Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Η αγορά της Γαλλίας Οικονομικό περιβάλλον Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας. Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις

2 Γενικά Αγορά 65 εκατομμυρίων καταναλωτών
Η 2η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης Ο υψηλότερος δείκτης γεννητικότητας στην Ευρώπη 2,2% 1ος παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με άνω των 85 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο Παραδοσιακά ένας από τους 3 κυριότερους προορισμούς ξένων επενδύσεων στον κόσμο Αλλά και μια από τις κυρίες χώρες που επενδύουν στο εξωτερικό Παρίσι το τρίτο οικονομικό κέντρο της Ευρώπης, η πόλη με τον μεγαλύτερο εκθεσιακό και συνεδριακό τουρισμό στο κόσμο, κέντρο επιχειρηματικών συναντήσεων Στο ΑΕΠ, οι υπηρεσίες συμμετέχουν με 79,4%, η μεταποίηση με 18,7% και ο αγροτικός τομέας με 1,9%

3 Οικονομικό Περιβάλλον
Μακροοικονομικοί δείκτες Ρυθμός ανάπτυξης 2014  0,6% 2011 2012 2013 Πραγματικό ΑΕΠ (δις €) 1890,5 1996,6 2003,2 Κατά κεφαλήν ΑΕΠ Ρυθμός ανάπτυξης 30.067 1,5% 30.850 0,1% 31.050 0,5% Πληθωρισμός 1,6% Ανεργία 9,6% 10,1% 11% Δημόσιο Χρέος Έλλειμμα Εισαγωγές (δις €) Εξαγωγές (δις € ) Εμπορικό Ισοζύγιο (δις € ) 81,7% -7,0% 443,960 340,816 -51,442 85,4% -5,2% 458,440 389,615 -68,825 89% -4,2% 508,815 441,657 -67,158

4 Εξωτερικό Εμπόριο ■ Εισαγόμενα Προϊόντα
Πετρέλαιο, αυτοκίνητα, βιομηχανικό εξοπλισμό, καταναλωτικά προϊόντα, τρόφιμα ποτά, πρώτες ύλες κλπ, ■ Σημαντικότεροι προμηθευτές Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο), Κίνα, ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες 5 χώρες απορροφούν το 50% περίπου των γαλλικών εξαγωγών και καλύπτουν αντίστοιχα το 40% των γαλλικών εισαγωγών. ■ Χώρες Προορισμοί εξαγωγών Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα),

5 Οι 10 κύριοι προμηθευτές της Γαλλίας 2013(σε δισ. €)
Χώρα 2013 Μερίδιο Αγοράς 1 Γερμανία 17,03% 2 Κίνα 8,03% 3 Βέλγιο 7,70% 4 Ιταλία 7,25% 5 Ισπανία 5,96% 6 ΗΠΑ 5,68% 7 Ην. Βασίλειο 4,34% 8 Ολλανδία 4,28% 9 Ρωσία 2,74% 10 Ελβετία 2,27% 62 Ελλάς 0,12%

6 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας
Ο 11ος πελάτης των ελληνικών προϊόντων Ο 6ος προμηθευτής Διμερές εμπόριο έντονα ελλειμματικό από πλευράς Ελλάδος Από τους σημαντικότερους επενδυτές στην Ελλάδα την τελευταία 10ετια

7 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας
Εμπορικό Ισοζύγιο (εκατ. €) 2009 2010 2011 2012 2013 Μεταβολή 2013/2012 Ελλ. Εξαγωγές 545,3 619,5 631,1 619,1 647,6 4,6% Ελλ. Εισαγωγές 3.098,1 2.337,5 2.180,6 1.940,2 2.185,9 12,7% Όγκος Εμπορίου 3.205,3 2.957,1 2.831,6 2.559,3 2.883,5 10,7% Εμπ. Ισοζύγιο -2.114,5 -1.717,9 -1.526,6 -1.321,1 -1.538,3 16,4% Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

8 Διμερές εμπόριο Ελλάδος -Γαλλίας
Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

9 Ελληνικές εξαγωγές ανά κατηγορία
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2012 2013 % επί συνόλου 1 Φαρμακευτικά Προϊόντα 12,3% 2 Αργίλιο και τεχνουργήματα αυτών 11,0% 3 Ιχθυηρά 8,6% 4 Πλαστικές ύλες 8,2% 5 Χαλκός και τεχνουργήματα αυτών 7,9% 6 Παρασκευάσματα λαχανικών καρπών φρούτων 6,7% 7 Τεχνουργήματα από Χυτοσίδηρο, σίδηρο 4,3% 8 Μηχανές Συσκευές και ηλεκτρικά υλικά 3,1% 9 Ενδύματα 2,7% 10 Λέβητες, Μηχανές, Αντιδραστήρες 2,5% 11 Εμπιστευτικά Εφοδιασμοί Πλοίων 2,1% 12 Αλάτι, Θείο, Γύψος, Πέτρες 1,9% 13 Φρούτα 1,8% 14 Μεταλλεύματα, Σκουριές 1,7% 15 Αιθέρια έλαια 1,6% Σύνολο 100,0%

10 Τα 10 κύρια εξαγόμενα προϊόντα
Περιγραφή προϊόντος ΑΞΙΑ ΕΥΡΩ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΙΛΑ Ποσοστό επί συνόλου Φάρμακα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση 7,00% Σωλήνες χαλκού, 5,60% Τσιπούρες "Sparus aurata", νωπές ή διατηρημένες 4,70% Συγκολλημένοι ελικοειδώς 3,70% ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ 3,50% Βαμμένα, βερνικωμένα ή επενδυμένα με πλαστική ύλη 3,40% Λαυράκια "Dicentrarchus labrax", νωπά ή διατηρημένα 3,10% Σωλήνες από καθαρισμένο χαλκό, περιελιγμένοι ή άλλοι 2,70% Πλάκες, φύλλα, μεμβράνες, ταινίες και λουρίδες, 1,80%

11 Χαρακτηριστικά αγοράς (1)
Εντελώς ανοιχτή οικονομία με λειτουργία πλήρους ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές (ενίοτε απαιτείται προσαρμογή σε γαλλικά πρότυπα) Κοινές πρακτικές για τις εμπορικές συναλλαγές σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ Μεγάλη εσωτερική αγορά 65 εκ. καταναλωτών υψηλής αγοραστικής δύναμης Εγχώρια παραγωγή καλύπτει μεγάλο μέρος εγχώριας κατανάλωσης ιδιαίτερα σε τρόφιμα ποτά Συγκέντρωση των δικτύων διανομής σε μικρό αριθμό εταιρειών

12 Χαρακτηριστικά αγοράς (2)
Ευέλικτο και φιλικό προς τον επιχειρηματία Σταθερό φορολογικό καθεστώς επιχειρήσεων Για την είσοδο στην αγορά προϋπόθεση είναι: είτε η εξεύρεση εισαγωγέα ή αντιπρόσωπου (για εξαγωγές) είτε η σύσταση επιχείρησης στη χώρα για άσκηση οικονομικής δραστηριότητας

13 Χαρακτηριστικά αγοράς (3)
Εξεύρεση εισαγωγέα: Βάσεις δεδομένων Γραφείου ΟΕΥ Ελληνικής Πρεσβείας Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Προϊόντων (www.snci-fr.com) Σύνδεσμος Εισαγωγέων Φρέσκων Φρούτων-Λαχανικών (www.csifl.org) Γαλλικό Μητρώο Εταιρειών (www.infogreff.fr,

14 Ανάλυση SWOT γαλλικής αγοράς τροφίμων
Πλεονεκτήματα πληθυσμός εισόδημα δημογραφία Αδυναμίες δομή λιανεμπορίου τιμή Ευκαιρίες διατροφικές συνήθειες Απειλές Εισαγωγές SWOT ανάλυση αγοράς τροφίμων Strengths - Πλεονεκτήματα: Μια μεγάλη αγορά, 82 εκ. καταναλωτών Υψηλό εισόδημα (κατά κεφαλήν ΑΕΠ €). Ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η ανισότητα στα εισοδήματα αυξάνεται, από το 2000 και μετά περισσότερο από ότι σε οποιδήποτε άλλο κράτος – μέλος του ΟΟΣΑ, όπως έχει επισημάνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ (το δείχνουν μακροοικονομικοί δείκτες, όπως ο δείκτης Gini). Ανεργία περί το 7,3%. Κρίση διήρκεσε στη Γερμανία μόνο το 2009 (ΑΕΠ -4,7%), το 2010 σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση του ΑΕΠ μετά την επανένωση των 2 Γερμανιών (+3,6%) Μικρή παραγωγή σε φρούτα και λαχανικά (όπως καρότα, λάχανα, και τα σπαράγγια της φωτογραφίας) Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας φρούτων και λαχανικών στον κόσμο (Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές τροφίμων της Γερμανίας αποτελούν μικρό ποσοστό επί του συνόλου των εισαγωγών της, 5,7% της αξίας foodstuffs κατά SITC). Συνολική αξία εισαγωγών Γερμανίας περίπου 800 δις (από την Ελλάδα λιγότερο από 2 δις €). Συνολική αξία εισαγωγών τροφίμων – ποτών ΓΕρμανίας το δις €, 7% επί συνόλου εισαγωγών. Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας κρασιού στον κόσμο (παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση κρασιού δεν συγκρίνεται με την κατανάλωση μπύρας, που βρίσκεται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο). Υψηλές εισαγωγές και σε προϊόντα που παράγει, πχ τυροκομικά: η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τυροκομικών στον κόσμο, οι εισαγωγές της όμως αυξάνονται συνεχώς και καλύπτουν σταθερά το 1/3 της εγχώριας κατανάλωσης Weaknesses - Αδυναμίες: Το γεγονός ότι δεν υπάρχει Esskultur στη Γερμανία, γαστρονομική κουλτούρα Το ποσοστό το οποίο δαπανάται για τρόφιμα είναι μόνο 11%, ενώ για παράδειγμα στη Γαλλία 16% (ή 13,5%?). Δηλαδή το πόσο χαμηλό είναι το ποσοστό της δαπάνης για τρόφιμα σχετίζεται όχι μόνο με το ότι είναι ανεπτυγμένη χώρα αλλά ακριβώς με την ανυπαρξία κουλτούρας Η τιμή πρωταρχικός παράγοντας για την απόφαση αγοράς. Ακόμα ένα θέμα κουλτούρας. Διαφορετική σχέση τόσο με το φαγητό, όσο και με το χρήμα. Για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, μεγάλο μέρος του τζίρου γίνεται με aktionen, ιδίως για πράγματα που μπορεί ο καταναλωτής να στοκάρει (καφές, απορρυπαντικά). Δομή λιανεμπορίου – θα το αναλύσουμε παρακάτω. Opportunities – Ευκαιρίες: Μεταστροφή στις διατροφικές συνήθειες προς το υγιεινότερο (αύξηση κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, τυροκομικών, ιχθυηρών, ελαιολάδου, κρασιού / μείωση στην κατανάλωση βουτύρου, κρέατος, μπύρας) Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η τεράστια αύξηση της κατανάλωσης μεταλλικού νερού στη Γερμανία: μια πρακτικώς ανύπαρκτη αγορά το 1970 (κατά κεφαλήν κατανάλωση μόλις 12,5 λίτρα το χρόνο) σε μια τεράστια αγορά μέσα σε 20 χρόνια (το 1990 κατά κεφαλήν κατανάλωση 82,7 λίτρα/έτος, το 2000 περίπου 100 λίτρα/έτος, το 2010 περίπου 130 λίτρα/έτος). Η δημιουργία αυτής της αγοράς βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε health claim (richtig trinken, Trinken im Unterricht, Trinken ). Πλέον έχουν από τις υψηλότερες κατά κεφαλήν καταναλώσεις στον κόσμο. Εκμάθηση ποιότητας, αυξανόμενη σημασία ποιότητας. Πληθώρα πιστοποιήσεων και διαγωνισμών. Ευαισθητοποίηση. Ως παράδειγμα μπορεί να αναφερθεί η δημιουργία της ιστοσελίδας Lebensmittelklarheit το καλοκαίρι του 2011, όπου οι καταναλωτές μπορούν να «καταγγείλουν» εταιρείες τροφίμων, όταν η συσκευασία ή η διαφήμιση των τροφίμων αισθάνονται ότι τους παραπλανά. Άλλο παράδειγμα, η πρόσφατη (Νοε.2011) μεταβολή του νόμου για παροχή πληροφόρησης στους καταναλωτές (Verbraucherinformationsgesetz). Όλα αυτά αποτελούν συνέπειες διατροφικών σκανδάλων (όπως η υπόθεση με τη διοξίνη στις αρχές του 2010). Threats - Απειλές: Ο πληθυσμός γενικά μειώνεται. Από το 2003 και μετά, συνεχής πτωτική πορεία Ο πληθυσμός γηράσκει (μακροπρόθεσμα, από άποψη μάρκετινγκ αυτό μπορεί να είναι κίνδυνος, γιατί έχει παρατηρηθεί ότι οι μεγάλης ηλικίας καταναλωτές μένουν πιστοί σε είδη τροφίμων, ακόμα και σε μάρκες τροφίμων που ήδη γνωρίζουν. Δεν αλλάζουν συνήθειες) Ο πληθυσμός των Ελλήνων μειώνεται, αυτό μπορεί να είναι απειλή για εκείνες τις εταιρείες που βασίζονται κυρίως σε Έλληνες χονδρεμπόρους και στην ομογένεια για τις εξαγωγές τους προς Γερμανία. Η ομογένεια έχει μειωθεί από τις 365 χιλιάδες άτομα το 2000 στις 278 χιλιάδες το Δηλαδή μείον 87 χιλιάδες σε μια δεκαετία. Μπορεί να αναφερθεί εδώ επίσης, το γεγονός ότι η Γερμανία έχει μεγάλο ποσοστό μεταναστών, περί το 9%, (7 εκ. άτομα) που αποτελούν μια ξεχωριστή ομάδα καταναλωτών, στην οποία μπορεί κανείς να στοχεύσει (κατά σειρά 3 εκ. Τούρκοι, 500 χιλ Ιταλοί, 360 χιλ. Πολωνοί, 280 χιλ. Έλληνες) 14

15 Οι μεγάλοι όμιλοι του λιανεμπορίου

16 Κύρια χαρακτηριστικά Γάλλου καταναλωτή
Καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές Διατροφική ασφάλεια, ποιότητα προϊόντων

17 Χαρακτηριστικά γαλλικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς
Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων

18 Σημαντικές Εκθέσεις Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών (SIAL) – Παρίσι
Διεθνής Έκθεση Κατασκευαστικού Κλάδου (BATIMAT)- Παρίσι Διεθνές Σαλόνι Γεωργίας (SIA)- Παρίσι Διεθνής Έκθεση Οίνου (VINEXPO) – Bordeaux Πληροφορίες:

19 Η Εικόνα της Ελλάδας Τουριστικός προορισμός Μεσογειακή Διατροφή
Δύσκολη Οικονομική Συγκυρία

20 H Κεντρική Αγορά Τροφίμων Rungis στο Παρίσι
Η μεγαλύτερη κεντρική αγορά τροφίμων της Ευρώπης Καλύπτει μια αγορά 13 εκατομμυρίων καταναλωτών Πάνω από 2000 εισαγωγείς – χονδρέμποροι 5 τμήματα προϊόντων (φρούτα, γαλακτοκομικά και είδη παντοπωλείου, κρέατα και ψάρια, ανθοκομικά προϊόντα)

21 Τα πολυκαταστήματα Galeries Lafayette
Αλυσίδα πολυκαταστημάτων με εξειδίκευση σε υψηλής ποιότητας προϊόντα (τρόφιμα – ποτά) Υψηλή αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα Δυνατότητα διοργάνωσης έκθεσης ελληνικών προϊόντων

22 Προώθηση ελληνικών κρασιών σε Γαλλία
Διοργάνωση Έκθεσης Ελληνικών Οίνων στον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου & Οίνου Συμμετοχή σε VINEXPO, VINISUD Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας Οίνων

23 Επισημάνσεις Έγγραφα/ πιστοποιητικά για εισαγόμενα προϊόντα σε Γαλλία:
Ότι ισχύει εντός ΕΕ: τιμολόγιο, πιστοποιητικό προέλευσης, άδεια παράδοσης, κατάλογος προϊόντων, φορτωτική, εμπορική άδεια εισαγωγέα, πιστοποιητικό υγείας (τρόφιμα), πιστοποιητικό Χαλάλ (κρέας, κοτόπουλο) Συσκευασία: ετικέτα σε γαλλική γλώσσα Τιμή – ποιότητα - αξιοπιστία – επιμονή Γαλλική - Γλώσσα επικοινωνίας

24

25 Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Στοιχεία επικοινωνίας Πρεσβεία της Ελλάδος στη Γαλλία Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων 17, rue Auguste Vacquerie, Paris Τηλ.: Φαξ: url: Σπύρος Δάκογλου, Β8 Δ/νση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Εξωτερικών


Κατέβασμα ppt "Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google