτικού επιπέδουΑνάπτυξη υπηρεσιών υψηλού ποιοτικού επιπέδου Ενίσχυση Ευρωπαϊκής διάστασηςΕνίσχυση Ευρωπαϊκής διάστασης Ορισμός μοντέλων ανάπτυξηςΟρισμός μοντέλων ανάπτυξης Σχεδιασμός μακροπρόθεσμων & βιώσιμων οικονομικών μοντέλωνΣχεδιασμός μακροπρόθεσμων & βιώσιμων οικονομικών μοντέλων Αναγκαίες ακόμα οι δημόσιες επιχορηγήσειςΑναγκαίες ακόμα οι δημόσιες επιχορηγήσεις Κίνητρα σε κοινοτικό/περιφερειακό/εθνικό και τοπικό επίπεδοΚίνητρα σε κοινοτικό/περιφερειακό/εθνικό και τοπικό επίπεδο Ουσιαστικότερη εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησηςΟυσιαστικότερη εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης Αυστηρή αξιολόγηση των πρωτοβουλιώνΑυστηρή αξιολόγηση των πρωτοβουλιών

13 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (3/3) 3.Ανάπτυξη υπηρεσιών για εκπαιδευτικούς Υπέρβαση των τεχνικών πτυχώνΥπέρβαση των τεχνικών πτυχών Η τεχνική τεχνογνωσία είναι ασταθήςΗ τεχνική τεχνογνωσία είναι ασταθής Όχι κατάρτιση στα εργαλεία, αλλά σε καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικέςΌχι κατάρτιση στα εργαλεία, αλλά σε καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές Προώθηση διεπιστημονικότηταςΠροώθηση διεπιστημονικότητας Διαφοροποίηση των διαδικασιών κατάρτισηςΔιαφοροποίηση των διαδικασιών κατάρτισης Σύνδεση αρχικής και συνεχούς κατάρτισηςΣύνδεση αρχικής και συνεχούς κατάρτισης Συνεργασία, πρωτοβουλία, δημιουργικότηταΣυνεργασία, πρωτοβουλία, δημιουργικότητα Σχεδιασμός μηχανισμών αλληλοβοήθειαςΣχεδιασμός μηχανισμών αλληλοβοήθειας Αυτοκατάρτιση. Αξιοποίηση του InternetΑυτοκατάρτιση. Αξιοποίηση του Internet Δόμηση υπηρεσιών ανταλλαγής και υποστήριξηςΔόμηση υπηρεσιών ανταλλαγής και υποστήριξης 4.Ανάπτυξη Σφαιρικών και Συνεκτικών Στρατηγικών Κινητοποίηση μεγάλου αριθμού διδασκόντωνΚινητοποίηση μεγάλου αριθμού διδασκόντων Νέες ικανότητες σε επίπεδο διαχείρισης – υποστήριξης των εκπαιδευτικώνΝέες ικανότητες σε επίπεδο διαχείρισης – υποστήριξης των εκπαιδευτικών

14 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Ένα δίκτυο για την εκπαίδευση Εμπειρίες και Συμπεράσματα από την Υλοποίηση Προοπτικές για την Εκπαιδευτική του Αξιοποίηση

15 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Υποστήριξη της μάθησης μέσα από δικτυακό περιβάλλονΥποστήριξη της μάθησης μέσα από δικτυακό περιβάλλον Ανανέωση εκπαιδευτικών μεθόδωνΑνανέωση εκπαιδευτικών μεθόδων Συνεργασία ομάδων, γεωγραφικά διασκορπισμένωνΣυνεργασία ομάδων, γεωγραφικά διασκορπισμένων Πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκεςΠρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων (π.χ. ερωτήσεις- απαντήσεις από ειδικούς, ασκήσεις – λύσεις, κλπ)Ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων (π.χ. ερωτήσεις- απαντήσεις από ειδικούς, ασκήσεις – λύσεις, κλπ) Ευέλικτη αναζήτηση πιστοποιημένα χρήσιμων πληροφοριώνΕυέλικτη αναζήτηση πιστοποιημένα χρήσιμων πληροφοριών Δημιουργία & διανομή παρουσιάσεων, σεμιναρίων & διαλέξεωνΔημιουργία & διανομή παρουσιάσεων, σεμιναρίων & διαλέξεων Διεξαγωγή θεματικών συζητήσεωνΔιεξαγωγή θεματικών συζητήσεων Επικοινωνία με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικούΕπικοινωνία με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού Εκπαιδευτικοί Στόχοι ΠΣΔ Αποτέλεσμα: ΔΙΚΤΥΟ = Περιβάλλον εφαρμογής, αξιολόγησης και χρήσης νέων εκπαιδευτικών μεθόδων

16 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μαθητές/PC στην B’θμια εκπαίδευση

17 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μαθητές/PC στην A’θμια εκπαίδευση

18 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Αρχιτεκτονική Δικτύου Ιεραρχική δομή τριών επιπέδων: Δίκτυο ΚορμούΔίκτυο Κορμού Δίκτυο ΔιανομήςΔίκτυο Διανομής Δίκτυο ΠρόσβασηςΔίκτυο Πρόσβασης Δίκτυο Κορμού (ΕΔΕΤ) Νομαρχιακός Κόμβος Σ.Ε. Σχολείο Διεύθυνση Β΄θμιας Εκπ/σης Σ.Ε. Σχολείο

19 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Δίκτυο Διανομής

20 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Δίκτυο Πρόσβασης

21 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Σχολικό Εργαστήριο Νομαρχιακός Κόμβος Σχολικό Εργαστήριο CISCO 160xR WINDOWS NT, kbps Windows ’98, Me

22 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Δικτύωση σχολικών μονάδων

23 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Υπηρεσίες σε λειτουργία 1.Σύνδεση στο δίκτυο (connectivity) 2.Ονοματολογία (DNS) 3.Διακομιστής Μεσολάβησης (Proxy) 4.Έλεγχος περιεχομένου (Content Filtering) 5.Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο ( , web-mail) 6.Προσωπικό Ημερολόγιο (Calendar) 7.Προσωπικό Βιβλίο Διευθύνσεων (Address Book) 8.Κατάλογος (Directory Server) 9.Αυτόματη Δημιουργία Ιστοσελίδων 10.Χώροι Συζητήσεων (Forums) 11.Υποστήριξη Χρηστών (Help-Desk) 12.Δικτυακός Τόπος (www.sch.gr) 13.Διαχείριση Χρηστών 14.Υπηρεσία Στατιστικών

24 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Υποστήριξη Χρηστών (HelpDesk) Υποστηρίζονται:Υποστηρίζονται: –Όλες οι μονάδες Β’θμιας Εκπ/σης (3.667) –Όλες οι μονάδες Α’θμιας Εκπ/σης με σύνδεση στο Π.Σ.Δ. (1.450) –Μεμονωμένοι χρήστες (κυρίως επιμορφωτές) Τρόπος παροχής:Τρόπος παροχής: –Τηλεφωνικά –Με τεχνικά εγχειρίδια –Με FAQs στη διεύθυνση Ωράριο:Ωράριο: –9.00 – τις εργάσιμες ημέρες

25 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μελλοντικές Δράσεις (2002) Δίκτυο ΔιανομήςΔίκτυο Διανομής –Επέκταση και αναβάθμιση με αναφορά το ΕΔΕΤ-2 Δίκτυο ΠρόσβασηςΔίκτυο Πρόσβασης –Ασύρματες νησίδες (>200 σχολεία) –Σύνδεση με ADSL (>500 σχολεία) –Σύνδεση όλων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Δικτυακές ΥπηρεσίεςΔικτυακές Υπηρεσίες –Μετεξέλιξη του σε κάθετη δικτυακή πύλη –Απομακρυσμένη διαχείριση σχολικών εργαστηρίων –Περιβάλλον ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης –Newsletter, Web ring, Channels, e-calendar Υποστήριξη (Help-Desk)Υποστήριξη (Help-Desk) –Αναβάθμιση συστήματος εξυπηρέτησης χρηστών

26 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Στατιστικά Χρήσης Έτος Πλήθος Μηνυμάτων Όγκος Μηνυμάτων Πλήθος Όγκος (ΜΒ)

27 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μέση Ημερήσια Κατανομή Κίνησης Ώρες της ημέρας

28 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Συμπεριφορά Χρηστών de 0,7% org 0,8% fr 0,3% net 6,1% uk 0,8% it 0,3% ru 0,3% others 1,8% undefined 1,0% com 44,5% gr 43,3% Προέλευση εισερχόμενης κίνησης Εισερχόμενη κίνησης 83,26% Εξερχόμενη κίνηση 16,74% Αναλογία εισερχόμενης - εξερχόμενης κίνησης

29 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Έλεγχος Περιεχομένου σε Εκπαιδευτικά Δίκτυα Πολιτικές και Κατευθύνσεις για την προστασία των μαθητών από παράνομο και προσβλητικό περιεχόμενο στο Internet

30 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Χρήσεις Δικτύου στην Εκπαίδευση Εργαλείο μάθησηςΕργαλείο μάθησης Εργαλείο επικοινωνίαςΕργαλείο επικοινωνίας Εργαλείο συνεργασίαςΕργαλείο συνεργασίας Πηγή πληροφόρησηςΠηγή πληροφόρησης Πρόσβαση σε υπηρεσίεςΠρόσβαση σε υπηρεσίες Αντικείμενο γνώσηςΑντικείμενο γνώσης Αναιρεί χρονικούς & γεωγραφικούς περιορισμούς

31 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο Στοιχεία έρευναςΣτοιχεία έρευνας –Φορέας: Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση (Ε.ΚΑΤ.Ο.) –Κλίμακα: Πανελλαδική –Δείγμα: 570 παιδιά –Ηλικίες: 7 – 17 ετών –Πλαίσιο: Ευρωπαϊκά προγράμματα ONCE & CISA

32 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Χρήση Chatrooms Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

33 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

34 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Χρήση Internet από γονείς Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

35 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Συμπεριφορά Γονέων Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

36 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Συμπεριφορά παιδιών Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

37 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Το πρόβλημα του κόστους πρόσβασης Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

38 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μαθητικοί προορισμοί Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

39 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.grΑυτοπροστασία Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

40 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Ειδικά Χαρακτηριστικά Internet Καθένας μπορεί να «ανεβάσει» υλικό σε μορφή σελίδων στο InternetΚαθένας μπορεί να «ανεβάσει» υλικό σε μορφή σελίδων στο Internet Δεν υπάρχει επίπεδο ελέγχου του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Internet στο επίπεδο του πρωτογενούς υλικούΔεν υπάρχει επίπεδο ελέγχου του περιεχομένου που δημοσιεύεται στο Internet στο επίπεδο του πρωτογενούς υλικού Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένουΔεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένου Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που δεν ήταν πριν διαθέσιμες σε αυτάΤα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που δεν ήταν πριν διαθέσιμες σε αυτά Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριοΤα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριο Το Internet δεν περικλείεται στα όρια των χωρώνΤο Internet δεν περικλείεται στα όρια των χωρών ΑΓΩΝΙΑ στην κοινωνία και ειδικά στους ΓΟΝΕΙΣ

41 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Βασικά Σημεία (1/2) Αρχικός Στόχος: Εισαγωγή του διαδικτύου στην εκπαίδευσηΑρχικός Στόχος: Εισαγωγή του διαδικτύου στην εκπαίδευση Σημερινός Στόχος: Η θέσπιση ενός περιβάλλοντος εργασίας που θα αποθαρρύνει ή θα αποτρέπει την πρόσβαση σε σελίδες με περιεχόμενο που συγκρούεται με θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής οργάνωσης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειαςΣημερινός Στόχος: Η θέσπιση ενός περιβάλλοντος εργασίας που θα αποθαρρύνει ή θα αποτρέπει την πρόσβαση σε σελίδες με περιεχόμενο που συγκρούεται με θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής οργάνωσης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας Προσοχή! Όχι λογοκρισία και ασφυκτικοί περιορισμοί, αλλά εύρεση τρόπων διασφάλισης της αποκλειστικής χρήσης του σχολικού δικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούςΠροσοχή! Όχι λογοκρισία και ασφυκτικοί περιορισμοί, αλλά εύρεση τρόπων διασφάλισης της αποκλειστικής χρήσης του σχολικού δικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούς  Οι ανήλικοι έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους  Υποχρέωση της οικογένειας και του σχολείου η προστασία των ανήλικων από την έκθεσή τους σε επιβλαβές περιεχόμενο

42 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Βασικά Σημεία (2/2) Όχι παραπληροφόρηση και υπερβολήΌχι παραπληροφόρηση και υπερβολή Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Internet - Το Internet είναι για όλουςΌχι στη «δαιμονοποίηση» του Internet - Το Internet είναι για όλους Η πρόσβαση στο σχολικό δίκτυο και στο Internet είναι προνόμιοΗ πρόσβαση στο σχολικό δίκτυο και στο Internet είναι προνόμιο Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων απαιτείται η συνεργασία:Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων απαιτείται η συνεργασία: –Γονέων –Εταιρειών παροχής Internet –Σχολικών δικτύων –Χρηστών Internet –Κυβερνήσεων –Σχολείων –Δημιουργών σελίδων περιεχομένου –Δικαιοσύνης και αστυνομίας

43 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Δυνητικά Επιβλαβές Περιεχόμενο (για ανήλικους) Δικτυακές σελίδες που περιέχουν: Πορνογραφία και ειδικά παιδική (Porn)*Πορνογραφία και ειδικά παιδική (Porn)* Προπαγάνδα ναρκωτικών (Drugs)*Προπαγάνδα ναρκωτικών (Drugs)* Προπαγάνδα βίας και μίσους (Violence)*Προπαγάνδα βίας και μίσους (Violence)* Προπαγάνδα για επιθετική συμπεριφορά και ρατσισμό (Aggressive)*Προπαγάνδα για επιθετική συμπεριφορά και ρατσισμό (Aggressive)* Τυχερά παιχνίδια (Gambling)*Τυχερά παιχνίδια (Gambling)* Διαφημιστικό υλικό (Ads)Διαφημιστικό υλικό (Ads) Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας συστημάτων (Hacking)Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας συστημάτων (Hacking) Πληροφορίες με κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια (Warez)Πληροφορίες με κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια (Warez) * Κόβονται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

44 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πηγές Ακατάλληλου Περιεχομένου Περιεχόμενο Εμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδεςΕμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδεςΕπικοινωνία Υπηρεσίες Newsgroups, Chat, FTP και Bulletin boardsΥπηρεσίες Newsgroups, Chat, FTP και Bulletin boards Υπηρεσίες ("spam mail")Υπηρεσίες ("spam mail") Υπηρεσίες Instant Messaging (π.χ.ICQ)Υπηρεσίες Instant Messaging (π.χ.ICQ)Εμπόριο Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίουΥπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου ΔιαφήμισηΔιαφήμιση

45 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Η περίπτωση του Καναδά Έρευνα: Η άποψη των Καναδών γονέων 66% : Η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο όφελος που αποκομίζουν τα παιδιά τους από τη χρήση του Internet66% : Η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο όφελος που αποκομίζουν τα παιδιά τους από τη χρήση του Internet 51% : Η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η πιθανότητα τα παιδιά τους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο51% : Η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η πιθανότητα τα παιδιά τους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο 21% : Τα παιδιά τους έχουν οδηγηθεί τυχαία σε καθαρά σεξουαλικό περιεχόμενο (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους)21% : Τα παιδιά τους έχουν οδηγηθεί τυχαία σε καθαρά σεξουαλικό περιεχόμενο (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους) Στο 6% των παιδιών έχει σταλεί σεξουαλικό υλικό που δεν ζήτησαν (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους)Στο 6% των παιδιών έχει σταλεί σεξουαλικό υλικό που δεν ζήτησαν (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους) 53% : Παρέχει πολύ καλή επίβλεψη στα παιδιά τους που μπαίνουν στο Internet από το σπίτι53% : Παρέχει πολύ καλή επίβλεψη στα παιδιά τους που μπαίνουν στο Internet από το σπίτι 17% : Χρησιμοποιεί λογισμικό για τον έλεγχο του περιεχομένου σε οικιακούς υπολογιστές17% : Χρησιμοποιεί λογισμικό για τον έλεγχο του περιεχομένου σε οικιακούς υπολογιστές 67% : Ελέγχει τα bookmarks ή το history του browser για να δουν ποιες σελίδες έχουν επισκεφτεί τα παιδιά τους67% : Ελέγχει τα bookmarks ή το history του browser για να δουν ποιες σελίδες έχουν επισκεφτεί τα παιδιά τους 40% : Πιστεύει ότι ένα σύστημα κατηγοριοποίησης σελίδων για Web σελίδες θα ήταν "πολύ αποτελεσματικό"40% : Πιστεύει ότι ένα σύστημα κατηγοριοποίησης σελίδων για Web σελίδες θα ήταν "πολύ αποτελεσματικό"

46 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Η περίπτωση των ΗΠΑ Το Κογκρέσο αποφάσισε την υποχρεωτική εφαρμογή φίλτρων σε σχολεία και βιβλιοθήκεςΤο Κογκρέσο αποφάσισε την υποχρεωτική εφαρμογή φίλτρων σε σχολεία και βιβλιοθήκες Οργανώσεις και ομάδες πολιτών διαμαρτύρονται για καταπάτηση συνταγματικών δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριώνΟργανώσεις και ομάδες πολιτών διαμαρτύρονται για καταπάτηση συνταγματικών δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών Αναγνωρίζουν όμως στους γονείς το δικαίωμα να φιλτράρουν το περιεχόμενο από το σπίτιΑναγνωρίζουν όμως στους γονείς το δικαίωμα να φιλτράρουν το περιεχόμενο από το σπίτι Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών λένε ότι δεν αντιτίθενται στην υιοθέτηση τέτοιων μέτρων από τα σχολεία και τις βιβλιοθήκες, αλλά στην υποχρεωτική εφαρμογή τουςΟι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών λένε ότι δεν αντιτίθενται στην υιοθέτηση τέτοιων μέτρων από τα σχολεία και τις βιβλιοθήκες, αλλά στην υποχρεωτική εφαρμογή τους Το 92% των αμερικανών συμφωνεί με τη χρήση φίλτρων ενάντια στο πορνογραφικό υλικό και σε σελίδες που προωθούν το μίσος για διάφορες κοινωνικές ομάδες ή μειονότητες (79%)Το 92% των αμερικανών συμφωνεί με τη χρήση φίλτρων ενάντια στο πορνογραφικό υλικό και σε σελίδες που προωθούν το μίσος για διάφορες κοινωνικές ομάδες ή μειονότητες (79%) Ποσοστό 76% πιστεύει ότι το «ακατάλληλο περιεχόμενο» δυσκολεύει την εισαγωγή του Internet στα σχολείαΠοσοστό 76% πιστεύει ότι το «ακατάλληλο περιεχόμενο» δυσκολεύει την εισαγωγή του Internet στα σχολεία

47 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πολιτικές Διαχείρισης της Πρόσβασης στο Internet Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτώνΕνημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών Γονική καθοδήγηση. Ενίσχυση της κριτικής ικανότητας των παιδιών για την αποτίμηση του περιεχομένου του InternetΓονική καθοδήγηση. Ενίσχυση της κριτικής ικανότητας των παιδιών για την αποτίμηση του περιεχομένου του Internet Θετική Αντιπρόταση: Προσφορά περιβάλλοντος με αξιόλογο υλικό και περιβάλλον κατάλληλο για παιδιάΘετική Αντιπρόταση: Προσφορά περιβάλλοντος με αξιόλογο υλικό και περιβάλλον κατάλληλο για παιδιά Συμβουλές για την προστασία των προσωπικών δεδομένωνΣυμβουλές για την προστασία των προσωπικών δεδομένων Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για επιτήρηση των μαθητώνΣυνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για επιτήρηση των μαθητών Υιοθέτηση συστημάτων αναγνώρισης της ηλικίαςΥιοθέτηση συστημάτων αναγνώρισης της ηλικίας Συστήματα κατηγοριοποίησης από τον συγγραφέα των σελίδωνΣυστήματα κατηγοριοποίησης από τον συγγραφέα των σελίδων Συστήματα κατηγοριοποίησης σελίδων από ανεξάρτητους φορείςΣυστήματα κατηγοριοποίησης σελίδων από ανεξάρτητους φορείς Ανάπτυξη συστημάτων ανίχνευσης συγκεκριμένων φράσεων (φίλτρα)Ανάπτυξη συστημάτων ανίχνευσης συγκεκριμένων φράσεων (φίλτρα) Ενημέρωση πολιτών για τα εργαλεία διαχείρισης ακατάλληλου υλικούΕνημέρωση πολιτών για τα εργαλεία διαχείρισης ακατάλληλου υλικού Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας και διεθνείς συνεργασίεςΕκσυγχρονισμός της νομοθεσίας και διεθνείς συνεργασίες

48 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Η παρέμβαση των γονέων Να ενημερωθούν για το Internet, και τι κάνουν τα παιδιά τους εκείΝα ενημερωθούν για το Internet, και τι κάνουν τα παιδιά τους εκεί Να δημιουργήσουν μια συμφωνία σε οικογενειακό επίπεδο για την χρήση του InternetΝα δημιουργήσουν μια συμφωνία σε οικογενειακό επίπεδο για την χρήση του Internet Να συνοδεύουν τα μικρότερα παιδιά όταν συνδέονται στο Internet, ειδικά την πρώτη φοράΝα συνοδεύουν τα μικρότερα παιδιά όταν συνδέονται στο Internet, ειδικά την πρώτη φορά Να δημιουργήσουν τη δική τους λίστα με τις προτεινόμενες παιδικές σελίδες και να συμπεριλάβουν μηχανές αναζήτησης φιλικές στη χρήση τους για παιδιάΝα δημιουργήσουν τη δική τους λίστα με τις προτεινόμενες παιδικές σελίδες και να συμπεριλάβουν μηχανές αναζήτησης φιλικές στη χρήση τους για παιδιά Να διδάξουν τα παιδιά τους να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίεςΝα διδάξουν τα παιδιά τους να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες Να βάζουν τους υπολογιστές με σύνδεση στο Internet σε ένα συχνά χρησιμοποιούμενο χώρο του σπιτιούΝα βάζουν τους υπολογιστές με σύνδεση στο Internet σε ένα συχνά χρησιμοποιούμενο χώρο του σπιτιού Να ενημερωθούν για τα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα για τον έλεγχο του περιεχομένουΝα ενημερωθούν για τα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα για τον έλεγχο του περιεχομένου

49 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Η περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σχέδιο Δράσης: Προώθηση Ασφαλούς Χρήσης Internet Στόχος: Η εξασφάλιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, ιδιαίτερα για την προστασία των παιδιών από εγκλήματα που τα έχουν ως στόχοΣτόχος: Η εξασφάλιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, ιδιαίτερα για την προστασία των παιδιών από εγκλήματα που τα έχουν ως στόχο Προώθηση σχημάτων για την παρακολούθηση, την κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και την ανάπτυξη φίλτρων ελέγχουΠροώθηση σχημάτων για την παρακολούθηση, την κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και την ανάπτυξη φίλτρων ελέγχου Αύξηση ενημερότητας και ευαισθητοποίηση των πολιτώνΑύξηση ενημερότητας και ευαισθητοποίηση των πολιτών Αύξηση της ενημερότητας της βιομηχανίας και των κυβερνήσεων των χωρών μελώνΑύξηση της ενημερότητας της βιομηχανίας και των κυβερνήσεων των χωρών μελών Προώθηση της αυτο-ρύθμισης της βιομηχανίαςΠροώθηση της αυτο-ρύθμισης της βιομηχανίας Σύσταση γραμμών επικοινωνίας, ώστε να αναφέρουν οι χρήστες την ύπαρξη περιεχομένου που θεωρούν ότι είναι παράνομοΣύσταση γραμμών επικοινωνίας, ώστε να αναφέρουν οι χρήστες την ύπαρξη περιεχομένου που θεωρούν ότι είναι παράνομο Η δίωξη και η τιμωρία ανήκει στις εθνικές αρχέςΗ δίωξη και η τιμωρία ανήκει στις εθνικές αρχές Καλύτερη ενημέρωση γονέων, καθηγητών και πολιτών, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν τα φίλτρα περιεχομένουΚαλύτερη ενημέρωση γονέων, καθηγητών και πολιτών, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν τα φίλτρα περιεχομένου Πρωτοβουλίες για την προώθηση της συνεργασίας με τρίτες χώρες και διεθνείς οργανισμούςΠρωτοβουλίες για την προώθηση της συνεργασίας με τρίτες χώρες και διεθνείς οργανισμούς Αλληλεπίδραση με τον τομέα της δικαιοσύνης και της νομοθεσίαςΑλληλεπίδραση με τον τομέα της δικαιοσύνης και της νομοθεσίας

50 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Μέθοδοι Ελέγχου Περιεχομένου Μπλοκάρισμα Λέξεων (Blocking keywords)Μπλοκάρισμα Λέξεων (Blocking keywords) –Απαγόρευση πρόσβασης σε σελίδες που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις –Αδυναμία ελέγχου εικόνων, ήχων, κλπ. Αρνητικές και θετικές λίστες (Negative & Positive Lists)Αρνητικές και θετικές λίστες (Negative & Positive Lists) –Χρήση προκαθορισμένων λιστών αποδεκτών ή απαράδεκτων σελίδων –Μεγάλο διαχειριστικό βάρος Προσδιορισμός περιεχομένου με ετικέτες και κατηγοριοποίηση (Content labeling & rating)Προσδιορισμός περιεχομένου με ετικέτες και κατηγοριοποίηση (Content labeling & rating) –Απόδοση ετικετών σε κάθε σελίδα Internet –Κατηγοριοποίηση από τον δημιουργό της σελίδας –Κατηγοριοποίηση από ανεξάρτητους φορείς Συνδυασμός των παραπάνωΣυνδυασμός των παραπάνω

51 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Τεχνική Υλοποίηση στο ΠΣΔ Διαφανής διακομιστής διαμεσολάβησης (Transparent proxy)Διαφανής διακομιστής διαμεσολάβησης (Transparent proxy) Λογισμικό Squid (χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά δίκτυα διεθνώς)Λογισμικό Squid (χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά δίκτυα διεθνώς) Παραμετρικός έλεγχος σε διάφορα επίπεδαΠαραμετρικός έλεγχος σε διάφορα επίπεδα Ορισμός πολλαπλών κανόνων ανά χρήστη, ομάδα χρηστών, κλπ.Ορισμός πολλαπλών κανόνων ανά χρήστη, ομάδα χρηστών, κλπ. Αποκλεισμός πρόσβασης, αποθάρρυνση πρόσβασης, ενημέρωση για είσοδο σε «ακατάλληλη» περιοχήΑποκλεισμός πρόσβασης, αποθάρρυνση πρόσβασης, ενημέρωση για είσοδο σε «ακατάλληλη» περιοχή Επιβολή περιορισμών σε συγκεκριμένες ώρες της ημέραςΕπιβολή περιορισμών σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας Καταγραφή κίνησης και δημιουργία αναφορώνΚαταγραφή κίνησης και δημιουργία αναφορών Δημιουργία blacklist από ένα «χαζό ρομπότ» (dummy robot)Δημιουργία blacklist από ένα «χαζό ρομπότ» (dummy robot) Περιορισμένη επιτυχία (ψευδώς θετικές και ψευδώς αρνητικές απαντήσεις)Περιορισμένη επιτυχία (ψευδώς θετικές και ψευδώς αρνητικές απαντήσεις) Δυνατότητα επικοινωνίας χρηστών με τον διαχειριστήΔυνατότητα επικοινωνίας χρηστών με τον διαχειριστή

52 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Το αποτέλεσμα

53 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Συνεργαζόμενοι Φορείς ΠΣΔ

54 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Συμπεράσματα από την υλοποίηση του ΠΣΔ Δίκτυο, ορθολογικά σχεδιασμένο Με ελαχιστοποίηση των λειτουργικών δαπανών Πλήρη εκμετάλλευση τεχνογνωσίας Αξιοποίηση εθνικών υποδομών (π.χ. ΕΔΕΤ) Αξιοποίηση ανθρώπινων δικτύων Παροχή μεγάλης γκάμας υπηρεσιών στους χρήστες Αποτελεί περιβάλλον για διερεύνηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου Προωθεί την παιδαγωγική καινοτομία & αξιοποίηση

55 Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Σας ευχαριστώ !


Κατέβασμα ppt "Υπ.Ε.Π.Θ.Sch.gr Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Γραφείο για την Κοινωνία της Πληροφορίας ΥπΕΠΘ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google