Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών

2 Θεανώ Όρρου-Ιακωβίδου Γιάννης Στυλιανού Γιώργος Τόουλος 24 Νοεμβρίου, 2006

3 Στοιχεία μαθήματος  Τάξη : Στ΄  Αριθμός παιδιών : 20  Διάρκεια μαθήματος : 2 διδακτικές περίοδοι (1 x 80΄)  Θέμα : Η ζωή σε άλλους τόπους

4 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ  Τα παιδιά:  Να αναγνωρίζουν διάφορα είδη κειμένων  Να αναγνωρίζουν σημαντικά στοιχεία του ποιήματος (στίχους, στροφές, ομοιοκαταληξία, ποιητής)  Να έρθουν σε επαφή, να απολαύσουν ένα νέο είδος ποιήματος (λίμερικ) και να αναφέρουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (πεντάστιχες στροφές, ομοιοκαταληξία 1 ος -2 ος -5 ος και 3 ος -4ος, αστείο περιεχόμενο, χωρίς νόημα)  Να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους ζωής απ’ όλο τον κόσμο μέσα από εικόνες.

5  Τα παιδιά:  Να εντοπίζουν στο χάρτη τους τόπους και τα μέρη που αναφέρονται.  Να κάνουν ορθή χρήση του λεξικού.  Να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας, φτιάχνοντας δικά τους λίμερικ.  Να χρησιμοποιούν τον Η.Υ.: - Με τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου (Word) να παράγουν και να μορφοποιούν το δικό τους ποίημα προσθέτοντας σχετική εικόνα. - Με τη χρήση του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου να αποστείλουν τις εργασίες τους στα συνεργαζόμενα τμήματα.

6  Μ Μεθοδολογία : Επικοινωνιακή προσέγγιση - Διαθεματική - Συνεργατική μάθηση  Υ Υλικά- Μέσα ΒΒιβλίο μαθητή ΠΠαγκόσμιος χάρτης ΕΕικόνες ΗΗλεκτρονικός Υπολογιστής ( Word, Internet) ΒΒιντεοπροβολέας ΛΛεξικά

7 ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Αφόρμηση  Σχολιασμός του τίτλου της ενότητας  Υποθέσεις για το περιεχόμενό της  Παρουσίαση στο βιντεοπροβολέα εικόνων από διαφορετικούς τόπους και σχολιασμός τους  Σχολιασμός της εικόνας του βιβλίου

8  Κατανόηση και επεξεργασία ποιήματος  Ανάγνωση ποιήματος  Μεγαλόφωνη ανάγνωση από τον εκπαιδευτικό  Σιωπηρή ανάγνωση από τους μαθητές.  Εντοπισμός των διαφόρων τόπων που αναφέρονται στο χάρτη  Επίδειξη σχετικών εικόνων (είτε σε χαρτονάκι είτε σε διαφάνειες είτε στο Powerpoint)  Καταγραφή άγνωστου λεξιλογίου και εύρεση της ερμηνείας από το λεξικό

9  Τεχνική ποιήματος  Συζήτηση για τα χαρακτηριστικά του ποιήματος  Χρήση μαιευτικής μεθόδου (τα στοιχεία βγαίνουν από τα ίδια τα παιδιά)  Ομαδική εργασία  Η κάθε ομάδα δημιουργεί μια στροφή με σκοπό την καταγραφή του δικού τους λίμερικ. Το κάθε παιδί καταγράφει στον Η.Υ. από ένα στίχο.  Αποστολή του ποιήματος μέσω Hλεκτρονικού Ταχυδρομείου στα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία.

10 Στοιχεία μαθήματος  Θέμα : Αυτόχθονες λαοί  Τάξη : Στ΄  Αριθμός παιδιών : 20  Διάρκεια μαθήματος : 4 διδακτικές περίοδοι (2 x 80΄)

11 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ  Τα παιδιά:  Να γνωρίζουν από την αρχή τους στόχους της υποενότητας (προοργανωτής).  Να αντλούν πληροφορίες από πληροφοριακό κείμενο.  Να γνωρίσουν αυτόχθονες λαούς και να αναφέρουν τους λόγους που ο αριθμός τους έχει μειωθεί σημαντικά.  Να ερευνήσουν αντλώντας πληροφορίες από εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, διαδίκτυο και να αναφέρουν τον ιδιαίτερο τρόπο ζωής τους (τόπος, κατοικίες, συνήθειες, ασχολίες, διατροφή, ενδυμασία, πολιτισμική ταυτότητα)  Να οργανώνουν τις πληροφορίες τους επιλέγοντας τα πιο ουσιαστικά και να τα παρουσιάζουν γραπτώς και ενώπιον όλης της τάξης.  Να κατανοήσουν ότι κάθε λαός έχει δικαίωμα να ζει ελεύθερος στον τόπο του.  Να κατανοήσουν ότι ο σεβασμός της προσωπικότητας του κάθε ανθρώπου είναι αναφαίρετο δικαίωμά του ανεξάρτητα από την καταγωγή του.

12  Μεθοδολογία διδασκαλίας:  Αξιοποίηση αρχών κειμενοκεντρικής προσέγγισης  Ομαδοσυνεργατική μάθηση  Υλικά- Μέσα  Βιβλίο μαθητή  Λεξικά  Εικόνες  Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (kidspiration, Microsoft Office Publisher, Internet)  Εγκυκλοπαίδειες

13 ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Αφόρμηση  Σχολιασμός του κειμένου ως προς το είδος του  Σχολιασμός της εικόνας και σκέψεις για τον τρόπο ζωής αυτών των ανθρώπων  Συσχετισμός της εικόνας και του τίτλου

14  Κατανόηση και επεξεργασία κειμένου  Ανάγνωση κειμένου  Σιωπηρή από τους μαθητές.  Δίνουν άλλους τίτλους στο κείμενο  Ερμηνεία άγνωστων λέξεων με τη χρήση λεξικού  Ερωτήσεις κατανόησης  Ποιοι λαοί λέγονται αυτόχθονες;  Ποιοι οι λόγοι της εξαφάνισης τους;  Ποιοι ήταν οι μεγάλοι εξερευνητές και ποιο το μερίδιο της δικής τους ευθύνης;  Ποια η πολιτισμική ταυτότητα ενός λαού;  Ποια άλλα επίθετα χαρακτηρίζουν τους πολιτισμένους και πρωτόγονους λαούς ;

15  Ομαδική Εργασία  Ε ργασία 3 σελ. 81 στο βιβλίο του Μαθητή - Παρουσίαση των εργασιών τους σε χαρτονάκια (project)  Ε Ε ργασία στον Η.Υ. - Χαρτογράφηση της έννοιας «αυτόχθονες λαοί» και των χαρακτηριστικών τους στο πρόγραμμα kidspiration  Έ ρευνα για τους μεγάλους εξερευνητές  Ε ργασία 5 σελ 49 στο Τετράδιο Εργασιών. Εναλλακτικές λύσεις: - Παρουσίαση των εργασιών τους σε βιβλιαράκι δεμένο σε σπιράλ - Παρουσίαση των εργασιών τους σε εφημερίδα (Microsoft Office Publisher) - Παρουσίαση των εργασιών τους στο πρόγραμμα Power Point  Παραγωγή γραπτού λόγου

16 Στοιχεία μαθήματος  Τάξη : Στ΄  Αριθμός παιδιών : 20 (5 τετραμελείς ομάδες)  Διάρκεια μαθήματος : 4 διδακτικές περίοδοι (2 x 80΄)  Θέμα : Σπίτι μας είναι η γη

17 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ  Τα παιδιά: o Να αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους ο αρχηγός των Ινδιάνων αποστέλλει απαντητική επιστολή προς τον πρόεδρο των Η.Π.Α. o Να αναφέρουν στοιχεία από τη ζωή των Ινδιάνων. o Να εντοπίζουν στοιχεία από το κείμενο που δείχνουν τη σχέση των Ινδιάνων με τη φύση και παράλληλα στοιχεία για τη σχέση των λευκών με τη φύση. o Να αναφέρουν στοιχεία που θα μπορούσε να διδάξει σ’ εμάς σήμερα η σχέση των Ινδιάνων με τη φύση. o Να χρησιμοποιούν αιτιολογικές προτάσεις όταν προσπαθούν να εξηγήσουν μια άποψη.

18  Τα παιδιά: oΝα χρησιμοποιούν αιτιολογικούς συνδέσμους ( γιατί, επειδή, διότι, που, αφού, αφού, εφόσον, μια και, μια που ) όταν εισάγουν εξαρτημένες προτάσεις. oΝα δραματοποιήσουν την αντιπαράθεση των Ινδιάνων και των Λευκών δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην επιχειρηματολογία των θέσεων τους. oΝα μάθουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της επιστολής ( παραλήπτης, στοιχεία παραλήπτη, αποστολέας, προσφώνηση, θέμα επιστολής, επιφώνηση ). oΝα καταγράψουν μια επιστολή προς το δήμαρχο της πόλης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες της Κύπρου. oΝα καταγράφουν το λεξιλόγιο της ενότητας και να φτιάχνουν στην ομάδα τους εργασίες με τις οποίες θα κάνουν εξάσκηση (ακροστιχίδες, σταυρόλεξο, κείμενο, ερωτηματολόγιο).

19 ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Αφόρμηση  Παρουσίαση του αυτόχθονα λαού (Ινδιάνοι) από την ομάδα που έκανε τη σχετική μελέτη στην προηγούμενη υποενότητα.  Εικόνες που παρουσιάζουν τον τόπο διαμονής των Ινδιάνων καθώς και στοιχεία από τον τρόπο ζωής τους.  Παρατήρηση της εικόνας σελ 82 και σχολιασμός αφού εντάξουν τον εαυτό τους ως μέρος της εικόνας, εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις ανησυχίες τους. 1 ο ογδοντάλεπτο

20  Κατανόηση και επεξεργασία κειμένου  Ανάγνωση κειμένου  Μεγαλόφωνη ανάγνωση από το δάσκαλο  Σιωπηρή από τους μαθητές.  Αναφορά στα δομικά στοιχεία του κειμένου  Ερωτήσεις κατανόησης  Ποια η σχέση των Ινδιάνων με τη φύση;  Βρείτε σημεία από το κείμενο  Ποια η γνώμη του αρχηγού των Ινδιάνων για τους λευκούς;  Τι μας διδάσκει εμάς η σχέση των Ινδιάνων με τη φύση;

21  Εργασία 2 α, σελ 83 στο βιβλίο του Μαθητή  Εργασίες 3 και 4, σελ 84, στο βιβλίο Μαθητή  Εργασίες 1, 2, 3, σελ 45 – 47, στο Τετράδιο Εργασιών (σε σχολείο με μαθητές από άλλες χώρες η εργασία 1 μπορεί να διαφοροποιοηθεί και οι μαθητές να παρουσιάσουν στα συννεφάκια τη δική τους χώρα)

22 2 ο ογδοντάλεπτο  Εργασία 2β, σελ 83  Αναφορά στα συναισθήματα.  Πίνακας συναισθημάτων με αλφαβητική σειρά και χρώματα συναισθημάτων.  ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ- Αντιπαράθεση απόψεων (debate) Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες (Ινδιάνοι και Λευκοί), ντύνονται και με τις στολές τους και συζητούν, παραθέτοντας τις απόψεις τους και προσπαθώντας να πείσουν με λογικά επιχειρήματα την ορθότητα των θέσεων τους.

23  Γραπτή έκφραση  Επίδειξη εικόνων σχετικών με την Τούρκικη εισβολή και τον τρόπο ζωής των προσφύγων.  Εντοπισμός των προβλημάτων και των δύσκολων συνθηκών διαβίωσης.  Τα παιδιά μέσα από ένα φανταστικό ταξίδι μεταφέρονται στην δύσκολη περίοδο, για τα κυπριακά δεδομένα, της προσφυγιάς του Επιστολή Τα παιδιά φαντάζονται ότι ζουν στην περίοδο λίγο μετά την τουρκική εισβολή του Καλούνται να αποστείλουν μια επιστολή προς το δήμαρχο της πόλης τους και να του ζητούν να προσφέρει βοήθεια στους πρόσφυγες της πόλης τους. Δίνεται ιδιαίτερη σημασία στα επιχειρήματα που θα καταγράψουν καθώς και στα συναισθήματα που θα περιλάβουν με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν το δήμαρχο.

24 ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ - ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ Καταγραφή του λεξιλογίου της υποενότητας από τα ίδια τα παιδιά Ομαδική εργασία Η κάθε ομάδα φτιάχνει ένα δικό της δοκίμιο αξιολόγησης του λεξιλογίου και το ανταλλάζουν μεταξύ τους π.χ. ακροστιχίδες, δοκίμιο ερμηνείας λέξεων πολλαπλής εκλογής, σταυρόλεξα, κείμενο με λέξεις προς συμπλήρωση κτλ Στο τέλος η αξιολόγηση γίνεται από τα ίδια τα παιδιά με τη χρήση λεξικού - Ετεροαξιολόγηση

25 Στοιχεία μαθήματος  Τάξη : Στ΄  Αριθμός παιδιών : 20 (5 τετραμελείς ομάδες)  Διάρκεια μαθήματος : 4 διδακτικές περίοδοι (2 x 80΄)  Θέμα : Αιολική Γη

26  Τα παιδιά: oΝα γνωρίσουν τα βασικά γεγονότα που οδήγησαν στη μικρασιατική καταστροφή. oΝα διακρίνουν τα συναισθήματα των προσφύγων της Μ. Ασίας, καθώς ταξίδευαν για άλλον άγνωστο τόπο. oΝα γνωρίσουν τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το oΝα επεξεργάζονται στατιστικά τα στοιχεία της εισβολής. oΝα γράφουν επιστολή προς το Γ.Γ. των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο αγώνα των Κυπρίων oΝα φτιάχνουν ερμηνευτικό λεξικό με λέξεις που σχετίζονται με την εισβολή του 1974 (π.χ. Πραξικόπημα, εισβολή, κατοχή, πρόσφυγες, αγνοούμενοι κλπ).

27 Μέσα-υλικά Βιβλίο μαθητή Βιβλίο «Κυπριακό Ανθολόγιο» Βιβλίο «Γνωρίζω, δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι» Βιβλίο «Στα νεότερα χρόνια», Στ΄ Δημοτικού Βιβλίο « Ιστορία της Κύπρου», Ε΄-Στ΄Δημ. Λεξικά Εικόνες στην Power Point Εικόνες με συναισθήματα Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (αποστολή e mail) Μεθοδολογία  Διερευνητική, επικοινωνιακή, συνεργατική και διαθεματική προσέγγιση.

28 ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Αφόρμηση  Εικόνες στην Power Point από τη Μικρασιατική Καταστροφή- Συζήτηση σχετικά με τις εικόνες αυτές.  Κείμενο για τη Μικρασιατική Καταστροφή από το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού -σύντομη επεξεργασία.  Παρατήρηση των εικόνων και σχολιάζουν αφού εντάξουν τον εαυτό τους ως μέρος της εικόνας, εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις ανησυχίες τους.  Εναλλακτική πρόταση - Προβολή ταινίας και ακρόαση τραγουδιού σχετικά με τη Μικρασιατική Καταστροφή. 1 ο 80λεπτο

29  Κατανόηση και επεξεργασία κειμένου  Ανάγνωση κειμένου  Μεγαλόφωνη ανάγνωση από το δάσκαλο.  Σιωπηρή από τους μαθητές.  Αναφορά στα δομικά στοιχεία του κειμένου.  Ποιος είναι ο αφηγητής και γιατί.  Συναισθήματα προσφύγων της Μ. Ασίας.  Παράλληλο κείμενο: Κυπριακό Ανθολόγιο: «Το ξεσπίτωμα»- Σύνδεση κειμένου με 6 η ενότητα (και οι Κύπριοι αναγκάστηκαν να ξεσπιτωθούν από τις πατρογονικές τους εστίες)- Τα συναισθήματα των προσφύγων της Κύπρου το 1974.

30 2 ο ογδοντάλεπτο Εργασία σε ομάδες: Η κάθε μια ομάδα παίρνει και μια διαφορετική εργασία. 1.Τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής και κατοχής στην Κύπρο. 2.Τα στατιστικά στοιχεία της εισβολής. 3.Επιστολή προς το Γ.Γ. του Ο.Η.Ε. για το δίκαιο του αγώνα των Κυπρίων. 4.Κατασκευή ερμηνευτικού λεξικού με το λεξιλόγιο της εισβολής και της κατοχής.

31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Τάξη: Στ΄  Αριθμός μαθητών: 25  Θέμα: Πληροφορίες για μια χώρα  Διδακτικοί περίοδοι: 2 διδακτικές περίοδοι (1 Χ 80΄)  Οργάνωση τάξης: 5 πενταμελείς ομάδες

32 Διδακτικοί στόχοι Οι μαθητές να: μάθουν πώς δίνουν πληροφορίες για μια χώρα. εξετάσουν το ρόλο του ενεστώτα σε ένα κείμενο που πληροφορεί/περιγράφει. μαζέψουν πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση.

33 Μέσα και υλικά Βιβλίο μαθητή (Λέξεις-φράσεις-κείμενα) Βιβλίο « Μαθαίνω για το ευρώ » Λεξικό Χάρτης – άτλαντες Εικόνες Επιπρόσθετο υλικό για διάφορες χώρες Ενημερωτικά φυλλάδια από την Alpha Bank για το ευρώ Μεθοδολογία  Διερευνητική, επικοινωνιακή, συνεργατική και διαθεματική προσέγγιση.

34 Πορεία μαθήματος Αφόρμηση: στον πίνακα είναι αναρτημένος ο χάρτης της Ευρώπης καθώς και εικόνες από την Πορτογαλία. Τα παιδιά εντοπίζουν τη θέση της Πορτογαλίας. Στη συνέχεια μελετούν τις εικόνες και τις σχολιάζουν. Προβληματισμός: είμαι ένας τουρίστας και ενδιαφέρομαι να επισκεφθώ την Πορτογαλία. Ποιες πληροφορίες χρειάζεται να μάθω για τη χώρα αυτή; Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους. Παρουσιάζεται ο πίνακας στην άσκηση 1 (βλ. Βιβλίο Μαθητή σελ. 91). Τα παιδιά σκέφτονται κάποια στοιχεία που θα μπορούσαν να προστεθούν (π.χ. Θέση, νόμισμα..). Στη συνέχεια ομαδικά μελετούν τις πληροφορίες της σελ. 89 και συμπληρώνουν τον πίνακα. Ακολουθεί η παρουσίαση της εργασίας.

35 Προβληματισμός: τα παιδιά καλούνται να εξετάσουν το χρόνο των ρημάτων κυρίως στα θέματα εκπαίδευση και κλίμα της Πορτογαλίας. Προβληματίζονται για τη χρήση του ενεστώτα (χρησιμοποιείται κυρίως για περιγραφικά ή πληροφοριακά κείμενα). Τονίζεται το είδος του κειμένου της σελ. 89. Γίνεται αναφορά στο παλιό νόμισμα της Πορτογαλίας και τονίζεται η αντικατάστασή του από το ευρώ. Τα παιδιά σε ομάδες ψάχνουν περισσότερες πληροροφίες για την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση (Ε.Ε.) μέσα από το βιβλιαράκι « Μαθαίνω για το ευρώ ». Συγκεκριμένα μία ομάδα μελετά το ιστορικό της

36 δημιουργίας της Ε.Ε., άλλη ομάδα επισημαίνει τις χρονολογίες ένταξης των διαφόρων χωρών στην Ε.Ε., μια τρίτη ομάδα εντοπίζει σε χάρτη τις χώρες της Ε.Ε., μία τέταρτη ομάδα θα ασχοληθεί με το ευρώ γενικά (ονομασία, έμβλημα, λόγος δημιουργίας) και μια τελευταία ομάδα μελετά το παλιό νόμισμα που είχαν κάποιες χώρες-μέλη της Ε.Ε. πριν αυτό αντικατασταθεί από το ευρώ. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στον τρόπο μετατροπής της λίρας σε ευρώ και αντίστροφα με τη βοήθεια συγκεκριμένου υλικού από την Alpha Bank. Κάθε ομάδα από προηγουμένως έχει φροντίσει να μαζέψει υλικό για μια χώρα (είναι προτιμότερο κάθε ομάδα να έχει μία χώρα από κάθε ήπειρο και κατά προτίμηση χώρες που βρίσκονται στη διδακτέα ύλη της Γεωγραφίας). Από όλες τις πληροφορίες που έχουν μαζεμένες, τα παιδιά συμπληρώνουν ένα παρόμοιο πίνακα της σελ. 91 για κάθε χώρα. Στη συνέχεια η ομάδα εντοπίζει στο χάρτη τη χώρα που επέλεξε και κάνει την παρουσίασή της.

37 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Τάξη: Στ΄ Αριθμός μαθητών: 25 Θέμα: Πληροφορίες για μια θρησκεία.. Διδακτικοί περίοδοι: 2 διδακτικές περίοδοι (2 Χ 80΄). Οργάνωση τάξης: 5 πενταμελείς ομάδες.

38 ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Οι μαθητές να: μάθουν πώς δίνουν πληροφορίες για μια θρησκεία. αποδέχονται τη διαφορετικότητα που εκφράζει έναν άνθρωπο. εξετάσουν το ρόλο του ενεστώτα σε ένα κείμενο που πληροφορεί/ περιγράφει. διακρίνουν τη χρήση ρημάτων σε – ετε ή – εται. ασκηθούν στη χρήση θεματικού λεξιλογίου της ενότητας.

39 ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ Βιβλίο μαθητή (Λέξεις-φράσεις-κείμενα). Βιβλίο Θρησκευτικών Στ΄ τάξης. Εικόνες από διάφορες θρησκείες. Λεξικό. Επιπρόσθετο υλικό για διάφορες θρησκείες. Προβολέας διαφανειών. Ηλεκτρονικός υπολογιστής (kidspiration). Μεθοδολογία Διερευνητική, επικοινωνιακή, συνεργατική και διαθεματική προσέγγιση.

40 ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αφόρμηση: παρουσιάζονται σε διαφάνειες με τη βοήθεια του προβολέα διαφανειών εικόνες από διάφορες θρησκευτικές συνάξεις και λατρείες. Τα παιδιά σχολιάζουν τις εικόνες. Διαβάζεται απόσπασμα από το κεφάλαιο του βιβλίου Θρησκευτικών της Στ΄τάξης («Στην εκκλησία ζούμε την αδελφοσύνη») και παρουσιάζεται η εικόνα σε διαφάνεια της σελ. 73 του βιβλίου Θρησκευτικών. Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με τη στάση που πρέπει να τηρούμε απέναντι σε ανθρώπους που έχουν διαφορετική θρησκεία.

41 Τα παιδιά μελετούν τη σελ. 90 του βιβλίου « Λέξεις-φράσεις-κείμενα » και σχολιάζουν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται οι διάφορες θρησκείες. Εστιάζεται η προσοχή των μαθητών στο χρόνο που χρησιμοποιείται και δικαιολογούν τη χρήση του ενεστώτα. Συσχετίζουν το συγκεκριμένο τρόπο παρουσίασης με τον προηγούμενο τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονταν πληροφορίες για μία χώρα. Τα παιδιά συμπεραίνουν ότι και στην περίπτωση αυτή έχουμε να κάνουμε με κείμενο που περιγράφει/πληροφορεί κι έτσι εξυπηρετείται η χρήση του ενεστώτα.

42 Τα παιδιά σε ομάδες και αφού από την προηγούμενη μέρα έχουν μαζέψει υλικό για διάφορες θρησκείες ασχολούνται ομαδικά με την παρουσίαση μίας θρησκείας σε 150 με 200 λέξεις. Μία από τις ομάδες μπορεί να κάνει την παρουσίασή της με τη βοήθεια του kidspiration στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι θρησκείες προς εξέταση μπορεί να είναι οι εξής: Ιουδαϊσμός, Ινδουϊσμός, Βουδισμός, Σιχισμός και Ισλάμ. Ακολουθεί η παρουσίαση των εργασιών. Τα παιδιά υπογραμμίζουν και από τα δύο πληροφοριακά/περιγραφικά κείμενα ( σελ. 89 και 90) ρήματα σε – εται. Δίπλα από τα ρήματα αυτά γράφουμε και την αντίστοιχη κατάληξη σε – ετε (π.χ. ονομάζεται – ονομάζετε). Τα παιδιά επισημαίνουν

43 τη διαφορά και αναφέρουν άλλα δικά τους παραδείγματα. Στη συνέχεια ομαδικά λύνουν την άσκηση 5 σελ. 92. Στη συνέχεια η διόρθωση γίνεται ως εξής: η μία ομάδα λέει την απάντηση και μία άλλη δικαιολογεί αν ήταν σωστή η ορθογραφική επιλογή ή λανθασμένη. Θεματικό λεξιλόγιο: τα παιδιά, με τη βοήθεια του δασκάλου, καταγράφουν το βασικό λεξιλόγιο της υποενότητας (π.χ. κλίμα, πληθυσμός, δημογραφία, θέση...). Η κάθε ομάδα « παίζει » με τις λέξεις με διάφορους τρόπους (π.χ. ακροστιχίδα, κείμενα με τις λέξεις, κρυπτόλεξο...). Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ανταλλάζει τις εργασίες και γίνεται διόρθωση του βασικού λεξιλογίου με τη βοήθεια του λεξικού.

44 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Δίνεται φυλλάδιο αξιολόγησης για όλη την ενότητα.


Κατέβασμα ppt "Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google