Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η αγορά της Γαλλίας Οικονομικό περιβάλλον Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας. Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η αγορά της Γαλλίας Οικονομικό περιβάλλον Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας. Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η αγορά της Γαλλίας Οικονομικό περιβάλλον Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας. Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

2 Γενικά  Αγορά 65 εκατομμυρίων καταναλωτών  Η 2 η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης  Ο υψηλότερος δείκτης γεννητικότητας στην Ευρώπη 2,2%  1 ος παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με άνω των 85 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο  Παραδοσιακά ένας από τους 3 κυριότερους προορισμούς ξένων επενδύσεων στον κόσμο  Αλλά και μια από τις κυρίες χώρες που επενδύουν στο εξωτερικό  Παρίσι το τρίτο οικονομικό κέντρο της Ευρώπης, η πόλη με τον μεγαλύτερο εκθεσιακό και συνεδριακό τουρισμό στο κόσμο, κέντρο επιχειρηματικών συναντήσεων  Στο ΑΕΠ, οι υπηρεσίες συμμετέχουν με 79,4%, η μεταποίηση με 18,7% και ο αγροτικός τομέας με 1,9%

3 Οικονομικό Περιβάλλον Μακροοικονομικοί δείκτες Ρυθμός ανάπτυξης 2014  0,6% Πραγματικό ΑΕΠ (δις €) 1890,51996,62003,2 Κατά κεφαλήν ΑΕΠ Ρυθμός ανάπτυξης ,5% ,1% ,5% Πληθωρισμός1,5% 1,6% Ανεργία9,6%10,1%11% Δημόσιο Χρέος Έλλειμμα Εισαγωγές (δις €) Εξαγωγές (δις € ) Εμπορικό Ισοζύγιο (δις € ) 81,7% -7,0% 443, , ,442 85,4% -5,2% 458, , ,825 89% -4,2% 508, , ,158

4 ■ Εισαγόμενα Προϊόντα Πετρέλαιο, αυτοκίνητα, βιομηχανικό εξοπλισμό, καταναλωτικά προϊόντα, τρόφιμα ποτά, πρώτες ύλες κλπ, ■ Σημαντικότεροι προμηθευτές Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο ), Κίνα, ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες 5 χώρες απορροφούν το 50% περίπου των γαλλικών εξαγωγών και καλύπτουν αντίστοιχα το 40% των γαλλικών εισαγωγών. ■ Χώρες Προορισμοί εξαγωγών Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα), Εξωτερικό Εμπόριο

5 Οι 10 κύριοι προμηθευτές της Γαλλίας 2013(σε δισ. € ) Χώρα2013Μερίδιο Αγοράς 1Γερμανία ,03% 2Κίνα ,03% 3Βέλγιο ,70% 4Ιταλία ,25% 5Ισπανία ,96% 6ΗΠΑ ,68% 7Ην. Βασίλειο ,34% 8Ολλανδία ,28% 9Ρωσία ,74% 10Ελβετία ,27% 62Ελλάς ,12%

6 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας  Ο 11 ος πελάτης των ελληνικών προϊόντων  Ο 6 ος προμηθευτής  Διμερές εμπόριο έντονα ελλειμματικό από πλευράς Ελλάδος  Από τους σημαντικότερους επενδυτές στην Ελλάδα την τελευταία 10ετια

7 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας Εμπορικό Ισοζύγιο (εκατ. €) Μεταβολή 2013/2012 Ελλ. Εξαγωγές545,3619,5631,1619,1 647,64,6%4,6% Ελλ. Εισαγωγές3.098,12.337,52.180,61.940, ,912,7%12,7% Όγκος Εμπορίου3.205,32.957,12.831,62.559, ,510,7% Εμπ. Ισοζύγιο-2.114, , , , ,316,4% Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

8 Διμερές εμπόριο Ελλάδος -Γαλλίας Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

9 Ελληνικές εξαγωγές ανά κατηγορία ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ % επί συνόλου 1Φαρμακευτικά Προϊόντα ,3% 2Αργίλιο και τεχνουργήματα αυτών ,0% 3Ιχθυηρά ,6% 4Πλαστικές ύλες ,2% 5Χαλκός και τεχνουργήματα αυτών ,9% 6Παρασκευάσματα λαχανικών καρπών φρούτων ,7% 7Τεχνουργήματα από Χυτοσίδηρο, σίδηρο ,3% 8Μηχανές Συσκευές και ηλεκτρικά υλικά ,1% 9Ενδύματα ,7% 10Λέβητες, Μηχανές, Αντιδραστήρες ,5% 11Εμπιστευτικά Εφοδιασμοί Πλοίων ,1% 12Αλάτι, Θείο, Γύψος, Πέτρες ,9% 13Φρούτα ,8% 14Μεταλλεύματα, Σκουριές ,7% 15Αιθέρια έλαια ,6% Σύνολο ,0%

10 Τα 10 κύρια εξαγόμενα προϊόντα Περιγραφή προϊόντοςΑΞΙΑ ΕΥΡΩΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΙΛΑΠοσοστό επί συνόλου Φάρμακα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση ,00% Σωλήνες χαλκού, ,60% Τσιπούρες "Sparus aurata", νωπές ή διατηρημένες ,70% Συγκολλημένοι ελικοειδώς ,70% ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ,50% Βαμμένα, βερνικωμένα ή επενδυμένα με πλαστική ύλη ,40% Λαυράκια "Dicentrarchus labrax", νωπά ή διατηρημένα ,10% Σωλήνες από καθαρισμένο χαλκό, περιελιγμένοι ή άλλοι ,70% Πλάκες, φύλλα, μεμβράνες, ταινίες και λουρίδες, ,80%

11 Χαρακτηριστικά αγοράς (1) Εντελώς ανοιχτή οικονομία με λειτουργία πλήρους ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές (ενίοτε απαιτείται προσαρμογή σε γαλλικά πρότυπα) Κοινές πρακτικές για τις εμπορικές συναλλαγές σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ Μεγάλη εσωτερική αγορά 65 εκ. καταναλωτών υψηλής αγοραστικής δύναμης Εγχώρια παραγωγή καλύπτει μεγάλο μέρος εγχώριας κατανάλωσης ιδιαίτερα σε τρόφιμα ποτά Συγκέντρωση των δικτύων διανομής σε μικρό αριθμό εταιρειών

12 Χαρακτηριστικά αγοράς (2) Ευέλικτο και φιλικό προς τον επιχειρηματία Σταθερό φορολογικό καθεστώς επιχειρήσεων Για την είσοδο στην αγορά προϋπόθεση είναι: είτε η εξεύρεση εισαγωγέα ή αντιπρόσωπου (για εξαγωγές) είτε η σύσταση επιχείρησης στη χώρα για άσκηση οικονομικής δραστηριότητας

13 Χαρακτηριστικά αγοράς (3) Εξεύρεση εισαγωγέα: Βάσεις δεδομένων Γραφείου ΟΕΥ Ελληνικής Πρεσβείας Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Προϊόντων (www.snci-fr.com)www.snci-fr.com Σύνδεσμος Εισαγωγέων Φρέσκων Φρούτων-Λαχανικών (www.csifl.org)www.csifl.org Γαλλικό Μητρώο Εταιρειών (www.infogreff.fr,

14 Ανάλυση SWOT γαλλικής αγοράς τροφίμων ΠλεονεκτήματαπληθυσμόςεισόδημαδημογραφίαΑδυναμίες δομή λιανεμπορίου τιμή Ευκαιρίες διατροφικές συνήθειες ΑπειλέςΕισαγωγές

15 Οι μεγάλοι όμιλοι του λιανεμπορίου

16 Κύρια χαρακτηριστικά Γάλλου καταναλωτή Καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης Καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές Διατροφική ασφάλεια, ποιότητα προϊόντων Διατροφική ασφάλεια, ποιότητα προϊόντων

17 Χαρακτηριστικά γαλλικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων

18 Σημαντικές Εκθέσεις Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών (SIAL) – Παρίσι Διεθνής Έκθεση Κατασκευαστικού Κλάδου (BATIMAT)- Παρίσι Διεθνές Σαλόνι Γεωργίας (SIA)- Παρίσι Διεθνής Έκθεση Οίνου (VINEXPO) – Bordeaux Πληροφορίες:

19 Η Εικόνα της Ελλάδας Τουριστικός προορισμός Μεσογειακή Διατροφή Δύσκολη Οικονομική Συγκυρία

20 H Κεντρική Αγορά Τροφίμων Rungis στο Παρίσι Η μεγαλύτερη κεντρική αγορά τροφίμων της Ευρώπης Καλύπτει μια αγορά 13 εκατομμυρίων καταναλωτών Πάνω από 2000 εισαγωγείς – χονδρέμποροι 5 τμήματα προϊόντων (φρούτα, γαλακτοκομικά και είδη παντοπωλείου, κρέατα και ψάρια, ανθοκομικά προϊόντα)

21 Τα πολυκαταστήματα Galeries Lafayette Αλυσίδα πολυκαταστημάτων με εξειδίκευση σε υψηλής ποιότητας προϊόντα (τρόφιμα – ποτά) Υψηλή αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα Δυνατότητα διοργάνωσης έκθεσης ελληνικών προϊόντων

22 Προώθηση ελληνικών κρασιών σε Γαλλία Διοργάνωση Έκθεσης Ελληνικών Οίνων στον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου & Οίνου Συμμετοχή σε VINEXPO, VINISUD Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας Οίνων

23 Επισημάνσεις Έγγραφα/ πιστοποιητικά για εισαγόμενα προϊόντα σε Γαλλία: Ότι ισχύει εντός ΕΕ: τιμολόγιο, πιστοποιητικό προέλευσης, άδεια παράδοσης, κατάλογος προϊόντων, φορτωτική, εμπορική άδεια εισαγωγέα, πιστοποιητικό υγείας (τρόφιμα), πιστοποιητικό Χαλάλ (κρέας, κοτόπουλο) Συσκευασία: ετικέτα σε γαλλική γλώσσα Τιμή – ποιότητα - αξιοπιστία – επιμονή Γαλλική - Γλώσσα επικοινωνίας

24

25 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Στοιχεία επικοινωνίας Πρεσβεία της Ελλάδος στη Γαλλία Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων 17, rue Auguste Vacquerie, Paris Τηλ.: Φαξ: url: Σπύρος Δάκογλου, Β8 Δ/νση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Εξωτερικών


Κατέβασμα ppt "Η αγορά της Γαλλίας Οικονομικό περιβάλλον Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας. Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google