Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

σκοπός της επικοινωνίας: ο δημοσιογράφος έχει σκοπό να ενημερώσει,να πληροφορήσει και συγχρόνως να κινήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για να αγοράσει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "σκοπός της επικοινωνίας: ο δημοσιογράφος έχει σκοπό να ενημερώσει,να πληροφορήσει και συγχρόνως να κινήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για να αγοράσει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 σκοπός της επικοινωνίας: ο δημοσιογράφος έχει σκοπό να ενημερώσει,να πληροφορήσει και συγχρόνως να κινήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για να αγοράσει την εφημερίδα. ο δημοσιογράφος πομπός: ο δημοσιογράφος δέκτης : ο αναγνώστης της εφημερίδας μέσο επικοινωνίας: μέσο επικοινωνίας: ο γραπτός λόγος κανάλι επικοινωνίας: η εφημερίδα Είδος λόγου: αφήγηση.

3 Ωστόσο συχνά μια σχετικά ασήμαντη είδηση αποσπά την προσοχή του αναγνώστη με έναν τίτλο δραματικό, πρωτότυπο ή χιουμοριστικό. ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Συχνά παραλείπονται χάρη συντομίας οι λέξεις που υπονοούνται εύκολα (άρθρα, προθέσεις, σύνδεσμοι κ.λ.π) Όταν υπάρχει ρήμα αυτό βρίσκεται συνήθως σε ενεργητική διάθεση, χρόνο αόριστο, ιστορικό ενεστώτα στο τρίτο πρόσωπο. Συνηθίζεται η συγκινησιακή /ποιητική λειτουργία της γλώσσας, με Συνηθίζεται η συγκινησιακή /ποιητική λειτουργία της γλώσσας, με διάφορα σχήματα λόγου (μεταφορά, παρομοίωση, λογοπαίγνιο, παρήχηση διάφορα σχήματα λόγου (μεταφορά, παρομοίωση, λογοπαίγνιο, παρήχηση κ.τ.λ.) κ.τ.λ.) Συχνά χρησιμοποιούνται τα αποσιωπητικά και το θαυμαστικό (για να Συχνά χρησιμοποιούνται τα αποσιωπητικά και το θαυμαστικό (για να δοθεί έμφαση στην είδηση) δοθεί έμφαση στην είδηση) Το ύφος του τίτλου γενικά -> ανάλογο με το περιεχόμενο της είδησης. Το ύφος του τίτλου γενικά -> ανάλογο με το περιεχόμενο της είδησης.

4 α) χρήση παραθέσεων (για να αποδοθούν με συντομία βασικά χαρακτηριστικά των προσώπων), β) χρήση κυρίως κατάλληλων ουσιαστικών και ρημάτων (ο δημοσ. αποφεύγει χρήση στερεότυπων ή διακοσμητικών επιθέτων). Σειρά λεκτικών συνόλων (ο δημοσιογράφος προτάσσει το πιο ενδιαφέρον) Χρήση ονομάτων & ονοματικών προσδιορισμών, Ενεργητική – Παθητική σύνταξη (ενεργητ. υποκείμενο, παθητική πράξη)

5 Η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα Τι; Ποιος; Πού; Γιατί; Πώς;

6 ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός συνήθως δηλώνουμε ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ

7 Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης Στην πρώτη βαθμίδα γενική τη γενική ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΣΥΝΟΨΙΖΕΙ τα γεγονότα σε μια περίοδο λόγου Στη δεύτερη βαθμίδα την ειδικότερη Στην Τρίτη βαθμίδα την αναλυτική ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ περιληπτικά τα ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ της είδησης ΕΚΘΕΤΕΙ αναλυτικά τα γεγονότα ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

8 Τέλος


Κατέβασμα ppt "σκοπός της επικοινωνίας: ο δημοσιογράφος έχει σκοπό να ενημερώσει,να πληροφορήσει και συγχρόνως να κινήσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για να αγοράσει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google