Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΑ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΑ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΑ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

2 ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών δεν εφαρμόζεται στη χώρα μας από το 1982, πρόκειται ίσως να εφαρμοστεί σύντομα εντοπισμός του βαθμού αποδοχής της αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς εντοπισμός των σημείων στα οποία οι εκπαιδευτικοί διαφοροποιούνται από το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης

3 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ποιος είναι ο βαθμός συμφωνίας των εκπαιδευτικών αναφορικά με την αξιολόγηση του έργου τους Ποια είναι η βασική επιχειρηματολογία που αναπτύσσουν για να στηρίξουν τη θέση τους Ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτικών για τους σκοπούς και τους στόχους της αξιολόγησης του έργου τους Σε ποια κριτήρια, φορείς και μεθόδους αξιολόγησης του έργου τους δίνουν προτεραιότητα Ποιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών Ποιος ή ποιοι νομιμοποιούνται να έχουν πρόσβαση στο αποτέλεσμα της διαδικασίας αξιολόγησης Πώς θα επιθυμούσαν οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του έργου τους Ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτικών για το δικαίωμα υποβολής ενστάσεων επί του αξιολογικού αποτελέσματος

4 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ποιοτική ανάλυση περιεχομένου (σε νομοθετικά κείμενα) Συνεντεύξεις Ερμηνευτική ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ερωτηματολόγια

5 ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών Σχολείων της Κρήτης (2.641 εκπαιδευτικοί) ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 422 εκπαιδευτικοί (16% του πληθυσμού αναφοράς) ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών Σχολείων της Κρήτης (2.641 εκπαιδευτικοί) ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 422 εκπαιδευτικοί (16% του πληθυσμού αναφοράς)

6 Νιώθετε ικανοποιημένος από την ενημέρωση που έχετε για θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης; ΒΑΘΜΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ% Ναι, Πολύ41,0 Ναι, Αρκετά5513,1 Ναι, Μέτρια13532,1 Όχι, Λίγο12329,3 Όχι, Καθόλου10324,5 Σύνολο420100,0 Δεν απαντώ-δεν έχω γνώμη20,5 Δεν απάντησαν00,0 ΔΕΙΚΤΕΣ: μ.ο: 2,37 τ.α:1,022

7 Από ποιες πηγές αντλείτε την ενημέρωσή σας; ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣΝΑΙ Ν% Συζητήσεις με συναδέλφους13971,6 Εφημερίδες, περιοδικά, μέσα μαζικής ενημέρωσης12664,9 Βιβλία-άρθρα8242,3 Συνέδρια, ημερίδες, διαλέξεις7940,7 Επιμορφωτικά σεμινάρια6734,5 Συζητήσεις με συνδικαλιστικούς φορείς6634 Συζητήσεις με Σχολικό Σύμβουλο5729,4 Πανεπιστημιακές σπουδές5528,4 Σχετική νομοθεσία5025,8 Internet4623,7 Μετεκπαίδευση2814,4 Δεν όφειλαν να απαντήσουνΝ=228 Δεν απάντησανΝ=0

8 Νιώθετε ικανοποιημένος από την ενημέρωση που έχετε για το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών; ΒΑΘΜΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣΣΥΧΝΟΤΗΤΑ% Ναι, Πολύ20,5 Ναι, Αρκετά317,4 Ναι, Μέτρια7317,5 Όχι, Λίγο15837,8 Όχι, Καθόλου15436,8 Σύνολο418100,0 Δεν απαντώ-δεν έχω γνώμη30,7 Δεν απάντησαν10,2 ΔΕΙΚΤΕΣ: μ.ο: 1,97 τ.α:,940

9 Μπορείτε να αναφέρετε ποιες είναι οι τρεις πρώτες λέξεις ή φράσεις που σας έρχονται στο μυαλό για τον όρο «αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών»; ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣΝΑΙ Ν% Αρνητικοί χαρακτηρισμοί, μηχανισμός ελέγχου Ζητήματα διαδικασίας15545,2 Θετικοί χαρακτηρισμοί, ανάδειξη θετικών στοιχείων 13238,5 Προβληματικές σχέσεις12536,4 Εργασιακό καθεστώς267,6 Κάτι άλλο4011,7 Δεν απάντησανΝ=79

10 Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί διάφορες απόψεις υπέρ της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Εσείς προσωπικά σε ποιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις απόψεις αυτές; (παρουσιάζονται τα 5 πρώτα) ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΜ.Ο Να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα4,08 Να βελτιωθούν τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων 3,77 Να ανατροφοδοτηθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους και να βελτιώσουν έτσι την ποιότητά του 3,66 Να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί το μέρος των ευθυνών που τους αναλογεί 3,53 Να βοηθηθούν καλοί εκπαιδευτικοί να γίνουν ακόμη καλύτεροι, εφόσον για όλους υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης 3,53 Να επισημανθούν οι τυχόν αδυναμίες των εκπαιδευτικών 3,51

11 Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί διάφορες απόψεις υπέρ της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Εσείς προσωπικά σε ποιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις απόψεις αυτές; (παρουσιάζονται τα 3 τελευταία) ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΜ.Ο Να ελέγξει η Πολιτεία το βαθμό εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής 3,09 Να ενημερωθούν οι γονείς για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στα παιδιά τους 2,93 Να βελτιωθούν οι επιδόσεις των μαθητών 2,93

12 Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί διάφορες απόψεις κατά της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Εσείς προσωπικά σε ποιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις απόψεις αυτές; (παρουσιάζονται τα 5 πρώτα) ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΟ Είναι άδικη όταν μάλιστα δεν αξιολογούνται και οι υπόλοιποι συντελεστές του εκπαιδευτικού συστήματος 4,47 Δεν λαμβάνει υπόψη παράγοντες που βρίσκονται έξω από τον έλεγχο των εκπαιδευτικών και που επηρεάζουν, όμως, το έργο τους 4,29 Χρησιμοποιεί κριτήρια των οποίων αμφισβητείται η σαφήνεια και η δυνατότητα αντικειμενικής εκτίμησης 4,27 Αναπτύσσονται σχέσεις εξάρτησης μεταξύ αξιολογητών και εκπαιδευτικών 4,24 Σχεδιάζεται και εφαρμόζεται χωρίς να επιδιώκεται η συναίνεση των εκπαιδευτικών 4,19

13 Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί διάφορες απόψεις κατά της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Εσείς προσωπικά σε ποιο βαθμό συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τις απόψεις αυτές; (παρουσιάζονται τα 3 τελευταία) ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΜ.Ο Περιορίζει την αυτονομία των εκπαιδευτικών και έτσι υποβαθμίζει το ρόλο τους 3,48 Δεν είναι απαραίτητη γιατί οι εκπαιδευτικοί εργάζονται υπεύθυνα και συστηματικά 3,10 Δεν είναι απαραίτητη γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν την απαιτούμενη παιδαγωγική κατάρτιση 2,96

14 Σε ποιο βαθμό συμφωνείτε με την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών; ΒΑΘΜΟΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ% Συμφωνώ απόλυτα 204,9 Συμφωνά αρκετά 13132,0 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 8520,8 Διαφωνώ αρκετά 9623,5 Διαφωνώ απόλυτα 7718,8 Σύνολο409100,0 Δεν απαντώ δεν έχω γνώμη 40,9 Δεν απάντησαν 92,1 ΔΕΙΚΤΕΣ: μ.ο 2,81 τ.α:1,212

15 Μπορείτε να αιτιολογήσετε σύντομα την απάντησή σας; ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑΝΑΙ Ν% Προβλήματα διαδικασίας7518,3 Βελτίωση7217,6 Αξιοκρατία5914,4 Αμφιταλάντευση ανάμεσα στα θετικά και αρνητικά στοιχεία 4611,2 Προβληματικές σχέσεις368,8 Μηχανισμός ελέγχου225,4 Ενημέρωση174,2 Κάτι άλλο276,6 Δεν απάντησανΝ=13

16 Κατά την προσωπική σας εκτίμηση, με βάση ποια κριτήρια πρέπει να αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται τα 6 πρώτα) ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΟ Η παιδαγωγική συμπεριφορά απέναντι στους μαθητές 4,76 Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης 4,70 Η ενεργοποίηση των μαθητών 4,62 Η ενίσχυση της υπευθυνότητας και της αυτονομίας των μαθητών 4,61 Η παιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών 4,58 Η υπηρεσιακή συνέπεια και υπευθυνότητα 4,54

17 Κατά την προσωπική σας εκτίμηση, με βάση ποια κριτήρια πρέπει να αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται τα 3 τελευταία) ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΜΟ Η συνεργασία με Διευθυντή και Σχολικό Σύμβουλο 4,08 Η ποιότητα και τα είδη των ερωτήσεων που υποβάλουν στους μαθητές 4,05 Η χρήση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης των μαθητών 3,88 Η επίδοση των μαθητών στα τεστ ή κριτήρια αξιολόγησης 3,35 Η ανάληψη εξωσχολικών δραστηριοτήτων 3,29 Η κοινωνική δράση 3,26

18 Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι κάποιοι παράγοντες είναι σημαντικοί και θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών. Εσείς προσωπικά πόσο σημαντικό θεωρείτε καθένα από τους παρακάτω παράγοντες; ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μ.Ο Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών της τάξης 4,63 Το χαμηλό επίπεδο των μαθητών της τάξης 4,57 Το υποβαθμισμένο κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί το σχολείο 4,47 Η συνδιδασκαλία μαθητών διαφορετικών τάξεων 4,46 Οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις στη στελέχωση του σχολείου με εκπαιδευτικό προσωπικό 4,36 Οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου 4,34 Η ύπαρξη αλλοδαπών μαθητών 4,28 Η περιορισμένη χρηματοδότηση του σχολείου 4,14 Η κακή κατάσταση των αιθουσών διδασκαλίας 4,11 Τα προβλήματα κτιριακής υποδομής του σχολείου 4,03 Το μικρό μέγεθος των αιθουσών διδασκαλίας 3,95 Η έλλειψη βοηθητικών χώρων 3,95

19 Ποιος ή ποιοι φορείς θεωρείτε ότι πρέπει να μετέχουν στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών; ΦΟΡΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΝΑΙΟΧΙ Ν%Ν% Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός 30875,510024,5 Ο Σχολικός Σύμβουλος Ο Διευθυντής του σχολείου 23657,817242,2 Οι μαθητές της τάξης 17041,723858,3 Ο Σύλλογος Διδασκόντων 12029,428870,6 Επιτροπή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου 8119,932780,1 Επιτροπή Πανεπιστημιακών 5814,235085,8 Οι γονείς των μαθητών 5413,235486,8 Σώμα μόνιμων αξιολογητών Ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης-Γραφείου 4611,336288,7 Εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων εκπαιδευτικών 379,137190,9 Επιτροπή του ΥΠΕΠΘ 286,938093,1 ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ 71,740198,3 Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης 30,740599,3 Δεν απάντησαν Ν=14%=3,3

20 Ποια ή ποιες μεθόδους-τεχνικές θεωρείτε ως κατάλληλες για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται οι 7 πρώτες) ΜΕΘΟΔΟΙ/ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΝΑΙ Ν% Παρατήρηση στην τάξη 20651,9 Ερωτηματολόγιο προς τους μαθητές 18747,1 Συνέντευξη 16641,8 Περιγραφική έκθεση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς 15940,1 Περιγραφική έκθεση από τους Διευθυντές 13433,8 Περιγραφική έκθεση από τους από τους Σχολικούς Συμβούλους 11829,7 Τεστ επίδοσης των μαθητών 8421,2

21 Ποια ή ποιες μεθόδους-τεχνικές θεωρείτε ως κατάλληλες για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται οι 3 τελευταίες) ΜΕΘΟΔΟΙ/ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΝΑΙ Ν% Βιντεοσκόπηση διδασκαλιών 338,3 Γραπτή εργασία των εκπαιδευτικών 215,3 Γραπτή εξέταση των εκπαιδευτικών 205

22 Σε ποιον ή ποιους θεωρείτε ότι πρέπει να γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται οι 6 πρώτοι) ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΝΑΙ Ν% Στον ίδιο τον εκπαιδευτικό 40198,5 Στο Σχολικό Σύμβουλο 14034,5 Στο Διευθυντή του σχολείου 13934,2 Στον Προϊστάμενο Διεύθυνσης-Γραφείου 5914,6 Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 5112,6 Στο Σύλλογο Διδασκόντων 327,9

23 Σε ποιον ή ποιους θεωρείτε ότι πρέπει να γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών; (παρουσιάζονται οι 3 τελευταίοι) ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΝΑΙ Ν% Στα ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ 92,2 Στην κοινή γνώμη 41 Σε φορείς της Tοπικής Αυτοδιοίκησης 00

24 Κατά την προσωπική σας εκτίμηση, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών πρέπει να έχουν συνέπειες στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών; ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Ν % Ναι 18144,5 Όχι 22655,5 Σύνολο ,0 Δεν απάντησαν 153,6

25 Αν ναι, ποια ή ποιες; ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣΝΑΙ Ν% Βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών 11060,8 Μετάταξη των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις 9653,0 Οικονομική εξέλιξη των εκπαιδευτικών 6938,1 Μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών 5630,9 Μετάθεση-απόσπαση των εκπαιδευτικών 2212,2 Απόλυση των εκπαιδευτικών 168,8 Δεν όφειλαν να απαντήσουν Ν=226 Δεν απάντησαν Ν=15

26 Θεωρείτε ότι το σύστημα αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα ενστάσεων των εκπαιδευτικών αν το αποτέλεσμα δεν τους ικανοποιεί; ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν % Ναι 39996,8 Όχι 133,2 Σύνολο ,0 Δεν απάντησαν 102,4

27 Θα θέλατε να κάνετε κάποια πρόταση για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών; ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑΝΑΙ Ν% Ζητήματα διαδικασίας4811,4 Θετικοί χαρακτηρισμοί, ανάδειξη θετικών στοιχείων 4610,9 Αρνητικοί χαρακτηρισμοί, μηχανισμός ελέγχου 276,4 Κάτι άλλο92,1 Δεν απάντησανΝ=337

28 Ενημέρωση των εκπαιδευτικών του δείγματος για θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Συμφωνώ ΟΣΟΔ ΔιαφωνώΕ.Σ.Σ ΔΕΙΚΤΕΣ μ.οτ.αμ.οτ.αμ.οτ.αdffp Ενημέρωση για θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης 2,621,0382,27,9232,181,00428,066, 000 Ενημέρωση για το νομοθετικό πλαίσιο 2,141,011,83,8621,90,89223,951, 036

29 Ενημέρωση για το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών από τη σχετική νομοθεσία, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Σχετική Θέση νομοθεσία ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ57,142,98,8232,012 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 46,753,3 Διαφωνώ25,674,4

30 Ενημέρωση για το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών από τις συζητήσεις με συναδέλφους, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Συζητήσεις με Θέση συναδέλφους ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ44,955,111,1622,004 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 66,733,3 Διαφωνώ79,520,5

31 Ανάδειξη θετικών στοιχείων της αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Ανάδειξη θετικών στοιχείων Θέση ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας %χ²dfp Συμφωνώ64,635,465,5682,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 36,263,8 Διαφωνώ16,783,3

32 Η λειτουργία της αξιολόγησης ως μηχανισμού έλεγχου, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Μηχανισμός Θέση ελέγχου ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ32,367,733,5292,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 4258 Διαφωνώ66,733,3

33 Επιχειρήματα υπέρ της αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Επιχειρήματα υπέρ της αξιολόγησης ΣΥΜΦ ΩΝΩ ΟΣΟΔ ΔΙΑΦΩ ΝΩ Ε.Σ.Σ Μ.ΟΜ.ΟΜ.ΟP Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, με την προώθηση αλλαγών και καινοτομιών από την Πολιτεία 4,133,702,83,000 Να ανατροφοδοτηθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους και να βελτιώσουν έτσι την ποιότητά του 4,313,853,01,000 Να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα 4,464,25 3,70,000 Να βελτιωθούν οι επιδόσεις των μαθητών 3,60 2,982,37,000 Να αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί το μέρος των ευθυνών που τους αναλογεί 4,183,792,88,000

34 Επιχειρήματα κατά της αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩ ΝΩ ΟΣΟΔ ΔΙΑΦΩ ΝΩ Ε.Σ.Σ Μ.ΟΜ.ΟΜ.ΟP Αναπτύσσονται σχέσεις εξάρτησης μεταξύ αξιολογητών και εκπαιδευτικών 3,854,334,56,000 Χρησιμοποιεί κριτήρια των οποίων αμφισβητείται η σαφήνεια και η δυνατότητα αντικειμενικής εκτίμησης 3,964,264,55,000 Διενεργείται από αξιολογητές των οποίων αμφισβητείται η επιστημονική κατάρτιση και η αντικειμενική κρίση 3,844,154,40,000 Είναι άδικη όταν μάλιστα δεν αξιολογούνται και οι υπόλοιποι συντελεστές του εκπαιδευτικού συστήματος 4,204,514,69,000

35 Κριτήρια αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΦΩ ΝΩ ΟΣΟΔ ΔΙΑΦΩ ΝΩ Ε.Σ.Σ Μ.ΟΜ.ΟΜ.ΟP Ο τρόπος δόμησης και σχεδιασμού της διδασκαλίας 4,474,314,27,035 Η επίτευξη των στόχων διδασκαλίας από τους μαθητές 4,334,084,08,021 Η επιστημονική κατάρτιση και δραστηριότητα 4,334,084,08,011 Η ευελιξία στη διδακτική πράξη με την εφαρμογή ποικίλων διδακτικών μεθόδων 4,574,384,39,024 Η σαφήνεια των στόχων που θέτουν και η ανακοίνωσή στους μαθητές 4,394,044,08,001

36 Παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΣΥΜΦΩ ΝΩ ΟΣΟΔ ΔΙΑΦΩ ΝΩ Ε.Σ.Σ Μ.ΟΜ.ΟΜ.ΟP Το χαμηλό επίπεδο των μαθητών της τάξης 4,464,584,66,030 Η ύπαρξη αλλοδαπών μαθητών 4,154,264,42,026 Η έλλειψη βοηθητικών χώρων 3,803,964,08,030

37 Ο Διευθυντής ως φορέας αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Ο Διευθυντής Θέση ως φορέας Ως προς αξιολόγησης την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ67,832,212,4352,002 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 59,540,5 Διαφωνώ48,251,8

38 Ο Σχολικός Σύμβουλος ως φορέας αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Ο Σχολικός Σύμβουλος Θέση ως φορέας αξιολόγησης ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ75,824,221,8182,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 57,142,9 Διαφωνώ50,649,4

39 Οι μαθητές της τάξης ως φορείς αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Οι μαθητές της Θέση τάξης ως φορέας ως προς την αξιολόγησης αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ43,057,010,4942,005 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 54,845,2 Διαφωνώ33,566,5

40 Η παρατήρηση ως μέθοδος αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Παρατήρηση Θέση ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ63,336,715,8632,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 51,248,8 Διαφωνώ40,459,6

41 Η συνέντευξη ως μέθοδος αξιολόγησης, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Συνέντευξη Θέση ως προς Την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ50,0 8,2432,016 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 44,056,0 Διαφωνώ33,866,2

42 Η γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων στο Διευθυντή, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Γνωστοποίηση στο Θέση Διευθυντή ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας %χ²dfp Συμφωνώ44,455,610,8242,004 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 29,870,2 Διαφωνώ27,572,5

43 Η γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων στο Σχολικό Σύμβουλο, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Γνωστοποίηση στο Θέση Σχολικό ως προς την Σύμβουλο αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας %χ²dfp Συμφωνώ48,351,722,9902,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 33,366,7 Διαφωνώ22,577,5

44 Συνέπειες στο εργασιακό καθεστώς, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Συνέπειες στο Θέση εργασιακό ως προς την καθεστώς αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ63,836,243,1122,000 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 45,254,8 Διαφωνώ26,873,2

45 Η βαθμολογική εξέλιξη ως συνέπεια στο εργασιακό καθεστώς, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Βαθμολογική Θέση εξέλιξη ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ69,530,512,1102,002 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 63,236,8 Διαφωνώ38,661,4

46 Η μονιμοποίηση ως συνέπεια στο εργασιακό καθεστώς, ανάλογα με τη θέση προς την αξιολόγηση Μονιμοποίηση Θέση ως προς την αξιολόγηση ΝΑΙΟΧΙΈλεγχος στατιστικής σημαντικότητας % χ²dfp Συμφωνώ34,765,311,8882,003 Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ 44,755,3 Διαφωνώ11,488,6


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΑ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google