Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό Τίτλος εργασίας: «ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΙΚΟ- ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Επιμέλεια: Καρανικόλα Ελένη

2 2 Στόχοι εργασίας Να ερευνηθούν τα χρήσιμα χαρακτηριστικά σχεδιασμού Να μελετηθούν τα αποτελέσματα της έλλειψης αυτών των χαρακτηριστικών σχεδιασμού Να προταθούν τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού για το σχέδιο των ψηφιακών βιβλιοθηκών

3 3 Έρευνα Τμήμα ενός προγράμματος που χρηματοδοτήθηκε από το Ερευνητικό Συμβούλιο Βρετανικής Επιστήμης 10 πληροφορικοί και σπουδαστές Networked Computer Science Technical Reference Library (NCSTRL) Zealand Digital Library (NZDL) ACM Digital Library (ACMDL)

4 4 NCSTRL Διεθνής συλλογή των ερευνητικών εκθέσεων και των εγγράφων πληροφορικής Μερικά από τα έγγραφα της είναι μέρος των τεχνικών συλλογών εκθέσεων Τα όργανά της είναι Πανεπιστήμια

5 5 ACMDL Αποτελείται από έναν απέραντο πόρο βιβλιογραφικών πληροφοριών, παραπομπών και ολοκληρωμένου κειμένου

6 6 NZDL Το ψηφιακό έργο της βιβλιοθήκης της Νέας Ζηλανδίας είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα στο τμήμα πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Waikato Στόχος να αναπτυχθεί η ελλοχεύουσα τεχνολογία για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες και να κατασταθεί διαθέσιμη δημόσια Ενδιαφέρεται για τις μεγάλες συλλογές των ηλεκτρονικών εγγράφων τις οποίες καθιστούν προσιτές Περιλαμβάνει διάφορες συλλογές επίδειξης όπως οι τεχνικές εκθέσεις πληροφορικής, τα λογοτεχνικά έργα, το περιοδικό Computists Communique κτλ

7 7 Μεθοδολογία έρευνας Αναζήτηση Ξεφύλλισμα Αναζήτηση: Βρείτε ένα άρθρο ενός επιστημονικού περιοδικού, δίνοντας το όνομα του συγγραφέα, το τίτλο του άρθρου, το τίτλο του περιοδικού και τη χρονιά της δημοσίευσης. Ξεφύλλισμα: Βρείτε όλα τα άρθρα ενός συγγραφέα μεταξύ του 1996 και του 1999, δίνοντας το όνομα του συγγραφέα Οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν πόση ώρα θα ξοδέψουν σε κάθε στόχο. Χρησιμοποίησαν και τις 3 ψηφιακές βιβλιοθήκες και έπειτα κλήθηκαν να απαντήσουν ένα ερωτηματολόγιο

8 8 Ερωτηματολόγιο Η διατύπωση εμπνεύστηκε από την ανάπτυξη ενός εργαλείου μέτρησης που κλήθηκε Questionnaire for User Interface Satisfaction (QUIS) Διατυπώθηκαν οι γενικές κατηγορίες σχεδιασμού σε εννέα περιοχές από την G1 έως την G9 36 από τις 40 ερωτήσεις ήταν «κλειστές» Χρησιμοποιήθηκε μία επταβάθμια κλίμακα σημασιολογικής απόχρωσης Σχολίασαν το πόσο ικανοποιημένοι ήταν με το σχεδιασμό και τη δομή των ψηφιακών βιβλιοθηκών Ικανοποίηση: αναφέρεται στο συναίσθημα της ευχαρίστησης με την ψηφιακή βιβλιοθήκη βοηθώντας να ολοκληρωθεί η υποχρέωση επιτυχώς. extrem ely quiteslightlyneutralslightlyquiteextrem ely poor good

9 9 Αποτελέσματα (1) Στόχοι NSTRLACMDLNZDL Αναζήτηση 80%0%50% Ξεφύλλισμα 80%100%40%

10 10 Αποτελέσματα (2) Αντιληπτές γενικές εντυπώσεις NCSTRLACMDLNZDL Εύκολη χρήση της ψηφιακής βιβλιοθήκης 100% 30% Ικανοποίηση κατά τη διάρκεια χρησιμοποίησης της ψηφιακής βιβλιοθήκης 90%80%20% Εμφάνιση της διεπαφής της ψηφιακής βιβλιοθήκης 70%90%40% Αποτελεσματικότητα της ψηφιακής βιβλιοθήκης στο να επιτευχθούν οι στόχοι 80%70%50%

11 11 Αποτελέσματα (3) Κατηγορίες σχεδιασμού NCSTRLACMDLNZDL Γενικές αντιδράσεις για την ψηφιακή βιβλιοθήκη 84%86%40% Επίδειξη οθόνης 62%86%47% Πληροφορίες ορολογίας και συστημάτων 60%76%52% Εκμάθηση 74%90%62% Ικανότητες συστημάτων και έλεγχος χρηστών 80%74%80% Ψηφιακή προσαρμογή περιοχών βιβλιοθηκών 30%67%45% Πλοήγηση 60%51%49% Ανάκτηση πληροφοριών 85%79%70% Ολοκλήρωση των υποχρεώσεων 67%84%66%

12 12 Αποτελέσματα (4) Πλοήγηση Το πρόβλημα του να μη γνωρίζεις που είσαι μέσα στην ψηφιακή βιβλιοθήκη Το πρόβλημα του πώς να φτάσεις σε κάποια άλλη θέση που γνωρίζεις ή που σκέφτεσαι ότι υπάρχει μέσα στη ψηφιακή βιβλιοθήκη Το πρόβλημα του πώς να επιστρέψεις σε ένα θέμα που το έχεις αφήσει προηγουμένως Το πρόβλημα του να ξεχνάς τα βασικά σημεία που καλύπτονται Περιοχή ρωγμών NCSTRLNZDLACMDL Πλοήγηση 60%49%20%

13 13 Προτάσεις Επικεφαλίδα με σημασία Μέσα πλοήγησης που να ονομάζουν τη λειτουργία τους Υποσημείωση σελίδων Λογικό μήκος σελίδων Καθαρή χρήση της γλώσσας Απλά χαρακτηριστικά γνωρίσματα Συνδέσεις υπερκειμένων Σελιδοδείκτες Κατάλογος προηγούμενων κινήσεων Ευρετήριο/ πίνακας περιεχομένων

14 14 Συμπεράσματα και προβληματισμοί Ανοικτές ερωτήσεις για να μπορούν οι χρήστες να αναλύουν τις σκέψεις τους και να βρεθούν μέσα από αυτές τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και οι ανάγκες τους Η κλίμακα θα έπρεπε ίσως να ήταν μεγαλύτερη και αυτό γιατί όσο πιο ευαίσθητη θέλουμε να είναι η βιβλιοθήκη μας, τόσο πιο μεγάλη πρέπει να είναι η κλίμακα Για να υπάρξουν καλές χρηστικο- κεντρικές ψηφιακές βιβλιοθήκες πρέπει να ληφθούν υπόψη όλες οι ομάδες χρηστών με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους Να τεθούν ακριβή κριτήρια για να μπορούν να αξιολογούνται σωστά οι ψηφιακές βιβλιοθήκες

15 15 Ευχαριστώ π ολύ για τη π ροσοχή σας !


Κατέβασμα ppt "1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google