Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Ημερίδα: «Το Διαδίκτυο προκαλεί τους γονείς» Λευκωσία, Τετάρτη 29 Μαίου 2002 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Γραφείο για την Κοινωνία της Πληροφορίας ΥπΕΠΘ Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών

2 Δομή Παρουσίασης Ενότητα Α’ Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Εκπαιδευτικοί Στόχοι Αρχιτεκτονική Υπηρεσίες Πρόοδος Υλοποίησης Στατιστικά Χρήσης Μελλοντικοί Σχεδιασμοί Ενότητα Β’ Το ζήτημα της καλής χρήσης των Εκπαιδευτικών Δικτύων και της προστασίας των παιδιών από ακατάλληλο περιεχόμενο

3 Για την Εκπαίδευση του Αύριο
Ανάπτυξη τεχνολογικών υποδομών Αύξηση επιδόσεων/μείωση κόστους Γενικευμένη ψηφιοποίηση Ρόλος πολυμέσων και διαδικτύου Δημιουργία εκπαιδευτικών εργαλείων Άρση περιορισμών λογισμικών και διεπαφών χρήσης Δημιουργία εφαρμογών από τη βάση Κίνητρα στην εκπαιδευτική κοινότητα Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Ταχύτητα τεχνολογικών εξελίξεων Φαινόμενο αχρήστευσης γνώσεων Συνεκτικές στρατηγικές εκπαίδευσης στο χρόνο Υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στο επίπεδο ανάπτυξης των ΤΠΕ και στις χρήσεις που έχουν καταστεί δυνατές και προοδευτικά προσπελάσιμες από το πλατύ κοινό. Πάντως ο ρυθμός της τεχνολογικής καινοτομίας δυσχεραίνει τη διατήρηση της αναγκαίας απόστασης από την οργανωτική, κοινωνική και πολιτιστική διάσταση των χρήσεων. Σε αντίθεση με την ταχύτητα των πολλαπλών τεχνολογικών καινοτομιών καθώς και του φαινομένου της αχρήστευσης που ακολουθεί τις καινοτομίες, ο χρόνος της εκπαίδευσης είναι μεγάλος. Σε αυτό το πλαίσιο, αν και οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν μπορούν ούτε να προβλεφθούν πλήρως ούτε να ελεγχθούν πρέπει να τις προσεγγίσουμε καλύτερα προκειμένου να εκμεταλλευθούμε τις ευκαιρίες που προσφέρονται έχοντας πλήρη επίγνωση των ορίων τους και να αναπτύξουμε συνεκτικές στρατηγικές μέσα στο χρόνο.

4 Ανάπτυξη Διαδικτύου Πρωτοβουλίες αυτορύθμισης φορέων
Προβλήματα σε επιδόσεις, ασφάλεια, ποιότητα πρόσβασης, ζητήματα αγοράς: Πρωτοβουλίες αυτορύθμισης φορέων Εξέλιξη νομοθεσιών Βελτίωση υποδομών Ανάπτυξη συστημάτων μετάφρασης, ασφάλειας, αξιολόγησης και έλεγχου περιεχομένου

5 Περιεχόμενο Διαδικτύου «Το καλύτερο και το χειρότερο συνυπάρχουν»
Α’ Στάδιο – Σήμερα Κείμενα, Εικόνες: Γιγάντια Βιβλιοθήκη Καθένας μπορεί να την περιηγηθεί Καθένας μπορεί να την εμπλουτίσει Β’ Στάδιο – Σε εξέλιξη Προσθήκη κινούμενης εικόνας. Απαιτεί: Δίκτυα υψηλής χωρητικότητας Προσιτές τιμές στην πρόσβαση Γ’ Στάδιο – Επόμενη δεκαετία Πλήρεις διαδραστικές υπηρεσίες πολυμέσων Εξέλιξη εξαρτώμενη από τις στρατηγικές των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών Πολιτική απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών (Σημαντικός παράγοντας)

6 Απελευθέρωση των Τηλεπικοινωνιών
Άλλα κράτη Ειρηνικού (2020) Κίνα (?) Ινδονησία ( ) Σουηδία ΗΒ Γαλλία Ολλανδία Γερμανία Ιταλία Ισπανία Ιρλανδία Πορτογαλία Ελλάδα Χιλή Αργεντινή Βραζιλία Βενεζουέλα Βολιβία Κολομβία Ισημερινός Τσεχία Πολωνία Ουγγαρία Ρουμανία Ρωσία Βουλγαρία Ιαπωνία Αυστραλία Χόγκ-Κογκ Σιγκαπούρη Νότια Κορέα Φιλιππίνες Ταϊλάνδη Μαλαισία Πακιστάν Ινδία Ευρωπαϊκή Ένωση Ανατολική Ευρώπη Ασία / Ειρηνικός Λατινική Αμερική 2006+

7 (Source: netpressure.com, The Phillips Group)
Εξέλιξη Περιεχομένου (Source: netpressure.com, The Phillips Group)

8 Διείσδυση Internet (Πηγή NUA 1999)
ΗΠΑ/Καναδάς 55% Ευρώπη 24% Ασία/Ειρηνικός 17% Ν.Αμερική 3% Αφρική 1% 1999: 195 εκατ. χρήστες παγκοσμίως 1997  1999: 118% αύξηση 2003: 47 εκατ. νοικοκυριών Ευρώπη 2005: 1 δις χρήστες, εκατ. μη Αμερικανοί ΗΓΕΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ !

9 Μελλοντικοί Χώροι Εκπαίδευσης
Εικονικοί εκπαιδευτικοί χώροι - Εκπαιδευτικές πύλες (portals) Θα παρέχουν: Πλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο Υπηρεσίες ποιότητας (ιδιαίτερα επικοινωνίας) Καθοδήγηση χρηστών  Αίσθηση προσανατολισμού Εξειδίκευση Θα αποτελέσουν: Δεοντολογική πρόκληση για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα Ενδέχεται να θέσουν όρους χρήσης, μέσω: Πληρωμής Διαφημιστικών μηνυμάτων Εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων, κλπ.

10 Εξέλιξη του ρόλου του διδάσκοντα
Ευαισθητοποίηση Καλλιέργεια ενθουσιασμού Σφαιρικά και συνεκτικά προγράμματα κατάρτισης Ατομική και τακτική χρήση υπολογιστή Ανταλλαγές ανάμεσα σε συναδέλφους Παροχή επαρκών μέσων σε σχολείο και σπίτι Εθελοντική εργασία Ερωτήματα: Επιπλέον φόρτος εργασίας; Πιστοποίηση γνώσεων; Ένταξη των ΤΠΕ στις εξετάσεις;

11 Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (1/3)
1. Προοδευτική δημιουργία αγοράς Επέκταση και βελτίωση των υποδομών Μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα και μεταξύ Ευρώπης - ΗΠΑ Μεγάλες διαφορές σε Πρωτοβάθμια – Δευτεροβάθμια – Τριτοβάθμια Λύση η χρηματοδοτική μίσθωση; Δόμηση προσφοράς λογισμικού & εκπαιδευτικών υπηρεσιών Υψηλός κατακερματισμός ανάλογα με ηλικιακές ομάδες, γλώσσα, κλπ Διερεύνηση σύναψης εταιρικής σχέσης σε δημόσιο – ιδιωτικό τομέα Παραγωγή προϊόντων με πολιτισμικό, επιστημονικό, γεωγραφικό, ιστορικό περιεχόμενο, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, κλπ. Κίνδυνος επικράτησης μοντέλου οπτικοακουστικού κλάδου (αγορά ολιγοπωλιακού τύπου) Αμελητέο κόστος ψηφιακής διανομής μέσω Internet Υψηλή προσαρμοστικότητα του Internet

12 Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (2/3)
2. Δράση δημοσίων αρχών Αξιοποίηση εμπειριών από κοινοτικά προγράμματα Καθορισμός προτεραιοτήτων σε υποδομές Κανένα σχέδιο εξοπλισμού δεν ικανοποιεί πλήρως τη ζήτηση Ζητήματα διαχείρισης, ασφάλειας και ανανέωσης υποδομών Απεμπλοκή από την εμμονή αναλογίας χρηστών/υπολογιστή; Τόνωση αγοράς μεταχειρισμένων Η/Υ; Ανάπτυξη υπηρεσιών υψηλού ποιοτικού επιπέδου Ενίσχυση Ευρωπαϊκής διάστασης Ορισμός μοντέλων ανάπτυξης Σχεδιασμός μακροπρόθεσμων & βιώσιμων οικονομικών μοντέλων Αναγκαίες ακόμα οι δημόσιες επιχορηγήσεις Κίνητρα σε κοινοτικό/περιφερειακό/εθνικό και τοπικό επίπεδο Ουσιαστικότερη εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης Αυστηρή αξιολόγηση των πρωτοβουλιών

13 Ευνοϊκές Συνθήκες για Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Χρήσεων (3/3)
3. Ανάπτυξη υπηρεσιών για εκπαιδευτικούς Υπέρβαση των τεχνικών πτυχών Η τεχνική τεχνογνωσία είναι ασταθής Όχι κατάρτιση στα εργαλεία, αλλά σε καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές Προώθηση διεπιστημονικότητας Διαφοροποίηση των διαδικασιών κατάρτισης Σύνδεση αρχικής και συνεχούς κατάρτισης Συνεργασία, πρωτοβουλία, δημιουργικότητα Σχεδιασμός μηχανισμών αλληλοβοήθειας Αυτοκατάρτιση. Αξιοποίηση του Internet Δόμηση υπηρεσιών ανταλλαγής και υποστήριξης Ανάπτυξη Σφαιρικών και Συνεκτικών Στρατηγικών Κινητοποίηση μεγάλου αριθμού διδασκόντων Νέες ικανότητες σε επίπεδο διαχείρισης – υποστήριξης των εκπαιδευτικών

14 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Ένα δίκτυο για την εκπαίδευση Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Εμπειρίες και Συμπεράσματα από την Υλοποίηση Προοπτικές για την Εκπαιδευτική του Αξιοποίηση

15 Εκπαιδευτικοί Στόχοι ΠΣΔ
Υποστήριξη της μάθησης μέσα από δικτυακό περιβάλλον Ανανέωση εκπαιδευτικών μεθόδων Συνεργασία ομάδων, γεωγραφικά διασκορπισμένων Πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων (π.χ. ερωτήσεις-απαντήσεις από ειδικούς, ασκήσεις – λύσεις, κλπ) Ευέλικτη αναζήτηση πιστοποιημένα χρήσιμων πληροφοριών Δημιουργία & διανομή παρουσιάσεων, σεμιναρίων & διαλέξεων Διεξαγωγή θεματικών συζητήσεων Επικοινωνία με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού Αποτέλεσμα: ΔΙΚΤΥΟ = Περιβάλλον εφαρμογής, αξιολόγησης και χρήσης νέων εκπαιδευτικών μεθόδων

16 Μαθητές/PC στην B’θμια εκπαίδευση

17 Μαθητές/PC στην A’θμια εκπαίδευση

18 Αρχιτεκτονική Δικτύου
Ιεραρχική δομή τριών επιπέδων: Δίκτυο Κορμού Δίκτυο Διανομής Δίκτυο Πρόσβασης Δίκτυο Κορμού (ΕΔΕΤ) Νομαρχιακός Κόμβος Σ.Ε. Σχολείο Διεύθυνση Β΄θμιας Εκπ/σης

19 Δίκτυο Διανομής

20 Δίκτυο Πρόσβασης

21 Σχολικό Εργαστήριο Σχολικό Εργαστήριο Νομαρχιακός Κόμβος 128 kbps
CISCO 160xR WINDOWS NT, 2000 128 kbps Windows ’98, Me

22 Δικτύωση σχολικών μονάδων

23 Υπηρεσίες σε λειτουργία
Σύνδεση στο δίκτυο (connectivity) Ονοματολογία (DNS) Διακομιστής Μεσολάβησης (Proxy) Έλεγχος περιεχομένου (Content Filtering) Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο ( , web-mail) Προσωπικό Ημερολόγιο (Calendar) Προσωπικό Βιβλίο Διευθύνσεων (Address Book) Κατάλογος (Directory Server) Αυτόματη Δημιουργία Ιστοσελίδων Χώροι Συζητήσεων (Forums) Υποστήριξη Χρηστών (Help-Desk) Δικτυακός Τόπος ( Διαχείριση Χρηστών Υπηρεσία Στατιστικών

24 Υποστήριξη Χρηστών (HelpDesk)
Υποστηρίζονται: Όλες οι μονάδες Β’θμιας Εκπ/σης (3.667) Όλες οι μονάδες Α’θμιας Εκπ/σης με σύνδεση στο Π.Σ.Δ. (1.450) Μεμονωμένοι χρήστες (κυρίως επιμορφωτές) Τρόπος παροχής: Τηλεφωνικά Με τεχνικά εγχειρίδια Με FAQs στη διεύθυνση Ωράριο: 9.00 – τις εργάσιμες ημέρες

25 Μελλοντικές Δράσεις (2002)
Δίκτυο Διανομής Επέκταση και αναβάθμιση με αναφορά το ΕΔΕΤ-2 Δίκτυο Πρόσβασης Ασύρματες νησίδες (>200 σχολεία) Σύνδεση με ADSL (>500 σχολεία) Σύνδεση όλων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Δικτυακές Υπηρεσίες Μετεξέλιξη του σε κάθετη δικτυακή πύλη Απομακρυσμένη διαχείριση σχολικών εργαστηρίων Περιβάλλον ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Newsletter, Web ring, Channels, e-calendar Υποστήριξη (Help-Desk) Αναβάθμιση συστήματος εξυπηρέτησης χρηστών

26 Στατιστικά Χρήσης E-mail
Έτος Πλήθος Μηνυμάτων 20.000 40.000 60.000 80.000 Όγκος Μηνυμάτων Πλήθος Όγκος (ΜΒ) 29.340 2000 2001

27 Μέση Ημερήσια Κατανομή Κίνησης
Μέση Ημερήσια Κατανομή Κίνησης Ώρες της ημέρας Απεικονίζεται η στατιστικά μέση ημερήσια κατανομή της εισερχόμενης (ανοικτό κόκκινο) και εξερχόμενης (σκούρο κόκκινο) κίνησης. Το διάγραμμα έχει προκύψει από μέτρηση σε όλη τη διάρκεια του έτους 2000. Εμφανής είναι: Α. Η πρωινή βάρδια των σχολείων Β. Η απογευματινή βάρδια Γ. Η μεταμεσονύκτια χρήση του δικτύου, για διακίνηση μηνυμάτων και πρόσβαση ειδικών ομάδων, π.χ. επιμορφωτών από το σπίτι.

28 Συμπεριφορά Χρηστών Αναλογία εισερχόμενης - εξερχόμενης κίνησης
de 0,7% org 0,8% fr 0,3% net 6,1% uk it ru others 1,8% undefined 1,0% com 44,5% gr 43,3% Προέλευση εισερχόμενης κίνησης Εισερχόμενη κίνησης 83,26% Εξερχόμενη κίνηση 16,74% Αναλογία εισερχόμενης - εξερχόμενης κίνησης Αριστερά απεικονίζεται η αναλογία της συνολικής εισερχόμενης / συνολικής εξερχόμενης κίνησης που δρομολογήθηκε από το Σχολικό Δίκτυο για το Παρατηρείται ότι τα σχολεία συνήθως «κατεβάζουν» πληροφορία και πολύ λιγότερο «εκπέμπουν» πληροφορία. Δεξιά απεικονίζεται η προέλευση της εισερχόμενης κίνησης ανά domain. Παρατηρείται η ισορροπία μεταξύ του .gr και .com domains.

29 Έλεγχος Περιεχομένου σε Εκπαιδευτικά Δίκτυα
Έλεγχος Περιεχομένου σε Εκπαιδευτικά Δίκτυα Πολιτικές και Κατευθύνσεις για την προστασία των μαθητών από παράνομο και προσβλητικό περιεχόμενο στο Internet

30 Χρήσεις Δικτύου στην Εκπαίδευση
Εργαλείο μάθησης Εργαλείο επικοινωνίας Εργαλείο συνεργασίας Πηγή πληροφόρησης Πρόσβαση σε υπηρεσίες Αντικείμενο γνώσης Αναιρεί χρονικούς & γεωγραφικούς περιορισμούς

31 Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο
Στοιχεία έρευνας Φορέας: Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση (Ε.ΚΑΤ.Ο.) Κλίμακα: Πανελλαδική Δείγμα: 570 παιδιά Ηλικίες: 7 – 17 ετών Πλαίσιο: Ευρωπαϊκά προγράμματα ONCE & CISA

32 Χρήση Chatrooms Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

33 Χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου
Χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

34 Χρήση Internet από γονείς
Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

35 Συμπεριφορά Γονέων Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

36 Συμπεριφορά παιδιών Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

37 Το πρόβλημα του κόστους πρόσβασης
Το πρόβλημα του κόστους πρόσβασης Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

38 Μαθητικοί προορισμοί Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

39 Αυτοπροστασία Έρευνα: Παιδιά και Διαδίκτυο, Ε.ΚΑΤ.Ο., 2002

40 Ειδικά Χαρακτηριστικά Internet
Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα σε γενικευμένη μορφή σύστημα που να προειδοποιεί για το είδος του περιεχομένου Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πληροφορίας από διεθνείς πηγές, που δεν ήταν πριν διαθέσιμες σε αυτά Τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να συζητούν με ένα διεθνές και κατά το μεγαλύτερο βαθμό άγνωστο ακροατήριο Το Internet δεν περικλείεται στα όρια των χωρών ΑΓΩΝΙΑ στην κοινωνία και ειδικά στους ΓΟΝΕΙΣ

41 Βασικά Σημεία (1/2) Αρχικός Στόχος: Εισαγωγή του διαδικτύου στην εκπαίδευση Σημερινός Στόχος: Η θέσπιση ενός περιβάλλοντος εργασίας που θα αποθαρρύνει ή θα αποτρέπει την πρόσβαση σε σελίδες με περιεχόμενο που συγκρούεται με θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής οργάνωσης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας Προσοχή! Όχι λογοκρισία και ασφυκτικοί περιορισμοί, αλλά εύρεση τρόπων διασφάλισης της αποκλειστικής χρήσης του σχολικού δικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούς Οι ανήλικοι έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους Υποχρέωση της οικογένειας και του σχολείου η προστασία των ανήλικων από την έκθεσή τους σε επιβλαβές περιεχόμενο

42 Βασικά Σημεία (2/2) Όχι παραπληροφόρηση και υπερβολή
Όχι στη «δαιμονοποίηση» του Internet - Το Internet είναι για όλους Η πρόσβαση στο σχολικό δίκτυο και στο Internet είναι προνόμιο Για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων απαιτείται η συνεργασία: Γονέων Εταιρειών παροχής Internet Σχολικών δικτύων Χρηστών Internet Κυβερνήσεων Σχολείων Δημιουργών σελίδων περιεχομένου Δικαιοσύνης και αστυνομίας

43 Δυνητικά Επιβλαβές Περιεχόμενο (για ανήλικους)
Δυνητικά Επιβλαβές Περιεχόμενο (για ανήλικους) Δικτυακές σελίδες που περιέχουν: Πορνογραφία και ειδικά παιδική (Porn)* Προπαγάνδα ναρκωτικών (Drugs)* Προπαγάνδα βίας και μίσους (Violence)* Προπαγάνδα για επιθετική συμπεριφορά και ρατσισμό (Aggressive)* Τυχερά παιχνίδια (Gambling)* Διαφημιστικό υλικό (Ads) Πληροφορίες για παραβιάσεις ασφαλείας συστημάτων (Hacking) Πληροφορίες με κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια (Warez) * Κόβονται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

44 Πηγές Ακατάλληλου Περιεχομένου
Περιεχόμενο Εμπορικές και προσωπικές ιστοσελίδες Επικοινωνία Υπηρεσίες Newsgroups, Chat, FTP και Bulletin boards Υπηρεσίες ("spam mail") Υπηρεσίες Instant Messaging (π.χ.ICQ) Εμπόριο Υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου Διαφήμιση

45 Η περίπτωση του Καναδά Έρευνα: Η άποψη των Καναδών γονέων
66% : Η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο όφελος που αποκομίζουν τα παιδιά τους από τη χρήση του Internet 51% : Η μεγαλύτερη ανησυχία τους είναι η πιθανότητα τα παιδιά τους να αποκτήσουν πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο 21% : Τα παιδιά τους έχουν οδηγηθεί τυχαία σε καθαρά σεξουαλικό περιεχόμενο (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους) Στο 6% των παιδιών έχει σταλεί σεξουαλικό υλικό που δεν ζήτησαν (από όσο γνωρίζουν οι γονείς τους) 53% : Παρέχει πολύ καλή επίβλεψη στα παιδιά τους που μπαίνουν στο Internet από το σπίτι 17% : Χρησιμοποιεί λογισμικό για τον έλεγχο του περιεχομένου σε οικιακούς υπολογιστές 67% : Ελέγχει τα bookmarks ή το history του browser για να δουν ποιες σελίδες έχουν επισκεφτεί τα παιδιά τους 40% : Πιστεύει ότι ένα σύστημα κατηγοριοποίησης σελίδων για Web σελίδες θα ήταν "πολύ αποτελεσματικό"

46 Η περίπτωση των ΗΠΑ Το Κογκρέσο αποφάσισε την υποχρεωτική εφαρμογή φίλτρων σε σχολεία και βιβλιοθήκες Οργανώσεις και ομάδες πολιτών διαμαρτύρονται για καταπάτηση συνταγματικών δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών Αναγνωρίζουν όμως στους γονείς το δικαίωμα να φιλτράρουν το περιεχόμενο από το σπίτι Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών λένε ότι δεν αντιτίθενται στην υιοθέτηση τέτοιων μέτρων από τα σχολεία και τις βιβλιοθήκες, αλλά στην υποχρεωτική εφαρμογή τους Το 92% των αμερικανών συμφωνεί με τη χρήση φίλτρων ενάντια στο πορνογραφικό υλικό και σε σελίδες που προωθούν το μίσος για διάφορες κοινωνικές ομάδες ή μειονότητες (79%) Ποσοστό 76% πιστεύει ότι το «ακατάλληλο περιεχόμενο» δυσκολεύει την εισαγωγή του Internet στα σχολεία

47 Πολιτικές Διαχείρισης της Πρόσβασης στο Internet
Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών Γονική καθοδήγηση. Ενίσχυση της κριτικής ικανότητας των παιδιών για την αποτίμηση του περιεχομένου του Internet Θετική Αντιπρόταση: Προσφορά περιβάλλοντος με αξιόλογο υλικό και περιβάλλον κατάλληλο για παιδιά Συμβουλές για την προστασία των προσωπικών δεδομένων Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για επιτήρηση των μαθητών Υιοθέτηση συστημάτων αναγνώρισης της ηλικίας Συστήματα κατηγοριοποίησης από τον συγγραφέα των σελίδων Συστήματα κατηγοριοποίησης σελίδων από ανεξάρτητους φορείς Ανάπτυξη συστημάτων ανίχνευσης συγκεκριμένων φράσεων (φίλτρα) Ενημέρωση πολιτών για τα εργαλεία διαχείρισης ακατάλληλου υλικού Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας και διεθνείς συνεργασίες

48 Η παρέμβαση των γονέων Να ενημερωθούν για το Internet, και τι κάνουν τα παιδιά τους εκεί Να δημιουργήσουν μια συμφωνία σε οικογενειακό επίπεδο για την χρήση του Internet Να συνοδεύουν τα μικρότερα παιδιά όταν συνδέονται στο Internet, ειδικά την πρώτη φορά Να δημιουργήσουν τη δική τους λίστα με τις προτεινόμενες παιδικές σελίδες και να συμπεριλάβουν μηχανές αναζήτησης φιλικές στη χρήση τους για παιδιά Να διδάξουν τα παιδιά τους να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες Να βάζουν τους υπολογιστές με σύνδεση στο Internet σε ένα συχνά χρησιμοποιούμενο χώρο του σπιτιού Να ενημερωθούν για τα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα για τον έλεγχο του περιεχομένου

49 Η περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σχέδιο Δράσης: Προώθηση Ασφαλούς Χρήσης Internet Στόχος: Η εξασφάλιση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, ιδιαίτερα για την προστασία των παιδιών από εγκλήματα που τα έχουν ως στόχο Προώθηση σχημάτων για την παρακολούθηση, την κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και την ανάπτυξη φίλτρων ελέγχου Αύξηση ενημερότητας και ευαισθητοποίηση των πολιτών Αύξηση της ενημερότητας της βιομηχανίας και των κυβερνήσεων των χωρών μελών Προώθηση της αυτο-ρύθμισης της βιομηχανίας Σύσταση γραμμών επικοινωνίας, ώστε να αναφέρουν οι χρήστες την ύπαρξη περιεχομένου που θεωρούν ότι είναι παράνομο Η δίωξη και η τιμωρία ανήκει στις εθνικές αρχές Καλύτερη ενημέρωση γονέων, καθηγητών και πολιτών, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν τα φίλτρα περιεχομένου Πρωτοβουλίες για την προώθηση της συνεργασίας με τρίτες χώρες και διεθνείς οργανισμούς Αλληλεπίδραση με τον τομέα της δικαιοσύνης και της νομοθεσίας

50 Μέθοδοι Ελέγχου Περιεχομένου
Μπλοκάρισμα Λέξεων (Blocking keywords) Απαγόρευση πρόσβασης σε σελίδες που περιέχουν συγκεκριμένες λέξεις Αδυναμία ελέγχου εικόνων, ήχων, κλπ. Αρνητικές και θετικές λίστες (Negative & Positive Lists) Χρήση προκαθορισμένων λιστών αποδεκτών ή απαράδεκτων σελίδων Μεγάλο διαχειριστικό βάρος Προσδιορισμός περιεχομένου με ετικέτες και κατηγοριοποίηση (Content labeling & rating) Απόδοση ετικετών σε κάθε σελίδα Internet Κατηγοριοποίηση από τον δημιουργό της σελίδας Κατηγοριοποίηση από ανεξάρτητους φορείς Συνδυασμός των παραπάνω

51 Τεχνική Υλοποίηση στο ΠΣΔ
Διαφανής διακομιστής διαμεσολάβησης (Transparent proxy) Λογισμικό Squid (χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά δίκτυα διεθνώς) Παραμετρικός έλεγχος σε διάφορα επίπεδα Ορισμός πολλαπλών κανόνων ανά χρήστη, ομάδα χρηστών, κλπ. Αποκλεισμός πρόσβασης, αποθάρρυνση πρόσβασης, ενημέρωση για είσοδο σε «ακατάλληλη» περιοχή Επιβολή περιορισμών σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας Καταγραφή κίνησης και δημιουργία αναφορών Δημιουργία blacklist από ένα «χαζό ρομπότ» (dummy robot) Περιορισμένη επιτυχία (ψευδώς θετικές και ψευδώς αρνητικές απαντήσεις) Δυνατότητα επικοινωνίας χρηστών με τον διαχειριστή

52 Το αποτέλεσμα

53 Συνεργαζόμενοι Φορείς ΠΣΔ

54 Συμπεράσματα από την υλοποίηση του ΠΣΔ
Δίκτυο, ορθολογικά σχεδιασμένο Με ελαχιστοποίηση των λειτουργικών δαπανών Πλήρη εκμετάλλευση τεχνογνωσίας Αξιοποίηση εθνικών υποδομών (π.χ. ΕΔΕΤ) Αξιοποίηση ανθρώπινων δικτύων Παροχή μεγάλης γκάμας υπηρεσιών στους χρήστες Αποτελεί περιβάλλον για διερεύνηση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου Προωθεί την παιδαγωγική καινοτομία & αξιοποίηση

55 Σας ευχαριστώ !


Κατέβασμα ppt "Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google