Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Αναλυτικά Προγράμματα προς μια ολιστική κατεύθυνση Δρ. Σταμπολίδης Νίκος, Φυσικός – Ρ/Η, MSc, MA Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. 6939511714.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Αναλυτικά Προγράμματα προς μια ολιστική κατεύθυνση Δρ. Σταμπολίδης Νίκος, Φυσικός – Ρ/Η, MSc, MA Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. 6939511714."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Αναλυτικά Προγράμματα προς μια ολιστική κατεύθυνση Δρ. Σταμπολίδης Νίκος, Φυσικός – Ρ/Η, MSc, MA Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε

2 2 Το νέο μαθησιακό περιβάλλον ΠρινΣτο μέλλον Βασισμένη στην πληροφόρησηΔημιουργία γνώσης/εφαρμογές Δια μέσου της επανάληψηςΑνάλυση και σύνθεση Καθοδηγούμενη από τον δάσκαλοΟμαδική μάθηση Με συγκεκριμένη σειρά (αναλυτικό πρόγραμμα) Στη δεδομένη περίσταση και με διαθεματικό τρόπο Έμφαση στην τυπική εκπαίδευσηΠοικιλία μοντέλων μάθησης ΚατευθυνόμενηΜε λήψη πρωτοβουλίας Μάθηση σε συγκεκριμένη ηλικίαΚίνητρο, ενδιαφέρον για μάθηση Τερματισμός μετά τις σπουδέςΔια βίου Εκπαίδευση Η μάθηση στην οικονομία της γνώσης «Διά Βίου Εκπαίδευση» Ένα συνεχές (continuum) που διαρκεί όσο και η ζωή, και το οποίο διευρύνεται αδιάκοπα, περιλαμβάνοντας όλες τις διαστάσεις της κοινωνίας. (Διεθνής Επιτροπή για την Εκπαίδευση στον 21 ο αιώνα, Έκθεση UNESCO)

3 3 Στο μέλλον θα αναφερόμαστε σε: Περιβάλλοντα – Δραστηριότητες & Οργανισμούς μάθησης Ευρωπαϊκή Διάσταση Συνεργατικές διαδικασίες Δίκτυα Διαθεματικότητα Νέες Τεχνολογίες Νέες Τεχνολογίες Σύνδεση με τον έξω κόσμο Κοινωνία της γνώσης Κοινότητα Συμμετοχή

4 4 Να μαθαίνεις πώς να Αποκτάς τη Γνώση Να μαθαίνεις πώς να πράττεις Να μαθαίνεις να ζεις με τους άλλους Να μαθαίνεις να Υπάρχεις UNESCO, 1999, Εκπαίδευση: Ο Θησαυρός που κρύβει μέσα της. Έκθεση Της Διεθνούς Επιτροπής για την Εκπαίδευση στον 21 ο Αιώνα. Gutenberg

5 5 Τα προβλήματα της ΤΕΕ Ειδικότητες που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες απασχόλησης ΤΕΕ Δομή και περιεχόμενο σπουδών προσανατολισμένο στην εξειδίκευση Χαμηλός δείκτης ευελιξίας Έλλειψη πλαισίου για τη μετάβαση των νέων στην επαγγελματική ζωή I. Οι αλλαγές στην ΤΕΕ

6 6 Η ΤΕΕ σαν ένα σύστημα! Μαθητές Εκπαιδευτικό περιβάλλον Εργασιακός χώρος

7 7 Τρεις βασικές αλλαγές: Παραδοσιακή Συμπεριφοριστική Λειτουργική Ανθρωπιστική Α.Αλλαγές στη Γνώση Ο εκπαιδευόμενος καθοδηγεί ο ίδιος τον εαυτό του Ο εκπαιδευόμενος καθοδηγείται Β.Αλλαγές στην ταυτότητα και την κοινωνική σύνθεση Γ.Παγκοσμιότητα Έμφαση στη διαισθητική, συναισθηματική, αυθόρμητη Έμφαση στη διανοητική, λογική, επιστημονική διάσταση

8 8 Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε; Να εντάξουμε στην παιδαγωγική μας προοπτική της ενδυνάμωσης Καθηγητής ενδυνάμωση διδασκαλία ΜΑΘΗΣΗ Μαθητής περιεχόμενο ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΑΝΑΛΥΩ Αγοράεργασίας

9 9 Απαιτείται η δημιουργία ενός νέου Παιδαγωγικού Περιβάλλοντος στην Επαγγελματική Εκπαίδευση που θα στοχεύει στην  ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των μαθητών και  ανάπτυξη της ικανότητά τους να «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν». Έτσι, μέσα από τη στενότερη σύνδεση του περιεχομένου σπουδών με τις ανάγκες και τις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς εργασίας θα διευκολύνεται η μετάβαση των νέων από την εκπαίδευση στη σύγχρονη επαγγελματική ζωή.

10 10 αυτόνομα, συνεργατικά, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να προσαρμόζονται στις αλλαγές, να λύνουν προβλήματα στις απαιτήσεις των πελατών. Στην εποχή μας, ζητείται από τους επαγγελματίες να εργάζονται αυτόνομα, συνεργατικά, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να προσαρμόζονται στις αλλαγές, να λύνουν προβλήματα στις απαιτήσεις των πελατών. Η αγορά εργασίας απαιτεί από τους εργαζόμενους περισσότερες δεξιότητες σε ότι αφορά τον επαγγελματικό τους τομέα αλλά και νοητικές δυνατότητες για να εκπαιδεύονται δια βίου, έτσι ώστε να παραμένουν ανταγωνιστικοί στο χώρο της δουλειάς (Leat and Higgins, 2003, Chappell, Solomon, 2004). Με αυτό το σκεπτικό οι μαθητές της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης πρέπει να αποκτούν βασικές γνώσεις για το επάγγελμα, τις διαδικασίες που ακολουθούνται κατά τη διάρκεια της άσκησης του επαγγέλματος και κοινωνικές δεξιότητες για να επικοινωνούν με το μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον (Kerka, 2003, Price and Feehily, 2004).

11 11 Αναλυτικά Προγράμματα π.χ. Ηλεκτρονικών Καμία αναφορά δε γίνεται στον Συναισθηματικό Τομέα δηλαδή στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης μέσα από καταστάσεις προβληματισμού, στην καλλιέργεια της επιθυμίας και του ενδιαφέροντός τους για μάθηση μέσα από τη σύνδεση του μαθήματος με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά της καθημερινής ζωής – που ανέκαθεν αποτελούσαν πόλο έλξης για τις νεαρές ηλικίες- καθώς και στην ανάπτυξη μίας θετικής στάσης σχετικά με μορφές ενέργειας και μεθόδους φιλικές προς το περιβάλλον την οποία θα υιοθετήσουν ως αυριανοί πολίτες. Ιδιαίτερα παραμελημένος είναι ο Ψυχοκινητικός Τομέας που αναφέρεται στην απόκτηση δεξιοτήτων, στην ικανότητα κατασκευής και χειρισμού καθώς και στην αποδοτική ομαδική συνεργασία.

12 12 Παρέχεται στους μαθητές: κατακερματισμένη γνώση  κατακερματισμένη γνώση που δεν τους επιτρέπει να ανακαλύψουν τις σχέσεις που συνδέουν τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα καθώς και τη σχέση αυτών που μαθαίνουν με τον έξω κόσμο. ΔΕΝ έρχονται σε επαφή με προβλήματα που αφορούν το πραγματικό εργασιακό τους  ΔΕΝ έρχονται σε επαφή με προβλήματα που αφορούν το πραγματικό εργασιακό τους περιβάλλον, όπως αυτό του εντοπισμού της βλάβης σε μία ηλεκτρονική συσκευή και της αποτελεσματικής αντιμετώπισής της, της σχεδίασης και κατασκευής ηλεκτρονικών συσκευών.

13 13 Τι πρέπει να κάνουμε; Το βέβαιο είναι ότι θα πρέπει να προσανατολιστούμε σε μία περισσότερο ανοιχτή μαθησιακή διαδικασία, στα πλαίσια της οποίας οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητες έρευνας, συλλογής, αξιολόγησης και ορθής χρήσης της πληροφορίας. Η μελέτη και η σύνθεση κατασκευών που συνδέονται με τα πραγματικά προβλήματα της εργασίας, στα πλαίσια της διδακτικής διαδικασίας, αποτελούν τόσο το μέσο καλλιέργειας και βελτίωσης επαγγελματικών δεξιοτήτων όσο και της ανάπτυξης στάσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων.

14 14 Τι κάνουν οι άλλοι; Παράδειγμα Σουηδία

15 15 Συνθετική εργασία που αξιολογείται σαν μάθημα για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση!

16 16 Επομένως Η οργάνωση και διαχείριση ενός κατασκευαστικού project, σε κάθε τάξη και για κάθε μαθητή, θα πρέπει να αποτελεί το βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας σχεδίασης ενός Αναλυτικού Προγράμματος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αλλαγή του άρθρου 7 του 323/2003 Από προαιρετικό πρέπει να γίνει υποχρεωτικό!

17 17 Επομένως 2. Πρακτική άσκηση (όπως προβλέπεται από το Action Plan) Ο μαθητής βιώνει το ‘όλον’, τον πραγματικό κόσμο, αξιοποιεί δεξιότητες και ανακαλεί διαδικασίες

18 18 Επομένως 3. Διαθεματικότητα Π.χ. Σύμπτυξη Τομέων ηλεκτρονικών-ηλεκτρολόγων- πληροφορικής Παράδειγμα: Κύπρου, με την εισαγωγή θεμάτων άλλων τομέων

19 19 Λειτουργική ανάλυση του συστήματος (η κατασκευή στο σύστημα) Μελέτη του τεχνολογικού πεδίου που ανήκει η κατασκευή Ανίχνευση του τεχνολογικού πεδίου Σύνθεση της δομής Λειτουργική ανάλυση της κατασκευής Δομική ανάλυση της κατασκευής Λειτουργική σύνθεση της κατασκευής ΚατανόησηΣύλληψη και βελτίωση Δομική σύνθεση της νέας κατασκευής Μελέτη του συστήματος Μελέτη του αντικειμένου Μελέτη και σύνθεση τεχνολογικού έργου από ολιστική σκοπιά

20 20 Τελικά! Η ολιστική προοπτική της πρότασης βασίζεται κατ’ αρχήν μέσα από τη σύνδεση του Εαυτού του μαθητή με ένα πρόβλημα που συνδέεται με τις ανάγκες του περιβάλλοντος εργασίας, όπου τα προβλήματα είναι σύνθετα και ολιστικά. Μέσα από τη διαδικασία της διερεύνησης ενός προβλήματος και μέσα από τα σφάλματα που προκύπτουν, οι μαθητές συνειδητοποιούν την αβεβαιότητα της γνώσης.

21 21 Τι πρέπει να κάνουμε;  Συστημική αναδόμηση και αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων  Ανάπτυξη του εκπαιδευτικού ως φορέα ανάπτυξης προγραμμάτων

22 22 Τι θα πετύχουμε; - Μια ευρεία γενική παιδεία: Περιεχόμενο της γνώσης - Δεξιότητες και στρατηγικές:  Βασικές γνώσεις για το επάγγελμα  Γνώσεις για τη διαδικασία της άσκησης του επαγγέλματος - Στάσεις και συναισθηματική αγωγή: Ανάπτυξη του εαυτού σε σχέση με τους άλλους


Κατέβασμα ppt "1 Αναλυτικά Προγράμματα προς μια ολιστική κατεύθυνση Δρ. Σταμπολίδης Νίκος, Φυσικός – Ρ/Η, MSc, MA Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. 6939511714."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google