Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Ποιος ο ρόλος των φεστιβάλ στη διαμόρφωση ενός διεθνικού σινεμά;  Ποιο είναι το κοινό που διαμορφώνουν,  Ποια η σημασία της διεθνικής βιογραφίας ή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Ποιος ο ρόλος των φεστιβάλ στη διαμόρφωση ενός διεθνικού σινεμά;  Ποιο είναι το κοινό που διαμορφώνουν,  Ποια η σημασία της διεθνικής βιογραφίας ή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Ποιος ο ρόλος των φεστιβάλ στη διαμόρφωση ενός διεθνικού σινεμά;  Ποιο είναι το κοινό που διαμορφώνουν,  Ποια η σημασία της διεθνικής βιογραφίας ή μη των δημιουργούν για το διεθνικό σινεμά;

3  O Andrew (2010, 59) υποστηρίζει ότι ο κινηματογράφος από τη γέννηση του αποτέλεσε ένα διεθνές μέσο (πχ δίκτυα διανομής, τεχνικό προσωπικό, καλλιτέχνες, εικόνες/θέματα)  Από τη γέννηση των φεστιβάλ κινηματογράφου (Φεστιβάλ της Βενετίας, 1932) παίζουν σημαντικό ρόλο στη διανομή, προβολή και γνωριμία με την παγκόμιακινηματογραφική παραγωγή  Στο διεθνικό σινεμά τα φεστιβάλ έγιναν οι χώροι που κατά κύριο λόγο βοήθησαν να βρεθεί χώρος για νέους δημιουργούς που έσκυβαν στον προβληματισμό που υπάρχει στο διεθνικό σινεμά για τα προβλήματα ταυτότητας, οικονομίας, πολιτικής που ξεπερνούν τα εθνικά σύνορα αλλά και διαμόρφωσε και ένα τέτοιου είδος κοινού

4  Οι απαρχές του σινεμά συμπίπτουν με μια φάση κοσμοπολιτισμού που συνδέεται με συγκεκριμένα κέντρα/μητροπόλεις (Παρίσι, Βερολίνι, Τόκιο)  Στα 1930 γίνεται μια στροφή σε ένα πιο εθνικό σινεμά με εθνικιστικές αναζητήσεις  Πχ η διάκριση ανάμεσα σε καλύτερη ταινία και καλύτερη ξένη ταινία στα Όσκαρ προέρχεται από εκείνη την εποχή

5  «Under  the ideology of the League of Nations, cinema promised to be a kind of  Esperanto; the entire world identified Charlot, not as British or American,  but as the tramp, a universal and modern figure. All too soon, however, the  Marx Brothers became known as quintessential Americans, applauded as  such, just as, after the success of Pagnol’s trilogy, Raimu was hailed around  the world as the consummate Gallic character. He represented France» (σ.66).

6  Στη μεταπολεμική Ευρώπη του 1950 τα φεστιβάλ μεταφορτώθηκαν σε κέντρα μια παραγωγής που αφορούσε πολλούς άλλους πολιτισμούς, πολλοί από του οποίος σχετίζονταν με την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία.  Δημιουργήθηκε μια διανόηση που ασχολούνταν με θέματα κινηματογραφικής αισθητικής και τέχνης που αφορούσαν την περιφέρεια (όπως ορίζονταν οι περισσότερες από τις πρώην αποικιοκρατικές χώρες σε σχέση με τα ευρωπαϊκά κέντρα) που όμως γίνονταν γνωστά και αφορούσαν μια κλειστή κάστα ανθρώπων (Cahiers De Cinema)

7  Μια νέα γενιά δημιουργών και κριτικών σε διαφορετικές χώρες και κινηματογραφικά πλαίσια (Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Νότια Αμερική) μοιάζει να θέλει να ανεξαρτητοποιηθεί από του παραδοσιακούς παραγωγούς και από τις κρατικές επεμβάσεις)  Επίσης στόχος είναι η ορατότητα και αναγνώριση σε ένα κοινό πέρα από τα εθνικά σύνορα και σε αυτό τα διεθνή φεστιβάλ έπαιξαν μεγάλο ρόλο αλλά οι αγώνες για νέα αισθητικά και κινηματογραφικά ήθη δόθηκε σε εθνικά πλαίσια  Γι’ αυτό ο Andrew μιλάει για μια ομοσπονδιακή φάση που αν και αναγνώριζε την εθνική παραγωγή αλλά προωθούσε τη συνεργασία

8  In short, if not directly opposed to  national cinemas (most festivals in fact showcased what each nation  submitted) alternative exhibition sites definitely aimed to thwart  Hollywood’s de facto colonizing of world screens. They took pride in presenting  films made elsewhere (Mexico, for instance), and else-wise (neorealist).  Luis Buñuel did not represent Mexico (or Spain); nor did Ingmar Bergman  stand in for Sweden. They represented instead the newest trends in cinema  as world film artists. Jacques

9  Είναι καθοριστική για αυτό που ονομάζουμε σήμερα παγκόσμιο σινεμά (και θα εξετάσουμε) σε επόμενο μάθημα  Για παράδειγμ στο Φεστ. Των Καννών εντάσσουν την ενότητα «Un Certain Regard» και «Un Quinzainnes de Realisateurs». Το 1972 το φεστ. Του Βερολίνου εντάσσει την ενότητα « Forum de Jungen Film”. To φεστ. Του Τορόντο και το Μόντρεαλ (το τελευταίο ονομάζεται Festival du cinéma du monde) στρέφουν τη ματιά τους στην περιφέρεια. Ενώ νέα φεστιβάλ αναπτύσσονται (Panafrican festival FESPACO / Burkina Faso) Το 1975 οι Κάννες δίνουν το Χρυσό το Ευρωπαϊκή Φοίνικα Chronicle of the Year of Embers. Την ίδια στιγμή στην Ευρώπη οι κρατικές επιχορηγήσεις μειώνονται (πχ Ιταλία) όπως επίσης και η προσπάθεια πειραματισμού (πχ Αν. Ευρώπη)  Από τα μέσα του 1980 τα φεστιβάλ ανακαλύπτουν το Γιουγκοσλαβικό σινεμα (Κουστουρίτσα, Ο Καιρός των Τσιγγάνων) και το κινεζικό σινεμά(Ζαν Γιμού, Χου Χσιου-Σεν)

10  H εισαγωγή το κινηματογράφου στο Ιράν συμπίπτει με την αυτοκρατορική επίσκεψη του Σάχη στην Ευρώπη (1900)  Ακολουθούν τα χρόνια της διαμόρφωσης του κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας των Παχλαβί με έντονα τα στοιχεία της λογοκρισίας  Το 1950 αρχίζει να δημιουργείται ουσιαστικά μια βιομηχανία που προσπαθεί αν δημιουργήσει μια Ιρανική κινηματογραφική παραγωγή (filmfarsifilms)Πρόκειται για οικογενειακά μελοδράματα, μιούζικαλ, μάτσο φιλμ

11  Το 1970 αρχίζουν να εμφανίζονται αυτό που ονομάζουμε φιλμ τέχνης (πιο πολιτικό, πειραματισμοί στην αισθητική). Από αυτήν τη γενιά προκύπτει ο πιο γνωστός ίσως Ιρανός σκηνοθέτης ο Αμπάς Κιαροστάμι που ουσιαστικά ανδρώθηκε μετά την επανάσταση του 1979 όπου μετά τα πρώτα χρόνια του ελέγχου στήριξε την εθνική παραγωγή κυρίως στα πιο ρεαλιστικά θέματα και κινηματογραφία. Αυτό οδηγεί τη δεκ σε μια τυποποίηση αλλά και μια προσπάθεια ειδικά κατά τον Ιρανικο-Ιρακινό ( ) πόλεμο να τονωθεί το εθνικό στοιχείο (έμφαση στα πολεμικά φιλμ).

12  Δείτε το παρακάτω απόσπασμα και εντοπίστε στοιχείο που μπορεί να βοήθησαν στην επιτυχία του φιλμ τα φεστιβάλ

13  Οι οικονομικές και πολιτικές αλλαγές του 1990 επηρεάζουν και τον κινηματογράφο  Τα φεστιβάλ παίζουν κυρίαρχο ρόλο ως χώροι παρουσίασης, διανομής και αγοράς κινηματογραφικών προϊόντων  Πολλοί δημιουργοί και παραγωγοί πριν ακόμα περάσουν σε γυρίσματα έχουν στο μυαλό τους συγκεκριμένα φεστιβάλ  Ενώ τα τελευταία διαμεσολαβούν στις μετέπειτα πωλήσεις ενός φιλμ (αίθουσες, DVD)

14  Many film festivals nowadays look beyond the programming  and evaluation of finished products and demand a say in which films are  artistically interesting, before they are made

15  Παγκόσμιο (καπιταλιστικό πλαίσιο)  Εθνικό (ιδεολογικό πλαίσιο)  Τοπικό (επίπεδο ερμηνείας)  (Μιλλερ )

16  Βιογραφία/γλώσσα  Επιρροές ή σπουδές  Συμπαραγωγή και συνδημιουργία

17  Αν και το διεθνές στοιχείο δεν είναι καινούργιο στον κινηματογράφο, θυμίζουμε ότι στην περιοδιολόγηση της αρχής η κοσμοπολίτικη φάση συνδέεται με τις απαρχές του σινεμά  Ωστόσο η διεθνική δημιουργία και δημιουργοί δεν ταυτίζονται με αυτή τη φάση

18  Δείτε το απόσπασμα και εντοπίστε στοιχείο που κάνουν την ταινία διεθνική.  Πώς συνδέονται με τους δημιουργούς της;

19  Η διεθνοποίηση το Χόλλυγουντ οδηγεί σε ένα βαθμό στην από-αμερικανοποίησή του.  Ανάπτυξη νέων κινηματογραφικών κέντρων και αγορών (πχ ισπανόφωνοι, δίγλωσσο κοινό)  Έμφαση στη θεματολογία που αγγίζει το διεθνικό σινεμά  Kοινό που ενδιαφέρεται για την παραπάνω θεματολογία ως μέρος της ζωής του

20  Φεστιβάλ ιστορία, ρόλος τους σήμερα,  Διεθνικοί δημιουργοί, το διεθνικό στοιχείο στο Χόλλυγουντ


Κατέβασμα ppt " Ποιος ο ρόλος των φεστιβάλ στη διαμόρφωση ενός διεθνικού σινεμά;  Ποιο είναι το κοινό που διαμορφώνουν,  Ποια η σημασία της διεθνικής βιογραφίας ή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google