Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ.Έτος 2014-2015 Η ομάδα “Τα φιλαράκια” της Στ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων Θεσσαλονίκης παρουσιάζει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ.Έτος 2014-2015 Η ομάδα “Τα φιλαράκια” της Στ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων Θεσσαλονίκης παρουσιάζει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ.Έτος Η ομάδα “Τα φιλαράκια” της Στ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων Θεσσαλονίκης παρουσιάζει έρευνα με τίτλο:

2 Κοινωνική Ένταξη: Αποδέξου με έτσι, όπως είμαι

3 Το ερωτηματολόγιο αυτό συντάχθηκε από την ομάδα “Τα φιλαράκια” της Στ' Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ανιχνευθεί ο βαθμός αυτοεκτίμησης, ενσυναίσθησης, συνεργασίας, αποδοχής καθώς και οι τρόποι συμπεριφοράς και αντίδρασης σε συνθήκες κοινωνικές ένταξης των μαθητών.

4 Το ερωτηματολόγιο αυτό επιλέξαμε να απαντηθεί από μαθητές της Δ', Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και ήταν ανώνυμο. Σε σύνολο 56 μαθητών απάντησαν οι 49.

5 Πώς βλέπεις τον εαυτό σου και τους συμμαθητές σου; Στην ερώτηση για το πώς βλέπουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους οι απαντήσεις διαφέρουν και κάποιοι μαθητές παρουσιάζουν τον εαυτό τους με θετικούς χαρακτηρισμούς, πολύ λιγότεροι δίνουν αρνητικά σχόλια για τον εαυτό τους αλλά όχι όμως και για τους άλλους. Τέλος πολύ λίγοι χρησιμοποιούν χαρακτηρισμούς όπως: μέτριος ή τέλειος ή χαρούμενος. Αρκετοί όμως μαθητές δεν μπορούν να εκφράσουν την άποψη που έχουν για τον εαυτό τους και για τους άλλους. Παρακάτω παραθέτουμε τις πιο χαρακτηριστικές απαντήσεις:

6 -Τους συμπαθώ όλους και τον εαυτό μου. -Είμαι φιλική. -Δεν πειράζω τα άλλα παιδιά. -Συμπεριφέρομαι όπως και αυτοί. -Είμαι μέτριος όπως και όλοι οι άλλοι. -Είμαι πολύ θετικός και πολύ καλοί οι άλλοι. -Δεν είμαι πολύ καλή. -Καλοί είναι. -Δεν είμαι και τέλεια, έχω ελαττώματα. -Όλοι είμαστε ίδιοι. -Τα αγόρια είναι χάλια. -Εγώ είμαι τέλειος, αυτοί είναι χάλια. -Εγώ είμαι χαρούμενος αλλά καμιά φορά βλέπω τους φίλους που είναι λυπημένοι. -Τους βλέπω να μαλώνουν. -Μερικοί αδικούν τους άλλους. -Άσχημα.

7 Συμμετέχεις σε ομάδες εργασίας; Έχεις φίλους; Στην δεύτερη ερώτηση οι 43 μαθητές απάντησαν ότι συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας και έχουν φίλους ενώ 2 απάντησαν ότι συμμετέχουν μερικές φορές. Δύο μαθητές επίσης ούτε συμμετέχουν ούτε έχουν φίλους. Τέλος δύο ακόμη μαθητές δεν απάντησαν.

8 Σε έχουν κοροϊδέψει ποτέ; Αν ναι, για ποιο λόγο; Εσύ έχεις κοροϊδέψει ποτέ; Αν ναι, για ποιο λόγο; Τα 20 παιδιά στα 49 τα έχουν κοροϊδέψει για διάφορους λόγους που παρατίθενται παραπάνω. Τα 21 ούτε κορόιδευαν ούτε δέχτηκαν κοροϊδία ενώ τα 8 και κορόιδευαν από αντίδραση σε κορόιδεμα συμμαθητών και το αντίστροφο.«Κοροϊδεύω γιατί με κοροϊδεύουν-με κοροϊδεύουν γιατί κοροϊδεύω και εγώ» -Δεν είμαι καλός σε τίποτα. -Δεν πρέπει να κρατάμε κακία. -Με έβαλαν στην παρέα τους επειδή ένιωθα άσχημα. -Για ασήμαντους λόγους/χωρίς λόγο/ανόητους λόγους. -Για άμυνα. -Είμαι εύσωμη. -Δεν τους άρεσε ο χαρακτήρας μου ή η προσωπικότητά μου. -Δεν μου άρεσε ο τρόπος που μου συμπεριφέρονταν. -Όταν νευριάζω, κοροϊδεύω. -Γιατί δεν με συμπαθούν.

9 -Επειδή τους χτυπάω κατά λάθος. -Επειδή δεν έγραφα καλά. -Δεν έχω κοροϊδέψει γιατί δεν είμαι κακό παιδί. -Γιατί δεν με έχουν φίλο. -Γιατί είχαμε μαλώσει με τον ξάδερφο μου. -Γιατί έχω πολλά κιλά και κοροϊδεύω όταν με ενοχλεί κάποιος. -Μόνο τους ``ηλίθιους ΄΄(κοροϊδεύω). -Γιατί δεν έτρεχα γρήγορα. -Γιατί είμαι παχουλός. -Ούτε κορόιδεψα ούτε με κορόιδεψαν. -Γιατί είχαν νευριάσει μαζί μου και μιλούσαν στους άλλους για εμένα.

10 Πώς αντιδράς, όταν σε κοροϊδεύουν; Οι απαντήσεις των μαθητών μοιράζονται. Οι περισσότεροι μαθητές δεν δίνουν σημασία ή δεν αντιδρούν όταν κάποιος τους κοροϊδεύει. Κάποιοι αντιδρούν άσχημα όπως φαίνεται και από τις απαντήσεις τους ή γυρίζουν την πλάτη και φεύγουν για να μην προκαλέσουν καυγά ενώ πολύ λίγες είναι οι περιπτώσεις που μαθητές δεν έχουν βιώσει την αρνητική αυτή συμπεριφορά. -Νευριάζω αλλά κρατιέμαι. -Άσχημα γιατί δεν είναι καλό να κοροϊδεύεις. -Θυμώνω. -Δεν με έχουν κοροϊδέψει γι’ αυτό δεν έχω αντιδράσει. -Τσαντίζομαι λίγο. -Τους κοροϊδεύω και εγώ.

11 -Αντιδρώ ψύχραιμα με άλλους και όταν είναι κάτι πολύ βαρύ, θυμώνω. -Πληγώνομαι. -Θυμώνω για να κρύψω την λύπη μου. -Πηγαίνω να τα πω στον δάσκαλο. -Θυμώνω πολύ και θέλω να τους σπάσω στο ξύλο. -Το λέω κάποιες φόρες στους γονείς μου ή στους δασκάλους υπηρεσίας. -Κλαίω. -Τους κοροϊδεύω και τους βαράω. -Νιώθω άσχημα, τους γυρνάω την πλάτη και φεύγω. -”Τους πετάω μια στην μάπα”. -Με λύπη. -Δεν τους ενοχλώ για να μην γίνει καυγάς. -Τους ορμάω. -Τους πλακώνω στο ξύλο. -Αντιδρώ πολύ χάλια.

12 Πώς συμπαραστάθηκες σε κάποιον που τον έχουν κοροϊδέψει; Εσένα σου έχει συμπαρασταθεί κάποιος; Με ποιον τρόπο; Από τις απαντήσεις των μαθητών προκύπτει ότι οι μαθητές έχουν αλληλεγγύη μεταξύ τους, βοηθούν και βοηθιούνται σε ένα πνεύμα φιλίας και συνεργασίας. Ελάχιστοι είναι εκείνοι που είτε δεν τους έχουν συμπαρασταθεί είτε δεν συμπαραστάθηκαν οι ίδιοι ποτέ σε κάποιον. Ενδεικτικές είναι οι απαντήσεις τους: -Έχω συμπαρασταθεί σε κάποιον και αυτός σε εμένα. -Καθόταν και έπαιζε μαζί μου. -Ένιωσα ωραία. -Μου έλεγαν αστεία οι φίλες μου για να ξεχαστώ.

13 -Του είπα να μην τους ακούει και να μην δίνει σημασία/Πρέπει να ακούς μόνο τον εαυτό σου. -Μου μιλούσαν. -Του είπα να τον παρατήσει [αυτόν που πείραζε]. -Του είπα ότι δεν πειράζει να έρθει στην παρέα μας. -Μπαίνω στην μέση και τους χωρίζω. -Δίνω κουράγιο στον άλλο, τον ενθαρρύνω. -Προσπαθώ να τον απομακρύνω. -Μου έλεγαν να μην στεναχωριέμαι και να μην με νοιάζει. -Συμπαραστάθηκα με καλοσύνη. -Συμπαραστέκομαι αλλά εμένα μου συμπαραστέκονται μόνο η οικογένειά μου και οι δάσκαλοί μου. -Έναν φίλο μου τον έλεγαν ``κοντό`` και εγώ του είπα ότι είναι ``ψηλός``. -Τους έδινα ξύλο. -Δεν συμπαραστάθηκα σε κανέναν αλλά εμένα μου έχουν συμπαρασταθεί. -Μου συμπαραστέκεται η γιαγιά μου.

14 Έχεις απομονωθεί ποτέ από τους φίλους σου; Αν ναι, πώς νιώθεις; Στην 6η ερώτηση είναι πολύ χαρακτηριστικές οι απαντήσεις των παιδιών και σχεδόν μοιράζονται τα “όχι” και τα “ναι”, με ευχάριστα ή δυσάρεστα σχόλια, όπως φαίνεται από τα παρακάτω. Πολύ ιδιαίτερη όμως είναι και η απάντηση ενός μαθητή ότι: “Για ένα διάστημα δε με έπαιζαν οι φίλοι μου αλλά εγώ πήγαινα και έπαιζα με άλλα παιδιά. Δε με ένοιαζε τι έκαναν γιατί δεν έχω ανάγκη κανέναν”. -Νιώθω ότι θα κοροιδεύουν για πάντα. -Νιώθω πολύ άσχημα, πολύ μόνος. -Αρκετά μόνη, νευριασμένη. -Λυπημένη, θυμωμέμενη, απογοητευμένη. - Δε μου αρέσει να με απομονώνουν. -Μαλώσαμε μια φορά με τους φίλους μου και δε με είχαν φίλο.

15 -Όχι οι φίλοι αλλά άλλα παιδιά μας απομονώνουν λέγοντας “θέλουμε να πούμε προσωπικά”. -Νιώθεις χάλια, είναι σαν να ζεις μόνη σου στη ζωή. -Ποτέ δεν έχω απομονωθεί, παίζουμε όλοι μαζί, δε θέλω να γίνει γιατί δε τους κάνω κακό.Είμαστε φίλοι.

16 Σε έχει χτυπήσει κάποιος; Αν ναι, για ποιο λόγο; Οι 29 μαθητές απάντησαν ότι δεν τους έχουν χτυπήσει οι συμμαθητές τους ενώ οι 16, ότι τους έχουν χτυπήσει για διάφορους λόγους όπως γιατί μάλωσαν μεταξύ τους, γιατί νευρίασαν ή γιατί δε τους άρεσε η συμπεριφορά τους.

17 Έχεις προκαλέσει εσύ καβγά; Αν ναι, γιατί; Στην 8 η ερώτηση οι 23 μαθητές που απάντησαν, είπαν ότι δεν έχουν προκαλέσει οι ίδιοι καυγάδες γιατί δε θέλουν να μαλώνουν ή για άλλους λόγους. Οι 10 μαθητές παραδέχτηκαν ότι έχουν προκαλέσει καυγά για διάφορους λόγους όπως: -Χωρίς να το καταλάβω. -Γιατί με κοροϊδεύουν άσχημα -Με έβρισε. -Γιατί πήρα κάτι δικό της (αναφέρεται στην αδερφή). -Αν με νευριάσουν. -Αν με φωνάζουν.

18 >. Συμφωνείς ή όχι; Γράψε τρόπους για να μην νιώθει κανένα παιδί ότι δεν είναι αποδεκτό από τους άλλους. Όλοι οι μαθητές συμφωνούν ότι πρέπει να αποδεχόμαστε τους άλλους όπως είναι. Είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι απαντήσεις των μαθητών και τις παραθέτουμε παρακάτω όπως μας τις έδωσαν. -Του μιλάω στο διάλλειμα. -Όλοι είμαστε ίσοι. -Πρέπει να πιστεύει στο εαυτό του και να βρει άλλες παρέες. -Πρέπει να αποδεχόμαστε τους άλλους όπως είναι. Δεν πρέπει να είμαστε ρατσιστές. -Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε κανένα παιδί και ούτε να το απομονώνουμε από την παρέα. -Διαφορετικά δεν θα είναι κανένα παιδί αποδεκτό που είναι κουτσό ή κάτι άλλο. -Για να μην νιώθει κανένα παιδί άσχημα. -Πιστεύω ότι πρέπει να συμπαραστεκόμαστε. -Έχουμε τα ίδια δικαιώματα.

19 -Να νιώθει άνετα. -Να τον βάζουμε στην παρέα. -Να τους κάνουμε παρέα, όταν δεν έχουν φίλους. -Να μην τον βρίζουμε. -Πρέπει να πιστεύει στον εαυτό του. Να μην τον νοιάζει τι λένε οι άλλοι. -Γιατί διαφορετικά θα νιώθει ντροπιασμένος. -Γιατί οι άλλοι θα νιώθουν λύπη. -Πρέπει να τους αγαπάμε όλους εκτός από αυτούς που μας χτυπούν. -Πρέπει να τον παίζουμε και όχι να τον διώχνουμε. -Να του κάνουμε παρέα και να τον παίζουμε. -Πρέπει να τους έχουμε φίλους.

20 Επίλογος Το ερωτηματολόγιο αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να εξαγάγουμε συμπεράσματα, να τα ανακοινώσουμε στους συμμαθητές μας και να τα κοινοποιήσουμε στο ευρύτερο μαθητικό περιβάλλον. Οι απαντήσεις στην τελευταία ερώτηση μας δείχνουν ότι οι πιο πολλοί μαθητές αποδέχονται τους άλλους όπως είναι. Έχουν βέβαια τις μικροδιαφορές τους, μπορεί να μαλώνουν ή να μην συμπεριφερθούν σωστά ο ένας στον άλλον αλλά τα ξεπερνούν και προχωρούν μαζί. Το μήνυμα που μας δίνουν τα παιδιά είναι να τα προσανατολίζουμε σωστά στα βήματα τους στην κοινωνία, να γνωρίζουν τους εαυτούς τους, να μπορούν να ζουν ειρηνικά, με αλληλεγγύη και αγάπη… “ Δεν πρέπει να μας νοιάζει η θρησκεία, η γλώσσα και το χρώμα. Δεν μπορώ να βάλω τρόπους, πρέπει ο καθένας να κάνει το δικό του βήμα”, είπε χαρακτηριστικά ένας μαθητής.


Κατέβασμα ppt "Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ.Έτος 2014-2015 Η ομάδα “Τα φιλαράκια” της Στ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κυμίνων Θεσσαλονίκης παρουσιάζει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google