Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

3  Η ιστορία της μετανάστευσης και γενικότερα η ιστορία της Ευρώπης μπορεί να γραφτεί μέσα από την ιστορία των πόλεων, τη δημιουργία, τη διαμόρφωση, και την ανάπτυξη τους.  Έτσι ρόλος που παίζουν στον κινηματογράφο είναι σημαντικός, όχι μόνο ως εικόνα αλλά και οικονομικά κέντρα, πχ Λος Άντζελες- Χόλλυγουντ, Ρώμη Τσινετσιτά  Σήμερα παρατηρούμε και το αντίστροφο, η κινηματογραφική εικόνα μπορεί να γίνει πόλος έλξης για γνωριμία με συγκεκριμένες πόλεις

4  Γερμανικός Εξπρεσιονισμός (1930) › Σημαντική ταινία για τις πόλεις είναι το Μετρόπολις του Φ. Λάνγκ (1926)  Πόλη και βιομηχανική ανάπτυξη  Ανθρώπινες και ταξικές σχέσεις (αποξένωση, συλλογικότητα, άτομο-κοινωνία)  Πόλη και ουτοπία  Ιταλικός Νεορεαλισμός (1950) › Μεταπολεμική Ιταλία › Ανασυγκρότηση και ανάπτυξη › Ανισότητες και επιβίωση › Αστικό τοπίο

5  Φιλμ Νουάρ › Πόλη και περιθώριο › Πόλη και έμφυλες σχέσεις › Πόλη και δημόσιος χώρος › Αμερικανοί σε ξένες πόλεις (πχ Παρίσι, Βιέννη κτλ)

6  Έλλειψη εξωτισμού  Αποφυγή ‘τουριστικών’ τοπίων (πχ έμφαση σε εργατικές συνοικίες, προάστια) ή παρουσίασή τους με άλλον τρόπο (ιστορικά κέντρα ως χώροι μεταναστών) Αυτό γίνεται είτε με αποφυγή των γνωστών σημείων ή με έλλειψη γενικών πλάνων  Έμφαση στην πολυπολιτισμικότητα μέσα από το συχνά αιματηρό παρελθόν που συνδέεται με αυτή (εθνικισμοί, αποικιοκρατία)

7  Προβληματισμός για το νέο ευρωπαϊκό τοπίο (προβλήματα ενσωμάτωσης)  Η ματιά προς την πόλη συχνά προέρχεται από κάποιον χαρακτήρα που ανήκει σε ‘παραδοσιακά’ μη κυρίαρχα υποκείμενα (μετανάστης, πρόσφυγας, μη λευκός, γυναίκα, παιδία, lgbt)  Προβληματισμός για την αναπαράσταση της μετανάστευσης ως εγκληματικής (ευθύνες της κυρίαρχης κοινωνίας)

8  Προβληματισμός και κριτική σε πολιτικές εθνικές ή διεθνικές όπως οι τεχνολογίες ελέγχου, ΕΕ και πολιτικές μετανάστευσης και ασύλου, ανοχή της ευρύτερης κοινωνίας, προβλήματα του καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης  Διαπραγμάτευση του θέματος των συνόρων (ορατά /αόρατα, πραγματικά/συμβολικά)  Ρεαλιστικό, συχνά ντοκιμενταρίστικο στυλ  Ο χώρος παίζει συχνά σημαντικό ρόλο στην ταινία

9  Πόλης–παράδειγμα ανάπτυξης μετά τουw Ολυμπιακούς του 1992  Παράδειγμα για την αυτονομία του τοπικού σε σχέση με το εθνικό  Πόλος έλξης για εκατομμύρια τουρίστες -από τα μεγαλύτερα (city-break destinations)

10  Ισπανο-Μεξικανική παραγωγή του 2010  Alejandro Gonzalez Inarritu (1963-)  Συμμετοχή όχι μόνο διεθνών αλλά και τοπικών οργανισμών στην παραγωγή  Διακρίνετε στοιχεία της διεθνικής πόλης.  Πώς σας φαίνεται η αναπαράσταση της Βαρκελώνης;

11  While Biutiful is perhaps not the most obvious text for any self- respecting tourist board to  use as advertisement for the Barcelona trademark, the film itself ultimately feeds into the  discourse of the modern global city and contributes to the visibility of Barcelona as an  interesting and exciting destination for toutistsm, foreign investment and international  cultural events. The apparent contradiction between the film’s endorsement of the ‘product  Barcelona’ and its moving dissection of the forms of injustice and oppression generated by  contemporary global phenomena ultimately constitutes an example of the multifaceted and  paradoxical nature of the modern city as discourse( Deleyto, Lσpez, 2012, 14)

12  Η μεταπολεμική αστυφιλία κάνει την πόλη σημαντικό κινηματογραφικό τοπίο (Συνοικία το όνειρο, όμορφη Πόλη, ο Δράκος, Κάλπικοι Λίρα) › Προβλήματα της εσωτερικής μετανάστευσης (ερήμωση υπαίθρου, φτώχεια, ανισότητες, περιθώριο) › Κρίση της ελληνικής οικογένειας › Νέες μορφές αστικής κατοικίας (πολυκατοικία)

13  Η Νικολαϊδου μιλώντας για την Αθήνα στον κινηματογράφο του 1990 κάνει διάκριση ανάμεσα σε δύο κατηγορίες που σχετίζουν την πόλη με τον κινηματογράφο  -Η πόλη ως μέρος της αφήγησης  -Η πόλη ως απουσία στην αφήγηση

14  Σινεμά προαστίων ή γειτονιάς  Κινηματογραφικές τεχνικές (όχι γενικά πλάνα που γνωρίζουν στο θεατή την πόλη, γρήγορο μοντάζ, έμφαση στα σώματα) που δεν δίνουν έμφαση στα τοπόσημα και την μνημειακή αναπαράσταση

15  Εσωτερικά πλάνα ενός διακριτού μικροαστισμού που μοιάζουν τελικά με σκηνικό  Εξαφάνιση του δημόσιου και εξωτερικού χώρου

16  Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε κάποια από τα χαρακτηριστικά που συζητήσαμε,  Τι ρόλο παίζει το αστικό τοπίο;

17  Kristin Thompson λανσάρει τον όρο για να τονίζει ότι πολλές φορές υπάρχουν στοιχεία σε ένα φιλμ (λεπτομέρειες, διάρκειες που μπορούσαν να εκλείπουν και να μην δημιουργούνταν κάποιο πρόβλημα αφήγησης και όμως υπάρχουν και ενώνουν το θεατή με το εντός και εκτός της οθόνης  Τέτοιου είδους στοιχεία χρησιμοποιούνται συχνά από του νέους Έλληνες κινηματογραφιστές σαν το Οικονομίδη (πχ λεπτομέρειες στους δρόμους ή στο ντεκόρ) για να μιλήσουν για τη σχέση ανθρώπου και πόλης

18  Η επιτυχία κάποιων ταινιών και ηρώων που σχετίζονται με συγκεκριμένα τοπία, μνημεία, πόλεις, περιοχές άμεσα ή έμμεσα (πχ υπάρχουν τα στούντιο, σκηνικά Μάλτα-Μονομάχος, Νέα Ζηλανδία-Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών) έχουν ως συνέπεια την αύξηση της επισκεψιμότητας στις πόλεις αυτές  Σήμερα ένα πεδίο που αναπτύσσεται είναι ο κινηματογραφικός τουρισμός

19  Τρανσυλβανία ως ο γενέθλιος τόπος του Δράκουλα  Ο πύργος του Μπραν ως ο Πύργος του Δράκουλα (1960/1970) ακόμη και ένα ο Τουριστικός Οργανισμός της Ρουμανίας το διαφήμιζε απλά ως δείγμα της Μεσαιωνικής φεουδαρχίας . Οι προσδοκίες και οι μυθολογία που είχε αναπτυχθεί έστελνα τουρίστες να αναζητήσουν ίχνη του Δράκουλα, πράγμα που στα χρόνια του υπαρκτού σοσιαλισμού αντιμετωπιζόταν με σκεπτικισμό από τις ρουμανικές αρχές

20  Αντίθετα η μετα-σοσιαλιστική Ρουμανία αγκάλιασε το μύθο θέλοντας να φτιάξει ένα θεματικό πάρκο παρά τις κριτικές για το ότι συνέδεε τη Ρουμανία με ένα οπισθοδρομικό παρελθόν και ότι βρίσκοντας λίγα χλμ από ένα προστατευόμενο από την Ουνέσκο πάρκο  Το 2002 η πρόταση αποσύρθηκε

21  Γερμανικός εξπρεσιονισμός/ ιταλικό νεορεαλισμός και φιλμ νουάρ και πόλη, διεθνική πόλη και χαρακτηριστικά, ελληνική πόλη και κινηματογράφος, η πόλη ως αφήγηση και ως απουσία στον νέο ελληνικό κινηματογράφο, κιν.πλεόνασμα και πόλη, κινηματογραφικό τουρισμός και το κάστρο του Δράκουλα


Κατέβασμα ppt " Πώς παρουσιάζεται η πόλη στον κινηματογράφο;  Πώς εμφανίζεται η διεθνική πόλη;  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google