Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Δ/ντής ΠΣΔ/ΙΤΥΕ Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας «Διδασκαλία Ανανεώσιμων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Δ/ντής ΠΣΔ/ΙΤΥΕ Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας «Διδασκαλία Ανανεώσιμων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Δ/ντής ΠΣΔ/ΙΤΥΕ Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας «Διδασκαλία Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με χρήση Εικονικής Πραγματικότητας», Πάτρα 24-25/9/2014

2 Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

3 Στόχος – αποστολή – απαιτήσεις – Εμπλουτίζει το μάθημα που πραγματοποιείται καθημερινά μέσα στη Σχολική Τάξη με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία των ΤΠΕ – Απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς & Μαθητές της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης – Χρειάζεται: από τον Εκπαιδευτικό : προσωπικό λογαριασμό στο ΠΣΔ, για να δημιουργεί Ηλεκτρονικά Μαθήματα στο Σχολείο που υπηρετεί, έναν browser, υλικό και διάθεση & φαντασία αλλάξει όλα όσα παραμένουν ίδια, εδώ και δεκαετίες από τον Μαθητή : έναν browser, (προαιρετικά τον προσωπικό του λογαριασμό στο ΠΣΔ, για να παρακολουθεί κλειστά μαθήματα) και εκπαιδευτικούς στο σχολείο του, που θα αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

4 1 η Φάση (2006 – 2013) Επτά (7) Σχολικά Έτη Εκπαιδευτικοί μοναδικά Σχολεία ενεργά Μαθήματα, μέσος όρος (ανά έτος) εδραίωση ψηφιακής εκπ/κής κουλτούρας 2 η Φάση (9 ος 2013 – σήμερα) Εκπαιδευτικοί Μαθητές εγγεγραμμένοι (με login) Συμμετοχή της Α/θμίας Η πορεία στο χρόνο Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

5 ΑνακοινώσειςΗλεκτρονικό Βιβλίο Ανταλλαγή ΑρχείωνΚουβέντα ΑυτοαξιολόγησηΟμάδες Βιβλίο ΎληςΠληροφορίες ΓλωσσάριοΠολυμέσα Γραμμή μάθησηςΣυζητήσεις ΈγγραφαΣυνδέσεις Διαδικτύου ΕργασίεςWiki ΕρωτηματολόγιαΘεματικές Ενότητες Ηλεκτρονικά Μαθήματα – Ανοικτά (ελεύθερη πρόσβαση σε όλους) – Κλειστά (είσοδος μόνο με λογαριασμό στο ΠΣΔ) ΜΟΝΟ για Κλειστά Μαθήματασε Ανοικτά & Κλειστά Μαθήματα Κάθε Ηλεκτρονικό Μάθημα μπορεί να διαθέτει: Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

6 Σενάρια χρήσης – εκπαιδευτικός με μαθητές (ανώνυμη είσοδος στο υλικό του μαθήματος) Ο εκπαιδευτικός δημιουργεί ανοικτά μαθήματα, αλλά δεν γνωρίζει πόσοι και ποιοι μπαίνουν στο μάθημα – εκπαιδευτικός με μαθητές (προσωποποιημένη είσοδος με login) Ο εκπαιδευτικός δημιουργεί κλειστά μαθήματα και αναπτύσσει το μάθημα του με όλες τις δυνατότητες έχει αμφίδρομη επικοινωνία με τους μαθητές ξέρει ποιος, πότε και πόσο μπήκε στο μάθημα το υλικό του μαθήματος είναι ορατό σε όσους έχουν κάνει login – εκπαιδευτικός με άλλους εκπαιδευτικούς (εργαλείο συνεργασίας) πχ. επιμορφώσεις, συνεργασίες, ανταλλαγή απόψεων κλπ. Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

7 Με αριθμούς – Εκπαιδευτικοί – Μαθητές (Login) – διαφορετικά σχολεία από όλη τη χώρα Για το Σχ. Έτος – μαθήματα, σε – συμμετέχοντα σχολεία από όλη τη χώρα ≈ 1100 μοναδικές επισκέψεις ημερησίως κατά μέσο όρο Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης

8 Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης 8

9 Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης

10 Διακριτοί ρόλοι χρηστών – Διαχειριστή, Εκπαιδευτή, Εκπαιδευόμενο, Επισκέπτη Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων και περιεχομένου – Θεματική, Εβδομαδιαία, Κοινωνική, Μορφή SCORM Δημιουργία ανοικτών/κλειστών μαθημάτων Παρακολούθηση δραστηριότητας εκπαιδευομένων και αξιολόγησή τους Επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου (SCORM) Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης

11 Εργαλεία Μαθήματος – Εργαλεία Επικοινωνίας Ομάδα Συζητήσεων, Συζήτηση – Εργαλεία Διαχείρισης Βαθμολογίας, Κατάλογος αρχείων, Αρχεία καταγραφής, Κλειδί εγγραφής, Αντίγραφο Ασφαλείας – Πηγές πληροφοριών Βιβλίο, Ετικέτα, Συγγραφή κειμένου, Ιστοσελίδας, Σύνδεσμος σε αρχείο, Ιστοσελίδας – Μαθησιακές δραστηριότητες Wiki, Βάση Δεδομένων, Διδακτική ενότητα, Επιλογή, Εργασίες, Εργαστήριο, Έρευνα, Ημερολόγιο, Κουίζ, Λεξικό Υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης

12 Υπηρεσία διαχείρισης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

13 Υπηρεσία διαχείρισης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

14 Σχεδιασμός, διαχείριση και διαμοίραση on-line συνεργατικών δραστηριοτήτων μάθησης Οργάνωση δραστηριοτήτων μάθησης με τη μορφή διαγραμμάτων ροής (ψηφιακά σχέδια μαθημάτων) Ψηφιακά σχέδια μαθημάτων (Διαμοιραζόμενα, Επαναχρησιμοποιήσιμα, Επεκτάσιμα, Προσαρμοστικότητα) Υποστήριξη διάφορων θεωριών μάθησης όπως η προβληματοκεντρική, η μελέτη περίπτωσης, η διερευνητική θεωρία κ.α. Υπηρεσία διαχείρισης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

15

16 Περιβάλλον Συγγραφής Περιβάλλον Μαθητή Υπηρεσία διαχείρισης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

17 17 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

18 Εκπαιδευτικές κοινότητες και Ιστολόγια 18 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

19 Η υπηρεσία blogs.sch.gr – Παρέχει κοινωνική δικτύωση και προσωπικό ιστολόγιο για όλα τα μέλη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Για όλα τα μέλη του ΠΣΔ (εκπαιδευτικούς, μαθητές, σχολικές/διοικητικές μονάδες) Διαθέσιμη από το 2008 Περισσότερα από ιστολόγια Πάνω από 500 ομάδες κοινωνικής δικτύωσης Περισσότερα από άρθρα το τελευταίο τρίμηνο με ποικίλη θεματολογία Πάνω από επισκέψεις κάθε μήνα 19 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

20 Ενδεικτικοί τρόποι αξιοποίησης – Σχεδιασμός εκπαιδευτικών σεναρίων μέσα από ομαδική εργασία – Συνεργατική παραγωγή και συνδιαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού – Δράσεις εξωστρέφειας και δημοσιότητας εκπαιδευτικών και σχολικών δράσεων – Δίαυλος επικοινωνίας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών – Διάχυση πετυχημένων εκπαιδευτικών πρακτικών – Οργάνωση & υποστήριξη επιμορφωτικών δράσεων – Προσωπικά ενδιαφέροντα εκπαιδευτικών – Συστηματική συμμετοχή σε συλλογικές δράσεις 20 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

21 Συνεχείς βελτιώσεις ‒Αναβαθμίσεις λογισμικού ‒Βελτιώσεις υπαρχόντων χαρακτηριστικών και προσθήκη νέων π.χ.: προβολή ως ενσωματωμένων σε άρθρο από διάφορες πηγές, Προσθήκη περιεχομένου από εξωτερικές πηγές (content curation) ‒Προσθήκη νέων χαρακτηριστικών στην περιοχή κοινοτήτων όπως: Ενημέρωση μέσω Αρχεία, video, σύνδεσμοι σε ομάδα ‒Νέα πιο λειτουργική εμφάνιση της αρχικής σελίδας και της περιοχής κοινοτήτων (υπό υλοποίηση) ‒Λειτουργία επισήμανσης λέξεων (# hashtags) (υπό υλοποίηση) ‒Συνεχής επικοινωνία με τα μέλη της υπηρεσίας μέσω της ομάδας 21 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

22 22 Ενδεικτικές οθόνες νέας εμφάνισης Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

23 Περισσότερες πληροφορίες – Σελίδα υπηρεσίας – Αρχεία βοήθειας – Ομάδα σχετικά με την υπηρεσία – Αναφορές προβλημάτων: 23 Ηλεκτρονικές κοινότητες, ιστολόγια, μικρο-ιστολόγια και σύστημα επιμέλειας περιεχομένου

24 Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων

25 Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς & μαθητές – Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης βασίζεται στο ανοικτό λογισμικό Wordpress 25 εμπλουτίζει την κλασική διδασκαλία ‒συνεργασία ομάδας με κοινούς μαθησιακούς στόχους ‒δημοσιοποίηση δραστηριοτήτων ομάδας ‒οι μαθητές καλλιεργούν αξίες υπευθυνότητας και συνεργατικότητας ‒ενθαρρύνονται να εκφραστούν, να αναπτύξουν και να εξελίξουν τις ικανότητες στον γραπτό λόγο

26 Ρόλοι Χρηστών ‒Διαχειριστής ο εκπαιδευτικός που δημιούργησε το περιοδικό αποδίδει δικαιώματα σε άλλα μέλη του ΠΣΔ για επιμέλεια περιεχομένου – Αρχισυντάκτης – Συντάκτης – Συνεργάτης 26 Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων

27 27 Δημοσίευση Άρθρου – Τεύχους Ο συντάκτης δημιουργεί ένα άρθρο – επιλέγει το μη δημοσιευμένο τεύχος στο οποίο το άρθρο θα ανήκει – το υποβάλλει προς δημοσίευση Το άρθρο μπαίνει στην κατάσταση «Για έλεγχο» Ο διαχειριστής και ο αρχισυντάκτης του περιοδικού: – επιβλέπουν τη λίστα με τα άρθρα «Για έλεγχο» – μπορούν να τα τροποποιήσουν O διαχειριστής ή ο αρχισυντάκτης δημοσιεύει το τεύχος – όταν όλα τα άρθρα έχουν ελεγχθεί Τα άρθρα θα περνούν σε κατάσταση «Δημοσιευμένο» – μόνο ο διαχειριστής ή ο αρχισυντάκτης έχει δυνατότητα τροποποίησης. Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων

28 28 Δομή Ηλεκτρονικού Περιοδικού / Εφημερίδας Ένα Περιοδικό – μπορεί να έχει πολλά Τεύχη – μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές Στήλες Κάθε Τεύχος – μπορεί να έχει πολλά Άρθρα Κάθε Άρθρο – μπορεί να ανήκει σε κάποια Στήλη – μπορεί να έχει πολλές Ετικέτες Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων

29 Λίγοι αριθμοί για την χρήση των περιοδικών ‒Πλήθος περιοδικών: 377 ‒Πλήθος τευχών ανά περιοδικό: 1 έως έχουν 1 τεύχος, 35 έχουν 2 τεύχη ‒Πλήθος άρθρων σε όλο το schoolpress.sch.gr: Πάνω από 4200 άρθρα 29 Ηλεκτρονικά περιοδικά και ηλεκτρονικές εφημερίδες σχολείων και μαθητικών κοινοτήτων

30 30 Υπηρεσία Εικονικής Τάξης Τηλεδιασκέψεις – Τηλεκπαιδεύσεις

31 Στόχοι της υπηρεσίας – Να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο στην υπηρεσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. – Να συμβάλλει στην αντικατάσταση της χρήσης αντίστοιχων εμπορικών εργαλείων και τεχνολογιών. – Να δώσει τη δυνατότητα διατήρησης ιστορικού μέσω ηχογράφησης και βιντεοσκόπησης επιλεγμένων τηλεδιασκέψεων. – Να χρησιμοποιηθεί σαν ένα κοινό συνεργατικό εργαλείο στα πλαίσια συνεργασίας μεταξύ χρηστών απομακρυσμένων περιοχών. Υπηρεσία Εικονικής Τάξης Τηλεδιασκέψεις – Τηλεκπαιδεύσεις

32

33 Βασικές πληροφορίες – Οι χρήστες της υπηρεσίας μπορούν να δημιουργήσουν μια νέα τηλεδιάσκεψη ή να εγγραφούν και να παρακολουθούν διαθέσιμες τηλεδιασκέψεις άλλων μελών. – Ανάλογα με τον τρόπο που μπορούν να συμμετάσχουν οι ενδιαφερόμενοι διακρίνονται σε τηλεδιασκέψεις με: ελεύθερη συμμετοχή (δηλ. όποιος επιθυμεί, εφόσον υπάρχει ελεύθερη θέση) έγκριση συμμετοχής από τον εισηγητή (δηλ. αιτείται ο ενδιαφερόμενος και εγκρίνει ή απορρίπτει ο εισηγητής/δημιουργός) συμμετοχή μόνο με προσκλήσεις (δηλ. ο εισηγητής προσκαλεί συγκεκριμένους χρήστες) Υπηρεσία Εικονικής Τάξης Τηλεδιασκέψεις – Τηλεκπαιδεύσεις

34 Προσφερόμενες Δυνατότητες – Οπτικοακουστική επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων σε πραγματικό χρόνο. – Ο εισηγητής μπορεί να χρονοπρογραμματίσει τις τηλεδιασκέψεις που επιθυμεί να πραγματοποιήσει το προσεχές διάστημα. – Ελεύθερη και ελεγχόμενη συμμετοχή χρηστών στη τηλεδιάσκεψη. – Ο εισηγητής έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί τους συμμετέχοντες και να προσκαλέσει τα μέλη που θα ήθελε να συμμετάσχουν. – Διεξαγωγή παρουσιάσεων μέσω διαφανειών. – Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού πριν την τηλεδιάσκεψη – Διαμοιρασμός επιφάνειας εργασίας για παρουσίαση εφαρμογών. Υπηρεσία Εικονικής Τάξης Τηλεδιασκέψεις – Τηλεκπαιδεύσεις

35 35 Υπηρεσία συνεργατικών εργαλείων «σχολικών εγγράφων»

36 Δυνατότητα δημιουργίας και τροποποίησης διαφόρων τύπων εγγράφων: – Μέσω web browser. – Κάνοντας χρήση κάποιας εφαρμογής αυτοματισμού γραφείου, π.χ. Microsoft Office ή Open Office και μεταφέροντας το εκάστοτε έγγραφο στην κοινότητα. Υπηρεσία συνεργατικών εργαλείων «σχολικών εγγράφων»

37 Χαρακτηριστικά της υπηρεσίας – Δημιουργία, επεξεργασία, οργάνωση και αποθήκευση αρχείων και εγγράφων από οποιοδήποτε σημείο του Διαδικτύου. – Διαμοιρασμός εγγράφων με άλλα μέλη του ΠΣΔ. – Τροποποίηση διαμοιρασμένων εγγράφων του χρήστη, από εξουσιοδοτημένα μέλη του ΠΣΔ σε πραγματικό και μη χρόνο. – Ασφαλής αποθήκευση και οργάνωση των εγγράφων στο Διαδίκτυο με τη χρήση ονόματος χρήστη και κωδικού. – Μεταφόρτωση και εξαγωγή αρχείων. – Υποστήριξη αυτόματου versioning εγγράφων, με δυνατότητα επαναφοράς σε προηγούμενες εκδόσεις. Υπηρεσία συνεργατικών εργαλείων «σχολικών εγγράφων»

38 Χαρακτηριστικά της υπηρεσίας – Πολιτική παρακράτησης διαγραμμένων αρχείων προς ανάκτησή τους. – Απλή αναζήτηση αρχείων, περιεχομένων αρχείων, χρηστών και εργασιών. – Ενσωματωμένη προβολή αρχείων εικόνων, pdf και βίντεο. – Προσθήκη και οργάνωση επαφών χρήστη. – Ενσωματωμένο ημερολόγιο και οργάνωση εργασιών. – Λειτουργικότητα αυτόματου συγχρονισμού των αρχείων των χρηστών, από τον υπολογιστή τους στην υπηρεσία, με τη χρήση σχετικής εφαρμογής. Υποστήριξη της εφαρμογής συγχρονισμού για όλα τα δημοφιλή λειτουργικά συστήματα (Windows, Linux, Mac) Υπηρεσία συνεργατικών εργαλείων «σχολικών εγγράφων»

39 Χαρακτηριστικά της υπηρεσίας – Λειτουργικότητα προσθήκης φακέλου εξωτερικού αποθηκευτικού μέσου: – FTP (λογαριασμού SCH ή εξωτερικού παρόχου) – SFTP – Dropbox – Google Drive – Amazon S3 – SMB – Webdav – iRods – OpenStack Object Storage – Λειτουργικότητα διαμοιρασμού αρχείων προς μεταφόρτωση, με χρήστες εκτός ΠΣΔ, με τη χρήση δημοσίων συνδέσμων. – Λειτουργία αυτόματης λήξης διαμοιρασμού αρχείων μετά το πέρας συγκεκριμένης ημερομηνίας ορισμένης από το χρήστη. Υπηρεσία συνεργατικών εργαλείων «σχολικών εγγράφων»

40 Εξελιγμένες υπηρεσίες βίντεο

41 Εξελιγμένες υπηρεσίες βίντεο Ανάπτυξη εκ νέου βασισμένη σε σύγχρονα πρότυπα και τάσεις Νέα μηχανή υποστήριξης (back end) Νέα εμφάνιση και αναπαραγωγή (front end) Αναπαραγωγή από σταθερές και φορητές υπολογιστικές συσκευές και τηλέφωνα (smartphones) Καλύτερη απόκριση Υποστήριξη βίντεο υψηλής ανάλυσης (HD) Υποστήριξη HTML 5 Ενίσχυση προσωποποιημένων υπηρεσιών Αυξημένη ασφάλεια των βίντεο Αυξημένες δυνατότητες επέκτασης

42 Αναρτήσεις – 565 Αναρτήσεις υλικού βίντεο και ήχου Ομάδες Βίντεο – 42 Ομάδες βίντεο Η πιο ενεργή ομάδα έχει 95 αναρτήσεις και 30 συνδρομητές Λίστες αναπαραγωγής – Προσωπικές επιλογές από το διαθέσιμο υλικό για εύκολη αναπαραγωγή συγκεκριμένων ροών εικόνας - ήχου – Μεταδεδομένα λιστών αναπαραγωγής – Δυνατότητα αναδιάταξης υλικού Εξελιγμένες υπηρεσίες βίντεο

43 Εκπαιδευτικά κανάλια – Διαμόρφωση θεματικών καναλιών από εκπαιδευτικούς – Άμεση και γρήγορη διάθεση προς όλους – Προβολή, προώθηση εκπαιδευτικών ενοτήτων Μαθητικών δράσεων Ενημερωτικών δράσεων Σχολικών δραστηριοτήτων Ενίσχυση της δημιουργικότητας και ομαδικότητας της σχολικής μαθητικής κοινότητας μέσα από την εκπόνηση κοινών έργων για την δημιουργία καναλιών εκπαιδευτικών, ενημερωτικών, ψυχαγωγικών. Εξελιγμένες υπηρεσίες βίντεο

44 Ψηφιακές Πολυμεσικές Παρουσιάσεις – Δημιουργία παρουσιάσεων με την διαμόρφωση πολυμεσικού περιεχομένου μέσα από ένα εύχρηστο γραφικό περιβάλλον. – Συνδυασμός βίντεο, ήχου, εικόνας και κειμένου. – Εικονική επεξεργασία του πρωτογενούς οπτικοακουστικού υλικού των εικονοροών (Περικοπή και τεμαχισμός βίντεο, απομόνωση ήχου, ρύθμιση έντασης ήχου, εφαρμογή μεταβάσεων) – Δημοσίευση περιεχομένου σε προσωπικά ιστολόγια – Υποστήριξη HTML 5 Εξελιγμένες υπηρεσίες βίντεο

45 Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

46 46 Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου Σκοπός της υπηρεσίας – Παρέχει επικοινωνία με φωνή, με βίντεο, με fax και με άμεσο μήνυμα στα μέλη του ΠΣΔ – Διαχειρίζεται και διαμοιράζει με ευφυή τρόπο τις κλήσεις τηλεφωνικής υποστήριξης (Helpdesk) Οφέλη – Διευκολύνεται η επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μελών του ΠΣΔ. – Επιτρέπεται η χρήση των υπηρεσιών από μαθητές, με ασφαλή τρόπο, καθώς η πρόσβαση πιστοποιείται και επιτρέπεται μόνο σε κατόχους λογαριασμού του ΠΣΔ. – Δημιουργούνται προϋποθέσεις αξιοποίησης των υπηρεσιών ως ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο. – Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες τηλεφωνική υποστήριξης του ΠΣΔ (helpdesk). – Εξοικονομούνται πόροι, καθώς η επικοινωνία μεταξύ των χρηστών πραγματοποιείται δωρεάν.

47 47 Παρεχόμενες υπηρεσίες – Τηλεφωνικές κλήσεις (VoIP) μεταξύ των χρηστών του ΠΣΔ Συνδιάσκεψη τριών ή περισσότερων χρηστών Ηχογράφηση μηνύματος, όταν ο καλούμενος απουσιάζει, είναι απασχολημένος ή δεν απαντά, και αποστολή του στο του καλούμενου. – Τηλεφωνική συνδιάσκεψη τριών ή περισσότερων ατόμων – Βιντεοδιάσκεψη μεταξύ δύο χρηστών – Λήψη Fax και αποστολή του ως επισυναπτόμενου αρχείου στο του παραλήπτη – Προβολή της ηλεκτρονικής “παρουσίας” χρήστη Διαθέσιμος, απουσιάζω, μην ενοχλείτε, χωρίς σύνδεση – Ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων (ΙΜ) σε πραγματικό χρόνο – Πρόσθετες υπηρεσίες ανάλογα των δυνατοτήτων των εφαρμογών Μεταφορά αρχείων Διαμοιρασμός επιφάνειας εργασίας Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

48 48 Παρεχόμενες υπηρεσίες (συνέχεια) – Δρομολόγηση των κλήσεων στα Κέντρα Τεχνικής Υποστήριξης του ΠΣΔ (helpdesk), με ευφυή τρόπο: με βάση τον αριθμό καλούντος σύμφωνα τη δομή του λογαριασμού χρήστη στον LDAP του ΠΣΔ. – Λειτουργία σύγχρονου Call Center για τις ανάγκες των Κέντρων Τεχνικής Υποστήριξης του ΠΣΔ Τηλεφωνικά μενού (Interactive Voice Response – IVR), προσαρμοσμένα στις ανάγκες του εκάστοτε Κέντρου Τεχνικής Υποστήριξης Αυτόματη κατανομή κλήσεων (Automatic Call Distribution – ACD) με ουρές αναμονής κλήσεων (Queues) Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

49 49 Υπηρεσίες υπό ανάπτυξη – Κεντρική διασύνδεση με τις τηλεφωνικές υπηρεσίες του “ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ” Επικοινωνία με τους άλλους φορείς του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, χωρίς χρέωση. Κλήσεις προς τους εθνικούς προορισμούς (Αστικούς και Υπεραστικούς), χωρίς χρέωση. Κλήσεις προς κινητούς, διεθνείς και ολιγοψήφιους προορισμούς, με προνομιακή τιμολογιακή πολιτική. – Πρόσβαση στην υπηρεσία από το Διαδίκτυο Επέκταση της δυνατότητας πρόσβασης στην υπηρεσία από οποιοδήποτε σημείο στο Διαδίκτυο (π.χ. σπίτι), σήμερα επιτρέπεται μόνο εντός του ΠΣΔ. – Ολοκλήρωση του Call Center με υπηρεσίες CTI Δυναμική αναζήτηση στα Πληροφοριακά Συστήματα του ΠΣΔ, με βάση τα στοιχεία καλούντος, και προβολή πληροφοριών ή/και εκτέλεση εφαρμογών στο σταθμό εργασίας του τεχνικού ενός Κέντρου Τεχνικής Υποστήριξης. Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

50 50 Αποδέκτες και τρόποι χρήσης των υπηρεσιών – H υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε όλα τα μέλη του ΠΣΔ, που διαθέτουν λογαριασμό στην υπηρεσία καταλόγου (LDAP) Eκπαιδευτικοί και μαθητές. Επίσημοι λογαριασμοί μονάδων και λοιπό προσωπικό. Προσωπικό φορέων υλοποίησης. Λοιποί λογαριασμοί (π.χ. σχολικές επιτροπές). – Προϋποθέσεις χρήσης της υπηρεσίας Ο χρήστης έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία για τον LDAP λογαριασμό που πρόκειται να χρησιμοποιήσει. Διαθέτει συσκευή SIP (IP τηλέφωνο ή ATA) ή μια ανάλογη εφαρμογή λογισμικού σε ένα Η/Υ, tablet ή smartphone. Υπάρχει ενεργή σύνδεση της συσκευής στο ΠΣΔ (μελλοντικά στο Διαδίκτυο). Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

51 51 Ιστοσελίδα υπηρεσίας Πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες Οδηγίες ρύθμισης συσκευών και εφαρμογών λογισμικού Ενεργοποίηση και διαχείριση λογαριασμών Εργαλεία υποστήριξης της υπηρεσίας για τους Φορείς Υλοποίησης Τηλεφωνικός κατάλογος Ολοκληρωμένο σύστημα φωνητικής επικοινωνίας και συνεργασίας πραγματικού χρόνου

52 Εξελιγμένη υπηρεσία διαχείρισης ιστοσελίδων ΠΣΔ

53 ΑΝΑΓΚΗ Αυξανόμενος ρυθμός δημιουργίας ιστοσελίδων από χρήστες ΠΣΔ – Φεβρουάριος 2014: χρήστες php ιστοσελίδων Βασικοί στόχοι νέας υπηρεσίας: – Μείωση χρόνου και πολυπλοκότητας διαχείρισης των ιστοσελίδων του ΠΣΔ – Παροχή νέων λειτουργιών και δυνατοτήτων στους χρήστες ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Hardware: – επιπλέον υπολογιστική ισχύ και αποθηκευτικός χώρος για την υποστήριξη μεγαλύτερου αριθμού χρηστών, φιλοξενία μεγαλύτερου όγκου υλικού και υποστήριξη εξελιγμένων χαρακτηριστικών Software: – προμήθεια λογισμικού αυτοματοποίησης της υποστήριξης φιλοξενίας ιστοχώρων και εφαρμογών web μέσω κεντρικού πίνακα ελέγχου (Web hosting Control panel) To υλικό και λογισμικό της υπηρεσίας θα προέλθει από τη Δράση Α5 (ΙΤΥΕ) Εξελιγμένη υπηρεσία διαχείρισης ιστοσελίδων ΠΣΔ

54 ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Για το διαχειριστή: – κεντρικοποιημένη διαχείριση όλων των εξυπηρετητών της υπηρεσίας – παρακολούθηση φυσικών πόρων συστήματος (Disk Usage) και bandwidth ιστοσελίδας χρήστη – μηχανισμός αποστολής ειδοποιήσεων – αναφορά ιστοσελίδων με κακόβουλο περιεχόμενο – λειτουργία άμεσης παύσης ιστοσελίδας Για το τελικό χρήστη: – απλό και εύχρηστο περιβάλλον κεντρικής διαχείρισης για όλες τις προσφερόμενες web υπηρεσίες – διαχείριση DNS – αυτόματη εγκατάσταση web εφαρμογών με λίγα κλικ (one click install) – δυνατότητα παρακολούθησης στατιστικών και monitoring χρήσης πόρων του χώρου φιλοξενίας του – αυτόματη δημιουργία κώδικα για ενσωμάτωση σε ιστοσελίδες (φόρμα αποστολής , εισαγωγή άρθρου σε ιστοσελίδες Social Networks, κ.α.) Εξελιγμένη υπηρεσία διαχείρισης ιστοσελίδων ΠΣΔ

55 Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

56 Εισαγωγή – Υπάρχουσα κατάσταση: web file manager (wfm.sch.gr) – Ξεπερασμένες τεχνολογίες – Μη φιλικό περιβάλλον χρήσης – Πεπερασμένη λειτουργικότητα Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

57 Χαρακτηριστικά νέου συστήματος – Δυνατότητα προσωποποίησης της υπηρεσίας – Δυνατότητα αναφοράς ακατάλληλου περιεχομένου / μηχανισμός αξιολόγησης και διαγραφής – Αυτόματες ειδοποιήσεις προς τους χρήστες για το διαμοιρασμό νέων αρχείων από τρίτους – Ολοκλήρωση με τις εφαρμογές ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργίας ιστοσελίδων του ΠΣΔ – Online context-sensitive help – Online Antivirus - διαφανώς προς τον χρήστη – Συμπίεση και αποσυμπίεση των αρχείων – Ολοκλήρωση με την υποδομή SSO του ΠΣΔ Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

58 Τεχνολογίες Ανάπτυξης – Υλοποίηση με χρήση ελεύθερου λογισμικού: Python, Django, ExtJS και MongoDB. – Σύγχρονου web interface στη λογική των Rich Internet Applications (RIA) με χρήση AJAX – Απλοποιημένο web interface, σύμφωνο με WCAG 2.0 – Προγραμματιστική διεπαφή (web-based API) με χρήση ανοιχτών προτύπων Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

59 Λειτουργικότητα – Χρήση τριών εικονικών μηχανών χρησιμοποιώντας τεχνολογίες load balancing, caching και replication της βάσης δεδομένων – Πλεονέκτημα αρχιτεκτονικής: Aνεξαρτησία του client από τον server Δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών clients Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

60 Ομάδες χρηστών – Πρόσβαση από: Χρήστες ΦΥ Εκπαιδευτικούς Μαθητές – Επίσης, δυνατότητα διαμοιρασμού αρχείων σε: σχολικές μονάδες τάξεις τμήματα βάσει δυναμικής άντλησης της σχετικής πληροφορίας από τον LDAP Υπηρεσία Διαμοιρασμού Αρχείων

61

62 Απομακρυσμένη διαχείριση συστημάτων

63 Helper: Υπηρεσία Απομακρυσμένης Υποστήριξης και Συνεργασίας Η υπηρεσία επιτρέπει σε ένα διαχειριστή να αποκτήσει απομακρυσμένη πρόσβαση στην επιφάνεια εργασίας χρηστών που έχουν κάποιο πρόβλημα με τον υπολογιστή τους προκειμένου να τους προσφέρει υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Παρούσα κατάσταση Υπηρεσίας: Πιλοτική Χρήση Αντίστοιχες υπηρεσίες, όπως Teamviewer και LogMeIn, είτε έχουν περιορισμούς στη χρήση τους είτε δεν παρέχονται δωρεάν Απομακρυσμένη διαχείριση συστημάτων

64 Η υπηρεσία αποτελείται από τρία κύρια συστατικά: – Helper Viewer (διαχειριστής) – Helper Server (διακομιστής) – Helper Agent (χρήστης) Δυνατότητα κεντρικής (SaaS) ή τοπικής – π.χ. ανά διεύθυνση εκπαίδευσης) εγκατάστασης του εξυπηρετητή (Helper Server) της υπηρεσίας Ευκολία εγκατάστασης με την ύπαρξη αντίστοιχων installers Χαμηλές απαιτήσεις σε πόρους (cpu, μνήμη) Ευκολία χρήσης Helper Viewer και Agent Πιστοποίηση διαχειριστή μέσω LDAP Απομακρυσμένη διαχείριση συστημάτων

65 Σελίδα υπηρεσίας χρήστη: helper.sch.gr Σελίδα υπηρεσίας διαχειριστή: helper.sch.gr/admin Σελίδα στατιστικών χρήσης Απομακρυσμένη διαχείριση συστημάτων

66 «Αλεξάνδρεια» Σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων

67 Το σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων «Αλεξάνδρεια», αποτελεί μια υπηρεσία με στόχο την απλή, γρήγορη και ασφαλή μετάδοση εγκυκλίων. Η «Αλεξάνδρεια» παρέχει : – Την ταχεία, αξιόπιστη και ασφαλή μετάδοση – Την εγγυημένη παράδοση – Την επιβεβαίωση λήψης και ανάγνωσης από τον παραλήπτη – Την διαβαθμισμένη αποστολή εγκυκλίων – Την αρχειοθέτηση των μηνυμάτων – Την αναζήτηση εγκυκλίων από το αρχείο Σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων

68 Χρήστες της υπηρεσίας – Η πρόσβαση στο σύστημα θα γίνεται με χρήση των ψηφιακών πιστοποιητικών που διαθέτει κάθε χρήστης που βρίσκεται στον κατάλογο του ΠΣΔ. – Για την αποστολή των εγγράφων, οι χρήστες θα είναι οι εξής: Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης – Για τη λήψη των εγγράφων, οι χρήστες θα είναι οι εξής: Οι σχολικές και διοικητικές μονάδες Οι εκπαιδευτικοί Οι μαθητές και γονείς (σε μελλοντικό χρόνο) Σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων

69 Αποθετήριο Εγγράφων Το αποθετήριο θα διατηρεί την υφιστάμενη αρχειοθέτηση εγγράφων του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων. Συνοπτικά, τα κύρια χαρακτηριστικά του συστήματος: Προσωποποιημένο προφίλ χρήστη για παρακολούθηση μιας συγκεκριμένης κοινότητας και ειδοποίηση για νέες υποβολές εγγράφων στην κοινότητα αυτή Ανάγνωση εγγράφου και επιβεβαίωση λήψης Θεματική Οργάνωση Απλή και σύνθετη περιγραφή για κάθε εγγραφή Παραμετροποιημένη απλή και εξειδικευμένη αναζήτηση Πλοήγηση κατά Κατηγορία, Υπηρεσία, Συντάκτη, Τίτλο, Θέματα- Λέξεις Κλειδιά και ημερομηνία Εξελιγμένο μηχανισμό αναζήτησης αυτόματης πρότασης όρων Ιστορικό ενεργειών χρηστών Υποστήριξη και Στατιστικά Στοιχεία Σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων

70 Αποστολείς – Παραλήπτες και Ομάδες παραληπτών – Δημιουργία ομάδων παραληπτών που θα περιλαμβάνει κατηγορίες μονάδων καθώς και γεωγραφική οργάνωση για την αποστολή εγκυκλίων σε κλάσεις χρηστών (Γυμνάσια, Λύκεια, Διευθύνσεις, κλπ.) – Δημιουργία ομάδων παραληπτών με βάση τη γεωγραφική οργάνωση – Δημιουργία αντίστοιχων λιστών μέσω της οποίας τα μέλη θα ενημερώνονται για κάθε νέο έγγραφο που αποστέλλεται. – Μηχανισμός διαχείρισης παραληπτών με δημιουργία ομάδας, προσθήκη μελών, κλπ. – Οι ομάδες θα ενημερώνονται δυναμικά από τον κατάλογο του ΠΣΔ για τα μέλη που θα περιλαμβάνουν. Αποστολή Εγγράφων – Για την αποστολή εγγράφων θα υπάρχουν οι διεπαφές του web και του . – Ο χρήστης που θέλει να κοινοποιήσει ένα αρχείο θα πρέπει να συνδεθεί στην web πλατφόρμα της υπηρεσίας, να ανεβάσει το αρχείο και να καταχωρήσει τις απαιτούμενες πληροφορίες, να ορίσει παραλήπτες και στη συνέχεια να κοινοποιήσει το έγγραφο στέλνοντας ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που θα περιλαμβάνει: Το θέμα Τον αποστολέα Τα στοιχεία κατηγοριοποίησης του εγγράφου (tags) Σύνδεσμο για την ανάγνωση του μηνύματος από το πληροφοριακό σύστημα Σύστημα ασφαλούς μετάδοσης εγγράφων

71 Πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης 71

72 Στόχοι της υπηρεσίας Βασικές πληροφορίες – Το πληροφορικό σύστημα training.sch.gr αναπτύχθηκε από το Πανελλήνιο Σχολικό και ξεκίνησε να χρησιμοποιείται τον Ιούνιο – Βασικός στόχος του είναι η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πληροφορικής των σχολικών μονάδων της επικράτειας. – Η εκπαίδευση πραγματοποιείται μέσω της διεξαγωγής συγχρόνων τηλεδιασκέψεων και επιτόπιων σεμιναρίων. – Φορείς εκπαίδευσης είναι οι συμπράττοντες Πανεπιστημιακές μονάδες και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

73 Εκπαιδευτικά αντικείμενα τηλεδιαλέξεων Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

74 Φορείς εκπαίδευσης – Κάθε φορέας εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο / ΤΕΙ) είναι υπεύθυνος για την εκπαίδευση των καθηγητών των σχολείων της περιοχής ευθύνης του. – Ο φορέας καταχωρεί στο ΠΣ τους εισηγητές του που θα συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. – Ο εισηγητής προγραμματίζει τις τηλεδιαλέξεις που θα πραγματοποιήσει το προσεχές διάστημα. – Οι τηλεδιαλέξεις είναι διαθέσιμες προς τους εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευόμενοι – Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής μπορούν να συνδεθούν στο training (http://training.sch.gr) και να προσπελάσουν τις διαθέσιμες τηλεδιαλέξεις που έχουν καταχωρηθεί από τους εισηγητές. – Ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να δηλώσει συμμετοχή σε διαλέξεις οι οποίες τον ενδιαφέρουν να παρακολουθήσει. – Η κάθε τηλεδιάλεξη συνοδεύεται από εκπαιδευτικό υλικό το οποίο ο εκπαιδευόμενος μπορεί να τις κατεβάσει και να μελετήσει πριν την πραγματοποίηση της τηλεδιάλεξης. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

75 Διεξαγωγή τηλεδιάλεξης – Όταν πλησιάζει η ώρα διεξαγωγής της διάλεξης, ο εισηγητής μπορεί να ζητήσει την έναρξή της και αυτόματα δημιουργείται σε κάποιον εξυπηρετητή Bigbluebutton η εικονική τάξη στην οποία θα μπορούν να εισέλθουν οι εκπαιδευόμενοι για να συμμετάσχουν στην τηλεδιάλεξη. – Ο κάθε εκπαιδευόμενος που έχει εγγραφεί στην διάλεξη μπορεί, να συνδεθεί στον προσωπικό του λογαριασμό στο training.sch.gr, και να μεταφερθεί αυτόματα στην εικονική τάξη. – Κατά την είσοδο στην εικονική τάξη είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση μικροφώνου ή και κάμερας για την επικοινωνία με του συμμετέχοντες. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

76 Το περιβάλλον της εικονικής τάξης Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

77 Διεξαγωγή τηλεδιάλεξης – Ο εισηγητής της τηλεδιάλεξη και μπορεί ανεβάσει και να παρουσιάσει εκπαιδευτικό υλικό που επιθυμεί, να πραγματοποιήσει επίδειξη τεχνικών θεμάτων στον υπολογιστή του και να συνομιλήσει με τους συμμετέχοντες. – Μετά το τέλος της τηλεδιάλεξης ο εισηγητής μπορεί να συμπληρώσει το απουσιολόγιο και να καταχωρήσει παρουσίες στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην τηλεδιάλεξη. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

78 Σεμινάρια – Ο κάθε φορέας εκπαίδευσης πραγματοποιεί επιτόπια σεμινάρια σε σχολικές μονάδες στα οποία μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής. – Τα σεμινάρια έχουν διάρκεια 5-7 ωρών και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια πάνω στον εξοπλισμό του ΣΕΠΕΗΥ, να ενημερωθούν για τρέχοντα θέματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και να εκπαιδευτούν στον διαδραστικό εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

79 Πιστοποιητικό εκπαίδευσης – Οι κάθε εκπαιδευόμενος όταν συμπληρώσει 10 ώρες τηλεδιαλέξεων λαμβάνει αυτόματα το πιστοποιητικό συμμετοχής και εκπαίδευσης του. – Επίσης πιστοποιητικό λαμβάνει και για τα σεμινάρια που παρακολούθησε. Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

80 Στοιχεία χρήσης (Ιούνιος 2013-Μάιος 2014) – Έγιναν 1399 τηλεδιαλέξεις διάρκειας > 2100 ωρών. – Έχουν συμμετάσχει στις τηλεδιασκέψεις περισσότεροι από 1900 εκπαιδευτικοί πληροφορικής. – Έχουν συμπληρωθεί περισσότερα από ερωτηματολόγια. – Έγιναν 45 σεμινάρια το διάστημα Νοέμβριος 2013-Μάιος Π.Σ. διαχείρισης και παρακολούθησης προόδου τηλεκπαίδευσης

81 Ευχαριστώ… Ερωτήσεις ? 81


Κατέβασμα ppt "Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Δ/ντής ΠΣΔ/ΙΤΥΕ Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας «Διδασκαλία Ανανεώσιμων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google