Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;  Πώς εμφανίζονται οι Έλληνες μετανάστες στον ξένο κινηματογράφο;  Πώς διαχειρίζεται τη μετανάστευση και τη διασπορά ο ελληνικός κινηματογράφος;

3  Η εμφάνιση του κινηματογράφου στο τέλος του 19 ου αιώνα συνέπεσε με αυτό που ο E. P. Thompsonαποκαλεί πρώιμη παγκοσμιοποίηση, δηλαδή, την εντατικοποίηση οικονομικών και ανθρώπινων ροών  Aν και η μετανάστευση αποτέλεσε μέρος αυτής της ροής ο αντίκτυπός της ειδικά στις εθνικές φιλμογραφίες ήταν περιορισμένος μέχρι τα μέσα τουλάχιστον του 20 ου αιώνα

4  Στις ΗΠΑ ήδη από τις αρχές του 20 ου η αποτύπωση των μεταναστευτικών κοινοτήτων είναι έντονη ξεφεύγοντας από την αποτύπωση μιας εθνικής ομοιογένειας. Αυτή η ορατότητα των μεταναστών μεταφράστηκε και σε συγκεκριμένα είδη (πχ μελόδραμα με μετανάστες) ή τύπους σε ταινίες (ο αφελής, χαρούμενος μαύρος)  Επίσης αρκετοί εκπρόσωποι μεταναστευτικών κοινοτήτων βρίσκουν δουλειά στη βιομηχανία του κινηματογράφου αφού είναι αποκλεισμένοι από άλλους επαγγελματικούς κλάδους  Δε λείπουν όμως τα στερεότυπα που πολύ συχνά σχετίζονται με την έννοια της φυλής

5  Τhe Italian, 1915, Ince (ιταλοί μετανάστες), RgYttg  White Blossoms, 1919, Griffith (‘Ασιάτες’),  Co1xY  The Birth of a Nation, 1915, Griffith (‘Αφρο- αμερικανοί’), lzUOQ

6  Ενώ η μετανάστευση παραμένει εκτός κινηματογράφου στην προπολεμική Ευρώπη, η μεταπολεμική περίοδος δίνει πρόσφορο έδαφος για νέες αντιμετώπιση του θέματος  Αυτό συνδέεται με τις μαζικές μεταναστεύσεις εντός της Ευρωπαϊκής ηπείρου (από το Νότο στο Βορρά). Κεντρική θέση σε αυτό έχει ο η Γερμανία που άλλωστε δέχεται μεγάλο αριθμό μεταναστών που ενώ στην αρχή οι γερμανικές αρχές θεωρούσαν ότι θα επιστρέψει, γρήγορα έγινε αντιληπτό ότι θα παραμείνουν και άρα άρχισαν να γίνονται στοιχείο της γερμανική κοινωνίας

7  Ta τραγικά αποτελέσματα του Β’ΠΠ πολέμου τη Γερμανία στιγμάτισαν τη ζωή του Φασμπίντερ και το έργο του.  Η οικογένεια του γνώρισε και η ίδια τον ξεριζωμό αφού η μεριά της μητέρας του κατάγοντας από τη γερμανόφωνη κοινότητα του Γκντασκ της Πολωνίας που αναγκάστηκαν να φύγουν τις εστίες του στο τέλος του πολέμου  Η μη συμβατική ζωή της οικογένειας τον έφεραν σε επαφή με το περιθώριο ενώ και η δική του ομοφυλοφιλία έκαναν την κοινωνική του κριτική ιδιαιτέρως αιχμηρή

8  Συμπίπτει με την εποχή του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου (1960) › Αμφίσημη σχέση με το Χόλλυγουντ: από τη μια ήθελαν να απεξαρτηθούν από την επιρροή του από την άλλη είχαν μεγαλώσει με τις αμερικάνικες ταινίες και κουλτούρα, ειδικά μέσα στα πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου και του αντικομουνισμού στη Δυτ. Γερμανία που κατέληξε στο να διαβάσουν ξανά το αμερικάνικο σινεμά (πχ ο Φασμπίντερ χρησιμοποίησε για την κριτική του το μελόδραμα του Ντάγκλας Σιρκ) › Επίδραση του σινεμά του δημιουργού και του γαλλικού νέου κύματος › Προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το γερμανικό παρελθόν του Ολοκαυτώματος και του Β’ΠΠ.

9  Μεγάλη επιρροή ασκεί η ενασχόλησή του με το θέατρο  Και  Η αποστασιοποίηση του Μπρεχτικού θεάτρου

10  Όρος από την αργκό της Βαβαρίας που αναφέρεται στο μετανάστη από το Μεσογειακό νότο  Δείτε το παρακάτω απόσπασμα και σχολιάστε την αναπαράσταση του μετανάστη

11  Άλλα θέματα που αγγίζονται είναι η εσωτερική μετανάστευση (ύπαιθρος  Πόλεις) πχ Ιταλία, Ο Ρόκο και τα αδέλφια του  Πιο ευαίσθητες ματιές που προσπαθούν να προσεγγίσουν την εμπειρία του μετανάστη πχ Αμέρικα- Αμέρικα, Καζάν  Αλλά και η μεταποικιοκρατικές μεταναστεύσεις στα αποικιακά κέντρα (Στο Δάσκαλό μας με Αγάπη)

12  Εμφανίζεται στον ελληνικό κινηματογράφο από το 1940 και μετά πχ Η Θεία από το Σικάγο, Δολάρια και όνειρα, Ο θειος από το Καναδά  Απεικόνιση της διασπορά ως ο «πλούσιο συγγενής», ο πιο προοδευτικός και εκσυγχρονισμένος.  Αλλά και μια κριτική για το χάσιμο της γλώσσας και των ελληνικών ηθών πχ ο Φανούρης και το σόι του  Ιδιαίτερη περίπτωση η ταινία Ο μετανάστης,

13  Η μετανάστευση μπαίνει αργότερα στο κέντρο της κινηματογραφικής μυθοπλαστικής αφήγησης σε αντίθεση με το ντοκιμαντέρ που από πολύ νωρίς καταπιάνεται με διαφορετικές μορφές μετανάστευσης και διασποράς ( Λαμπρόπουλος και εργατική διασπορά, Γράμμα από το Σαρλερουά (1965) για τους έλληνες του Βελγίου, Η αφήγηση της Αντιγόνης, Νέτας 1974, Γράμματα από την Αμερικής, Παπαστάθης 1972  Ένα από τα πρώτα δείγματα μυθοπλασίας είναι το Μέχρι το Πλοίο του Δαμιανού 1966 και οι Αδίστακτοι, Κατσουρίδης 1965

14  Παιδί του Εμφυλίου με σπουδές στη Γαλλία ο Αγγελόπουλος προσπάθησε να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην ελληνική παράδοση και τη σύγχρονη Ελλάδα γι’ αυτό και η ιστορία ήταν καθοριστική στη θεματολογία του αλλά και στη φόρμα που χρησιμοποιούσε (αργά πλάνα)

15

16  Ένας μετανάστης επιστρέφει στον τόπο του και βρίσκει το θάνατο από τη σύζυγό του  Βασίζεται στο μύθο των Ατρειδών  Βασικό ρόλο παίζει το ελληνικό τοπίο  Ενώ η ταυτότητα όπως αυτή αλλοιώνεται μέσα από την ξενιτιά είναι κεντρικό θέμα

17  Τα θέματα της πολιτική προσφυγιάς μένουν για καιρό στο περιθώριο της ελληνικής φιλμογραφίας μέχρι το 1980 και την αλλαγή της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα  Ενώ περιορισμένη είναι η αναπαράσταση ξένων μεταναστών στην Ελλάδα εκείνη της εποχής πχ Αγάπη μου Ουά Ουά, ΤΟ αράπη και εάν τον πλύνεις

18


Κατέβασμα ppt " Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google