Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?

2 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

3 OΛΑ ΟΚ???????? KATI ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ… « κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί από την ίδια δομή που το παρήγαγε»  προσπάθεια επαναπροσανατολισμού της μάθησης και της εκπαίδευσης  πώς ; με την εισαγωγή νέας αντίληψης

4 Οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) στο Λύκειο θεσμοθετήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2011 ως γνωστικό αντικείμενο του υποχρεωτικού προγράμματος του Νέου Λυκείου (ΥΠΔΜΘ 2011:13, ΦΕΚ 1213, τχ. Β/2011). σε σχέση με τον σημερινό τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου, το αντικείμενο αυτό αποτελεί καινοτομία διότι ενστερνίζεται παιδαγωγικές αρχές και μεθόδους που δεν εμφανίζονται τόσο συχνά στην καθημερινότητα του σχολείου

5 Τι επιδιώκουν οι EE?

6

7  εξειδίκευση ή συνολική εικόνα των πραγμάτων? σύνθεση και όχι διάζευξη, ναι και στα δύο!!!  ενασχόληση με υπαρκτά ζητήματα- προβλήματα  περισσότερο κοντά στα ενδιαφέροντα και την καθημερινότητα των παιδιών, αντιλαμβάνονται καλύτερα τη χρησιμότητα του σχολείου, χαίρονται!!!

8 άσκηση στο να μαθαίνω πώς  να μαθαίνω, να εφαρμόζω αυτά που μαθαίνω  να ερευνώ/ επιλύω προβλήματα  να συνθέτω, ερμηνεύω, παρουσιάζω δεδομένα  να συμμετέχω στο γίγνεσθαι της κοινότητας που ζω  να ασκούμαι στην κριτική και δημιουργική σκέψη και στη λήψη αποφάσεων – ευαισθητοποιημένος και ενεργός πολίτης

9  να προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις (η αλλαγή η μόνη σταθερά του μέλλοντος)  να συνεργάζομαι, να σέβομαι τις διαφορετικές απόψεις,  να αντιλαμβάνομαι την πολυπλοκότητα των κοινωνικών ζητημάτων (δεν ισχύει η γραμμικότητα των ΦΕ)

10 Κατά τον Paul Freire (1921/1997) “δεν υπάρχει ουδέτερη εκπαιδευτική διαδικασία. Η Εκπαίδευση ή λειτουργεί ως όργανο για να διευκολύνει την αφομοίωση της νέας γενεάς στη λογική του υπάρχοντος συστήματος και στην προσαρμογή σε αυτό ή γίνεται ‘άσκηση ελευθερίας‘. Στη δεύτερη περίπτωση η παιδεία γίνεται το μέσον μέσα από το οποίο άντρες και γυναίκες ασχολούνται κριτικά και δημιουργικά με την πραγματικότητα και ανακαλύπτουν τρόπους προσπέλασής της και μετασχηματισμού της κοινωνίας”.

11 παράδειγμα μιας άλλης προσέγγισης

12 Ερωτήσεις που “προσθέτουν” στη διερεύνηση ενός ζητήματος 1. Ποιο είναι το θέμα; Τι σκεφτόμαστε, τι αισθανόμαστε, τι ελπίζουμε και τι φοβόμαστε σε σχέση με το θέμα αυτό; Τι αντίστοιχα λένε άλλοι σε σχέση με το θέμα αυτό; 2. Πως δημιουργήθηκε το ζήτημα αυτό; Γιατί εμείς αλλά και οι άλλοι σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε και συμπεριφερόμαστε με το συγκεκριμένο τρόπο; Τι και ποιος έχει επηρεάσει εμάς και τους άλλους που εμπλέκονται; ποιο είναι το ιστορικό της όλης κατάστασης; 3. Ποιος χάνει και ποιος κερδίζει; Ποιος έχει το επάνω χέρι-την εξουσία- στην όλη κατάσταση και πως τη χρησιμοποιεί; Μήπως χρησιμοποιείται υπέρ κάποιας ομάδας και εναντίον κάποιας άλλης; Εάν ναι, με ποιο τρόπο;

13 4. Ποιο είναι το όραμά μας; Πως θα ήταν τα πράγματα σε ένα πιο δίκαιο, ειρηνικό και βιώσιμο μέλλον; Ποιες αξίες θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν στις επιλογές μας; 5. Τι μπορούμε να κάνουμε; Ποιες είναι οι πιθανές δράσεις που έχουμε μπροστά μας; Πως ενεργοποιούνται για το θέμα αυτό άλλες κοινωνικές ομάδες; Τι είδους δράση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προωθήσει το όραμά μας για ένα μέλλον όπως εμείς το θέλουμε; 6. Πως θα τα κάνουμε όλα αυτά; Πως θα εφαρμόσουμε το σχέδιο δράσης μας στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινότητα όπου ζούμε; Πως θα οργανωθούμε όλοι μαζί να δουλέψουμε πιο αποδοτικά; Ποιανού τη βοήθεια μπορεί να χρειαστούμε; Πως θα αξιολογήσουμε τη δράση μας και τα αποτελέσματά της;

14 τελευταίο επιχείρημα υπέρ της καινοτομίας… Η μαρτυρία ενός Αμερικανού διευθυντή σχολείου που έχει περάσει από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Β΄ παγκόσμιο πόλεμο:

15 «Έχω επιβιώσει από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τα μάτια μου έχουν δει πράγματα που κανείς άλλος δεν θα ήθελε να έχει τέτοια εμπειρία. Θαλάμους αερίων που κατασκευάστηκαν από μηχανικούς που διέθεταν την απαραίτητη γνώση. Παιδιά που δηλητηριάστηκαν από μορφωμένους γιατρούς. Βρέφη που σκοτώθηκαν από εκπαιδευμένες νοσοκόμες. Γυναίκες και μωρά που πυροβολήθηκαν και κάηκαν από αποφοίτους δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό αντιμετωπίζω την εκπαίδευση με μεγάλη επιφύλαξη.

16 εάν προβληματιστήκατε…έστω και λίγο, η πρόκληση είναι μπροστά σας!!! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ


Κατέβασμα ppt "Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google