Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εναλλακτικές εφαρμογές Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εναλλακτικές εφαρμογές Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εναλλακτικές εφαρμογές Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2 Τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι μόνο για παιχνίδι Ένα βιντεοπαιχνίδι ορίζει έναν εικονικό κόσμο με κατά ορισμένους κανόνες και αλληλεπιδράσεις Εκπαίδευση Εκπαίδευση Στρατό Στρατό Ιατρική Ιατρική Επιχειρήσεις Επιχειρήσεις Έρευνα Έρευνα Προπαγάνδα-Διαφήμιση Προπαγάνδα-Διαφήμιση Τέχνη Τέχνη Τα λεγόμενα Serious Games Τα λεγόμενα Serious Games

3 Τι είναι παιχνίδι; Παιχνίδι είναι γενικότερα μια δραστηριότητα που δεν έχει σοβαρό αντίκτυπο για τα εμπλεκόμενα άτομα Στην υγεία (σωματική και ψυχολογική) Στην υγεία (σωματική και ψυχολογική) Στον κοινωνικό περίγυρο του ατόμου Στον κοινωνικό περίγυρο του ατόμου Οικονομική κατάσταση Οικονομική κατάσταση Στην φύση Στην φύση

4 Παιχνίδι και μάθηση Το παιχνίδι γενικότερα είναι μια κοινωνική δραστηριότητα που εμπεριέχει την διαδικασία της μάθησης Στην φύση, τα ζώα παίζουν για να αναπτύξουν κυνηγητικές ικανότητες ή να μάθουν πώς να κρύβονται και να αποφεύγουν τον κίνδυνο Στην φύση, τα ζώα παίζουν για να αναπτύξουν κυνηγητικές ικανότητες ή να μάθουν πώς να κρύβονται και να αποφεύγουν τον κίνδυνο Χρησιμοποιείται για ανάπτυξη Χρησιμοποιείται για ανάπτυξη κοινωνικότητας, οξυδέρκειας, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και διαφορών Μαθαίνει στους εμπλεκόμενους να δρουν μέσα στην ομάδα, να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται. Μαθαίνει στους εμπλεκόμενους να δρουν μέσα στην ομάδα, να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται. Αυτές οι ικανότητες αναπτύσσονται ακούσια συνήθως Αυτές οι ικανότητες αναπτύσσονται ακούσια συνήθως

5 Βιντεοπαιχνίδια και μάθηση Κάθε βιντεοπαιχνίδι έχει να διδάξει κάτι στο ελάχιστο καλό συντονισμό ματιού-χεριού, γρήγορη σκέψη/αντίδραση και καλή κατανόηση του τριδιάστατου χώρου χειρούργοι που παίζουν βιντεοπαιχνίδια είναι ικανότεροι από άλλους που δεν είναι παίκτες γυναίκες μπορεί να γίνουν εξίσου ικανές στην κατανόηση του τριδιάστατου χώρου με τους άνδρες μετά από μερικές ώρες ενασχόλησης με ένα βιντεοπαιχνίδι.

6 Βιντεοπαιχνίδια και μάθηση Τα βιντεοπαιχνίδια παρέχουν ένα εικονικό περιβάλλον με καλά ορισμένους κανόνες, αλληλεπίδραση και άμεση ανάδραση των επιπτώσεων των πράξεων του παίκτη  Μπορούν να αναπαραστήσουν γεγονότα, καταστάσεις, ιστορίες  Μπορούν με αρκετή πειστικότητα να εξομοιώσουν μια πραγματικότητα.  Ο παίκτης μπορεί να περιηγηθεί και να αλληλεπιδράσει  Μπορεί να αποτύχει χωρίς αντίκτυπο, δίνοντας του μια δεύτερη ευκαιρία να μάθει από τα λάθη του.

7 Η εκπαιδευτική αξία των βιντεοπαιχνιδιών Το κάθε βιντεοπαιχνίδι είναι μια μοντελοποίηση και μια εξομοίωση ενός κόσμου, φανταστικού και μη  Αναπαράσταση.  Πολύπλοκη εξομοίωση.  Καλά ορισμένους κανόνες.  Αλληλεπίδραση.  Άμεση ανάδραση.  Καταγραφή.  Κίνητρο ενασχόλησης.  Δυνατότητα συμμετοχής πολλών ατόμων.  Χαμηλό κόστος.

8 Serious games Serious game ονομάζουμε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό παιχνίδι δεν έχει ως κύριο σκοπό την ψυχαγωγία Εκπαίδευση, ενημέρωση, διαφήμιση, προπαγάνδα, καλλιτεχνική έκφραση, έρευνα Εκπαίδευση, ενημέρωση, διαφήμιση, προπαγάνδα, καλλιτεχνική έκφραση, έρευνα Μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα (Xbox, Windows, Web) Μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα (Xbox, Windows, Web) Και σε οποιοδήποτε είδος (first-person, third-person, strategy) Και σε οποιοδήποτε είδος (first-person, third-person, strategy) Γοργά αναπτυσσόμενο παρακλάδι της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών Γοργά αναπτυσσόμενο παρακλάδι της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών

9 Βιντεοπαιχνίδια στην εκπαίδευση Εμφανίστηκαν στην απαρχή της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών σε κονσόλες (Atari 2600)  Έπειτα σε υπολογιστές της Apple και στο Commodore 64  Αρχές ‘90 ο προσωπικός υπολογιστής απέκτησε πολυμεσικές δυνατότητες, το εκπαιδευτικό λογισμικό έγινε πιο εξελιγμένο και σύνθετο  Οι γονείς έγιναν οι μεγαλύτεροι αγοραστές του εκπαιδευτικού αυτού λογισμικού  Υπήρξε μεγάλη άνθηση του Eduntainment (Education + Entertainment) που ως στόχο είχαν τους γονείς ως καταναλωτικό κοινό  Το Eduntainment οδηγήθηκε σε παρακμή στο τέλος του ‘90

10 Βιντεοπαιχνίδια στην εκπαίδευση Από τις αρχές του ‘00 υπήρξε αλλαγή στόχευσης για το εκπαιδευτικό λογισμικό Στόχος τώρα είναι τα σχολεία και η ενίσχυση της εκεί διδασκαλίας Στόχος τώρα είναι τα σχολεία και η ενίσχυση της εκεί διδασκαλίας Παρέχουν ένα ελεγχόμενο, φθηνό περιβάλλον που δρα συμπληρωματικά στην παραδοσιακή διδασκαλία Παρέχουν ένα ελεγχόμενο, φθηνό περιβάλλον που δρα συμπληρωματικά στην παραδοσιακή διδασκαλία Ο μαθητής μπορεί να λάβει μέρος ενεργά στην μάθηση, αποκτώντας την εμπειρικά (constructivism) Ο μαθητής μπορεί να λάβει μέρος ενεργά στην μάθηση, αποκτώντας την εμπειρικά (constructivism) Η συλλογική επίλυση προβλημάτων και μάθηση είναι δυνατή Η συλλογική επίλυση προβλημάτων και μάθηση είναι δυνατή Το παιχνίδι έχει την δυνατότητα να κρατά την προσοχή του μαθητή για αρκετή ώρα Το παιχνίδι έχει την δυνατότητα να κρατά την προσοχή του μαθητή για αρκετή ώρα

11 Βιντεοπαιχνίδια στην εκπαίδευση Υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες στην εφαρμογή όμως! Δύσκολο να πείσεις Υπουργείο Παιδείας-εκπαιδευτικούς Δύσκολο να πείσεις Υπουργείο Παιδείας-εκπαιδευτικούς Θέλει προσοχή στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού λογισμικού Θέλει προσοχή στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού λογισμικού Χρειάζονται τρόποι αξιολόγησης του τι μαθαίνει ο μαθητής Χρειάζονται τρόποι αξιολόγησης του τι μαθαίνει ο μαθητής Θα έρθει η ώρα των βιντεοπαιχνιδιών στην εκπαίδευση όταν η κοινωνία τα αποδεχτεί ευρέως Θα έρθει η ώρα των βιντεοπαιχνιδιών στην εκπαίδευση όταν η κοινωνία τα αποδεχτεί ευρέως

12 Βιντεοπαιχνίδια στο στρατό Ο στρατός είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής εκπαιδευτικού λογισμικού που βασίζεται σε βιντεοπαιχνίδια Τα παιχνίδια (ηλεκτρονικά και μη) έχουν μακρά ιστορία χρήσης στο στρατό Τα παιχνίδια (ηλεκτρονικά και μη) έχουν μακρά ιστορία χρήσης στο στρατό Ασφαλές και φθηνό περιβάλλον για άσκηση του προσωπικού Ασφαλές και φθηνό περιβάλλον για άσκηση του προσωπικού Χρήση και επίπτωση νέων όπλων και στρατηγικών Χρήση και επίπτωση νέων όπλων και στρατηγικών Εκμάθηση διαδικασιών και πρωτοκόλλων στρατού Εκμάθηση διαδικασιών και πρωτοκόλλων στρατού Εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα από απλό στρατιώτη (first person shooter) μέχρι αξιωματικό (strategy) Εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα από απλό στρατιώτη (first person shooter) μέχρι αξιωματικό (strategy) Μελέτη για αξιοποίηση MMOGs για ασκήσεις ολόκληρων ταγμάτων Μελέτη για αξιοποίηση MMOGs για ασκήσεις ολόκληρων ταγμάτων Και το Ελληνικό Ναυτικό εικάζεται ότι χρησιμοποιεί ένα παιχνίδι για εκπαίδευση χρήσης υποβρυχίων Και το Ελληνικό Ναυτικό εικάζεται ότι χρησιμοποιεί ένα παιχνίδι για εκπαίδευση χρήσης υποβρυχίων

13 Βιντεοπαιχνίδια στο στρατό

14 Βιντεοπαιχνίδια στην Υγεία Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση βιντεοπαιχνιδιών στο χώρο της υγείας έχει σημαντικά οφέλη  φυσική και πνευματική αποκατάσταση ασθενούς  καταπολέμηση στρες και διάφορων φοβιών  εκπαίδευση γιατρών σε νέες ιατρικές μεθόδους  για καλυτέρευση της ζωής των ασθενών  για ενημέρωση για διάφορα θέματα υγείας  παρακίνηση για γυμναστική στο σπίτι  www.gamesforhealth.com

15 Βιντεοπαιχνίδια στις επιχειρήσεις Πολύ δημοφιλή τρόπο για την εκπαίδευση των υπαλλήλων αποτελεί τα τελευταία χρόνια το μέσο των βιντεοπαιχνιδιών  Παραδοσιακά, μέσα όπως εγχειρίδια, εκπαιδευτικές ταινίες και παρουσιάσεις χρησιμοποιούταν για την εκπαίδευση του προσωπικού  Με την έλευση του υπολογιστή και του Ιντερνετ, οι επιχειρήσεις πέρασαν στο e-learning  Γραμμική μάθηση αποκομμένη από το εργασιακό περιβάλλον και διαδικασίες.  Ο αλληλεπιδραστικός κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών αποτελεί ιδανικό μέσο εκπαίδευσης για τις επιχειρήσεις

16 Βιντεοπαιχνίδια με ατζέντα Μεγάλη διάδοση γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια παιχνίδια ατζέντα Είναι παιχνίδια που έχουν ως σκοπό να περάσουν κάποιο μήνυμα Είναι παιχνίδια που έχουν ως σκοπό να περάσουν κάποιο μήνυμα Πολιτικό, θρησκευτικό, καλλιτεχνικό κλπ Πολιτικό, θρησκευτικό, καλλιτεχνικό κλπ Πολιτικοί χρησιμοποιούν παιχνίδια ως μέσο προπαγάνδας για τη διάδοση πολιτικού μηνύματος Θέματα όπως τρομοκρατία, το Μεσανατολικό ζήτημα, την ειρηνική επίλυση διαφορών οικολογικά προβλήματα, ανθρώπινα δικαιώματα, φτώχια, γενοκτονία

17 Βιντεοπαιχνίδια με ατζέντα Πολλοί εκμεταλλεύονται το μέσο των βιντεοπαιχνιδιών για προπαγάνδα Ρατσιστικά, εξτρεμιστικά ή ναζιστικά μηνύματα Ρατσιστικά, εξτρεμιστικά ή ναζιστικά μηνύματα Διατίθενται μέσω Internet και στοχεύουν νέους κυρίως Διατίθενται μέσω Internet και στοχεύουν νέους κυρίως Στην Αμερική ιδίως παρουσιάζουν ανάπτυξη και τα θρησκευτικά παιχνίδια

18 Βιντεοπαιχνίδια με ατζέντα Παιχνίδια για μάρκετινγκ προϊόντων (advergames) γνωρίζουν αυξανόμενη διάδοση Στοχεύουν νεαρές ηλικίες Στοχεύουν νεαρές ηλικίες Διατίθενται μέσω Internet αλλά και σε συσκευασία Διατίθενται μέσω Internet αλλά και σε συσκευασία

19 Βιντεοπαιχνίδια με ατζέντα Παιχνίδια χρησιμοποιούνται και για καλλιτεχνική έκφραση Παιχνίδια όπως το 9/11 Survivor το οποίο τοποθετεί το παίκτη σε έναν από τους φλεγομένους Δίδυμους Πύργους Velvet Strike που χρησιμοποιεί το δημοφιλές δικτυακό παιχνίδι CounterStrike

20 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εναλλακτικές εφαρμογές Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google