Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.

2 Εισαγωγή Τα χρόνια πριν την τυπογραφία ήταν πολύ δύσκολα καθώς η αντιγραφή και η διατήρηση ενός βιβλίου ήταν χρονοβόρα, επίπονη και υπερβολικά δύσκολη. Λόγω αυτής της κατάστασης στην πάροδο του χρόνου έχουν χαθεί πολλά βιβλία αλλά και έχουν διασωθεί χάρη στην προσπάθεια συγκεκριμένων ανθρώπων που η υπομονή τους και η συμβολή τους σε αυτό το έργο θα πρέπει να επισημανθούν. Το βιβλίο μέσα σε αυτούς τους αιώνες εξελίχθηκε με ραγδαίο τρόπο για να μπορούμε εμείς να διαβάζουμε με ευκολία και με περισσότερη άνεση. Μέσα από την ανάγνωση βιβλίων συγκροτούμε την σκέψη μας με αποτέλεσμα να διευρύνουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες. Παρακάτω θα αναφερθούμε σε διάφορες και πολλές μορφές βιβλίου που προηγήθηκαν πριν το βιβλίο πάρει την τελική του και σημερινή μορφή.

3 Προϊστορία βιβλίου-Μεσοποταμία Στην αρχαία Ελλάδα οι Φοίνικες δημιούργησαν τα πρώτα γράμματα και από εκεί έχουμε το πρώτο αλφάβητο Στην αρχαία Ελλάδα οι Φοίνικες δημιούργησαν τα πρώτα γράμματα και από εκεί έχουμε το πρώτο αλφάβητο Οι αρχαίοι λαοί χάραξαν πάνω σε πέτρες, λίθους και πηλό διάφορα σύμβολα. Οι αρχαίοι λαοί χάραξαν πάνω σε πέτρες, λίθους και πηλό διάφορα σύμβολα. Στην αρχή έγραφαν από τα δεξιά προς τα αριστερά. Στην αρχή έγραφαν από τα δεξιά προς τα αριστερά. Ακόμα πιο παλιά μάλιστα έγραφαν πάνω στους τοίχους από σπηλιές, τις λεγόμενες σπηλαιογραφίες ή βραχογραφίες. Ακόμα πιο παλιά μάλιστα έγραφαν πάνω στους τοίχους από σπηλιές, τις λεγόμενες σπηλαιογραφίες ή βραχογραφίες.

4 Η ιστορία του βιβλίου από την Μεσοποτάμια ως τους Μυκηναίους Η ιστορία του βιβλίου από την Μεσοποτάμια ως τους Μυκηναίους Αρχικά οι Αιγύπτιοι ανακάλυψαν ένα νέο είδος γραφής, όπως είναι γνωστή σε όλους μας, τα ιερογλυφικά. Αρχικά οι Αιγύπτιοι ανακάλυψαν ένα νέο είδος γραφής, όπως είναι γνωστή σε όλους μας, τα ιερογλυφικά. Οι Αιγύπτιοι μπόρεσαν και ανακάλυψαν τον πάπυρο ένα είδος χαρτιού, το όποιο μπορεί να μην ήταν τόσο ανθεκτικό στο πέρασμα των χρονών αλλά ήταν πιο εύχρηστο και σίγουρα μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις που έγιναν εκείνη την χρονική περίοδο. Οι Αιγύπτιοι μπόρεσαν και ανακάλυψαν τον πάπυρο ένα είδος χαρτιού, το όποιο μπορεί να μην ήταν τόσο ανθεκτικό στο πέρασμα των χρονών αλλά ήταν πιο εύχρηστο και σίγουρα μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις που έγιναν εκείνη την χρονική περίοδο. Ο Μινωικός πολιτισμός ανακάλυψε κάτι πρωτόγνωρο, μια καινούργια γραφή που είναι γνωστή σχεδόν σε όλο τον κόσμο η λεγομένη «ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α». Ο Μινωικός πολιτισμός ανακάλυψε κάτι πρωτόγνωρο, μια καινούργια γραφή που είναι γνωστή σχεδόν σε όλο τον κόσμο η λεγομένη «ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α». Ο Μυκηναϊκός πολιτισμός δημιούργησε ένα νέο είδος γραφής την «ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β», την οποία μπορέσαμε και αποκρυπτογραφήσαμε. Ο Μυκηναϊκός πολιτισμός δημιούργησε ένα νέο είδος γραφής την «ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β», την οποία μπορέσαμε και αποκρυπτογραφήσαμε.

5 Περγαμηνή Ο πάπυρος χρησιμοποιούταν στην Επιστήμη, στη Φιλολογία και στην καθημερινότητα μέχρι το 190 π.Χ., όταν εμφανίστηκε η περγαμηνή. Ο πάπυρος χρησιμοποιούταν στην Επιστήμη, στη Φιλολογία και στην καθημερινότητα μέχρι το 190 π.Χ., όταν εμφανίστηκε η περγαμηνή. Ήταν γνωστό πλέον πως εκείνη η γραφική ύλη ήταν πια ευχρηστότερη από τον πάπυρο. Αυτό συνέβαινε γιατί είχε κάποια σοβαρά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον πάπυρο : Αρχικά οι άνθρωποι πλέον μπορούσαν να γράφουν και από τις δύο μεριές και ακόμα είχαν την ευχέρεια να ξύσουν τα γράμματα και να γράψουν εκ νέου. Επιπλέον, μερικές τις έβαφαν με κόκκινο χρώμα και έπειτα έγραφαν επάνω με χρυσά ή αργυρά γράμματα χωρίς η περγαμηνή να σκίζεται ή να αλλοιώνεται. Ήταν γνωστό πλέον πως εκείνη η γραφική ύλη ήταν πια ευχρηστότερη από τον πάπυρο. Αυτό συνέβαινε γιατί είχε κάποια σοβαρά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον πάπυρο : Αρχικά οι άνθρωποι πλέον μπορούσαν να γράφουν και από τις δύο μεριές και ακόμα είχαν την ευχέρεια να ξύσουν τα γράμματα και να γράψουν εκ νέου. Επιπλέον, μερικές τις έβαφαν με κόκκινο χρώμα και έπειτα έγραφαν επάνω με χρυσά ή αργυρά γράμματα χωρίς η περγαμηνή να σκίζεται ή να αλλοιώνεται.

6 Κινέζοι Οι Κινέζοι, το 105μ.Χ., βρήκαν τρόπο να φτιάχνουν χαρτί από κουρέλια, φύλλα και άλλα υλικά. Οι Κινέζοι, το 105μ.Χ., βρήκαν τρόπο να φτιάχνουν χαρτί από κουρέλια, φύλλα και άλλα υλικά.

7 Κώδικας Με τον όρο κώδικας ονομάζουμε τον αριθμό συρραμμένων και διπλωμένων φύλλων από οποιοδήποτε υλικό όπως χαρτώοι, παπύρινοι και περγαμηνοί κώδικες που κατά κανόνα έχουν ένα περικάλυμμα. Με τον όρο κώδικας ονομάζουμε τον αριθμό συρραμμένων και διπλωμένων φύλλων από οποιοδήποτε υλικό όπως χαρτώοι, παπύρινοι και περγαμηνοί κώδικες που κατά κανόνα έχουν ένα περικάλυμμα.

8 Βυζάντιο Βυζάντιο Το ειλητάριο ήταν γνωστό από τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους, οι οποίοι το κατασκεύαζαν από πάπυρο και το ονόμαζαν κύλινδρο. Το ειλητάριο στη Βυζαντινή εποχή ήταν από ορθογώνιο κομμάτι παπύρου, περγαμηνής ή χαρτιού το οποίο τυλιγόταν γύρω από έναν άξονα σε κάθετη ή σπανιότερα σε οριζόντια διεύθυνση. Ο αναγνώστης όταν διάβαζε το κείμενο ξετύλιγε λίγο λίγο με το αριστερό χέρι και το ξανατύλιγε με το δεξί. Το ειλητάριο ήταν γνωστό από τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους, οι οποίοι το κατασκεύαζαν από πάπυρο και το ονόμαζαν κύλινδρο. Το ειλητάριο στη Βυζαντινή εποχή ήταν από ορθογώνιο κομμάτι παπύρου, περγαμηνής ή χαρτιού το οποίο τυλιγόταν γύρω από έναν άξονα σε κάθετη ή σπανιότερα σε οριζόντια διεύθυνση. Ο αναγνώστης όταν διάβαζε το κείμενο ξετύλιγε λίγο λίγο με το αριστερό χέρι και το ξανατύλιγε με το δεξί.

9 Η ιστορία του βιβλίου στα χρόνια της Τυπογραφίας Για πρώτη φορά έχουμε την αναπαραγωγή κειμένων και εικόνων τα οποία αποτυπώθηκαν σε αντίγραφο με το μελάνωμα το οποίο μεταφερόταν στο χαρτί με την άσκηση της πίεσης. Για πρώτη φορά έχουμε την αναπαραγωγή κειμένων και εικόνων τα οποία αποτυπώθηκαν σε αντίγραφο με το μελάνωμα το οποίο μεταφερόταν στο χαρτί με την άσκηση της πίεσης. Στην Ευρώπη, ‘πατέρας’ της τυπογραφίας θεωρήθηκε ο Γουτεμβέργιος,ο οποίος συνέβαλε στην ιδέα της τυπογραφίας στο σύνολό της Στην Ευρώπη, ‘πατέρας’ της τυπογραφίας θεωρήθηκε ο Γουτεμβέργιος,ο οποίος συνέβαλε στην ιδέα της τυπογραφίας στο σύνολό της Το πρώτο βιβλίο που τυπώθηκε στην Ευρώπη με τη χρήση κινητών στοιχείων ήταν η Βίβλος, η οποία χαρακτηρίζεται ως η ‘βιβλιοθήκη’ κειμένων θρησκευτικού χαρακτήρα. Το πρώτο βιβλίο που τυπώθηκε στην Ευρώπη με τη χρήση κινητών στοιχείων ήταν η Βίβλος, η οποία χαρακτηρίζεται ως η ‘βιβλιοθήκη’ κειμένων θρησκευτικού χαρακτήρα. Η πρώτη ελληνική χρονολογική έκδοση θεωρείται ότι είναι η ‘Γραμματική’ του Κων/νου Λάσκαρη η οποία τυπώθηκε το Η πρώτη ελληνική χρονολογική έκδοση θεωρείται ότι είναι η ‘Γραμματική’ του Κων/νου Λάσκαρη η οποία τυπώθηκε το 1476.

10 Παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία του βιβλίου (Ι)

11 Η διαφήμιση του βιβλίου Η διαφήμιση των βιβλίων γίνεται μέσω του κινηματογράφου και των εκθέσεων βιβλίου με κύρια επιτεύγματα τους την πιο ευρέα πώλησή τους, την γνώση και ενημέρωση των ανθρώπων για την κυκλοφορία καινούργιων βιβλίων και την εγγύηση ενός πιστοποιημένου βιβλίου. Η διαφήμιση των βιβλίων γίνεται μέσω του κινηματογράφου και των εκθέσεων βιβλίου με κύρια επιτεύγματα τους την πιο ευρέα πώλησή τους, την γνώση και ενημέρωση των ανθρώπων για την κυκλοφορία καινούργιων βιβλίων και την εγγύηση ενός πιστοποιημένου βιβλίου. Η αρχή της διαφήμισης, με κύρια μέσα ενημέρωσης την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, και τις εφημερίδες. Η αρχή της διαφήμισης, με κύρια μέσα ενημέρωσης την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, και τις εφημερίδες. Το βιβλίο και ο κινηματογράφος σήμερα, πώς το βιβλίο μετατρέπεται σε ταινία και το αντίστροφο και διάσημα παραδείγματα. Το βιβλίο και ο κινηματογράφος σήμερα, πώς το βιβλίο μετατρέπεται σε ταινία και το αντίστροφο και διάσημα παραδείγματα. Η παρουσίαση των βιβλίων μέσω των εκπομπών και των τηλεπωλήσεων και οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά ενός βιβλίου όπως η υποκειμενικότητα και το χρηματικό ποσό που καταβάλλουμε για να αγοράσουμε ένα βιβλίου. Η παρουσίαση των βιβλίων μέσω των εκπομπών και των τηλεπωλήσεων και οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά ενός βιβλίου όπως η υποκειμενικότητα και το χρηματικό ποσό που καταβάλλουμε για να αγοράσουμε ένα βιβλίου.

12 Η προώθηση του βιβλίου Σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την προώθηση του βιβλίου στην αγορά είναι η βιβλιοθήκη. Βιβλιοθήκες είχαν ιδρυθεί από τα αρχαία κιόλας χρόνια με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο. Σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την προώθηση του βιβλίου στην αγορά είναι η βιβλιοθήκη. Βιβλιοθήκες είχαν ιδρυθεί από τα αρχαία κιόλας χρόνια με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο. Σπουδαίος σταθμός για την εξέλιξη της βιβλιοθήκης αποτέλεσε η τουρκοκρατία, όπου οι Έλληνες είχαν την ευκαιρία να μορφωθούν. Σπουδαίος σταθμός για την εξέλιξη της βιβλιοθήκης αποτέλεσε η τουρκοκρατία, όπου οι Έλληνες είχαν την ευκαιρία να μορφωθούν. Οι βιβλιοθήκες διαδραματίζουν έναν ιδιαίτερα ξεχωριστό ρόλο στην εκπαίδευση της χώρας μας. Μέσα από αυτές όλοι έχουν ευκαιρία στη μόρφωση. Οι βιβλιοθήκες διαδραματίζουν έναν ιδιαίτερα ξεχωριστό ρόλο στην εκπαίδευση της χώρας μας. Μέσα από αυτές όλοι έχουν ευκαιρία στη μόρφωση. Λέσχες ανάγνωσης : σύγχρονος τρόπος εξοικείωσης των ανθρώπων με την ανάγνωση των βιβλίων. Η έμπνευση ήρθε από τις αμερικάνικες σειρές όπου προβαλλόταν το πρότυπο της λέσχης ανάγνωσης. Λέσχες ανάγνωσης : σύγχρονος τρόπος εξοικείωσης των ανθρώπων με την ανάγνωση των βιβλίων. Η έμπνευση ήρθε από τις αμερικάνικες σειρές όπου προβαλλόταν το πρότυπο της λέσχης ανάγνωσης.

13 Τα βιβλιοπωλεία Βιβλιοπωλείο είναι συνήθως ο κτηριακός χώρος όπου διατίθενται προς πώληση πολλών ειδών βιβλία που καλύπτουν όλους τους τομείς της γνώσης. Βιβλιοπωλείο είναι συνήθως ο κτηριακός χώρος όπου διατίθενται προς πώληση πολλών ειδών βιβλία που καλύπτουν όλους τους τομείς της γνώσης. Τα βιβλιοπωλεία λειτουργούν είτε ως ανεξάρτητες μονάδες, είτε ως αλυσίδες καταστημάτων(υπάρχουν πολλά υποκαταστήματα με την ίδια επωνυμία σε πολλές περιοχές). Τα βιβλιοπωλεία λειτουργούν είτε ως ανεξάρτητες μονάδες, είτε ως αλυσίδες καταστημάτων(υπάρχουν πολλά υποκαταστήματα με την ίδια επωνυμία σε πολλές περιοχές). Βιβλιοπωλεία συχνά πωλούν και άλλα έντυπα, εκτός από βιβλία, όπως εφημερίδες, περιοδικά και χάρτες. Ένας άλλος κοινός τύπος είναι το βιβλιοπωλείο μεταχειρισμένων βιβλίων Βιβλιοπωλεία συχνά πωλούν και άλλα έντυπα, εκτός από βιβλία, όπως εφημερίδες, περιοδικά και χάρτες. Ένας άλλος κοινός τύπος είναι το βιβλιοπωλείο μεταχειρισμένων βιβλίωνεφημερίδεςπεριοδικάχάρτεςεφημερίδεςπεριοδικάχάρτες Κατά την Οθωνική περίοδο έγιναν οι πρώτες σκέψεις περί της δημιουργίας βιβλιοπωλείου με βιβλία του κράτους. Κατά την Οθωνική περίοδο έγιναν οι πρώτες σκέψεις περί της δημιουργίας βιβλιοπωλείου με βιβλία του κράτους.

14 Μετάφραση βιβλίων και Μεταφραστές Μετάφραση λέγεται η απόδοση σε άλλη γλώσσα (τη γλώσσα μεταφοράς) εκείνου που έχει εκφραστεί σε μια ορισμένη γλώσσα (τη γλώσσα προέλευσης) υπό τον όρο ότι διατηρούνται οι σημασιολογικές και υφολογικές αντιστοιχίες. Μετάφραση λέγεται η απόδοση σε άλλη γλώσσα (τη γλώσσα μεταφοράς) εκείνου που έχει εκφραστεί σε μια ορισμένη γλώσσα (τη γλώσσα προέλευσης) υπό τον όρο ότι διατηρούνται οι σημασιολογικές και υφολογικές αντιστοιχίες. οι επαγγελματίες που ανέλαβαν την αποστολή να διευκολύνουν την συνεννόηση ανάμεσα στους ανθρώπους έπρεπε να δώσουν οι ίδιοι το παράδειγμα συνεννοήσεως επί διεθνούς επιπέδου. Έτσι και έγινε. Οι κύριες διεθνείς οργανώσεις μεταφραστών είναι σήμερα δύο. οι επαγγελματίες που ανέλαβαν την αποστολή να διευκολύνουν την συνεννόηση ανάμεσα στους ανθρώπους έπρεπε να δώσουν οι ίδιοι το παράδειγμα συνεννοήσεως επί διεθνούς επιπέδου. Έτσι και έγινε. Οι κύριες διεθνείς οργανώσεις μεταφραστών είναι σήμερα δύο. «Ό,τι και να πει κανείς για την ανεπάρκεια της μετάφρασης, γεγονός είναι πως η μετάφραση παραμένει μια από τις πιο σημαντικές και τις πιο άξιες ανθρώπινες ασχολίες». -Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε-. «Ό,τι και να πει κανείς για την ανεπάρκεια της μετάφρασης, γεγονός είναι πως η μετάφραση παραμένει μια από τις πιο σημαντικές και τις πιο άξιες ανθρώπινες ασχολίες». -Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε-. Η Διεθνής Ημέρα Μετάφρασης καθιερώθηκε από την FIT (τη Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφραστών) το 1991 και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 30 Σεπτεμβρίου. Η Διεθνής Ημέρα Μετάφρασης καθιερώθηκε από την FIT (τη Διεθνής Ομοσπονδία Μεταφραστών) το 1991 και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 30 Σεπτεμβρίου.

15 Λεξιλογικές ασκήσεις Α) Τρώω/ καταβροχθίζω/ ρουφάω ένα βιβλίο : διαβάζω ένα βιβλίο με γρήγορο ρυθμό από τη μεγάλη μου επιθυμία να το τελειώσω Δεν ανοίγω βιβλίο/ δεν πιάνω βιβλίο στα χέρια μου : δεν διαβάζω καθόλου, δεν μελετώ Ξέρω/ διαβάζω (κάποιον) σαν ανοιχτό βιβλίο : γνωρίζω πολύ καλά τον χαρακτήρα (κάποιου)

16 Β) Αγγλικά : book Γαλλικά : livre Γερμανικά : buch Ισπανικά : libro Ιταλικά : libro Λατινικά : liber

17 Παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία του βιβλίου (ΙΙ)

18 Εκδοτικός οίκος Ο όρος εκδότης μπορεί να αναφέρεται είτε σε ένα φυσικό πρόσωπο είτε σε έναν εκδοτικό οίκο. Ο εκδότης είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία της παραγωγής, της διάθεσης και της διανομής του έντυπου υλικού στο εμπόριο. Έχει οριστεί παράλληλα και νομοθεσία που ορίζει στον εκδότη τα αποκλειστικά δικαιώματα ως αποζημίωση για τον οικονομικό κίνδυνο που αναλαμβάνει. Παρόλα αυτά ο εκδότης οφείλει να αποζημιώσει τον συγγραφέα με ένα ποσοστό των κερδών. Παλαιότερα, ο εκδότης και ο υπεύθυνος για την εκτύπωση ήταν ο ίδιος φορέας, από τα μέσα όμως του 19ου αιώνα αυτές οι δυο λειτουργίες έχουν διαχωριστεί. Περαιτέρω ο εκδότης μπορεί να οριστεί ως ένα άτομο, φίρμα ή οργανισμός υπεύθυνος για την διανομή ενός βιβλίου στην αγορά μετά την τύπωση του. Ο εκδότης και ο υπεύθυνος για την εκτύπωση μπορεί να είναι ο ίδιος αλλά δεν είναι τόσο συχνό το φαινόμενο για τα νέα βιβλία. Σχετίζεται επίσης με εκδόσεις μουσικής, αναπαραγωγές έργων τέχνη, χάρτες και φωτογραφίες. Η εταιρία που αναλαμβάνει την έκδοση τεκμηρίων ονομάζεται εκδοτικός οίκος.

19 Συγγραφέας Το επάγγελμα του συγγραφέα είναι από τα αρχαιότερα επαγγέλματα. Συγγραφέας γεννιέσαι και δεν γίνεσαι. Θεωρώ πως είναι κάτι έμφυτο και το χάρισμα αυτό αρχίζει να φαίνεται από τα πρώτα μαθητικά χρόνια ενός ανθρώπου. Ο συγγραφέας μέσα από τη δουλειά του προκαλεί το αναγνωστικό κοινό και προσφέρει πέρα από μάθηση, ταξίδι σε φανταστικούς κόσμους και ευχάριστες ώρες ξεγνοιασιάς. Τα προσόντα λοιπόν που πρέπει να έχει κάποιος συγγραφέας αίναι η η ικανότητα για μια επιτυχημένη γενική σύλληψη, το προσόν της πρωτοτυπίας, η ακριβής και γλαφυρή αφήγηση, η πνευματική ισορροπία ή ανισορροπία του και βέβαια πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η διάθεση της στιγμής σύλληψης της ιδέας όπως και τα βιώματά του ανάλογα με την ηλικία του. Εφόσον λοιπόν ο συγγραφέας στην πορεία του κατορθώσει να πραγματευτεί ένα θέμα ευχάριστο, ενδιαφέρον, ενθαρρυντικό ακόμη και για έναν μοναδικό αναγνώστη, αυτό θα είναι πραγματική ευτυχία, ευλογία. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η αμοιβή τους δεν είναι αρκετή ώστε να καταφέρει να ζήσει εκείνους και τις οικογένειές τους αλλά η δημιουργία και η ευχαρίστηση δημιουργεί κάλεσμα ακόμη σε περισσότερους ανθρώπους να ασχοληθούν με τη συγγραφή ίσως όμως όχι ως κύριο επάγγελμα.

20 Βιβλιοθήκη Βιβλιοθήκη με την παραδοσιακή έννοια εννοούμε μια συλλογή βιβλίων ή περιοδικών. Οι βιβλιοθήκες μπορεί να εξυπηρετούν ατομικές ανάγκες (προσωπικές) ή να εξυπηρετούν το σύνολο (Εθνικές, δημοτικές κλπ). Στις βιβλιοθήκες είναι δυνατή η πρόσβαση σε βιβλία, χάρτες, δίσκους βινυλίου, βιντεοκασέτες και DVD. Ο θεσμός της βιβλιοθήκες γεννήθηκε πρώτα στην Ανατολή, ωστόσο οι Έλληνες κατόρθωσαν να μεταβάλλουν τις βιβλιοθήκες σε ναούς της τέχνης και των μουσών. Υποστηρίζεται ότι η δημιουργία πραγματικής βιβλιοθήκης ανήκει στους Έλληνες και συγκεκριμένα στον Πεισίστρατο. Υποστηρίζεται ότι η δημιουργία πραγματικής βιβλιοθήκης ανήκει στους Έλληνες και συγκεκριμένα στον Πεισίστρατο. Η Εθνική μας βιβλιοθήκη ιδρύθηκε το 1828 από τον Κυβερνήτη Καποδίστρια. Η Εθνική μας βιβλιοθήκη ιδρύθηκε το 1828 από τον Κυβερνήτη Καποδίστρια.

21 Οι βιβλιοθήκες κατατάσσονται σε διάφορες κατηγορίες: Οι βιβλιοθήκες κατατάσσονται σε διάφορες κατηγορίες: Ανάλογα με το ποια αρχή την υποστηρίζει και την συντηρεί. Ανάλογα με το ποια αρχή την υποστηρίζει και την συντηρεί. Ανάλογα με το είδος του υλικού που διαθέτει. Ανάλογα με το είδος του υλικού που διαθέτει. Ανάλογα με το θέμα με το οποίο καταπιάνεται. Ανάλογα με το θέμα με το οποίο καταπιάνεται. Ανάλογα με τους χρήστες που εξυπηρετεί. Ανάλογα με τους χρήστες που εξυπηρετεί.

22 Υπάρχουν όμως και οι εναλλακτικές βιβλιοθήκες, όπως: 1) Η Ανταλλακτική βιβλιοθήκη, όπου ο χρήστης δίνει ένα βιβλίο και παίρνει ένα άλλο. 1) Η Ανταλλακτική βιβλιοθήκη, όπου ο χρήστης δίνει ένα βιβλίο και παίρνει ένα άλλο. 2) Η κινητή βιβλιοθήκη, όπου το "βιβλίο- αυτοκίνητο" δανείζει κάθε είδους βιβλία τα οποία επιστρέφονται σ' αυτό. 2) Η κινητή βιβλιοθήκη, όπου το "βιβλίο- αυτοκίνητο" δανείζει κάθε είδους βιβλία τα οποία επιστρέφονται σ' αυτό.

23 H Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ήταν το πρώτο Πανεπιστήμιο του κόσμου, το σπουδαιότερο πνευματικό οικοδόμημα το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της γνώσης. Το 48 π.χ. στην περίοδο βασιλείας του Ιουλίου Καίσαρα και της Κλεοπάτρας, η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας κάηκε ολοσχερώς, δίχως να διασωθεί ούτε ένας πάπυρος. Από τότε έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για την αναστήλωσή της.

24 Λογοκρισία Λογοκρισία είναι ο έλεγχος που ασκείται από κάποια εξουσία στις διάφορες εκφάνσεις του λόγου κυρίως στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και της τέχνης με απώτερο στόχο την παρεμπόδιση ανταλλαγής πληροφοριών, ιδεών και απόψεων, οι οποίες είναι αντίθετες προς τις αρχές της εξουσίας. Γενικότερα η παρέμβαση που περιορίζει την πνευματική δράση κάποιου. Τα είδη λογοκρισίας είναι 3: η γραπτή λογοκρισία, η προφορική λογοκρισία και η οπτική λογοκρισία. Ο λογοκριτής δεν επιτρέπει σε κάποιον να εκφραστεί ελεύθερα δια του λόγου. Επίσης απαγορεύει την έκδοση κειμένου, την πραγματοποίηση καλλιτεχνικής παράστασης λόγω του περιεχομένου τους, διαγράφει κατά την κρίση του τμήμα από κείμενο άλλου, επειδή περιέχει πληροφορίες που χαρακτηρίζονται απόρρητες.

25 Τυπογραφία Τυπογραφία ονομάζουμε την τεχνική διαδικασία της αναπαραγωγής κειμένων σε μεγάλο αριθμό αντιτύπων. Είναι η εκτύπωση διάφορων εγγράφων, με τη χρησιμοποίηση μηχανημάτων. Από την ιστορία του επικείμενου συντελεστή, στην εκτύπωση του βιβλίου, γνωρίζουμε ότι ο εφευρέτης της (της τυπογραφίας) ήταν ο Γερμανός Γουτεμβέργιος.

26 Η τυπογραφία στον ελλαδικό χώρο έφτασε τον 19ο αιώνα, ενώ το πρώτο βιβλίο τυπώθηκε στο Μιλάνο το 1476 κι ήταν η ''Γραμματική'' ή ''Επιτομή των οχτώ του λόγου μερών''. Η σημασία της τυπογαφίας είναι ότι: 1. το βιβλίο γίνεται πιο προσιτό σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων 2. με την εκτύπωση βιβλίων καταπολεμείται ο αναλφαβητισμός

27 Τα είδη του βιβλίου

28 Μυθιστόρημα Μυθιστόρημα Διήγημα Διήγημα Νουβέλα Νουβέλα Ιστορικό Ιστορικό Εγκυκλοπαίδεια Εγκυκλοπαίδεια Επιστημονικό Επιστημονικό Παραμύθι Παραμύθι Παιδικό-Εφηβικό Παιδικό-Εφηβικό

29 Τον όρο μυθιστόρημα τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ο Αδαμάντιος Κοραής. Τον όρο μυθιστόρημα τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ο Αδαμάντιος Κοραής. Ως προς το θέματα τους τα διηγήματα μπορούν να διακριθούν σε ηθογραφικά, ρεαλιστικά, κοινωνικά, ιστορικά, ψυχολογικά, αστυνομικά κτλ. Ως προς το θέματα τους τα διηγήματα μπορούν να διακριθούν σε ηθογραφικά, ρεαλιστικά, κοινωνικά, ιστορικά, ψυχολογικά, αστυνομικά κτλ. Τα επιστημονικά βιβλία χωρίζονται σε δεκατρείς κατηγορίες τα ιστορικά βιβλία,τα θεολογικά βιβλία, την φιλολογία, την φιλοσοφία, την γλωσσολογία, τα μαθηματικά, την αστρονομία και τέλος την ιατρική. Τα επιστημονικά βιβλία χωρίζονται σε δεκατρείς κατηγορίες τα ιστορικά βιβλία,τα θεολογικά βιβλία, την φιλολογία, την φιλοσοφία, την γλωσσολογία, τα μαθηματικά, την αστρονομία και τέλος την ιατρική. Το παραμύθι συγγενεύει με τον μύθο αλλά με μια διαφορά το παραμύθι είναι μια μυθιστοριογραφία,μια φανταστική αφήγηση, μια επινόηση που έχει μια μεταφορική χρήση ενός ζώου ως βασικό χαρακτήρα του. Το παραμύθι συγγενεύει με τον μύθο αλλά με μια διαφορά το παραμύθι είναι μια μυθιστοριογραφία,μια φανταστική αφήγηση, μια επινόηση που έχει μια μεταφορική χρήση ενός ζώου ως βασικό χαρακτήρα του.

30 Ηλεκτρονικό βιβλίο

31 1) Πρωτοεμφανίστηκε τον 20ο αιώνα και συγκεκριμένα το Η μορφή του ήταν κυρίως CD-ROM. 1) Πρωτοεμφανίστηκε τον 20ο αιώνα και συγκεκριμένα το Η μορφή του ήταν κυρίως CD-ROM. 2) Απείλησε σημαντικά το έντυπο βιβλίο- διευκολύνει εύρεση πληροφοριών και αποθήκευση. 2) Απείλησε σημαντικά το έντυπο βιβλίο- διευκολύνει εύρεση πληροφοριών και αποθήκευση. 3)Ιδιαίτερη προτίμηση σε σχέση με το κλασικό λόγω εξέλιξης. 3)Ιδιαίτερη προτίμηση σε σχέση με το κλασικό λόγω εξέλιξης. 4) Περιορισμένος αριθμός Ελλήνων το προτιμά. 4) Περιορισμένος αριθμός Ελλήνων το προτιμά.

32 Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ηλεκτρονικού βιβλίου 1)Πλεονεκτήματα 1)Πλεονεκτήματα α) Διαβάζεται ανά πάσα στιγμή. α) Διαβάζεται ανά πάσα στιγμή. β) Διατίθεται δωρεάν στο Internet. β) Διατίθεται δωρεάν στο Internet. γ) Εκατοντάδες αντίτυπα,εύκολη προβολή και διαφήμιση. γ) Εκατοντάδες αντίτυπα,εύκολη προβολή και διαφήμιση. δ) Ποικιλία διαφόρων βιβλίων και συγγραφέων. δ) Ποικιλία διαφόρων βιβλίων και συγγραφέων. 2)Μειονεκτήματα 2)Μειονεκτήματα α) Κίνδυνος καταπάτησης πνευματικών δικαιωμάτων. α) Κίνδυνος καταπάτησης πνευματικών δικαιωμάτων. β) Ακριβότερο από το κλασικό βιβλίο. β) Ακριβότερο από το κλασικό βιβλίο. γ) Δεν φέρει αντικειμενική αξία στους περισσότερους αναγνώστες γ) Δεν φέρει αντικειμενική αξία στους περισσότερους αναγνώστες δ) Λογοκλοπή (plagiarism). δ) Λογοκλοπή (plagiarism).

33 Το ηλεκτρονικό βιβλίο σε άλλες χώρες Το ηλεκτρονικό βιβλίο σε άλλες χώρες 1) Το ηλεκτρονικό βιβλίο σε αναπτυγμένες χώρες (Ευρώπη και Αμερική) α) Κυριεύουν την αγορά όλο και πιο γρήγορα και βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τα έντυπα βιβλία. α) Κυριεύουν την αγορά όλο και πιο γρήγορα και βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τα έντυπα βιβλία. β) Στους περισσότερους εκδότες το ηλεκτρονικό βιβλίο φαίνεται λιγότερο απειλητικό αφού λαμβάνουν πλέον υπ' όψιν τους και τις ηλεκτρονικές εκδοχές των εντύπων βιβλίων τους. β) Στους περισσότερους εκδότες το ηλεκτρονικό βιβλίο φαίνεται λιγότερο απειλητικό αφού λαμβάνουν πλέον υπ' όψιν τους και τις ηλεκτρονικές εκδοχές των εντύπων βιβλίων τους. 2) Το ηλεκτρονικό βιβλίο σε αναπτυσσόμενες χώρες. α) Οι χώρες αυτές, προμηθεύονται τεχνολογική υποστήριξη από τις αναπτυγμένες χώρες και είναι οι εξής: Λατινική Αμερική, Αφρική, Αραβία, Ρωσία, Κίνα. α) Οι χώρες αυτές, προμηθεύονται τεχνολογική υποστήριξη από τις αναπτυγμένες χώρες και είναι οι εξής: Λατινική Αμερική, Αφρική, Αραβία, Ρωσία, Κίνα.

34 Στάδια εξέλιξης βιβλίου Ανακάλυψη της τυπογραφίας από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο-Αγία Γραφή Ανακάλυψη της τυπογραφίας από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο-Αγία Γραφή Άμεση εξάπλωση της σε όλη την Ευρώπη. Άμεση εξάπλωση της σε όλη την Ευρώπη. Εμφανίστηκε στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα Εμφανίστηκε στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα Οι Έλληνες δε διαβάζουν. Οι Έλληνες δε διαβάζουν. Αιτίες: εξέλιξη της τεχνολογίας, κόστος βιβλίων, αρνητισμός από σχολικά βιβλία. Αιτίες: εξέλιξη της τεχνολογίας, κόστος βιβλίων, αρνητισμός από σχολικά βιβλία.

35

36

37 Ερωτηματολόγιο Διαβάζετε εξωσχολικά βιβλία στον ελεύθερό σας χρόνο? Διαβάζετε εξωσχολικά βιβλία στον ελεύθερό σας χρόνο?…………………………………………………………………….. Αν όχι, ποιος είναι ο λόγος? Αν όχι, ποιος είναι ο λόγος? ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………… Αν ναι, ποια είδη προτιμάτε? Αν ναι, ποια είδη προτιμάτε? ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………… Πόσο χρόνο αφιερώνετε? Πόσο χρόνο αφιερώνετε? ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………… Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο? Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο? ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………… Χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό βιβλίο στην καθημερινότητα σας? Χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό βιβλίο στην καθημερινότητα σας? ……………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………

38 Πίτες-Διαγράμματα

39

40

41

42

43 Αγαπημένα βιβλία μαθητών «ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ» της ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ (Μαρτζούκου Μαρία) «ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ» της ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ (Μαρτζούκου Μαρία) Η ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» της ΚΙΤΤΥ ΡΕΥ (Μπίλσκα Κλαούντια) Η ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» της ΚΙΤΤΥ ΡΕΥ (Μπίλσκα Κλαούντια) «HARRY POTTER» της JK ROWLING (Μπότσι Κέιντι) «HARRY POTTER» της JK ROWLING (Μπότσι Κέιντι) «ΤΑ 39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ» (Νάκος Χριστόφορος) «ΤΑ 39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ» (Νάκος Χριστόφορος) Ο ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ» του ΚΑΡΟΛΟΥ ΝΤΙΚΕΝΣ (Ρίζος Κωνσταντίνος) Ο ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ» του ΚΑΡΟΛΟΥ ΝΤΙΚΕΝΣ (Ρίζος Κωνσταντίνος) Τα Ρόδα της σιωπής της Πασχαλίας Τραυλού (Μουστογιάννη Αναστασία) Τα Ρόδα της σιωπής της Πασχαλίας Τραυλού (Μουστογιάννη Αναστασία) Το ΕΡΑΓΚΟΝ του Kristopher Paolini (Μαντζόπουλους Γεώργιος) Το ΕΡΑΓΚΟΝ του Kristopher Paolini (Μαντζόπουλους Γεώργιος) Η "Λευκή Ορχιδέα" της Καίτης Οικονόμου (Λούβρη Χρυσάνθη) Η "Λευκή Ορχιδέα" της Καίτης Οικονόμου (Λούβρη Χρυσάνθη) «Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών» (Κακούρης Αντώνιος) «Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών» (Κακούρης Αντώνιος) «Άννα Καρενίνα» του Λέων Τολστόι (Αντωνίου Μαρία) «Εγκλημα στο Οριέντ Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι (Γαλάνη Ναταλία) «Εγκλημα στο Οριέντ Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι (Γαλάνη Ναταλία) «Twilight» της Stephenie Meyer (Δρόση Δήμητρα) «Twilight» της Stephenie Meyer (Δρόση Δήμητρα) «To Ταγκό των Χριστουγέννων» (Εζεκαλιάν Κατρίν) «To Ταγκό των Χριστουγέννων» (Εζεκαλιάν Κατρίν)

44 Φωτογραφίες

45 Φωτογραφίες

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55 Μαθητές που επεξεργάστηκαν την εργασία

56 Μανώλης Χριστόφορος Μανώλης Χριστόφορος Μαντζόπουλος Γεώργιος Μαντζόπουλος Γεώργιος Παππά Χριστίνα Παππά Χριστίνα Μουστογιάννη Αναστασία Μουστογιάννη Αναστασία Λούβρη Χρυσάνθη Λούβρη Χρυσάνθη Μπότση Κέιντι Μπότση Κέιντι Μαρτζούκου Μαρία Μαρτζούκου Μαρία Μπίλσκα Κλαούντια Μπίλσκα Κλαούντια Ρίζος Κωνσταντίνος Ρίζος Κωνσταντίνος Νάκος Χριστόφορος Νάκος Χριστόφορος Δρόση Δήμητρα Δρόση Δήμητρα

57 Γαλάνη Ναταλία Γαλάνη Ναταλία Αντωνίου Μαρία Αντωνίου Μαρία Εζεκαλιάν Κατρίν Εζεκαλιάν Κατρίν Κακούρης Αντώνης Κακούρης Αντώνης Κορδοπάτης Αντώνης Κορδοπάτης Αντώνης Αυτιάς Γιάννης Αυτιάς Γιάννης Ζέρβα Μαρία Ζέρβα Μαρία Διαμιανόπουλος Τρύφωνας Διαμιανόπουλος Τρύφωνας Γκόλφου Χρυσάνθη Γκόλφου Χρυσάνθη Καψιμάλη Ελένη Καψιμάλη Ελένη Καγκέλη Ιωάννα Καγκέλη Ιωάννα Ασπρούδη Χριστίνα Ασπρούδη Χριστίνα

58 Συντονίστρια της εργασίας: κα Συροπούλου Νατάσα


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google