Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2011-2012 H εξέλιξη των δεικτών της επιχειρηματικότητας στη διάρκεια της κρίσης Σταύρος Ιωαννίδης Παγκόσμιο Παρατηρητήριο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2011-2012 H εξέλιξη των δεικτών της επιχειρηματικότητας στη διάρκεια της κρίσης Σταύρος Ιωαννίδης Παγκόσμιο Παρατηρητήριο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ H εξέλιξη των δεικτών της επιχειρηματικότητας στη διάρκεια της κρίσης Σταύρος Ιωαννίδης Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας GEM Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών Με την υποστήριξη 5 Φεβρουαρίου 2013

2  Το μοναδικό πρόγραμμα που μετρά την επιχειρηματικότητα σε διαχρονική βάση παγκοσμίως ( )  54 χώρες το 2011, πάνω από 60 το 2012  Η Ελλάδα συμμετέχει από το 2003 μέσω του ΙΟΒΕ  Στόχοι έργου: ◦ Να μετρήσει το επίπεδο επιχειρηματικότητας σε μια χώρα και να εξηγήσει τις διαφορές που εμφανίζονται ανάμεσα στις εξεταζόμενες χώρες ◦ Να αποκαλύψει τους παράγοντες που οδηγούν σε ικανοποιητικά επίπεδα επιχειρηματικότητας ◦ Να προτείνει πολιτικές που μπορούν να ενισχύσουν τα επίπεδα επιχειρηματικότητας σε μια χώρα

3 Κάθε προσπάθεια για δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή νέας δραστηριότητας, όπως το ελεύθερο επάγγελμα, η δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού οργανισμού ή η επέκταση ήδη υπάρχουσας επιχείρησης, που γίνεται από έναν ιδιώτη, από ομάδες ιδιωτών ή από επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν. Κάθε προσπάθεια για δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή νέας δραστηριότητας, όπως το ελεύθερο επάγγελμα, η δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού οργανισμού ή η επέκταση ήδη υπάρχουσας επιχείρησης, που γίνεται από έναν ιδιώτη, από ομάδες ιδιωτών ή από επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν.

4 Συνολική επιχειρηματικότητα αρχικών σταδίων (TEA index) Δυνητικός επιχειρηματίας : Γνώσεις & ικανότητες Επίδοξος επιχειρηματίας Βρίσκεται στην έναρξη του εγχειρήματος Νέος επιχειρηματίας (επιχείρηση < 3,5 ετών) Καθιερωμένος επιχειρηματίας (επιχείρηση > 3,5 ετών) Σύλληψη ιδέας Δημιουργία επιχείρησης Επιβίωση  Ευρύ φάσμα «επιχειρηματικότητας»: Η επιχειρηματικότητα ξεκινά πολύ πριν ένα εγχείρημα γίνει λειτουργικό  Μονάδα ανάλυσης: ο επιχειρηματίας

5

6 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας

7

8 Βασικοί δείκτες επιχειρηματικότητας Ελλάδα ( ) Επίδοξη επι/κότητα Νέα Επι/κότητα αρχικών σταδίων Καθιερωμένη επι/κότητα Συνολική Επι/κότητα 20074,61,15,713,318, ,34,69,912,622, ,54,78,815,123, ,03,55,314,218, ,43,78,015,823,4 Μ.Ο.4,23,57,514,221,0 (% πληθυσμού ηλικίας ετών)

9 Λόγοι αποχώρησης από επιχείρηση (%) % του συνολικού πληθυσμού ετών Μη κερδοφόρα επιχείρηση Προβλήματα χρημα/σης Συνταξιο- δότηση Λοιποί λόγοι Διακοπή λειτουργίας Αναστολή επιχειρηματικής δραστηριότητας Ελλάδα3,00,563,67,35,523,6 Χώρες Γ1,71,029,810,57,652,1 Μ.Ο. GEM2,31,127,512,34,355,9 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας

10 Πρωτογενής τομέας Μεταποιητική δραστηριότητα Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις Προϊόντα / υπηρεσίες προς καταναλωτές Χώρες Α 9,025,56,958,5 Χώρες Β 6,027,314,752,0 Αυστραλία 6,228,930,934,0 Βέλγιο 2,322,230,245,2 Τσεχία 5,034,522,837,8 Δανία 2,916,533,147,5 Φινλανδία 10,022,731,136,2 Γαλλία 1,122,736,639,6 Γερμανία 2,827,425,144,8 Ελλάδα 2,527,520,649,4 Ιρλανδία 7,022,934,335,8 Ιαπωνία 2,614,829,452,9 Κορέα 2,319,817,460,5 Ολλανδία 3,518,033,545,1 Νορβηγία 9,023,930,636,6 Πορτογαλία 2,529,225,043,4 Σιγκαπούρη 0,014,417,967,7 Σλοβενία 1,823,734,240,2 Ισπανία 5,518,123,153,3 Σουηδία 3,719,137,939,2 Ελβετία 4,819,028,747,5 Ταϊβάν 3,316,719,260,8 Ην. Αραβικά Εμιράτα 3,030,819,446,8 Ην. Βασίλειο 2,717,342,637,4 ΗΠΑ 4,421,531,143,0 Χώρες Γ 3,922,328,545,4 Μ.Ο. GEM 5,524,919,650,0

11

12

13 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας

14

15

16 Χώρες Επιχειρ. Ευκαιρίες το προσεχές 6μηνο Γνώσεις ικανότητα & εμπειρία επιχειρημα/ τας Φόβος αποτυχίας Επιχειρημα/τα ως καλή επιλογή καριέρας Κοινωνική καταξίωση & σεβασμός στους επιτυχημένους επιχειρη/τίες Εστίαση των ΜΜΕ στην επιχειρημα/τα Χώρες Α49,055,537,376,879,258,3 Χώρες Β40,352,032,170,169,260,0 Αυστραλία47,847,443,254,067,769,5 Βέλγιο43,044,040,763,654,847,2 Τσεχία23,939,234,6-48,7- Δανία46,635,040,5--- Φινλανδία60,837,332,045,583,067,4 Γαλλία34,938,437,165,867,946,9 Γερμανία35,237,142,055,078,349,7 Ελλάδα10,949,737,861,069,132,5 Ιρλανδία25,645,533,245,982,756,4 Ιαπωνία6,313,742,226,054,757,0 Κορέα11,226,745,161,167,262,2 Ολλανδία47,841,935,183,467,262,2 Νορβηγία67,133,240,552,980,460,2 Πορτογαλία16,746,739,6--- Σιγκαπούρη21,424,139,253,662,976,5 Σλοβενία18,450,831,153,769,745,1 Ισπανία14,450,938,965,266,544,6 Σουηδία71,540,334,651,870,862,3 Ελβετία47,442,430,6--- Ταϊβάν38,928,639,669,062,785,8 Ην. Αρ. Εμιράτα43,762,150,871,173,262,8 Ην. Βασίλειο33,342,536,151,981,047,3 ΗΠΑ36,255,731,2--- Χώρες Γ34,940,638,157,368,957,5 M.O. GEM41,449,335,868,072,458,6 % θετικών απαντήσεων στον πληθυσμό ετών, 2011

17

18

19

20

21

22 Γυναικεία επιχειρηματικότητα 20073, , , , ,0 Μέσος όρος5,4 (% του πληθυσμού ετών)

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33 Πληροφορίες για το GEM: Η έκθεση του ΙΟΒΕ είναι προσβάσιμη στο:

34 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σταύρος Ιωαννίδης


Κατέβασμα ppt "Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2011-2012 H εξέλιξη των δεικτών της επιχειρηματικότητας στη διάρκεια της κρίσης Σταύρος Ιωαννίδης Παγκόσμιο Παρατηρητήριο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google