Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Θεωρίες Μάθησης & Διδακτική Μεθοδολογία «Ποια θεωρία μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα για την υλοποίηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Θεωρίες Μάθησης & Διδακτική Μεθοδολογία «Ποια θεωρία μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα για την υλοποίηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Θεωρίες Μάθησης & Διδακτική Μεθοδολογία «Ποια θεωρία μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα για την υλοποίηση ενός μαθήματος e-learning;» Ατομική Εργασία Γιολδάση Βασιλική Α.Μ: Διδάσκουσα: Φ.Παρασκευά

2 2 Οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν απλά ένα αντικείμενο μάθησης αλλά και ένα μέσο για να μαθαίνουμε γι’αυτό και από πολύ νωρίς εντάχθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία. NOW THEN

3 3 Προσφάτως, Web 2.0 tools όπως blogs, wikis, και podcasts έχουν εκτοξευθεί σε αριθμό χρηστών. Αυτές οι εφαρμογές έχουν οδηγήσει σε νέες καινοτομίες στην διδασκαλία και την μάθηση ένα τέτοιο εργαλείο μάθησης είναι το λογισμικό Wik i.

4 4

5 5

6 6

7 7 Τα wikis επιτρέπουν να γίνει η μάθηση περισσότερο μαθητο-κεντρική και δημοκρατική, καθώς, ο καθένας μπορεί να συμμετέχει, να επεξεργάζεται τις δημοσιεύσεις, να αλλάζει ή να συμπληρώνει τα κείμενα άμεσα, όπως αποδεικνύεται και από τους Ruth και Houghton (2009).

8 8 Τα Wiki ξεχώρισαν λόγω των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρουν, όταν χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια καλά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Με τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε συνδυασμό με το μοντέλο της Ανακαλυπτικής Μάθησης (Discovery Learning), ο εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει το ρόλο του ερευνητή, συμμετέχοντας ενεργά στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης και συγχρόνως καλλιεργεί την επιστημονική και κριτική του σκέψη.

9 9 Κατά τον Bruner στην σχολική μάθηση η πορεία της γνωστικής ανάπτυξης πρέπει να κατευθύνεται απο την Πραξιακή αναπαράσταση διαμέσου της Εικονικής στην Συμβολική αναπαράσταση του κόσμου!

10 10 Ο άνθρωπος οδηγείται στην γνώση με το να ταξινομεί τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα σε κατηγορίες Ο άνθρωπος οδηγείται στην γνώση με το να ταξινομεί τα περιβαλλοντικά ερεθίσματα σε κατηγορίες Κάνει μια χονδρική ταξινόμηση και περνά στην εξερεύνηση του περιβάλλοντος βάσει πρότερης γνώσης Κάνει μια χονδρική ταξινόμηση και περνά στην εξερεύνηση του περιβάλλοντος βάσει πρότερης γνώσης Διαμέσου της ανακαλυπτικής μάθησης πραγματώνεται η απόκτηση, ο μετασχηματισμός και η αξιολόγηση των γνώσεων Διαμέσου της ανακαλυπτικής μάθησης πραγματώνεται η απόκτηση, ο μετασχηματισμός και η αξιολόγηση των γνώσεων

11 11 Το μάθημα στο οποίο αναφέρεται το εκπαιδευτικό σενάριο είναι από το βιβλίο «Think Teen» της Γ’ Γυμνασίου επίπεδο Προχωρημένοι και συγκεκριμένα το Lesson 1-Unit 9 – “What’s the Weather like?” (ΟΕΔΒ).

12 12 Διδακτικοί Στόχοι   Να διαβάσουν σχετικά με τον καιρό.   Να μπορούν να μιλούν και να αναγνωρίζουν τα σύμβολα του καιρού στην αγγλική γλώσσα.   Να κατακτήσουν το σχετικό λεξιλόγιο ( weather, climate, sunny, humid, wet, weather, map, meteorologist etc.)   Να αντιμετωπίσουν την παραγωγή γραπτού λόγου ως διαδικασία ( να μάθουν να διορθώνουν / βελτιώνουν τα δικά τους κείμενα ή και των συμμαθητών τους )   Να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες (reading-writing, speaking-listening).

13 13 Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές να ασκηθούν στην ενεργητική και διερευνητική μάθηση (να μάθουν να βρίσκουν τη γνώση με χώρο αναζήτησης το διαδίκτυο) Οι μαθητές να ασκηθούν στην ενεργητική και διερευνητική μάθηση (να μάθουν πώς και πού να βρίσκουν τη γνώση με χώρο αναζήτησης το διαδίκτυο) Να μάθουν να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν Να αναπτύξουν ομαδοσυνεργατικό πνεύμα Να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν Να καλλιεργήσουν την αυτονομία στην μάθηση (Autonomous learning)

14 14 Αξιοποίηση ΤΠΕ   Αξιοποίηση εφαρμογής Web2 (wiki) ως συνεργατικού περιβάλλοντος δημιουργίας κειμένου   Φυλλομετρητής - Χρήση του διαδικτύου: Προτείνονται συγκεκριμένες ιστοσελίδες και καλούνται οι μαθητές να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες   Επεξεργαστής κειμένου: Με την χρήση του διευκολύνεται οι μαθητές όταν καλούνται να παράγουν γραπτό λόγο   Video: Μέσα από Video του You Tube έχουμε εικονιστική παρουσίαση της γνώσης.   Λογισμικό Σχεδίασης

15 Δραστηριότητες 15

16 Κοιτώντας την εικόνα : 1)κάντε brainstorming προσπαθώντας να μαντέψετε το αντικείμενο της διδακτικής ενότητας και γράψτε τις σκέψεις σας 2) 2) Επιλέξτε τον πιο κατάλληλο τίτλο για την εικόνα 16Φύλλο ροής δραστηριότητας Ι (συμβολικό) Πραξιακό εικονιστικό Μπρρρρρ πολύ κρύο κάνει σήμερα!! teacher

17 Φύλλο ροής δραστηριότητας ΙΙ com/watch?v=1uri0F sXkuIhttp://www.youtube. com/watch?v=1uri0F sXkuI εικονιστικό com/watch?v=1uri0F sXkuIσυμβολικό Ακούστε προσεκτικά το video και η κάθε ομάδα να μεταφράσει στην αγγλική γλώσσα τον καιρό της ημέρας που τους ορίζεται και να το καταγράψει με μορφή διαλόγου – σαν δυο φίλοι που συζητούν τι καιρό θα κάνει. Βλέπετε δελτία καιρού?? πραξιακό

18 18  Σας αρέσει ο σημερινός καιρός; Ναι/Οχι - ποιός είναι ο αγαπημένος σας καιρός και ποιά εποχή; πραξιακό  Εντοπίστε στο χάρτη Ελλάδα, την Αγγλία και την Ισλανδία.  Παρατηρήστε ποιό είναι το πιο ζεστό και ποιό το πιο κρύο σημείο στο χάρτη και αν βλέπετε κάτι ασυνήθιστο.  Αναγνωρίστε τα σύμβολα C & F που βρίσκονται κάτω απο τον χάρτη και να αναζητήστε στο διαδίκτυο ποιός πρότεινε την κλίμακα Φαρενάιτ,τον τύπο μετατροπής της σε Κλίμακα κελσίου, και σε ποιές χώρες την χρησιμοποιούν ως μονάδα μέτρησης της θερμοκρασίας.  Καταγράψτε τις πληροφορίες στον κειμενογράφο σαν να γράφατε ένα άρθρο σε μια εφημερίδα συμβολικό Φύλλο ροής δραστηριοτήτων III εικονιστικό

19 Ερώτημα: Γνωρίζουμε ολοι τι είδους χάρτες χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι? Δημιουργήστε ένα χάρτη καιρού με όποιον τρόπο θέλετε (σχεδιάζοντάς τον ή δημιουργώντας τον με κάποιο λογισμικό σχεδίασης). Εργαστείτε ως ομάδες προκειμένου να ερευνήσετε και να συλλέξετε πληροφορίες όπως: τι είδους χάρτες χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι, ποιές πληροφορίες θα συμπεριλάβετε, που θα ανατρέξετε να βρείτε αξιόπιστες πληροφορίες, την κλίμακα που θα χρησιμοποιήσετε, τα σύμβολα που θα χρησιμοποιήσετε ώστε να είναι ευανάγνωστα και ευδιάκριτα και να αξιολογήσετε στο τέλος εαν, οι ίδιοι και οι συμμαθητές σας, θα επιλέγατε να τον συμβουλευτείτε. μπορείτε να συμβουλευτείτε το google translation, το wiktionary ή όποιο άλλο διαδικτυακό λεξικό – αν το κρίνεται απαραίτητο ώστε να βοηθηθείτε περαιτέρω στο θέμα της γλώσσας Φύλλο ροής δραστηριότητας IV συμβολικό εικονιστικό πραξιακό

20 20Φύλλο ροής δραστηριότητας V

21 21 Συμπεράσματα   Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας των Wiki στην εκπαιδευτική πράξη μπορεί να γίνει χωρίς εμπόδια λόγω της απλότητας και ευκολίας στη χρήση τους.   Οι παραδοσιακές σχέσεις εξουσίας ανατρέπονται και αναδεικνύεται η κοινότητα.   Στην εργασία μέσα σε ένα wiki όλη η κοινότητα έχει τον ίδιο σκοπό και συνεργάζεται για να τον επιτύχει. Το επίκεντρο είναι ο διαμοιρασμός, η συνεργασία και η δημιουργία ενός συλλογικού προϊόντος και όχι η ανταγωνιστικότητα.   Τέλος αποτελεί το κατάλληλο εργαλείο για διερευνητική μάθηση αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα όπου οι μαθητές όχι μόνο θα εναποθέτουν τις σκέψεις τους και θα τις υποστηρίζουν, αλλά ουσιαστικά θα χτίζουν τη γνώση μετά από έρευνα μέσα σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Θεωρίες Μάθησης & Διδακτική Μεθοδολογία «Ποια θεωρία μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα για την υλοποίηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google